Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
dostępne
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(13)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(3)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Szuścik Urszula
(7)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(6)
Guz Sabina
(4)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Babiaková Simoneta
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Czerska Aneta
(1)
Dobrakowska Anetta
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Iwanow W.W
(1)
Just Monika
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Matûgin Igor' Û'evič
(1)
Mendel Maria
(1)
Michejda-Kowalska Krystyna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Prus-Wiśniewska Helena
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Roche Hadrien
(1)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Strzelczak Elżbieta
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Woźniak Joanna (pedagog)
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Studenci
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Rodzice
(2)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(21)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Metody nauczania
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Metoda Montessori
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Kreatywność
(2)
Metody nauczania początkowego
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Geometria
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody wychowania przedszkolnego
(1)
Mnemotechnika
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Przedszkole
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Rodzice
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik akademicki
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Opracowanie
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sztuka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Matematyka
(3)
Psychologia
(2)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W książce ukazano, jak w przedszkolu i szkole dzieci kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori stopniowo odkrywają tajniki geometrii, korzystając pod kierunkiem nauczyciela ze specyficznych dla tego systemu edukacyjnego rozwojowych materiałów dydaktycznych. Są to środki, które, umożliwiając rozpoczynanie kształtowania pojęć geometrycznych od poznania zmysłowego i realnego działania na przedmiotach materialnych, poprzez czynności wyobrażone i abstrakcyjne, ułatwiają dziecku samodzielne konstruowanie wiedzy, tworzenie pojęć, formułowanie reguł postępowania, odkrywanie algorytmów i wzorów matematycznych, a także stosowanie ich z pełnym zrozumieniem w nowych sytuacjach. Zostały one przygotowane z myślą o tym, aby pomagać dziecku we wspinaniu się w procesie uczenia się na coraz wyższe poziomy rozumienia problemów i pojęć matematycznych dzięki własnej aktywności. Pozwalają jednocześnie zmienić sposób poznawania przez nie prawd matematycznych - z pamięciowego przyswajania gotowych (podawanych przez nauczyciela czy podręcznik) definicji, algorytmów i wzorów na samodzielne i aktywne ich poszukiwanie, odkrywanie i formułowanie. Jest to możliwe i wielce rozwijające, ponieważ proces stopniowego dochodzenia przez dziecko do abstrakcyjnej wiedzy matematycznej jest dla niego aktem kreatywnym, a samo przeżycie z tym związane jest emocjonalnym doświadczeniem typu: „Aha! Już wiem! Już rozumiem!” Do prawidłowego przebiegu tego procesu niezbędna jest odpowiednia postawa nauczyciela, który dyskretnie w nim uczestniczy. Książka adresowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczycieli matematyki w starszych klasach szkoły podstawowej, nauczycieli pracujących w „klasach łączonych”, pedagogów specjalnych, rodziców zaangażowanych w domową edukację swoich dzieci, pedagogów kształcących kadrę dla oświaty i wychowania, a także do studentów kierunków i specjalności pedagogicznych. [Z „Wprowadzenia”]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej