Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(33)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje fachowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(12)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(9)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(3)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(10)
Autor
Daniec Sławomir (ilustrator)
(4)
Karczmarska-Strzebońska Alicja (ilustratorka)
(4)
Czelakowska Danuta
(2)
Falski Marian (1881-1974)
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Kurdziel Marta
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Bajtlik Jan (1989- )
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Brudzewski Julian (1957- )
(1)
Chromiak Małgorzata
(1)
Czarkowska Iwona (1970- )
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Drabik Wiesław (1956- )
(1)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(1)
Grabiański Janusz (1929-1976)
(1)
Juryta Anna
(1)
Kachel Maciej (1988- )
(1)
Karolak Jerzy (1907-1984)
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Klimkiewicz Danuta (pisarka)
(1)
Kozyra-Wiśniewska Aleksandra
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Król Anna (1979- )
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Lubner-Piskorska Anna. Unilogo
(1)
Malendowicz Janina (historyk)
(1)
Melling David (1962- )
(1)
Melnik Aleks
(1)
Morris Neil (1946- )
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niedźwiadek Agnieszka
(1)
Nowak Agata (ilustratorka)
(1)
Nowosielska Elżbieta
(1)
Orowiecka Iwona
(1)
Piekarska Agnieszka (nauczanie początkowe)
(1)
Pietruczuk-Bogucka Elżbieta
(1)
Plec Aleksandra
(1)
Przyłubska Ewa ( -2001)
(1)
Płaszewska Bożena
(1)
Rosikoń Piotr (tłumacz)
(1)
Skoczylas Marzenna (polonistka)
(1)
Soból Anna
(1)
Stefanko Mateusz (ilustrator)
(1)
Szczepaniak Anna (1960- )
(1)
Vardanian Suren (1965- )
(1)
Zagnińska Maria (polonistka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(8)
Szkoły podstawowe
(8)
Klasa 1.
(6)
Przedszkola
(6)
Klasa 2.
(5)
Klasa 3.
(5)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
0-5 lat
(1)
Klasa 4.
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Szkoly podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Nauczanie początkowe
(28)
Język polski
(16)
Język polski (przedmiot szkolny)
(15)
Czytanie ze zrozumieniem
(7)
Czytanie
(6)
Pisownia
(3)
Korekcja mowy
(2)
Nauczanie języka polskiego
(2)
Nauka czytania
(2)
Wymowa
(2)
Analfabetyzm
(1)
Gramatyka
(1)
Kaligrafia
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Pisanie
(1)
Sylaby
(1)
Słownictwo
(1)
Wychowanie
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(11)
Elementarze polskie
(4)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Podręcznik
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Broszura
(1)
Dyktando
(1)
Elementarz
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik dla dzieci
(1)
Poezja dla dzieci
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Słownik ortograficzny
(1)
Słownik polski dla dzieci
(1)
Słowniki dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Językoznawstwo
(5)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Opis wg okł. ; na okł. tyt.: Bajeczne literki z naklejkami.
„Bajeczne literki” to książka edukacyjna zawierająca krótkie zabawne wierszyki autorstwa Wiesława Drabika oraz ćwiczenia związane z nauką alfabetu. Dziecko w łatwy i przyjemny sposób nauczy się rozpoznawać, czytać i pisać litery. Rysunki do kolorowania oraz naklejki to dodatkowy atut tej pozycji. [www.empik.com, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-80 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ortografia w obrazkach : ćwiczenia / Julian Brudzewski. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. - 64 strony : ilustracje ; 21x30 cm.
Ćwiczenia zawarte w tej publikacji służą nauce wprawnego, płynnego i estetycznego pisania metodą szczegółowo przedstawioną w podręczniku pt. Nauka pisania metodą płynnego ruchu. Celem tych ćwiczeń jest nie tylko opanowanie sztuki pięknego pisania, ale także nauka ortografii. Na każdej stronie zapisano, a właściwie narysowano wyraz zawierający daną trudność ortograficzną, np. rz, ż, h, ch, u, ó. Dzięki zastosowaniu mnemotechniki nauka ortografii zostaje połączona z zabawą, która sprawia przyjemność i pobudza wyobraźnię.[Wydawnictwo Harmonia, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: teksty, pytania, klucz odpowiedzi dla klas 1-3 szkoły podstawowej.
Książka "Czytanie ze zrozumieniem" powstała z myślą o uczniach pierwszych trzech klas szkoły podstawowej, którzy potrafią już czytać, ale mają problemy ze zrozumieniem i zapamiętaniem treści tego, co przeczytali. Wbrew pozorom przejście od „technicznego” procesu czytania do skupienia się na sensie czytanego tekstu dla wielu dzieci jest bardzo trudne. Dlatego też przygotowaliśmy specjalnie dobrany zestaw ćwiczeń, które pokazują, w jaki sposób analizować czytanki i na co zwracać uwagę. Zadania oparte są na prostych tekstach, na znanych i popularnych utworach literackich (baśniach i wierszach) oraz na codziennych sytuacjach, dzięki czemu dzieci będą miały okazję zapoznać się ze znaczeniem pocztówki z wakacji czy plakatu teatralnego i przekonać się w praktyce, że umiejętność rozumienia tego, co czytają, jest potrzebna i przydatna na co dzień. Część zadań przedstawiona jest w formie obrazkowej, co sprawia, że książka staje się przyjemniejsza i zabawniejsza dla małego odbiorcy. Autorka książki jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej z wieloletnią praktyką, co gwarantuje dostosowanie zadań do możliwości percepcyjnych dziecka oraz głębokie zrozumienie, co może sprawiać dziecku trudność i jak temu zaradzić. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PUS. Czytanie ze Zrozumieniem ; 2)
Opis wg okł.
Książeczka "O szarym motylku" należy do serii tytułów PUS, których celem jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem. Umiejętność czytania ze zrozumieniem nabyta w młodszych klasach szkoły podstawowej jest bardzo ważna i niezbędna na wyższych poziomach edukacji. Kształtowanie tej umiejętności to podstawa, która otwiera przed dzieckiem możliwości dalszego systematycznego i skutecznego uczenia się oraz pogłębiania wiedzy. Książeczka PUS `O szarym motylku` to interesująca dla dzieci opowieść, w której znajdą one sympatycznych bohaterów przeżywających ciekawe przygody. Wciągająca ? Interesująca fabuła pomaga małemu czytelnikowi bardziej zaangażować się w proces czytania i przyswoić więcej informacji, a zadania i ćwiczenia przygotowane zgodnie z metodą Pomyśl - Ułóż - Sprawdź, którymi przeplatany jest tekst, pozwalają sprawdzić poziom zrozumienia przeczytanego tekstu oraz ilość zapamiętanych informacji. Jednoczesne układanie klocków tworzy atmosferę zabawy i sprzyja efektywnej nauce. Dodatkowym atutem książeczki "O szarym motylku" jest jej niewątpliwy walor wychowawczy, który pomaga zrozumieć dziecku, jak ważne i potrzebne jest pomaganie innym. [www.gandalf.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Typogryzmol / Jan Bajtlik. - Warszawa : Wydawnictwo Dwie Siostry, 2014. - [156] s. : il. ; 29 cm.
W tej interaktywnej książce litery zamieniają się w wieżowce, ulice, gwiazdozbiory, zwierzęta i wszystko, co tylko przyjdzie Wam do głowy. Kryją się pod śniegiem, chowają się w zatłoczonym pokoju i zjeżdżają na nartach. Gną się, łamią i wypuszczają liście. A wszystko to po to, by rozwinąć sprawność manualną dziecka, oswoić je ze znakami alfabetu i zapewnić mu świetną zabawę. [www.empik.com, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka „Czy tu, czy tam – czytam!” zawiera 20 testów kształcących umiejętność czytania ze zrozumieniem. Wszystkie testy mają taką samą konstrukcję. Składają się z tekstu, pytań dotyczących jego treści oraz odpowiedzi podanych do wyboru. Niektóre teksty są fragmentami książek stanowiących literaturę dla dzieci, inne pochodzą z publikacji popularnonaukowych. Testy podzielono na trzy części. Pierwsza część zawiera 5 najłatwiejszych testów, druga część składa się z 10 testów o średnim stopniu trudności, trzecia część to 5 najtrudniejszych testów. W początkowych testach zastosowano pewne ułatwienie: jeśli na dane pytanie należy odpowiedzieć, wybierając więcej niż jedną odpowiedź, to polecenie zawiera informację, ile odpowiedzi należy wskazać. Z ułatwień tych zrezygnowano w kolejnych testach; w nich dziecko samodzielnie decyduje, ile odpowiedzi zaznaczyć. Testy kształcące umiejętność czytania ze zrozumieniem można wykorzystywać podczas lekcji z całą klasą, w czasie zajęć pozalekcyjnych, na które uczęszczają dzieci lubiące tego typu zadania, a także w pracy z uczniami wymagającymi szczególnej pomocy w zdobywaniu umiejętności szkolnych. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-811.162.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Klasyka bajek i wierszy. Najłatwiejsza metoda nauki czytania. Polecany przez najlepszych nauczycieli.
Wykorzystano wiersze autorstwa Władysława Bełzy, Aleksandra Fredry, Stanisława Jachowicza, Marii Konopnickiej, Ignacego Krasickiego, Adama Mickiewicza.
Elementarz - czytamy bajki metodą sylabową to książka warta polecenia każdemu dziecku chcącemu nauczyć się czytać. Zastosowano w niej metodę sylabową, która jest popularna od lat i niezwykle skuteczna. Pozwala ona nauczyć czytania już kilkuletnie maluchy. Dziecko poznaje literki, potem składa sylaby, by przejść do odczytywania wyrazów i całych zdań. Poziom trudności rośnie stopniowo, dzięki czemu nauka czytania jest szybka i bezproblemowa, a dziecko czyta płynnie i ze zrozumieniem. Dodatkową atrakcją są zamieszczone w drugiej części książki teksty do czytania - najbardziej znane bajki, klasyka polskiej literatury dziecięcej. Są tu więc bajki Krasickiego, Fredry, Mickiewicza, popularne wiersze Jachowicza czy Konopnickiej. Dziecko nie tylko nauczy się ładnie czytać, ale także będzie się doskonale bawić i pokocha literaturę! Elementarz - czytamy bajki metodą sylabową to książka przygotowana z najwyższą starannością, we współpracy z doświadczonymi nauczycielami i metodykami. Kolorowa okładka, piękne ilustracje i barwne strony przyciągną oko małego czytelnika. [www.greg.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zabaw logopedycznych : w grupach dzieci od 4 do 7 lat / Anna Lubner-Piskorska. - Gdańsk : Harmonia, 2016. - Teka (broszura: 46, [1] s., [69] k. tabl. luzem) : il. ; 31 cm.
(Unilogo / Anna Lubner-Piskorska)
Publikacja zawiera 15 scenariuszy zajęć oraz niezbędne do nich materiały graficzne. Proponowane zabawy umożliwiają profilaktykę w zakresie poprawnego rozwoju mowy, stymulują zachowania komunikacyjne werbalne, wyrównują opóźnienia w rozwoju mowy, zapobiegają powstawaniu zaburzeń, uwrażliwiają percepcję oraz pamięć słuchową. Tematyka oraz dobór treści scenariuszy przybliżają dzieciom wiedzę o otaczającym je świecie. Propozycje zabaw są też okazją do kształtowania wyczucia estetycznego oraz wrażliwości na sztukę (nie tylko słowa). Ponadto uczą współpracy, planowania własnych działań, myślenia oraz rozwijają zdolność do empatii. W teczce znajduje się zeszyt ze scenariuszami zajęć (48 stron) i 69 kart pracy. [www.harmonia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Propozycja Anety Kiepieli-Koperek zawiera szerokie spektrum ciekawych i wartościowych wskazówek adresowanych do pracy logopedycznej z dziećmi. [...] Posiada [...] wymiar korekcyjno-terapeutyczny, ale jednocześnie, z uwagi na kontekst usprawniający mowę oraz ogólnie ujęte zagadnienie komunikacji interpersonalnej, także wymiar stymulacyjno-rozwojowy. Ponadto dla czynnych logopedów może stanowić przyczynek i źródło inspiracji do praktycznej refleksji oraz ubogacenia dotychczasowej specjalistycznej w obszarze realizowanej terapii logopedycznej. Natomiast dla studentów logopedii może być wskazówką do budowania własnego warsztatu aktywności zawodowej [...]. Z recenzji prof. zw. dr hab. Marzenny Zaorskiej Prezentowana publikacja jest zbiorem 35 scenariuszy zajęć, każdy z nich poświęcony jest jednej głosce (wyjątkiem jest scenariusz dotyczący głosek: ą i ę). Ponadto w książce znajdują się przykładowe ćwiczenia usprawniające narządy mowy oraz załączniki z obrazkami i wyrazami pomocne przy przeprowadzaniu zajęć. Scenariusze zostały przygotowane tak, aby dzieci w przedziale wiekowym od 2,5 do 7 lat mogły poznać wszystkie głoski języka polskiego (czyli to, co słyszą), nawet jeśli nie potrafią ich jeszcze wypowiedzieć. Przedstawione ćwiczenia i zabawy kształtują słuch fonemowy, usprawniają narządy mowy oraz motorykę małą i dużą, a także ułatwiają wywoływanie poznanych głosek. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanie ze zrozumieniem to kluczowa kompetencja nie tylko na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, ale również w całym dorosłym życiu. Po raz pierwszy poziom jej opanowania sprawdzany jest już u uczniów kończących klasę trzecią. Na zakończenie pierwszego etapu edukacyjnego dzieci przystępują do sprawdzianu kompetencji, tzw. trzecioteściku. Jego celem jest dostarczenie informacji na temat poziomu wiadomości i umiejętności, które uczniowie zdobyli w ciągu pierwszych trzech lat nauki. Dobrze opanowana umiejętność czytania ze zrozumieniem, którą sprawdzają i rozwijają prezentowane testy, pomaga małemu uczniowi osiągnąć sukces i zapewnić powodzenie nie tylko podczas pierwszego poważnego sprawdzianu, ale i w dalszej karierze szkolnej. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanie ze zrozumieniem / Marta Kurdziel. - Kraków : Greg, copyright 2014. - 63 strony : ilustracje ; 29 cm.
Książka "Czytanie ze zrozumieniem" powstała z myślą o uczniach pierwszych trzech klas szkoły podstawowej, którzy potrafią już czytać, ale mają problemy ze zrozumieniem i zapamiętaniem treści tego, co przeczytali. Wbrew pozorom przejście od „technicznego” procesu czytania do skupienia się na sensie czytanego tekstu dla wielu dzieci jest bardzo trudne. Dlatego też przygotowaliśmy specjalnie dobrany zestaw ćwiczeń, które pokazują, w jaki sposób analizować czytanki i na co zwracać uwagę. Zadania oparte są na prostych tekstach, na znanych i popularnych utworach literackich (baśniach i wierszach) oraz na codziennych sytuacjach, dzięki czemu dzieci będą miały okazję zapoznać się ze znaczeniem pocztówki z wakacji czy plakatu teatralnego i przekonać się w praktyce, że umiejętność rozumienia tego, co czytają, jest potrzebna i przydatna na co dzień. Część zadań przedstawiona jest w formie obrazkowej, co sprawia, że książka staje się przyjemniejsza i zabawniejsza dla małego odbiorcy. Autorka książki jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej z wieloletnią praktyką, co gwarantuje dostosowanie zadań do możliwości percepcyjnych dziecka oraz głębokie zrozumienie, co może sprawiać dziecku trudność i jak temu zaradzić. Polecamy "Czytanie ze zrozumieniem" każdemu dziecku, które ma problem z analizowaniem przeczytanego tekstu! [www.empik.com, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- A2034, O/Dz.W.- 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Klasyka bajek i wierszy. Najłatwiejsza metoda nauki czytania. Polecany przez najlepszych nauczycieli.
Wykorzystano wiersze autorstwa Władysława Bełzy, Aleksandra Fredry, Stanisława Jachowicza, Marii Konopnickiej, Ignacego Krasickiego, Adama Mickiewicza.
Klasyka bajek i wierszy, najłatwiejsza metoda nauki czytania, polecany przez najlepszych nauczycieli. [merlin.pl, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-80 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej