Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje fachowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
dostępne
(13)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(10)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(13)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(4)
Autor
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(4)
Kranowitz Carol Stock (wychowanie przedszkolne)
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Delaney Tara
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Odowska-Szlachcic Bożena
(2)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(2)
Voss Angie
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Arnwine Bonnie
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Biel Lindsey
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Charęzińska Aleksandra
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Forzpańczyk Agnieszka
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Hawryluk Piotr
(1)
Jaroszewski Karol (tłumacz)
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Kamrowska Joanna Angelika (tłumacz)
(1)
Karaszewska Justyna (1988- )
(1)
Majcher Karolina (tłumacz)
(1)
Masgutova Svetlana Kimovna
(1)
Masgutow Denis
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sher Barbara (1935- )
(1)
Szmalec Jacek (terapeuta)
(1)
Szulc Joanna (dziennikarka)
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szwajkowski Witold
(1)
Sørensen Patricia (tłumacz)
(1)
Wagh Kinga
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Świstak Aleksandra (pedagogika)
(1)
Świstak Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Nauczyciele
(3)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(29)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Dzieci
(7)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(7)
Dziecko autystyczne
(5)
Terapia zabawą
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Autyzm
(2)
Dogoterapia
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zmysły
(2)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Dzieci zaniedbane
(1)
Geragogika
(1)
Grafomotoryka
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Korekcja czytania
(1)
Mentoring
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motoryka mała
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie dziecka trudnego
(1)
Odruchy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Otępienie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Ruchy
(1)
Ryż
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
System biofeedback
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening koncentracji
(1)
Uczenie się
(1)
Układ nerwowy
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Opracowanie
(7)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Gry i zabawy
(3)
Podręcznik
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Broszura
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Medycyna i zdrowie
(10)
Edukacja i pedagogika
(7)
Rozwój osobisty
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłowo‑ruchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat: rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi; roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego; genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych oraz rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka; neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu; wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka. https://harmonia.edu.pl/pl/p/INTEGRACJA-SENSORYCZNA-W-ROZWOJU-DZIECKA/1577
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym. Ukierunkowana organizacja strefy życiowej, krótka aktywacja podczas rutynowych czynności pielęgnacyjnych oraz dodatkowe zajęcia poświęcone wsparciu pozytywnie wpływają na jakość życia pacjentów i odciążają personel pielęgniarski. Przyczyniają się także do optymalnego wykorzystania zasobów i poprawy standardów dotyczących opieki oraz do wprowadzenia najwyższej jakości działań pielęgnacyjnych, w których centrum zawsze znajduje się człowiek. Zasadniczą cześć niniejszej książki stanowi obszerny poradnik praktyczny zawierający wypróbowane scenariusze dotyczące organizacji i realizacji sesji wspierająco-aktywujących. W codzienności zawodowej konspekty te mogą zostać wykorzystane jako instrukcje lub jako inspiracje w czasie przygotowywania własnych, autorskich zajęć grupowych lub indywidualnych. W części zamykającej publikację znajdują się arkusze służące do zbierania informacji oraz wzory kart informacyjnych. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.[Grupa Wydawnicza Harmonia]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego wykazują podwyższoną lub obniżoną wrażliwość na określone bodźce, co w różny sposób wpływa na ich codzienność. Dla rodziców zapewnienie odpowiedniego wsparcia dzieciom z trudnościami sensorycznymi może stanowić nie lada wyzwanie. Niniejsza publikacja zawiera propozycje sprawdzonych zabaw, które wzmocnią nie tylko układ sensoryczny dziecka, lecz także więzi rodzinne. W książce Czytelnik znajdzie: sto prostych, wesołych i skutecznych zabaw dla dzieci i rodziców; krótkie omówienie zaburzeń przetwarzania sensorycznego w przyjaznej formie; niebanalne pomysły, jak zainteresować dzieci zabawą, wykorzystując materiały, które są łatwo dostępne w każdym domu; jasne wskazówki dotyczące wieku uczestników gier oraz modyfikacje wybranych zabaw dla starszych dzieci. [www.harmonia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania-Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2019. - 270, [1] strona : ilustracje (głównie kolorowe) ; 23 cm.
(Integracja Sensoryczna)
Pierwsza książka o integracji sensorycznej skierowana do rodziców malutkich dzieci. Autorki przybliżają ten fascynujący i złożony temat, pomagając wnieść do codzienności sporo elementów zabawy. Poczujesz radość rodzicielstwa wszystkimi zmysłami! To książka dla rodziców, którzy: – chcą zadbać o harmonijny rozwój swojego dziecka, – próbują poradzić sobie z trudnościami w zachowaniu niemowlęcia, – pragną zapobiec przyszłym problemom z funkcjonowaniem dziecka, Zaburzenia integracji sensorycznej u dziecka są zmartwieniem wielu rodziców. Mózg niemowlęcia nie zawsze jest w stanie prawidłowo przetworzyć docierające do niego bodźce, co może stać się przyczyną trudności w codziennym funkcjonowaniu, zarówno na etapie wczesnego dzieciństwa, jak i później. Autorki wyjaśniają, czym jest regulacja/samoregulacja i integracja sensoryczna. Opowiadają o tym, jak rozwija się i kształtuje u najmłodszych dzieci: od urodzenia do wieku 18 miesięcy. To rzetelna porcja wiedzy i propozycje wspierających zabaw, które pomagają odnaleźć się w świecie pełnym bodźców. [Wydawnictwo Mamania, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Książka äZaburzenia integracji sensorycznejö zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności. Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych. Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej. Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej. Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci. [ksiegarnia.pwn.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5633, C-616 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Wydanie 1, dodruk. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. - 296 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka Integracja sensoryczna w autyzmie ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawiera propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii. W aneksach umieszczono spis akcesoriów przydatnych podczas terapii – zabawek, pomocy i przedmiotów codziennego użytku. Czytelnik znajdzie tu także wykaz ogólnie dostępnych kwestionariuszy i skali do wczesnego wykrywania autyzmu. [https://platon.com.pl/pl/integracja-sensoryczna-w-autyzmie/produkt-534429358]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9, MgW-1721, MgW-28404, MgW-1722 (4 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koncentracja : skuteczny trening skupiania uwagi / Agnieszka Forzpańczyk. - Warszawa : Edgard, 2015. - 254 strony : ilustracje ; 24 cm
(Samo Sedno)
Masz wrażenie, że przytłacza cię nadmiar informacji, często zapominasz o ważnych sprawach i nie wywiązujesz się w terminie ze swoich obowiązków? Chcesz wykonać kilka zadań jednocześnie, ale w rezultacie żadne z nich nie jest skończone? Twoje dziecko ma trudności z uczeniem się i zapamiętywaniem, a nauczyciele skarżą się, że jest nadpobudliwe i nerwowe? Poznaj czynniki, które wpływają na problemy z koncentracją uwagi, oraz metody radzenia sobie z rozkojarzeniem. Książka jest skierowana do młodzieży i dorosłych, którzy mają problemy z utrzymywaniem skupienia, oraz rodziców dzieci, które nie potrafią skoncentrować się na wykonywanych zadaniach. Z poradnika mogą korzystać również nauczyciele i pedagodzy szukający skutecznych i sprawdzonych narzędzi terapeutycznych. Ponad 170 ćwiczeń zawartych w książce oraz na płycie CD to solidny trening koncentracji, który kształtuje refleks i spostrzegawczość, rozwija pamięć, doskonali umiejętność selekcjonowania informacji, poszerza pole widzenia oraz wspiera relaksację. Dzięki poradnikowi: dowiesz się, z czego wynikają twoje problemy z koncentracją wyeliminujesz rozpraszające bodźce zewnętrzne, takie jak bałagan, niefunkcjonalne urządzenie pokoju do nauki i pracy oraz wewnętrzne: złe nastawienie, zmęczenie lub brak motywacji nauczysz się angażować w koncentrację zmysły - wykorzystywać w codziennej pracy odpowiednio dobraną muzykę, zapachy, a nawet smaki poznasz rozmaite ćwiczenia, gry i zabawy wspomagające koncentrację, m.in. labirynty, dyktanda graficzne i symetryczne, gry zręcznościowe i logiczne dobierzesz odpowiedni dla siebie zestaw ćwiczeń fizycznych, który pozwoli ci wypocząć, rozładować negatywne emocje i uspokoić umysł [Edgard, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [www.edumaniak.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [www.edumaniak.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej