Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(123)
Forma i typ
Książki
(121)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Audiobooki
(2)
Publikacje promocyjne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(109)
dostępne
(20)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(16)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(3)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(108)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(2)
Autor
Prusak Błażej
(4)
Bławat Franciszek (1945- )
(3)
Drajska Edyta
(3)
Figura Piotr Ryszard
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gawrycka Małgorzata
(3)
Korol Tomasz (ekonomista)
(3)
Szczypa Piotr (ekonomia)
(3)
Bednarski Lech (1929-2006)
(2)
Bień Witold (1927-2018)
(2)
Czekaj Jan (1950- )
(2)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(2)
Dresler Zbigniew (1943- )
(2)
Dylewski Marek (1965- )
(2)
Filipiak Beata (1967- )
(2)
Gołębiowski Grzegorz (1969- )
(2)
Głodek Zenon (ekonomia)
(2)
Hass-Symotiuk Maria (1941- )
(2)
Ickiewicz Janina
(2)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(2)
Kreczmańska-Gigol Katarzyna
(2)
Sasin Wiesław Zygmunt
(2)
Sawicki Kazimierz (1926-2021)
(2)
Tłaczała Agnieszka
(2)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(2)
Zawadzki Aleksander (1970- )
(2)
Zieniuk Paweł
(2)
Ajdacki Michał
(1)
Andersen Jens (1955- )
(1)
Andrzejewski Mariusz
(1)
Andrzejewski Mariusz (1971- )
(1)
Baranowska-Prokop Ewa (ekonomia)
(1)
Barburski Jacek (ekonomista)
(1)
Bałtowski Maciej (1953- )
(1)
Bera Anna
(1)
Białek-Jaworska Anna
(1)
Bielińska Irena (1943- )
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Brzuska Eugeniusz
(1)
Buczkowska Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Buczkowska Anna (tłumaczka)
(1)
Bąk Mieczysław (ekonomia)
(1)
Cap Piotr (1970- )
(1)
Cegłowski Bartłomiej
(1)
Cicirko Tomasz
(1)
Collins Jim C. (1958- )
(1)
Conway Robert P
(1)
Crozier Michel (1922-2013)
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czerwonka Leszek
(1)
Davis Edward Willmore (1941- )
(1)
Dawidziuk Marta
(1)
Domaradzki Krzysztof (1989- )
(1)
Dryl Wioleta
(1)
Dudzik Teresa (1952- )
(1)
Duliniec Aleksandra
(1)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(1)
Dunn Elizabeth C. (1968- )
(1)
Dzierzgowski Jan (tłumacz)
(1)
Dzik-Walczak Aneta (1983- )
(1)
Dębski Maciej (nauki ekonomiczne)
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Filipiak Janusz (1952-2023)
(1)
Frodsham David
(1)
Gabriel Bartłomiej
(1)
Gajdka Jerzy
(1)
Galloway Scott (1964- )
(1)
Garbal Łukasz (1976- )
(1)
Garner Daniel R
(1)
Gasper Dorota (tłumacz)
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gmytrasiewicz Maria (1940- )
(1)
Golec Anna (ekonomia)
(1)
Goliński Jan (1930-2023)
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gos Waldemar
(1)
Gołębiowski Tomasz (ekonomia)
(1)
Grabowska Magdalena (finanse)
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Grycuk Adrian (ekonomia)
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Górzyński Jan (1936- )
(1)
Gąsiewski Włodzimierz (1953- )
(1)
Haber-Biały Justyna (tłumaczka)
(1)
Hansen Morten T
(1)
Hońko Stanisław
(1)
Huterska Agnieszka (1977- )
(1)
Jachna Tomasz
(1)
Jaki Andrzej
(1)
Jakubiec Marcin
(1)
Janicka Małgorzata (ekonomia)
(1)
Janowicz Magdalena
(1)
Jantoń-Drozdowska Elżbieta
(1)
Jaworski Jacek (zarządzanie)
(1)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(1)
Jog Vijay (1952- )
(1)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(64)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(68)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(122)
Język
polski
(123)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(25)
Menedżerowie
(10)
Księgowi
(6)
Studenci
(5)
Przedsiębiorcy
(4)
Biegli rewidenci
(2)
Finansiści
(2)
Studenci ekonomii
(2)
Studenci finansów i rachunkowości
(2)
Studenci kierunków ekonomicznych
(2)
Wyższe szkoły
(2)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Analitycy finansowi
(1)
Doktoranci
(1)
Ekonomiści
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Licea
(1)
Menadżerowie
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy korporacji
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Studenci ekonomii Księgowi Dyrektorzy finansowi
(1)
Syndycy
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Sędziowie
(1)
Słuchacze studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
Finanse przedsiębiorstwa
(56)
Przedsiębiorstwo
(37)
Rachunkowość
(17)
Zarządzanie
(15)
Analiza finansowa
(11)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(8)
Sprawozdawczość finansowa
(7)
Finanse
(6)
Innowacje
(6)
Przedsiębiorstwa
(6)
Organizacja przedsiębiorstwa
(5)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(5)
Zarządzanie finansami
(5)
Konkurencja
(4)
Marketing
(4)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(4)
Rachunkowość finansowa
(4)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(4)
Finanse międzynarodowe
(3)
Kredyt
(3)
Przedsiębiorstwo społeczne
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Działalność gospodarcza
(2)
Ekonomia społeczna
(2)
Ekonomika
(2)
Facebook
(2)
Google LLC
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Kapitał
(2)
Konkurencyjność
(2)
Leasing
(2)
Menedżerowie
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Prawo podatkowe
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Płynność finansowa
(2)
Rachunek ekonomiczny
(2)
Rozliczenia międzynarodowe
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Spółki akcyjne
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Absorpcja
(1)
Algorytmy
(1)
Alima-Gerber (Rzeszów)
(1)
Amazon.com
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Apple Computer
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Badanie przedsiębiorczości
(1)
Banki
(1)
Bankowość
(1)
Budżet
(1)
Budżet państwa
(1)
Crowdfunding
(1)
Cukiernictwo
(1)
Czekolada
(1)
Deanonimizacja
(1)
Decyzje
(1)
Decyzje finansowe
(1)
Dzierżawa
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Efektywność kosztów
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia behawioralna
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Energia
(1)
Etyka biznesu
(1)
Fair play
(1)
Finanse przedsiębiorstw
(1)
Finansowanie
(1)
Globalizacja
(1)
Google (wyszukiwarka internetowa)
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Gospodarka okrężna
(1)
Gromadzenie informacji
(1)
Instytucje finansowe
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Internauci
(1)
Inwestycje
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Jedwabnictwo
(1)
Kirk Kristiansen (rodzina)
(1)
Klocki LEGO
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Konsumenci
(1)
Kontrola marketingowa
(1)
Korupcja
(1)
Koszty
(1)
Kredyt handlowy
(1)
Kursy walutowe
(1)
LEGO (firma)
(1)
Leki opioidowe
(1)
Likwidacja przedsiębiorstwa
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Logistyka zwrotna
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Temat: czas
2001-
(30)
1901-2000
(15)
1989-2000
(10)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1701-1800
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Dania
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Japonia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Mielec (woj. podkarpackie)
(1)
Milanówek (woj. mazowieckie, pow. grodziski, gm. Milanówek)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo pomorskie (1999-)
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(25)
Podręcznik
(21)
Opracowanie
(18)
Monografia
(13)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Poradnik
(5)
Biografia
(3)
Raport z badań
(3)
Audiobooki
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(83)
Zarządzanie i marketing
(22)
Historia
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
123 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Recenzowany tom podejmuje ważny i aktualny temat, jakim jest crowdfunding – finansowanie społecznościowe. Od kilku lat crowdfunding jest przedmiotem intensywnych badań prowadzonych z różnych perspektyw, przede wszystkim ekonomicznych, prawnych i medioznawczych. Patrząc na analizy tego zjawiska z perspektywy światowej, można stwierdzić, że wyniki badań publikowane są przede wszystkim w czasopismach naukowych i raportach branżowych, mniej jest natomiast publikacji książkowych o charakterze naukowym. Książki poświęcone crowdfundingowi ukazują się, ale mają przede wszystkim charakter poradnikowy. W tym kontekście propozycję przygotowaną pod redakcją Anny Pluszyńskiej i Anny Szopy należy oceniać jako publikację, która – podejmując temat dyskutowany na całym świecie – wypełnia lukę na polskim rynku. Włączenie do tomu zarówno ogólnych artykułów przeglądowych, jak i tekstów empirycznych lub/i dogłębnie analizujących badane zjawisko jest atutem recenzowanego materiału. Książka powinna zainteresować z jednej strony badaczy i studentów, z drugiej zaś praktyków chcących poszerzyć wiedzę o finansowaniu społecznościowym. Dla tych pierwszych publikacja stanowić będzie dobre wprowadzenie do tematu crowdfundingu, pokazując kierunki badań i odsyłając do bogatej literatury przedmiotu. Dla tych drugich może stanowić kompendium wiedzy oraz – dzięki zamieszczeniu studiów przypadku – inspirację do rozwoju nowych kampanii crowdfundingowych. Z recenzji dra hab. Patryka Gałuszki [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstw / Magdalena Grabowska. - Wydanie 2. - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 161 stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka podejmuje aktualną i istotną zarówno dla teorii finansów, jak i praktyki życia gospodarczego problematykę zarządzania płynnością finansową, która stanowi jedną z najważniejszych dziedzin zarządzania przedsiębiorstwem. Utrzymanie płynności finansowej decyduje o sytuacji finansowej przedsiębiorstwa, jego stabilności, a tym samym przetrwaniu. Główne obszary tematyczne poruszane w opracowaniu to: - istota i znaczenie płynności finansowej, - instrumenty zarządzania płynnością, - czynniki wpływające na poziom bezpieczeństwa transakcji z odroczonym terminem zapłaty. Treść książki nawiązuje do praktyki gospodarczej. Może być zatem wykorzystywana przez studentów kierunków ekonomicznych i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów, jak również praktyków zajmujących się finansami przedsiębiorstwa oraz osoby pragnące pogłę­bić wiedzę z zakresu zapewnienia bezpieczeństwa prowadzonej działalności poprzez zachowywanie przez przedsiębiorstwa płynności finansowej. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie wartością i wycena marki : jak marka buduje wartość przedsiębiorstwa / Grzegorz Urbanek. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 320 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Monografia stanowi naukowe opracowanie, będące zwieńczeniem badań Autora nad rolą marki jako czynnika determinującego wartość przedsiębiorstwa. Przedstawia nieprezentowane wcześniej w polskiej literaturze przedmiotu uporządkowane, interdyscyplinarne i kompleksowe podejście do roli marki w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa. Unikatowość zaprezentowanego w książce podejścia wynika z tego, że w przeciwieństwie do większości publikacji książkowych z obszaru brandingu, które koncentrują się na odpowiedzi na pytanie: „Jak zbudować markę?", niniejsza monografia koncentruje się na odpowiedzi na pytanie: „W jaki sposób marka buduje wartość przedsiębiorstwa i jak ją można wycenić?". Marka stanowi złożoną i wielowymiarową koncepcję, której pełne zrozumienie oraz wykorzystanie na rzecz efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem wymaga wiedzy i kompetencji z różnych obszarów, m.in.: ekonomii, marketingu, zarządzania strategicznego, rachunkowości, finansów i prawa. [CeDeWu, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PPP. Przedsiębiorstwo)
Książka wypełnia lukę w polskiej literaturze ekonomicznej na temat istoty, roli i znaczenia przedsiębiorstw państwowych w gospodarce. Publikacja zawiera analizę stanu, celów i zasad funkcjonowania przedsiębiorstw państwowych w kilkunastu wybranych, reprezentatywnych krajach świata (m.in. wielkie i znaczące w skali globalnej gospodarki – Chiny, Rosja, Indie, Brazylia; mniejsze, szybko rozwijające się gospodarki – Indonezja, RPA; gospodarki krajów wysokorozwiniętych – Niemcy, Włochy, Norwegia, Stany Zjednoczone). Oddzielny rozdział został poświęcony przedsiębiorstwom państwowym w Polsce – ich roli gospodarczej, zasadom funkcjonowania oraz sposobom wypełniania przez państwo praw własności. Co istotne, w książce zidentyfikowane zostały tendencje rozwojowe dotyczące zakresu i roli przedsiębiorstw państwowych we współczesnej, globalnej gospodarce. Publikacja jest cennym źródłem wiedzy dla pracowników administracji państwowej i analityków. Może być również wykorzystywana jako literatura uzupełniająca na wydziałach ekonomicznych w ramach przedmiotów takich jak: polityka gospodarcza, sektor publiczny w gospodarce, rola państwa w gospodarce. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Audyt marketingowy / Wioleta Dryl. - Wydanie 2. - Warszawa : CeDeWu Sp. z o.o., 2018. - 222 strony : ilustracje ; 24 cm.
Zarówno w teorii, jak i w praktyce funkcjonuje przekonanie, iż marketing jest tą dziedziną działalności, której efekty najtrudniej zmierzyć, a co za tym idzie, niezwykle trudno udowodnić jest zyskowność działań podejmowanych w tym zakresie. Podejście to w wielu przypadkach znajduje uzasadnienie. Marketing to filozofia działania, to orientacja przedsiębiorstwa ukierunkowana nie tylko na zysk, ale również, a nawet przede wszystkim na klienta, jego potrzeby, pragnienia. Próba zupełnego wyizolowania działań marketingowych od pozostałych dziedzin działalności organizacji jest z góry skazana na porażkę. Czy w związku z tym jednoznaczne wskazanie efektów inwestycji marketingowych również nie jest możliwe? Teoria dostarcza praktykom gospodarczym bardzo szerokiego instrumentarium z zakresu kontroli marketingowej. Zasadniczą wadą tychże narzędzi jest jednak wycinkowe, fragmentaryczne traktowanie działań podejmowanych w zakresie marketingu. Żadne spośród dostępnych od niedawna narzędzi kontroli nie traktuje działalności marketingowej, zwłaszcza jej efektów, jako złożonego problemu, wymagającego kompleksowego podejścia. Istnieje jednak narzędzie, które umożliwia dokonanie wszechstronnej, kompleksowej analizy działalności marketingowej. Jest to audyt marketingowy. Książka dostarcza wiedzę niezbędną do efektywnego stosowania audytu marketingowego. Zawiera m.in. analizę: - obszarów działalności organizacji podlegających audytowi, - metod i narzędzi stosowanych w audycie, - miejsca audytu marketingowego w systemie kontroli marketingowej oraz pośród innych rodzajów audytu, - relacji między kontrolą, controllingiem i audytem marketingowym, - stopnia wykorzystania audytu jako narzędzia kontroli marketingowej w polskich przedsiębiorstwach. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-339.13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa / Grażyna Gierszewska, Maria Romanowska. - Wydanie 5. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 239 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W książce zostały przedstawione metody analizy strategicznej – najbardziej znane i najczęściej stosowane w praktyce zarządzania przedsiębiorstwami. Wykorzystanie tych metod pozwala ocenić rynkowe szanse przedsiębiorstwa oraz uniknąć często popełnianych błędów. Dzięki temu można zarówno ograniczyć ryzyko nietrafionych decyzji, jak i odnieść sukces na coraz silniej konkurencyjnych rynkach. Omówione metody służą do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, umożliwiająca zbadanie wnętrza przedsiębiorstwa i jego otoczenia konkurencyjnego. Książkę wzbogacają liczne przykłady zastosowania prezentowanych metod w praktyce oraz zestawy ćwiczeń uczące samodzielnego ich stosowania. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów i szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie, a także obecnych i przyszłych menedżerów. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współcześnie w sektorze usług coraz większego znaczenia nabierają usługi biznesowe. Ich rozwój wiąże się z coraz szerszym stosowaniem outsourcingu. Autorzy podjęli próbę zidentyfikowania przejawów innowacyjności usług biznesowych jako czynników podnoszenia poziomu konkurencyjności przedsiębiorstw oraz motywów i zakresu korzystania z tych usług przez przedsiębiorstwa działające na polskim rynku. Ocenili także zasady współpracy pomiędzy podmiotami świadczącymi usługi biznesowe i korzystającymi z tych usług oraz wskazali sposoby jej doskonalenia. Książka jest przeznaczona dla osób zainteresowanych problematyką innowacyjności i usług biznesowych, a także środowisk naukowych oraz podmiotów świadczących i nabywających takie usługi. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy o systemie informacyjnym rachunkowości finansowej przedsiębiorstw: od zaprojektowania tego systemu począwszy poprzez sprawne jego funkcjonowanie aż do likwidacji lub upadłości firmy. Treść książki została ujęta w czterech częściach, które harmonijnie łączą problemy ogólne z praktycznymi występującymi w cyklu życia przedsiębiorstwa. Omówiono w nich: - rolę i rangę systemu informacyjnego rachunkowości (języka biznesu) wraz z zasadami jego projektowania, - najistotniejsze obszary rachunkowości finansowej związane z prowadzoną działalnością przedsiębiorstwa (produkcyjną, usługową, handlową), - istotę, zakres, procedury sporządzania i badania sprawozdania finansowego przedsiębiorstw kontynuujących działalność, - rachunkowość łączących się i przejmowanych oraz likwidowanych lub upadających przedsiębiorstw. W opracowaniu przedstawiono zagadnienia najbardziej aktualne i najistotniejsze, z uwzględnieniem możliwości różnych rozwiązań oraz wykorzystaniem obowiązujących regulacji prawnych. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezwykłe początki znanych firm / Sergiusz Prokurat. - Wyd. 1, 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2016. - 215, [1] strona, [8] stron tablic : ilustracje ; 22 cm.
Na okładce: Kodak, Gillette, Wrigley, Cadbury, H. J. Heinz, Coca-Cola, Johnson & Johnson, L'Oréal, J. P. Morgan.
Książka przybliża historię powstania marek takich firm, jak: Kodak, Coca-Cola, Gillette, Wrigley, Cadbury, H.J.Heinz, Johnson&Johnson, J.P. Morgan, L’Oreal oraz tłumaczy, w jaki sposób stały się globalnie rozpoznawalne. Nazwiska właścicieli tych firm są symbolem gigantycznych korporacji. Należy pamiętać jednak, że tworzyli je ludzie z krwi i kości, z własnymi problemami i marzeniami. Sukces wymaga wielu wyrzeczeń, o czym sami się przekonali. Autor porusza też temat historii innowacji - pokazuje, skąd się wzięły: aparat fotograficzny, coca-cola, maszynka do golenia, guma do żucia, czekolada, ketchup, lakier do włosów, nowoczesne finanse czy produkty, które przyczyniły się do zwycięstwa czystości nad brudem. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić życie bez nich, a jednak kiedyś ich nie było. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pt. „Wskaźniki rynku kapitałowego - zastosowanie w wycenach przedsiębiorstw oraz w strategiach inwestycyjnych" jest pierwszą zwartą publikacją na polskim rynku wydawniczym, która kompleksowo przedstawia tego rodzaju zagadnienia. W sposób szczegółowy ukazano w niej: - rodzaje, zasady budowy i metody kalkulacji wskaźników rynku kapitałowego, - analizę przyczynową podstawowych mnożników, - sposoby kalkulacji mierników rozwodnionych, - istotę i warianty mnożnikowej metody wyceny przedsiębiorstw, - ograniczenia i często popełniane błędy w procesie wyceny przedsiębiorstw metodą mnożnikową, - zasady tworzenia strategii inwestycyjnych przy wykorzystaniu wskaźników rynku kapitałowego, - wyniki dotychczasowych badań nad skutecznością strategii inwestycyjnych bazujących na miernikach rynku kapitałowego. Ma ona charakter praktycznego przewodnika, który został napisany przystępnym językiem i zarazem wzbogacony o szereg przykładów. Skierowana jest do szerokiego grona odbiorców, w tym: analityków finansowych, osób rozpoczynających przygodę z rynkiem finansowym oraz studentów kierunków ekonomicznych. Może pełnić rolę podręcznika podstawowego lub uzupełniającego do takich przedmiotów, jak: analiza finansowa, wycena przedsię­biorstw, finanse przedsiębiorstw. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-336.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie innowacjami i transferem technologii / Kazimierz Szatkowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2016. - 333 strony : ilustracje ; 24 cm.
Podręcznik, który w całości porusza problematykę z zakresu zarządzania innowacjami techniczno-organizacyjnymi. Autor omawia m.in. modele działalności innowacyjnej, strategie innowacyjne przedsiębiorstw, rynek technologii. Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków: Zarządzanie, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji oraz Inżynieria Produkcji, na których wykładane są przedmioty: Zarządzanie Innowacjami, Zarządzanie Wiedzą i Zarządzanie Technologiami. Stanowi także cenny materiał uzupełniający do przedmiotów: Przygotowanie Produkcji, Zarządzanie i Sterowanie Produkcją oraz Organizacja Obsługi Produkcji. „By utrzymać się w wyścigu ekonomicznym trzeba wprowadzać nie tylko innowacje w postaci nowych wyrobów i nowych usług, nowych procesów technologicznych, ale też umiejętnie nimi zarządzać. Każda firma musi być dzisiaj zorientowana proinnowacyjnie. Innowacje przenikają obecnie wszystkie fazy biznesu, dlatego edukacja społeczeństwa w tym obszarze jest tak bardzo ważna, aby, jak słusznie Autor zauważa „nie tylko mówić, ale zacząć robić innowacje”. W sposób przejrzysty a zarazem profesjonalny Autor przedstawia podstawowe problemy działalności innowacyjnej, rodzaje innowacji oraz modele procesu innowacyjnego wskazujące na różnice i wspólne elementy działalności innowacyjnej, prac B+R i prac z zakresu Technicznego Przygotowania Produkcji. Wszystkie rozdziały książki są bardzo ciekawe i zawierają duży ładunek wiedzy. Szczególnym walorem książki jest jej wartość dydaktyczna. Zawiera wiele dobrze ustrukturalizowanych treści. (…) Z pewnością pozwoli łatwiej zrozumieć istotę procesów innowacyjnych. (…) Zawarta w niej wiedza z pewnością może się dobrze przysłużyć szczególnie studentom na kierunkach Zarządzanie, Zarządzanie i Inżyniera Produkcji.” prof. dr hab. Stanisław Ślusarczyk Dr inż. Kazimierz Szatkowski jest starszym wykładowcą na Wydziale Zarządzania Politechniki Lubelskiej. Przez wiele lat był także pracownikiem naukowym w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Zamościu. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ukazuje zarówno ekonomiczno-prawne podstawy funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej (m.in. spółdzielni, stowarzyszeń, fundacji), jak i praktyczne aspekty ich działalności, np. rachunkowości zarządczej wraz z szerokim spektrum przykładów. Będzie pomocna dla wszystkich, którzy prowadzą lub zamierzają prowadzić taką działalność. Książka skierowana jest także do studentów wydziałów zarządzania i ekonomii. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wzrost innowacyjności przedsiębiorstw, wobec ciągle niskiego poziomu innowacyjności Polski, stanowi jedno z kluczowych zadań polskiej polityki gospodarczej na najbliższe lata. Innowacyjność jest również przedmiotem zainteresowania samych przedsiębiorców, gdyż jest postrzegana jako główny czynnik decydujący o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstw. Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie aktualnych rozważań, wyników badań, płynących z nich wniosków oraz autorskich rekomendacji dotyczących pożądanych działań mających na celu poprawę innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Poruszana problematyka obejmuje m.in. wybrane zagadnienia dotyczące uwarunkowań innowacyjności, wyboru strategii innowacji, potrzeby występowania świadomości innowacyjnosci, poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych, planowanych procesów innowacji oraz wykorzystania Internetu do komunikacji z klientem. Przedstawione problemy stanowią wyzwanie nie tylko dla samych przedsiębiorstw, ale także dla krajowej i regionalnej polityki innowacyjnej. Zatem adresatami opracowania są pracownicy naukowi, doktoranci, studenci, ale także przedsiębiorcy, menedżerowie oraz praktycy gospodarczy kreujący szeroko rozumiane uwarunkowania do wdrażania innowacji. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rachunkowość małych firm. Tom 2. Zbiór zadań jest uzupełnieniem Rachunkowości małych firm. Tom 1. Podręcznika tego samego autora. Obie pozycje adresowane są do studentów kierunku finanse i rachunkowość oraz osób zawodowo związanych z finansami i rachunkowością sektora małych i średnich przedsiębiorstw, chcących podnieść swoje kwalifikacje. Układ materiału jest zgodny ze strukturą podręcznika. Każdy z rozdziałów składa się z dwóch części: pytań testowych oraz zadań do rozwiązania. Na końcu opracowania w formie syntetycznej tabeli zawarto odpowiedzi do poszczególnych pytań i większości zadań. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Indywidualna działalność gospodarcza : uproszczone formy ewidencji : praca zbiorowa / pod redakcją Piotra Szczypy. - Wydanie 4 zmienione. - Warszawa : CeDeWu, 2018. - 231 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Jeżeli myślisz o indywidualnej działalności gospodarczej lub już ją prowadzisz, to ta książka jest dla Ciebie. Czy wiesz, że obecnie w Polsce jest około 1 miliona kobiet i 2 miliony mężczyzn pracujących na własny rachunek (samozatrudnienie)? Dzięki tej książce dowiesz się o: • istocie samozatrudnienia w warunkach polskiej gospodarki; • relacjach samozatrudnionego z „pracodawcą” i członkami rodziny; • obciążeniach podatkowych i parapodatkowych; • optymalizacji podatkowej; • niezbędnej dokumentacji jaką musi prowadzić samozatrudniony; • źródłach finansowania własnej działalności gospodarczej; • możliwościach budżetowania; • zarządzaniu kosztami w ramach ewidencji podatkowych samozatrudnionego; • narzędziach informatycznych wspomagających rozliczenia podatkowe samozatrudnionego. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody analizy finansowej przedsiębiorstwa / Wiktor Gabrusewicz. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2019. - 305 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka zawiera syntetyczny opis poszczególnych zagadnień objętych analizą finansową w przedsiębiorstwie, a następnie ukazuje podstawowe metody analizy finansowej odnoszące się do rozpatrywanych zjawisk. Współczesna analiza finansowa musi być nie tylko analizą retrospektywną, ale także prospektywną, dostarczającą podstaw do podjęcia decyzji odnoszących się do przyszłości. Aby wykorzystać w pełni analizę finansową, należy dokładnie poznać złożoność zjawisk występujących w przedsiębiorstwie oraz w jego otoczeniu, a także nabyć umiejętność posługiwania się metodami tej dyscypliny naukowej. Książka znajdzie szerokie zastosowanie na studiach stacjonarnych wyższych szkół zawodowych i uczelni akademickich. Ze względu na przystępny sposób prezentowania zagadnień może być pomocna studentom studiów zaocznych w pogłębianiu wiedzy. Mogą z niej korzystać również praktycy, księgowi i finansiści uczestniczący w różnych formach szkolenia zawodowego albo samodzielnie podnoszący poziom swojej wiedzy. [Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5871, C-657 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym przesłaniem proponowanej publikacji jest wskazanie roli marki jako źródła budowania konkurencyjności oraz ukazanie powiązań między markami destynacji, produktów i przedsiębiorstw w kontekście marki pracodawcy. Wynika to z faktu, iż wciąż istnieje deficyt opracowań, które traktowałyby problematykę marki kompleksowo, tj. z perspektywy regionu i przedsiębiorstwa, pokazując przy tym występujące między nimi współzależności. Podjęcie tej tematyki, z tak różnych perspektyw, należy uznać za rozwiązanie innowacyjne, skutkujące spojrzeniem wszechstronnym i kompleksowym na czynniki determinujące konkurencyjność na szeroko rozumianym rynku turystycznym. Potrzeba ta wydaje się tym bardziej pilna, że wciąż odczuwane są skutki kryzysu gospodarczego, a dynamika zmian rynkowych kreśli absolutnie nieprzewidywalne scenariusze dla otoczenia w którym funkcjonują obecnie podmioty branży turystycznej. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-338.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest pokazanie analizy finansowej jako narzędzia wykorzystywanego do oceny sytuacji finansowej podmiotów gospodarczych o różnej wielkości. Autorki pokazują, jak można stworzyć zestaw odpowiednio dobranych wskaźników pomocnych w jej przeprowadzeniu w zależności od posiadanych informacji. Autorki zwracają uwagę na aktualne rozwiązania prawne w zakresie sprawozdawczości finansowej, które porządkują i wprowadzają pewne obowiązki prezentacji danych finansowych, także dla mikroprzedsiębiorstw. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia skupia się na zagadnieniach określenia optymalnego kształtu i struktury sektora funduszy pożyczkowych oraz na ustaleniu zakresu wpływu instytucji prowadzących fundusze pożyczkowe na rozwój mikro i małych przedsiębiorstw. Autorzy starają się w praktyczny sposób wskazać jak należy prowadzić pomiar rozwoju mikro i małych firm wobec potrzeby kreowania nowych modeli biznesowych. W książce zaprezentowano syntetyczną miarę zintegrowanego rozwoju jako narzędzie wspierające wykorzystanie funduszy pożyczkowych. Opracowano praktyczne narzędzia i scenariusze współpracy mikro i małych przedsiębiorstw z instytucjami prowadzącymi fundusze pożyczkowe, mające na celu podwyższenie jakości współpracy oraz zwiększenie absorpcji środków pożyczkowych. Publikacja może również stanowić źródło informacji dla małych, mikro i średnich przedsiębiorstw poszukujących środków finansowych na działalność gospodarczą, również w bieżącym czasie wyhamowania czy „lockdownu” gospodarki.[Difin, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka opisuje metodologię, którą zastosował Welch menadżer w praktyce, tworząc nowy język w dziedzinie kierowania interesami. Przedstawiono tu też kluczowe terminy z zakresu działalności biznesowej. Pozycja dostarcza praktycznych rad, które można zastosować we własnej firmie. [Studio Emka, 2003]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-657/659 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej