Integracja percepcyjno-motoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje fachowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
dostępne
(13)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(10)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(13)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(4)
Autor
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(4)
Kranowitz Carol Stock (wychowanie przedszkolne)
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Delaney Tara
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Odowska-Szlachcic Bożena
(2)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(2)
Voss Angie
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Arnwine Bonnie
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Biel Lindsey
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Charęzińska Aleksandra
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Forzpańczyk Agnieszka
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Hawryluk Piotr
(1)
Jaroszewski Karol (tłumacz)
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Kamrowska Joanna Angelika (tłumacz)
(1)
Karaszewska Justyna (1988- )
(1)
Majcher Karolina (tłumacz)
(1)
Masgutova Svetlana Kimovna
(1)
Masgutow Denis
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sher Barbara (1935- )
(1)
Szmalec Jacek (terapeuta)
(1)
Szulc Joanna (dziennikarka)
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szwajkowski Witold
(1)
Sørensen Patricia (tłumacz)
(1)
Wagh Kinga
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Świstak Aleksandra (pedagogika)
(1)
Świstak Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Nauczyciele
(3)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(3525)
Przyjaźń
(2381)
II wojna światowa (1939-1945)
(2110)
Rodzina
(2101)
Miłość
(1856)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(-)
Tajemnica
(1699)
Zwierzęta
(1359)
Relacje międzyludzkie
(1307)
Śledztwo i dochodzenie
(1243)
Dzieci
(1045)
Zabójstwo
(1020)
Pisarze polscy
(1008)
Nastolatki
(916)
Rodzeństwo
(864)
Uczucia
(857)
Dziewczęta
(855)
Magia
(846)
Życie codzienne
(793)
Psy
(720)
Sekrety rodzinne
(718)
Uczniowie
(709)
Małżeństwo
(700)
Policjanci
(697)
Boże Narodzenie
(661)
Żydzi
(659)
Polacy za granicą
(646)
Ludzie a zwierzęta
(601)
Język polski
(561)
Władcy
(561)
Trudne sytuacje życiowe
(556)
Osoby zaginione
(554)
Wakacje
(502)
Relacja romantyczna
(488)
Wybory życiowe
(482)
Koty
(469)
Podróże
(467)
Uprowadzenie
(451)
Kultura
(446)
Chłopcy
(444)
Arystokracja
(433)
Matki i córki
(423)
Polityka międzynarodowa
(411)
Przestępczość zorganizowana
(411)
Wychowanie w rodzinie
(397)
Poszukiwania zaginionych
(387)
Dziadkowie i wnuki
(384)
Aktorzy polscy
(370)
Prywatni detektywi
(359)
Zakochanie
(344)
Zdrowe odżywianie
(343)
Dziennikarze
(341)
Ojcowie i córki
(340)
Katolicyzm
(339)
Pisarze
(336)
Wsie
(335)
Zemsta
(332)
Polityka
(328)
Polityka wewnętrzna
(327)
Duchowieństwo katolickie
(326)
Seryjni zabójcy
(326)
Regionalizm
(320)
Mężczyzna
(310)
Filozofia
(303)
Wojsko
(300)
Dojrzewanie
(295)
Samorealizacja
(294)
Zabawa
(289)
Lekarze
(288)
Szlachta
(282)
Szkoły
(275)
Holokaust
(272)
Obyczaje i zwyczaje
(272)
Samotność
(272)
Historia
(268)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(266)
Zamki i pałace
(266)
Powstanie warszawskie (1944)
(264)
Pomaganie
(263)
Walka dobra ze złem
(262)
PRL
(261)
Władza
(261)
Ludzie bogaci
(258)
Źródła historyczne
(257)
Przyroda
(254)
Spisek
(254)
Kradzież
(253)
Zabójstwo seryjne
(253)
Kościół katolicki
(252)
Wojna
(247)
Śmierć
(246)
Las
(245)
Nauka
(245)
Zarządzanie
(245)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Tematy i motywy
(236)
Sieroty
(234)
Wychowanie
(234)
Czarownice i czarownicy
(233)
Gatunek
Poradnik
(13)
Opracowanie
(7)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Gry i zabawy
(3)
Podręcznik
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Broszura
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Medycyna i zdrowie
(10)
Edukacja i pedagogika
(7)
Rozwój osobisty
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozpoczynanie terapii integracji sensorycznej / Bonnie Arnwine ; przekład Karol Jaroszewski. - Wydanie 1, dodruk. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. - 185, [5] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder – SPD) mają podłoże neurologiczne i powodują, że mózg źle odczytuje informacje dostarczane przez zmysły. W rezultacie osoby z tymi zaburzeniami niewłaściwie reagują na zwyczajne doświadczenia sensoryczne. Normalne doświadczenia zmysłowe mogą być dla nich bolesne lub przerażające. Osoby z SPD często mają trudności ze swoim ciałem, które odmawia im posłuszeństwa. Trudności sensoryczne często zakłócają życie codzienne i mogą sprawiać problemy dla całej rodziny. Książka ta zawiera wiele opisów wesołych i niedrogich zabaw sensorycznych, które można szybko przygotować i po których można szybko posprzątać w domu lub w ośrodku. W każdym rozdziale przedstawiono ćwiczenia oparte na danej potrzebie sensorycznej. Do przeprowadzenia wszystkich wystarczą zwykłe domowe przedmioty. Załączone są także rozszerzenia, które mają na celu utrzymanie zainteresowania. Nie ma bowiem nic gorszego od przygotowania projektu, którym dziecko zainteresuje się na dwie lub trzy minuty! [https://harmonia.edu.pl/pl/product/rozpoczynanie-terapii-integracji-sensorycznej]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.[Grupa Wydawnicza Harmonia]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [https://ksiegarnia.pwn.pl/Dziecko-a-integracja-sensoryczna,114591635,p.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Problemy sensoryczne – nazywane zaburzeniami integracji sensorycznej – wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Ten praktyczny podręcznik zawierający liczne obserwacje kliniczne, rozwiązania rzeczywistych problemów i opisy konkretnych przypadków rzuca światło na doświadczenia sensoryczne ? niezwykle istotny aspekt zachowania dziecka. W zrozumiały sposób informuje, czym są problemy sensoryczne, jakie mają związki z innymi zaburzeniami zdrowia psychicznego i jak je najlepiej leczyć. Lindsey Biel jasno i ze współczuciem tłumaczy, że zapoznanie się z trudnościami z integracją sensoryczną jest niezwykle ważne w skutecznym leczeniu dzieci. Daje klinicystom praktyczne wskazówki mające na celu zrozumienie istoty tego typu zaburzeń, przekazując im całą wiedzę potrzebną do zwiększenia ich świadomości w zakresie problemów sensorycznych i udzielania właściwej, kompleksowej opieki. „Autorka przedstawia znakomite opracowanie najlepszych praktyk terapeutycznych i wychowawczych, służących zrozumieniu dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i pracy z nimi oraz wspomagających je dzięki użyciu różnorodnych strategii, narzędzi i zasobów. Niezastąpiony podręcznik dla specjalistów, wspierający samodzielność oraz sukces dzieci i rodziców w radzeniu sobie z potrzebami sensorycznymi”. Dr Topher Collier, psycholog kliniczny i neuropsycholog, członek American Board of School Neuropsychology „Ta książka to bezcenny skarb dla osób zajmujących się leczeniem zaburzeń integracji sensorycznej i lektura obowiązkowa dla wszystkich opiekujących się dziećmi”. Dr n. med. Brock L. Eide, dr n. med. Fernette F. Eide, autorzy książek The Misbehaved Child i The Dyslexic Advantage [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2020. - 119 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Integracja sensoryczna, w popularnym skrócie określana jako SI, jest procesem przetwarzania w mózgu informacji odbieranych przez zmysły z naszego ciała oraz otoczenia dla wykorzystania ich w codziennym życiu. Nieprawidłowości tego procesu objawiają się występowaniem specyficznych problemów i nazywane są zaburzeniami regulacji procesów sensorycznych. W naszym kraju od kilkunastu lat obserwuje się stały wzrost rozpoznawania takich zaburzeń u dzieci i w związku z tym zwiększające się zainteresowanie terapią SI. Terapia ta jest przydatna i skuteczna, zwłaszcza w klasycznych postaciach zaburzeń integracji sensorycznej. W tych przypadkach skuteczność jej została potwierdzona naukowo. W innych rodzajach zaburzeń, takich jak zespół deficytu uwagi lub zespół deficytu uwagi z nadruchliwością ( ADHD), upośledzenie umysłowe, autyzm oraz genetycznie uwarunkowanych zespołach może być terapią wspomagającą leczenie podstawowego schorzenia. Autorki przedstawiły w poradniku podstawowe informacje o funkcjonowaniu zmysłów, ich dojrzewaniu i procesie integracji oraz proste ćwiczenia, które z powodzeniem można wykonywać opiekując się dzieckiem w domu. Z propozycji rodzice i opiekunowie mogą wybierać pojedyncze ćwiczenia bądź układać możliwe do wykonania zestawy. Bardzo wskazaną formą są lubiane przez dzieci ćwiczenia rytmiczne i ćwiczenia ze śpiewem lub muzyką. W książce przedstawiono również propozycje ćwiczeń przy utworach instrumentalnych wybitnych kompozytorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłowo‑ruchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat: rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi; roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego; genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych oraz rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka; neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu; wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka. https://harmonia.edu.pl/pl/p/INTEGRACJA-SENSORYCZNA-W-ROZWOJU-DZIECKA/1577
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania-Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2019. - 270, [1] strona : ilustracje (głównie kolorowe) ; 23 cm.
(Integracja Sensoryczna)
Pierwsza książka o integracji sensorycznej skierowana do rodziców malutkich dzieci. Autorki przybliżają ten fascynujący i złożony temat, pomagając wnieść do codzienności sporo elementów zabawy. Poczujesz radość rodzicielstwa wszystkimi zmysłami! To książka dla rodziców, którzy: – chcą zadbać o harmonijny rozwój swojego dziecka, – próbują poradzić sobie z trudnościami w zachowaniu niemowlęcia, – pragną zapobiec przyszłym problemom z funkcjonowaniem dziecka, Zaburzenia integracji sensorycznej u dziecka są zmartwieniem wielu rodziców. Mózg niemowlęcia nie zawsze jest w stanie prawidłowo przetworzyć docierające do niego bodźce, co może stać się przyczyną trudności w codziennym funkcjonowaniu, zarówno na etapie wczesnego dzieciństwa, jak i później. Autorki wyjaśniają, czym jest regulacja/samoregulacja i integracja sensoryczna. Opowiadają o tym, jak rozwija się i kształtuje u najmłodszych dzieci: od urodzenia do wieku 18 miesięcy. To rzetelna porcja wiedzy i propozycje wspierających zabaw, które pomagają odnaleźć się w świecie pełnym bodźców. [Wydawnictwo Mamania, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 61 (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Niniejsza publikacja zawiera szereg zadań, których zasadniczym celem jest wspieranie procesu integracji obupółkulowej mózgu. Sprzyja ona rozwijaniu zdolności używania prawej i lewej strony ciała w tym samym czasie lub naprzemiennie. Ćwiczenia zamieszczone w niniejszej książce mają charakter ruchowy. Zadaniem dziecka jest wystukanie na kolorowych „klawiszach” umieszczonych u dołu strony kodu składającego się z kolorowych punktów, podanego u góry strony. Najprostsze zadania składają się z kodów trójkolorowych, najtrudniejsze – siedmiokolorowych. Wraz ze wzrostem stopnia trudności ćwiczeń zmianie ulega także długość kodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [www.edumaniak.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [www.edumaniak.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Książka äZaburzenia integracji sensorycznejö zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności. Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych. Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej. Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej. Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci. [ksiegarnia.pwn.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5633, C-616 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Koncentracja : skuteczny trening skupiania uwagi / Agnieszka Forzpańczyk. - Warszawa : Edgard, 2015. - 254 strony : ilustracje ; 24 cm
(Samo Sedno)
Masz wrażenie, że przytłacza cię nadmiar informacji, często zapominasz o ważnych sprawach i nie wywiązujesz się w terminie ze swoich obowiązków? Chcesz wykonać kilka zadań jednocześnie, ale w rezultacie żadne z nich nie jest skończone? Twoje dziecko ma trudności z uczeniem się i zapamiętywaniem, a nauczyciele skarżą się, że jest nadpobudliwe i nerwowe? Poznaj czynniki, które wpływają na problemy z koncentracją uwagi, oraz metody radzenia sobie z rozkojarzeniem. Książka jest skierowana do młodzieży i dorosłych, którzy mają problemy z utrzymywaniem skupienia, oraz rodziców dzieci, które nie potrafią skoncentrować się na wykonywanych zadaniach. Z poradnika mogą korzystać również nauczyciele i pedagodzy szukający skutecznych i sprawdzonych narzędzi terapeutycznych. Ponad 170 ćwiczeń zawartych w książce oraz na płycie CD to solidny trening koncentracji, który kształtuje refleks i spostrzegawczość, rozwija pamięć, doskonali umiejętność selekcjonowania informacji, poszerza pole widzenia oraz wspiera relaksację. Dzięki poradnikowi: dowiesz się, z czego wynikają twoje problemy z koncentracją wyeliminujesz rozpraszające bodźce zewnętrzne, takie jak bałagan, niefunkcjonalne urządzenie pokoju do nauki i pracy oraz wewnętrzne: złe nastawienie, zmęczenie lub brak motywacji nauczysz się angażować w koncentrację zmysły - wykorzystywać w codziennej pracy odpowiednio dobraną muzykę, zapachy, a nawet smaki poznasz rozmaite ćwiczenia, gry i zabawy wspomagające koncentrację, m.in. labirynty, dyktanda graficzne i symetryczne, gry zręcznościowe i logiczne dobierzesz odpowiedni dla siebie zestaw ćwiczeń fizycznych, który pozwoli ci wypocząć, rozładować negatywne emocje i uspokoić umysł [Edgard, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Nie-zgrane dziecko to poradnik dla rodziców i wychowawców, którzy podejrzewają, że ich pociecha jest na swój sposób wyjątkowa, ale nie potrafią tej wyjątkowości zdefiniować i zrozumieć. Książka ta może stanowić podręcznik dla pedagogów, psychologów i terapeutów chcących skutecznie wspomagać rozwój podopiecznych. To także lektura obowiązkowa dla nauczycieli przedszkoli i szkół, którzy, świadomi istnienia zaburzenia integracji sensorycznej, będą w stanie postawić wstępną diagnozę, skontaktować rodziców z odpowiednim specjalistą oraz dostosować otoczenie oraz metody edukacji do potrzeb nie-zgranych dzieci. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego”. Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem. Jakie rodzaje aktywności będą odpowiednie przy konkretnym typie zaburzenia? Jak szybko i niedrogo przygotować pomoce terapeutyczne? Jaki rodzaj stymulacji uspokoi nadpobudliwego brzdąca, a jaki pobudzi apatycznego? Odpowiedzią na potrzeby rodziców, terapeutów i nauczycieli jest właśnie Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw - zbiór ćwiczeń przeznaczonych przede wszystkim (choć nie tylko) dla nie-zgranych dzieci. [www.azymut.pl, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja została opracowana w oparciu o wiedzę na temat czytania globalnego. Ćwiczenia opracowana tak, by mógł w nich uczestniczyć pies, którego obecność podtrzymuje u dzieci zainteresowanie i motywację do nauki. Autorka zwróciła też uwagę na rolę relaksu, koncentracji i rozgrzewki mentalnej w nauce i podała praktyczne ćwiczenia. Książka zawiera wiele pomysłów, ćwiczeń, a ich realizowanie to prawdziwa zabawa w czytanie. Praca przedstawia kilka zasad, dzięki którym każdy pedagog i rodzic będzie mógł skuteczniej wspierać dziecko w nauce czytania. Książka ta może stanowić źródło inspiracji i poszukiwań nowych metod w pracy z dziećmi. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9, MgW-1721, MgW-28404, MgW-1722 (4 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Brak integracji odruchów twarzy staje się przyczyną nieprawidłowego napięcia mięśni twarzy, wad w rozwoju mowy i procesów myślenia oraz kształceniu motoryki precyzyjnej. Terapia również skierowana na aktywizację różnych poziomów i obszarów mózgu, procesów dojrzewania, sensorycznej i sensomotorycznej integracji.[www.tezeusz.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.91 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej