Cieszyńska Jadwiga (1955- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(12)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(664)
Zarawska Patrycja (1970- )
(519)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(-)
Kochanowski Jan
(469)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(410)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(330)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(328)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(321)
Siemianowski Roch (1950- )
(310)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(303)
Popławska Anna (literatura)
(295)
Christie Agatha (1890-1976)
(290)
Steel Danielle (1947- )
(287)
Fabianowska Małgorzata (tłumaczka)
(284)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(282)
Roberts Nora (1950- )
(281)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(266)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Drewnowski Jacek (1974- )
(253)
Prus Bolesław (1847-1912)
(247)
Boy-Żeleński Tadeusz
(240)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(239)
Leśmian Bolesław
(234)
Krasicki Ignacy
(229)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(220)
Zimnicka Iwona (1963- )
(216)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(213)
King Stephen (1947- )
(206)
Ławnicki Lucjan (ilustrator)
(205)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(203)
Webb Holly (1976- )
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(190)
Szulc Andrzej (1967-)
(187)
Jasieński Ksawery (1931- )
(186)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(183)
Szekspir William (1564-1616)
(181)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(179)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(178)
Rzehak Wojciech (1967- )
(178)
Domańska Joanna (1970- )
(177)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(173)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(172)
Tuwim Julian (1894-1953)
(171)
Beaumont Émilie (1948- )
(169)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(167)
Mazan Maciejka (tłumaczka)
(166)
Gawryluk Barbara (1957- )
(163)
Jachowicz Stanisław
(159)
Górski Wojciech (1971- )
(157)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(155)
Cieślik Donata (lektorka)
(153)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(153)
Kraśko Jan (1954- )
(151)
Williams Sophy (1965- )
(151)
Dobrzańska-Gadowska Anna (tłumaczka)
(150)
Mortka Marcin (1976- )
(150)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(149)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(148)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(148)
Szal Marek (ilustrator)
(148)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(147)
Królicki Zbigniew Andrzej (1954- )
(146)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(145)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(144)
Sandemo Margit (1924-2018)
(144)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(143)
Ochab Janusz (1971- )
(141)
Lech Justyna
(138)
Wyrwas-Wiśniewska Monika (tłumaczka)
(137)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(136)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(132)
Teleszyński Leszek (1947- )
(132)
Rolando Bianka
(131)
Supeł Barbara (literatura dla dzieci)
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(129)
Siewior-Kuś Alina (tłumaczka)
(129)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(129)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(128)
Zadura Janusz (1968- )
(128)
Fabisińska Liliana (1971- )
(127)
Głowińska Anita (literatura dziecięca)
(127)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(126)
Kiss Jacek (lektor)
(126)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(126)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(125)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(124)
Marciniakówna Anna (tłumaczka)
(123)
Onichimowska Anna (1952- )
(123)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(123)
Widmark Martin (1961- )
(123)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Logopedzi
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Nauczyciele
(12)
Przedszkola
(12)
Rodzice
(12)
6-8 lat
(11)
Dzieci
(11)
Temat
Czytanie
(12)
Język polski
(12)
Wymowa
(11)
Sylaby
(10)
Nauka czytania
(1)
Onomatopeja
(1)
Wakacje
(1)
Temat: miejsce
Pojezierze Mazurskie
(1)
Gatunek
Broszura
(11)
Pomoc dydaktyczna
(11)
Poradnik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 18)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Zeszyt 18. zamyka pierwszy etap nauki czytania. Zawiera tak skonstruowane teksty, by dziecko nie tylko uwierzyło, że potrafi czytać, ale i zachwyciło się czytaniem książek. Zapowiada jednocześnie nową serię tekstów – cykl geograficzny. W kolejnych zeszytach dzieci będą nie tylko doskonalić umiejętność czytania, ale przede wszystkim będą poznawać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty pozwolą także otwierać umysł dziecka na przetwarzanie informacji pochodzących z różnych dziedzin życia”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać)
Książka jest przewodnikiem metodycznym – przystępnie, krok po kroku, wyjaśnia nauczycielom, rodzicom i wychowawcom, jak pracować z książeczkami serii „Kocham czytać”. Zawiera dodatkowy rozdział poświęcony mózgowej organizacji funkcji językowych dziecka, wyjaśniający neuropsychologiczne podłoże wczesnej nauki czytania, zarówno u dzieci zdrowych, jak i z zakłóceniami rozwojowymi.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 1 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 3)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt trzeci wprowadza spółgłoski P i M. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłosek zeszyt zawiera odpowiedni materiał ilustracyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 2 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Wydanie 14. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2023. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 4)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Czwarty już zeszyt serii rozpoczyna się od spółgłoski b. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłoski b, rysunek przedstawia „nadęte” policzki, jak baloniki i takie same „policzki” litery b. Zasada ta powtarza się także wobec litery l.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 3 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 5)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt piąty wprowadza litery f i w. Zaczyna się od odczytywania (przez nauczyciela bądź rodzica) dziecku sylab otwartych, kończących się samogłoską. Aby dziecko zapamiętało obraz graficzny głoski f, pokazujemy, że podczas jej wypowiadania górne zęby „gryzą” dolną wargę. Zasada powtarza się w stosunku do litery w. Ułożenie zębów jest identyczne, jak podczas wymawiania f, różnica polega jedynie na głośności. [Wydawnictwo Edukacyjne, 2021].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 4 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 6)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt szósty wprowadza litery t i d. Dziecko przyzwyczaiło się już do codziennego rytuału czytania i oswoiło z proponowaną metodą odczytywania sylab i całych wyrazów. Nauka czytania słów z literami t oraz d powinna przebiegać zgodnie z zasadami ustalonymi w poprzednich zeszytach serii „Kocham Czytać”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Sylaby. 7 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2020. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 9)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
W dziewiątym zeszycie serii „Kocham Czytać” nauka czytania przebiega podobnie jak w poprzednich książeczkach. Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek j i n nie jest dla dzieci łatwym zadaniem. Litera n jest podobna do m, a j jest lustrzanym odbiciem l. Odczytywanie wyrazów z tymi literami sprawia dzieciom trudność, dlatego tak istotne są informacje przekazywane przez osobę dorosłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 8 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 10)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 10 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 12)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 12 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 14)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego „’” (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. W Zeszycie 14. zastosowano nieco odmienny schemat niż przy głoskach twardych i zmiękczonych w zeszytach poprzednich. Stosując opozycję – sylaba otwarta: sylaba zamknięta – można pokazać dziecku różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Taki zabieg, oparty na jednoczesnym spostrzeżeniu obu rodzajów zapisu, uruchamia wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając zapamiętanie prawidłowych zapisów”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 14 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 16)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „To już ostatnia para miękkich głosek oraz trudna artykulacyjnie głoska r. Zwykło się sądzić, że drżąca głoska r pojawia się najpóźniej w rozwoju mowy dziecka. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Doświadczenia kliniczne pokazują, że dzieci, gdy tylko opanują wymowę tej głoski, nawet gdy brzmi jeszcze nie dość dokładnie, bardzo chętnie wypowiadają zawierające ją wyrazy. Na początku jest to r realizowane jednouderzeniowo lub jako dźwięk pośredni między r i l. Wówczas ważne są ćwiczenia, to znaczy czytanie, które utrwala prawidłową artykulację”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 2)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ten zeszyt pozwoli dzieciom zrozumieć, że słyszane dźwięki można zapisywać. Radość z odczytywania głosów zwierząt przygotuje małych czytelników do umiejętności rozpoznawania sylab ze spółgłoskami p i m, które będą zamieszczone w zeszycie trzecim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytam Mamie i Tacie)
U góry okł.: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
To druga książeczka z serii Czytam Mamie i Tacie. Do książeczki dołączone są karty zwierząt i osobne karty z podpisami wyrażeń dźwiękonaśladowczych. Współczesne dzieci już w wieku przedszkolnym interesują się drukiem. Często czytają teksty z własnych książeczek lub gazet rodziców. Warto wykorzystać ten czas i nauczyć dzieci odkodowywania tekstów pisanych, gdy umiejętność ta postrzegana jest jako magiczna. Brak szkolnego przymusu, spontaniczne działania, poczucie odkrywania czegoś nowego dadzą dzieciom możliwość kształtowania kreatywności, myślenia abstrakcyjnego i przygotują do nauki języków obcych. Czytanie ze zrozumieniem da dziecku szanse na rozwijanie mądrego korzystania z Internetu, szybkiego wyszukiwania istotnych wiadomości, skutecznego nabywania nowej wiedzy. Badania neurobiologiczne potwierdziły, że najskuteczniejsze jest uczenie czytania, rozpoczynając od umiejętności symultanicznych (prawa półkula mózgu) do sekwencyjnych (lewa półkula mózgu). Prawa kora szybko rozpoznaje samogłoski, wyrażenia dźwiękonaśladowcze, rzeczowniki w mianowniku, natomiast lewa kora czyta ze zrozumieniem nowe słowa i zdania. [www.gandalf.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-0/KZ (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej