Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Proza
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
wypożyczone
(8)
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(2)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(15)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Baran-Furga Helena
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Voss Angie
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Bellack Alan S. (1944- )
(1)
Bouras Nick (1945- )
(1)
Brzezińska Maria (tłumaczka)
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Grzesiak Magdalena (psychiatra)
(1)
Gulla Bożena
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Hargreaves Roger (1934-1988)
(1)
Hargreaves Roger (1935-1988). Mr. Men
(1)
Hersen Michel
(1)
Holt Geraldine (1951- )
(1)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kantorska-Janiec Monika
(1)
Kendall Philip C. (nauki społeczne)
(1)
Knapp Julie
(1)
Kowalczewska Joanna (tłumacz)
(1)
Kranowitz Carol Stock (wychowanie przedszkolne)
(1)
McDevitt Mary Kate
(1)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(1)
Olde Heuvelt Thomas (1983- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Pruszyńska Karolina
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Sunderland Margot
(1)
Turczyn Ryszard (1953- )
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Walsh William J
(1)
Woody Jessica
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Wróbel Marcin (1977- )
(1)
Wysocka Ewa (pedagog)
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Łukawska Maria (1968- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Dzieci
(3)
Rodzice
(3)
0-5 lat
(2)
Psycholodzy
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura niderlandzka
(1)
Temat
Zaburzenia zachowania
(20)
Dzieci
(7)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Mózg
(3)
Młodzież
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Zachowanie
(3)
Agresywność
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Leczenie
(2)
Pediatria
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Alpinizm
(1)
Astma oskrzelowa
(1)
Autyzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Białaczka
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby mózgu
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby układu pokarmowego
(1)
Cukrzyca
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci zaniedbane
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziewczęta
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Głuchota
(1)
HIV
(1)
Hemofilia
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Lęk
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie dziecka przewlekle chorego
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Nowotwory
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Opętanie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Otyłość
(1)
Padaczka
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polityka zdrowotna
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychoterapia młodzieży
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rehabilitacja dziecka przewlekle chorego
(1)
Samoakceptacja
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Stres pourazowy
(1)
Służba zdrowia
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Trauma
(1)
Uczniowie
(1)
Układ krążenia
(1)
Układ oddechowy
(1)
Wypadki w górach
(1)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(1)
Wzrost
(1)
Wątroba
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia pamięci
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsywne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Turnera
(1)
Temat: miejsce
Mont Blanc (góra)
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Podręcznik
(6)
Opracowanie
(4)
Horror
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(8)
Edukacja i pedagogika
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
23 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W rozdziale 1 i 2 omówiono podstawowe tematy (obserwacja zachowania, diagnoza zaburzeń lękowych i depresji), które mimo pewnych zmian zawartości czy niektórych technik nadal są kluczowe dla pracy terapeutów behawioralnych i procesu behawioralnej diagnozy. Chcąc podążać za zmianami zarówno w sferze populacji, jakimi zajmują się terapeuci behawioralni, jak i w zasięgu ich działania, dodaliśmy nowy rozdział (18) poświęcony diagnozie osób w podeszłym wieku. [www.ikamed.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61/P (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-2184, C-616 (2 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 Cz. - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pediatry, ISSN 0303-7827 ; 49)
W dzisiejszych czasach określenie dziecko sprawiające problemy jest używane dość często. W sensie medycznym oznacza to zaburzenia emocjonalne lub behawioralne związane z niektórymi chorobami organicznymi lub istniejące niezależnie od nich. Według danych epidemiologicznych zaburzenia takie dotyczą 15-20% całej populacji dzieci i młodzieży, a liczba ta wydatnie wzrasta. Pierwszym lekarzem, do którego trafia dziecko sprawiające problemy, jest pediatra lub lekarz rodzinny. To właśnie on musi ustalić wstępne rozpoznanie, przeprowadzić diagnostykę różnicową i ewentualnie podjąć decyzję o leczeniu lub skierowaniu dziecka do specjalisty. Ta książka z pewnością mu w tym pomoże. [PZWL, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii. [https://platon.com.pl/pl/kompletny-program-terapii-saz-dla-osob-z-zaburzeniami-ze-spektrum-autyzmu-w-wieku-rozwojowym-od-4-do-7-lat/produkt-566456215]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Naszym dzieciom powodzi się lepiej niż jakiemukolwiek pokoleniu wcześniej, a mimo to ich troski są ogromne. W jaki sposób zmotywować Lenę, która boi się chodzić do szkoły? Jak dotrzeć do agresywnego chłopca, którego nic nie obchodzi? Co robić, kiedy dziecko nie może spać? Albo gdy brat uważa, że jego siostra jest wstrętna? I jak pomóc nastolatkowi, który już nie widzi sensu w swoim życiu? Znany psychiatra dzieci i młodzieży, profesor Michael Schulte-Markwort, z empatią przedstawia perspektywę dzieci i zrozumiale wyjaśnia, jak kompetentnie i troskliwie towarzyszyć im w życiu. Zwraca się do rodziców, wychowawców, nauczycieli i wszystkich osób mających do czynienia zarówno z najmłodszymi, jak i nastolatkami. Porusza szeroko zakrojone tematy - od zagadnień związanych z korzystaniem z komputerów, przez terapie dzieci po lęk przed rozwodem rodziców, fobie, natręctwa i ataki wściekłości. Niedawno opublikowana książka tego autora, „Wypalone dzieci. O presji osiągnięć i pogoni za sukcesem”, zyskała sporo zainteresowania również w Polsce.[www.bonito.pl, dostęp 13.12.2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca prezentuje interesujące spojrzenie na kategorie dzieciństwa i młodości, ujmując je jako fenomeny stawania się człowiekiem, sytuując zaś owo stawanie się w okolicznościach rozwojowych i społecznych, kulturowych czy trudnych i niebezpiecznych, by wreszcie w zakmnięciu tomu skoncentrować się na systemie wsparcia. Taki kształt książki doskonale oddaje kierunki naukowego namysłu nad młodym pokoleniem i światami jego doznań. Fragment recenzji prof. UŚ, dr hab. Katarzyny Krasoń [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami ? sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka ? i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej. [www.czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.[www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy wiesz, że zespół złego wchłaniania może być przyczyną niedoborów składników odżywczych, które mogą skutkować takimi chorobami jak zaburzenia behawioralne, ADHD, autyzm, depresja, zaburzenia lękowe, schizofrenia oraz choroba Alzheimera. Dzięki tej książce poznasz system naturalnej terapii biochemicznej oparty na najnowszych badaniach naukowych, który może pomóc milionom osób, u których zdiagnozowano zaburzenia psychiczne. Bazuje on na założeniu, że większość ludzi cierpi na brak równowagi składników odżywczych spowodowany czynnikami genetycznymi i środowiskowymi. Można go wykryć za pomocą specjalistycznych badań krwi i moczu, a unormować specjalną dietą. Substancje odżywcze, które ochronią Twój mózg. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dostępna także jako e-book i audiobook.
Wędrówce po Alpach młodego Holendra, Nicka Grevesa, i jego niemieckiego kolegi, Augustina, już od samego początku towarzyszyły złe znaki, lecz nie zawrócili. I drogo za to zapłacili: Augustin śmiercią w szczelinie lodowca, a Nick potwornymi okaleczeniami twarzy. Wrócił na dół, ale nie wydostał się z objęć Maudit, wziął tę górę ze sobą… w sobie. I każdy, kto ma z nim kontakt, ulega jej zgubnemu oddziaływaniu. Także Sam Avery, chłopak Nicka. Sam musi podjąć decyzję: albo uciec do Ameryki, skąd pochodzi, i chronić życie oraz swój stan umysłu, albo pokonując własne lęki, trwać przy ukochanym, w którym chwilami widzi potwora zdolnego do największej zbrodni. Decyduje się na to drugie i razem z Nickiem wraca do miejsca, gdzie wszystko się zaczęło, bo tylko w ten sposób może mu pomóc wyzwolić się od mrocznej siły, która nim zawładnęła. Tylko czy można walczyć z górą? [Albatros, 2022].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.2 - lit.holen./Th (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pan Zapominalski / by Roger Hargreaves ; przełożył Marcin Wróbel. - Warszawa : Egmont, copyright 2018. - [32] strony : ilustracje ; 13x14 cm.
(Mr. Men / Roger Hargreaves ; 14)
Z cyklu "Mr. Men".
Pełne humoru i przewrotne książeczki z charakterkiem opisujące przygody bardzo wyrazistych postaci, z którymi dzieciom łatwo się utożsamić. Jak łatwo sobie wyobrazić, pamięć pana Zapominalskiego nie należy do najlepszych. Kiedy ma udany dzień, wieczorem za żadne skarby nie potrafi sobie przypomnieć, co dobrego mu się przytrafiło. Pamięć pana Zapominalskiego jest naprawdę dziurawa! [Egmont Polska, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne. Całość powstała pod redakcją dr. n. med. Artura Kołakowskiego, znakomitego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuty poznawczo ľ behawioralnego, współautora książki SPOSÓB NA TRUDNE DZIECKO Przyjazna terapia behawioralna pozycji wyróżnionej Nagrodą Teofrasta w kategorii Najlepsza Psychologiczna Książka Popularnonaukowa 2011 r. [www.gwp.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-4107, C-615 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Oddajemy w Państwa ręce monografię poświęconą różnym obliczom i mechanizmom psychologicznym przestępczości nieletnich. Zjawisko popełniania przestępstw przez osoby nieletnie zwraca coraz większą uwagę zarówno społeczeństwa, jak i naukowców. Choć udział nieletnich w statystykach przestępczości nie zwiększył się w ostatnich latach, to jednak można zauważyć takie niepokojące tendencje, jak obniżenie wieku osób łamiących prawo, zwiększanie się liczby dziewcząt dokonujących czynów zabronionych, coraz brutalniejsze formy przestępczości, postępujący swoisty „egalitaryzm” przestępczości, czyli rozszerzanie się zjawiska łamania norm prawnych na wszystkie klasy społeczne. W niniejszej pracy, będącej wynikiem rozważań polskich psychologów sądowych, poruszono wiele zagadnień dotyczących różnych przejawów przestępczości nieletnich, psychologicznych i społecznych mechanizmów powstawania zachowań agresywnych, a także pomocy psychologicznej i resocjalizacji sprawców przestępstw. Mamy nadzieję, że prezentowana praca spotka się z Państwa zainteresowaniem, a Czytelnik znajdzie w niej materiał zmuszający do refleksji nad zagadnieniem przestępczości dokonywanej przez młodzież. Ze wstępu „Publikacja jest pracą zbiorową poświęconą przejawom, mechanizmom powstawania i przeciwdziałaniu zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży. Stanowi pewne kompendium wiedzy o nieprzystosowaniu wspomnianej grupy ze szczególnym uwzględnieniem agresji interpersonalnej. Publikację uważam za potrzebną i ciekawą”. Z recenzji prof. dr hab. Ireny Pospiszyl [www.azymut.p, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-343/344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego”. Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Neuronauka jest jedną z nielicznych dyscyplin naukowych, która integruje różne nurty i szkoły terapeutyczne. Wiedza na temat funkcjonowania sieci neuronowych i zależności między zdrowiem psychicznym a strukturą mózgu to przy tym niezastąpiony sojusznik w przełamywaniu obaw pacjentów przed psychoterapią. Wprowadzenie elementów neuronauki do pracy z klientami ułatwia wytłumaczenie im, skąd się biorą ich odczucia, jaki jest bezpośredni związek między pracą mózgu, a ich konkretnymi problemami oraz jak wpływa na nich proces terapeutyczny. John B. Arden łącząc neuronaukę z psychoterapią, psychologią rozwojową, badaniami nad pamięcią oraz przywiązaniem, proponuje uniwersalne, wolne od uprzedzeń podejście terapeutyczne gotowe do praktycznego wykorzystania. Autor pokazuje, jak zastosować je m.in. w terapii lęków i fobii, zespołu stresu pourazowego, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych oraz depresji. Podpowiada też, jak budować sojusz z pacjentami i pomagać im dbać o zdrowie mózgu. Wykorzystanie w praktyce sugestii zawartych w książce ułatwiają wyróżnione graficznie ramki z poradami dla pacjentów i krótkie opisy badań z zakresu neuronauki ilustrujące omawiane zagadnienia. Neuronauka w psychoterapeutycznym procesie zmiany to doskonała pozycja do zastosowania w codziennej praktyce przez wszystkich klinicystów i psychoterapeutów. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.91 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profilaktyka w edukacji. Zaburzenia przystosowania społecznego uczniów a potrzeby profilaktyczne. metodologia badań własnych. Profilaktyczne i terapeutyczne walory dwóch edukacyjnych programów profilaktycznych. [www.stanczyk.osdw.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-4990, C-373.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ludzie, którzy potrzebują najwięcej akceptacji, dostają jej najmniej, a ludzie, którzy potrzebują najmniej akceptacji, dostają jej najwięcej. Wayne W. Dyer Dzieci powinny wzrastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Zapewnienie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań oraz wsparcia, konieczne jest do utrwalenia pozytywnych postaw. To daje im siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami, stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną, czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są „wystarczająco dobre”, są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne - rozwijają w sobie szereg toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą być też bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję. [GWP, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest aktualnym podręcznikiem na temat zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Przedstawia współczesne modele wyjaśniające powstawanie zaburzeń oraz stosowane obecnie kategorie diagnostyczne, dodatkowo ilustrowane opisami przypadków. Książka dzieli sie na dwie części. Pierwsza, rozdziały 1-3, wprowadza czytelnika w dziedzinę psychopatologii rozwojowej, a część druga (rozdziały 4-12) szczegółowo omawia najnowsze badania nad poszczególnymi zaburzeniami oraz metody ich leczenia. [gwp.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału i równoległy: Psychiatric and behavioural disorders in intellectual and developmental disabilities. Na książce także ISBN oryginału i poprzedniego wydawcy.
Książka zawiera: - charakterystykę najczęstszych zaburzeń występujących u osób niepełnosprawnych intelektualnie (m.in. depresji, zaburzeń lękowych i adaptacyjnych, schizofrenii i zaburzeń pokrewnych), - omówienie symptomatologii zaburzeń psychicznych w grupie osób niepełnosprawnych intelektualnie, - opis możliwości trafnego diagnozowania zaburzeń psychicznych oraz zasad właściwego leczenia farmakologicznego, interwencji terapeutycznych i psychospołecznych, - skale diagnostyczne niezbędne do obiektywnej oceny psychopatologii towarzyszącej niepełnosprawności intelektualnej, - aktualną, uznaną i promowaną na świecie nomenklaturę, - wiele praktycznych rad i wskazówek pomocnych w opiece nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie. [www.edraurban.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej