Antropologia wizualna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Autor
Nowotniak Justyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Kobieta
(3550)
Przyjaźń
(2405)
II wojna światowa (1939-1945)
(2117)
Rodzina
(2115)
Miłość
(1862)
Antropologia wizualna
(-)
Tajemnica
(1722)
Zwierzęta
(1363)
Relacje międzyludzkie
(1323)
Śledztwo i dochodzenie
(1258)
Dzieci
(1051)
Zabójstwo
(1034)
Pisarze polscy
(1011)
Nastolatki
(925)
Rodzeństwo
(874)
Dziewczęta
(867)
Uczucia
(864)
Magia
(860)
Życie codzienne
(801)
Sekrety rodzinne
(731)
Psy
(724)
Uczniowie
(715)
Policjanci
(709)
Małżeństwo
(705)
Boże Narodzenie
(667)
Żydzi
(660)
Polacy za granicą
(650)
Ludzie a zwierzęta
(604)
Trudne sytuacje życiowe
(564)
Osoby zaginione
(563)
Władcy
(562)
Język polski
(561)
Wakacje
(505)
Relacja romantyczna
(496)
Wybory życiowe
(488)
Podróże
(476)
Koty
(475)
Uprowadzenie
(454)
Kultura
(449)
Chłopcy
(448)
Arystokracja
(439)
Matki i córki
(425)
Przestępczość zorganizowana
(420)
Polityka międzynarodowa
(411)
Wychowanie w rodzinie
(397)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Dziadkowie i wnuki
(388)
Aktorzy polscy
(370)
Prywatni detektywi
(364)
Dziennikarze
(352)
Zakochanie
(347)
Ojcowie i córki
(344)
Zdrowe odżywianie
(344)
Pisarze
(343)
Katolicyzm
(339)
Wsie
(336)
Zemsta
(333)
Polityka
(330)
Seryjni zabójcy
(330)
Duchowieństwo katolickie
(327)
Polityka wewnętrzna
(327)
Regionalizm
(322)
Mężczyzna
(311)
Filozofia
(304)
Wojsko
(301)
Dojrzewanie
(299)
Samorealizacja
(294)
Zabawa
(291)
Lekarze
(289)
Szlachta
(283)
Szkoły
(278)
Holokaust
(273)
Obyczaje i zwyczaje
(272)
Samotność
(272)
Historia
(269)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(267)
Zamki i pałace
(266)
Walka dobra ze złem
(265)
Pomaganie
(264)
Powstanie warszawskie (1944)
(264)
Władza
(264)
Ludzie bogaci
(262)
PRL
(262)
Źródła historyczne
(257)
Spisek
(256)
Przyroda
(255)
Zabójstwo seryjne
(255)
Kradzież
(254)
Kościół katolicki
(252)
Las
(250)
Wojna
(247)
Śmierć
(247)
Nauka
(246)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(246)
Zarządzanie
(245)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Sieroty
(237)
Tematy i motywy
(236)
Wychowanie
(236)
Czarownice i czarownicy
(234)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Etnografia wizualna w badaniach i praktyce pedagogicznej / Justyna Nowotniak. - Wydanie 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 279 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
Książka stanowi bardzo interesującą i nowatorską w polskich warunkach propozycję wykorzystania etnografii wizualnej w badaniach ewaluacyjnych – szczególne w autoewaluacji. Autorka wychodzi naprzeciw potrzebom praktyków poszukujących nowych rozwiązań odnośnie do ewaluacji własnej pracy. Istniejące w Polsce regulacje prawne rodzą pokusę upowszechniania się praktyk typowych dla ewaluacji biurokratycznej. Prowadzi się je tylko dlatego, że istnieje nakaz prawa. Rzadko kiedy prowadzone ewaluacje „wewnętrzne” spełniają nawet elementarne wymogi metodologiczne. Od badań ewaluacyjnych oczekuje się danych do samooceny i potwierdzenia tego wszystkiego, co i tak już wiadomo. Proponowana przez J. Nowotniak fotoewaluacja znosi wspomniane ograniczenia. Jej walorem jest akcentowanie, że – szczególnie w autoewaluacji – ważne jest, by dostarczała ona danych do podejmowania decyzji skierowanych na projakościową zmianę (ewaluacja rozwojowa) oraz generowała wiedzę o własnej pracy i jej uwarunkowaniach (ewaluacja poznawcza). Przedstawiona w tej części książki propozycja jest bardzo dobrze ugruntowana zarówno w teorii, jak i w metodologii badań. Sięgający po nią nauczyciele siłą rzeczy ulokują siebie w roli badaczy własnej praktyki. Z recenzji dr. hab. Henryka Mizerka, prof. UWM Intencją Autora było wskazanie potencjału etnografii wizualnej, w mniejszym stopniu zaś ewentualnych pułapek metodologicznych czyhających na badacza sięgającego po materiały wizualne, choć i o tym uważny Czytelnik znajdzie niejedną uwagę. Ograniczyłam krytyczne komentarze w przekonaniu, że niewiele jest w Polsce prób wykorzystywania badań etnograficznych w naukach o wychowaniu, a krytyczne uwagi raczej uprawomocnią model badania kultury szkoły zza biurka, niż zachęcą do ich weryfikacji. Opisane w tej pracy projekty badawcze mogą się stać pomocne w odpowiedzi na pytanie, kiedy wykorzystywać etnografię wizualną. Mam też nadzieję, że pozwolą lepiej zrozumieć procedury gromadzenia danych i ich opracowywania, przyczyniając się do podniesienia popularności badań etnograficznych wśród pedagogów. Materiał zawarty w publikacji ma charakter poglądowy i nie stanowi uniwersalnego modelu badań. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-39 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej