Hall Matthew (1967- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(664)
Zarawska Patrycja (1970- )
(519)
Hall Matthew (1967- )
(-)
Kochanowski Jan
(469)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(411)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(330)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(328)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(321)
Siemianowski Roch (1950- )
(311)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(303)
Popławska Anna (literatura)
(295)
Christie Agatha (1890-1976)
(290)
Steel Danielle (1947- )
(287)
Fabianowska Małgorzata (tłumaczka)
(284)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(282)
Roberts Nora (1950- )
(281)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(266)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Drewnowski Jacek (1974- )
(253)
Prus Bolesław (1847-1912)
(247)
Boy-Żeleński Tadeusz
(240)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(239)
Leśmian Bolesław
(234)
Krasicki Ignacy
(229)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(220)
Zimnicka Iwona (1963- )
(216)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(213)
King Stephen (1947- )
(206)
Ławnicki Lucjan (ilustrator)
(205)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(203)
Webb Holly (1976- )
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(190)
Szulc Andrzej (1967-)
(188)
Jasieński Ksawery (1931- )
(186)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(183)
Szekspir William (1564-1616)
(181)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(179)
Domańska Joanna (1970- )
(178)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(178)
Rzehak Wojciech (1967- )
(178)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(173)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(172)
Tuwim Julian (1894-1953)
(171)
Beaumont Émilie (1948- )
(169)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(167)
Mazan Maciejka (tłumaczka)
(166)
Gawryluk Barbara (1957- )
(163)
Jachowicz Stanisław
(159)
Górski Wojciech (1971- )
(157)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(155)
Cieślik Donata (lektorka)
(154)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(153)
Williams Sophy (1965- )
(152)
Kraśko Jan (1954- )
(151)
Dobrzańska-Gadowska Anna (tłumaczka)
(150)
Mortka Marcin (1976- )
(150)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(149)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(148)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(148)
Szal Marek (ilustrator)
(148)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(147)
Królicki Zbigniew Andrzej (1954- )
(146)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(145)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(145)
Sandemo Margit (1924-2018)
(144)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(143)
Ochab Janusz (1971- )
(141)
Lech Justyna
(138)
Wyrwas-Wiśniewska Monika (tłumaczka)
(137)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(136)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(132)
Teleszyński Leszek (1947- )
(132)
Rolando Bianka
(131)
Supeł Barbara (literatura dla dzieci)
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(129)
Siewior-Kuś Alina (tłumaczka)
(129)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(129)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(128)
Zadura Janusz (1968- )
(128)
Fabisińska Liliana (1971- )
(127)
Głowińska Anita (literatura dziecięca)
(127)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(126)
Kiss Jacek (lektor)
(126)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(126)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(125)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(124)
Widmark Martin (1961- )
(124)
Marciniakówna Anna (tłumaczka)
(123)
Onichimowska Anna (1952- )
(123)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(123)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Gatunek
Powieść
(1)
Thriller
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
The Art of Breaking Glass / Matthew Hall. - London : BCA, 1997. - 324 strony ; 21 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
The most deeply wounded soul in Bellevue's psychiatric ER is not a patient but a nurse, Sharon Blautner, reeling from the deaths of her husband and son in a car wreck 18 monthsago. In Hall's follow-up to Nightmare Logic, Sharon's self-hatred--she was the driver--is pulling her in dangerous directions by the time she meets Bill Kaiser. This darkly handsome man is in Bellevue for slitting his wrists and feigning self-castration after police confronted him during a break-in motivated by his passion to save some of New York's architectural treasures. Within days, Sharon has bonded with Bill, discovering that they both hate Manhattan developer Edward Mackinnon. Bill's loathing arises from Mackinnon's greedy participation in the destruction of majestic buildings; Sharon's from the fact that the developer once cheated her father, plunging him toward suicide. Sharon breaks a small hospital rule, resulting in Bill's spectacular escape and the loss of her job, kicking off a reign of terror in which Bill strikes hard at anyone who has harmed Sharon. Conscripted to help the FBI catch Bill, Sharon learns that he is the last of an old New York family whose ancestors include President McKinley's assassin and a noted gangster. By the end, Bill and Sharon's roles have become equally charged as they walk their separate razors' edges. Readers partial to New York's underground will revel in Bill's remarkable subterranean life, while architecture aficionados will sympathize with his reasons for committing havoc. Hall writes ruminatively in the early chapters to pave the way for the full-throttled mayhem that follows, but readers will be nailed from start to finish.
Najbardziej zranioną duszą w psychiatrycznej izbie przyjęć Bellevue nie jest pacjentka, ale pielęgniarka, Sharon Blautner, wstrząśnięta śmiercią męża i syna w wypadku samochodowym 18 miesięcy temu. W kontynuacji Halla po Nightmare Logic, nienawiść Sharon do samego siebie – była kierowcą – ciągnie ją w niebezpiecznym kierunku, zanim poznaje Billa Kaisera. Ten mroczny przystojny mężczyzna przebywa w Bellevue za podcięcie sobie nadgarstków i udawanie autokastracji po tym, jak policja skonfrontowała się z nim podczas włamania motywowanego jego pasją uratowania niektórych skarbów architektury Nowego Jorku. W ciągu kilku dni Sharon związała się z Billem, odkrywając, że oboje nienawidzą dewelopera z Manhattanu Edwarda Mackinnona. Nienawiść Billa wynika z chciwego udziału Mackinnona w niszczeniu majestatycznych budynków; Sharon bierze się stąd, że deweloper oszukał kiedyś jej ojca, pogrążając go w samobójstwie. Sharon łamie zasadę małego szpitala, co skutkuje spektakularną ucieczką Billa i utratą pracy, rozpoczynając rządy terroru, w których Bill uderza mocno w każdego, kto skrzywdził Sharon. Sharon, powołany do pomocy FBI w schwytaniu Billa, dowiaduje się, że jest on ostatnim ze starej nowojorskiej rodziny, której przodkami byli m.in. zabójca prezydenta McKinleya i znany gangster. Pod koniec role Billa i Sharon stały się równie naładowane, gdy kroczą osobnymi ostrzami brzytwy. Czytelnicy związani z nowojorskim podziemiem będą rozkoszować się niezwykłym podziemnym życiem Billa, a miłośnicy architektury będą sympatyzować z jego powodami siania spustoszenia. Hall pisze z ruminacją we wczesnych rozdziałach, aby utorować drogę do pełnego chaosu, który nastąpi, ale czytelnicy będą przybici od początku do końca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-lit. w oryg. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej