Douglas-Klotz Neil (1951- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(664)
Zarawska Patrycja (1970- )
(519)
Douglas-Klotz Neil (1951- )
(-)
Kochanowski Jan
(469)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(411)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(330)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(328)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(321)
Siemianowski Roch (1950- )
(311)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(303)
Popławska Anna (literatura)
(295)
Christie Agatha (1890-1976)
(290)
Steel Danielle (1947- )
(287)
Fabianowska Małgorzata (tłumaczka)
(284)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(282)
Roberts Nora (1950- )
(281)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(266)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Drewnowski Jacek (1974- )
(253)
Prus Bolesław (1847-1912)
(247)
Boy-Żeleński Tadeusz
(240)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(239)
Leśmian Bolesław
(234)
Krasicki Ignacy
(229)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(220)
Zimnicka Iwona (1963- )
(216)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(213)
King Stephen (1947- )
(206)
Ławnicki Lucjan (ilustrator)
(205)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(203)
Webb Holly (1976- )
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(190)
Szulc Andrzej (1967-)
(188)
Jasieński Ksawery (1931- )
(186)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(183)
Szekspir William (1564-1616)
(181)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(179)
Domańska Joanna (1970- )
(178)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(178)
Rzehak Wojciech (1967- )
(178)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(173)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(172)
Tuwim Julian (1894-1953)
(171)
Beaumont Émilie (1948- )
(169)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(167)
Mazan Maciejka (tłumaczka)
(166)
Gawryluk Barbara (1957- )
(163)
Jachowicz Stanisław
(159)
Górski Wojciech (1971- )
(157)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(155)
Cieślik Donata (lektorka)
(154)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(153)
Williams Sophy (1965- )
(152)
Kraśko Jan (1954- )
(151)
Dobrzańska-Gadowska Anna (tłumaczka)
(150)
Mortka Marcin (1976- )
(150)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(149)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(148)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(148)
Szal Marek (ilustrator)
(148)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(147)
Królicki Zbigniew Andrzej (1954- )
(146)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(145)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(145)
Sandemo Margit (1924-2018)
(144)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(143)
Ochab Janusz (1971- )
(141)
Lech Justyna
(138)
Wyrwas-Wiśniewska Monika (tłumaczka)
(137)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(136)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(132)
Teleszyński Leszek (1947- )
(132)
Rolando Bianka
(131)
Supeł Barbara (literatura dla dzieci)
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(129)
Siewior-Kuś Alina (tłumaczka)
(129)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(129)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(128)
Zadura Janusz (1968- )
(128)
Fabisińska Liliana (1971- )
(127)
Głowińska Anita (literatura dziecięca)
(127)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(126)
Kiss Jacek (lektor)
(126)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(126)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(125)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(124)
Widmark Martin (1961- )
(124)
Marciniakówna Anna (tłumaczka)
(123)
Onichimowska Anna (1952- )
(123)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(123)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Samopoznanie
(1)
Sufizm
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Sensus. Charyzma)
Większość książek o sufizmie przedstawia akademickie, historyczne lub filozoficzne informacje dotyczące tej tradycji — ich celem było zainteresowanie intelektu. Niektórzy współcześni nauczyciele przedstawiają własne prace i podejścia, które często wydają się sprzeczne z pracą innych. W rzeczywistości jednak taka sytuacja jest błogosławieństwem, ponieważ w przeciwieństwie do niektórych innych tradycji sufizm nigdy nie został zorganizowany do tego stopnia, by komukolwiek udało się ujarzmić jego dziki charakter. Z perspektywy historycznej różnorodność okazywała się atutem sufizmu. Jest to przede wszystkim tradycja koczowników, która od zawsze była dekonstruowana i przeszczepiana — obce jej są osiedlanie się i budowanie gigantycznych sanktuariów, instytucje, monolityczne rytuały czy organizacje. Nie ma sufickiego Watykanu czy Potali. Na przykład Rumi mógł bez problemu przejąć „warsztat" po ojcu, który był głównym sufickim kaznodzieją w mieście Konya, jednak odwiódł go od tego jego duchowy brat, Szams-e-Tabrizi. Rumi zrezygnował ze swego uporządkowanego życia i zaczął spędzać cały czas z Shamsem, by w końcu stać się zadeklarowanym derwiszem, który stworzył najwspanialszą w historii orientalną poezję. Inny teolog suficki, Ibn Arabi, mógł zostać w Hiszpanii i zgromadzić rzeszę wyznawców, ale zamiast tego zdecydował się spędzić większość życia, przenosząc się z miejsca na miejsce. Z drugiej strony, gdy sufi byli dokooptowywani do establishmentu (tak jak w późnym Imperium Osmańskim),zwykle zaczynali doświadczać poważnych problemów. My, sufi, jesteśmy wędrowcami i lubimy naszą wolność — prawdopodobnie dlatego też zwykle zgadzamy się nie zgadzać. Niniejsza książka proponuje czytelnikowi poznanie żywego doświadczenia sufizmu. Naśladuje ona wielowiekową tradycyjną formę zwaną „podręcznikiem derwisza" — towarzyszem życiowych doświadczeń. Jeżeli chodzi o organizację, książka ta prezentuje szereg krótkich szkiców lub kontemplacji zilustrowanych sufickimi opowiadaniami i poezją. Każdy rozdział zawiera medytacje i sugestie dotyczące kolejnych odkrywanych ścieżek. W głębszym sensie pozycja ta ilustruje pewne podejście do życia, umożliwiając odkrycie tego, kim naprawdę jesteśmy jako istoty ludzkie. Ta książka prezentuje najistotniejszą praktykę sufich należących do wszystkich historycznych odłamów — medytację nad atrybutami Boga (zwanymi al-asma'al-husna „najpiękniejszymi imionami"). To samo słowo (asma) tłumaczę nie tylko jako „atrybuty" czy „imiona", lecz również jako „ścieżki", aby podkreślić dynamizm doświadczeń związanych z praktyką sufizmu. Nie spotkałem się jeszcze z tradycją, grupą czy zakonem sufickim, które nie posługiwałyby się opisywanymi tutaj praktykami. Każda z tych ścieżek serca może doprowadzić Cię do doświadczania głębszych emocji i osiągania lepszego zrozumienia, jeżeli będziesz praktykować ją we właściwym momencie. Tak naprawdę potrzebujesz tylko jednej ścieżki, jeżeli tylko nieustępliwie poszukujesz jej źródła. W tradycji sufickiej dążenie do osiągnięcia pełni człowieczeństwa oznacza ożywianie wewnętrznego ekosystemu i duchowej różnorodności. Czujemy więcej i rozumiemy z życia więcej, ponieważ rozpoznajemy je jako część własnej duszy. Poczucie bliskiej więzi z własnym sercem — które stopniowo okazuje się obejmować znacznie więcej, niż myśleliśmy — daje zarówno wolność, jak i radość. Poszczególne ścieżki mogą wydawać się wzajemnie sprzeczne (jak to w życiu bywa). Nie są schludnie zorganizowane i proporcjonalne (jak to w życiu bywa). Jednak działają — przynajmniej w moim przypadku [Helion, 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-14 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej