Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(46)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(39)
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(6)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(39)
Autor
Adamik Anna Iwona
(2)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(2)
Kołosowska Bożena (1956- )
(2)
Sawicki Kazimierz (1926-2021)
(2)
Sokół Aneta (ekonomia)
(2)
Targalski Jan (1942- )
(2)
Zawadzki Aleksander (1970- )
(2)
Alama Karolina
(1)
Armendariz de Aghion Beatriz (ekonomista)
(1)
Bangs David H
(1)
Bednarczyk Małgorzata (1951- )
(1)
Bieda Roman
(1)
Boruszczak Tomasz (1970- )
(1)
Bąk Mieczysław
(1)
Cendrowska Barbara (ekonomia)
(1)
Chomiczewski Witold
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dietl Marek (1977- )
(1)
Dylewski Marek (1965- )
(1)
Ehrlich Andrzej (tłumacz)
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Franków-Czerwonko Bożena
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gerber Michael E. (1936- )
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Gumularz Mirosław
(1)
Huterska Agnieszka (1977- )
(1)
Hydzik Paweł
(1)
Johnson Ron
(1)
Kamińska Agata (prawo)
(1)
Karwala Damian
(1)
Kaszuba Krzysztof
(1)
Kozik Patrycja
(1)
Kozłecka Barbara
(1)
Kubera Paulina
(1)
Kulawczuk Przemysław (1961- )
(1)
Lisowska Renata (ekonomistka)
(1)
Lubasz Dominik
(1)
Marek Beata
(1)
Maruta Marcin
(1)
Matejun Marek
(1)
Morduch Jonathan
(1)
Mućko Przemysław
(1)
Osowska Krystyna
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Piasecki Bogdan
(1)
Pietraszek Marcin (1979- )
(1)
Reed Jon (1971- )
(1)
Rojek Katarzyna (tłumacz)
(1)
Ropęga Jarosław
(1)
Rzychoń Tomasz
(1)
Saczek Andrzej
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Sałbut Bartosz (tłumacz)
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Simon Hermann (1949- )
(1)
Sivers Derek
(1)
Sobolewski Dariusz (ekonomia)
(1)
Strużycki Marian
(1)
Szczypa Piotr (ekonomia)
(1)
Szostek Dariusz
(1)
Szot-Gabryś Teresa
(1)
Szramowski Dawid Adam
(1)
Szukalski Stanisław (ekonomia)
(1)
Tokaj-Krzewska Agnieszka
(1)
Tokarski Maciej
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Trawiński Mariusz
(1)
Trzebiatowska Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Voss Grażyna
(1)
Walawender Paweł
(1)
Walicka Monika
(1)
West James
(1)
Wieczorek Monika (radca prawny)
(1)
Wielisiej Marcin
(1)
Witkowska-Nowakowska Katarzyna
(1)
Więckowska Mariola
(1)
Wodnicka Monika
(1)
Wrońska-Bukalska Elżbieta (ekonomia)
(1)
Ślusarczyk Stanisław (1952- )
(1)
Żukowski Marcin
(1)
Żylińska Pola
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Przedsiębiorcy
(3)
Finansiści
(2)
Księgowi
(2)
Studenci finansów i rachunkowości
(2)
Menedżerowie produktu
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Kobieta
(3550)
Przyjaźń
(2405)
II wojna światowa (1939-1945)
(2117)
Rodzina
(2115)
Miłość
(1862)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(-)
Tajemnica
(1722)
Zwierzęta
(1363)
Relacje międzyludzkie
(1323)
Śledztwo i dochodzenie
(1258)
Dzieci
(1051)
Zabójstwo
(1034)
Pisarze polscy
(1011)
Nastolatki
(925)
Rodzeństwo
(874)
Dziewczęta
(867)
Uczucia
(864)
Magia
(860)
Życie codzienne
(801)
Sekrety rodzinne
(731)
Psy
(724)
Uczniowie
(715)
Policjanci
(709)
Małżeństwo
(705)
Boże Narodzenie
(667)
Żydzi
(660)
Polacy za granicą
(650)
Ludzie a zwierzęta
(604)
Trudne sytuacje życiowe
(564)
Osoby zaginione
(563)
Władcy
(562)
Język polski
(561)
Wakacje
(505)
Relacja romantyczna
(496)
Wybory życiowe
(488)
Podróże
(476)
Koty
(475)
Uprowadzenie
(454)
Kultura
(449)
Chłopcy
(448)
Arystokracja
(439)
Matki i córki
(425)
Przestępczość zorganizowana
(420)
Polityka międzynarodowa
(411)
Wychowanie w rodzinie
(397)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Dziadkowie i wnuki
(388)
Aktorzy polscy
(370)
Prywatni detektywi
(364)
Dziennikarze
(352)
Zakochanie
(347)
Ojcowie i córki
(344)
Zdrowe odżywianie
(344)
Pisarze
(343)
Katolicyzm
(339)
Wsie
(336)
Zemsta
(333)
Polityka
(330)
Seryjni zabójcy
(330)
Duchowieństwo katolickie
(327)
Polityka wewnętrzna
(327)
Regionalizm
(322)
Mężczyzna
(311)
Filozofia
(304)
Wojsko
(301)
Dojrzewanie
(299)
Samorealizacja
(294)
Zabawa
(291)
Lekarze
(289)
Szlachta
(283)
Szkoły
(278)
Holokaust
(273)
Obyczaje i zwyczaje
(272)
Samotność
(272)
Historia
(269)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(267)
Zamki i pałace
(266)
Walka dobra ze złem
(265)
Pomaganie
(264)
Powstanie warszawskie (1944)
(264)
Władza
(264)
Ludzie bogaci
(262)
PRL
(262)
Źródła historyczne
(257)
Spisek
(256)
Przyroda
(255)
Zabójstwo seryjne
(255)
Kradzież
(254)
Kościół katolicki
(252)
Las
(250)
Wojna
(247)
Śmierć
(247)
Nauka
(246)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(246)
Zarządzanie
(245)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Sieroty
(237)
Tematy i motywy
(236)
Wychowanie
(236)
Czarownice i czarownicy
(234)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Województwo podkarpackie (1999-)
(2)
Małopolskie, województwo
(1)
Województwo małopolskie
(1)
Województwo pomorskie (1999-)
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Opracowanie
(2)
Audiobooki
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce autorki przedstawiają przedsiębiorczość przez pryzmat narzędzi i otoczenia zaawansowanych technologii. To kompendium wiedzy dla studentów, przedsiębiorców i naukowców, ale także dla tych, którzy zakładają lub chcą w przyszłości założyć własny biznes. Sektor technologii jest szansą na dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa i regionu. Lektura książki pozwoli przełamać czytelnikom bariery przed otwieraniem działalności gospodarczej w obszarze nowoczesnych technologii. Pamiętając, iż przełomowe technologie są zwykle skutkiem współpracy nauki i biznesu, służą rozwiązywaniu problemów globalnych i poprawie jakości życia. Efektem takiej współpracy jest w ostatnich dziesięcioleciach szybki rozwój nauki, przyczynienie się do znacznych postępów w komunikacji, ochronie zdrowia, obronności, infrastrukturze i produkcji. Książka umożliwia zrozumienie procesów takiej współpracy, zasad oraz uczestników procesu transferu technologii z uczelni do biznesu. Lektura książki pozwoli inżynierom, technologom i naukowcom na zrozumienie podstaw biznesu, ułatwi również rozwiązywanie problemów w samodzielnie zarządzanej firmie nastawionej na aktywny rozwój. [www.merlin.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5392, C-658 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo dla startupu / Monika Wieczorek. - Gliwice : Helion, copyright 2017. - 223 strony : ilustracje ; 21 cm.
(Onepress)
Stwórz jednorożca w zgodzie z przepisami! Budowanie firmy to proces składający się z wielu elementów, z których aspekt prawny przysparza najwięcej trudności. Skomplikowane przepisy i mnogość regulacji powodują, że czasami trudno odnaleźć się w rzeczywistości biznesowej nie tylko nowicjuszom, ale i doświadczonym przedsiębiorcom. Startupy - młode, innowacyjne firmy działające w warunkach podwyższonego ryzyka biznesowego - doświadczają tych trudności jeszcze mocniej. Kiedy podejmują dynamiczne i odważne decyzje, muszą przefiltrować je przez masę przepisów, niedostosowanych często do warunków działalności startupowej. A na to zwykle nie ma ani wystarczająco dużo czasu, ani środków. Jak zatem nie zagubić się w gąszczu praw i obowiązków przedsiębiorcy? Najlepiej skorzystać z pomocy Moniki Wieczorek. Strona po stronie przybliży Ci ona te aspekty prawne, które musisz znać, jeśli jesteś twórcą startupu. Jeżeli dopiero myślisz o rozpoczęciu przygody biznesowej, w tej książce znajdziesz informacje na temat pierwszych kroków. Dowiesz się, co Cię czeka oraz jak zdobyć kapitał na dalsze działania. Jeżeli jesteś w fazie rozszerzania działalności, poznasz sposoby budowania zaangażowanego zespołu i odpowiedniego zabezpieczania własności intelektualnej. Jeżeli posiadasz już produkt, który chcesz wypuścić na rynek lub który już sprzedajesz, upewnisz się, jakich obowiązków musisz dopełnić, aby zminimalizować związane z tym ryzyko prawne i biznesowe. Dowiesz się również, jak stawić czoła kryzysowi i zmierzyć się z ryzykiem upadłości. [www.helion.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-657/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W opracowaniu zaprezentowano zagadnienia odnoszące się do sektora MSP, głównie w obszarze finansowych aspektów działania i czynników determinujących finansowe decyzje zarządzających przedsiębiorstwami z sektora MSP. Struktura pracy obejmuje trzy części wyodrębnione w zależności od rodzaju omawianych zagadnień. W pierwszej części opisano zagadnienia wstępnie charakteryzujące sektor MSP. Część druga, najbardziej obszerna, obejmuje zagadnienia charakteryzujące system informacji finansowej w przedsiębiorstwach sektora MSP oraz czynniki determinujące kształt tego systemu. Część trzecia odnosi się do zagadnień finansowania przedsiębiorstw sektora MSP. Opracowanie zawiera zarówno omówienie wybranych zagadnień w ujęciu teoretycznym, ale też prezentację praktycznego ich zastosowania i wykorzystania w konkretnych przypadkach, przez co omawiane treści zawierają cechy ich aplikowalności. [www.ksiegarnia.difin.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rachunkowość małych firm. T. 1, Podręcznik / Aleksander Zawadzki. - Warszawa : Difin, 2017. - 339 stron : ilustracje ; 23 cm.
Podręcznik przygotowany został z myślą o studentach kierunków finansowo-rachunkowych, na których prowadzone są wykłady i ćwiczenia z przedmiotu Rachunkowość małych firm. Drugą grupą odbiorców są przedsiębiorcy, którzy zamierzają założyć lub już mają małe firmy i chcieliby z pełną świadomością podejmować decyzje dotyczące rachunkowości prowadzonej w ich jednostkach – stąd wyjaśnienia podstaw funkcjonowania poszczególnych form rachunkowości. Zakres merytoryczny książki obejmuje aspekty związane z rachunkowością uproszczoną, prowadzoną na potrzeby aparatu fiskalnego, oraz rachunkowością „pełną”, która spełnia szereg innych funkcji. Uzupełnieniem podręcznika jest Rachunkowość małych firm. Tom 2. Zbiór zadań. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rachunkowość małych firm. Tom 2. Zbiór zadań jest uzupełnieniem Rachunkowości małych firm. Tom 1. Podręcznika tego samego autora. Obie pozycje adresowane są do studentów kierunku finanse i rachunkowość oraz osób zawodowo związanych z finansami i rachunkowością sektora małych i średnich przedsiębiorstw, chcących podnieść swoje kwalifikacje. Układ materiału jest zgodny ze strukturą podręcznika. Każdy z rozdziałów składa się z dwóch części: pytań testowych oraz zadań do rozwiązania. Na końcu opracowania w formie syntetycznej tabeli zawarto odpowiedzi do poszczególnych pytań i większości zadań. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Czy da się rozwijać biznes bez social mediów? Dwadzieścia lat temu nie istniały. Dziesięć lat temu przedsiębiorcy korzystali z nich sporadycznie. Dziś prowadzenie bloga, profilu na Facebooku, kanału w serwisie YouTube, konta na Instagramie czy na Twitterze staje się powoli nie wyborem, ale koniecznością dla każdej firmy, której klienci życzą sobie mieć z nią stały kontakt. Więcej - firmy niewyrażające gotowości do takiego kontaktu narażają się na to, że klient się od nich odwróci. Ludzie nie spędzają dziś wiele czasu na Twojej stronie WWW. Godzin pracy punktu handlowego, menu lokalu oraz zdjęć nowej oferty butiku odzieżowego szukają w mediach społecznościowych. Jeśli szybko nie znajdą tam pożądanej informacji, pójdą do konkurencji. Jednak nie wystarczy być po prostu obecnym w social mediach. Dziś trzeba się w nich poruszać bardzo świadomie, zdawać sobie sprawę z tego, jakie cele chce się za ich pośrednictwem osiągać - zwiększyć sprzedaż, budować wizerunek (i jaki), co i jak komunikować, by osiągnąć oczekiwany efekt, w jaki sposób reagować na ewentualne kryzysy. Jeśli właśnie zakładasz profil swojej firmy w serwisie Faceboook albo jeśli już go prowadzisz, ale czujesz, że możesz to robić lepiej, ta książka powinna się stać Twoją lekturą do poduszki i... do klawiatury. Znajdziesz w niej m.in. dane i informacje o funkcjach dostępnych w poszczególnych kanałach, ale przede wszystkim wiele porad i inspiracji. Dostarczy Ci ona mnóstwa gotowych do zastosowania pomysłów na działanie. Dowiesz się z niej, jak przygotować kampanię skrojoną idealnie na swoje potrzeby. Pomoże Ci także powrócić do sedna, praprzyczyny, dla której media społecznościowe w ogóle powstały - do człowieka. Dzięki lekturze dowiesz się, jak prowadzić z innymi dialog w wirtualnej rzeczywistości, ale także poznasz sposoby na to, jak jeszcze mocniej zaprząc social media do rozwijania Twoich pomysłów biznesowych - teraz jest to możliwe znacznie bardziej niż dawniej. Nie trać czasu, tylko wykorzystaj okazję. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-339.13 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej