Pedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(114)
Forma i typ
Książki
(114)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(85)
dostępne
(64)
nieokreślona
(6)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(28)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(5)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(22)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(10)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(82)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(10)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(14)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(7)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(4)
Newerly Igor (1903-1987)
(4)
Adamski Franciszek (1930- )
(3)
Godlewski Michał (1917- )
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Lubomirski Jan Tadeusz (1826-1908)
(3)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(3)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Ablewicz Krystyna
(2)
Dębnicki Kazimierz (1919-1986)
(2)
Ferguson George Andrew (1914- )
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Kostkiewicz Janina (1957- )
(2)
Kot Stanisław (1885-1975)
(2)
Kot Stanisław (1885-1975). Historia wychowania
(2)
Krawcewicz Stanisław (1930-1987)
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(2)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(2)
Miąso Józef (1930- )
(2)
Różycka Ewa
(2)
Stępniewska Danuta (1916-2010)
(2)
Takane Yoshio
(2)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(2)
Wujek Tadeusz (1927-2002)
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Adamczuk Elżbieta
(1)
Adamczyk Dariusz
(1)
Andrychiewicz Władysław (1848-1902)
(1)
Apanel Danuta
(1)
Barański Czesław (1932- )
(1)
Bauman Teresa
(1)
Becker-Pestka Daria
(1)
Blusz Krzysztof
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chmaj Ludwik (1888-1959)
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Cieślik Elżbieta (filolożka)
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Draus Jan (1952- )
(1)
Drzewiecki Marcin (1948-2012)
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Falkowska Maria (1906-1998)
(1)
Fontana David
(1)
Frydman Ela
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gutek Gerald Lee
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Hejnicka-BezwińskaTeresa (1941- )
(1)
Horowski Jarosław (1976- )
(1)
Hulewicz Jan
(1)
Jakubiak Krzysztof
(1)
Janiszowska Irena (1920-2001)
(1)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(1)
Janowski Maciej (1963- )
(1)
Jaworska Teresa
(1)
Jundziłł Irena (1923-2023)
(1)
Kacmajor Anna (tłumaczka)
(1)
Kamiński Aleksander (1903-1978)
(1)
Kaniowska-Lewańska Izabela (1908-1994)
(1)
Karbowska Dagmara (tłumaczka)
(1)
Kirchner Hanna (1930- )
(1)
Konefał Stanisława
(1)
Kopacz Bogusław
(1)
Kopacz Joanna
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942). Źródła i studia
(1)
Korczak Jarosław
(1)
Kowalska Ewa (pedagożka)
(1)
Kołłątaj Hugo (1750-1812)
(1)
Krasuski Józef (1933- )
(1)
Kron Friedrich Wilhelm (1933- )
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kukołowicz Teresa (1925-2014)
(1)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(1)
Kwacz Mieczysław (1926- )
(1)
Lach-Rosocha Jadwiga
(1)
Leppert Roman
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna (1968- )
(1)
Maliszewski Tomasz
(1)
Mika Stanisław (1931-2017)
(1)
Milerski Bogusław (1967- )
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Nowotniak Justyna
(1)
Pacławska Kazimiera
(1)
Palka Stanisław
(1)
Patyna Antoni
(1)
Pearson Allen T. (1944- )
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Plenkiewicz Roman (1833-1910)
(1)
Pomykało Wojciech
(1)
Przybylski Błażej (1985- )
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rozmus Andrzej (socjolog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(5)
1900 - 1909
(1)
1890 - 1899
(1)
1880 - 1889
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(114)
Język
polski
(114)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(3550)
Przyjaźń
(2405)
II wojna światowa (1939-1945)
(2118)
Rodzina
(2115)
Miłość
(1862)
Pedagogika
(-)
Tajemnica
(1723)
Zwierzęta
(1363)
Relacje międzyludzkie
(1323)
Śledztwo i dochodzenie
(1258)
Dzieci
(1051)
Zabójstwo
(1035)
Pisarze polscy
(1011)
Nastolatki
(925)
Rodzeństwo
(875)
Dziewczęta
(867)
Uczucia
(864)
Magia
(860)
Życie codzienne
(801)
Sekrety rodzinne
(731)
Psy
(724)
Uczniowie
(715)
Policjanci
(709)
Małżeństwo
(705)
Boże Narodzenie
(667)
Żydzi
(660)
Polacy za granicą
(650)
Ludzie a zwierzęta
(604)
Trudne sytuacje życiowe
(564)
Osoby zaginione
(563)
Władcy
(562)
Język polski
(561)
Wakacje
(505)
Relacja romantyczna
(496)
Wybory życiowe
(488)
Podróże
(476)
Koty
(475)
Uprowadzenie
(454)
Kultura
(449)
Chłopcy
(448)
Arystokracja
(439)
Matki i córki
(425)
Przestępczość zorganizowana
(420)
Polityka międzynarodowa
(411)
Wychowanie w rodzinie
(397)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Dziadkowie i wnuki
(388)
Aktorzy polscy
(370)
Prywatni detektywi
(364)
Dziennikarze
(352)
Zakochanie
(347)
Ojcowie i córki
(344)
Zdrowe odżywianie
(344)
Pisarze
(343)
Katolicyzm
(339)
Wsie
(336)
Zemsta
(333)
Polityka
(330)
Seryjni zabójcy
(330)
Duchowieństwo katolickie
(328)
Polityka wewnętrzna
(327)
Regionalizm
(322)
Mężczyzna
(311)
Filozofia
(304)
Wojsko
(301)
Dojrzewanie
(299)
Samorealizacja
(294)
Zabawa
(291)
Lekarze
(289)
Szlachta
(283)
Szkoły
(278)
Holokaust
(273)
Obyczaje i zwyczaje
(272)
Samotność
(272)
Historia
(269)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(267)
Zamki i pałace
(266)
Powstanie warszawskie (1944)
(265)
Walka dobra ze złem
(265)
Pomaganie
(264)
Władza
(264)
Ludzie bogaci
(262)
PRL
(262)
Źródła historyczne
(257)
Spisek
(256)
Przyroda
(255)
Zabójstwo seryjne
(255)
Kradzież
(254)
Kościół katolicki
(252)
Las
(250)
Wojna
(247)
Śmierć
(247)
Nauka
(246)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(246)
Zarządzanie
(245)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Sieroty
(237)
Tematy i motywy
(236)
Wychowanie
(236)
Czarownice i czarownicy
(234)
Temat: czas
1901-2000
(12)
1701-1800
(5)
1801-1900
(5)
2001-
(5)
1901-
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Stalowa Wola (woj. podkarpackie, pow. stalowowolski, gm. Stalowa Wola)
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(29)
Encyklopedia
(20)
Biografia
(4)
Podręcznik
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Poradnik
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Vademecum
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
114 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Próbę uchwycenia gwałtownie zmieniających się znaczeń wybranych instytucji edukacyjnych i różnych obszarów życia społecznego należy uznać za przedsięwzięcie udane i ciekawe w każdym z rozdziałów pracy [...]. Autorzy, dzieląc się wynikami swoich analiz i badań, wnoszą nowe treści do dyskursu pedagogicznego. Za redaktorami potwierdzam, że „publikacja daje odpowiedzi na niektóre obecne w przestrzeni edukacyjnej pytania. [...] Pokazuje i odkrywa problemy, przed którymi stoi współczesna młodzież uczestnicząca w edukacji formalnej, ale też doświadczająca codziennych relacji w rodzinie czy społecznościach lokalnych”. Z recenzji dr. hab. Piotra Krakowiaka, prof. UMK W prezentowanym opracowaniu przedstawiono wiele wartościowych refleksji, założeń metodologicznych oraz stanowisk w odniesieniu do poszukiwania odpowiedzi na różne pytania dotyczące współczesności, edukacji i jej dalszych perspektyw. [...] Niniejsza książka jest potrzebna, ponieważ wnosi nowe spojrzenie na współczesne konteksty edukacji i prowokuje do stawiania pytań i poszukiwań nań odpowiedzi we własnym, rozbudowanym nawet zakresie, a dotyczących na przykład: szkoły jako przestrzeni międzyludzkiej, ekonomicznego zarządzania edukacją (nakłady na szkolnictwo a efekty wyników nauczania) czy kultury zawodowej nauczycieli. Z recenzji dr. hab. Jarosława Michalskiego, prof. APS [www.marszalek.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Uniwersytecka Filii Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Stalowej Woli ; t. 12)
Zamierzeniem książki jest wyjście naprzeciw potrzebom studentów, głównie studiów zaocznych w zakresie przedmiotu noszącego nazwę Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej. Zebrane teksty mają ułatwić możliwość zrozumienia charakteru pedagogiki jako nauki wraz z przedmiotem jej badań i obszarami jej zainteresowań. Troska dotycząca zmniejszenia dystansu między nauką a wiedzą uzyskiwaną przez studentów w trakcie ich studiów wynika z przyjęcia założenia, że w naukach o wychowaniu i w studiowaniu na kierunkach pedagogicznych chodzi o coś więcej niż tylko o wiedzę, chodzi o kompetencje, które kandydaci na pedagogów umieliby przełożyć najęzyk praktycznych rozwiązań i decyzji. Aby powyższe założenie miało szansę urzeczywistnienia, studiujący pedagogikę na poziomie uniwersyteckim, powinni: * a) umieć rozpoznawać założenia ontologiczne, epistemologiczne, aksjologiczne w proponowanych do uprawiania koncepcjach wychowania, celem w pełni świadomego posługiwania się nimi; b) znać teorie i twierdzenia mogące stanowić podstawę do wnioskowania o szansach i barierach rozwoju wychowanka; c) znać reguły tworzenia teorii pedagogicznych, aby móc krytycznie ustosunkować się do prawomocności twierdzeń podawanych przez niejako twierdzenia naukowe; d) umieć przeprowadzić proste badania naukowe nad procesem edukacyjnym zgodnie z założoną procedurą badawczą; e) umieć krytycznie ocenić różne działania edukacyjne uzasadniając swoje stanowisko twierdzeniami i teoriami naukowymi. Teksty tutaj zebrane, drukowane już były uprzednio w różnych periodykach jako samodzielne całości, bądź jako części większych opracowań o charakterze książkowym - miejsce wcześniejszego opublikowania każdego z zamieszczonych tu tekstów, zostało każdorazowo wskazane. Zgromadzone tutaj teksty są tak dobrane, aby mogły (wspomagane wykładami) stanowić podstawę źródłową, wprowadzającą w dyscyplinę naukową jaką jest pedagogika, w interpretację procesu stawania się człowiekiem. Ukazują one osobę ludzką jako podmiot wychowania, akcentują osobowy wymiar relacji między nauczycielem-wychowawcąi uczniem- wychowankiem, ukazują aktualne koncepcje wychowania, problemy zawodu nauczycielskiego, aż po zagadnienie ich odpowiedzialności za formalne i nieformalne działania wychowawcze. [Janina Kostkiewicz]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamierzeniem książki jest wyjście naprzeciw potrzebom studentów, głównie studiów zaocznych w zakresie przedmiotu noszącego nazwę Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej. Zebrane teksty mają ułatwić możliwość zrozumienia charakteru pedagogiki jako nauki wraz z przedmiotem jej badań i obszarami jej zainteresowań. Troska dotycząca zmniejszenia dystansu między nauką a wiedzą uzyskiwaną przez studentów w trakcie ich studiów wynika z przyjęcia założenia, że w naukach o wychowaniu i w studiowaniu na kierunkach pedagogicznych chodzi o coś więcej niż tylko o wiedzę, chodzi o kompetencje, które kandydaci na pedagogów umieliby przełożyć najęzyk praktycznych rozwiązań i decyzji. Aby powyższe założenie miało szansę urzeczywistnienia, studiujący pedagogikę na poziomie uniwersyteckim, powinni: * a) umieć rozpoznawać założenia ontologiczne, epistemologiczne, aksjologiczne w proponowanych do uprawiania koncepcjach wychowania, celem w pełni świadomego posługiwania się nimi; b) znać teorie i twierdzenia mogące stanowić podstawę do wnioskowania o szansach i barierach rozwoju wychowanka; c) znać reguły tworzenia teorii pedagogicznych, aby móc krytycznie ustosunkować się do prawomocności twierdzeń podawanych przez niejako twierdzenia naukowe; d) umieć przeprowadzić proste badania naukowe nad procesem edukacyjnym zgodnie z założoną procedurą badawczą; e) umieć krytycznie ocenić różne działania edukacyjne uzasadniając swoje stanowisko twierdzeniami i teoriami naukowymi. Teksty tutaj zebrane, drukowane już były uprzednio w różnych periodykach jako samodzielne całości, bądź jako części większych opracowań o charakterze książkowym - miejsce wcześniejszego opublikowania każdego z zamieszczonych tu tekstów, zostało każdorazowo wskazane. Zgromadzone tutaj teksty są tak dobrane, aby mogły (wspomagane wykładami) stanowić podstawę źródłową, wprowadzającą w dyscyplinę naukową jaką jest pedagogika, w interpretację procesu stawania się człowiekiem. Ukazują one osobę ludzką jako podmiot wychowania, akcentują osobowy wymiar relacji między nauczycielem-wychowawcąi uczniem- wychowankiem, ukazują aktualne koncepcje wychowania, problemy zawodu nauczycielskiego, aż po zagadnienie ich odpowiedzialności za formalne i nieformalne działania wychowawcze. [Janina Kostkiewicz]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od starożytnej Grecji do połowy wieku XVIII / Stanisław Kot. - Wyd. 3 (wg wyd. 2 z 1934 roku). - Warszawa : Wydawnictwo Żak, 1996. - [4], 407 stron ; 21 cm.
(Historia Wychowania / Stanisław Kot ; 1)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37, MgW-22278 (2 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 Cz. - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie nowoczesne : od połowy wieku XVIII do współczesnej doby / Stanisław Kot. - Wyd. 3 (wg wyd. 2 z 1934 r.). - Warszawa : Wydawnictwo Żak, 1996. - [2], 378 s.; 21 cm.
(Historia Wychowania / Stanisław Kot ; 2)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37, MgW-22277 (2 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 Cz. - 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: pojęcia, procesy, modele.
"Pedagogika. Kluczowe zagadnienia" to nowoczesny podręcznik akademicki prezentujący najważniejsze koncepcje, modele i podejścia w pedagogice. Autor omawia cztery obszary przedmiotowe: pojęcia podstawowe, procesy socjalizacji i wychowania oraz instytucje pedagogiczne, uzupełniając je rozważaniami z dziedziny teorii nauki i podstaw badawczo-metodycznych. Polecamy studentom kierunków pedagogicznych i szeroko rozumianych nauk społecznych, teoretykom i historykom wychowania. To także cenna lektura i kompendium wiedzy dla aktywnych zawodowo pedagogów. [www.empik.com, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5455, C-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika)
Wyd. 1 pt.: Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu.
Podręcznik akademicki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37, MgW-22215, MgW-22216 (3 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5848/a, MgC-4508, MgC-5848, C-37 (4 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 Cz - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-27562, W-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37, MgC-4265/I (2 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 Cz. - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-4265/II, C-37 (2 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 Cz. - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. [www.ksiegarnia.pwn.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Podręcznik:- wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, - omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, - zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, - prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, - ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką, - zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, - przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. [www.pedagogiczno-szkolna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5862/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5862/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca monograficzna Jadwigi Lach-Rosochy wyraźnie wpisuje się w jakże potrzebną dzisiaj dyskusję wokół miejsca przeżycia estetycznego w szeroko pojmowanej działalności edukacyjnej. Mamy tutaj do czynienia z kolejnym znaczącym głosem uzasadniającym tezę, że tylko taka pedagogika, która uzna przeżycie estetyczne za fundament doświadczenia osobowego, może uchronić wychowanie przed jednostronnością i skutecznie wspierać wychowanka w nieustannym dowiadywaniu się o sobie. Autorce nie chodzi jedynie o to, aby przywrócić sztuce należne jej miejsce w procesie nauczania i wychowania; pokazuje, że bez wrażliwości estetycznej, która idzie w parze z wrażliwością moralną, trudno sobie wyobrazić autentyczną komunikację między ludźmi na wszystkich płaszczyznach życia społecznego i politycznego. Nie byłaby to bowiem komunikacja między osobami, ale jedynie komunikacja między rolami społecznymi. Ludzie, którzy zostali pozbawieni możliwości rozwijania wrażliwości estetyczno-moralnej, nie są zdolni do samorealizacji, a jedyną zasadą, którą stosują w życiu, jest konkurencja. Z jednej strony coraz to nowe formy sztuki wprowadzane są w ogólnoświatowy obieg, a z drugiej – jak sugeruje David Harley – mamy do czynienia z fermentem, niestabilnością i przelotnością postmodernistycznej estetyki. Autorka dokładnie nakreśliła kierunek badań przez przyjęcie podstawowych założeń pedagogiki antropologicznej. Wielką zaletą jest wybór metody badań. Idiograficzne podejście do badanej problematyki pozwala na przełamanie wszelkich schematów poznawczych, co nie oznacza wcale zerwania z możliwościami logicznej analizy danych. Wnioski z przeprowadzonych badań potwierdzają główną tezę pracy – przeżycia estetyczne odgrywają ważną rolę w budowaniu struktury aksjologicznej człowieka jako osoby. Wspieranie wychowanków w procesie odkrywania ich możliwości na płaszczyźnie estetycznej samorealizacji przyczynia się niewątpliwie do budowania społeczeństwa osób. W ogólności książka jest spójna, erudycyjna, aktualna i napisana z pasją badawczą. Praca niniejsza powstała w przekonaniu, że sensowna implementacja przeżyć estetycznych w proces edukacyjny stwarza szansę realizacji tak ambitnie określonych zamierzeń. Przeżycia estetyczne, jak dowodzą tego badania dawniejsze i współczesne, są poznaniem szczególnego rodzaju, dotykają tajemnic życia i odkrywają rzeczywistości ukryte, przynoszą zrozumienie dla rzeczy zwyczajnych i niezwyczajnych, dla zjawisk typowych i nietypowych, dla zdarzeń przewidywalnych i nieprzewidywalnych. Kierując uwagę człowieka w przyszłość, przezwyciężają egoistyczne i krótkowzroczne zapatrzenie w siebie i angażują w działania wykraczające poza doraźne potrzeby życiowe, skłaniają do angażowania się w urzeczywistnianie wartości, które obiecują uczynić świat piękniejszym i doskonalszym, a podmiot owych przedsięwzięć – kimś wyjątkowym... [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. C-KL/356 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. C-KL/357 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej