Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
Placówka
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(10)
Autor
Rączkowski Bogdan
(2)
Gałaj-Emiliańczyk Konrad
(1)
Małkowska Danuta
(1)
Nawrocki Rafał
(1)
Strycharski Paweł
(1)
Substyk Michał
(1)
Słowińska Anna Maria (prawnik)
(1)
Zysnarska Anna
(1)
Świderek Izabela Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Księgowi
(1)
Temat
BHP
(3)
Rachunkowość
(2)
Rachunkowość budżetowa
(2)
Elektroniczne dostarczanie dokumentów
(1)
Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych
(1)
Księgowość
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Orzecznictwo administracyjne
(1)
Poczta elektroniczna
(1)
Prawa i obowiązki pracownika
(1)
Prawo finansowe
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo lokalowe
(1)
Przedsiębiorstwo społeczne
(1)
Szkolenie BHP
(1)
Wartości niematerialne i prawne
(1)
Wspólnota mieszkaniowa
(1)
Wózki transportowe
(1)
Środki trwałe
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(5)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Tablice i wzory
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Transport i logistyka
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Poznaj zasady ochrony danych osobowych oraz bezpieczeństwa informacji Kompleksowe omówienie wszystkich najważniejszych zagadnień związanych z ochroną danych osobowych w firmie - przygotowane przez eksperta z renomowanej firmy ODO 24 sp. z o.o., specjalizującej się w ochronie danych osobowych i bezpieczeństwie informacji. W książce m.in.: Jakie przepisy regulują ochronę danych osobowych? Co to są dane osobowe, jakie dane podlegają ochronie? Jak stworzyć i wdrożyć system ochrony danychh Jak wygląda system ochrony z ABI i bez ABI? Jakie są rodzaje zabezpieczeń danych osobowych? Jak rozpatrywać skargi osób oraz zapytania GIODO? Jak stworzyć dokumentację ochrony danych? Jak zawierać umowy powierzenia przetwarzania danych z podmiotami zewnętrznymi? Jak zarejestrować zbiory i/lub ABI w rejestrze GIODO? Jak utrzymać stały poziom bezpieczeństwa danych? Dodatkowo - zestaw niezbędnych dokumentów, w tym m.in.: Polityka bezpieczeństwa (z załącznikami obejmującymi m.in. Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, Wykaz obszarów przetwarzania danych osobowych, Wykaz zbiorów danych osobowych i Powołanie Administratora Bezpieczeństwa Informacji) Instrukcja zarządzania systemem informatycznym Regulamin ochrony danych osobowych, Dekalog ochrony danych osobowych Plan sprawdzeń ochrony danych osobowych Sprawozdanie ze sprawdzenia w zakresie ochrony danych osobowych Rejestr zbiorów danych osobowych. Integralną częścią publikacji jest suplement elektroniczny zawierający wszystkie dokumenty w formacie MS Word, co umożliwia ich edycję, zapis i wydruk. Plik suplementu jest do pobrania poprzez Internet (instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce). [www.oddk.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-342.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. : Książka z suplementem elektronicznym.
Obszerny zbiór zadań z rachunkowości finansowej z rozwiązaniami. Każde zagadnienie poprzedzono wprowadzeniem teoretycznym, które pozwala na zapoznanie się z danym tematem, a także na usystematyzowanie i przypomnienie wiadomości: od zasobów majątkowych i źródeł finansowania, poprzez bilans, operacje gospodarcze, podatki, rozliczenia, zasady wyceny i ewidencji, aż do ustalania wyniku finansowego. Bogaty wybór różnorodnych zadań pomoże w nauce rachunkowości osobom na różnych etapach nauki i poziomie zaawansowania. Liczne tabele, zestawienia, ewidencje oraz zamieszczone wzory ułatwiają prawidłowe zrozumienie poruszanych zagadnień. W uzupełnieniu wykaz kont syntetycznych. Zbiór rozwiązań zawiera odpowiedzi do wszystkich zadań zamieszczonych w publikacji i jest on udostępniony w formie suplementu elektronicznego (plik w formacie pdf). Plik można pobrać poprzez Internet (szczegółowa instrukcja zamieszczona jest w książce). [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
BHP w praktyce / Bogdan Rączkowski. - Wyd. 15., stan prawny na dzień 1 marca 2014 r. - Gdańsk : ODDK, 2014. - 1163, [1] s., [7] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Poradnik BHP w praktyce to kompendium wiedzy na temat aktualnych wymogów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, opartych na obowiązujących przepisach i polskich normach, a także praktyczne wskazówki pomocne w codziennej pracy - obowiązki pracodawcy, wzory niezbędnej dokumentacji, skorowidz, wykazy: akty prawne, normy, przydatne adresy, znaki bezpieczeństwa. W piętnastym wydaniu Poradnika uwzględniono ostatnie nowelizacje Kodeksu pracy oraz zmiany w ustawach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, Prawie Budowlanym, rozporządzeniach i Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem: wypadków przy pracy, wypadków w drodze do pracy lub z pracy, zasad różnicowania stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, chorób zawodowych, z uwzględnieniem zmian w sposobie ich dokumentowania, wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy przy eksploatacji urządzeń energetycznych, niebezpiecznych substancji chemicznych i preparatów chemicznych, w tym zmian w wydanych do tej pory przepisach, w tym REACH i CLP, klasyfikacji substancji i mieszanin chemicznych wg systemu CLP, rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu, ochrony pracy w polach i promieniowaniu elektromagnetycznym, z uwzględnieniem metod pomiaru i oceny pola na stanowisku pracy, oświetlenia stanowisk pracy we wnętrzach i na zewnątrz, uaktualnienia przepisów dotyczących transportu? materiałów niebezpiecznych, zgodnie z regulacjami ADR, oraz zadań Transportowego Dozoru Technicznego w zakresie nadzoru nad przewozem materiałów niebezpiecznych, zaliczania zakładu pracy do grupy ryzyka, w zależności od rodzaju i ilości stosowanych substancji niebezpiecznych, zmian w wykazie jednostek certyfikujących. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-3449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
BHP w praktyce / Bogdan Rączkowski. - Wyd. 16., stan prawny na dzień 7 marca 2016 r. - Gdańsk : ODDK, 2016. - 1139, [1] strona, [7] stron tablic : ilustracje (w tym kolorowe), errata ; 25 cm.
Poradnik BHP w praktyce to kompendium wiedzy na temat aktualnych wymogów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, opartych na obowiązujących przepisach i polskich normach, a także praktyczne wskazówki pomocne w codziennej pracy – obowiązki pracodawcy, wzory niezbędnej dokumentacji, skorowidz, wykazy: akty prawne, normy, przydatne adresy, znaki bezpieczeństwa. W szesnastym wydaniu uwzględniono ostatnie nowelizacje Kodeksu pracy oraz zmiany w ustawach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Prawie budowlanym, rozporządzeniach i Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem: zasad różnicowania stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, klasyfikacji zawodów, profilaktycznych badań lekarskich, oceny ryzyka zawodowego, niebezpiecznych substancji chemicznych i preparatów chemicznych (zmian w wydanych do tej pory przepisach, w tym REACH i CLP), zmian w przepisach ochrony przeciwpożarowej, oświetlenia stanowisk pracy we wnętrzach i na zewnątrz, najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia, uaktualnienia przepisów dotyczących transportu materiałów niebezpiecznych, zgodnie z regulacjami ADR, oraz zadań Transportowego Dozoru Technicznego w zakresie nadzoru nad przewozem materiałów niebezpiecznych, zaliczania zakładu pracy do grupy ryzyka, w zależności od rodzaju i ilości stosowanych substancji niebezpiecznych. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspólnota mieszkaniowa, obok spółdzielni mieszkaniowych, jest w naszym kraju dominującą formą zarządzania budynkami z lokalami mieszkalnymi. Krótka i – wydawałoby się – prosta ustawa o własności lokali regulująca zasady funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych nie udziela szczegółowych wskazówek, które mogłyby być przydatne w wielu sytuacjach, z jakimi spotykamy się we wspólnocie mieszkaniowej, ale problemy, które trzeba samodzielnie rozstrzygnąć, pozostawia właścicielom lokali. Ten ramowy akt prawny, wskazujący jedynie zasady zarządzania współwłasnością, na właścicielach lokali wymusza osobiste zaangażowanie się w zarządzanie ich własnością. Dzięki temu wzrasta rola inicjatywy potrzebnej do tworzenia wewnętrznych regulacji niezbędnych do sprawnego zarządzania wspólnotą. Większą rolę odgrywa również odpowiedzialność za podejmowane decyzje. W książce Wspólnota Mieszkaniowa szczególną uwagę zwrócono na opracowanie umów i uchwał, które pozwolą wspólnotom skutecznie funkcjonować bez konieczności odwoływania się do rozstrzygnięć przed sądem. Jest to swego rodzaju przewodnik dla wspólnot na różnych etapach ich funkcjonowania: począwszy od założenia, a skończywszy na bieżących problemach zarządów i członków wspólnoty. Zawarte w końcowej części poradnika formularze stanowią pomoc i ułatwienie podczas przygotowywania różnorodnych aktów wewnętrznych. [www.ksiegarnia-prawnicza.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-349.44 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integralną częścią publikacji jest suplement elektroniczny dostępny online po podaniu kodu publikacji z książki.
Określenie stanu prawnego we wstępie.
Wykaz aktów prawnych s. 218-219.
Problemy związane z prawidłowym rozliczaniem i ewidencją księgową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych stanowią nieustające wyzwanie dla księgowych jednostek budżetowych. Pomocą w tym zakresie może być książka, w której szczegółowo omówiono: zakres pojęciowy środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz WNiP w prawie bilansowym i podatkowym z wykazaniem konsekwencji i problemów związanych z brakiem jednolitości przepisów, zasady gospodarowania składnikami majątku jednostki, ewidencję w księgach rachunkowych jednostki budżetowej, problemy związane z wyceną majątku jednostki budżetowej, inwestycje w jednostkach budżetowych (w tym m.in.: środki trwałe w budowie, inwestycja a remont posiadanego majątku, ewidencja księgowa, finansowanie inwestycji i remontu mienia jednostki budżetowej), zasady dokonywania odpisów umorzeniowych (amortyzacyjnych), przeprowadzanie inwentaryzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Atutem publikacji są liczne przykłady, schematy księgowań oraz wzory dokumentów i gotowe szablony instrukcji (w tym m.in. Instrukcja gospodarowania składnikami majątku jednostki budżetowej, dokumentacja inwentaryzacyjna). Wzory dokumentów są udostępnione w wersji edytowalnej w suplemencie elektronicznym (suplement z wzorami do pobrania przez Internet, instrukcja jest zamieszczona w książce). [www.oddk.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rachunkowość sektora budżetowego z elementami analizy finansowej / Anna Zysnarska. - Stan prawny na dzień 31 sierpnia 2016 r. - Gdańsk : ODDK, 2016. - 456 s. : il. ; 24 m.
Szczegółowe opracowanie przedstawia zagadnienia rachunkowości i analizy finansowej: organów finansowych państwa i jednostek samorządu terytorialnego, związków metropolitalnych, jednostek budżetowych działających w podsektorze rządowym i samorządowym oraz samorządowych zakładów budżetowych. Zagadnienia omówione w publikacji zostały podzielone na trzy części. Część pierwsza obejmuje ogólną charakterystykę sektora finansów publicznych oraz zasady gospodarki finansowej jednostek budżetowych, samo­rządowych zakładów budżetowych oraz ich rachunków bankowych, a także związków metropolitalnych. W drugiej części zawarto szczegółową charakterystykę i zasady ewidencji składników majątkowych, operacji wynikowych, wyniku finansowego, funduszy i rezerw (majątek trwały, inwestycje, majątek obrotowy, koszty działalności podstawowej, ewidencja funduszy, rezerw, przychodów przyszłych okresów i wyniku finansowego, przychody oraz związane z nimi koszty, zyski i straty nadzwyczajne). Trzecia część obejmuje zagadnienia dotyczące sprawozdawczości i analizy finansowej. [www.nieprzeczytane.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ABC operatora wózka widłowego / Paweł Strycharski. - Gdańsk : ODDK Sp. z o.o. Sp.k., 2018. - 135 stron : ilustracje ; 24 cm.
Kompleksowe ujęcie podstawowych wiadomości na temat praktycznych aspektów pracy z zastosowaniem wózków jezdniowych unoszących oraz podnośnikowych – wskazanie zachowań minimalizujących ryzyko wypadku przy pracy (zwłaszcza szkód osobowych, ale i wypadków powodujących zniszczenie towaru, wózka lub wyposażenia czy infrastruktury zakładu pracy). Ważnym uzupełnieniem opracowania jest zestaw pytań przygotowujących do egzaminu UDT. W poradniku zaprezentowano następujące zagadnienia: kwalifikacje kierowcy-operatora wózka widłowego, rodzaje i budowa wózków, ładunkoznawstwo (czyli cechy, właściwości, sposoby opakowywania, przemieszczania i przechowywania ładunków), zagrożenia przy pracy z wózkiem widłowym, od czego zależy stateczność i stabilność wózka, czynności operatora przed, w trakcie i po pracy z wózkami, bezpieczeństwo eksploatacji wózka i zbiornika z gazem, pierwsza pomoc przedmedyczna, ochrona przeciwpożarowa. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-621 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak prawidłowo prowadzić rachunkowość fundacji i stowarzyszenia – rzetelna wiedza podana w sposób jasny i czytelny dla każdego. Autor, bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu zawodowym, przystępnie omawia: 1) reguły prowadzenia ksiąg rachunkowych z uwzględnieniem specyfiki działań organizacji pozarządowych; 2) zasady prawidłowego tworzenia polityki rachunkowości fundacji i stowarzyszenia (gotowe wzory w dwu wersjach – podstawowej i rozszerzonej – w zależności od wielkości organizacji); 3) plan kont organizacji pozarządowej; 4) zasady ujmowania na kontach księgowych operacji związanych z: *funduszami własnymi i majątkiem trwałym organizacji pozarządowej, *należnościami i zobowiązaniami, *przychodami w stowarzyszeniach i fundacjach (w tym: darowizny, dotacje i subwencje, zbiórki publiczne, składki członkowskie, pozostałe przychody statutowe), *kosztami organizacji pozarządowej (w tym: koszty administracyjne, koszty działań statutowych, koszty wolontariatu), *przychodami i kosztami finansowymi, rozliczeniami międzyokresowymi, *kosztami niestanowiącymi kosztów uzyskania przychodów organizacji, *działalnością statutową odpłatną; 5) obowiązki bilansowe i podatkowe związane z zamknięciem roku (inwentaryzacja, zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej, sprawozdanie finansowe – bilans, rachunek wyników, deklaracje podatkowe); 6) zasady rachunkowości organizacji pozarządowych prowadzących działalność gospodarczą, w tym: *zakładowy plan kont dla organizacji pozarządowych prowadzących działalność gospodarczą, *politykę rachunkowości (zasady tworzenia, gotowy wzorzec zarządzenia), *sprawozdanie finansowe organizacji prowadzącej działalność gospodarczą; 7) rachunkowość spółdzielni socjalnych, w tym m.in.: *zasady ewidencji księgowej, *zakładowy plan kont, *wzór zarządzenia w sprawie przyjętych zasad (polityki) rachunkowości, *zasady sporządzania sprawozdań finansowych. Obecne wydanie książki uwzględnia wiele zmian w przepisach prawnych istotnych dla fundacji i stowarzyszeń (głównie w obszarze prawa podatkowego) oraz szczegółowo omawia problematykę dysponowania środkami publicznymi przez organizacje pozarządowe (w tym m.in.: zasady wykorzystywania środków publicznych, ewidencja księgowa, sprawozdania z realizacji zadania publicznego, kontrola finansowa dotacji). [Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie skupia się przede wszystkim na omówieniu polskiego orzecznictwa sądowego w sprawach dotyczących środków ochrony indywidualnej. Książka została podzielona na trzy części. Część pierwsza, ogólna, wprowadza w problematykę środków ochrony indywidualnej, wskazując na prawo człowieka do bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Drugą i zarazem najważniejszą część publikacji stanowi zagadnienie środków ochrony indywidualnej w wybranym przez autorkę orzecznictwie sądowym. Starannie dobrane orzeczenia sądowe pozwalają zapoznać się z zagadnieniem definicji środka ochrony indywidualnej i z jej rozszerzeniem, a także z podjętą w wybranych orzeczeniach tematyką obowiązku dostarczania pracownikom środków ochrony indywidualnej. Ta część została poprzedzona dodatkowo wstępem i analizą mającą na celu wskazanie tendencji występujących w polskim orzecznictwie sądowym w zakresie ŚOI. Każde z omówionych orzeczeń opatrzono przydatnym podtytułem, przy czym sygnalizowano, na co zwrócić uwagę i jaka problematyka została w danym orzeczeniu poruszona. Przy poszczególnych zagadnieniach orzecznictwa sądowego dotyczących ŚOI i w spisie treści zostały odnotowane nazwy sądów, które wydały orzeczenia, wskazano sygnatury i daty wydania. W części trzeciej zamieszczone zostały wybrane akty prawne oraz dokumenty o randze międzynarodowej i europejskiej, które w swoich zapisach nawiązują do zagadnienia środków ochrony indywidualnej, jak również do prawa człowieka do bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. [ODDK, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-331 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej