Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(401)
Forma i typ
Książki
(388)
Poradniki i przewodniki
(149)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Publikacje naukowe
(13)
Audiobooki
(12)
Proza
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Gry i zabawki
(2)
Czasopisma
(1)
Gry komputerowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(346)
tylko na miejscu
(147)
wypożyczone
(35)
nieokreślona
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(167)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(21)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(15)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(20)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(17)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(86)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(54)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(101)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(46)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Autor
Faber Adele (1928- )
(13)
Mazlish Elaine (1925-2017)
(12)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(9)
Gordon Thomas (1918-2002)
(7)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(7)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(6)
Filliozat Isabelle
(5)
Juul Jesper (1948-2019)
(5)
Kozakiewicz Mikołaj (1923-1998)
(5)
Zawadzka Dorota (1962- )
(5)
Blau Melinda (1943- )
(4)
Celmer Zuzanna (1940-2020)
(4)
Faber Joanna
(4)
Hogg Tracy (1960-2004)
(4)
Kościuk Zbigniew (tłumacz)
(4)
Makowska Alicja
(4)
Makowska Jolanta (psycholożka)
(4)
Stein Agnieszka
(4)
Stążka-Gawrysiak Agnieszka
(4)
Teodorczyk-Twardowska Anna (ilustratorka)
(4)
Waliś Robert (1979- )
(4)
Więznowska Mariola
(4)
Wolna-Nocoń Anna (tłumaczka)
(4)
Łopatkowa Maria (1927-2016)
(4)
Biddulph Steve (1953- )
(3)
Bryson Tina Payne
(3)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(3)
Cohen Lawrence J
(3)
Czechowska Anna (tłumaczka)
(3)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(3)
Jacewicz Agnieszka (tłumaczka)
(3)
Koźmińska Irena (1952- )
(3)
Kukołowicz Teresa (1925-2014)
(3)
Nawrot Jacek (1936- )
(3)
Olszewska Elżbieta
(3)
Rogozińska Anna (tłumaczka)
(3)
Rosiak Anna (tłumaczka)
(3)
Rozwarzewska Monika (tłumaczka)
(3)
Siegel Daniel J. (1957- )
(3)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(3)
Syska Dariusz
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Śpiewak Zofia
(3)
Andrzejewska Joanna (tłumaczka)
(2)
Bajko Małgorzata
(2)
Brett Doris (psycholog)
(2)
Bugajski Jarosław (socjolog)
(2)
Canfield Ken R. (pedagogika)
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(2)
Czubak Marzena
(2)
Dankiewicz Hanna (tłumaczka)
(2)
De Bono Edward (1933-2021)
(2)
Dobson James C. (1936- )
(2)
Dąbrowska-Cacan Zofia
(2)
Elandt-Jankowska Ewa
(2)
Ellison Sheila (psycholog dziecięcy)
(2)
Filimonowicz Krzysztof (tłumacz)
(2)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(2)
Forward Susan
(2)
Fox Lara
(2)
Francis Jack (muzyka)
(2)
Frankel Hilary
(2)
Freitas Irena (ilustratorka)
(2)
Gajda Jolanta (psychologia)
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(2)
Giełżecka Monika (ilustratorka)
(2)
Grabka Robert Ireneusz
(2)
Grabowska Małgorzata (pedagogika)
(2)
Grala-Kowalska Magdalena (tłumaczka)
(2)
Grażyński Ryszard (tłumacz)
(2)
Hartley-Brewer Elizabeth
(2)
Holtz Paulina (1977- )
(2)
Jundziłł Irena (1923-2023)
(2)
Jóźwiak Bożena (tłumaczka)
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kaufman Barry Neil
(2)
King Julie Adair
(2)
Klimowa Maria
(2)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kułaczkowski Jerzy
(2)
Lewińska Małgorzata (1971- )
(2)
Limousin Virginie
(2)
Lipiec-Szafarczyk Monika (tłumaczka)
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Louis Karen McDonald (1962- )
(2)
Lutczyn Edward (1947-)
(2)
Madaliński Michał (tłumacz)
(2)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(2)
Malcherek Monika (tłumaczka)
(2)
Markowska Danuta (socjolog)
(2)
McCready Amy
(2)
Miller Lisa (1939- )
(2)
Minge Krzysztof (psycholog)
(2)
Minge Natalia (psycholog)
(2)
Murkoff Heidi Eisenberg
(2)
Nyberg Lisa
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(2)
Parker Jonathan (1960- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(55)
2010 - 2019
(160)
2000 - 2009
(72)
1990 - 1999
(35)
1980 - 1989
(37)
1970 - 1979
(33)
1960 - 1969
(8)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(165)
1901-2000
(24)
1989-2000
(16)
1945-1989
(5)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(398)
Język
polski
(399)
Odbiorca
Rodzice
(108)
6-8 lat
(15)
Dzieci
(14)
0-5 lat
(7)
9-13 lat
(7)
Nauczyciele
(4)
Młodzież
(3)
14-17 lat
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(1)
Nauczyciele i wychowawcy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowawcy
(1)
Ojcowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Literatura amerykańska
(6)
Literatura angielska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(397)
Psychologia dziecka
(93)
Dzieci
(72)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(52)
Rodzina
(31)
Rodzicielstwo
(27)
Rodzice
(22)
Psychologia rodziny
(18)
Relacje międzyludzkie
(18)
Ojcostwo
(15)
Psychologia
(12)
Młodzież
(11)
Uczucia
(11)
Chorzy w rodzinie
(10)
Dziecko autystyczne
(10)
Nastolatki
(10)
Socjologia rodziny
(10)
Dziecko niedostosowane społecznie
(9)
Metody wychowawcze
(9)
Macierzyństwo
(8)
Małżeństwo
(8)
Psychologia młodzieży
(8)
Stres
(8)
Niemowlę
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
Regulacja emocji
(7)
Wychowanie seksualne
(7)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Metoda Montessori
(6)
Miłość
(6)
Rozwój osobowości
(6)
Szczęście
(6)
Chłopcy
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Higiena
(5)
Internet
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Pewność siebie
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzeństwo
(5)
Więź rodzinna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zespół ADHD
(5)
Dyscyplina (socjologia)
(4)
Higiena dziecka
(4)
Kobieta
(4)
Patologia społeczna
(4)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(4)
Telewizja
(4)
Trudności wychowawcze
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie
(4)
Dojrzewanie
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Gniew
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Katolicyzm
(3)
Lęk
(3)
Media społecznościowe
(3)
Nawyki
(3)
Przezwyciężanie lęku
(3)
Psychologia małżeńska
(3)
Psychoterapia
(3)
Samoakceptacja
(3)
Sukces
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Akceptacja (postawa)
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziadkowie i wnuki
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja medialna
(2)
Etyka chrześcijańska
(2)
Heurystyka
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Matki i córki
(2)
Matki i synowie
(2)
Metody nauczania
(2)
Myślenie
(2)
Mózg
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością
(2)
Narkomania
(2)
Narkotyki
(2)
Noworodek
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Pokonywanie strachu
(2)
Pokwitanie
(2)
Protestantyzm
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1-100
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Dania
(1)
Francja
(1)
Kanada
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Ziemie Odzyskane
(1)
Gatunek
Poradnik
(159)
Wydawnictwa popularne
(65)
Poradnik dla rodziców
(37)
Dokumenty dźwiękowe
(13)
Audiobooki
(12)
Opowiadania i nowele
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Publicystyka polska
(6)
Książka do wypełniania
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Gry i zabawy
(4)
Wycinanka
(4)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Publicystyka
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Esej
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gry komputerowe dla dzieci
(1)
Kasety magnetofonowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia angielskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik dla młodzieży
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść amerykańska
(1)
Powieść autobiograficzna amerykańska
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Rysunek
(1)
Sztuka dla dzieci
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(102)
Psychologia
(82)
Edukacja i pedagogika
(48)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Medycyna i zdrowie
(11)
Religia i duchowość
(6)
Rozwój osobisty
(5)
Historia
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
401 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W chwili, gdy matka trzyma w objęciach nowo narodzonego synka, jego oczy mówią jej, że stanowi dla niego cały świat. Jednak często dorastający chłopiec, który jej potrzebuje, jednocześnie ją od siebie odpycha. Autorka bazując na trzydziestoletnim doświadczeniu jako lekarz pediatra, wzięta wykładowczyni i adiunkt medycyny klinicznej, matka czworga dzieci, dzieli się swoją wiedzą potrzebną każdej matce o tym, jak wzmocnić – lub odbudować – jej więź z synem.Niniejszy poradnik zawiera trafne wskazówki dla matek, jak znaleźć w sobie siły i zwiększyć wiarę w siebie, aby wychowywać nadzwyczajnych synów, oraz stanowi dla nich zachętę, praktyczne rady odnośnie: większej pewność siebie i odwagi w doradzaniu swoim synom istotnej roli, jaką pełni zdrowe wyrażanie miłości matek do synów, by w dorosłości synowie szanowali i doceniali kobiety znaczenia uczenia synów wartości uczciwej pracy, służby społeczeństwu i rozwiniętego życia wewnętrznego pułapek, w jakie z natury wpadają matki synów – i tego, jak ich unikać potrzeby, by matki uzdrawiały własne zranienia dotyczące mężczyzn w ich życiu, ażeby wychowywały synów bez obciążania ich swoim bagażem i ograniczeniami najskuteczniejszych sposobów, jak przetrwać chwile, gdy robi się trudno, a naturalne metody porozumiewania się z synami – przez rozmowę, analizę, dociekanie – jedynie podsycają konflikt. [Wydawnictwo M, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb – nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacyjny Egmont)
Na okładce: Ta książka pomoże ci oswoić przydatne lęki i pokonć niepotrzebne strachy!. W środku poradnik dla rodziców.
Jak pomóc dziecku zmierzyć się z tym, co budzi w nim lęk? Po pierwsze warto mu uświadomić, że każde stworzenie, duże i małe, czegoś się boi. Bohaterka książki - sympatyczna surykatka, pokazuje, jak oswoić swoje lęki. Okazuje się, że to nie takie trudne. Strach nie jest wcale zły, a czasem wręcz pomocny w ostrzeganiu przed niebezpieczeństwem i motywowaniu do działania. Dzięki oswojeniu obaw i poznaniu technik przeciwlękowych dzieci uczą się panować nad sobą, unikać niebezpieczeństw i pokonywać swoje słabości. Dowiadują się, że odrobina strachu jest w życiu niezbędna do podjęcia wyzwań, a jego brak może zamknąć oczy na niebezpieczeństwo. Książka, tak samo jak inne z tej serii, zawiera zeszyt porad dla rodziców. Autorka apeluje: „Aby pomóc dziecku zmierzyć się z tym, co budzi w nim lęk: zmniejsz presję, daj mu więcej czasu wolnego, żeby mogło się bawić, bawić i jeszcze raz bawić, najlepiej na łonie przyrody. I poświęć mu czas!”. [www.empik.com, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie)
Jeśli poszukujecie skutecznych sposobów, by dobrze wychować nastolatka i przygotować go do dorosłego życia, musicie przeczytać tę książkę! Sue i Tim Muldoonowie, rodzice trojga dzieci, przetestowali wiele metod wychowawczych i wybrali dla Was najlepszą z nich! Jak wychować nastolatka z pomocą duchowości ignacjańskiej to praktyczny przewodnik dla wszystkich matek i ojców, którzy pragną, by ich dzieci wyrosły na dobrych i szczęśliwych ludzi. Autorzy, zainspirowani nauczaniem św. Ignacego Loyoli, przekonali się, że najskuteczniejszą metodą wychowawczą jest zaproszenie nastolatków do wspólnego przeżywania wiary w codzienności. W książce dzielą się swoim doświadczeniem, pokazując, jak pełne miłości życie rodziców może stać się bezkonkurencyjnym wzorem do naśladowania dla ich dzieci. Wczytajcie się w rady tych wyjątkowych małżonków i dowiedzcie się od nich, jak: budować w nastolatku poczucie własnej wartości; pomóc odnaleźć młodemu człowiekowi jego miejsce w świecie; nauczyć dzieci odpowiedzialnego korzystania z daru wolności; uwrażliwić swoje latorośle na los słabszych; rozmawiać z nastolatkami o ich seksualności; przygotować młodych ludzi do przeżywania porażek; umiejętnie wprowadzać dzieci w świat nowych technologii i mediów społecznościowych. Sue i Tim Muldoonowie - terapeutka i teolog; wychowują trójkę nastoletnich dzieci i dzielą się swoim doświadczeniem z szukającymi wsparcia rodzicami; autorzy wielu książek na temat wychowania, m.in. poradnika Duchowość dla domu. Sześć reguł życia rodzinnego. Książka Tima i Sue Muldoonów pomaga rodzicom lepiej rozumieć swoich synów i córki oraz rozróżniać zachowania czy sytuacje groźne dla dzieci i młodzieży od nieuniknionych przejawów niedojrzałości. W jednym i drugim przypadku autorzy podpowiadają rodzicom takie strategie postępowania, jakie stwarzają szansę na pokonanie zaistniałych trudności. Zadania rodziców, a także zasady wychowania, autorzy książki ukazują w świetle tego, co Pismo Święte mówi na temat człowieka i kryteriów dojrzałości. Odwołują się przy tym do duchowości ignacjańskiej, która w formowaniu człowieka uwzględnia wszystkie sfery: ciało i ducha, myślenie i emocje, wolność i zdolność do miłości. Tim i Sue Muldoon słusznie podkreślają, że podstawą wychowania jest aktywna obecność rodziców przy synach i córkach, uczenie ich ofiarnej służby na rzecz bliźnich, a jednocześnie nieustanne okazywanie dzieciom miłości rodzicielskiej, która powinna być odblaskiem miłości Boga-Ojca. Dużym atutem książki jest to, że jej autorzy są małżonkami i rodzicami. Tim jest teologiem i duszpasterzem, a Sue jest psycholożką i terapeutką. Obydwoje dysponują dużym doświadczeniem w pomaganiu ludziom znajdującym się w trudnych sytuacjach. Na co dzień podejmują trud wychowywania trojga dzieci, z których jedno to dziecko adoptowane. Jak sami podkreślają, ów trud rodzicielstwa podejmują z radością i pełnym zaufaniem w pomoc Boga. [www.znak.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczny poradnik wychowywania dzieci w atmosferze spokoju i akceptacji. Dostarcza pomysłów na konkretne gry i zabawy uczące odpowiedzialności i samokontroli, bycie w zgodzie ze swoimi emocjami, ale bez przyzwalania na wylewanie ich na innych w agresywny, niekontrolowany sposób.[www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naucz swoje dziecko, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach! Razem z przedszkolakami, Kubą i Leną, poznajcie proste sposoby na opanowanie się, gdy emocje biorą górę. "Self-Reg. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę" to historie, które mogą się przytrafić każdemu przedszkolakowi (i rodzicowi!): spory na placu zabaw, marudzenie przy kolacji, nagłe wybuchy złości o błahostki. Razem z Kubą i Leną dzieci poznają lepsze rozwiązania trudnych sytuacji. A krótkie ramki dla rodzica pozwalają zrozumieć podejście Self-Reg i ułatwiają korzystanie z niego na co dzień. Choć rzadko o tym myślimy, dzieci często odczuwają stres. Nowe sytuacje, presja czasu, nagromadzenie bodźców - to wszystko sprawia, że trudno im poradzić sobie z napięciem. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, że zwykłe dyscyplinowanie uczy dziecko samokontroli, ukrywania swoich emocji i tłumienia potrzeb. Self-Reg to samoregulacja. Metoda, która pozwala opanować nadmierny stres i zlikwidować przyczynę złego samopoczucia, a nie tłumić samo zachowanie, które z niego wynika. Dzięki niej mądrze wesprzesz swoje dziecko. [Znak, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Dla dzieci w wieku 3-9 lat.
Wykorzystaj moc zabawy – 101 kreatywnych pomysłów na nawiązanie więzi, rozładowanie napięcia, oswajanie lęków i nie tylko! Jaki jest najlepszy sposób, aby dzieci budowały relacje z innymi ludźmi i światem wokół siebie? Zabawa! W tej książce znajdziesz inspirujące przykłady aktywności, które pozwolą rodzicom dzieci w wieku od 3 do 9 lat odblokować terapeutyczne korzyści płynące z zabawy. Od wzmacniania więzi po zmniejszanie uzależnienia od ekranu – Play therapy oferuje szereg prostych i skutecznych działań, które pomogą poprawić zachowanie dziecka, kontrolę impulsów, samoświadomość i wiele innych obszarów jego funkcjonowania. Ten przyjazny dla rodziców przewodnik zawiera również wprowadzenie do świata zabaw terapeutycznych, a także porady, dzięki którym ty i twoje dziecko w pełni wykorzystacie wspólne doświadczenia. [Mamania, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Czas wolny dziecka stanowi niedoceniane źródło jego rozwoju. To wtedy maluch może pozwolić sobie na spontaniczność i nieskrępowane niczym zachowanie. Robi to, co sprawia mu przyjemność, ale jednocześnie naśladuje, eksploruje i wypróbowuje. Nawet, gdy dorosłym wydaje się, że dziecko nic nie robi, ono uczy się kierować swoją aktywnością i organizować samodzielnie czas. Dla dorosłych jest to więc bezcenne źródło wiedzy o dziecku - co lubi, w czym jest dobre, czego potrzebuje. Poradnik jest przeznaczony przede wszystkim dla rodziców, opiekunów, wychowawców i nauczycieli małych dzieci. Stanowi źródło wiedzy o prawidłowościach spędzania czasu wolnego i znaczeniu tego czasu dla rozwoju dziecka. Zawiera wskazówki, konkretne propozycje i rady dla dorosłych zajmujących się dziećmi. [www.gandalf.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-379.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jednym z najistotniejszych naukowo udowodnionych czynników wpływających na przyszłość dziecka pod względem szczęścia, sukcesu akademickiego, umiejętności przywódczych i znaczących relacji jest to, czy przynajmniej jedna osoba dorosła w ich dzieciństwie konsekwentnie była przy nich. Dziś, gdy tak dużą część naszej codzienności zajmują praca i cyfrowe rozrywki, gdy zdarza się, że rodzice mieszkają oddzielnie, czy gdy pojawia się nowy członek rodziny, BYCIE z dzieckiem może wydawać się dużym wyzwaniem. Ale, jak wyjaśniają autorzy, nie zajmuje dużo czasu, energii ani pieniędzy. Zamiast tego pokazywanie się oznacza oferowanie jakości obecności. Łatwo jest to zrobić, gdy zrozumiesz cztery podstawowe elementy zdrowego rozwoju dziecka. Każde dziecko musi poczuć się: - bezpiecznie, - dostrzeżone, - ukojone, - pewnie. Na podstawie najnowszych badań nad funkcjonowaniem mózgu i teorii więzi, autorzy „Potęgi obecności” dzielą się historiami, prostymi strategiami, ilustracjami i wskazówkami, jak skutecznie wprowadzić do rodzinnej codzienności powyższe cztery niezbędne elementy. W taki sposób, by były obecne we wszystkich wychowawczych sytuacjach - kiedy nasze dzieci walczą lub odnoszą sukcesy, kiedy je pocieszamy, dyscyplinujemy lub kłócimy się z nimi, i nawet gdy przepraszamy za czas, kiedy nie możemy z nimi być.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Razem z przedszkolakami Kubą i Lenką oraz ich przyjaciółmi odkryj proste sposoby na powrót do równowagi, gdy emocje biorą górę. Poznaj historie, które pokazują, że nie ma niegrzecznych dzieci – są tylko takie, którym skończyło się paliwo, czyli energia niezbędna do radzenia sobie z rozmaitymi bodźcami. Dowiedz się, jak zmierzyć się z typowymi dla dzieci w wieku przedszkolnym trudnościami takimi jak: - marudzenie przy wychodzeniu do przedszkola, - problemy w kontaktach z dawno niewidzianymi osobami, -zazdrość o rodzeństwo, - kłótnie z rówieśnikami, - drażliwość po dniu pełnym wrażeń, - unikanie mycia rąk, - kłamanie, - kłopoty z ubieraniem się. Opowiadania uzupełnione są przez części dla dorosłych opiekunów. Powstały one we współpracy z dr Jagodą Sikorą, psychologiem dziecięcym i facylitatorką podejścia Self-Reg. Pomogą ci zrozumieć, skąd biorą się trudności dziecka, i wesprzeć najmłodszych tak, aby radzili sobie coraz lepiej i rozwijali zdolność do samoregulacji (ang. self-regulation), czyli przywracania równowagi w obliczu stresorów. [Znak, 2021].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolne wyzwania wymagają wsparcia. Naucz swoje dziecko, jak sobie radzić, gdy emocje biorą górę, a wszystko wokół się zmienia. Poznaj historie, które mogą się przytrafić każdemu dziecku w wieku wczesnoszkolnym, jego rodzeństwu i opiekunom. Opowiadają o powszechnych trudnościach takich jak: niska samoocena i niechęć do odrabiania prac domowych, problemy ze skupieniem się na lekcji i etykietką "niegrzecznego dziecka", poczucie wyobcowania, wykluczenie lub wręcz prześladowanie ze strony rówieśników, silne emocje i zmiana zachowania związane z graniem w gry komputerowe, walka młodszego rodzeństwa o uwagę i wspólne spędzanie czasu. Ramki dla dorosłych opiekunów pozwalają zrozumieć trudności dziecka i wesprzeć je tak, aby radziło sobie coraz lepiej i rozwijało zdolność do samoregulacji (ang. self-regulation), czyli przywracania równowagi w obliczu stresorów. Treść ramek powstała we współpracy z dr Jagodą Sikorą, psychologiem dziecięcym i facylitatorką podejścia Self-Reg. [Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2022].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Książka omawia problemy dzieci autystycznych występujące podczas wychowania w domu rodzinnym oraz w trakcie kształcenia szkolnego. Szczegółowo opisane zostało funkcjonowanie dziecka autystycznego w rodzinie, trudna sytuacja rodziców, syndrom wypalenia oraz metody wychowawcze. W części poświęconej edukacji szkolnej opisane zostały działania, jakie mogą podjąć opiekunowie i nauczyciele, aby ułatwić dzieciom autystycznym funkcjonowanie w środowisku szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Samotne ojcostwo / Anna Dudak. - Kraków : Impuls, 2006. - 234 s. : il. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Dziecko Sukcesu)
Czas trwania: 5 godz. 46 min.
Dowiedz się, jak pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces... Jak sprawić, by Twoje dziecko szło przez życie z podniesioną głową? By było człowiekiem aktywnym, przedsiębiorczym, uparcie dążącym do swojego celu? Możesz sprawić, że będzie wiedziało, czego chce i uda mu się zrealizować wszystkie swoje plany.. [www.audiobook.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KM - Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka G. Serfonteina "Twoje nadpobudliwe dziecko. Poradnik dla rodziców" to publikacja z pogranicza psychologii, pedagogiki i pediatrii. Autor jest z wykształcenia pediatrą i neurologiem. Studia wyższe ukończył w Toronto, od wielu lat pracuje w Australii w Royal Alexander Hospital w Sydney. Gordon Serfontein napisał tę książkę uwzględniając dwa rodzaje swoich doświadczeń: jako ojca kilkorga dzieci oraz lekarza-pediatry, który dotychczas miał pod swoją opieką około 8000 małych pacjentów.Autor książki pragnie zwrócić uwagę czytelników, głównie nauczycieli, rodziców i lekarzy na grupę dzieci, u których pojawiają się już na początku edukacji szkolnej określone trudności w uczeniu się. Dotyczą one mówienia, czytania, pisania, umiejętności matematycznych oraz takich procesów poznawczych, jak uwaga czy pamięć. Wymienionym trudnościom towarzyszą zazwyczaj zaburzenia w zachowaniu dzieci. Ten typ trudności w Uczeniu się G. Serfontein nazywa ogólnie zespołem Niedoboru i Zaburzenia Uwagi. Jest to rodzaj deficytu rozwojowego, który obejmuje około 20% chłopców i 8% dziewczynek (badania prowadzone w Australii). Główne cechy analizowanego zespołu zaburzeń to:- krótkotrwała uwaga- zwiększony poziom aktywności psychomotorycznej- impulsywność- brak koordynacji percepcyjnej- słaba pamięć krótkotrwała- problemy w kontaktach z rówieśnikami- zaburzenia snu- zmiany apetytu (niechęć do jedzenia lub objadanie się)- zaburzenia w mówieniu (ekspresji werbalnej)Istnieją dwie zasadnicze przyczyny analizowanych trudności w uczeniu się: ograniczenia związane ze statusem społeczno-ekonomicznym rodziców oraz zaburzenia w rozwoju funkcji poznawczych (fragmentaryczne deficyty w funkcjonowaniu mózgu dziecka).W kolejnych rozdziałach książki Doktor Serfontein charakteryzuje wymienione wyżej cechy syndromu Niedoboru i Zaburzeń Uwagi. Następnie wskazuje na rodzaje trudności, jakie mogą pojawić się u dzieci dotkniętych tym typem zaburzenia rozwojowego. Końcowa część książki została poświęcona prezentacji sposobów oddziaływań terapeutycznych, które można podejmować w stosunku do zdiagnozo-wanych wcześniej zaburzeń w funkcjonowaniu dziecka.Książka G. Serfonteina nie jest akademickim podręcznikiem opisującym pewien rodzaj zaburzeń w funkcjonowaniu poznawczym i społecznym, występującym głównie u chłopców. Natomiast jest to z pewnością publikacja napisana przez autora o dużym doświadczeniu praktycznym w pracy z dziećmi, który rozumie ich problemy oraz wie, co odczuwają rodzice dzieci mających poważne trudności w nauce szkolnej. Jest ona skierowana właśnie do nich, a także do nauczycieli i lekarzy, a więc osób, które mogą wspomagać rodziców w rozpoznawaniu zaburzeń i podejmowaniu systematycznych oddziaływań terapeutycznych i reedukacyjnych. Odnosi się wrażenie, że autor pragnie zwrócić na to zjawisko (używa określenia "ukryte kalectwo") uwagę wszystkich, którzy współtworzą środowisko społeczne dziecka i mają wpływ na jego edukację i rozwój. Książka została napisana przystępnie, klarownym i komunikatywnym językiem. Na końcu każdego rozdziału znajduje się krótkie podsumowanie w postaci spisu słów-pojęć o charakterze kluczowym, co dodatkowo ułatwia lekturę. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że G. Serfontein ujmuje problematykę zespołu Niedoboru i Zaburzeń Uwagi w sposób kompleksowy. W polskiej literaturze psychologicznej i pedagogicznej często oddzielnie analizuje się takie zjawiska w rozwoju dziecka, jak dysleksja czy nadpobudliwość, natomiast autor książki ujmuje te problemy w szerszym kontekście. Zwraca uwagę na fakt, że na przykład specyficznym trudnościom w czytaniu towarzyszą określone zaburzenia w zachowaniu dziecka. Nie można więc koncentrować uwagi podczas terapii tylko na reedukacji danego zaburzenia poznawczego, ale również konieczne jest wsparcie rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka. Zamieszczone w książce propozycje ćwiczeń i działań terapeutycznych, jakie można podejmować z dziećmi, są interesujące i różnorodne. Będą stanowić cenną pomoc w organizowaniu pracy terapeutycznej z dzieckiem przez nauczyciela. Autor książki podkreśla, że wczesne zdiagnozowanie specyficznych trudności w uczeniu się może stanowić formę profilaktyki zaburzeń zachowania, które u starszych uczniów często prowadzą do patologii społecznych [Prószyński i S-ka, 2003]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skoro sięgasz po tę książkę, prawdopodobnie jesteś rodzicem dziecka, które jest wyjątkowe: empatyczne, uważne, trafnie odczytujące emocje. Ale też ― co Cię być może niepokoi ― reagujące płaczem „z byle powodu”, czasem niespodziewanie, bojące się w warunkach, które według Ciebie są bezpieczne, lub złoszczące się „nie wiadomo czemu”. I pewnie szukasz informacji, jak je zrozumieć, jak pomóc i jemu, i sobie w takich sytuacjach. Jak nauczyć dziecko czuć adekwatnie, a nie za mocno. Intencją autorki tego poradnika ― psychoterapeutki opiekującej się dziećmi i mamy dwóch dziewczynek ― jest pokazać wysoką wrażliwość dziecka nie jako problem, a raczej jako szansę. Dziecko, a potem dorosły o ponadprzeciętnej wrażliwości jest w stanie dostrzec wiele niuansów, które czasem umykają osobom o mniejszej wrażliwości. Może więc wiele zrobić dla ludzi i świata. Może zwracać uwagę, wskazywać drogę, kierować na właściwe tory. Najpierw jednak musi się nauczyć żyć ze swoim szczególnym darem, dowiedzieć się, jak z niego czerpać ― dla dobra zarówno swojego, jak i innych.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F1.W- 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoretyczne podstawy problematyki dotyczącej ojca w rodzinie Ojciec - jego rola i znaczenie w wychowaniu rodzinnym Rola ojca w wychowaniu dziecka w badanych rodzinach miejskich Źródła kształtujące udział badanych ojców w wychowaniu dziecka Modele ojcostwa we współczesnych rodzinach w świetle literatury i badań własnych. [www.ksiegarniapwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy jest możliwe szczęśliwe życie po nieszczęśliwym dzieciństwie? Takie pytanie postawiła autorka czytelnikom w prasowym ogłoszeniu zapowiadającym poszukiwanie materiałów do nowej książki. Jako terapeutka spotyka najczęściej tych, którym się nie powiodło, czekała więc na pozytywne opowieści czytelników. Otrzymała wiele listów. Tym razem Ewa Woydyłło wykorzystała w swojej książce nie tylko wyniki swojej wieloletniej pracy terapeutycznej, lecz także te autentyczne opowieści czytelników. Nieszczęśliwa przeszłość nie musi zamknąć drogi do szczęścia. W dojrzałe życie można wejść jeszcze raz po świadomym rozprawieniu się z traumami dzieciństwa. Ewa Woydyłło pokazuje jak to zrobić. Namawia do uważnej samoobserwacji i kontroli własnego życia. Analizuje urazy z dzieciństwa, problemy Dorosłych Dzieci Alkoholików. Pisze o roli wdzięczności i pamięci, która może być zła i dobra. W opowieściach czytelników zwraca uwagę na to, co odegrało zasadniczą rolę w odmianie złego losu. Buduje niekonwencjonalny model zarządzania firmą JATUITERAZ SA. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej