Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(53)
Forma i typ
Książki
(46)
Poradniki i przewodniki
(26)
Audiobooki
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
tylko na miejscu
(17)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(26)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(7)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(5)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(7)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(12)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(6)
Autor
Woydyłło Ewa (1939- )
(3)
Chudzik Małgorzata (tłumaczka)
(2)
Domańska Joanna (1970- )
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Gajda Jolanta (psychologia)
(2)
Grabka Robert Ireneusz
(2)
Mazlish Elaine (1925-2017)
(2)
Mik Jeannine
(2)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(2)
Teml-Jetter Sandra (1969- )
(2)
Zawadzka Dorota (1962- )
(2)
Allen David M
(1)
Andrzejewska Joanna (tłumaczka)
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyniak Karolina (tłumaczka)
(1)
Barnett Barbara Ann
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogucka-Steczek Masza (lektorka)
(1)
Burrett Jill F
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Ciećkiewicz Klaudia
(1)
Coe Kimberly Ann
(1)
Covey Sean
(1)
Davidow Shelley (1969- )
(1)
Deliński Cezariusz (ilustrator)
(1)
Dondziłło Grzegorz (muzyka)
(1)
Ellison Sheila (psycholog dziecięcy)
(1)
Fita Aneta (tłumaczka)
(1)
Fruga Bernard
(1)
Gajda Marcin
(1)
Gajda Monika (psycholożka)
(1)
Gibson Lindsay C
(1)
Gietka-Ostrowska Aleksandra (tłumaczka)
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Hopgood Mei-Ling
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Jacewicz Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Jankowski Jacek
(1)
Janus Rafał (1973- )
(1)
Jenkins Lynn (1947- )
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Korzeniewska Justyna
(1)
Korzeniewska Justyna (psycholożka)
(1)
Kowalczyk Jakub (tłumacz)
(1)
Krantz Lindgren Petra
(1)
Krzemień-Rusche Joanna
(1)
Kucharczyk Jolanta
(1)
Lachendro-Fruga Dobromiła
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Liszcz Krzysztof (lekarz)
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
Mager-Jones Jan
(1)
Malcherek Monika (tłumaczka)
(1)
Malinowski Jerzy Jarosław (tłumacz)
(1)
Marczyk Monika
(1)
McCready Amy
(1)
McNicholas Shelagh (ilustratorka)
(1)
Mościcka Regina (tłumaczka)
(1)
Notbohm Ellen
(1)
Pajek Anna (tłumaczka)
(1)
Panek Marta (tłumacz)
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Phelan Thomas W. (1943- )
(1)
Porch Leigh Merryday
(1)
Porejko Aniela
(1)
Puławski Krzysztof (1964- )
(1)
Reynolds Lisa René (terapeutka)
(1)
Rumatowska Beata
(1)
Runkel Hal Edward
(1)
Russell Ruth (1964- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schier Katarzyna (1958- )
(1)
Sears Martha (1945- )
(1)
Sears William
(1)
Serfontein Gordon (pediatra)
(1)
Sinclair Neil (1970- )
(1)
Skrobiszewska Edyta
(1)
Smith Matt (ilustrator)
(1)
Smolińska Violetta (1967- )
(1)
Smulko Jadwiga (tłumaczka)
(1)
Steede Kevin (psycholog kliniczny)
(1)
Stein Agnieszka
(1)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szadziul Renata
(1)
Szewczyk Matylda
(1)
Szewczyk Paula ((1987- )
(1)
Szopiński Józef
(1)
Szymańska-Błotnicka Marzena
(1)
Szymańska-Błotnicka Marzena (tłumaczka)
(1)
Słysz Stefan
(1)
Słyszowa Stefania
(1)
Turgeon Heather
(1)
Turski Piotr (fizjoterapia)
(1)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(1)
Wright Julie (terapeutka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(9)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(52)
Odbiorca
Rodzice
(14)
Dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Chorzy
(1)
Dorośli
(1)
Ojcowie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Lietartura polska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(33)
Psychologia dziecka
(30)
Rodzice
(22)
Dzieci
(13)
Relacje międzyludzkie
(9)
Metody wychowawcze
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Więź rodzinna
(4)
Chorzy w rodzinie
(3)
Psychologia
(3)
Psychoterapia
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Rozwód
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzice dzieci niepełnosprawnych
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Sukces
(2)
Uczucia
(2)
Alkoholizm
(1)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choroby serca
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Higiena
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korzystanie z nocnika
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Lęk
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matki i córki
(1)
Niemowlę
(1)
Ojcostwo
(1)
Ojcowie i synowie
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Osoby transpłciowe
(1)
Parentyfikacja
(1)
Pediatria
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polityka społeczna
(1)
Prawa i obowiązki rodziców
(1)
Przyjaźń
(1)
Psy
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia zwierząt
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzice i dzieci
(1)
Rodzina
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozmowa
(1)
Seksualność
(1)
Seksuologia
(1)
Stres
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia zabawą
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Transpłciowość
(1)
Tranzycja płciowa
(1)
Tresura
(1)
Twórczość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zachowanie się zwierząt
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu (FAS)
(1)
Życie seksualne
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik dla rodziców
(29)
Poradnik
(15)
Audiobooki
(7)
Dokumenty dźwiękowe
(7)
Reportaż
(2)
Antologia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(28)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(12)
Medycyna i zdrowie
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
"Przytulanki" to publikacja, w której zaprezentowano zabawy bazujące na naturalnej aktywności dzieci. Profesor Marta Bogdanowicz nazywa je zabawami relacyjno-relaksującymi, ponieważ z jednej strony służą pogłębieniu kontaktu pomiędzy dzieckiem i dorosłym, z drugiej zaś - odprężeniu i wspólnemu przeżywaniu radości. Trudno przecenić wartość korzyści płynących z tych zabaw dla rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci i ich więzi z rodziną. [Harmonia, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia poświęcona wybranym współczesnym koncepcjom rozwoju psychospołecznego oraz analizie najważniejszych wyników badań nad rozwojem w cyklu życia (od poczęcia do dorosłości) osób z rodzin, w których jedno lub oboje rodzice pili szkodliwie lub byli uzależnieni od alkoholu. Najbardziej ostrożne szacunki pozwalają przyjąć, że w Polsce jest to około 4 mln osób, z czego połowa to dzieci niepełnoletnie, druga to jednostki wchodzące w dorosłość. Przebieg rozwoju i funkcjonowanie psychospołeczne tych osób jest ogromnie zróżnicowane na różnych etapach życia – cześć z nich doświadcza poważne trudności i problemy, część odnosi sukcesy i ma poczucie powodzenia. Psychopatologia rozwojowa jest tą perspektywą teoretyczną i badawczą, która posłużyła do przedstawienia wielu szczegółowych zagadnień, ponieważ pozwala opisać i wyjaśnić uwarunkowania różnych ścieżek rozwoju psychospołecznego jednostki. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osoby wychowywane przez niedojrzałych emocjonalnie, niedostępnych i egoistycznych rodziców często doświadczają utrzymujących się uczuć złości, samotności, zdrady i porzucenia. W dzieciństwie ich potrzeby emocjonalne nie były zaspokajane, a zachowanie rodziców wymuszało wzięcie na siebie odpowiedzialności w stopniu odpowiednim dla dorosłych . Autorka tej przełomowej książki udowadnia, że można sobie poradzić nawet z trudną przeszłością i zacząć się cieszyć życiem. Lindsay Gibson dzieli trudnych rodziców na cztery typy i ujawnia destrukcyjny wpływ, jaki wywierają na psychikę i życie emocjonalne swoich dzieci. Opierając się na licznych przykładach, pokazuje, jak wyleczyć cierpienie wynikające z przeszłych doświadczeń oraz jak odzyskać swoje prawdziwe „ja”. Książka ta uczy, w jaki sposób kontrolować reakcje na zachowania niedojrzałych rodziców i unikać rozczarowań, a także budować nowe, pozytywne relacje. To doskonała pozycja zarówno dla osób chcących poradzić sobie z trudnym dzieciństwem, jak i specjalistów – psychologów i psychoterapeutów. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Druga książka duetu autorskiego bestsellera „Mamo, nie krzycz”. Tym razem autorki zajęły się problemem rodzicielskiego lęku i możliwościami przezwyciężania go, a także wpływem wiary w siebie rodzica na rozwój dziecka. Podpowiadają, jak nie wpaść w pułapkę szkodliwych schematów postępowania i nie ograniczać rozwoju swojego dziecka. Dzięki tej książce każdy rodzic zdoła wzmocnić relację z dzieckiem i poprawić metody wychowawcze, nauczy się także właściwie reagować w trudnych sytuacjach.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawą skutecznego wychowywania jest konsekwentne wyznaczanie granic, umożliwiających dziecku orientację w otaczającym je świecie. MacKenzie omawia typowe błędy popełniane przez rodziców, wyznaczających dziecku zbyt sztywne, zbyt szerokie lub niestałe granice. Opisuje granice odpowiednie dla dzieci na różnym etapie rozwoju oraz skuteczne metody ich ustalania. Dzięki tej książce dowiesz się, jak uczyć dwulatka odpowiedzialności, jak postępować z dzieckiem oraz nastolatkiem mającym kłopoty z koncentracją, jak uczyć dzieci skutecznego rozwiązywania problemów, mądrze wyciągać konsekwencje i położyć kres konfliktom w rodzinie, nawiązując przyjacielskie relacje z dziećmi bez ryzyka utraty autorytetu. [GWP, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce : Jak nie ulegać złości w relacjach z dzieckiem.
Każdy rodzic wie, że krzyk wpływa destrukcyjnie na dzieci. Ale też na krzyczących rodziców. Jednak w sytuacji dużego stresu czy zmęczenia emocje niejednokrotnie biorą górę nad rozsądkiem. Jeannine Mik i Sandra Teml-Jetter, autorki „Mamo, nie krzycz”, podpowiadają, jak nie wpaść w pułapkę szkodliwych schematów postępowania. Dzięki tej książce każdy rodzic zdoła wzmocnić swoją relację z dzieckiem i poprawić metody wychowawcze, nauczy się także właściwie reagować w trudnych sytuacjach.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więź rodziców a kreatywność dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu, 2016. - 213 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
Książka stanowi kompendium wiedzy z dziedziny kreatywności. Prezentuje wyniki badań empirycznych, które dowodzą, że dobre relacje w rodzinie macierzystej wspierają kształtowanie się cech osobowości, które umożliwiają kreatywne funkcjonowanie, a złe relacje w rodzinie budują bariery, które w dorosłym życiu przyjmują bardzo różnorodne formy nie tylko w życiu rodzinnym, ale i zawodowym. Książka ma optymistyczny wymiar, pokazuje możliwości zmiany i kształtowania swojego życia, wbrew programom, czy sposobom zachowania się wyniesionym z domu rodzinnego. Rodzina generacyjna przekazuje nam bowiem tylko jeden sposób zachowania, który mógł być użyteczny w okresie naszego dzieciństwa lub młodości, ale który w życiu dorosłym okazuje się nieadekwatny. Rodzina pełni ważną rolę w kształtowaniu naszych sposobów życia, ale ich nie determinuje. My możemy je świadomie kształtować według naszych obecnych pragnień. Niniejsza książka ukazuje takie właśnie możliwości. [www.gandalf.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jesteś rodzicem? Nie możesz nie znać tej książki. Każdy, kto ma dzieci, miewa też czasem dość. Histeria malucha z powodu złej pary spodni, walki pomiędzy rodzeństwem na tylnym siedzeniu samochodu, nieustanne batalie o poranne wyjście z domu? Napięte sytuacje, kiedy wkradają się chaos i trudne emocje, to wyzwanie dla wielu rodziców. W takich chwilach otwartość, cierpliwość i rzeczowy dialog wydają się teoretycznie niemożliwe. Heather Turgeon i Julie Wright mają na to rozwiązanie. Stworzona przez nich książka pokazuje, jak ROZMAWIAĆ z dzieckiem. W oparciu o opracowany przez siebie model, na który składają się okazywanie zrozumienia, wyznaczanie granic i rozwiązywanie problemów, autorki przedstawiają wskazówki dotyczące mowy ciała oraz przydatne narzędzia, dzięki którym dzieci zaczną słuchać ciebie, a ty nauczysz się słuchać ich. Oprócz tego z książki dowiesz się między innymi: *jak szybko i skutecznie poradzić sobie z atakami złości, *jak poprawić relacje pomiędzy rodzeństwem, *jak nauczyć dziecko mądrego korzystania z nowych technologii, *jak skłonić pociechy do wykonywania poleceń i jak motywować je do współpracy, *jak uśpić malucha i już o dwudziestej mieć happy hours. Autorki, powołując się na najnowsze badania, pokazują, że słowa, które codziennie wypowiadamy, i ton naszego głosu mogą być bardzo skuteczne, o ile zostaną odpowiednio dobrane. Turgeon i Wright nie ograniczają się jednak tylko do teorii ? przygotowały też zestaw gotowych rozmów i najlepszych rozwiązań. W ich książce znajdziesz odpowiedź na pytanie: ?Co dokładnie mam powiedzieć?? w postaci wziętych z życia scenariuszy. Dzięki temu już dziś będziesz w stanie zmienić sposób, w jaki rozmawiasz z dzieckiem. Cudownie praktyczny poradnik o podejściu do wychowania, które jest nie tylko bardziej życzliwe, ale i znacznie skuteczniejsze. Najlepszym sposobem na to, aby nauczyć dzieci słuchać, jest słuchanie ich samych ? to punkt wyjścia do prostego, składającego się z trzech etapów procesu, który przedstawiają tu autorki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Dziecko Sukcesu)
Czas trwania: 5 godz. 46 min.
Dowiedz się, jak pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces... Jak sprawić, by Twoje dziecko szło przez życie z podniesioną głową? By było człowiekiem aktywnym, przedsiębiorczym, uparcie dążącym do swojego celu? Możesz sprawić, że będzie wiedziało, czego chce i uda mu się zrealizować wszystkie swoje plany.. [www.audiobook.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KM - Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Dobra komunikacja w rodzinie.
To poczucie własnej wartości stanowi podstawę, na której rozwijają się wszystkie inne cechy. Dzieci ze zdrowym poczuciem własnej wartości akceptują się i lubią niezależnie od okoliczności zewnętrznych, biorą odpowiedzialność za swoje czyny i z odwagą wkraczają w świat. Jak słuchać uważnie swojego dziecka, jak z nim rozmawiać, aby stworzyć szansę na prawdziwe porozumienie? Petra Krantz Lindgren to szwedzka autorka, która od wielu już lat doradza rodzicom, jak zadbać o ten ważny aspekt rozwoju. W swojej pracy z nimi łączy ze sobą wiele nurtów współczesnej psychologii rozwojowej, które za wspólny mianownik mają głęboki szacunek dla drugiego człowieka. Książka wychodzi naprzeciw potrzebom współczesnego rodzica, oferując praktyczne porady na rozwiązywanie konfliktów, opisy prawdziwych sytuacji i ćwiczenia, które pomagają określić, jakimi rodzicami chcielibyśmy być i jak możemy to osiągnąć. [www.livro.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka G. Serfonteina "Twoje nadpobudliwe dziecko. Poradnik dla rodziców" to publikacja z pogranicza psychologii, pedagogiki i pediatrii. Autor jest z wykształcenia pediatrą i neurologiem. Studia wyższe ukończył w Toronto, od wielu lat pracuje w Australii w Royal Alexander Hospital w Sydney. Gordon Serfontein napisał tę książkę uwzględniając dwa rodzaje swoich doświadczeń: jako ojca kilkorga dzieci oraz lekarza-pediatry, który dotychczas miał pod swoją opieką około 8000 małych pacjentów.Autor książki pragnie zwrócić uwagę czytelników, głównie nauczycieli, rodziców i lekarzy na grupę dzieci, u których pojawiają się już na początku edukacji szkolnej określone trudności w uczeniu się. Dotyczą one mówienia, czytania, pisania, umiejętności matematycznych oraz takich procesów poznawczych, jak uwaga czy pamięć. Wymienionym trudnościom towarzyszą zazwyczaj zaburzenia w zachowaniu dzieci. Ten typ trudności w Uczeniu się G. Serfontein nazywa ogólnie zespołem Niedoboru i Zaburzenia Uwagi. Jest to rodzaj deficytu rozwojowego, który obejmuje około 20% chłopców i 8% dziewczynek (badania prowadzone w Australii). Główne cechy analizowanego zespołu zaburzeń to:- krótkotrwała uwaga- zwiększony poziom aktywności psychomotorycznej- impulsywność- brak koordynacji percepcyjnej- słaba pamięć krótkotrwała- problemy w kontaktach z rówieśnikami- zaburzenia snu- zmiany apetytu (niechęć do jedzenia lub objadanie się)- zaburzenia w mówieniu (ekspresji werbalnej)Istnieją dwie zasadnicze przyczyny analizowanych trudności w uczeniu się: ograniczenia związane ze statusem społeczno-ekonomicznym rodziców oraz zaburzenia w rozwoju funkcji poznawczych (fragmentaryczne deficyty w funkcjonowaniu mózgu dziecka).W kolejnych rozdziałach książki Doktor Serfontein charakteryzuje wymienione wyżej cechy syndromu Niedoboru i Zaburzeń Uwagi. Następnie wskazuje na rodzaje trudności, jakie mogą pojawić się u dzieci dotkniętych tym typem zaburzenia rozwojowego. Końcowa część książki została poświęcona prezentacji sposobów oddziaływań terapeutycznych, które można podejmować w stosunku do zdiagnozo-wanych wcześniej zaburzeń w funkcjonowaniu dziecka.Książka G. Serfonteina nie jest akademickim podręcznikiem opisującym pewien rodzaj zaburzeń w funkcjonowaniu poznawczym i społecznym, występującym głównie u chłopców. Natomiast jest to z pewnością publikacja napisana przez autora o dużym doświadczeniu praktycznym w pracy z dziećmi, który rozumie ich problemy oraz wie, co odczuwają rodzice dzieci mających poważne trudności w nauce szkolnej. Jest ona skierowana właśnie do nich, a także do nauczycieli i lekarzy, a więc osób, które mogą wspomagać rodziców w rozpoznawaniu zaburzeń i podejmowaniu systematycznych oddziaływań terapeutycznych i reedukacyjnych. Odnosi się wrażenie, że autor pragnie zwrócić na to zjawisko (używa określenia "ukryte kalectwo") uwagę wszystkich, którzy współtworzą środowisko społeczne dziecka i mają wpływ na jego edukację i rozwój. Książka została napisana przystępnie, klarownym i komunikatywnym językiem. Na końcu każdego rozdziału znajduje się krótkie podsumowanie w postaci spisu słów-pojęć o charakterze kluczowym, co dodatkowo ułatwia lekturę. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że G. Serfontein ujmuje problematykę zespołu Niedoboru i Zaburzeń Uwagi w sposób kompleksowy. W polskiej literaturze psychologicznej i pedagogicznej często oddzielnie analizuje się takie zjawiska w rozwoju dziecka, jak dysleksja czy nadpobudliwość, natomiast autor książki ujmuje te problemy w szerszym kontekście. Zwraca uwagę na fakt, że na przykład specyficznym trudnościom w czytaniu towarzyszą określone zaburzenia w zachowaniu dziecka. Nie można więc koncentrować uwagi podczas terapii tylko na reedukacji danego zaburzenia poznawczego, ale również konieczne jest wsparcie rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka. Zamieszczone w książce propozycje ćwiczeń i działań terapeutycznych, jakie można podejmować z dziećmi, są interesujące i różnorodne. Będą stanowić cenną pomoc w organizowaniu pracy terapeutycznej z dzieckiem przez nauczyciela. Autor książki podkreśla, że wczesne zdiagnozowanie specyficznych trudności w uczeniu się może stanowić formę profilaktyki zaburzeń zachowania, które u starszych uczniów często prowadzą do patologii społecznych [Prószyński i S-ka, 2003]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie nie może się ograniczać tylko do tego, że jestem transpłciowa. Wolałabym słyszeć pytania „jak się masz?” i „co słychać?”, jakie zadaje się wszystkim innym ludziom. Dla nauki transpłciowość nie jest już zagadką, a dla psychiatrii nie jest „chorobą”. Ale w społeczeństwie osoby, które uświadomiły sobie, że urodziły się w ciele niepasującym do tego kim są, wciąż pozostają niezrozumiałe i obce. Książka Pauli Szewczyk pozwala je zrozumieć, zbliżyć się do nich tak bardzo, że zaczynamy słyszeć ich wyznania i dramaty, choć wyrażane są szeptem. Słyszymy Stasia, który zanim wyprowadził się z domu, prowadził podwójne życie - wśród znajomych był sobą, dla rodziców pozostawał “córką”. Słyszymy Kornela zmagającego się ze stanami lękowymi, depresją i myślami samobójczymi - chłopaka, którego w szpitalu psychiatrycznym wysłano na oddział dla młodych kobiet. Słyszymy Tima, usiłującego nie tylko ułożyć się z ciałem, które mu doskwiera, ale i z losem migranta. Przyjechał do Polski, bo w rodzinnej Białorusi osobom takim jak on żyć jest jeszcze trudniej. Słyszymy i Klarę, usiłującą przezwyciężyć lęk graniczący z obsesją, że ktoś odkryje zmianę danych w jej dowodzie i dla otoczenia nigdy nie będzie kobietą. Słyszymy także wiele innych głosów, dzięki którym każda z osób występujących w książce staje się nam bliska. Bohaterkami i bohaterami „Ciał obcych” są osoby transpłciowe, ale też ich partnerzy, partnerki oraz rodzice. Tacy, którzy wciąż nie pogodzili się z faktem, że ich ukochany syn wcale nie jest chłopcem czy ci, którzy tożsamość dziecka zaakceptowali łatwo, choć rodzicielskie wsparcie to za mało, by dziecku chciało się żyć. Ale jest to też opowieść pełna miłości i wiary w to, że przełamanie bariery nieakceptacji i niezrozumienia to tylko kwestia czasu. Czytający książkę Pauli Szewczyk mają szansę przekroczyć tę barierę już teraz. [Agora, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko z FAS w szkole i w domu / Krzysztof Liszcz. - Kraków : Wydawnictwo Rubikon, 2011. - 191, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Problematyka Płodowego Zespołu Alkoholowego (FAS) i zaburzeń pochodnych budzi coraz szersze zainteresowanie rodziców i opiekunów, pracowników socjalnych, pedagogów, psychologów i lekarzy. Znaczna grupa dzieci dotkniętych tym problemem jest wychowywana poza rodzinami pochodzenia, w rodzinach zastępczych, adopcyjnych i w domach dziecka. Rodzice często nie radzą sobie z wychowywaniem dziecka z FAS, popadając w różne problemy materialne i w uzależnienia, sprawiając ból dzieciom i sobie. W szkole praca z uczniem z zaburzeniami poalkoholowymi jest procesem wiążącym się z nieustannym planowaniem i organizowaniem. Stosowane strategie muszą być poddawane ciągłej kontroli i analizie. Nauczyciel powinien znaleźć czas, by móc podkreślić i uwidocznić każdy sukces ucznia. Dzieci z FAS potrzebują naszej życzliwości, troski i uwagi. Za piętrzące się trudności odpowiedzialne jest przede wszystkim uszkodzenie mózgu. Nie szukajmy winy pośród rodziców, uczniów, instytucji. Obserwujmy, myślmy, dyskutujmy i działajmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Techniki ACT.
Jakim rodzicem chcesz być? Często masz poczucie, że wciąż robisz coś nie tak? Że nie jesteś wystarczająco dobrym rodzicem? Mimowolnie porównujesz się do innych i odczuwasz presję oczekiwań, którym nie jesteś w stanie sprostać? Ta książka pomoże ci uwolnić się od przymusu bycia nieomylnym rodzicem. Pokaże, jak przestać zadręczać się swoimi niedociągnięciami i skupić się na tym, jaką mamą lub jakim tatą chcesz być dla swoich dzieci. Wesprze w odkrywaniu własnych rodzicielskich wartości oraz nauczy elastyczności i otwartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.9/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dorosłe dzieci – to pierwsza w Polsce naukowa monografia zjawiska parentyfikacji, czyli odwrócenia ról w rodzinie. Oznacza ono, że dziecko opiekuje się dorosłym (najczęściej rodzicem) i jest to zadanie przekraczające jego możliwości. Odwrócenie ról może mieć charakter instrumentalny – dziecko zajmuje się chorym rodzicem, sprząta, gotuje, robi zakupy, opiekuje się rodzeństwem lub emocjonalny – dziecko jest terapeutą rodzica (słucha jego zwierzeń, pociesza go), buforem lub mediatorem w konflikcie opiekunów, podejmuje ważne decyzje w rodzinie. Katarzyna Schier wielokrotnie podkreśla, że odwrócenie ról w rodzinie nie musi mieć charakteru destrukcyjnego, może niekiedy prowadzić do rozwoju odpowiedzialności u dzieci. Autorka analizuje konsekwencje parentyfikacji w dzieciństwie dla funkcjonowania w dorosłości. Na podstawie wyników badań empirycznych prowadzonych przez nią lub pod jej kierunkiem, przykładów klinicznych oraz odniesień do beletrystyki, przedstawia związek pomiędzy odwróceniem ról i depresją, trudnościami regulacji emocji oraz zaburzeniami obrazu ciała. Szczególnie ten ostatni element jest twórczym wkładem Katarzyny Schier do rozumienia zjawiska parentyfikacji. Analizie funkcjonowania Dorosłych Dzieci towarzyszą dwie opowieści – mit o Heraklesie i baśń o Kopciuszku, jako przykłady sytuacji, gdy dzieci zbyt wcześnie musiały stać się dorosłe. Autorka nawiązuje we Wprowadzeniu do historii dwu postaci, jednej znanej z mitów (Herakles), drugiej znanej z baśni (Kopciuszek). Na ich przykładach oswaja Czytelnika ze złożonością zagadnienia parentyfikacji. W tym tkwi niewątpliwy kunszt Autorki, która z perspektywy problematyki poruszanej w monografii ukazuje w percepcji znanego mitu o Heraklesie czy w percepcji baśni o Kopciuszku istotne elementy odwrócenia ról w układach asymetrycznych. Poprzez ten zabieg, sprawdzony w innej książce (Krewni i znajomi Edypa) Katarzyna Schier odkrywa aspekty parentyfikacji, które będzie szczegółowo analizowała, przedstawiając wyniki badań własnych, badań prowadzonych pod jej kierunkiem, analizy studiów przypadków z własnej praktyki klinicznej czy z praktyki diagnostyczno-terapeutycznej innych specjalistów (przywoływane ze znawstwem z literatury). Z recenzji prof. dr hab. Barbary Bokus [terapeutyczna.pl, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdrowie jest niezwykle ważnym czynnikiem, zapewniającym właściwe funkcjonowanie w społeczeństwie. Wydana przez Fundację Marka Kamińskiego książka pt. „Nadzieja dla serc”, powstała w oparciu o ogólnopolski program o tej samej nazwie, wspierający dzieci i młodzież (ich rodziców również) z wadami serca. Wstępem do właściwych rozważań jest analiza uczuć rodziców, jakie stały się ich udziałem po usłyszeniu niechcianej diagnozy. W pełni usprawiedliwiony jest żal, lęk oraz poczucie niesprawiedliwości. Wszystko to jednak musi prowadzić do wyzwolenia w sobie wewnętrznej siły i aktywności. Recenzja książki: Nadzieja dla serc. Poradnik dla małych i dużych Recenzuje: Danuta Szelejewska Zdrowie jest niezwykle ważnym czynnikiem, zapewniającym właściwe funkcjonowanie w społeczeństwie. Wydana przez Fundację Marka Kamińskiego książka pt. „Nadzieja dla serc”, powstała w oparciu o ogólnopolski program o tej samej nazwie, wspierający dzieci i młodzież (ich rodziców również) z wadami serca. Każda z autorek pięciu kolejnych artykułów porusza zagadnienia bardzo ważne dla tych, którzy zmagają się z problemami kardiologicznymi. Wstępem do właściwych rozważań jest analiza uczuć rodziców, jakie stały się ich udziałem po usłyszeniu niechcianej diagnozy. W pełni usprawiedliwiony jest żal, lęk oraz poczucie niesprawiedliwości. Wszystko to jednak musi prowadzić do wyzwolenia w sobie wewnętrznej siły i aktywności. Emilia Suszka podsuwa konkretne propozycje redukowania lęku oraz budowania spokoju i zdrowego myślenia. Pogodzenie się z istnieniem wady serca u dziecka jest sprawą trudną, ale i niezwykle pożądaną, bowiem mniej stresu gwarantuje więcej zdrowia. Na prawdziwość takiego stwierdzenia wskazuje Danuta Stopieńska, która w kolejnym artykule przekonuje o zależności zdrowia od emocji. Proponuje zmianą dotychczasowych przekonań, wizualizację, relaksację, a także ćwiczenia fizyczne i oddechowe. Uzyskany w ten sposób wewnętrzny spokój wpłynie pozytywnie na stan psychiczny dziecka, co z kolei zaowocuje poprawą jego zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praktyczny Poradnik dla Rodziców )
Dziecko wyrosło z niemowlęctwa, najwyższy czas, by nauczyło się korzystać z nocnika, ale… nie zawsze okazuje się to proste. Na szczęście opracowany przez fachowców poradnik znakomicie ułatwia sprawę. Książka zawiera pomysły sprawdzające się zarówno w przypadku chłopców, jak i dziewczynek. Podpowiada, w jaki sposób przezwyciężyć problemy, które zapewne napotkamy na trudnej drodze nauki nocnikowania, oraz jak ograniczyć związane z tym stresy i ...bałagan w domu. [Publicat, 2010].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia)
Na okładce i stronie redakcyjnej: nowe wydanie.
Zawiera aneks.
Pierwsza książka, którą powinieneś przeczytać, gdy u twojego dziecko zdiagnozowano autyzm. Pełna przenikliwych spostrzeżeń, współczucia i humoru, ponadczasowa książka opisująca „dziesięć rzeczy”, które pomagają zrozumieć - nie zdefiniować - dzieci z autyzmem. W odróżnieniu od innych publikacji na temat autyzmu pozwala spojrzeć na świat oczami dziecka, usłyszeć jego głos, który w narastającej wokół autyzmu wrzawie często bywa niesłyszany. Publikacja Ellen Notbohm powinna się stać obowiązkową lekturą wszystkich rodziców, krewnych, pracowników społecznych, nauczycieli oraz terapeutów dzieci z autyzmem. [www.empik.com, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Łapa w łapę i rączka w rączkę Masz psa i spodziewasz się dziecka? Twoja pociecha marzy o czworonożnym przyjacielu i codziennie zasypia z wizją rozkosznego szczeniaczka? A może jesteś ciocią, wujkiem, babcią czy dziadkiem z czworonogiem u boku i wiesz, że lada dzień zapuka do Ciebie ukochany malec z poduszką pod pachą i powita Cię radosnym okrzykiem: nocowanko! I świetnie, tylko jak na niego zareaguje Twój pies? Czy dziecko będzie z nim bezpieczne? I odwrotnie - czy zwierzakowi nie grożą wyrządzane małą rączką duże przykrości? Ta książka, napisana przez mamę i psią trenerkę w jednej osobie, jest dedykowana każdemu dorosłemu, który znajduje się, znajdzie lub ma szansę się znaleźć "pomiędzy" psem a dzieckiem. Wspólne wychowywanie się malców i psów może nieść wiele korzyści dla obu stron. Warunek: muszą być ze sobą bezpieczne. By tak się stało, dorosły opiekun zwierzęcia powinien dobrze zrozumieć podstawy jego zachowań i nauczyć dziecko, jak ono ma się zachowywać, by nie wyzwalać u czworonoga niechęci i agresji, a przeciwnie - zaufanie i akceptację, których potencjał drzemie przecież w każdym stworzeniu. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 63 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
W latach 2008-2017 za niepełnosprawne uznano 218 tysięcy dzieci. Część z nich, tych najciężej chorych i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie, pozostanie dziećmi do końca życia. Aż do śmierci będą potrzebowały pomocy przy wykonywaniu najprostszych czynności: myciu, jedzeniu, załatwianiu potrzeb fizjologicznych. Napisałem tę książkę, by pokazać, co ich matki przeżywają na co dzień. Bardzo rzadko słyszymy ich głos. Nikt nie jest w stanie opowiedzieć, co czuje żona porzucona przez męża z powodu wady genetycznej ich córki. Matka próbująca opanować atak szału niepełnosprawnego intelektualnie dwudziestopięciolatka. Kobieta patrząca na wijące się z bólu kilkumiesięczne niemowlę. Żegnająca dziecko w szpitalnej kostnicy. Nikt oprócz nich samych. Ta książka to opowieści pięciu kobiet. Spisywałem je przez rok. Z pewnością by nie powstała, gdyby nie moje osobiste doświadczenie. [www.czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej