Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(2)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(22)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(8)
Camarda Sylwia (1983- )
(5)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(4)
Guz Sabina
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Camarda Sylwia
(2)
Helwing Daniela (tłumacz)
(2)
Malinowska Dominika (tłumacz)
(2)
Pawluczuk-Solorz Monika
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Siara Olga (tłumaczka)
(2)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(2)
Aznárez Nitdia (nauczycielka)
(1)
Baldini Laura (1970- )
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Gilles Cotte Delphine
(1)
Greaney Tara
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Honegger Fresco Grazia (pedagog)
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Kierejewska Anna (tłumaczka)
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Luthringer Mélisande (1981- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(1)
Manakker Van de
(1)
Masłowska Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Munio Muñoz Beatriz (nauczycielka)
(1)
Muñoz Beatriz M. (1983- )
(1)
Pater Ewa (tłumaczka)
(1)
Roche Hadrien
(1)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(1)
Smeds Mari Bröderman
(1)
Szczepaniak Jakub
(1)
Uzodike Junnifa
(1)
Wennerström Kristina Skjöld
(1)
Zawanowska Maria (1950- )
(1)
Łabędzka-Karlöf Ilona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Rodzice
(10)
Nauczyciele
(4)
Wychowawcy małych dzieci
(4)
Studenci
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura austriacka
(1)
Temat
Metoda Montessori
(25)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Montessori, Maria (1870-1952)
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Niemowlę
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Dzieci
(2)
Kobieta
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagodzy
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Arytmetyka
(1)
Dorośli
(1)
Geometria
(1)
Kształcenie
(1)
Lekarze
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Samodzielność (psychologia)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(3)
1901-2000
(3)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Włochy
(2)
Rzym (Włochy ; okolice)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(9)
Poradnik
(9)
Gry edukacyjne
(2)
Podręcznik
(2)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Wykłady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(22)
Psychologia
(10)
Matematyka
(4)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspieraj swoje dziecko na drodze ku samodzielności przez cały rok! W tej książce znajdziesz 70 ćwiczeń zgodnych z zasadami pedagogiki Marii Montessori przeznaczonych na różne pory roku. Są tu na przykład instrukcja wykonania bożonarodzeniowych dekoracji i latarni na Halloween, zabawy w pisanie i rymowanki, a nawet przepisy kulinarne i zajęcia z jogi. Przygotowują one dziecko do nauki pisania i czytania, zapoznają z figurami geometrycznymi, wspomagają rozwijanie jego percepcji, motoryki oraz intelektu. Niektóre zadania można wykonywać na dworze, inne – w domu. Każde może być dla twojego dziecka prawdziwie ekscytującą przygodą, służąca zdobywaniu podstawowych umiejętności. Ćwiczenia opisano krok po kroku i starannie zilustrowano, dzięki czemu wasze dzieci zyskają w was mądrych, kompetentnych i wrażliwych przewodników po otaczającym świecie. [www.empik.com, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Naucz mnie robić to samodzielnie” – to zdanie doskonale definiuje pedagogikę Marii Montessori. Małemu człowiekowi należy dać możliwość samodzielnego działania – odpowiednio do jego wieku i umiejętności. Dlatego pozwól dziecku wykonać zadanie samemu, pod twoim nadzorem, po zademonstrowaniu mu, jak należy to zrobić, oraz zabezpieczeniu i dostosowaniu miejsca i zadania do jego potrzeb i możliwości. Według Marii Montessori każde dziecko jest wyjątkowe. Ma swoją osobowość, własny rytm życia, specyficzne cechy i ewentualnie ograniczenia. Wszystkie dzieci przechodzą okresy wrażliwości – chodzi o szczególną wrażliwość na drodze rozwoju, czyli o etapy życia młodego człowieka, w których całkowicie jest zaabsorbowany przez szczególne zafiksowanie na określony element. Granicą tych etapów przejściowych jest nabycie określonych cech charakteru. Gdy tylko dana cecha się rozwinie, związana z nią wrażliwość zanika. Dlatego bardzo ważne jest, aby w odpowiednim momencie środowisko dostarczyło dziecku środków do tego, by mogło się rozwijać, wykorzystując okresy wrażliwości. Książka zawiera 80 zabaw edukacyjnych wykorzystujących zalety pedagogiki Montessori; ćwiczenia można wykonać w domu, a pomoce do nich przygotować samodzielnie. Jest przeznaczona dla: Ľ rodziców, którzy chcą uczestniczyć z dziećmi w rozwojowych zabawach, Ľ przedszkolanek, które zamiast głośnych zabaw pstrokatymi zabawkami chcą zaproponować swoim podopiecznym wspólne ćwiczenia, Ľ nauczycieli, którzy chcieliby urozmaicić zabawy w klasie, tak aby rozwijały u dzieci zmysły, koncentrację i pewność siebie, Ľ wyjątkowych dzieci czujących potrzebę wzmacniania (zaproponowane poniżej ćwiczenia pomogą w tym), Ľ osób starszych lub chorych odczuwających potrzebę stymulacji. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka – nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć Montessori czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. - Wydanie 7. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017. - 129 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Książka Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo, ze w pracach Autorki często pojawiał się termin „metoda”, to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych ( nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka(chodzi tu m.in. o „polaryzację uwagi”, „wrażliwe fazy”),będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być „przygotowane otoczenie” a warunkiem sukcesu, respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli „normalizacji”. Przedmiotem rozważań książki pt. Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka jest zaprezentowanie kluczowych pojęć tworzących podstawy teorii pedagogicznej Marii Montessori. Podjęto zatem przede wszystkim zagadnienie wyjaśnienia rozumienia wychowania przez M. Montessori przy uwypukleniu koncepcji rozwoju dziecka i środowiska edukacyjnego( przygotowanego otoczenia). W rozdziale pierwszym, po krótkim nakreśleniu postaci M. Montessori w świetle jej biografii , ukazano jej drogę rozwoju jako pedagoga( od medycyny, poprzez psychiatrię, pedagogikę specjalną do pedagogiki ogólnej). W kolejnym rozdziale scharakteryzowano koncepcję rozwoju dziecka. Podkreślono te składniki poglądów M. Montessori, które stanowią o ich oryginalności w ujmowaniu aspektów rozwoju człowieka(„wrażliwe fazy”, „absorbująca psychika’, „polaryzacja uwagi’, „normalizacja’, „horme’, ‘mneme”). Uwypuklono cechy charakterystyczne w rozwoju dziecka w okresie niemowlęctwa, dzieciństwa i okresu szkolnego. Za punkt centralny w opisie rozwoju dziecka przyjęto jego dążenie do samodzielności i niezależności ( zagadnienie podmiotowości). Charakterystyka rozwoju dziecka stała się podstawą do opisu w rozdziale trzecim przygotowanego otoczenia, w którym dziecko odnajduje potrzebne impulsy do indywidualnego i społecznego rozwoju. W opisie uwzględniono aspekt materialny środowiska edukacyjnego( budynek, wyposażenie, pomoce rozwojowe Montessori), aspekt strukturalno – dynamiczny, tj. zasady konstrukcji otoczenia z naciskiem na zasadę porządku i wolności oraz aspekt osobowy, na który składa się grupa dzieci wymieszana wiekowo, nauczyciel, rodzice. W tym fragmencie książki skoncentrowano się na opisie przygotowanego otoczenia w przedszkolu. Scharakteryzowano grupy pomocy rozwojowych Montessori wraz z przykładami ich zastosowania w konkretnej pracy. Zamiarem było tu także ukazanie korelacji pomiędzy specyfiką rozwoju dziecka w ujęciu M. Montessori a aranżacją przygotowanego otoczenia w pomoce montessoriańskie zgodnie z wrażliwymi fazami. W zakończeniu , analiza metateoretyczna doprowadziła do próby zdefiniowania wychowania w ujęciu M. Montessori i wyjaśnienia jej przesłania pedagogicznego . Uwypuklono także wartości pedagogiki M. Montessori, by wykazać aktualność tej koncepcji we współczesnych naukach o wychowaniu. Książkę zamyka biogram M. Montessori, wybór literatury przedmiotu w języku polskim oraz aneksy. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej