148332
Gra planszowa
W koszyku
Archimedes [gra edukacyjna] / Reiner Knizia. - Warszawa : Egmont Polska, 2022. - 1 pudełko ; 13 x 9,5 x 3 cm.
Gra w matematyczne równania. Wesoła, szybka i edukacyjna gra, w której gracze tworzą równania matematyczne, starając się jak najszybciej pozbyć wszystkich swoich kart z ręki. Gra "Archimedes" wspiera naukę matematyki oraz myślenia taktycznego. Poprzez dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie młodzi gracze rozwijają swoje kompetencje matematyczne, doskonale się przy tym bawiąc. Na kartach w grze pojawiają się najwięksi matematycy w dziejach: Katherine Johnson, Zoltán Pál Dienes, Alan Turing, Malba Tahan, Emmy Noether, Sofja Kowalewska, Émilie Du Châtelet, Bhaskaraćarja, Muhammad Ibn Musa Al-Chuwarizmi, Hypatia z Aleksandrii i Archimedes oraz dwóch najsłynniejszych polskich uczonych: Stefan Banach, pionier analizy funkcjonalnej, który udowodnił twierdzenie o paradoksalnym rozkładzie kuli mówiące o tym, że trójwymiarową kulę można rozłożyć na fragmenty, a następnie złożyć z nich dwie kule o tych samych promieniach co promień kuli wyjściowej oraz Wacław Sierpiński, którego ogromny dorobek naukowy obejmował bardzo szeroki wachlarz zagadnień. Podczas wojny polsko-bolszewickiej brał udział w łamaniu radzieckich szyfrów. Był pionierem prac nad zbiorami samopodobnymi, takimi jak trójkąt Sierpińskiego i dywan Sierpińskiego. Obiekty te nazwano później fraktalami. Był jednym z założycieli pierwszego na świecie specjalistycznego czasopisma matematycznego poświęconego teorii mnogości i jej zastosowaniom oraz logice matematycznej. Gra może stać się zatem pretekstem do rozmowy o dokonaniach poszczególnych naukowców i ich znaczeniu dla rozwoju królowej nauk. Gra trwa pięć rund. W każdej rundzie gracze zagrywają karty matematyków, tworząc równania. Jeśli na zakończenie rundy gracz zostaje z kartami w dłoni, otrzymuje punkty karne. Wygrywa ten, kto po pięciu rundach będzie miał ich najmniej. [egmont Polska, 2022]
Status dostępności:
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 142/GP (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Czas gry: 20 min.
Ilość graczy: 2-5
Zawartość pudełka: 55 kart, 30 żetonów: 25 żetonów pnktów, 5 żetonów równania.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Wiek: 7+
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej