Wsparcie społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(11)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(2)
Autor
Cieślak Roman
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Suchecki Jacek (1950- )
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Cali Davide (1972- )
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Grochmal-Bach Bożena (1942- )
(1)
Iskra Justyna
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kijak Remigiusz (1979- )
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Knobloch-Gali Anna
(1)
Nicewicz-Staszowska Ewa
(1)
Ploch Leszek
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Somà Marco (1983- )
(1)
Stec Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Kobieta
(3456)
Przyjaźń
(2330)
II wojna światowa (1939-1945)
(2080)
Rodzina
(2050)
Miłość
(1841)
Wsparcie społeczne
(-)
Tajemnica
(1668)
Zwierzęta
(1346)
Relacje międzyludzkie
(1281)
Śledztwo i dochodzenie
(1215)
Dzieci
(1035)
Pisarze polscy
(1010)
Zabójstwo
(999)
Nastolatki
(898)
Rodzeństwo
(850)
Uczucia
(848)
Dziewczęta
(835)
Magia
(835)
Życie codzienne
(775)
Psy
(711)
Sekrety rodzinne
(695)
Uczniowie
(695)
Małżeństwo
(688)
Policjanci
(678)
Boże Narodzenie
(660)
Żydzi
(652)
Polacy za granicą
(644)
Ludzie a zwierzęta
(593)
Język polski
(561)
Władcy
(555)
Osoby zaginione
(541)
Trudne sytuacje życiowe
(541)
Wakacje
(496)
Relacja romantyczna
(480)
Wybory życiowe
(466)
Podróże
(462)
Koty
(458)
Kultura
(445)
Uprowadzenie
(437)
Chłopcy
(434)
Matki i córki
(417)
Arystokracja
(413)
Polityka międzynarodowa
(406)
Przestępczość zorganizowana
(404)
Wychowanie w rodzinie
(395)
Dziadkowie i wnuki
(378)
Poszukiwania zaginionych
(374)
Aktorzy polscy
(368)
Prywatni detektywi
(346)
Zdrowe odżywianie
(343)
Zakochanie
(341)
Katolicyzm
(338)
Dziennikarze
(336)
Wsie
(329)
Pisarze
(328)
Ojcowie i córki
(327)
Polityka wewnętrzna
(326)
Duchowieństwo katolickie
(322)
Polityka
(322)
Zemsta
(319)
Regionalizm
(317)
Seryjni zabójcy
(314)
Filozofia
(303)
Mężczyzna
(301)
Wojsko
(299)
Samorealizacja
(291)
Dojrzewanie
(289)
Lekarze
(286)
Zabawa
(283)
Samotność
(270)
Holokaust
(269)
Szkoły
(269)
Szlachta
(268)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(266)
Historia
(265)
Zamki i pałace
(265)
Powstanie warszawskie (1944)
(263)
Pomaganie
(259)
Walka dobra ze złem
(257)
Władza
(257)
Źródła historyczne
(256)
Obyczaje i zwyczaje
(254)
PRL
(253)
Kościół katolicki
(252)
Kradzież
(251)
Przyroda
(251)
Ludzie bogaci
(249)
Spisek
(249)
Zabójstwo seryjne
(248)
Zarządzanie
(245)
Nauka
(244)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Wojna
(243)
Las
(242)
Poeci polscy
(240)
Psychologia
(240)
Śmierć
(240)
Tematy i motywy
(235)
Wychowanie
(235)
Sieroty
(233)
Czarownice i czarownicy
(226)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(2)
Raport z badań
(2)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pewnego ranka w krainie motyli z nieba spada dziwna rzecz. Skrzydlaci mieszkańcy łąki badają tajemniczy obiekt. Dorośli dochodzą do wniosku, że jest to ogromny problem, którego należy się pozbyć. Gdy tak debatują, jakaś mała dziewczynka dotyka dziwnego przedmiotu i oznajmia: „Mmm... Smakuje jak miód!”. Po chwili z wielkiego problemu zostaną tylko okruchy... A wszystko dzięki dzieciom! Książka uzmysławia, że brak uprzedzeń i ciekawość świata bardzo pomagają w rozwiązywaniu życiowych problemów. Lektura wzbogacająca czytelników w każdym wieku.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii ; t. 9)
Czy każda pomoc i w każdej sytuacji wspiera? Jakie są rodzaje, mechanizmy i formy wsparcia społecznego? Od czego zależy skuteczność udzielanej pomocy? Autorzy książki, analizując proces i mechanizmy wsparcia społecznego, próbują wyjaśnić, w jakich warunkach wsparcie społeczne sprzyja zdrowiu jednostki i czy ułatwia radzenie sobie ze stresem. Książka ukazuje teoretyczne i metodologiczne podstawy poszukiwań badawczych i prezentuje najnowsze dane na temat skutecznych form udzielania wsparcia osobom potrzebującym, np. przeżywającym stres w pracy, borykającym się z chorobami, ze śmiercią najbliższych czy bezrobociem. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; 252)
Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami, z okresem bezpiecznym, beztroskim, wypełnionym miłością, opieką najbliższych, zabawami z rodzicami i rówieśnikami. Ponowoczesność jako nowe zjawisko XXI wieku w samej swej istocie wprowadza w nasze życie stres, bowiem znamionuje je kategoria różnicy, wielość dyskursów, występowanie zróżnicowanych paradygmatów odmiennie definiujących świat. Pluralizm i wielowymiarowość społeczno-kulturowej rzeczywistości powoduje wielopostaciowość dzieciństwa, jego kontrastowe – społeczne, środowiskowe, kulturowe – zróżnicowanie mogące stanowić źródło wielu dziecięcych stresów. W monografii Autorka podejmuje próbę dokonania charakterystyki stresu dziecięcego; ukazania, na ile dziecięcy „świat” ma wymiar stresowy, jak on przedstawia się w relacjach dzieci kończących edukację wczesnoszkolną oraz w perspektywie matek badanych uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym omówiono wybrane aspekty problematyki stresu, w drugim ukazano emocjonalne ujęcie sytuacji stresowych, trzeci stanowi prezentację środowiskowych stresorów okresu dzieciństwa, natomiast czwarty ma wymiar metodologiczno-empiryczny, przedstawiający wyniki badań własnych i ich analizy. W warstwie empirycznej skupiono się na eksplikacji właściwości stresu dziecięcego, aktywności dzieci w sytuacjach stresowych, podjęto również problem wspierania dzieci w sytuacjach stresowych. W prezentowanej monografii nakreślony „obraz” stresu dziecięcego pokazuje m.in., iż przenika on życie dzieci, towarzyszy ich codziennym sytuacjom w różnych obszarach egzystencji. Intensywność przeżywania sytuacji stresowych przez dzieci świadczy, iż są to niezmiernie trudne dla nich sytuacje, a przyczyny je wyzwalające bardzo dla nich ważne. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; 11)
Świat jest pełen barier ograniczających realizację zamierzeń każdego człowieka. Osoby, które w życiu nie doświadczyły niepełnosprawności osobiście lub nie zetknęły się z nią w relacjach z najbliższymi czy nie napotkały jej na swojej drodze zawodowej, zwykle nie są wstanie racjonalnie postrzegać trudności piętrzących się przed ludźmi z niepełnosprawnością. Często ograniczenia związane z niepełnosprawnością postrzegają przez pryzmat migawek medialnych, koncentrujących się na tym, co widoczne i mierzalne. Tymczasem istnieje wiele ograniczeń powstałych na skutek relacji, stereotypów czy niedoskonałych rozwiązań prawnych. Są one szczególnie widoczne w analizie sytuacji społecznej osób pozostających w centrum zainteresowania niniejszego tomu. Są to problemy związane z postawą wobec inności, bariery edukacyjne, zawodowe, prawne, a także te związane z życiem codziennym (chociażby skromne zasoby ekonomiczne czy niedocenianie możliwości wykonywania prostych czynności samoobsługowych). Jednym z celów tomu jest rozpatrzenie niektórych utrudnień, z którymi spotykają się osoby z niepełnosprawnością oraz ich najbliżsi począwszy od tych ukonstytuowanych na organizacji życia społecznego (wyprowadzonych z uznanych teorii socjologicznych), a skończywszy na tych najbardziej przyziemnych, odnoszonych do jednostkowych, indywidualnych zdarzeń. Niektóre z nich są osadzone w zdarzeniach głęboko traumatycznych, inne wynikają z sytuacji mało istotnych. Jedne kojarzą się z działaniem zinstytucjonalizowanym, planowym i przewidywalnym, a inne ze zdarzeniami przypadkowymi. Kontynuacją tej problematyki jest zagadnienie zasobów własnych (często utożsamianych z kompetencjami), umożliwiających pokonywanie wymienionych barier oraz kwestie wsparcia udzielanego przez szeroko pojęte instytucje społeczne. Treści oddanego czytelnikowi już jedenastego tomu serii Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych pozostają właśnie w kręgu tej tematyki. Całość opracowania została podzielona na cztery części. Kategorią przewodnią pierwszej są przeżycia traumatyczne, w drugiej Czytelnik odnajdzie zagadnienia związane z postawami społecznymi wobec osób z niepełnosprawnością oraz ich planami życiowymi. Kolejna grupa tekstów umieszczonych w części trzeciej obejmuje zagadnienia kompetencji społecznych, wsparcia oraz innych uwarunkowań funkcjonowania osób niepełnosprawnych. W części ostatniej zostały opisane kanadyjskie i francuskie doświadczenia w zakresie edukacji uczniów z niepełnosprawnością oraz czeskie przemiany w kształceniu pedagogów specjalnych na przykładzie Uniwersytetu Ostrawskiego, a także proces reformowania domów opieki społecznej na terenie Słowacji. [www.poczytaj.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-89/XI, C-615 (2 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 - 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t.6)
Praca składa się z dwóch części. Pierwsza to społeczne konteksty socjalizacji osób niepełnosprawnych, druga oscyluje wokół problematyki kompetencji zawodowych i pracy zawodowej osób niepełnosprawnych, zwłaszcza z upośledzeniem umysłowym.Autorzy poszczególnych tekstów pochodzą z różnych ośrodków naukowych (także z terenu Czech i Słowacji), są wśród nich także praktycy.W drugiej części zostały zaprezentowane teoretyczne podstawy orientacji zawodowej osób niepełnosprawnych w Republice Czeskiej i Słowacji, a także konkretne rozwiązania ? propozycje polskie. Wydanie: 1 [www.pwn.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615, MgC-89/VI (2 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 - 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Praca inspirowana jest doświadczeniami autorki będącej nauczycielem akademickim. Obserwacje i rozmowy ze studentami wskazują, że gwarancją sukcesu akademickiego nie są jedynie zdolności intelektualnie. Duża grupa studentów pomimo posiadanych zdolności intelektualnych nie radzi sobie w nowej sytuacji, którą jest rozpoczęcie kolejnego etapu kształcenia (studia). Książka przedstawia specyfikę trudności, z którymi spotykają się studenci w trakcie studiów, ze szczególnym uwzględnieniem studentów I roku. Omówione są także obecnie realizowane projekty pomocy w Stanach Zjednoczonych i w Polsce. [www.ksiegarniadifin.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.9, MgC-4087 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiem z Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie. Wzrost średniej długości życia w ogólnej populacji powoduje zwiększająca się liczbę osób starszych z ZD, co wiąże się ze średnią długością ich życia, która obecnie wynosi około 57 lat. Przesunięcia demograficzne w gronie osób z ZD wskazuje, że w niedalekiej przyszłości będzie to bardzo liczna grupa ludzi dorosłych, potrzebujących wsparcia. Obecny kryzys systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie, który generalnie nie jest przygotowany na zmieniającą się sytuację, musi nie tylko napawać troską, ale motywować do podjęcia celowych działań. Słowa T. Sobolewskiego (2009) mogą bez wątpienia być ilustracją (wyartykułowanych, bądź też nie) przemyśleń wielu rodziców dorastających i dorosłych dzieci z zespołem Downa. Niebagatelne znacznie ma fakt, że osoby dorosłe z ZD są podwójnie pokrzywdzone przez los, ponieważ śmierć osób najbliższych, jakimi są rodzice, powoduje utratę najbliższego środowiska, konieczność opuszczenia miejsca zamieszkania i przeprowadzenie się do nowej grupy społecznej i nowego miejsca, jakim w Polsce jest najczęściej instytucja Domu Pomocy Społecznej. Sytuacja ludzi starszych z zespołem Downa nasuwa jedno bardzo proste (choć trudne w realizacji) wyzwanie: należy szukać nowych rozwiązań, które dla tych osób oraz ich rodzin będą najlepsze tj. będą spełniały podstawowe prawo każdego człowieka - prawo do godnego życia. To zadanie należy podjąć niezwłocznie. Publikacja podzielona jest na rozdziały poświęcone kolejno problemom biologicznym, psychologicznym, edukacyjnym, społeczno-zawodowym a ostatni refleksjom rodzeństwa dorosłych osób z zespołem Downa. [impulsoficyna.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Publikacja stanowi kompendium współczesnej wiedzy o niepełnosprawności, przekładającej aktualne ujęcia teoretyczne współczesnych interdyscyplinarnych Disability studies na praktyczne wskazania dla pracowników socjalnych, jak organizować wsparcie, komunikować się, skutecznie aktywizować osoby z niepełnosprawnością. Dzięki książce zyskują szerszy teoretyczny kontekst do swojej pracy, zgodny z najbardziej aktualną wiedzą, będą lepiej rozumieć swoich klientów, diagnozować dany problem oraz wiedzieć kto i w jakim zakresie może im pomóc, gdzie skierować daną osobę po wsparcie lub z kim współpracować w rozwiązywaniu danego problemu, itd. Publikację uzupełniają rekomendacje. Praca ma być skierowana w szczególności do pracowników instytucji i organizacji zajmujących się wyszczególnionymi grupami, czyli do pracowników socjalnych, psychologów, asystentów rodzinnych, doradców zawodowych, osób świadczących usługi opiekuńcze, terapeutów. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice z niepełnosprawnością intelektualną to książka unikatowa, pionierska z uwagi na podjętą problematykę i metodologię badań. Praca Autora znanego z poruszania niewygodnych, trudnych tematów, który i tym razem w sposób obiektywny, ale i przejmujący, wrażliwy i osobisty porusza niezmiernie ważną i delikatną kwestię, jaką jest rodzicielstwo osób niepełnosprawnych intelektualnie. Narratorami książki są osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Autor dokonał wnikliwego przeglądu dostępnej literatury oraz przeprowadził serię wywiadów narracyjno-biograficznych, by ustalić, jak wygląda doświadczenie rodzicielskiej codzienności przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Wypowiedzi badanych osób dotyczą wszystkich etapów kształtowania się roli rodzica: od podjęcia decyzji o rodzicielstwie, przebiegu ciąży i porodu oraz opieki nad dzieckiem. Przyjęta w pracy metodologia jakościowa umożliwia wgląd w indywidualny sposób pojmowania i przeżywania rodzicielstwa przez badanych. [www.taniaksiazka.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane schorzenia rzadkie : kontekst terapeutyczny / Leszek Ploch. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 320 stron ; 23 cm.
Inspiracją do napisania publikacji stała się potrzeba podzielenia z Czytelnikami bogactwem autorskiego doświadczenia pedagogiczno-terapeutycznego, uzyskanego w okresie ponad trzydziestu lat pracy z osobami dotkniętymi schorzeniem rzadkim. W świetle praktyki terapeutycznej przedstawiono i usystematyzowano, z punktu widzenia medycznego, właściwości przypadków schorzeń rzadkich, zaprezentowano wykorzystane procedury diagnostyczno-terapeutyczne, wskazano skuteczne, specjalnie opracowane formy interwencji profilaktycznej i zaradczej. Wskazano przykłady dobrej praktyki wypracowanych możliwie skutecznych sposobów wspierania tych osób i ich rodzin. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii ; t. 9)
Tekst częśc. tł. z ang., niem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-21869, W-159.9 (2 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-2390, C-159.94 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej