Przedsiębiorstwo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(136)
Forma i typ
Książki
(131)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje fachowe
(18)
Proza
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(111)
dostępne
(50)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(24)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(5)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(4)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(9)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(15)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(110)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(6)
Autor
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(2)
Czekaj Jan (1950- )
(2)
Dresler Zbigniew (1943- )
(2)
Fonfara Krzysztof (ekonomista)
(2)
Gargaś Gabriela (pisarka)
(2)
Gargaś Gabriela (pisarka). Saga Dobrzyńskich
(2)
Griffin Ricky W. (1950- )
(2)
Głodek Zenon (ekonomia)
(2)
Jamroży Marcin
(2)
Jankowiak Agata
(2)
Janowska Zdzisława (1940-)
(2)
Król Henryk (1932-2014)
(2)
Marconi-Mikołajczyk Patrycja
(2)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(2)
Rosell Lennart (1960- )
(2)
Sałbut Bartosz (tłumacz)
(2)
Skawińska Eulalia (1943- )
(2)
Stuss Magdalena Maria
(2)
Sznajder Andrzej
(2)
Zbiegień-Maciąg Lidia
(2)
Ajdacki Michał
(1)
Aulet Bill (1958- )
(1)
Baran Michał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Baranowska-Prokop Ewa (ekonomia)
(1)
Barańska Danuta
(1)
Barański Robert
(1)
Barburski Jacek (ekonomista)
(1)
Bartosińska Dorota
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Bauer Katarzyna
(1)
Beech Nic
(1)
Bergiel Anna (tłumaczka)
(1)
Bernaciak Arnold
(1)
Białas Dorota (doradca podatkowy)
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Białek-Jaworska Anna
(1)
Bielińska Irena (1943- )
(1)
Bielski Marcin (1931-2002)
(1)
Bień Witold (1927-2018)
(1)
Bluj Marek
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borkowski Zygmunt
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Bourne Mike
(1)
Bourne Pippa
(1)
Bończyk Olga (1968- )
(1)
Bramham John (1947- )
(1)
Broniarek Zygmunt (1925-2012)
(1)
Brzęczek Tomasz
(1)
Buchelt Beata (1974- )
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Bąk Mieczysław (ekonomia)
(1)
Bławat Franciszek (1945- )
(1)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Collins Jim C. (1958- )
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czauderna Iwona
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
Dawidziuk Marta
(1)
Dobija Mieczysław (1943- )
(1)
Dobrowolska Małgorzata (psycholog)
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Domaradzki Krzysztof (1989- )
(1)
Dondziłło Grzegorz (muzyka)
(1)
Drajska Edyta
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(1)
Dryl Wioleta
(1)
Dudzik Teresa (1952- )
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(1)
Dunn Elizabeth C. (1968- )
(1)
Duraj Jan (1943- )
(1)
Dylewski Marek (1965- )
(1)
Dzik-Walczak Aneta (1983- )
(1)
Dziub Grzegorz
(1)
Dąbrowski Przemysław (ochrona środowiska)
(1)
Edelman Robert J. (psycholog)
(1)
Ehrlich Andrzej (tłumacz)
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Fassnacht Martin (1965- )
(1)
Felis Paweł (1969- )
(1)
Figura Piotr Ryszard
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Filipiak Janusz (1952-2023)
(1)
Fiszer Michał (1962- )
(1)
Folmer Henk (1945- )
(1)
Franz Hans-Werner
(1)
Frodsham David
(1)
Gabel H. Landis
(1)
Gabriel Bartłomiej
(1)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(1)
Gaczek Wanda Maria
(1)
Galloway Scott (1964- )
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gasper Dorota (tłumacz)
(1)
Gawrycka Małgorzata
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gigl Robyn
(1)
Golec Anna (ekonomia)
(1)
Golnau Wiesław (1965- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(135)
Język
polski
(134)
angielski
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(18)
Menedżerowie
(11)
Studenci
(5)
Przedsiębiorcy
(3)
Księgowi
(2)
0-5 lat
(1)
18+
(1)
6-8 lat
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Menadżerowie
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy korporacji
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Studenci ekonomii
(1)
Studenci kierunków ekonomicznych
(1)
Syndycy
(1)
Sędziowie
(1)
Słuchacze studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura francuska
(1)
Temat
Kobieta
(3518)
Przyjaźń
(2376)
II wojna światowa (1939-1945)
(2109)
Rodzina
(2100)
Miłość
(1855)
Przedsiębiorstwo
(-)
Tajemnica
(1694)
Zwierzęta
(1359)
Relacje międzyludzkie
(1306)
Śledztwo i dochodzenie
(1242)
Dzieci
(1045)
Zabójstwo
(1020)
Pisarze polscy
(1008)
Nastolatki
(915)
Rodzeństwo
(863)
Uczucia
(856)
Dziewczęta
(854)
Magia
(845)
Życie codzienne
(792)
Psy
(719)
Sekrety rodzinne
(717)
Uczniowie
(709)
Małżeństwo
(699)
Policjanci
(696)
Boże Narodzenie
(661)
Żydzi
(659)
Polacy za granicą
(646)
Ludzie a zwierzęta
(601)
Władcy
(562)
Język polski
(561)
Trudne sytuacje życiowe
(554)
Osoby zaginione
(553)
Wakacje
(502)
Relacja romantyczna
(488)
Wybory życiowe
(482)
Koty
(469)
Podróże
(467)
Uprowadzenie
(449)
Kultura
(446)
Chłopcy
(444)
Arystokracja
(432)
Matki i córki
(423)
Polityka międzynarodowa
(410)
Przestępczość zorganizowana
(410)
Wychowanie w rodzinie
(397)
Poszukiwania zaginionych
(385)
Dziadkowie i wnuki
(384)
Aktorzy polscy
(370)
Prywatni detektywi
(359)
Zakochanie
(344)
Zdrowe odżywianie
(343)
Dziennikarze
(340)
Katolicyzm
(339)
Ojcowie i córki
(339)
Pisarze
(335)
Wsie
(334)
Zemsta
(331)
Polityka
(328)
Polityka wewnętrzna
(327)
Duchowieństwo katolickie
(326)
Seryjni zabójcy
(324)
Regionalizm
(320)
Mężczyzna
(310)
Filozofia
(303)
Wojsko
(300)
Dojrzewanie
(295)
Samorealizacja
(294)
Zabawa
(289)
Lekarze
(288)
Szlachta
(282)
Szkoły
(275)
Holokaust
(272)
Samotność
(272)
Obyczaje i zwyczaje
(271)
Historia
(268)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(266)
Zamki i pałace
(266)
Powstanie warszawskie (1944)
(264)
Pomaganie
(262)
Władza
(261)
Walka dobra ze złem
(260)
PRL
(259)
Źródła historyczne
(257)
Ludzie bogaci
(256)
Przyroda
(254)
Spisek
(254)
Kradzież
(253)
Kościół katolicki
(252)
Zabójstwo seryjne
(252)
Wojna
(247)
Las
(245)
Nauka
(245)
Zarządzanie
(245)
Śmierć
(245)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Tematy i motywy
(236)
Sieroty
(234)
Wychowanie
(234)
Czarownice i czarownicy
(233)
Temat: czas
2001-
(28)
1901-2000
(9)
1989-2000
(8)
1918-1939
(3)
1939-1945
(3)
1945-1989
(3)
1914-1918
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Europa
(2)
Boston (Stany Zjednoczone)
(1)
Indie
(1)
Niemcy
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Syria
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(27)
Podręcznik
(16)
Opracowanie
(11)
Poradnik
(11)
Monografia
(10)
Materiały pomocnicze
(6)
Powieść
(5)
Powieść obyczajowa
(5)
Audiobooki
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Kryminał
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(2)
Saga rodzinna
(2)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Formularze i druki
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Powieść historyczna
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publicystyka
(1)
Romans
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(29)
Zarządzanie i marketing
(27)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Dom i ogród
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Zarzadzanie i marketing
(1)
136 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Dobry pomysł na biznes to dopiero początek długiej drogi do sukcesu. Aby przekuć ideę w praktykę, potrzebujesz pasji i umiejętności. Pasję na pewno już masz, teraz pora na zdobycie kwalifikacji, które każdy zdyscyplinowany przedsiębiorca musi posiadać, by odnieść sukces. Ten praktyczny przewodnik pozwoli Ci spojrzeć kompleksowo na proces wprowadzania produktu lub usługi na rynek. Lista kolejnych kroków, które należy podjąć, nie tylko znacznie zwiększy Twoje szanse na udany debiut, ale też pomoże wskazać umiejętności potrzebne całemu Twojemu zespołowi - zwłaszcza w kluczowym, wczesnym okresie życia firmy. Prezentowany tutaj model pozwoli nieustraszonym przedsiębiorcom (takim jak Ty!) szybko i skutecznie wypracować najlepsze rozwiązania. Czy jest to Twoje pierwsze czy kolejne przedsięwzięcie, w tej książce znajdziesz narzędzia, które pomogą Ci stworzyć coś, co ludzie zechcą kupić i czego będą potrzebować - a to zaprowadzi Cię prosto do finansowego sukcesu. Społeczeństwo czeka, więc do roboty! [Onepress, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książkę rozpoczyna artykuł prof. Petera G. Fedora-Freybergha - lekarza i psychologa zajmującego się prenatalnym i perinatalnym okresem życia ludzkiego. Zwraca on uwagę na ten najwcześniejszy okres ludzkiego życia jako na czas prowadzenia „profilaktyki pierwotnej”, w którym kształtują się ludzkie zasoby i deficyty. Kolejny tekst, mgr Ivety Petrikovej, prowadzi po trudnych drogach rozważań naukowych dotyczących definiowania początku życia ludzkiego. Dr Emilia Lichtenberg-Kokoszka podejmuje próbę epigenetycznego spojrzenia na prenatalny okres życia człowieka. Prof. Eleonora Bielawska-Batorowicz podejmuje się znalezienia naukowej odpowiedzi na trudne pytanie o to, czy niepłodność i wspomagana prokreacja modyfikują więź rodziców z dzieckiem i jego rozwój. Mgr Maria Wojaczek przybliża wybrane aspekty budowania więzi z dzieckiem w prenatalnym okresie życia. Mgr Ewa Janiuk przybliża prenatalny okres życia jako temat edukacji przedporodowej. Dr Adam Klasik oraz mgr Anna Rawska przybliżają wpływ samooceny, kontroli emocjonalnej i przekonań o własnej skuteczności na występowanie stresu pourazowego u kobiet po poronieniu. Mgr Piotr Kierpal podejmuje się wyjaśnienia ważnej kwestii, jaką jest wpływ muzyki relaksacyjnej na człowieka, w tym na matkę i jej poczęte dziecko. Mgr Paweł Brudek ukazuje rolę dziadków we wspieraniu rozwoju dziecka w prenatalnym okresie życia z perspektywy teorii gerotranscendencji Larsa Tornstama. Mgr Paulina Kołosowska przedstawia wywiad prenatalny i genogram jako cenne źródła informacji o zasobach i deficytach człowieka. [ksiegarnia-ue.com.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ochrona środowiska w firmie. Kompendium wiedzy dla przedsiębiorcy to publikacja, dzięki której przedsiębiorca dowie się, jakie podstawowe obowiązki związane z ochroną środowiska musi spełnić w swojej firmie. Podpowiadamy, na co zwracać uwagę w zmieniającym się prawie, jakie kary grożą za działania szkodzące środowisku, a także jakie ponosić opłaty środowiskowe oraz jak prowadzić dokumentację, w tym gdy firma chce pozyskać dotacje na ochronę środowiska. [fabrykawiedzy.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-502/504, MgW-23116, MgW-22394 (3 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 50/P (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podatki w Praktyce)
Specjalne strefy ekonomiczne (SSE) to wyodrębnione administracyjnie obszary kraju, gdzie inwestorzy mogą prowadzić działalność gospodarczą uzyskując pomoc regionalną w postaci zwolnienia z podatku dochodowego (CIT lub PIT) od dochodu uzyskanego z działalności określonej w uzyskanym zezwoleniu. Celem funkcjonowania SSE jest przyspieszenie rozwoju regionów przez m.in. przyciąganie nowych inwestycji, rozwój eksportu i tworzenie nowych miejsc pracy. Funkcjonowanie przedsiębiorstw w specjalnej strefie ekonomicznej. Aspekty prawne i podatkowe to publikacja, w której szczegółowo omówiono przepisy dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstw w specjalnej strefie ekonomicznej, zarówno pod względem prawnym, jak i podatkowym. Publikacja uwzględnia aktualny stan sprawny i opiera się na obowiązujących przepisach ustawy z 20.10.1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz.U. Nr 42, poz. 274 ze zm.). Uwzględnia także najnowszą planowaną nowelizację ustawą z 28.11.2014 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych oraz niektórych innych ustaw (Druk sejmowy Nr 2856, Sejm VII kadencji), która dotyczy m.in.: wprowadzenia regulacji dotyczącej zwrotu pomocy publicznej; określenia przesłanki złożenia wniosku o stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia oraz wprowadzenia możliwości cofnięcia zezwolenia na wniosek przedsiębiorcy. Prezentowane opracowanie stanowi kompleksowe omówienie zagadnień związanych z problematyką specjalnych stref ekonomicznych oraz funkcjonowaniem w nich przedsiębiorstw. Książka stanowi swego rodzaju zbiór praktycznych zagadnień prawno-podatkowych. [www.ksiegarnia.beck.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Powszechnie wykorzystywane w analizie finansowej narzędzia badawcze zostały wzbogacone o wielowymiarową analizę dyskryminacyjną, analizę logitową oraz modele drzew decyzyjnych. Autorzy uwzględnili w niej aktualne zarówno krajowe, jak i europejskie akty prawne związane ze sprawozdawczością finansową przedsiębiorstw; połączyli zagadnienia teoretyczne z praktycznymi przykładami umożliwiającymi lepsze zrozumienie i zastosowanie metod badawczych w realnej gospodarce. Przedstawione zagadnienia pozwalają również na ocenę efektywności oraz ryzyka w obszarze podejmowania decyzji inwestycyjnych, które decydują o dalszym rozwoju przedsiębiorstw. „Zawartość (książki) stanowi rozwiniętą i uaktualnioną wersję treści programowych w zakresie analizy finansowej przedsiębiorstwa. Główny nacisk położono w niej na analizę dokumentów sprawozdawczości finansowej zgodnych z Ustawą o rachunkowości oraz Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej. Zaletą monografii jest to, że uwzględnia ona zmiany w sprawozdawczości finansowej obowiązujące od 1 stycznia 2016 roku. Umożliwia jednak przeprowadzenie analizy porównawczej z latami wcześniejszymi. Monografia została napisana w bardzo przystępnej formie. Każdy rozdział składa się z: hasłowych informacji o najważniejszych tezach (o teoretycznym i praktycznym znaczeniu dla analityka), treści rozdziału, przykładów, pytań sprawdzających, testów prawda/fałsz oraz zadań do samodzielnego rozwiązania." Z recenzji dr. hab. Stanisława Miecznikowskiego, prof. nadzw. UG Monografia jest efektem pracy zespołu Katedry Analizy Ekonomicznej i Finansów Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, który od wielu lat zajmuje się problematyką związaną z oceną funkcjonowania przedsiębiorstw w dynamicznie zmieniających się warunkach otoczenia. Powszechnie wykorzystywane w analizie finansowej narzędzia badawcze zostały wzbogacone o wielowymiarową analizę dyskryminacyjną, analizę logitową oraz modele drzew decyzyjnych. Autorzy uwzględnili w niej aktualne zarówno krajowe, jak i europejskie akty prawne związane ze sprawozdawczością finansową przedsiębiorstw; połączyli zagadnienia teoretyczne z praktycznymi przykładami umożliwiającymi lepsze zrozumienie i zastosowanie metod badawczych w realnej gospodarce. Przedstawione zagadnienia pozwalają również na ocenę efektywności oraz ryzyka w obszarze podejmowania decyzji inwestycyjnych, które decydują o dalszym rozwoju przedsiębiorstw. „Zawartość (książki) stanowi rozwiniętą i uaktualnioną wersję treści programowych w zakresie analizy finansowej przedsiębiorstwa. Główny nacisk położono w niej na analizę dokumentów sprawozdawczości finansowej zgodnych z Ustawą o rachunkowości oraz Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej. Zaletą monografii jest to, że uwzględnia ona zmiany w sprawozdawczości finansowej obowiązujące od 1 stycznia 2016 roku. Umożliwia jednak przeprowadzenie analizy porównawczej z latami wcześniejszymi. Monografia została napisana w bardzo przystępnej formie. Każdy rozdział składa się z: hasłowych informacji o najważniejszych tezach (o teoretycznym i praktycznym znaczeniu dla analityka), treści rozdziału, przykładów, pytań sprawdzających, testów prawda/fałsz oraz zadań do samodzielnego rozwiązania." Z recenzji dr. hab. Stanisława Miecznikowskiego, prof. nadzw. UG Monografia jest efektem pracy zespołu Katedry Analizy Ekonomicznej i Finansów Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, który od wielu lat zajmuje się problematyką związaną z oceną funkcjonowania przedsiębiorstw w dynamicznie zmieniających się warunkach otoczenia. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
System zarządzania wynikami może nadać Twojej firmie nowe tempo rozwoju. Jest tylko jeden warunek - musi zostać poprawnie zaprojektowany i wdrożony. Ta książka oferuje Ci kompleksowy opis narzędzi niezbędnych do projektowania i wdrażania systemu zarządzania wynikami przedsiębiorstwa. Znajdziesz tu opisy procesów i metod, które przesądzą o Twoim sukcesie, w tym porady na temat monitorowania osiąganych wyników, ich oceny przez zarządzających oraz weryfikacji aktualności realizowanej strategii. Otrzymasz również dostęp do informacji praktycznych, takich jak pomiar wyników finansowych, zadowolenia pracowników i klientów, kształtowania kompetencji i zasobów oraz zrównoważonego rozwoju . [www.merlin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5078, C-658 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-982, C-005.95/.96 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Czy w XXI wieku dystans ma znaczenie dla międzynarodowego biznesu? Czy i w jaki sposób wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstw decydujących się na ekspansję zagraniczną? Istnieje wiele argumentów przemawiających za tezą, że dystans – jako bariera umiędzynarodowienia przedsiębiorstw związana z odległością geograficzną, ale także odmiennością kulturową, administracyjną i gospodarczą rynków – traci na znaczeniu. Globalizacja jest najczęściej przedstawiana jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek krajowych, która przejawia się w integracji rynków i produkcji. Niewątpliwie spadek barier celnych i ograniczeń dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologiczny (postępująca digitalizacja, automatyzacja oraz spadek kosztów transportu) napędzają procesy globalizacji, co daje podstawy dla twierdzenia, że dystans – zwłaszcza geograficzny – rzeczywiście traci na znaczeniu. Wyniki wielu badań sugerują jednak, że tezę o śmierci dystansu ogłoszono przedwcześnie. Nowsze badania, które analizują poziom konwergencji między krajami w okresie między 1960 a 2009 rokiem pod względem ekonomicznym, demograficznym, poziomu wiedzy, finansowym i politycznym, wykazują, że kraje upodobniły się do siebie mniej, niż sądzono. Pod koniec drugiej dekady XXI wieku jesteśmy świadkami narastającego – na fali nastrojów nacjonalistycznych – protekcjonizmu, także w krajach Unii Europejskiej. Niepewność związana z wyjściem Wielkiej Brytanii ze struktur UE (brexit), wojny handlowe między USA i Chinami oraz USA z UE odzwierciedlają trendy cofania się globalizacji. Będzie to wpływać na globalną sytuację makroekonomiczną, a w efekcie również na zachowania przedsiębiorstw i menedżerów kształtujących strategie międzynarodowego rozwoju firm. W kontekście internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw istotne wydają się dwa pytania stawiane w książce: Jak przedsiębiorstwa pokonują trudności wynikające z postrzeganych przez menedżerów różnic między rynkiem krajowym a rynkiem zagranicznym? Czy wpływ dystansu na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych zależny jest od intensywności technologicznej branży, w której działają przedsiębiorstwa? Celem badań prowadzonych na potrzeby tej pracy było rozpoznanie wpływu postrzeganego przez menedżerów dystansu (dystansu psychicznego) na wyniki przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, poznanie sposobów pokonywania trudności wynikających z różnic pomiędzy rynkami oraz sformułowanie modelu pokonywania dystansu. Badania zostały przeprowadzone na próbie polskich przedsiębiorstw działających w branżach o różnej intensywności technologicznej w okresie kilku ostatnich lat. [www.empik.com, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe pytanie Dziesięć lat po pojawieniu się na rynku bestsellera Od dobrego do wielkiego Jim Collins powraca z kolejną przełomową publikacją. Tym razem stawia pytanie: „Dlaczego pewne firmy święcą triumfy w czasach pełnych niepewności, a nawet chaosu, podczas gdy inne zwyczajnie nie dają sobie rady?” W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie wielkie przedsiębiorstwo w niespokojnej, szybko zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości. Nowe badania Tym, co odróżnia książkę Wielcy z wyboru od poprzednich prac Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm, ale również na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło obecnie działać. Wspierani przez zespół składający się z ponad dwudziestu badaczy, Collins i Hansen poświęcają się studiom nad drogą, która zawiodła wiele firm ku wielkości. Owe przedsiębiorstwa odnotowały wyniki przynajmniej dziesięciokrotnie wyższe niż średnia w branży, a ponadto dokonały tego w czasach charakteryzujących się ogromnymi, a przy tym nieprzewidywalnymi zmianami, niepoddającymi się jakiejkolwiek kontroli. Zespół badawczy podjął się następnie skontrastowania owych firm, nazwanych ze względu na skalę wyników „10X”, z pieczołowicie wyselekcjonowaną grupą porównawczą, składającą się z przedsiębiorstw, które nie zdołały osiągnąć wielkości w równie ekstremalnych warunkach. Nowe wnioski Wyniki badań doprowadziły do zaskakujących wniosków: Najlepsi przywódcy nie podejmowali większego ryzyka, nie byli większymi wizjonerami, ani też nie wykazywali się większą kreatywnością niż liderzy z grupy porównawczej; charakteryzowali się natomiast większym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom, a także byli bardziej paranoiczni. Innowacyjność sama w sobie wcale nie jest asem w rękawie, który zapewni wygraną w świecie pełnym chaosu i niepewności; znacznie istotniejsza jest umiejętność „odważenia” odpowiedniej miarki innowacyjności, zmieszania kreatywności ze zdyscyplinowaniem. Przekonanie, że w szybko zmieniającym się świecie należy podejmować szybkie decyzje i szybkie działania, jest pomysłem samobójczym. Reakcja wielkich firm na drastyczne zmiany w otoczeniu była mniej radykalna niż firm z grupy porównawczej. Autorzy podważają powszechne przekonania, oferując w zamian zmuszające do refleksji, acz chwytliwe, a przede wszystkim niezmiernie praktyczne koncepcje. Należą do nich: firmy 10X; marsz 20-milowy; pociski, potem kule armatnie; unoszenie się nad linią śmierci; szeroka perspektywa, potem zbliżenie; oraz przepis KMiS. Wreszcie, w ostatnim rozdziale Collins i Hansen przedstawiają swoją najbardziej prowokacyjną i oryginalną analizę – polega ona na zdefiniowaniu, skwantyfikowaniu i zbadaniu roli odgrywanej przez szczęście. Wielkie firmy nie miały więcej szczęścia niż ich odpowiedniczki z grupy porównawczej, ale odnotowały wyższą stopę zwrotu ze szczęścia. Niniejsza książka ma wszystkie cechy już klasycznych pozycji Collinsa – idzie pod prąd, wspiera się na wiarygodnych danych i potrafi natchnąć optymizmem. Collins i Hansen udowadniają w przekonujący sposób, że nawet w świecie pełnym chaosu i niepewności bycie wielkim jest kwestią wyboru, a nie szczęścia. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książkę wyróżnia całościowe spojrzenie na zagadnienie kształtowania zachowań i postaw przedsiębiorczych w korporacjach, które określane jest jako intraprzedsiębiorczość. W procesie zarządzania korporacjami istotne jest wykorzystanie podejścia przedsiębiorczego, które w praktyce determinuje ich rozwój. W książce wyjaśniono wiele złożonych zagadnień, związanych z przedsiębiorczością korporacyjną w aspekcie ekonomicznym, prawnym, technologicznym, globalnym, przywództwa oraz kultury i innowacji. Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne ukazanie złożonego systemu dużych i wielkich przedsiębiorstw, w których wnętrzu tworzone jest środowisko w rożnym stopniu rozwijające przedsiębiorczość korporacyjną. Adresatami są menedżerowie, pracownicy korporacji, studenci oraz czytelnicy zainteresowani poszerzeniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości korporacyjnej. Książka została napisana przez pracowników naukowych trzech katedr Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie: Katedry Przedsiębiorczości i Innowacji, Katedry Strategii Zarządzania i Rozwoju Organizacji oraz Katedry Prawa Międzynarodowego, a także Katedry Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Stanowi ona kontynuację wcześniejszej publikacji pt. „Przedsiębiorczość i zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem”. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie finansami przedsiębiorstw : podstawy teorii / Jan Czekaj, Zbigniew Dresler. - Wyd. 3 uaktual. - 5 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 299, [1] s. : il. ; 22 cm.
(FFF)
Prezentujemy trzecie, uaktualnione w związku z przyjęciem Polski do Unii Europejskiej, wydanie podręcznika, który zyskał już uznanie wykładowców i studentów! Autorzy ľ wybitni specjaliści w tej dziedzinie ľ koncentrują się głównie na teoretycznych aspektach zarządzania finansami firm. W poszczególnych rozdziałach omawiają: ogólne problemy związane z zarządzaniem finansami firmy, zagadnienia teoretyczne, dostarczające praktycznych narzędzi wykorzystywanych w procesie podejmowania decyzji w tym zakresie, zagadnienia związane z wyborem programu inwestycyjnego firmy, kształtowaniem struktury kapitału niezbędnego do sfinansowania tego programu, w tym poprzez emisję i sprzedaż papierów wartościowych oraz leasing, sposoby analizy osiąganych rezultatów gospodarowania oraz rolę i zakres planowania finansowego, motywy i rachunek efektywności działań polegających na przejmowaniu jednych przedsiębiorstw przez inne lub dobrowolnego ich łączenia się, pojęcie inżynierii finansowej i jej zadania, międzynarodowe aspekty zarządzania finansami firmy. [umadziarow.osdw.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658, MgC-1492 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział pierwszy pokrótce objaśnia genezę, istotę oraz społeczną i gospodarczą rolę marketingu. W szczególności zwrócono w nim uwagę na przesłanki ukształtowania się współczesnego marketingu, podstawowe zasady i cele marketingu oraz konieczność rozróżnienia strategicznego i operacyjnego poziomu kompozycji instrumentów marketingowych.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-339.13 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5399 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
Na okładce i stronie tytułowej: Najsłynniejsza książka o zarządzaniu.
eżeli chcesz przeczytać tylko jedną książkę o zarządzaniu - powtarza swoim ludziom prezes jednego z największych banków świata - to przeczytaj Praktykę zarządzania. Książka Praktyka zarządzania to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz przedsiębiorstwo jako na całość. To pierwszy opis zarządzania jako oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności. Pokazuje przedsiębiorstwo w trzech wymiarach: - po pierwsze jako biznes, czyli instytucję, która istnieje po to, by produkować wyniki ekonomiczne poza sobą samą, czyli na rynku i dla klienta; - po drugie jako organizację, opartą na składniku ludzkim i mającą charakter społeczny, taką, która zatrudnia pracowników, musi ich rozwijać, płacić im, tudzież organizować ich dla produktywności, a z tego tytułu wymaga rządzenia, ucieleśniając określone wartości i formując konieczne relacje między władzą a odpowiedzialnością; - po trzecie jako instytucję społeczną, osadzoną w społeczeństwie i w społeczności lokalnej, a więc znajdującą się pod wpływem interesu publicznego. *** Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście, zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker odkrył światu znaczenie menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu. Sama własność prywatna nie wystarczy dziś dla sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze ta książka w sposób żywy i przystępny informuje, co trzeba umieć i co robić dla powodzenia biznesu. Jest to książka fundamentalna dla wiedzy o zarządzaniu i nie darmo jej autora nazywa się ojcem założycielem zarządzania (i wręcz jego papieżem). To rzeczywiście biblia biznesu żywy, codzienny poradnik we wszystkich sprawach prowadzenia biznesu i zarządzania przedsiębiorstwem. Nie przystępujmy do jej czytania z kompleksem naszego zapóźnienia. Odkryjmy, ile możemy osiągnąć dzięki wiedzy, umiejętnościom i woli sukcesu. - Stefan Bratkowski, dziennikarz, publicysta, pisarz [www.dobre-ksiazki.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Audyt marketingowy / Wioleta Dryl. - Wydanie 2. - Warszawa : CeDeWu Sp. z o.o., 2018. - 222 strony : ilustracje ; 24 cm.
Zarówno w teorii, jak i w praktyce funkcjonuje przekonanie, iż marketing jest tą dziedziną działalności, której efekty najtrudniej zmierzyć, a co za tym idzie, niezwykle trudno udowodnić jest zyskowność działań podejmowanych w tym zakresie. Podejście to w wielu przypadkach znajduje uzasadnienie. Marketing to filozofia działania, to orientacja przedsiębiorstwa ukierunkowana nie tylko na zysk, ale również, a nawet przede wszystkim na klienta, jego potrzeby, pragnienia. Próba zupełnego wyizolowania działań marketingowych od pozostałych dziedzin działalności organizacji jest z góry skazana na porażkę. Czy w związku z tym jednoznaczne wskazanie efektów inwestycji marketingowych również nie jest możliwe? Teoria dostarcza praktykom gospodarczym bardzo szerokiego instrumentarium z zakresu kontroli marketingowej. Zasadniczą wadą tychże narzędzi jest jednak wycinkowe, fragmentaryczne traktowanie działań podejmowanych w zakresie marketingu. Żadne spośród dostępnych od niedawna narzędzi kontroli nie traktuje działalności marketingowej, zwłaszcza jej efektów, jako złożonego problemu, wymagającego kompleksowego podejścia. Istnieje jednak narzędzie, które umożliwia dokonanie wszechstronnej, kompleksowej analizy działalności marketingowej. Jest to audyt marketingowy. Książka dostarcza wiedzę niezbędną do efektywnego stosowania audytu marketingowego. Zawiera m.in. analizę: - obszarów działalności organizacji podlegających audytowi, - metod i narzędzi stosowanych w audycie, - miejsca audytu marketingowego w systemie kontroli marketingowej oraz pośród innych rodzajów audytu, - relacji między kontrolą, controllingiem i audytem marketingowym, - stopnia wykorzystania audytu jako narzędzia kontroli marketingowej w polskich przedsiębiorstwach. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-339.13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Historyczna ; 26)
Autorka zatrudniła w się w fabryce Alima-Gerber, gdzie z bliska obserwowała pracowników sprywatyzowanego przedsiębiorstwa w Rzeszowie. W książce opisuje, jak zmieniały się ich koncepcje własnej tożsamości, wizje miejsca w zmieniającej się rzeczywistości ekonomicznej i społecznej. Dunn pokazuje konsekwencje swoistej „inżynierii dusz” przeprowadzonej na mieszkańcach krajów postkomunistycznych po to, by ich system wartości współgrał z wprowadzanym tam neoliberalnym modelem gospodarki. [wydawnictwokrytykapolityzna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-338 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej