Nauczyciele przedszkoli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Autor
Gajos Katarzyna
(1)
Gispert Carlos (1947- )
(1)
Millan Julia
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(1)
Sikora-Zachariasz Karolina
(1)
Skibicka Emilia
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Vidal Jose A
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Temat
Kobieta
(3500)
Przyjaźń
(2370)
II wojna światowa (1939-1945)
(2100)
Rodzina
(2086)
Miłość
(1851)
Nauczyciele przedszkoli
(-)
Tajemnica
(1691)
Zwierzęta
(1357)
Relacje międzyludzkie
(1299)
Śledztwo i dochodzenie
(1236)
Dzieci
(1043)
Zabójstwo
(1012)
Pisarze polscy
(1010)
Nastolatki
(910)
Rodzeństwo
(862)
Uczucia
(855)
Dziewczęta
(849)
Magia
(841)
Życie codzienne
(789)
Psy
(716)
Sekrety rodzinne
(712)
Uczniowie
(708)
Małżeństwo
(697)
Policjanci
(692)
Boże Narodzenie
(661)
Żydzi
(659)
Polacy za granicą
(647)
Ludzie a zwierzęta
(599)
Władcy
(562)
Język polski
(561)
Trudne sytuacje życiowe
(553)
Osoby zaginione
(549)
Wakacje
(501)
Relacja romantyczna
(488)
Wybory życiowe
(480)
Koty
(468)
Podróże
(465)
Uprowadzenie
(448)
Kultura
(446)
Chłopcy
(442)
Arystokracja
(430)
Matki i córki
(420)
Przestępczość zorganizowana
(409)
Polityka międzynarodowa
(408)
Wychowanie w rodzinie
(395)
Dziadkowie i wnuki
(384)
Poszukiwania zaginionych
(382)
Aktorzy polscy
(369)
Prywatni detektywi
(352)
Zakochanie
(344)
Zdrowe odżywianie
(343)
Dziennikarze
(340)
Katolicyzm
(339)
Ojcowie i córki
(335)
Pisarze
(333)
Wsie
(333)
Polityka
(328)
Polityka wewnętrzna
(327)
Zemsta
(327)
Duchowieństwo katolickie
(326)
Seryjni zabójcy
(323)
Regionalizm
(320)
Mężczyzna
(309)
Filozofia
(303)
Wojsko
(300)
Samorealizacja
(293)
Dojrzewanie
(289)
Lekarze
(288)
Zabawa
(288)
Szlachta
(280)
Szkoły
(275)
Holokaust
(271)
Obyczaje i zwyczaje
(271)
Samotność
(271)
Historia
(268)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(267)
Zamki i pałace
(266)
Powstanie warszawskie (1944)
(264)
Pomaganie
(262)
Władza
(262)
Walka dobra ze złem
(260)
PRL
(259)
Źródła historyczne
(257)
Ludzie bogaci
(256)
Przyroda
(254)
Kradzież
(253)
Kościół katolicki
(252)
Spisek
(252)
Zabójstwo seryjne
(251)
Wojna
(247)
Las
(245)
Nauka
(245)
Zarządzanie
(245)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Śmierć
(244)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Tematy i motywy
(235)
Wychowanie
(235)
Sieroty
(234)
Czarownice i czarownicy
(231)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Gry edukacyjne
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Teoria i scenariusze zabaw. Prezentowana książka jest nie tylko zbiorem teoretycznych porad, ale przede wszystkim kopalnią praktycznych scenariuszy zabaw i zajęć. Zagadnienia teoretyczne porządkują wiedzę z zakresu teorii zabawy, psychologii rozwojowej oraz samego procesu edukacyjnego, jednym słowem są ściśle zakorzenione w przedszkolnej i szkolnej codzienności. ,,Wielki podręcznik dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych" jest bogatym i wartościowym merytorycznie zbiorem propozycji gier i zabaw, jakie można przeprowadzić z grupą dzieci. Zabawy i gry nadają się zarówno do wykorzystania na świeżym powietrzu, jak i w zamkniętych pomieszczeniach; jedne wymagają dużej grupy dzieci (jak grupa przedszkolna czy klasa szkolna), inne przeznaczono do realizacji z mniejszą liczbą uczestników. Można tu znaleźć zabawy dla dzieci przedszkolnych, a także dla uczniów szkoły podstawowej, a wiele z nich podlega modyfikacjom w zależności od wieku graczy. W książce uwzględniono zabawy różnego typu - ruchowe, językowe, matematyczne, ćwiczące umiejętność logicznego myślenia, rozwijające pamięć, uczące współdziałania itp. [aros.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Start edukacyjny to początek poznawania siebie i świata, warunkujący jakość życia indywidualnego i wspólnotowego. Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2–6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły. Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się po pierwsze – do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci. Część pierwsza nosi tytuł Przedszkole i nauczyciel-wychowawca w sytua­cji zmiany. Rola nauczyciela – w opozycji do ról formalnych, związanych z reprezentowaniem określonej instytucji czy byciem funkcjonariuszem, ekspertem, specjalistą – oznacza koncentrację na wypełnianej przez niego misji. Przede wszystkim zwraca się uwagę na wybierane przez niego określone wartości, ma on być inspiratorem wspomagającym rozwój dziec­ka. Zmiany społeczne i kulturowe przyczyniają się do coraz to nowych oczekiwań stawianych przed pedagogami. Nauczycielom wychowania przedszkolnego dane zostało niedawno nowe zadanie w postaci przeprowadzenia diagnozy gotowości do podjęcia nauki w szkole w okresie poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe będzie rozpoczęcie przez dziecko nauki w niższych klasach szkoły podstawowej. Kolejna część została zatytułowana Metody i formy pracy w przedszkolu – nowe możliwości edukacyjne tradycyjnych rozwiązań. Jak wiemy, w XXI wieku, w czasie, kiedy w wąskich dziedzinach naukowych badacze wiedzą coraz więcej o otaczającym nas świecie, konieczne jest odejście od rozumienia edukacji jako procesu przekazywania wiedzy na rzecz postrzegania dziecka z jego naturalną potrzebą indywidualnego rozwoju, ciekawością świata, aby mogło się ono stawać wyjątkową, silną jednostką, znającą siebie i potrafiącą działać w zespole. Nauczyciel pracujący w przedszkolu – oprócz licznych kompetencji – powinien mieć odpowiedni zasób wiedzy metodycznej. Sztuka i twórczość w życiu małego dziecka to tytuł kolejnej części tomu. Sztuka w edukacji ujmowana jest nie tylko jako „[…] zwierciadło życia, lecz również jako instrument kształcenia człowieka, jako podręcznik ży- cia”, sztuka […] wzbogaca wizje i sposoby życia, wiedzę człowieka o sobie samym (samowiedzę), a dzięki doświadczeniu łączącemu doznania (przeżycia) i działania estetyczne (artystyczne) kształtuje nasze własne człowieczeństwo. Kontakt ze sztuką jest ważnym elementem ludzkiej egzystencji. Przez sztukę i w sztuce ludzie tworzą swój własny świat kształtów i barw, dźwięków i słów, zdarzeń i problemów, przeżyć i wzruszeń, doznań osobistych i wspólnych. W sztuce realizuje się samodzielność ludzkiego istnienia. Człowiek […] zdolny jest kształtować swoje własne życie, budować siebie samego, a w tym procesie autokreacji pomocą może okazać się sztuka, wyraz i obraz człowieczeństwa. Seria ośmiu tomów. Edukacja małego dziecka! [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Bliżej Przedszkola : wychowanie i edukacja.
Głównym problemem rozważań ujętych w tomie oddawanym do rąk czytelnika jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi w poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Każda forma edukacji ma z założenia służyć rozwojowi, pomagać człowiekowi w stawaniu się coraz bardziej samodzielnym i niezależnym, w kontekście doświadczeń własnych, doświadczeń pokoleń, ustroju, państwa i systemie oczekiwań społecznych. Jeśli system się nie sprawdza, poddawany jest reformie. Takiej reformy dokonały władze oświatowe kraju ľ czy słusznie? Na jakiej podstawie stwierdzono, że zarówno struktura jak i program nie odpowiadają oczekiwaniom politycznym, kulturowym i cywilizacyjnym? Co tak naprawdę zostało zreformowane? [www.ksiazkiedukacyjne.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej