Metody nauczania poczatkowego
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Kobieta
(3503)
Przyjaźń
(2373)
II wojna światowa (1939-1945)
(2102)
Rodzina
(2088)
Miłość
(1852)
Metody nauczania poczatkowego
(-)
Tajemnica
(1692)
Zwierzęta
(1358)
Relacje międzyludzkie
(1301)
Śledztwo i dochodzenie
(1237)
Dzieci
(1043)
Zabójstwo
(1013)
Pisarze polscy
(1010)
Nastolatki
(910)
Rodzeństwo
(862)
Uczucia
(855)
Dziewczęta
(850)
Magia
(842)
Życie codzienne
(789)
Psy
(716)
Sekrety rodzinne
(713)
Uczniowie
(708)
Małżeństwo
(697)
Policjanci
(692)
Boże Narodzenie
(661)
Żydzi
(659)
Polacy za granicą
(647)
Ludzie a zwierzęta
(599)
Władcy
(562)
Język polski
(561)
Trudne sytuacje życiowe
(554)
Osoby zaginione
(549)
Wakacje
(502)
Relacja romantyczna
(488)
Wybory życiowe
(480)
Koty
(468)
Podróże
(465)
Uprowadzenie
(448)
Kultura
(446)
Chłopcy
(442)
Arystokracja
(430)
Matki i córki
(420)
Przestępczość zorganizowana
(409)
Polityka międzynarodowa
(408)
Wychowanie w rodzinie
(395)
Dziadkowie i wnuki
(384)
Poszukiwania zaginionych
(383)
Aktorzy polscy
(369)
Prywatni detektywi
(352)
Zakochanie
(344)
Zdrowe odżywianie
(343)
Dziennikarze
(340)
Katolicyzm
(339)
Ojcowie i córki
(336)
Pisarze
(333)
Wsie
(333)
Polityka
(328)
Zemsta
(328)
Polityka wewnętrzna
(327)
Duchowieństwo katolickie
(326)
Seryjni zabójcy
(323)
Regionalizm
(320)
Mężczyzna
(309)
Filozofia
(303)
Wojsko
(300)
Samorealizacja
(294)
Dojrzewanie
(289)
Lekarze
(288)
Zabawa
(288)
Szlachta
(281)
Szkoły
(275)
Holokaust
(272)
Obyczaje i zwyczaje
(271)
Samotność
(271)
Historia
(268)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(267)
Zamki i pałace
(266)
Powstanie warszawskie (1944)
(264)
Pomaganie
(262)
Władza
(262)
Walka dobra ze złem
(260)
PRL
(259)
Źródła historyczne
(257)
Ludzie bogaci
(256)
Przyroda
(254)
Kradzież
(253)
Kościół katolicki
(252)
Spisek
(252)
Zabójstwo seryjne
(251)
Wojna
(247)
Las
(245)
Nauka
(245)
Zarządzanie
(245)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Śmierć
(244)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Tematy i motywy
(235)
Wychowanie
(235)
Sieroty
(234)
Czarownice i czarownicy
(231)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji małego dziecka – poświęcone są opracowania zamieszczone w tym tomie. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej – noszącej tytuł Konteksty teoretyczne – Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy – szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy podejmują także istotne kwestie wielopłaszczyznowości integracji oraz swoistego fenomenu pedagogiki współbycia w edukacji małego dziecka. Kolejna część – Dziecko wobec zmieniającego się świata kultury – zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Nakreślone perspektywy i możliwości uwzględniają problemy dotyczące z jednej strony – słabości, błędów i ich przyczyn w obszarze praktyki polskiej edukacji kulturalnej dziecka, a z drugiej – wskazują na pozytywne doświadczenia i prognozy. Uzupełnienie tych kwestii stanowią rozważania na temat estetyzacji doświadczeń etycznych i obyczajowych dzieci. Trzecia część – Wartości w wychowaniu i kształceniu małego dziecka – obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Czytelnicy znajdą również odpowiedź na pytanie, czy autorzy wybranych podręczników do kształcenia zintegrowanego wskazują w nich na istnienie wartości? oraz Czy formułowane polecenia i zadania mobilizują ucznia do zwrócenia uwagi na świat wartości, możliwość ich wybierania, a także oceny i ich hierarchizowania? Wychowywanie do wartości staje się ważnym celem i zadaniem współczesnej pedagogiki i będzie zapewne długo pozostawać w zasięgu zainteresowania rodziny, przedszkola i szkoły, ze względu na jego aksjologiczny i praktyczny (edukacyjny) charakter. Tom zamyka część – Nauczyciel a edukacja małego dziecka – w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela. Praca z dzieckiem – jako forma specyficznej aktywności – jest czynnikiem kształtującym zarówno ucznia, jak i jego samego. Jej istotą stają się współcześnie „nowe kompetencje” i „nowy profesjonalizm”, wyrażające się w refleksyjnym podejściu i badaniu przez nauczycieli własnej praktyki. Autorzy poszczególnych tekstów zwracają również uwagę na brak nowatorskich rozwiązań i twórczej inicjatywy nauczycieli oraz umiejętności rzetelnego diagnozowania uczniów. Dostrzeżone zaniedbania i negatywne doświadczenia wyznaczają tym samym ważne oczekiwania i zadania w pracy nauczyciela [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej