Logopedia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(40)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Druki ulotne
(8)
Poezja
(8)
Proza
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(11)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(5)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(4)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(16)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(9)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Autor
Kaczorowska-Bray Katarzyna (logopeda)
(6)
Mikulska Joanna (logopeda)
(6)
Milewski Stanisław (1956- )
(5)
Baszczak Janusz (ilustrator)
(4)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka (1964- )
(4)
Samojlik Tomasz (1978- )
(3)
Skikiewicz Monika (logopedka)
(3)
Skikiewicz Monika Olo i Awa : logopedyczna zabawa
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Galewska-Kustra Marta (logopeda)
(2)
Kuczkowski Jerzy (otolaryngolog)
(2)
Kłos Joanna (graficzka)
(2)
Protasewicz Ewelina
(2)
Szwajkowska Elżbieta
(2)
Szwajkowski Witold
(2)
Baczała Ditta
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Brydak Ilona (ilustratorka)
(1)
Buszkiewicz Anna M. (logopeda)
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Franke Ulrike (1946- )
(1)
Gibiński Maciej
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Gulewicz Artur (1978- )
(1)
Jakubowska Magdalena (ilustratorka)
(1)
Jastrzębowska-Jasińska Aleksandra
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kamińska Urszula (pisarka)
(1)
Korbiel Małgorzata (literatura dziecięca)
(1)
Krupa Dorota (logopedia)
(1)
Kurkowski Zdzisław Marek
(1)
Michalec Katarzyna (papieroplastyka)
(1)
Powierza Anna (1978- )
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Sawka Henryk (1958- )
(1)
Skiba Anna (logopeda)
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Sprawka Roman (logopeda)
(1)
Styczek Irena (1924-1981)
(1)
Łozińska Magdalena (ilustratorka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Dzieci
(17)
0-5 lat
(16)
6-8 lat
(14)
Logopedzi
(10)
Rodzice
(6)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Nauczyciele
(5)
Dzieci z zaburzeniami mowy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(14)
Temat
Kobieta
(3456)
Przyjaźń
(2330)
II wojna światowa (1939-1945)
(2080)
Rodzina
(2050)
Miłość
(1841)
Logopedia
(-)
Tajemnica
(1668)
Zwierzęta
(1346)
Relacje międzyludzkie
(1281)
Śledztwo i dochodzenie
(1215)
Dzieci
(1035)
Pisarze polscy
(1010)
Zabójstwo
(999)
Nastolatki
(898)
Rodzeństwo
(850)
Uczucia
(848)
Dziewczęta
(835)
Magia
(835)
Życie codzienne
(775)
Psy
(711)
Sekrety rodzinne
(695)
Uczniowie
(695)
Małżeństwo
(688)
Policjanci
(678)
Boże Narodzenie
(660)
Żydzi
(652)
Polacy za granicą
(644)
Ludzie a zwierzęta
(593)
Język polski
(561)
Władcy
(555)
Osoby zaginione
(541)
Trudne sytuacje życiowe
(541)
Wakacje
(496)
Relacja romantyczna
(480)
Wybory życiowe
(466)
Podróże
(462)
Koty
(458)
Kultura
(445)
Uprowadzenie
(437)
Chłopcy
(434)
Matki i córki
(417)
Arystokracja
(413)
Polityka międzynarodowa
(406)
Przestępczość zorganizowana
(404)
Wychowanie w rodzinie
(395)
Dziadkowie i wnuki
(378)
Poszukiwania zaginionych
(374)
Aktorzy polscy
(368)
Prywatni detektywi
(346)
Zdrowe odżywianie
(343)
Zakochanie
(341)
Katolicyzm
(338)
Dziennikarze
(336)
Wsie
(329)
Pisarze
(328)
Ojcowie i córki
(327)
Polityka wewnętrzna
(326)
Duchowieństwo katolickie
(322)
Polityka
(322)
Zemsta
(319)
Regionalizm
(317)
Seryjni zabójcy
(314)
Filozofia
(303)
Mężczyzna
(301)
Wojsko
(299)
Samorealizacja
(291)
Dojrzewanie
(289)
Lekarze
(286)
Zabawa
(283)
Samotność
(270)
Holokaust
(269)
Szkoły
(269)
Szlachta
(268)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(266)
Historia
(265)
Zamki i pałace
(265)
Powstanie warszawskie (1944)
(263)
Pomaganie
(259)
Walka dobra ze złem
(257)
Władza
(257)
Źródła historyczne
(256)
Obyczaje i zwyczaje
(254)
PRL
(253)
Kościół katolicki
(252)
Kradzież
(251)
Przyroda
(251)
Ludzie bogaci
(249)
Spisek
(249)
Zabójstwo seryjne
(248)
Zarządzanie
(245)
Nauka
(244)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Wojna
(243)
Las
(242)
Poeci polscy
(240)
Psychologia
(240)
Śmierć
(240)
Tematy i motywy
(235)
Wychowanie
(235)
Sieroty
(233)
Czarownice i czarownicy
(226)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(17)
Wiersze
(8)
Opowiadania i nowele
(6)
Broszura
(5)
Podręcznik akademicki
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Monografia
(2)
Encyklopedia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Komiks
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Językoznawstwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Nazwy aut. na s. 11.
Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Po bliższym przyjrzeniu się przez nas opracowaniom okazało się, iż są one nazbyt ogólne, a niektóre nawet zdezaktualizowane. Konieczne wydało się nam zatem wydanie książki opisującej problem mowy osób upośledzonych umysłowo [...]. Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka. [harmonia.edu.l]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Niniejsze opracowanie pod redakcją naukową Katarzyny Kaczorowskiej-Bray i Jacka J. Błeszyńskiego podejmuje niezwykle istotną problematykę mowy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Choć sam ogólny aspekt funkcjonowania tego rodzaju osób został potraktowany w literaturze psychologicznej, logopedycznej oraz pedagogicznej z należytą uwagą, to brak dotąd było szczegółowych i aktualnych informacji na temat komunikacji, mowy i języka osób z dysfunkcjami umysłowymi. Zaletą publikacji jest nie tylko zawarta w niej najnowsza wiedza dotycząca tego tematu, lecz także zupełnie świeże spojrzenie na problem. [www.eduksięgarnia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ładnie i Składnie)
Data wydania według strony www.greg.pl.
„Bubu już mówi. Szukaj mnie!” to niepowtarzalna propozycja dla rodziców dzieci w wieku od 2 do 5 lat, które rozwijają umiejętność sprawnego posługiwania się mową. Książeczka jest interaktywna, czyli przeznaczona do wspólnej zabawy z dzieckiem, przygotowana w ten sposób, by wywoływać aktywność malucha i skłaniać go do czynnego udziału w lekturze. Stymuluje nie tylko mowę, ale też pamięć, koncentrację, percepcję wzrokową i motorykę, które są niezbędne dla prawidłowego rozwoju dziecka. Bubu to sympatyczny chłopczyk, znany już z pierwszej książeczki o jego przygodach - „Bubu uczy się mówić”. A kuku! Tym razem możecie wybrać się z wizytą do domu Bubu. Dziecko może zwiedzić wszystkie pomieszczenia, poznać bliżej członków rodziny Bubu i zobaczyć, jakimi ciekawymi sprawami się zajmują. Ale... gdzie jest Bubu? Poszukajcie go razem i sprawdźcie, gdzie się schował!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera aneks z 11 załącznikami.
Książka w przystępny sposób przybliża Czytelnikom problem mutyzmu wybiórczego. W kolejnych rozdziałach omawia istotę zaburzenia, proces diagnostyczny i terapeutyczny [...]. [?] wszystkie refleksje Autorki wypływają wprost z jej doświadczeń, a właściwa narracja wzbogacona jest przykładami różnych przypadków terapeutycznych, fragmentami wypowiedzi pacjentów i ich rodziców, tekstami z blogów. Wiele wniosków i spostrzeżeń Maria Bystrzanowska popiera badaniami sondażowymi (np. zrealizowanymi wśród 100 rodziców dzieci z mutyzmem). Ważną część stanowi obszerny aneks, zawierający: narzędzia diagnostyczne (np. arkusze obserwacji dla rodziców i nauczycieli, kwestionariusz wywiadu z rodzicami) i terapeutyczne (mapa mowy, drabina z zadaniami), opisy procedur diagnostycznych, wskazówki dla dzieci z mutyzmem wybiórczym oraz różnych grup osób, z którymi dziecko z mutyzmem wybiórczym może się zetknąć: nauczycieli, rehabilitantów, lekarzy [...]. Rodzice i nauczyciele otrzymują do ręki poradnik, z którego dowiedzą się, jak rozpoznać mutyzm, jak postępować z dzieckiem z tą przypadłością, gdzie szukać pomocy, jak wygląda diagnostyka i proces terapii. Specjaliści zaś mogą skonfrontować własne doświadczenia z doświadczeniami Autorki [?]. Z recenzji dr hab. Agnieszki Myszki Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla rodziców? To właśnie oni często zadają sobie pytanie, dlaczego moje dziecko, które w domu rozmawia i świetnie się bawi, po przekroczeniu progu przedszkola/szkoły milknie. Na początku trudno im to zaakceptować. Czasem słyszą uwagi typu: pewnie dziecko nie mówi, bo rodzice mu nie pozwalają, manipuluje otoczeniem, wybiera sobie osoby do rozmowy, nie lubi tej cioci czy nauczycielki. Rodzice z takimi komentarzami muszą się zmagać nie tylko w przedszkolu, szkole, u lekarza, ale i w rodzinie. Niestety, nawet rodzina nie rozumie problemów dziecka, uważa, że dziecko ma taką fanaberię. Wszyscy muszą zrozumieć istotę tego zaburzenia, żeby na co dzień nie szkodzić dziecku swoim zachowaniem, tylko go wspierać i pomagać. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla nauczycieli i specjalistów? Otóż jako osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą powinni znać niepokojące objawy, które sugerują nieprawidłowości w rozwoju. Muszą także zwracać uwagę na wszelkie zachowania, które nie są typowe. Z doświadczenia wiemy, że termin ?mutyzm wybiórczy? jest czymś nowym nawet dla wielu specjalistów (psychiatrów, psychologów, logopedów, pedagogów), którzy do tej pory nie spotkali dziecka z taką diagnozą bądź nie potrafili właściwie sklasyfikować występujących u niego objawów. Diagnozując dziecko z MW, specjaliści powinni mieć wystarczającą wiedzę na temat istoty zaburzenia i samego przebiegu terapii. Ponadto niektórzy nauczyciele nie mogą zrozumieć, dlaczego uczeń na lekcji nie odpowiada na pytania, nie rozmawia z nauczycielami, z rówieśnikami, a czasem na przerwie buzia mu się nie zamyka. Twierdzą, że uczeń ten manipuluje otoczeniem i mówi tylko wtedy, kiedy chce lub gdy ma coś do przekazania, np.: ?jakby wiedział, to by odpowiedział?. [www.bonito.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cztery pory roku : wierszyki logopedyczne / Sylwia Chmiel. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, 2019. - 14,[1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Dragon dla Dzieci)
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Zbiór lekkich, zabawnych i pełnych inwencji wierszyków. Na niektórych rzeczywiście można połamać sobie język i właśnie na tym polega cała zabawa – zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Zawarte w obu częściach dowcipne wierszyki i ilustracje dostarczają mnóstwo uśmiechu i rozrywki, pobudzają wyobraźnię, a przy tym są znakomitymi ćwiczeniami logopedycznymi.[Dragon, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera ujęte encyklopedycznie najważniejsze pojęcia dotyczące logopedii, ale i dziedzin pokrewnych: medycyny, stomatologii, audiologii i foniatrii oraz językoznawstwa. Publikację wzbogacają liczne ryciny i tabele. Publikacja powstała przede wszystkim z myślą o studentach logopedii i medycyny, a także początkujących adeptach tych dwóch dyscyplin. Hasła celowo zostały omówione skrótowo, aby ułatwić szybkie odnalezienie się w zawiłej terminologii takich dziedzin jak stomatologia, neurologia, fonologia, foniatria czy językoznawstwo. Podręczny leksykon logopedyczny przyda się także rodzicom dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną oraz tym wszystkim, którzy są zainteresowani biologicznym i poznawczym funkcjonowaniem człowieka, szczególnie w aspekcie rozwoju zaburzeń mowy. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczę się Wymawiać)
Ten zbiór zabawnych wierszyków, którym towarzyszą zachwycające i pełne humoru ilustracje, to książka wyjątkowa. Jej wspólne czytanie może być świetną zabawą dla dzieci i rodziców. To doskonała pomoc w pracy z dziećmi mającymi problemy logopedyczne. Nie straszy trudnymi do wymówienia łamańcami językowymi, bo rymowanki są dostosowane do wieku dziecka. Sprawdzi się jako materiał do ćwiczenia mowy, bo jest nie tylko profesjonalnie przygotowany, lecz także niezwykle atrakcyjny dla małych czytelników. To również świetna propozycja dla dzieci, które nie mają kłopotu z mową, ale są w wieku, kiedy wymowa się rozwija. Książka w ciekawy sposób pomaga ten rozwój wesprzeć. Dodatkową wartością są fachowe informacje, dzięki którym rodzice mogą ustalić, czy ich dziecko powinno już daną głoskę wymawiać, i co zrobić, jeśli jej nie wymawia.[Nasza Księgarnia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczę się Wymawiać)
Ten zbiór zabawnych wierszyków, którym towarzyszą zachwycające i pełne humoru ilustracje, to książka wyjątkowa. Jej wspólne czytanie może być świetną zabawą dla dzieci i rodziców. To doskonała pomoc w pracy z dziećmi mającymi problemy logopedyczne. Nie straszy trudnymi do wymówienia łamańcami językowymi, bo rymowanki są dostosowane do wieku dziecka. Sprawdzi się jako materiał do ćwiczenia mowy, bo jest nie tylko profesjonalnie przygotowany, lecz także niezwykle atrakcyjny dla małych czytelników. To również świetna propozycja dla dzieci, które nie mają kłopotu z mową, ale są w wieku, kiedy wymowa się rozwija. Książka w ciekawy sposób pomaga ten rozwój wesprzeć. Dodatkową wartością są fachowe informacje, dzięki którym rodzice mogą ustalić, czy ich dziecko powinno już daną głoskę wymawiać, i co zrobić, jeśli jej nie wymawia. [Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2019].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia ta jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków logopedii oraz osób związanych zależnościami formalno-administracyjnymi z logopedami: dyrektorów placówek służby zdrowia i oświaty, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, właścicieli ośrodków służby zdrowia, przedstawicieli organów kontroli nad wymienionymi placówkami. Może być też pomocna w praktyce akademickiej służącej kształceniu logopedów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik ten zawiera spójną i wyczerpującą interpretację zaburzeń mowy. Publikujemy go z przekonaniem, że współczesna logopedia jest w stanie satysfakcjonująco diagnozować zaburzenia mowy, budować program terapii i prowadzić terapię. Mamy też nadzieję, że dotrze on do słuchaczy tych kierunków studiów, których przedmiotem jest człowiek i jego umysł - szczególnie do studentów logopedii. Teoria prezentowana w tej książce kształtowała się przez lata w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS - ośrodku badawczym, który może poszczycić się najdłuższą w Polsce tradycją kształcenia logopedów. [Wydawnictwo UMCS]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Logopedia artystyczna / redakcja naukowa Barbara Kamińska, Stanisław Milewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. - 659 stron : ilustracje ; 25 cm + 1 płyta (CD).
(Logopedia XXI Wieku)
Monografia Logopedia artystyczna stanowi cenne uzupełnienie serii podręczników logopedycznych publikowanych przez wydawnictwo naukowe Harmonia Universalis. Tom ten jest wartościowy merytorycznie – proponuje się w nim sposób ujmowania tego działu logopedii oraz zakresy, treści, a także metody i techniki pracy w dziedzinie logopedii artystycznej.[www.harmonia.edu.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ładnie i Składnie)
Wiersze logopedyczne na każdą głoskę! Przedstawimy wyjątkową książkę, która zawiera starannie opracowane przez logopedów wiersze, pomocne w dynamicznym procesie nabywania mowy. Każdy wiersz opatrzony jest wskazówkami, jak należy ćwiczyć narządy artykulacyjne, by wymowa stała się poprawna. Książka będzie idealną pomocą dla rodziców, logopedów i terapeutów. Jama gębowa ćwiczy słowa to książka dedykowana dla dzieci już od 2. roku życia do 5. roku życia. Zawiera wiersze z onomatopejami dla maluszków, jak i utwory dla starszych dzieci na każdą głoskę, a nawet utwory do terapii jąkania. Wszystko z dużą dozą humoru, opatrzone genialnymi ilustracjami Artura Gulewicza. Książka dla każdego rodzica i logopedy! [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy logopedyczne z pingwinkiem Piko to książka przeznaczona dla każdego przedszkolaka. W książeczce znalazły się zabawne historyjki o przemiłym bohaterze, które zaangażują dziecko w ćwiczenia głosek, a tym samym poprawę jego wymowy. Poziom trudności oraz ćwiczenia zostały dostosowane do wieku przedszkolaków, dzięki czemu dziecko nie znudzi się szybko, a kolorowe ilustracje z sympatycznym bohaterem przypadną do gustu każdemu maluchowi! Dziecko śledząc przygody pingwinka Piko, rozwija wymowę głosek, a tym samym mowę!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zawierają ćwiczenia oddechowe, usprawniające aparat artykulacyjny, ćwiczenia w naśladowaniu dźwięków z otoczenia, sprzyjające prawidłowej realizacji samogłosek i spółgłosek. Celem naszych zajęć było kształtowanie poprawnej wymowy, wzbogacanie słownictwa i wiedzy o środowisku oraz nauka konstruowania wypowiedzi u dzieci w wieku przedszkolnym. bonito.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Utwory pomagają ćwiczyć wymowę głosek p, b, t, d, n, ś, ć, ź, dź, f, w, k, g, h, l, s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż, r. Mogą być wykorzystywane w pracy logopedów, jak również stanowić materiał do ćwiczeń z dzieckiem w domu. Książka zawiera prace autorstwa Katarzyny Michalec z wydanych w formie e-booków Wierszyków logopedycznych i Szumiących wierszyków, a także nowe utwory. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W- I/N (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Logotomy z głoskami L, R : ćwiczenia logopedyczne / Joanna Mikulska. - Kraków : Wydawnictwo Wir, 2012. - [2] strony, 52 kart : ilustracje ; 31cm.
Opis wg okładki.
Wydanie skoroszytowe.
Logotomy z głoskami L, R to propozycja skierowana do logopedów i terapeutów mowy. Materiał ma za zadanie wspomóc i urozmaicić pracę dziecka nad poprawną wymową głosek [l] oraz [r] na pierwszym etapie terapii. Praca ta powinna odbywać się pod czujnym okiem logopedy, ale z uwagi na prostotę zadań i ćwiczeń mogą one być wykorzystywane również przez terapeutów, nauczycieli, jak i rodziców. Znajdują się tu zadania zachęcające dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania monotonnego materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Oprócz doskonalenia prawidłowej wymowy dzieci mogą zapoznać się z podstawowymi pojęciami matematycznymi, nazwami kolorów, prostych figur geometrycznych, pojęciami: duży – mały, wysoki – niski, mniej – więcej, krótki – długi. Ćwiczenia uwzględniają również trening umiejętności grafomotorycznych poprzez wodzenie kredką po śladzie, po ograniczonej konturem płaszczyźnie oraz kreślenie liter. [WiR, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek z szeregu ciszącego ś, ź, ć, dź. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek środkowojęzykowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne. Materiał zawarty w opracowaniu zachęca dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Ćwiczenia artykulacji połączono z rozmaitymi czynnościami, np.: wodzenie palcem po śladzie, porównywanie, wycinanie, pisanie, liczenie i czytanie. Różnorodność zadań zapobiega monotonii i znużeniu, które często towarzyszą terapii logopedycznej. Ćwiczenia logopedyczne zostały ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności: wywołanie prawidłowego brzmienia głoski w izolacji, ćwiczenia głoski w sylabach otwartych, ćwiczenia głoski w śródgłosie, ćwiczenia głoski w sylabach zamkniętych oraz w grupach spółgłoskowych. We Wstępie Autorka omawia najczęściej spotykane wady wymowy związane z niepoprawną realizacją głosek dentalizowanych oraz podaje propozycje dodatkowych ćwiczeń, które pomogą w wypracowaniu poprawnej artykulacji (są to ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, uwagi słuchowej, motoryki narządów mowy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Opis wg okładki.
Zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek z szeregu syczącego s, z, c, dz. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek przedniojęzykowo-zębowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne. Materiał zawarty w opracowaniu zachęca dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Ćwiczenia artykulacji połączono z rozmaitymi czynnościami, np.: wodzenie palcem po śladzie, porównywanie, wycinanie, pisanie, liczenie i czytanie. Różnorodność zadań zapobiega monotonii i znużeniu, które często towarzyszą terapii logopedycznej. Konstrukcja opracowania została gruntownie przemyślana. Zadbano o to, by wprowadzać ćwiczenia etapami, zgodnie z zasadą stopniowania trudności, dlatego poszczególne głoski utrwalane są w następujących kolejno realizacjach: w izolacji, w sylabie otwartej (spółgłoska-samogłoska), w śródgłosie sylaby (spółgłoska-samogłoska-spółgłoska), w sylabach zamkniętych (samogłoska-spółgłoska), w logotomach (trudniejsze zbitki spółgłoskowe). [WiR, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Opis wg. okładki
Wydanie skoroszytowe
Zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek z szeregu szumiącego: sz, cz. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek przedniojęzykowo-zębowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne. Materiał zawarty w opracowaniu zachęca dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Ćwiczenia artykulacji połączono z rozmaitymi czynnościami, np.: wodzenie palcem po śladzie, porównywanie, wycinanie, pisanie, liczenie i czytanie. Różnorodność zadań zapobiega monotonii i znużeniu, które często towarzyszą terapii logopedycznej. Konstrukcja opracowania została gruntownie przemyślana. Ćwiczenia są wprowadzane etapami, zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Poszczególne głoski występują w następujących kolejno realizacjach: w izolacji, w sylabie otwartej (spółgłoska-samogłoska), w śródgłosie sylaby (spółgłoska-samogłoska-spółgłoska), w sylabach zamkniętych (samogłoska-spółgłoska), w logotomach (trudniejsze zbitki spółgłoskowe).[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Opis wg okładki.
Wydanie skoroszytowe.
Logotomy z głoskami szeregu szumiącego – ż, dż to zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek ż, dż. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek przedniojęzykowo-zębowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne. Materiał zawarty w opracowaniu zachęca dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Ćwiczenia artykulacji połączono z rozmaitymi czynnościami, np.: wodzenie palcem po śladzie, porównywanie, wycinanie, pisanie, liczenie i czytanie. Różnorodność zadań zapobiega monotonii i znużeniu, które często towarzyszą terapii logopedycznej. Konstrukcja opracowania została gruntownie przemyślana. Ćwiczenia są wprowadzane etapami, zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Poszczególne głoski występują w następujących kolejno realizacjach: w izolacji, w sylabie otwartej (spółgłoska – samogłoska), w śródgłosie sylaby (spółgłoska – samogłoska – spółgłoska), w sylabach zamkniętych (samogłoska – spółgłoska), w logotomach (trudniejsze zbitki spółgłoskowe).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej