Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(17)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Proza
(4)
Druki ulotne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(6)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(4)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Autor
Bednarz Marzena
(3)
Bladowska Joanna
(3)
Kłodnicka Olga (pedagog)
(3)
Ludkiewicz Eliza
(3)
Miłosz Angelika
(3)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(3)
Hinz Magdalena
(2)
Krefft Anna
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Pelc Maria (ilustratorka)
(2)
Piotrowska Magdalena (1978- )
(2)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(2)
Szczepańska Lidia
(2)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(1)
Fröhlich Andreas D
(1)
Kluczkowska Karolina
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kędzierski Sławomir (tłumacz)
(1)
Lubocka Weronika
(1)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(1)
Namińska Renata (tłumacz)
(1)
Ostrowska Agnieszka (ilustratorka)
(1)
Plichta Piotr
(1)
Podleśna Małgorzata
(1)
Sakowicz Anna (1972- )
(1)
Sheffer Edith
(1)
Sowińska Magdalena
(1)
Szakiewicz Aleksandra
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(16)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(16)
nieznany (p)
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(7)
Dzieci
(7)
0-5 lat
(5)
Rodzice
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele
(3)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(3506)
Przyjaźń
(2374)
II wojna światowa (1939-1945)
(2104)
Rodzina
(2093)
Miłość
(1853)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(-)
Tajemnica
(1693)
Zwierzęta
(1358)
Relacje międzyludzkie
(1304)
Śledztwo i dochodzenie
(1240)
Dzieci
(1044)
Zabójstwo
(1015)
Pisarze polscy
(1010)
Nastolatki
(912)
Rodzeństwo
(862)
Uczucia
(855)
Dziewczęta
(850)
Magia
(842)
Życie codzienne
(790)
Psy
(716)
Sekrety rodzinne
(715)
Uczniowie
(708)
Małżeństwo
(698)
Policjanci
(693)
Boże Narodzenie
(661)
Żydzi
(659)
Polacy za granicą
(647)
Ludzie a zwierzęta
(599)
Władcy
(562)
Język polski
(561)
Trudne sytuacje życiowe
(554)
Osoby zaginione
(551)
Wakacje
(502)
Relacja romantyczna
(488)
Wybory życiowe
(481)
Koty
(468)
Podróże
(466)
Uprowadzenie
(448)
Kultura
(446)
Chłopcy
(443)
Arystokracja
(432)
Matki i córki
(421)
Polityka międzynarodowa
(410)
Przestępczość zorganizowana
(410)
Wychowanie w rodzinie
(395)
Dziadkowie i wnuki
(384)
Poszukiwania zaginionych
(384)
Aktorzy polscy
(369)
Prywatni detektywi
(357)
Zakochanie
(344)
Zdrowe odżywianie
(343)
Dziennikarze
(340)
Katolicyzm
(339)
Ojcowie i córki
(338)
Pisarze
(334)
Wsie
(333)
Polityka
(328)
Zemsta
(328)
Polityka wewnętrzna
(327)
Duchowieństwo katolickie
(326)
Seryjni zabójcy
(323)
Regionalizm
(320)
Mężczyzna
(310)
Filozofia
(303)
Wojsko
(300)
Samorealizacja
(294)
Dojrzewanie
(291)
Lekarze
(288)
Zabawa
(288)
Szlachta
(281)
Szkoły
(275)
Holokaust
(272)
Samotność
(272)
Obyczaje i zwyczaje
(271)
Historia
(268)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(267)
Zamki i pałace
(266)
Powstanie warszawskie (1944)
(264)
Pomaganie
(262)
Władza
(262)
Walka dobra ze złem
(260)
PRL
(259)
Źródła historyczne
(257)
Ludzie bogaci
(256)
Przyroda
(254)
Kradzież
(253)
Spisek
(253)
Kościół katolicki
(252)
Zabójstwo seryjne
(251)
Wojna
(247)
Las
(245)
Nauka
(245)
Zarządzanie
(245)
Śmierć
(245)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Tematy i motywy
(235)
Wychowanie
(235)
Sieroty
(234)
Czarownice i czarownicy
(231)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Austria
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(6)
Opowiadania i nowele
(3)
Elementarze
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Opowiadanie terapeutyczne dla dzieci
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Program nauczania
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Program nauczania dla klas I-III w zespołach edukacyjno-terapeutycznych, zgodny z podstawą programową.
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami. Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów. Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; 11)
Maciek chętnie bawi się z młodszymi dziećmi. Pozwala im też bawić się ze swoim psem, którego nauczył różnych sztuczek. Koledzy lubią Maćka, ale czasami jego zachowanie jest dla nich niezrozumiałe. „Duży” to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z niepełnosprawnością intelektualną, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [www.lubimyczytac.pl, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- I/N (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. red.: "Wydanie pierwsze w języku polskim 2015 rok". Copyright 2014.
Konfucjusz mawiał: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Ta myśl przyświeca również twórcom i propagatorom edukacji bazalnej, której głównym założeniem jest właśnie towarzyszenie dziecku w rozwoju, wspieranie go w poznawaniu i doświadczaniu otaczającej rzeczywistości. Nie chodzi tu o bierne przekazywanie wiedzy od nauczyciela do ucznia, ale o jej wspólne szukanie, nabywanie i utrwalanie. Andreas D. Fröhlich i współautorzy nie tylko szczegółowo charakteryzują zasady stymulacji bazalnej, ale przede wszystkim dokładnie pokazują, jak prowadzić ją na co dzień. Tłumaczą, jak planować zajęcia, jak wyznaczać i osiągać realne cele oraz jak wychowywać i przekazywać wartości. Dzielą się również wieloma propozycjami zajęć edukacyjnych dla dzieci z głęboką niepełnosprawnością. Opisywana przez nich metoda zyskała już uznanie specjalistów zachodnich, w Polsce zaś z każdym dniem zdobywa nowych zwolenników, którzy w swojej codziennej pracy przekonują się o jej skuteczności. Niniejsza książka będzie dla nich nieocenionym wsparciem. [www.gwp.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Opis według okładki.
Ja i mój świat 3 stanowi trzecią część serii przeznaczonej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i autyzmem. Treści publikacji koncentrują się wokół najbliższego otoczenia ucznia: zjawisk i środowisk przyrodniczych oraz zdarzeń ważnych w życiu dziecka i jego rodziny. Nową umiejętnością, którą można doskonalić w trakcie pracy z publikacją, jest czytanie zdań ze zrozumieniem. Materiał opracowano tak, by pomóc uczniom, którzy potrafią czytać, ale mają problem z rozumieniem przeczytanych treści. Dopełnieniem podręcznika są karty pracy, zadania domowe, zabawy i piosenki oraz prezentacje. Te dodatkowe materiały pomagają uczniom w naturalny i atrakcyjny dla nich sposób poszerzyć i utrwalić zdobywaną wiedzę, rozwijać kompetencje językowe, umiejętności społeczne oraz umiejętność czytania i pisania, a także kształtują kompetencje szkolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. [harmonia.edu.pl, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. [ksiegarnia.pwn.pl, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii "Każdego dnia mówię więcej" mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. [Wydawnictwo Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
(Engram)
Poradnik dla osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi i autystycznymi. Inspiracją do jej napisania była osobista fascynacja autorki przyrodą, możliwościami wykorzystania jej walorów oraz pasja pracy z dziećmi. Powstała w wyniku wieloletniej praktyki zawodowej, w której autorka łączy różne metody i formy terapii, by w optymalnym stopniu wspomagać rozwój psychofizyczny dzieci z różnymi niepełnosprawnościami.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Recenzowana książka stanowi niewątpliwie świadectwo wysokich kompetencji autora jako badacza zjawisk edukacyjnych uwikłanych w zróżnicowany technicznie, treściowo i etycznie świat technologii informacyjno-komunikacyjnych. Z uznaniem należy także odnotować konsekwencję autora w eksplorowaniu roli TIK w życiu osób z niepełno-sprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem niepełnosprawności intelektualnej. Z recenzji dr hab. Teresy Żółkowskiej, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego Autor podjął tematykę społecznie ważną, bardzo współczesną, a jednocześnie w dużej mierze unikalną, gdyż połączenie trzech obszarów (pedagogiki, pedagogiki specjalnej i pedagogiki medialnej) w jednej monografii spotyka się bardzo rzadko. Recenzowana książka jest więc próbą wypełnienia istniejącej luki, jaką był brak kompleksowego opracowania problematyki miejsca, roli, znaczenia i zakresu używania narzędzi ery cyfrowej, głównie Internetu, przez młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną. (...) Jest to pozycja ważna, merytorycznie wartościowa i oryginalna. Z recenzji dr hab. inż. Janusza Morbitzera, prof. Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Ćwiczenia zawarte w "Elementarzu do nauki czytania…" mają na celu pomoc uczniom w opanowaniu: umiejętności rozpoznawania drukowanych liter wielkich i małych, techniki czytania sylab otwartych oraz dwu, trzysylabowych wyrazów zbudowanych z sylab otwartych, na dalszym etapie - całościowego czytania sylaby zamkniętej. W publikacji celowo pominięto: samogłoski ó, ę, ą, spółgłoski miękkie, dwuznaki: cz, sz, ch, rz, dz, dź, dż oraz spółgłoskę j jako trudne do opanowania przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zamieszczony materiał stanowi podstawę (bazę) do nauki czytania w pełnym zakresie. Może on także służyć uczniom w normie intelektualnej. [www.empik.com, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyspa mojej siostry / Katarzyna Ryrych. - Wydanie 2., pierwsze w Wydawnictwie Literatura. - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2017. - 85, [3] strony ; 23 cm.
Ta piękna, wzruszająca książka jest próbą wniknięcia w świat osoby z zespołem Downa – świat dla nas niedostępny i niezrozumiały, choć istniejący tuż obok, na wyciągnięcie ręki. To opowieść o trudnej miłości, bezgranicznej akceptacji i więzi opartej na obustronnym poświęceniu. Taka szczególna wieź łączy nastoletnią Marysię z jej starszą, upośledzoną siostrą, która przez całe dzieciństwo dzielnie zastępowała jej matkę, dawała niezawodne oparcie i poczucie bezpieczeństwa. W miarę jak Marysia dorasta, ich role powoli się odwracają. Niepełnosprawna Pippi nie potrafi jednak zrozumieć, że jej mała ukochana siostrzyczka jest już samodzielna i zaczyna żyć własnym życiem. Gdy omal nie dochodzi do tragedii, rodzina staje przed trudną decyzją… Snując swoją opowieść, Marysia z niezwykłą czułością tworzy barwny, wyrazisty, choć miejscami utkany zaledwie z mglistych wspomnień portret siostry – silnej, odważnej, energicznej dziewczyny z genialną pamięcią i wrażliwością dziecka. Tym samym wprowadza nas w jej wyjątkowy, fascynujący, pełen tajemnic świat, choć wie, że pewnie nigdy nikomu nie uda się dotrzeć na jej wyspę. [www.empik.com, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-III/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyspa mojej siostry / Katarzyna Ryrych. - Wydanie 6., piąte w Wydawnictwie Literatura. - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2021. - 85, [3] strony ; 23 cm.
Ta piękna, wzruszająca książka jest próbą wniknięcia w świat osoby z zespołem Downa – świat dla nas niedostępny i niezrozumiały, choć istniejący tuż obok, na wyciągnięcie ręki. To opowieść o trudnej miłości, bezgranicznej akceptacji i więzi opartej na obustronnym poświęceniu. Taka szczególna wieź łączy nastoletnią Marysię z jej starszą, upośledzoną siostrą, która przez całe dzieciństwo dzielnie zastępowała jej matkę, dawała niezawodne oparcie i poczucie bezpieczeństwa. W miarę jak Marysia dorasta, ich role powoli się odwracają. Niepełnosprawna Pippi nie potrafi jednak zrozumieć, że jej mała ukochana siostrzyczka jest już samodzielna i zaczyna żyć własnym życiem. Gdy omal nie dochodzi do tragedii, rodzina staje przed trudną decyzją… Snując swoją opowieść, Marysia z niezwykłą czułością tworzy barwny, wyrazisty, choć miejscami utkany zaledwie z mglistych wspomnień portret siostry – silnej, odważnej, energicznej dziewczyny z genialną pamięcią i wrażliwością dziecka. Tym samym wprowadza nas w jej wyjątkowy, fascynujący, pełen tajemnic świat, choć wie, że pewnie nigdy nikomu nie uda się dotrzeć na jej wyspę. [www.empik.com, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst na skrzydełkach.
Gdzie jest granica miłości i czy w ogóle taka istnieje? Malwina i Adam Ostrowscy, specjalistyczna rodzina zastępcza, przyjmują pod swój dach niemowlę. O chłopca przez dwa lata walczy biologiczna matka. Kiedy udaje się wreszcie ustalić sytuację prawną dziecka, na stałe trafia ono do Ostrowskich, gdyż nie ma chętnych na adopcję Kacpra. Okazuje się, że nikt nie chce dziecka z zaburzeniami intelektualnymi. Malwina z Adamem kosztem własnych dorastających dzieci wkładają wiele wysiłku, by zapewnić Kacprowi odpowiedni rozwój. Z wiekiem chłopiec ujawnia skłonności do przemocy wobec słabszych. Malwina i Adam stają przed dylematem: zakończyć opiekę nad dwunastoletnim Kacprem i rozwiązać rodzinę zastępczą czy nie? Każdy wybór niesie za sobą czyjeś cierpienie. [Luna, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-lit.pol. (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- lit.pol. (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-lit.pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hans Asperger był uznanym wiedeńskim psychiatrą, który w uniwersyteckiej klinice dziecięcej badał osoby z zaburzeniami umysłowymi. Brał również udział w nazistowskiej akcji mordowania niepełnosprawnych dzieci. Dbał o „higienę rasową” w III Rzeszy. Reżim nazistowski sortował ludzi według rasy, religii i kondycji fizycznej. Nazistowscy psychiatrzy wybierali dzieci z różnymi zaburzeniami rozwoju, zwłaszcza z autyzmem. Asperger i jego koledzy starali się je „przekształcać” w produktywnych obywateli Rzeszy. Te, które uznali za nieuleczalne, wysyłano do kliniki Spiegelgrund, a następnie zabijano. „Dzieci Aspergera” to przejmująca książka o tym, co człowiek może zrobić drugiemu – słabszemu. To również opowieść o człowieku wplątanym w morderczą ideologię i historia początków badań nad autyzmem, która zmusza do rozważań nad dziedzictwem hitlerowskiej nauki. [http://www.wydawnictwopoznanskie.com, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-94(100)"1939/1945":341.322.5 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-94(100)"1939/1945":341.322.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: - Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? - Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? - Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? - Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej? [www.slowianin.de, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej