Gry edukacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(143)
Forma i typ
Gry i zabawki
(64)
Książki
(64)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Druki ulotne
(14)
Publikacje fachowe
(8)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Proza
(2)
Audiobooki
(1)
Grafiki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Muzyka
(1)
Obiekty trójwymiarowe
(1)
Poezja
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(111)
tylko na miejscu
(26)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(32)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(67)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(8)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(6)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(4)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(12)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(7)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(18)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Autor
Bobrowski Hubert (historyk)
(6)
Carboneill Bénédicte (1973- )
(4)
Kołakowska Grażyna
(4)
Lescoat Elen (1977- )
(4)
Ziewiecka Aleksandra (tłumacz)
(4)
Cichy Ludwik
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Knizia Reiner (1957- )
(3)
Barbaud Jean (1955- )
(2)
Bonhotal William
(2)
Bădescu Ramona (1980- )
(2)
Chaud Benjamin (1975- )
(2)
Czapczyk Paweł (1969- )
(2)
Feliks Janusz
(2)
Ludwikowska Ewa (ilustratorka)
(2)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(2)
Lula Jarek
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Naklicka Beata (logopeda)
(2)
Parda Piotr (1975- )
(2)
Pokora Mirosław (1931-2006)
(2)
Pękalski Adam (1975- )
(2)
Rejchtman Grzegorz (1970- )
(2)
Skalska Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Socha Piotr (1966- )
(2)
Stankiewicz Izabela (pedagog)
(2)
Talar Magdalena (tłumaczka)
(2)
Waliś Robert (1979- )
(2)
Łukasik Joanna Małgorzata
(2)
Allman Howard
(1)
Aves Corinne
(1)
Bajtlik Jan (1989- )
(1)
Bartosik Aleksandra
(1)
Bartosik Tadeusz (1925-1985)
(1)
Beaupère Paul (1969- )
(1)
Benvenuto Johan
(1)
Bielańska Andżelika (ilustratorka)
(1)
Boradyń-Bajkowska Anna (tłumaczka)
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Bourgoin Nicolas (1962- )
(1)
Bouyssou Laureen
(1)
Brodacki Michał (tłumacz)
(1)
Brosz Bartek
(1)
Brosz Bartłomiej (ilustrator)
(1)
Brzozowska Ewa (graficzka)
(1)
Błędowski Ernest
(1)
Carletti Emanuela (ilustratorka)
(1)
Cartwright Mary
(1)
Cejović Biserka
(1)
Centrum Badawcze Lisciani
(1)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(1)
Ciecierska Barbara (tłumaczka)
(1)
Cieślak Małgorzata (ilustratorka)
(1)
Colletti Marco
(1)
Corleone Vittorio
(1)
Czarnik Barbara (filolog)
(1)
Czekański Marek (1948- )
(1)
Dawczak Beata
(1)
Derkacz Zbigniew
(1)
Duralska-Macheta Teresa
(1)
Dziewiątkowska Zofia
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Ekiert Janusz (1931-2016)
(1)
Feliks Janusz (autor gier)
(1)
Fuks Agata
(1)
Gajos Katarzyna
(1)
Galewska-Kustra Marta (logopeda)
(1)
Galińska Barbara (ilustratorka)
(1)
Galotti Sally
(1)
Gentili Maria Rita
(1)
Gilles Cotte Delphine
(1)
Ginter Tomasz
(1)
Gispert Carlos (1947- )
(1)
Gołaszewska Izabela
(1)
Graboś Anita (1977- )
(1)
Guile Gill
(1)
Hałucha-Adamko Monika
(1)
House Felicity
(1)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(1)
Hrynkiewicz Krzysztof (autor gier)
(1)
Iwaszkiewicz Karolina (tłumaczka)
(1)
Iwaszkiewicz Maria (1924-2019)
(1)
Janicz Mieczysław (1901-1990)
(1)
Kania Piotr (sztuki piękne)
(1)
Karlik Beata
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kocowska Barbara (1955- )
(1)
Kolasiński Jakub
(1)
Kotynia Teresa
(1)
Kozera Piotr (ilustrator)
(1)
Krassowska Dorota
(1)
Kruszyński Mateusz Piotr
(1)
Krynicka Iwona
(1)
Kuczyńska Magdalena
(1)
Kuffner Trish
(1)
Kwiatkowska Irena (1912-2011)
(1)
Kłos Joanna (graficzka)
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Lubka Mariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(84)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(88)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(143)
Język
polski
(140)
niemiecki
(1)
wiele języków
(1)
Odbiorca
Dzieci
(77)
6-8 lat
(52)
9-13 lat
(36)
0-5 lat
(34)
Młodzież
(17)
Dorośli
(13)
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Przedszkola
(7)
Rodzice
(7)
14-17 lat
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Edukatorzy muzealni
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkolaki
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Technikum
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(2)
Literatura francuska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Muzyka polska
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(11)
Przedszkola
(9)
Język polski
(8)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Uwaga (psychologia)
(5)
Korekcja mowy
(4)
Matematyka
(4)
Mowa
(4)
Język angielski
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Mnożenie (matematyka)
(3)
Programowanie (informatyka)
(3)
Barwy
(2)
Dzieci
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Liczenie w pamięci
(2)
Metoda Montessori
(2)
Myślenie
(2)
Nauka czytania
(2)
Nauka liczenia
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Skauting
(2)
Wszechświat
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zabawa
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Arytmetyka
(1)
Budownictwo
(1)
Czytanie
(1)
Dinozaury
(1)
Dodawanie (matematyka)
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dzień
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Ekologia
(1)
Figury geometryczne
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Flagi
(1)
Fonetyka
(1)
Geografia turystyczna
(1)
Geometria
(1)
Grywalizacja
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Historia powszechna
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język niemiecki
(1)
Kaczor Donald (postać fikcyjna)
(1)
Klocki (zabawki)
(1)
Kontynenty
(1)
Kreatywność
(1)
Las
(1)
Logopedia
(1)
Majsterkowanie
(1)
Metody nauczania
(1)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Myszka Miki (postać fikcyjna)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauka
(1)
Noc
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Paleobotanika
(1)
Paleozoologia
(1)
Papieroplastyka
(1)
Paweł Apostoł (święty ; ok 8- ok 67)
(1)
Państwo
(1)
Pedagogika teatru
(1)
Pierwsza pomoc
(1)
Pisownia
(1)
Plan dnia
(1)
Poczta
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Pory roku
(1)
Przedszkolaki
(1)
Przestępcy
(1)
Przyjęcia dziecięce
(1)
Przyroda
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Pucio (postać fikcyjna)
(1)
Robaki pasożytnicze
(1)
Rysowanie
(1)
Ryż
(1)
Równania algebraiczne
(1)
Rękodzieło
(1)
Samochody ciężarowe
(1)
Savoir-vivre
(1)
Scooby-Doo! (postać fikcyjna)
(1)
Stolice
(1)
Sylaby
(1)
Symulacja
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka przetrwania
(1)
Słowa
(1)
Temat: dzieło
Ballady i romanse
(1)
Biblia
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Świat
(2)
Europa
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(11004)
Powieść
(9273)
Dokumenty dźwiękowe
(7834)
Powieść polska
(6734)
Opowiadania i nowele
(6416)
Gry edukacyjne
(-)
Audiobooki
(6097)
Powieść amerykańska
(5632)
Wiersze
(5526)
Kryminał
(4525)
Biografia
(4145)
Powieść obyczajowa polska
(3413)
Poradnik
(3159)
Opracowanie
(3058)
Wydawnictwa popularne
(2948)
Broszura
(2843)
Powieść angielska
(2715)
Podręcznik akademicki
(2657)
Powieść przygodowa
(2348)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(2206)
Powieść obyczajowa amerykańska
(2204)
Poezja polska
(2127)
Literatura dla dzieci
(1976)
Pamiętniki i wspomnienia
(1869)
Podręcznik
(1829)
Publikacje dla dzieci
(1794)
Fantastyka
(1788)
Antologia
(1769)
Opowiadanie polskie
(1706)
Kasety magnetofonowe
(1687)
Literatura polska
(1684)
Powieść historyczna
(1670)
Literatura dziecięca polska
(1661)
Publikacja bogato ilustrowana
(1612)
Pamiętniki polskie
(1537)
Materiały pomocnicze
(1531)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1468)
Romans
(1425)
Thriller
(1421)
Książki dla małych dzieci
(1376)
Powieść młodzieżowa polska
(1372)
Opowiadanie obyczajowe polskie
(1116)
Powieść psychologiczna
(1108)
Przewodnik turystyczny
(1074)
Publicystyka polska
(1074)
Książka obrazkowa
(1071)
Książka-zabawka
(1039)
Komiks
(1034)
Fantasy
(1004)
Literatura dla młodzieży
(994)
Powieść obyczajowa angielska
(994)
Encyklopedia
(968)
Album
(952)
Powieść francuska
(910)
Poezja dziecięca polska
(889)
Bajki i baśnie
(874)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(809)
Literatura młodzieżowa polska
(778)
Przepisy kulinarne
(751)
Powieść historyczna polska
(742)
Reportaż
(683)
Powieść niemiecka
(682)
Powieść sensacyjna amerykańska
(658)
Saga rodzinna
(653)
Publikacje popularnonaukowe
(638)
Gry i zabawy umysłowe
(623)
Dramat polski
(607)
Powieść biograficzna
(607)
Powieść rosyjska
(581)
Powieść dziecięca polska
(534)
Powieść młodzieżowa angielska
(534)
Powieść fantastyczna amerykańska
(514)
Monografia
(453)
Literatura
(448)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(445)
Ćwiczenia i zadania
(431)
Publicystyka
(429)
Lektura z opracowaniem
(428)
Powieść kryminalna polska
(412)
Wywiad dziennikarski
(404)
Powieść fantastyczna polska
(397)
Powieść obyczajowa francuska
(392)
Science fiction
(381)
Powieść kryminalna amerykańska
(369)
Reportaż polski
(369)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(368)
Powieść grozy
(341)
Horror
(340)
Powieść norweska
(334)
Powieść obyczajowa niemiecka
(328)
Literatura podróżnicza polska
(323)
Fraszki
(321)
Powieść szwedzka
(306)
Powieść kryminalna angielska
(298)
Romans historyczny
(294)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(286)
Praca zbiorowa
(283)
Fotografia polska
(279)
Adaptacja literacka
(275)
Teatr polski
(273)
Powieść dziecięca angielska
(269)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(58)
Edukacja i pedagogika
(39)
Matematyka
(7)
Językoznawstwo
(4)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
143 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomelo i kolory / Ramona Bădescu ; [ilustracje] Benjamin Chaud ; przełożyła z francuskiego Katarzyna Skalska. - Wydanie 1, nakład 2. - Poznań : Wydawnictwo Zakamarki, 2016. - [122] strony : ilustracje kolorowe ; 17x16 cm.
Książki o Pomelo.
Pomelo, filozofujący słoń mieszkający pod dmuchawcem, tym razem bierze na warsztat kolory i bawi się w skojarzenia. Niektóre przewidywalne, niektóre zaskakujące. Niebanalny tekst i pomysłowe ilustracje sprawiają, że całość jest intelektualno-estetyczną rozrywką tak dla trzylatka, jak i dla jego starszego rodzeństwa, rodziców czy dziadków. [www.empik.com, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomelo, słoń o niezwykłym poczuciu humoru oraz wnikliwym oglądzie świata, rozśmiesza i zadziwia swoją interpretacją słów i pojęć o przeciwstawnych znaczeniach. Znajdziemy tu przeciwieństwa klasyczne (daleko/blisko), zaskakujące (marzenie/rzeczywistość), subtelne (patrzeć/widzieć) i nieco postrzelone (chcesz?/proszę bardzo!). Książka „Pomelo i przeciwieństwa” to dla dzieci fascynujące odkrywanie znaczeń i zależności w otaczającym świecie. A dorośli? Z pewnością nie raz uśmiechną się rozbawieni. [www.empik.com, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Typogryzmol / Jan Bajtlik. - Warszawa : Wydawnictwo Dwie Siostry, 2014. - [156] s. : il. ; 29 cm.
W tej interaktywnej książce litery zamieniają się w wieżowce, ulice, gwiazdozbiory, zwierzęta i wszystko, co tylko przyjdzie Wam do głowy. Kryją się pod śniegiem, chowają się w zatłoczonym pokoju i zjeżdżają na nartach. Gną się, łamią i wypuszczają liście. A wszystko to po to, by rozwinąć sprawność manualną dziecka, oswoić je ze znakami alfabetu i zapewnić mu świetną zabawę. [www.empik.com, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zostań Bohaterem Biblii)
Na okł.: Książka - gra.
Graj, by poznać Biblię Historia dzieje się nad brzegiem Nilu. Na imię masz Tobi, należysz do ludu Izraela, który przebywa na wygnaniu w Egipcie i jest więziony przez faraona. Waszą jedyną nadzieją na wyzwolenie jest Mojżesz. Musisz mu pomóc. To nie jest zwykła książka. To przygoda, dzięki której poznajemy Mojżesza i jego wielką wiarę w Boże obietnice. Czytelnik decyduje, jak postąpi jego bohater - trzeba wybrać następny krok, znaleźć właściwy numer i... sprawdzić, co się wydarzy. [www.gandalf.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-2 (2 egz.)
Gra planszowa
Gra planszowa
W koszyku
Cortex [Gra planszowa] : wyzwania / Johan Benvenuto i Nicolas Bourgoin. - Gdańsk : Rebel , copyright 2017. - 1 pudełko : ilustracje kolorowe ; 14 x 14 cm.
(Wiek: 6+)
Czas gry: 15 min
Zawartość pudełka: instrukvcja, 90 kart, 74 karty testów, 6 kart wyzwań, 10 kart faktur z wytłoczeniami, 6 układanek z obrazkiem mózgu,
Oto dynamiczna i wesoła gra, która pozwoli Wam wzmocnić pamięć, zręczność i zdolność kojarzenia faktów, jednocześnie pozostając świetną zabawą! [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-53/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajeczne zgadywanki / il. Ernest Błędowski. - Inowrocław : Pasja, [2016]. - 60 s., [2] k. tabl. : il. ; 30 cm.
Na okł.: Rebusy, krzyżówki obrazkowe, labirynty, zabawy logiczne, porównania.
Książka edukacyjna z naklejkami, krzyżówki, labirynty, rebusy, zabawy logiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 793/P.Dz. (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 3+)
Liczba graczy: 3 i więcej.
Czas gry: 15-20 minut.
Na pudełju: rozwijej poznawnie świata, wyobraźnię, kreatywność, koncentrację.
Zawartość gry:10 kart emocji, 10 kart aktywności, 20 żetonów z emocjami, 18 żetonów punktacji, karta ściągawka z nazwami emocji, 4 medale zwycięzcy, punktacji, karta ściągawka z nazwami emocji, 4 medale zwycięzcy, instrukcja
Gra edukacyjna Co za emocje! (39 lat) to kreatywna i żywiołowa gra dla młodszych dzieci, które uczą się rozpoznawać swoje i cudze uczucia oraz je wyrażać. Zadaniem gracza jest zaprezentować pozostałym uczestnikom przedstawioną na karcie emocję w określony sposób. Można to robić za pomocą min, krótkiej opowieści, dźwięków i odgłosów lub rozpoznając emocję na podstawie wyrazu twarzy. To świetny trening komunikacji, który pobudza wyobraźnię emocjonalną, kreatywność, empatię oraz umiejętność kojarzenia, a nade wszystko dostarcza dużo emocji i śmiechu! Trening rozpoznawania i wyrażania emocji! Gra edukacyjna Co za emocje! (3-9 lat) to doskonała pomoc dla przedszkolaków wspomagająca ich w lepszym poznaniu siebie i uczuć osób z najbliższego otoczenia. Dzięki prostym, a zarazem aktywnym wariantom gry dzieci nauczą się nazywać podstawowe emocje, takie jak: radość, smutek, zaskoczenie, wstyd czy strach. Podczas zabawy przedszkolaki będą mogły ćwiczyć wyrażanie emocji w bezpiecznej rodzinnej atmosferze oraz rozmawiać o tym, co czują w określonych sytuacjach i jak radzić sobie z radzić zarówno z pozytywnymi, jak i negatywnymi uczuciami. Wystarczy odkryć jedną z 10 kart aktywności i przekazać ją pozostały uczestnikom we wskazany na karcie sposób: za pomocą mimiki, całego ciała, własnego głosu czy wyrazu twarzy innych. Doskonała rozrywka dla całej rodziny. Realistyczne i sugestywne rysunki Katarzyny Urbaniak wprowadzają młodsze dzieci w świat emocji i pomagając je oswoić i czyniąc je przyjaźniejszymi. Karty do gry mają zaokrąglone rogi i zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość. Rozwój poznawanie świata, myślenie logiczne, wyobraźnia, koncentracja [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-63/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 7+)
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry: 20-40 minut
Zawartość pudełka: 30 kart z pytaniami, 5 pionków, kostka do gry, 15 kart do gry obserwacyjnej, 10 kart ruchu, plansza do gry.
Na okładce: rozwijaj historię, poznawanie świata, spostrzegawczość, pamięć.
Gra edukacyjna „Historia Polski” (7–99 lat) to wspaniała przygoda dla miłośników podróży w czasie oraz ciekawostek historycznych. Gracze ścigają się o zwycięstwo i poznają przy tym życie mieszkańców dawnej Polski. Dodatkowe zadania z wyszukiwaniem obrazków z kart na planszy urozmaicają rozgrywkę, a przy tym ćwiczą spostrzegawczość oraz refleks. Co sprzedawano w sukiennicach? Jak ubierała się szlachta? Dokąd można było popłynąć statkiem „Batory”? – odpowiedzi na te i wiele innych pytań można poznać w czasie emocjonującej zabawy. Nauka historii przez zabawę Niełatwo zachęcić dzieci do nauki historii. Ilość informacji do zapamiętania może przytłaczać. Ciężko też połączyć poszczególne fakty i daty w całość. Rodzinna gra to świetny pretekst do tego, żeby uczyć się historii w radosnej atmosferze. Wyścig przez stulecia pozwoli dzieciom lepiej umiejscowić ważne wydarzenia na linii czasu. Atrakcyjna grafika i element rywalizacji zachęcą do zdobywania i poszerzania wiedzy zdobytej w szkole. Emka Kowalska, blog obibooki.pl, prowadząca „Przeczytaj mi te historię” w TVP Historia Gra „Historia Polski” pokazuje, że historii można uczyć się w ciekawy i nowoczesny sposób. W czasie wyścigu po planszy gracze odpowiadają na pytania związane z dziejami Polski i jej dawnych mieszkańców, wykonują zadania opisane na kartach ruchu oraz wypatrują na planszy osoby i obiekty przedstawione na kartach do gry obserwacyjnej. Historyczna wyprawa rozbudza ciekawość świata, uczy myślenia logicznego, pozwala poznać różne okresy historyczne oraz dostrzec ich niepowtarzalność. Zamiast wkuwania dat gracze poznają szeroki kontekst kulturowy i społeczny. Barwne ilustracje Zuzanny Wollny, specjalizującej się w historycznych narracjach dla dzieci, przyciągają uwagę atrakcyjnością szczegółów oraz zachęcają do poznawania historii Polski. Plansza została wykonana z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój historia, poznawanie świata, spostrzegawczość, pamięć. [smyk.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-64/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kumaci piraci [Gra] : gra matematyczna. - Warszawa : Edgard, 2023. - 1 pudełko ; 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
Na opakowaniu: rozwijaj się - kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
Zawartość pudełka: 4 plansze do gry, 48 kwadratowych żetonów (44 z wynikami działań, 4 żetony lunety), 48 prostokątnych żetonów (44 z działaniami, 4 specjalne), instrukcja.
Ilość graczy: 1-4
Czas gry: 20-30 min
Kumaci piraci” (6+) to matematyczna bitwa o skarby, w której gracze wcielają się w role piratów i wykonują działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 z podziałem na dwa poziomy trudności oraz mnożenie w zakresie 1–50. Ile jest 4x5, a 18+2? Wylosujcie działanie, wykonajcie je i sprawdźcie wynik! Podpowiedź będą stanowiły pirackie trofea – jeśli są takie same na żetonie i planszy – zbieracie skarb. Wygrywa ten, kto pierwszy zgromadzi sześć pirackich trofeów i umieści je w skrzyni. W tym emocjonującym wyścigu po skarby przydadzą się koncentracja, dobra pamięć i spostrzegawczość. Przy okazji gracze będą trenować umiejętności szybkiego liczenia w pamięci i myślenie logiczne. Kinga Gałązka – matematyk, ekspert Ośrodka Rozwoju Edukacji, konsultant w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Gra „Kumaci piraci” wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, które rozwija umiejętność myślenia logicznego, rozwiązywania problemów i skutecznego komunikowania się. Gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu naturalnych zdolności, takich jak pomysłowość, chęć eksperymentowania oraz ciekawość świata. Doskonalą przy tym kompetencje przyszłości, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań. Plansze i żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój dodawanie i odejmowanie, mnożenie, myślenie logiczne, pamięć. [https://platon.com.pl/pl/gra-matematyczna-kumaci-piraci/produkt-1036221097]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 200/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zakodowany kosmos [Gra na kodowanie ]/ pomysł gry Hubert Bobrowski ; ilustracje Adam Pękalski ; projekt Anna Wielbut. - Warszawa : Edgard, 2022. - 1 pudełko : karton, drewno, ilustracje kolorowe ; 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 8+)
Druga część serii gier o kodowaniu od Kapitana Nauki.
Gra prowadza dziecko w podstawy programowania, równoległe zapewniając mu wspaniałą kosmiczną przygodę. Gra wprowadza najmłodszych do świata algorytmów bez użycia komputera. W trakcie rozgrywki dzieci uczą się tworzenia poleceń w języku programowania. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne i orientację przestrzenną. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań - omijając kosmiczne przeszkody, blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy.
Zakodowany kosmos wykorzystuje STEM, czyli nowe podejście do uczenia się. Łączy zagadnienia z różnych obszarów: nauk ścisłych, nowoczesnych technologii, inżynierii i matematyki, pozwala efektywniej myśleć, rozwiązywać problemy.
Gra rozwija umiejętności kodowania (podstawy programowania i tworzenia algorytmów), orientację przestrzenną, myślenie logiczne, koncentrację, wytrwałość i cierpliwość w oczekiwaniu na swój ruch.
Zawartość pudełka: plansza z panelem kodowania, 72 żetony kodowania i poderóży, 4 statki kosmiczne, 4 rakiety, (pionki), instrukcja.
Czas gry: 20-45 min
Ilość graczy: 2-4
Gra na kodowanie „Zakodowany kosmos” (8+) to kosmiczna podróż, w której gracze wcielają się w role nawigatorów statków kosmicznych i z pomocą kodowania układają trasy, by opanować międzygwiezdne bazy. Wykonując misję, uczą się podstaw programowania, tworząc instrukcje warunkowania i sekwencje. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Doskonalą również myślenie strategiczne, omijając kosmiczne przeszkody oraz blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy. [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-kosmos-kapitan-nauka/produkt-851471215]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 242/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 4+)
Na opakowaniu: kodowanie, myslenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
Zwartość pudełka: plansza, 35 kart, 28 etonów ze skarbami, 4 żetony z czarodziejem i duchem ; instrukcję w języku polskim i ukraińskim.
Czas gry: 15-20 min
Dla 1 i więcej graczy
Gra kooperacyjna „Zakodowany zamek” ( 4–8 lat) wprowadza dzieci w podstawy programowania bez użycia komputera. Dzięki układaniu odpowiednich sekwencji kart, które prowadzą czarodzieja do poszukiwanych skarbów, dzieci uczą się tworzenia zrozumiałych komunikatów oraz algorytmów, czyli powtarzalnych sekwencji. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Podczas gry doskonalą również kompetencje społeczne i zdolność współpracy, by osiągnąć wspólny cel, czyli opracować strategię zebrania trofeów, zanim zrobi to duch. Trening myślenia logicznego i kreatywności Oryginalna gra kooperacyjna o interesującej fabule i intrygującej szacie graficznej, wprowadzająca w podstawy programowania oraz tworzenia algorytmów. Podczas nabywania umiejętności kodowania gracze współpracują ze sobą, doskonaląc kompetencje społeczne i cyfrowe – kluczowe w nowym społeczeństwie informacyjnym. Wartościowa pomoc dydaktyczna dla nauczycieli edukacji początkowej oraz emocjonująca gra rodzinna o walorach integrujących. dr Aleksandra Szyller, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wykładowca akademicki na Wydziale Pedagogicznym UW, prowadząca szkolenia dla nauczycieli Gra „Zakodowany zamek” wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, integrujące nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę w celu rozwijania umiejętności myślenia logicznego, rozwiązywania problemów, kreatywności oraz współpracy. Zamiast strategii opartych na pamięciowym przyswajaniu informacji gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu pomysłowości, efektywnego myślenia i potrzeby eksperymentowania, co wyzwala ich naturalną kreatywność. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań. Barwne ilustracje Justyny Hołubowskiej-Chrząszczak przyciągają uwagę atrakcyjnością szczegółów i zachęcają do zabawy w kodowanie. Plansza, karty i żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-zamek-kapitan-nauka/produkt-670422613]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 243/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pierwsze wydanie gry pod tytułem: Hodowla zwierzątek.
Zawartość pudełka: 4 plansze, 2 dwunastościenne kostki ; 120 kartoników z obrazkami zwierząt: 60 królików, 24 owce, 20 świń, 12 krów, 4 konie ; 4 plastikowe figurki małych psów ; 2 plastikowe figurki dużych psów ; instrukcja , 4 plastikowe małe psy, 2 plastikowe duże psy, instrukcja.
Liczba graczy: 2-6.
Uwaga! Produkt nieodpowiedni dla dzieci poniżej 3. roku życia.
Czas gry: 30 min
Superfarmer to wyjątkowa gra ekonomiczna znana już od kilkudziesięciu lat. Zostań najlepszym farmerem w okolicy i stwórz pokaźne stado zwierząt złożone z królików, owiec, świń, krów i koni. Ale uważaj! Na twoje zwierzęta czyhają wilki i lisy! Rozmnażaj i wymieniaj zwierzęta - trzeba wyczuć odpowiedni moment, aby wymienić zwierzęta po jak najbardziej korzystnym kursie. Jubileuszowe wydanie Superfarmera otrzymało nową oprawę graficzną z ilustracjami Piotra Sochy. Dodatkową atrakcją są plastikowe figurki psów i bardziej dynamiczna wersja gry. A wszystko w dużym kwadratowym pudełku! Gra uczy planowania, myślenia strategicznego i cierpliwości. Gracze rzucają kolejno, zawsze dwiema kostkami. Jeśli gracz rzuci kostkami tak, że na obu wypadnie takie samo zwierzę, to dostaje to zwierzę ze stada głównego. Gdy po kilku kolejkach gracz ma już jakieś zwierzęta, to po następnym rzucie otrzymuje ze stada tyle zwierząt wyrzuconego gatunku, ile ma pełnych par tego gatunku łącznie z wyrzuconymi na kostkach. Przed każdym rzutem kostkami gracz, jeśli zechce może dokonać jednej wymiany: z głównym stadem, o ile stado ma potrzebne mu zwierzęta, lub z innym graczem, oczywiście jeżeli ten się na to zgodzi. Wymiany odbywają się zgodnie z przelicznikami przedstawionymi w tabeli wymian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-108/GP (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Zostań Bohaterem Biblii)
Na okł.: Książka - gra.
Graj, by poznać Biblię Historia dzieje się w Damaszku trzydzieści sześć lat po śmierci Chrystusa. Mieszkasz u starego Ananiasza, który przygarnął Cię i ochrzcił, gdy byłeś małym dzieckiem. Właśnie spotkałeś Pawła, nawróconego prześladowcę chrześcijan. Możesz towarzyszyć mu w podróży i razem z nim głosić ludziom Dobrą Nowinę. To nie jest zwykła książka. To przygoda, dzięki której poznajemy misję św. Pawła i jego oddanie słowom Chrystusa. Czytelnik decyduje, jak postąpi jego bohater - trzeba wybrać następny krok, znaleźć właściwy numer i... sprawdzić, co się wydarzy. [www.gandalf.com.pl, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-2 (2 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Młody Obserwator Przyrody : edukacja i zabawa)
Tekst także na stronie 2. i 3. okładki. Na okładce: W środku zagadki i zadania.
Ten zeszyt przedstawia zwierzęta i rośliny żyjące w czasach prehistorycznych. Uświadamia dziecku, że w odległej przeszłości życie na Ziemi wyglądało inaczej niż obecnie. Pokazuje, jak w kolejnych erach geologicznych zmieniała się przyroda na obszarze dzisiejszej Polski. Rozbudza zainteresowanie historią życia na Ziemi. Seria kolorowych zeszytów „Młody obserwator przyrody” powstała, by ułatwić dzieciom poznanie i pokochanie polskiej przyrody. Podpowiada, jak zainteresować dziecko otaczającym nas środowiskiem. [Multico, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2dz-56 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
PRL [gra planszowa] : planszowa rozrywka ludowa / opracowanie graficzne Bartek Brosz, Jarek Lula - Gdynia : Trefl, [2015]. - 1 gra (plansza, 4 pionki, 213 banknotów, 110 kart, 25 żetonów towarów, kostka) : drewno, karton, plastik, tektura, kolor ; 26x26x8 cm + 1 instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 21 cm).
(Wiek: 10+)
W pudełku: plansza, 4 pionki, 213 banknotów, 110 kart, 25 żetonów towarów, kostka
Liczba graczy : 2-4
Wiek gracza: 10+
Grę uzupełnia darmowa, nowatorska aplikacja mobilna Trefl Games
Sprawdź swoją wiedzę z czterech kategorii, a za prawidłowe odpowiedzi otrzymasz gotówkę. Co jakiś czas w grze pojawia się możliwość nabycia upragnionych towarów deficytowych. Zdobywca największej ich liczby - zostaje zwycięzcą. Grę uzupełnia nowatorska aplikacja mobilna, dzięki której gracze otrzymają dostęp do dodatkowych pytań i cyfrowych akcesoriów do gry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 16/GP (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
Angielski liczby [Puzzle] / ilustracje: Ewa Brzozowska. - Warszawa : Wydawnictwo Edgard, copyright 2018. - 1 pudełko : tektura, kolor ; 16x13x4 cm.
(Kapitan Nauka)
(Układanki Malucha)
(Wiek: 1+)
Zawartość: 20 kartonów z puzzlami.
Angielski. Liczby to pakiet puzzli, dzięki którym maluchy uczą się liczyć w języku angielskim do 10. Każdy z dwuelementowych zestawów składa się z ilustracji zachęcającej dzieci do liczenia oraz liczby z podpisem w języku angielskim. Dziecko dopasowuje kolorowe rysunki obiektów do ich liczby. Dzięki nagraniom do pobrania (ze strony internetowej) osłuchuje się również z poprawną wymową, a także oswaja z zapisem angielskich liczb. Pakiet puzzli pozwala również na kreatywne zabawy dostosowane do możliwości i zainteresowań maluchów, zachęcając ich do dopasowywania elementów, które pasują kolorem, a potem do przeliczania, pokazywania paluszkiem szczegółów ilustracji czy odpowiadania na pytania, np. Ile skarpetek wisi na sznurku? Na ile kawałków pokrojono pizzę? Czy widzisz na rysunku żółtą kredkę? Dzięki angażującej zabawie z puzzlami maluchy poznają angielskie liczby, a przy okazji trenują koordynację oko-ręka, spostrzegawczość i koncentrację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 252/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Na nowo odkryj jedną ze swoich ulubionych bajek i baw się podczas rozwiązywania ćwiczeń.
Seria książeczek „Ucz się z…” została opracowana z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym. Znane i lubiane baśnie, ciekawie zilustrowane, uczą odróżniać dobro od zła. Wszystkie publikacje zawierają wiele kreatywnych zadań ćwiczących spostrzegawczość, umiejętności słuchania i czytania tekstu ze zrozumieniem. Ćwiczenia dotyczą również pojęć przyrodniczych i matematycznych, rozbudzają ciekawość poznawczą dzieci. Każda książeczka zawiera naklejki motywujące dziecko do działania. [www.empik.com, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5 - Pok.Kier. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Na nowo odkryj jedną ze swoich ulubionych bajek i baw się podczas rozwiązywania ćwiczeń.
Seria książeczek „Ucz się z…” została opracowana z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym. Znane i lubiane baśnie, ciekawie zilustrowane, uczą odróżniać dobro od zła. Wszystkie publikacje zawierają wiele kreatywnych zadań ćwiczących spostrzegawczość, umiejętności słuchania i czytania tekstu ze zrozumieniem. Ćwiczenia dotyczą również pojęć przyrodniczych i matematycznych, rozbudzają ciekawość poznawczą dzieci. Każda książeczka zawiera naklejki motywujące dziecko do działania. [www.merlin.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5 - Pok.Kier. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Na nowo odkryj jedną ze swoich ulubionych bajek i baw się podczas rozwiązywania ćwiczeń.
Seria książeczek „Ucz się z…” została opracowana z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym. Znane i lubiane baśnie, ciekawie zilustrowane, uczą odróżniać dobro od zła. Wszystkie publikacje zawierają wiele kreatywnych zadań ćwiczących spostrzegawczość, umiejętności słuchania i czytania tekstu ze zrozumieniem. Ćwiczenia dotyczą również pojęć przyrodniczych i matematycznych, rozbudzają ciekawość poznawczą dzieci. Każda książeczka zawiera naklejki motywujące dziecko do działania. [www.empik.com, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5 - Pok.Kier. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej