Przedsiębiorcy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje fachowe
(29)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Poradniki i przewodniki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(37)
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(37)
Autor
Abromeit Wolfgang
(1)
Alama Karolina
(1)
Antonioni Peter
(1)
Aulet Bill (1958- )
(1)
Badowska Małgorzata (radca prawny)
(1)
Bakalarz Dariusz (tłumacz)
(1)
Bieda Roman
(1)
Blicharz Rafał (1975- )
(1)
Boryczka Michał
(1)
Boryczko Maciej
(1)
Broniecka Justyna
(1)
Buglewicz Ksenia (1978- )
(1)
Cendrowska Barbara (ekonomia)
(1)
Chomiczewski Witold
(1)
Cicirko Tomasz
(1)
Ciepła Helena (1939- )
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Gumularz Mirosław
(1)
Heropolitańska Izabela
(1)
Hołda-Wydrzyńska Anna
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(1)
Jagura Bartosz
(1)
Janicka Małgorzata (ekonomia)
(1)
Janicki Przemysław
(1)
Jasiński Krzysztof (prawnik)
(1)
Jerzmanowski Jędrzej
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika (marketing)
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Kania Michał (prawnik)
(1)
Karwala Damian
(1)
Kasprzyk Marcin (prawnik)
(1)
Koch Andrzej (prawo)
(1)
Kokocińska Katarzyna (1973- )
(1)
Kotarbiński Jacek
(1)
Kowalewski Karol (ekonomia)
(1)
Kozik Patrycja
(1)
Kożuchowski Maciej
(1)
Krasodomska Joanna (1978- )
(1)
Krasuski Andrzej
(1)
Kreczmańska-Gigol Katarzyna
(1)
Kruś Maciej
(1)
Krzal Karolina
(1)
Kępiński Jakub
(1)
Kępiński Marian (1940-2018)
(1)
Lewandowski Filip (prawo)
(1)
Lichosik Anna
(1)
Litwińczuk Hanna (1953- )
(1)
Lubasz Dominik
(1)
Lukosek Dagmara
(1)
Marek Beata
(1)
Martysz Czesław (ekonomia)
(1)
Maruta Marcin
(1)
Marzec Krzysztof (informatyk)
(1)
Mataczyński Maciej (1975- )
(1)
Maślak Tomasz
(1)
Meier Michael (prawo)
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Michalski Marek (prawnik)
(1)
Miller Douglas (1966- )
(1)
Mizioch Tomasz
(1)
Miziołek Tomasz
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Moskwa Leopold
(1)
Mroczyński-Szmaj Łukasz (1986- )
(1)
Napierała Jacek
(1)
Nieradka-Bernaciak Monika
(1)
Nierodka Agnieszka
(1)
Nowak Edward (1951- )
(1)
Nowicka Aurelia (1953-2021)
(1)
Nowikowska Monika
(1)
Olszak Katarzyna (prawo)
(1)
Olszewski Jan (1960- )
(1)
Ostaszewski Janusz (1956- )
(1)
Pawelczyk Zofia
(1)
Pawłowski Sławomir
(1)
Pepall Lynne (1952- )
(1)
Piwowarczyk Agnieszka
(1)
Pokryszka Katarzyna
(1)
Powałowski Andrzej (1951- )
(1)
Przeszło Ewa
(1)
Rashid Manzur
(1)
Rodek-Kietlińska Joanna
(1)
Rubak Benedykt Dominik
(1)
Russel Piotr
(1)
Rutkowska-Sowa Magdalena
(1)
Sagan Beata
(1)
Sawicki Jarosław (tłumacz)
(1)
Sałbut Bartosz (tłumacz)
(1)
Schmidtke Rafał
(1)
Sieńczyło-Chlabicz Joanna (1965- )
(1)
Sokołowska Dorota (prawnik)
(1)
Sokół Aneta (ekonomia)
(1)
Sołtysiński Stanisław (1939- )
(1)
Staniszewska Lucyna
(1)
Stankiewicz Rafał (nauki prawne)
(1)
Stapiński Rajmund (1990- )
(1)
Stawowy Maciej (radca prawny)
(1)
Szczepanik Rafał (prawo)
(1)
Szewczyk Ewa (radca prawny)
(1)
Szewczyk Marek (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(36)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(36)
nieznany (0 0)
(1)
nieznany (0 p)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(12681)
6-8 lat
(7918)
0-5 lat
(5752)
9-13 lat
(5721)
Młodzież
(3210)
Przedsiębiorcy
(38)
14-17 lat
(2284)
Szkoły wyższe
(792)
Szkoły podstawowe
(582)
Szkoły średnie
(486)
Rodzice
(392)
Studenci
(216)
Dorośli
(191)
Nauczyciele
(188)
Szkoły ponadgimnazjalne
(144)
18+
(103)
Menedżerowie
(78)
Prawnicy
(77)
Lekarze
(74)
Logopedzi
(73)
Klasa 1.
(68)
Klasa 3.
(66)
Licea
(63)
Klasa 2.
(62)
Szkoły zawodowe
(58)
Poziom podstawowy
(56)
Przedszkola
(54)
Gimnazja
(50)
Klasa 4.
(47)
Pedagodzy
(47)
Nauczanie początkowe
(40)
Nauczyciele przedszkoli
(37)
Psycholodzy
(37)
Nauczyciele języka polskiego
(36)
Technikum
(33)
Pracownicy naukowi
(30)
Inżynierowie
(29)
Klasa 8.
(29)
Poziom średniozaawansowany
(29)
Klasa 7.
(28)
Klasa 6.
(27)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Klasa 5.
(26)
B1 (poziom biegłości językowej)
(25)
Terapeuci zajęciowi
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(22)
Adwokaci
(22)
Terapeuci
(22)
11-14 lat
(21)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
Sędziowie
(21)
Poziom rozszerzony
(20)
Nauczyciele akademiccy
(19)
Radcy prawni
(19)
Ekonomiści
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Dziewczęta
(16)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Programiści
(16)
Urzędnicy
(16)
Psychoterapeuci
(15)
Fizjoterapeuci
(14)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(14)
Pielęgniarki
(14)
Informatycy
(13)
Klasa 1
(13)
Księgowi
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
Dietetycy i żywieniowcy
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
Inżynierowie budownictwa
(12)
Policjanci
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci prawa
(12)
Szkoła podstawowa
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Kobieta
(11)
Neurolodzy
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Aplikanci
(10)
Doradcy podatkowi
(10)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 8
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Psychiatrzy
(10)
Uczniowie
(10)
Architekci
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Fizycy
(9)
Klasa 3
(9)
Uczniowie szkół średnich
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Chorzy
(8)
Klasa 7
(8)
Nauczyciele matematyki
(8)
Temat
Prawo podatkowe
(4)
Prawo spółek handlowych
(4)
Marketing
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Zarządzanie
(3)
Marka (ekonomia)
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Ochrona danych osobowych
(2)
Podatek od towarów i usług
(2)
Podatki i opłaty lokalne
(2)
Prawodawstwo
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Sukces
(2)
Administracja publiczna
(1)
Akcyza
(1)
Bankowość
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Branding (marketing)
(1)
COVID-19
(1)
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
(1)
Darowizna
(1)
Decyzje
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Finanse
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
General Electric Company
(1)
Google (wyszukiwarka internetowa)
(1)
Google AdSense
(1)
Google Analytics
(1)
Google Tag Manager
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gwarancje bankowe
(1)
Hipoteka
(1)
Innowacje
(1)
Kadry
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kredyt
(1)
Kryzys
(1)
Księgi wieczyste
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marka
(1)
Mikroekonomia
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Negocjacje biznesowe
(1)
Organizacje
(1)
Outsourcing
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Podatek dochodowy
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Podatek dochodowy od osób prawnych
(1)
Podatek od czynności cywilnoprawnych
(1)
Podatek od spadków i darowizn
(1)
Polityka innowacyjna
(1)
Pozycjonowanie stron internetowych
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo porównawcze
(1)
Prawo publiczne
(1)
Prawo rzeczowe
(1)
Prawo własności intelektualnej
(1)
Prawo własności przemysłowej
(1)
Prosta spółka akcyjna (PSA)
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Przywództwo
(1)
Rachunkowość
(1)
Reklama internetowa
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Samorealizacja
(1)
Segmentacja rynku
(1)
Spadek
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Sprawozdawczość finansowa
(1)
Spółki akcyjne
(1)
Spółki handlowe
(1)
Spółki kapitałowe
(1)
Spółki komandytowe
(1)
Start-up
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Umowa
(1)
Wartość
(1)
Wycena przedsiębiorstwa
(1)
Zarządzanie finansami
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(1)
Zarządzanie różnorodnością
(1)
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Niemcy
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Monografia
(10)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Rozporządzenie
(2)
Ustawa
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Akty prawne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Komentarz prawny
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(16)
Zarządzanie i marketing
(15)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(12)
Edukacja i pedagogika
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Dobry pomysł na biznes to dopiero początek długiej drogi do sukcesu. Aby przekuć ideę w praktykę, potrzebujesz pasji i umiejętności. Pasję na pewno już masz, teraz pora na zdobycie kwalifikacji, które każdy zdyscyplinowany przedsiębiorca musi posiadać, by odnieść sukces. Ten praktyczny przewodnik pozwoli Ci spojrzeć kompleksowo na proces wprowadzania produktu lub usługi na rynek. Lista kolejnych kroków, które należy podjąć, nie tylko znacznie zwiększy Twoje szanse na udany debiut, ale też pomoże wskazać umiejętności potrzebne całemu Twojemu zespołowi - zwłaszcza w kluczowym, wczesnym okresie życia firmy. Prezentowany tutaj model pozwoli nieustraszonym przedsiębiorcom (takim jak Ty!) szybko i skutecznie wypracować najlepsze rozwiązania. Czy jest to Twoje pierwsze czy kolejne przedsięwzięcie, w tej książce znajdziesz narzędzia, które pomogą Ci stworzyć coś, co ludzie zechcą kupić i czego będą potrzebować - a to zaprowadzi Cię prosto do finansowego sukcesu. Społeczeństwo czeka, więc do roboty! [Onepress, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze)
Monografia jest kompleksowym opracowaniem najważniejszych zagadnień składających się na tzw. konstytucję biznesu, czyli pakiet ustaw, których przedmiotem regulacji jest w szczególności: podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej, status prawny przedsiębiorcy, funkcjonowanie przedsiębiorców zagranicznych w Polsce, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej tworzenie prawa gospodarczego oraz Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców. Autorami opracowania są zarówno teoretycy-badacze prawa związani z uniwersyteckimi wydziałami prawa i zarazem praktycy – głównie adwokaci i radcy prawni. Zawarta w książce wykładnia i komentarze przepisów skierowane są do wszystkich zainteresowanych problematyką prawno-gospodarczą, w tym studiujących oraz stosujących prawo. [Wydawnictwo C.H. Beck, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce nazwa marki: ZUS to nie MUS.
Co roku w Polsce otwiera się ponad 300 tys nowych działalności gospodarczych. Tym samym coraz więcej osób kusi posiadanie swojego biznesu. Podjąłeś decyzję o założeniu firmy? Odnosisz wrażenie, że przeczytałeś już cały internet, ale nadal niewiele wiesz? Trafiłeś w dobre miejsce, w tej książce uporządkujemy Twoją wiedzę oraz pomożemy podjąć odpowiednie decyzje.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Społeczna odpowiedzialność biznesu jest koncepcją coraz szerzej wdrażaną w zarządzaniu firmami. Ogólnie polega ona na połączeniu działań mających budować przewagę konkurencyjną z podejmowaniem inicjatyw korzystnych dla otoczenia firmy i środowiska. Autorka przedstawiła: Powstanie i ewolucję koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej znaczenie we współpracy międzynarodowej, działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności, wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i jej oddziaływanie na budowanie i utrwalanie wizerunku polskich organizacji. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zwłaszcza ekonomii, zarządzania, marketingu, a także socjologii i dziennikarstwa. Może też być przydatna dla obecnych i przyszłych menedżerów i przedsiębiorców oraz specjalistów w zakresie public relations. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej w sieci, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w niej krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować kampanię marketingową przedsiębiorstwa w Internecie. Każdy etap procedury został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. W książce Czytelnik odnajdzie odpowiedzi na następujące pytania: - Co kryje się pod pojęciem marketing i jaka jest różnica pomiędzy jego formą tradycyjną a internetową? - Co to jest marketing internetowy? - Jak prawidłowo przygotować stronę WWW przedsiębiorstwa oraz jak ją rozwijać, by przynosiła korzyści przedsiębiorcy? - Jak zoptymalizować swój biznes w Internecie w interakcji z użytkownikami i wyszukiwarkami? - Jak dokonywać eksploracji kolejnych elementów, które są niezbędne podczas optymalizacji strony internetowej oraz podczas interakcji z potencjalnym klientem? - Jakich narzędzi internetowych używać, by prowadzić skuteczną kampanię marketingową w sieci? [www.24.naukowa.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-339.13 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Hipoteka po nowelizacji w systemie wieczystoksięgowym : pytania i odpowiedzi / Helena Cieppa, Zofia Pawelczyk. - Wydanie 3. Stan prawny na 1 stycznia 2017 r. - Warszawa : Lex a Wolters Kluwer business, 2017. - 504, [1] strona ; 21 cm.
(Biblioteka Notariusza)
Książka zawiera omówienie najczęściej zgłaszanych przez praktyków problemów prawnych związanych ze stosowaniem ustawy o księgach wieczystych i hipotece, zaprezentowanych w przystępnej formie pytań i odpowiedzi. Komentowane zagadnienia przedstawiono w postaci przykładowych spraw hipotecznych wraz z rozwiązaniami. Trzecie wydanie zostało poszerzone o zagadnienia związane ze stosowaniem znowelizowanych przepisów ustawy o księgach wieczystych i hipotece oraz ustawy - Kodeks postępowania cywilnego zmienionych z dniem 1 lipca 2016 r. ustawą z 15 stycznia 2015 r. (Dz. U. poz. 218 z późn. zm.). Zmiana polega na wprowadzeniu elektronicznego postępowania wieczystoksięgowego, uregulowanego w art. 626(1)-626(13) k.p.c. Kluczowe znaczenie ma zmiana art. 626(4) k.p.c., według którego notariusz, komornik oraz naczelnik urzędu skarbowego działający jako administracyjny organ egzekucyjny składają wniosek o wpis w księdze wieczystej wyłącznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Od 1 lipca 2016 r., na wniosek uczestnika postępowania zawarty w akcie notarialnym, zawiadomienie o wpisie może zostać doręczone za pośrednictwem systemu teleinformatycznego na konto wskazane w tym systemie. W opracowaniu zaprezentowano najnowsze orzecznictwo Sądu Najwyższego oraz wybór aktów prawnych dotyczących tematyki ksiąg wieczystych i hipoteki. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-347.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. To interdyscyplinarna publikacja wieloautorska, prezentująca dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków. Książka może być wykorzystywana przez studentów zarządzania i marketingu z zakresie przedmiotów: nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, nowoczesne koncepcje w marketingu, komunikacja marketingowa, zachowania nabywców, e-marketing. Praca powstała pod kierunkiem prof. Bogdana Gregora, kierownika Katedry Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego oraz dr Dominiki Kaczorowskiej – Spychalskiej, adiunkta w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego. Zespół autorski tworzą: prof. Jan W. Wiktor, prof. Henryk Mruk, prof. Krystyna Mazurek-Łopacińska, prof. Andrzej Pomykalski, dr hab. prof. nadzw ALK Grzegorz Mazurek, dr hab. prof. nadzw UŁ Robert Kozielski, dr Magdalena Kalińska – Kula, Artur Maciorowski, Lech. C. Król, Mariusz Ludwiński. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-339.13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kredyty, pożyczki i gwarancje bankowe / Izabela Heropolitańska, Agnieszka Nierodka, Tomasz Zdziarski. - Stan prawny na 1 października 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 1238 stron ; 22 cm.
W publikacji przedstawiono cały cykl kredytowania, począwszy od złożenia wniosku o udzielenie kredytu poprzez zawarcie umowy kredytu aż do jego spłaty bądź niespłacenia w terminie. Autorzy omawiają m.in.: zagadnienia prawne i ekonomiczne związane z udzielaniem kredytu; zasady udzielania przez banki kredytów przedsiębiorcom i konsumentom, a także innym podmiotom, np. rolnikom, fundacjom, kościołom; wymogi formalnoprawne, jakie muszą być spełnione przez przyszłego kredytobiorcę; wymogi, jakie musi spełniać wniosek kredytowy oraz dołączone do niego typowe dokumenty wymagane przez bank; podstawowe zasady badania zdolności kredytowej przez bank w przypadku, gdy kredytobiorca jest konsumentem oraz przedsiębiorcą; obligatoryjną treść umowy kredytu oraz klauzule, jakie mogą być w niej zawarte; niedozwolone klauzule umowne zabronione przez przepisy prawa, ze szczególnym uwzględnieniem klauzul niedozwolonych w umowach kredytów zawieranych z konsumentami; podstawowe zasady postępowania banku w przypadku niespłacania przez klienta w terminie zobowiązań, skutków wszczęcia w stosunku do kredytobiorcy postępowania restrukturyzacyjnego, względnie ogłoszenia upadłości. [Wolters Kluwer Polska, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-336.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ubezpieczenia / redakcja naukowa Małgorzata Iwanicz-Drozdowska. - Wydanie 3 zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2024. - 495, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W książce – przygotowanej przez zespół autorów reprezentujących środowisko naukowe oraz praktykę ubezpieczeniową – przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące ubezpieczeń. Omówiono w niej m.in. historię ubezpieczeń, podstawową terminologię i klasyfikację ubezpieczeń, regulacje prawne dotyczące działalności ubezpieczeniowej, nadzór nad sektorem ubezpieczeń, systemy gwarancyjne, zarządzanie finansami i działalność inwestycyjną zakładu ubezpieczeń. Wiele miejsca poświęcono ubezpieczeniom oferowanym zarówno przez sektor publiczny, jak i prywatny, w tym ubezpieczeniom emerytalnym, zdrowotnym, na życie, mienia, odpowiedzialności cywilnej, a także scharakteryzowano działalność reasekuracyjną. Podczas omawiania poszczególnych zagadnień Autorzy oparli się na obecnie obowiązującym stanie prawnym oraz uwzględnili zmiany, które zaszły w ubezpieczeniach w ostatnich latach. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych, a także praktyków gospodarczych. [www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-368 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie, ISSN 1897-4392.)
Implementacja systemów zarządzania zgodnością (Compliance Management Systems, CMS) to jedno z najdynamiczniej rozwijających się zjawisk w ostatnim czasie. Na płaszczyźnie globalnej podejmowane są działania w zakresie wypracowywania standardów compliance: w grudniu 2014 r. została przyjęta norma ISO 19600 Compliance Management Systems, a w październiku 2016 r. norma ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems. Wprowadzanie systemów compliance zalecane jest również przez nowe Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW. Publikacja stanowi pierwsze na polskim rynku opracowanie poświęcone roli organów spółki kapitałowej w realizacji funkcji compliance, w którym autor wskazuje: jakie są obowiązki organów spółek kapitałowych pod kątem wymogu realizacji tych funkcji, co składa się na ich kanon w przedsiębiorstwie, jakie podejście do określania obowiązków członków organów spółek kapitałowych dominuje w Polsce oraz jakie są mankamenty tego rozwiązania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja kompleksowo wypełnia istotną lukę informacyjną, systematyzuje i poszerza wiedzę w obszarze zrównoważonych finansów w odniesieniu do zarówno ESG, jak i przedsiębiorstw oraz sektora finansowego. Monografia adresowana jest do szeroko pojętego sektora biznesowego (przedsiębiorstw i instytucji finansowych), a także środowiska naukowego (wykładowców i studentów). Autorzy monografii są pracownikami Katedry Finansów i Inwestycji Międzynarodowych Uniwersytetu Łódzkiego oraz Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wzrost innowacyjności przedsiębiorstw, wobec ciągle niskiego poziomu innowacyjności Polski, stanowi jedno z kluczowych zadań polskiej polityki gospodarczej na najbliższe lata. Innowacyjność jest również przedmiotem zainteresowania samych przedsiębiorców, gdyż jest postrzegana jako główny czynnik decydujący o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstw. Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie aktualnych rozważań, wyników badań, płynących z nich wniosków oraz autorskich rekomendacji dotyczących pożądanych działań mających na celu poprawę innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Poruszana problematyka obejmuje m.in. wybrane zagadnienia dotyczące uwarunkowań innowacyjności, wyboru strategii innowacji, potrzeby występowania świadomości innowacyjnosci, poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych, planowanych procesów innowacji oraz wykorzystania Internetu do komunikacji z klientem. Przedstawione problemy stanowią wyzwanie nie tylko dla samych przedsiębiorstw, ale także dla krajowej i regionalnej polityki innowacyjnej. Zatem adresatami opracowania są pracownicy naukowi, doktoranci, studenci, ale także przedsiębiorcy, menedżerowie oraz praktycy gospodarczy kreujący szeroko rozumiane uwarunkowania do wdrażania innowacji. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Świat się zmienił. I już nie będzie taki sam. 1 stycznia 2021 roku świat się nie poddał i włączył 5 bieg. Ucieka do przodu. Nie padł na kolana. Marka 5.0 jest moją pierwszą książką o tworzeniu i rozwoju wartości marki. Po trzydziestu latach pasjonującej przygody z marketingiem, chcę zbudować nowe otwarcie na kolejną dekadę XXI wieku. Zarówno dla polskich przedsiębiorców, którzy pragną rozwijać się na globalnych rynkach, jak i osób związanych z marketingiem, począwszy od studentów, pasjonatów, specjalistów, innowatorów i naukowców. (…) Zmiany, których doświadczył biznes w roku 2020, najsilniej odczuli mali i średni przedsiębiorcy. Pora podnieść głowy, czas na odbudowę. Czas na Marketing 5.0. Czas na Markę 5.0. Czas na Polskę 5.0. Ze wstępu Autora Książka jest interesującą propozycją, znacząco ożywiającą rynek publikacji poświęconych tematyce marketingu. Ma charakter praktycznego poradnika, ilustrowanego bogato przykładami z praktyki, doświadczeniami autora, jak również wynikami badań. Mocnymi stronami książki są: aktualny, ciekawy i zgodny z trendami temat, żywy język, ilustrowanie zagadnień praktycznymi przykładami oraz praktyczne porady dla budujących marki na każdym poziomie – korporacyjnym, produktowym i osobistym. To inspirująca lektura zarówno dla profesjonalistów, rozpoczynających przygodę z tworzeniem marek, jak i studentów jako uzupełnienie dla wiedzy podręcznikowej.[www.znak.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-339.13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest efektem badań statutowych realizowanych przez pracowników Katedry Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Przedstawiono w niej teoretyczne i praktyczne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility-CSR) oraz jej ujęci a w rachunkowości. Autorzy omówili zagadnienia dotyczące sprawozdawczości zintegrowanej, głównych standardów raportowania CSR oraz zewnętrznej weryfikacji informacji z tego zakresu. Poświęcili także uwagę problematyce społecznie odpowiedzialnego inwestowania (Socially Responsible Investing-SRI) oraz ujawniania informacji społecznych i środowiskowych przez jednostki gospodarcze reprezentujące różne branże. Przeprowadzili również przegląd zagranicznych i krajowych badań dotyczących CSR i rachunkowości. Autorzy proponują książkę pracownikom naukowym i wykładowcom wyższych uczelni, doktorantom i studentom oraz osobom zainteresowanym problematyką rachunkowości i CSR, mając nadzieję, że okaże się ona przydatna w ich pracy naukowej i praktyce zawodowej. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ochrona danych osobowych na podstawie RODO / Andrzej Krasuski. - 2. wydanie, stan prawny na 1 stycznia 2018 r., uwzględnia zmiany wprowadzone rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz.Urz. UE L 119, s. 1) wchodzące w życie z dniem 25.05.2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 339, [2] strony ; 21 cm.
Wydanie 1. pt.: Dane osobowe w obrocie tradycyjnym i elektronicznym : praktyczne problemy. Na okładce: RODO 2018.
Publikacja zawiera omówienie praktycznych zagadnień prawnych związanych z ochroną danych osobowych po wejściu w życie z dniem 25.05.2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). W opracowaniu autor przedstawił m.in. następujące kwestie: - zasady przetwarzania danych osobowych i ich uszczegółowienie w RODO; - rejestr czynności przetwarzania - znaczenie, sposób utworzenia i prowadzenia oraz zasady sprawowania nadzoru; - nowe uprawnienia osób fizycznych, których dane osobowe są przetwarzane; - przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego; - nadzór administracyjny nad przetwarzaniem danych osobowych. [www.czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-342.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Międzynarodowe prawo podatkowe / Hanna Litwińczuk. - Stan prawny na 14 stycznia 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 592 strony ; 25 cm.
(Zagadnienia Podatkowe)
Publikacja stanowi kompleksowe i przejrzyste ujęcie aktualnych trendów i zmian legislacyjnych z zakresu międzynarodowego prawa podatkowego. W książce znajdziesz: - wyjaśnienie podstawowych pojęć z zakresu międzynarodowego prawa podatkowego, - źródła tego prawa i relacje między nimi oraz - współczesne tendencje polegające przede wszystkim na identyfikowaniu i przeciwdziałaniu strukturom międzynarodowego agresywnego planowania podatkowego; - pogłębioną analizę postanowień Modelu Konwencji OECD, na którym wzorowane są polskie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz charakterystykę tych umów pod kątem zgodności ich treści z postanowieniami Modelu. W pracy omówiono m.in.: - zagadnienia obejmujące rezydencję podatkową, zagraniczny zakład, pracowników transgranicznych i opodatkowanie dochodów biernych (dywidendy, odsetki, należności licencyjne); - kwestie proceduralne odnoszące się do wymiany informacji podatkowych oraz rozstrzygania sporów dotyczących podwójnego opodatkowania; - problematykę nadużycia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania (treaty shopping) i innych form międzynarodowego unikania opodatkowania; - międzynarodowe i krajowe klauzule antyabuzywne. Publikacja uwzględnia: - najnowszą wersję Modelu Konwencji OECD z 2017 r., - Konwencję MLI, która weszła w życie w 2018 r., - zmiany polskich ustaw o podatkach dochodowych obowiązujące od 2019 r. w zakresie implementacji środków przeciwko unikaniu opodatkowania zawartych w dyrektywie ATAD, - ustawę z 16.10.2019 r. o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania oraz zawieraniu uprzednich porozumień cenowych. [www.czytam.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-336.22 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: RODO 2018.
Publikacja to przeznaczone dla na małych i średnich przedsiębiorców praktyczne omówienie nowych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych wprowadzanych przez rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (RODO). Autorzy szczegółowo opisują, jak przedsiębiorcy powinni przygotować się do stosowania RODO. Praktyczne wskazówki ułatwią proces wdrożenia nowych regulacji. W stosunku do dotychczasowych przepisów istotnie zmieniają się obowiązki administratorów danych i sposób ich wykonywania. Z książki czytelnik dowie się m.in.: - jakie są nowe prawa podmiotów danych, w tym prawa informacyjne, prawo do zapomnienia, do przenoszenia danych czy też prawo do ograniczenia przetwarzania, co oznaczają i jak je realizować, - jakie są nowe obowiązki nałożone na administratorów i jak się przygotować do ich wykonywania, - jakie sankcje, nie tylko finansowe, będą groziły za naruszenie nowych przepisów. Autorzy omówili ponadto projekt nowej polskiej ustawy o ochronie danych osobowych w zakresie wyłączenia niektórych obowiązków dla małych i średnich przedsiębiorstw, które ma ułatwić stosowanie przez nich nowej regulacji. [www.czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-342.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia uzupełnia i aktualizuje znane i popularne opracowania z zakresu logistyki dystrybucji. W monografii omówiono zarówno podstawowe pojęcia, jak i bardziej złożone zagadnienia z tego obszaru. Książka porusza problematykę związaną z zadaniami logistyki dystrybucji, klasyfikacją kanałów dystrybucji i ich projektowaniem oraz logistyczną obsługą klienta. Podejmuje także bardzo aktualne kwestie, chociażby takie jak: wykorzystanie Internetu w dystrybucji towarów, społeczna odpowiedzialność w logistyce, czy obsługa logistyczna przedsiębiorstw z branży FMCG. Nie zabrakło także przeglądu nowych trendów zmieniających kształt logistyki dystrybucji, takich jak na przykład omnikanałowość bądź ekonomia współdzielenia. Ogromną zaletą książki jest jej aktualność oraz wykorzystanie licznych przykładów z życia gospodarczego. Wszystko to po to, aby umożliwić czytelnikowi swobodne poruszanie się w obszarze współczesnej logistyki dystrybucji. Cechą wyróżniającą monografię jest: przystępny język i prosta forma przekazu, ilustracja opisywanych zjawisk przykładami z praktyki gospodarczej, prezentacja zarówno klasycznego zestawu zagadnień, jak i najnowszych trendów w logistyce dystrybucji. Książka skierowana jest przede wszystkim do: przedsiębiorców oraz wszystkich tych, którzy dopiero planują własną działalność gospodarczą i poszukują inspiracji i wskazówek z obszaru logistyki dystrybucji, menedżerów odpowiedzialnych za logistykę dystrybucji, przedstawicieli środowisk akademickich i studentów kierunków związanych z logistyką i z zarządzaniem. [CeDeWu, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005.51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Doświadczenie zbierane przez autorów tej publikacji od 2005 roku przełożyło się na ponad 300 stron cennej wiedzy o dwóch najskuteczniejszych metodach reklamy: Google Ads oraz pozycjonowaniu. Niezbędną teorię uzupełniono dobrymi praktykami, listą konkretnych zadań do wykonania oraz celnymi przykładami i antyprzykładami. Szeroko omówiono najlepsze narzędzie analityczne, jakim jest Google Analytics, ze szczególnym wskazaniem tych raportów i metod pracy, które są przydatne w codziennej pracy. Poradnik uzupełniono o narzędzia wykorzystywane przez specjalistów do spraw marketingu w wyszukiwarkach oraz kilkanaście przykładów realnych kampanii tworzonych dla klientów. Poradnik skonstruowano tak, by przydał się zarówno praktykom z doświadczeniem, jak i osobom, które pragną rozpocząć karierę w branży SEM. Powinien go także przeczytać właściciel firmy chcący udoskonalić prowadzone przez siebie kampanie albo skuteczniej nadzorować pracę innych.[www.helion.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-339.13 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej