Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(47)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje fachowe
(30)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje naukowe
(11)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(32)
dostępne
(14)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(7)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(9)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(26)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(6)
Autor
Bryła Maria
(4)
Muszyńska Aneta
(4)
Kańciurzewska Anna
(3)
Pelc Maria (ilustratorka)
(3)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kud Marzena
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna (1968- )
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Andruszko Robert (tłumacz)
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Bala Joanna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Bentkowska Dorota (psycholożka)
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Boyer Robin
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Cabała Monika
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Cieślik Elżbieta (filolożka)
(1)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(1)
Curley Peyton
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Falkiewicz Matylda
(1)
Figurna-Rogalińska Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena (ilustratorka)
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Haber Elizabeth
(1)
Helios Joanna
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jedlecka Wioletta
(1)
Jenkins Diana R
(1)
Karolak Barbara
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
King Bruce M. (biopsychologia)
(1)
Kolanko Agnieszka (nauczycielka)
(1)
Koomar Jane
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kowalska Ewa (pedagożka)
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(1)
Kucharczyk Izabella (pedagog)
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(1)
Malek Renata (pisarka)
(1)
Mazur Jolanta (pedagogika)
(1)
Mikina-Pindur Jadwiga
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Minium Edward W. (1917-2004)
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Nasamran Amy
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Odowska-Szlachcic Bożena
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Parker Tyler
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Piasecka Wioletta (1970- )
(1)
Piersa Krzysztof (1990- )
(1)
Pilch Alicja
(1)
Preuss Agata
(1)
Rebar Sarah
(1)
Rewera Mirosław
(1)
Sava Deanna Iris
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sielska Iwona
(1)
Snel Eline (1954- )
(1)
Sugiero Joanna (tłumaczka)
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szafrańska Anna (1990- )
(1)
Szczęśniak Sylwia (zaburzenia lękowe)
(1)
Szklut Stacey
(1)
Szmalec Jacek (terapeuta)
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szyszka Katarzyna
(1)
Talaška Kamila
(1)
Urban Bronisław (1942-2014)
(1)
Warmuz-Warmuzińska Ewa
(1)
Welsche Mone (1971- )
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Węglarz Joanna (psycholożka)
(1)
Zakrzewska Marzena (psychologia)
(1)
Zaniewska Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(44)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Dzieci
(12676)
6-8 lat
(7914)
0-5 lat
(5752)
9-13 lat
(5719)
Młodzież
(3210)
Pedagodzy
(47)
14-17 lat
(2284)
Szkoły wyższe
(792)
Szkoły podstawowe
(582)
Szkoły średnie
(485)
Rodzice
(392)
Studenci
(215)
Dorośli
(191)
Nauczyciele
(188)
Szkoły ponadgimnazjalne
(143)
18+
(103)
Menedżerowie
(77)
Prawnicy
(77)
Lekarze
(74)
Logopedzi
(73)
Klasa 1.
(68)
Klasa 3.
(66)
Licea
(63)
Klasa 2.
(62)
Szkoły zawodowe
(58)
Poziom podstawowy
(56)
Przedszkola
(54)
Gimnazja
(50)
Klasa 4.
(47)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedsiębiorcy
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(37)
Psycholodzy
(37)
Nauczyciele języka polskiego
(36)
Technikum
(33)
Pracownicy naukowi
(30)
Inżynierowie
(29)
Klasa 8.
(29)
Poziom średniozaawansowany
(29)
Klasa 7.
(28)
Klasa 6.
(27)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Klasa 5.
(26)
B1 (poziom biegłości językowej)
(25)
Terapeuci zajęciowi
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(22)
Adwokaci
(22)
11-14 lat
(21)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
Sędziowie
(21)
Terapeuci
(21)
Poziom rozszerzony
(20)
Nauczyciele akademiccy
(19)
Radcy prawni
(19)
Ekonomiści
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Dziewczęta
(16)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Urzędnicy
(16)
Programiści
(15)
Psychoterapeuci
(15)
Fizjoterapeuci
(14)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(14)
Pielęgniarki
(14)
Informatycy
(13)
Klasa 1
(13)
Księgowi
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
Dietetycy i żywieniowcy
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
Inżynierowie budownictwa
(12)
Policjanci
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci prawa
(12)
Szkoła podstawowa
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Kobieta
(11)
Neurolodzy
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Aplikanci
(10)
Doradcy podatkowi
(10)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 8
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Psychiatrzy
(10)
Uczniowie
(10)
Architekci
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Fizycy
(9)
Klasa 3
(9)
Uczniowie szkół średnich
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Chorzy
(8)
Klasa 7
(8)
Nauczyciele matematyki
(8)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Dzieci
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Język polski
(5)
Korekcja mowy
(4)
Motoryka mała
(4)
Młodzież
(4)
Słuch
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Wymowa
(3)
Agresywność
(2)
Arteterapia
(2)
Autyzm
(2)
Badania naukowe
(2)
Bajkoterapia
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Lęk
(2)
Mindfulness
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Warsztaty artystyczne
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Cele życiowe
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dom dziecka
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja leśna
(1)
Etyka katolicka
(1)
Filmoterapia
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gniew
(1)
Grafomotoryka
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jakość życia (socjologia)
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jesień
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Koszmary senne
(1)
Kreatywność
(1)
Las
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody statystyczne
(1)
Mobbing
(1)
Mutyzm
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pisownia
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Przedszkola leśne
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychometria
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychopatologia rozwojowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(17)
Scenariusz zajęć
(9)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(6)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręcznik
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele terapeutyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(31)
Psychologia
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Językoznawstwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem. Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i „szyją terapie na miarę dziecka”, a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, „własną” – indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym. […] Przedstawiają przypadki dzieci na różnych etapach rozwojowych: dwuletniej dziewczynki uczęszczającej do żłobka, pacjentów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz chłopca w wieku gimnazjalnym. Ukazanie skali zaburzenia wśród dzieci jest ogromnie ważne dla logopedów, psychologów, pedagogów i rodziców. Mutyzm może bowiem pojawić się niezależnie od wieku dziecka, przeżyć, środowiska i miejsca. Publikacja prezentuje wiele unikatowych i bardzo ciekawych propozycji oddziaływań, które opierają się na szerokiej literaturze przedmiotu oraz pogłębionych przez analizę rozwiązaniach praktycznych. […] Należy czerpać jak najwięcej z wiedzy i doświadczenia specjalistów prowadzących diagnozę i terapię mutyzmu wybiórczego, którzy reprezentują różne ośrodki terapeutyczne w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki. [www.impulsoficyna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
100 ćwiczeń rozwijających umiejętności społeczne Druga część książki Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży jest uzupełnieniem podręcznika dla terapeutów i wyposaża czytelnika w dodatkowe 100 ćwiczeń, które można wykorzystać podczas zajęć prowadzonych metodą Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) lub innego rodzaju interwencji terapeutycznych skupionych na rozwijaniu umiejętności społeczno-emocjonalnych. Ćwiczenia, opracowane z myślą o pracy grupowej z uczniami szkoły podstawowej, zostały podzielone na 8 obszarów umiejętności społecznych: emocje normy społeczne komunikacja teoria umysłu samowiedza i samoświadomość asertywność radzenie sobie w sytuacjach trudnych współpraca. [https://platon.com.pl/pl/trening-umiejetnosci-spolecznych-dzieci-i-mlodziezy-czesc-2/produkt-1156520104]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. [https://platon.com.pl/pl/jezyczek-podrozniczek-i-cztery-pory-roku-zima-scenariusze-grupowych-zajec-logopedycznych-dla-dzieci-cztero-i-piecioletnich/produkt-673375546]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem [https://platon.com.pl/pl/jezyczek-podrozniczek-i-cztery-pory-roku-jesien-scenariusze-grupowych-zajec-logopedycznych-dla-dzieci-cztero-i-piecioletnich/produkt-647755321]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. [https://platon.com.pl/pl/jezyczek-podrozniczek-i-cztery-pory-roku-lato-scenariusze-grupowych-zajec-logopedycznych-dla-dzieci-cztero-i-piecioletnich/produkt-834790903]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. Publikacja skierowana jest do logopedów, nauczycieli, pedagogów i rodziców. Prezentowane ćwiczenia nie zastąpią terapii logopedycznej, jednak w dużym stopniu uatrakcyjnią proces nauki mowy. Wszystkie proponowane zabawy zostały sprawdzone podczas grupowych zajęć logopedycznych dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy prowadzonych w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zyskały pełną akceptację i zadowolenie rodziców, a przede wszystkim dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorski sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki.[Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci (Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne))
W pierwszych latach życia dzieci z entuzjazmem odkrywają świat. Uczą się chodzić i mówić bez lęku przed ośmieszeniem i popełnieniem błędu. Z biegiem czasu stają się zdolne do samooceny i zaczynają się obawiać, że okażą się mało inteligentne lub niewystarczająco utalentowane w jakiejś dziedzinie. W rezultacie unikają nowych wyzwań i szybciej się zniechęcają. Czy można temu zaradzić? Nastawienie na rozwójto przekonanie, że nasze zdolności, talenty i inteligencja mogą się zmieniać i rozwijać. Wyposaża ono dziecko w umiejętność stawiania czoła wyzwaniom, wyznaczania i osiągania celów oraz twórczego myślenia, a przy tym podnosi samoocenę i zachęca do podejmowania ryzyka w szkole. Bez odpowiednich narzędzi i strategii wiele dzieci grzęźnie jednak w nastawieniu na trwałość. Jest to przekonanie, że nasze zdolności są z góry określone i niezmienne: albo jesteśmy w czymś dobrzy, albo nie. Taki sposób myślenia jest bardzo ograniczający i powstrzymuje przed wykorzystywaniem całego własnego potencjału. Książka Peyton Curley w ciekawy sposób pokazuje, czym są nastawienie na rozwój i nastawienie na trwałość. Ćwiczenia w niej zawarte pomagają w rozwijaniu takich umiejętności, jak uczenie się na błędach, rozwiązywanie zadań i problemów różnymi metodami, korzystanie z informacji zwrotnej, wyznaczanie celów czy pozytywne myślenie. [GWP, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka - od wczesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. Tyflopsychologia to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. [www.bonito.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematyka jakości życia posiada wartość poznawczą i praktyczną, jednak interdyscyplinarność terminu (niemożność jego jednoznacznego określenia, jak też niebezpieczeństwo nadmiernego uproszczenia pytań związanych z jakością życia), powstrzymuje wielu badaczy od rozważań i analiz tego problemu. Zakłada się jednak, iż poszukiwanie spójnych odpowiedzi przez przedstawicieli wielu dyscyplin nauki, na nurtujące, choćby niektóre egzystencjalne pytania, może rzucić nowe światło na kwestie zastane oraz stanowić małą cegiełkę w budowaniu zwartej teorii jakości życia. W oparciu o powyższe założenie, na łamach niniejszej publikacji, o problemach związanych z jakością życia współczesnego człowieka wypowiadają się przedstawiciele: psychologii, socjologii, pedagogiki i teologii. Złożoność oraz wielość determinant omawianego zagadnienia sprawia, iż autorzy przedstawiają jakość życia człowieka w wybranych kontekstach, sygnalizując problemy aktualne i z ich punktu widzenia szczególnie ważne (…) (…) Redaktorzy książki żywią głęboką nadzieję, że będzie ona cennym źródłem wiedzy dla tych Czytelników, którzy poważnie (niekoniecznie chłodno i bez emocji) traktują najważniejsze kwestie ludzkiej egzystencji, którzy poszukują odpowiedzi na podstawowe pytania o sens i kształt życia człowieka w ponowoczesnym świecie, którzy borykają się z osobistymi dylematami w obszarze życiowych wyborów. Jednocześnie sygnalizują, iż różnorodność zaprezentowanych na łamach książki ujęć jakości życia (w kontekście wybranych problemów, z którymi boryka się współczesny człowiek), nie przeświadcza o wyczerpaniu tej szerokiej tematyki. Z pełnym przekonaniem ryzykują stwierdzenie, że problematyka jakości życia będzie ustawicznie aktualna, dlatego w ich zamyśle publikacja ma stanowić inspirację do dalszych rozważań i poszukiwań badawczych nad człowiekiem i jego życiem, szczególnie dla filozofów, psychologów, socjologów, pedagogów i antropologów (…). [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla dzieci)
Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić! Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części. Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności. W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. [www.gwp.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD Złożone i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest diagnostyka zaburzeń ze spektrum autyzmu, po raz pierwszy doczekało się pełnego opisu zawartego w jednej publikacji. Redaktorom udało się zaprosić do współpracy 28 wybitnych specjalistów – zarówno badaczy i naukowców, jak i doświadczonych klinicystów – dzięki czemu powstała książka, która stanowi pomost między teorią a praktyką kliniczną. Obok opisów trafnych i rzetelnych metod oceny tej złożonej, często trudnej do zrozumienia grupy zaburzeń, autorzy uwzględnili liczne współwystępujące przypadłości oraz problemy, które mają osoby z ASD. Twórcy tomu wychodząc od perspektywy historycznej, typologii i skali oceny zaburzeń, omawiają kolejne aspekty ASD: kwestie związane z wiekiem, z zachowaniami społecznymi, komunikacją i językiem, funkcjonowaniem intelektualnym, neuropsychologią oraz współtowarzyszącymi zaburzeniami. Podłoże teoretyczne uzupełniają o model skutecznego wykorzystania danych diagnostycznych do opracowania i wdrożenia terapii oraz przegląd najlepszych praktyk i trudnych przypadków w diagnozie ASD. Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzm jest kompleksowym podręcznikiem i doskonałym punktem wyjścia dla studentów kierunków związanych ze zdrowiem i edukacją dzieci. Klinicystom pomoże z kolei uzupełnić, pogłębić i usystematyzować wiedzę z tej dziedziny. Powinni po nią sięgnąć również psycholodzy i pedagodzy szkolni oraz rodzice i opiekunowie dzieci z ASD. „Jest tu niemal wszystko, co trzeba wiedzieć na temat diagnozy autyzmu, uporządkowane w jednym obszernym zbiorze. Autyzm jest niezmiernie złożonym zaburzeniem i badacze zmagają się z wieloma problemami dotyczącymi jego kwantyfikacji, klasyfikacji i zrozumienia. Redaktorzy zebrali imponujące grono autorów, którzy opisują, jak przeprowadzić badania diagnostyczne, a także odnoszą się do bieżących problemów i sporów”. – Laura Schreibman, PhD, profesor psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, San Diego [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko - coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa. Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie - rodziców, szkoły i dziecka, a także: • narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn, • wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami, • praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. [Grupa Wydawnicza Relacja, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej publikacji została przedstawiona analiza różnych form przemocy wobec dzieci w szpitalach, instytucjach związanych z edukacją (szkoły) i placówkach opiekuńczo-wychowawczych (domy dziecka). Autorki odnoszą się do sytuacji związanej z COVID-19, pokazują, że koronawirus wywołuje problemy nie tylko natury zdrowotnej, ale również dotyka instytucje i wpływa na rozwój nowych form przemocy. Mocną stroną książki jest analiza/interpretacja przepisów prawnych i orzecznictwa sądowego w zakresie ochrony dzieci przed przemocą ze strony instytucji oraz wykorzystanie metody socjologicznej do badania świadomości społecznej na temat przemocy instytucjonalnej. Książka może pełnić funkcję poradnika skierowanego do pedagogów, nauczycieli, dyrektorów placówek oświatowych, pracowników socjalnych, studentów nauk społecznych, kuratorów sądowych, lekarzy. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znajdź takie same emocje : ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu stanów emocjonalnych / [opracowanie merytoryczne i graficzne: Magdalena Hinz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 1 teka (1 zeszyt, [20] kart tablic luzem) : fotografie ; 23x17x2 cm + 1 plastikowe pudełko.
Karty tablic zadrukowane dwustronnie.
Prezentowana publikacja powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z rozpoznawaniem uczuć i emocji innych ludzi. Pomaga w uczeniu się tej umiejętności poprzez analizę wyglądu twarzy, szczególnie oczu, ust i brwi. W skład zestawu wchodzi 20 kart ze zdjęciami dzieci do wycięcia (łącznie 80 kartoników), plastikowe pudełko oraz zeszyt zawierający opis każdej emocji przedstawionej na kartach. Zadaniem ucznia jest wybranie spośród dostępnych fotografii zdjęć dzieci, które odczuwają tę samą emocję, oraz ułożenie ich w odpowiedniej kolejności w dołączonym pudełku. Jeśli dziecko dobrze ułoży zdjęcia, na odwrocie zobaczy buźkę symbolizującą omawianą emocję oraz jej nazwę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Pornografia, cyberprzemoc, materializm, nieuczciwość, parcie na sukces, depresja, środki odurzające.
Pornografia, cyberprzemoc, materializm, nieuczciwość, parcie na sukces, depresja, uzależnienia – to tylko część drażliwych tematów, które podejmuje w swojej książce Diana R. Jenkins. Przybliża trudne zagadnienia w formie opowiadań. Ich bohaterem jest współczesny nastolatek zmagający się z konkretnym życiowym problemem, będącym wyzwaniem dla jego wiary. Niewielu z nas ma odwagę i pomysł, jak o takich sprawach rozmawiać z dziećmi i młodzieżą, choć wszyscy czujemy, że nie wolno nam pozostawić ich bez komentarza. Trudny temat? Rozmawiam to nieoceniona pomoc dla katechetów, nauczycieli i rodziców. Każdy rozdział zawiera propozycje zadań, praktyczne wskazówki oraz krótką modlitwę. Opowiadanie – pokazuje problem. Fakty i dane statystyczne – przygotowują do jego omówienia. Cytaty z Biblii i Katechizmu – ujmują temat w kontekście wiary. Zestaw pytań – ułatwia prowadzenie rozmowy. [W drodze, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacje z serii "Kreatywne książeczki terapeutyczne" są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Książeczka "Tomcio rozwiązuje problemy. Sen" zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o trudnościach z zasypianiem, strachem przed ciemnością, koszmarami sennymi, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień. [Wydawnictwo Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień. [www.empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-82-1/-9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień. [Wydawnictwo Harmonia, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 0 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia : transformacje / Wiesław Karolak, Barbara Karolak. - Warszawa : Difin, 2023. - 123, [3] strony : fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Książka Arteterapia. Transformacje jest kolejną publikacją w serii wydawnictwa Difin poświęconej sztuce i arteterapii. Ma formę przewodnika po różnych metodach prowadzących do szeroko pojętej transformacji. Opisano w niej sposoby i techniki transformacji terapeutycznych w psychiatrii, psychologii i sztuce. Spośród dziesiątków realizowanych przez Autorów warsztatów zostały wybrane takie, na których przykładzie można zaobserwować sposób rozwiązywania najczęstszych trudności pojawiających się w tego typu przedsięwzięciach. Każdy opis warsztatu zawiera założenia, koncepcję działań, polecenia, krótki opis realizacji, sposób prezentacji i opinie uczestników na temat metody i jej efektywności oraz odczucia związane z realizacją. Książka składa się z dwóch rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcony jest rozważaniom, czym jest transformacja w różnych ujęciach. Rozdział drugi (praktyczny) to trzynaście podstawowych jednostek mediów artystycznych. Każda jednostka składa się z trzech warsztatów zrealizowanych przez autorów publikacji w różnych miejscach, z różnymi uczestnikami i z różnymi przesłaniami. Warsztaty uzupełnione są kolorowymi fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie powstałych rezultatów.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej