Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(44)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(4)
Audiobooki
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(40)
dostępne
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(39)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Jaworski Władysław Leopold (1929- )
(4)
Zawadzka Zofia (1950-2005)
(4)
Fihel Marta (anglistka)
(3)
Kieżun Witold (1922-2021)
(3)
Badowski Ireneusz
(2)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(2)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(2)
Miklaszewska Ewa (1956- )
(2)
Szelągowska Anna (ekonomia)
(2)
Adamczyk Artur (politolog)
(1)
Ameljańczyk Tomasz
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Barlik Jacek
(1)
Białopiotrowicz Grażyna
(1)
Bielecki Czesław (1948- )
(1)
Cianciara Adam (1985- )
(1)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Czernecka Julita
(1)
Drummer Agnieszka
(1)
Dubel Przemysław
(1)
Dybczyński Andrzej
(1)
Fal Dorota Maria
(1)
Folwarski Mateusz
(1)
Glinka Beata
(1)
Guzel-Szczepiórkowska Zuzanna
(1)
Hajduk Grzegorz (ekonomia)
(1)
Hryckiewicz-Gontarczyk Aneta
(1)
Jajdelski Wojciech
(1)
Jakubowicz Karol (1941-2013)
(1)
Jezusek Katarzyna (anglistka)
(1)
Jędrzejewski Stanisław (1946- )
(1)
Kaźmierska-Patrzyczna Aneta
(1)
Kil Krzysztof
(1)
Komerski Grzegorz (tłumacz)
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lipka Arkadiusz
(1)
Macko Anna
(1)
Malinowska-Misiąg Elżbieta
(1)
Maruszewska Ewa Wanda
(1)
Misiąg Wojciech (1951- )
(1)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(1)
Nieradka-Bernaciak Monika
(1)
Nowak-Far Artur
(1)
Olejniczak Tomasz (nauki ekonomiczne)
(1)
Olejniczak Tomasz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Piotrowski Włodzimierz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Postuła Agnieszka
(1)
Rodek-Kietlińska Joanna
(1)
Rubak Benedykt Dominik
(1)
Rusinowski Marek
(1)
Rutkowski Paweł
(1)
Sajnóg Anita (1979- )
(1)
Sambor Wojciech
(1)
Skórzewska-Amberg Małgorzata
(1)
Sochal Agnieszka
(1)
Strojek-Filus Marzena
(1)
Szmidt Czesław
(1)
Szumniak-Samolej Justyna
(1)
Wieloński Michał (prawo)
(1)
Woiński Mateusz
(1)
Załóg Ireneusz (1968- )
(1)
Zelnik Jerzy (1945- )
(1)
Zięba Ryszard (1950- )
(1)
Żądło Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(42)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Studenci
(3)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Poziom podstawowy
(2)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Bankierzy
(1)
Bankowcy
(1)
Doradcy podatkowi
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukatorzy
(1)
Księgowi
(1)
Menedżerowie
(1)
Poziom nauczania Wyższe szkoły
(1)
Poziom rozszerzony
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Praktycy bankowi
(1)
Prawnicy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Banki
(8)
Zarządzanie
(4)
FinTech
(3)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(3)
Administracja publiczna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Media publiczne
(2)
Menedżerowie
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Public relations
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Adopcja
(1)
Ania Shirley (postać fikcyjna)
(1)
Antyterroryzm
(1)
Autoprezentacja
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bioróżnorodność
(1)
Blockchain
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Demokracja
(1)
Dojrzewanie
(1)
Doradztwo finansowe
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziewczęta
(1)
Etyka
(1)
Finanse publiczne
(1)
Geopolityka
(1)
Gramatyka niemiecka
(1)
Grunig, James E.
(1)
Intencjonalność
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Język niemiecki
(1)
Kariera
(1)
Kieżun, Witold (1922-2021)
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Matura (2005-)
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring
(1)
Negocjacje
(1)
Obrót pieniężny
(1)
Organizacje
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka bezpieczeństwa
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo bankowe (prawo europejskie)
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo ochrony środowiska
(1)
Prawo publiczne
(1)
Propaganda
(1)
Prywatyzacja
(1)
Przedsiębiorcy polscy
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rachunkowość finansowa
(1)
Racjonalizm
(1)
Radiofonia
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rynek finansowy
(1)
Ryzyko bankowe
(1)
Rzeczowniki niemieckie
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samotność
(1)
Samowychowanie
(1)
Sieroty
(1)
Socjologia
(1)
Spółki handlowe
(1)
Spółki komandytowe
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Ubezpieczenia zdrowotne
(1)
Uczucia
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Włosy rude
(1)
Zaburzenia preferencji seksualnych
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Zarządzanie finansami
(1)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie zaufaniem
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Avonlea (Kanada ; miasto fikcyjne)
(1)
Azja
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Japonia
(1)
Kanada
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Monografia
(8)
Podręcznik
(6)
Podręcznik akademicki
(4)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Audiobooki
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(11)
Zarządzanie i marketing
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Językoznawstwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zaprezentowane w książce treści potwierdzają tezę, że członkostwo Polski w UE przyczyniło się do zmian struktury polskiej gospodarki, wzrostu znaczenia politycznego oraz postępu cywilizacyjnego naszego kraju. Można oczywiście zadać pytanie, czy okres ten można było wykorzystać lepiej, czy można było uniknąć błędów i osiągnąć większy sukces? Pytanie to jednak należy postawić nie tylko polskim decydentom, ale głównie politykom europejskim, którzy nie umieli ustrzec Europy, a przede wszystkim strefy euro, przed wieloma skutkami światowego Analizując minioną dekadę, trzeba postawić kolejne pytania związane z dalszą obecnością Polski w UE: czy pogłębiać naszą integrację, wchodząc do strefy euro, a jeżeli tak – to kiedy? Jak prowadzić dalszą politykę wschodnią UE w obliczu konfliktu we wschodniej Europie? Przed Polską i UE stoi wiele wyzwań i problemów, które, jak pokazuje dotychczasowe doświadczenie, lepiej jest rozwiązywać w spójnej europejskiej strukturze. [ksiazki.wp.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja została przygotowana z inicjatywy Polskiego Towarzystwa Medycyny Ubezpieczeniowej przy wsparciu Polskiej Izby Ubezpieczeń.
Książka jest obszernym, nowatorskim na polskim rynku opracowaniem z zakresu medycyny ubezpieczeniowej. Porządkuje wiedzę z tego obszaru, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, przedstawiając: - rolę medycyny w ubezpieczeniach, w tym aspekty etyczne i prawne, - metody underwritingu medycznego i oceny ryzyka w ubezpieczeniach życiowych i zdrowotnych, - zastosowanie wiedzy medycznej w praktyce ubezpieczeniowej, - praktyki orzecznictwa medycznego w ubezpieczeniach osobowych, - problematykę likwidacji szkód i rozpatrywania roszczeń o wypłatę świadczenia ubezpieczeniowego. Ważnym uzupełnieniem są załączniki zawierające: tabelę norm oceny procentowej uszczerbku na zdrowiu na skutek wypadku, opracowaną przez PTMU, ciekawe przypadki oraz słowniczek pojęć ubezpieczeniowych. Książce patronują: Polskie Towarzystwo Medycyny Ubezpieczeniowej, Polska Izba Ubezpieczeń, Warszawski Uniwersytet Medyczny. [www.poltext.pl, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-364, MgC-455 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podłączeni do sieci są nie tylko ludzie, ale także organizacje i przedmioty. Technologia sieciowa staje się nieodłączną częścią naszego życia, którego niemal każdy fragment staje się usieciowiony i dostępny w „chmurze”. To niesie ze sobą ogromne konsekwencje. Funkcjonowanie gospodarek i społeczeństw zaczyna podlegać nowemu rodzajowi logiki – logice sieciowej, gdzie sieci stają się systemem nerwowym społeczeństwa. Wpływa to na funkcjonowanie społeczeństw, stwarzając nieznane wcześniej możliwości i, jednocześnie, kreując nowe zagrożenia i obszary niepewności. Ta książka jest o tym, jak lepsze zrozumienie potencjału mediów społecznościowych pod kątem biznesowym może przynieść korzyści przedsiębiorcom i menedżerom, konsumentom, pracownikom i pozostałym grupom interesariuszy, którzy jak nigdy wcześniej mogą aktywnie włączać się w działania firm. [www.poltext.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia omawia popularną i niezwykle wpływową w dziedzinie PR teorię doskonałego public relations Jamesa Gruniga. Autor stawia sobie trzy główne cele: • eksploracyjne - służące poznaniu, opisowi i zrozumieniu zjawisk zachodzących w teorii public relations • eksplikacyjne - a więc wyjaśniające główne wątki w debatach wokół teorii doskonałego public relations oraz • prognostyczne - czyli stanowiące próbę odpowiedzi na pytanie o przyszłe kierunki rozwoju teorii doskonałego public relations. Choć autor szczegółowo opisuje i analizuje teorię doskonałego public relations, to książka odnosi się do public relations w szerszym ujęciu, ponieważ dr Jacek Barlik omawia także najważniejsze wyzwania, najbardziej istotne problemy i najciekawsze kontrowersje oraz debaty wokół i w samej dyscyplinie public relations...[www.ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-659 (1 egz.)
Audiobook
W koszyku
Czas trwania: 8 godzin 41 minut 16 sekund.
Buduj swój wizerunek profesjonalnie, skorzystaj ze sprawdzonej wiedzy zawartej w tej książce! Na to, jak jesteśmy odbierani przez innych, pracujemy przez całe życie. Chcemy tego, czy nie wciąż dostarczamy ludziom informacji na swój temat i wywołujemy w nich emocje pozytywne lub negatywne. Robimy to poprzez swój wygląd, ubranie, zachowanie, sposób prowadzenia rozmowy, a także działania, jakie podejmujemy. Celowo lub nieświadomie tworzymy swój mentalny obraz w myślach osób, z którymi się kontaktujemy, a obraz ten to nic innego, jak nasz wizerunek. Ľ W jaki sposób kreować swój wizerunek? Ľ Jak budować pozytywne relacje z ludźmi? Ľ Co robić, by emocje, jakie wywołujemy nam sprzyjały? Ľ Jak prowadzić interesującą rozmowę? Ľ Jak się ubrać, by zrobić dobre wrażenie? Ľ Jak się zachować? Ľ Kiedy całuje się kobiety w rękę, a kiedy nie należy tego robić? Ľ Co zrobić z telefonem komórkowym? Na te i wiele innych pytań odpowiada Autorka niniejszej książki adresowanej do ludzi biznesu i polityki, osób pracujących w różnego rodzaju instytucjach, urzędach i firmach – słowem wszystkich, którzy chcą być jak najlepiej postrzegani w działalności zawodowej i publicznej, a także w życiu prywatnym. Grażyna Białopiotrowicz – psycholog, trener biznesu, rozwoju osobistego i umiejętności interpersonalnych, specjalista w zakresie marketingu politycznego oraz kreowania wizerunku medialnego osób publicznych. Jest osobistym doradcą wielu prominentnych przedstawicieli świata polityki i biznesu w zakresie rozwoju osobistego oraz budowania pozytywnego wizerunku własnej osoby. Autorka i realizatorka programów biznesowych dotyczących profesjonalnej obsługi klienta, skutecznej komunikacji interpersonalnej, psychologii sprzedaży oraz strategii wpływu społecznego. Przez wiele lat prowadziła zajęcia ze studentami w Zakładzie Psychologii Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku. Obecnie jest wykładowcą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka kilkunastu książek, m.in..: Sztuka aktywności; Kobieta–mężczyzna. Psychologiczne gry w miłości i biznesie, oraz artykułów w czasopismach fachowych. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy w XXI wieku dystans ma znaczenie dla międzynarodowego biznesu? Czy i w jaki sposób wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstw decydujących się na ekspansję zagraniczną? Istnieje wiele argumentów przemawiających za tezą, że dystans – jako bariera umiędzynarodowienia przedsiębiorstw związana z odległością geograficzną, ale także odmiennością kulturową, administracyjną i gospodarczą rynków – traci na znaczeniu. Globalizacja jest najczęściej przedstawiana jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek krajowych, która przejawia się w integracji rynków i produkcji. Niewątpliwie spadek barier celnych i ograniczeń dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologiczny (postępująca digitalizacja, automatyzacja oraz spadek kosztów transportu) napędzają procesy globalizacji, co daje podstawy dla twierdzenia, że dystans – zwłaszcza geograficzny – rzeczywiście traci na znaczeniu. Wyniki wielu badań sugerują jednak, że tezę o śmierci dystansu ogłoszono przedwcześnie. Nowsze badania, które analizują poziom konwergencji między krajami w okresie między 1960 a 2009 rokiem pod względem ekonomicznym, demograficznym, poziomu wiedzy, finansowym i politycznym, wykazują, że kraje upodobniły się do siebie mniej, niż sądzono. Pod koniec drugiej dekady XXI wieku jesteśmy świadkami narastającego – na fali nastrojów nacjonalistycznych – protekcjonizmu, także w krajach Unii Europejskiej. Niepewność związana z wyjściem Wielkiej Brytanii ze struktur UE (brexit), wojny handlowe między USA i Chinami oraz USA z UE odzwierciedlają trendy cofania się globalizacji. Będzie to wpływać na globalną sytuację makroekonomiczną, a w efekcie również na zachowania przedsiębiorstw i menedżerów kształtujących strategie międzynarodowego rozwoju firm. W kontekście internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw istotne wydają się dwa pytania stawiane w książce: Jak przedsiębiorstwa pokonują trudności wynikające z postrzeganych przez menedżerów różnic między rynkiem krajowym a rynkiem zagranicznym? Czy wpływ dystansu na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych zależny jest od intensywności technologicznej branży, w której działają przedsiębiorstwa? Celem badań prowadzonych na potrzeby tej pracy było rozpoznanie wpływu postrzeganego przez menedżerów dystansu (dystansu psychicznego) na wyniki przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, poznanie sposobów pokonywania trudności wynikających z różnic pomiędzy rynkami oraz sformułowanie modelu pokonywania dystansu. Badania zostały przeprowadzone na próbie polskich przedsiębiorstw działających w branżach o różnej intensywności technologicznej w okresie kilku ostatnich lat. [www.empik.com, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leadership Coaching jako odpowiedź na wyzwania współczesnego świata W książce autorzy koncentrują się na: - analizie metod rozwoju potencjalnego przywództwa, - uwarunkowaniach przywództwa w organizacjach, - najistotniejszych wyzwaniach związanych z przywództwem we współczesnych organizacjach. Autorzy są zarówno praktykami coachingu, jak i osobami zajmującymi się coachingiem naukowo, dzięki czemu zagadnienia omawiane w książce są prezentowane wielowymiarowo i w sposób uniwersalny. Żyjemy w epoce, która daje mnóstwo możliwości wyboru, epoce, która w przeciwieństwie do minionych czasów gwarantuje na naszym kontynencie konstytucyjnie wolność osobistą oraz prawo do samostanowienia. Jest to także epoka budzącej się globalnej świadomości i odpowiedzialności społecznej, obejmującej dobrostan wszystkich mieszkańców Ziemi, a jednocześnie nadal epoka indywidualizmu (...) Jak w takich warunkach zmienia się idea przywództwa? Co określa skutecznych przywódców naszych czasów? Jakie metody rozwoju przywódczego potencjału stają się adekwatną odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata? Leadership-coaching uwzględnia obydwa kierunki myślenia i pozwala przywódcom, w procesie poszerzania własnej świadomości, na pogłębienie zrozumienia własnych dążeń i rozpoznania uwarunkowań sytuacyjnych oraz przynosi efekt w postaci skutecznego połączenia adekwatności rea(k)cji z rozmachem (k)reacji. [ksiegarnia.pwn.pl, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005.95/.96 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kim są single i jak wygląda ich życie, czy ma coś wspólnego z obrazem przedstawianym w mediach? To pytanie towarzyszy wielu dyskusjom na portalach internetowych, debatom w telewizji, radiu i prasie. Książka pogłębia dotychczasową wiedzę o wielkomiejskich singlach, ich stylu życia oraz przyczynach bycia „solo”. Single mówią o swoich wymaganiach wobec potencjalnego partnera i wyobrażeniu idealnej miłości, dzielą się refleksjami dotyczącymi ich związków. Mówią też o znaczeniu kariery zawodowej, pasjach, i w końcu o zaletach i wadach życia w pojedynkę. Książka ujawnia podobieństwa i różnice między polskimi singlami oraz wyjaśnia, czemu jednych nazywa się „bezkompromisowymi”, a innych „oswojonymi” lub „romantykami”. Niemal każdego z nas intryguje, dlaczego część osób jest/pozostaje singlami? Autorka podjęła próbę znalezienia przyczyn życia w pojedynkę. Z uzyskanych danych wyłaniają się trzy przyczyny: praca zawodowa, środowisko rodzinne zarówno z dobrymi, jak i złymi wzorami, osobiste doświadczenia. Ten materiał badawczy jest bardzo rozbudowany, został poddany wnikliwej analizie według przyjętych grup powodów. Część publikacji dotyczy stylu życia singli (…). Praca jest „dominującym elementem ich stylu życia”, jest ich pasją, sensem życia, zabiera im wiele czasu - po godzinach jest kontynuowana w domu, trwa w weekendy, zaburza granice między pracą a czasem wolnym. (…) To opracowanie ma swoją niezaprzeczalną wartość, jest ważnym wkładem w socjologiczne rozważania dotyczące przemian życia społecznego. Ta analiza rozwijającego się zjawiska życia w pojedynkę (…) nie zamyka tematu, a raczej pobudza do refleksji. z recenzji prof. zw. dr hab. Anny Kwak, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Uniwersytet Warszawski [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Agnieszki Drummer i Agnieszki Sochal pozwoli ci na szybką i efektywną naukę rzeczowników niemieckich. Dlaczego akurat tej części mowy? Ponieważ w języku niemieckim jest ona najliczniej reprezentowana. W końcu im szybciej opanuje się to, co jest w języku obcym najczęściej używane, tym szybciej można zacząć się w nim komunikować.[www.poltext.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-811.112.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. w cop.
Na rynku polskim brak było dotychczas publikacji, która w sposób kompleksowy, a zarazem przejrzysty wprowadzałaby studentów oraz praktyków życia politycznego w arkana geopolityki. Geopolityka ma, w zamyśle jej autorów, wypełnić tę lukę. Książka jest adresowana do wszystkich tych, którzy w różnych aspektach zajmują się szeroko rozumianymi stosunkami międzynarodowymi. Dla studentów politologii i stosunków międzynarodowych może być systematycznym wprowadzeniem do tego, czym jest geopolityka, w różnych jej rozumieniach i historycznych wariantach. Dla nauczycieli akademickich będzie pomocnym narzędziem dydaktycznym, oferując w jednym tomie nie tylko kompetentny przegląd geopolityki, ale również, co rzadkie na rynku podręczników akademickich w Polsce, bardzo użyteczne sekcje dydaktyczne, którymi kończy się każdy z rozdziałów. Wreszcie ekspertom pracującym w ośrodkach analitycznych Geopolityka pomoże wzbogacić ich metodologiczny warsztat, zaś praktykom życia politycznego pozwoli poznać inspirujące, choć niekiedy kontrowersyjne sposoby myślenia o współczesnym świecie. Książka przeznaczona jest dla wszystkich tych adresatów. Geopolityka jest owocem pracy autorów wrocławskiego i zielonogórskiego środowiska politologicznego. Tym, co autorów tej książki różni, są ich szczególne merytoryczne zainteresowania – metodologia badań politologicznych, geopolityka jako dziedzina wiedzy, myśl geopolityczna w określonych krajach, w tym również w Polsce, teoria stosunków międzynarodowych czy historia myśli politycznej. Tym, co ich łączy, jest nie tylko wysoka kompetencja merytoryczna, ale również ogromna pasja, z jaką studiują problemy stosunków międzynarodowych w ogólności, zaś geopolityki – w szczególności. To właśnie pasja autorów stała się spoiwem, które pozwoliło połączyć w jedną całość ich bogatą, zróżnicowaną wiedzę oraz wieloletnie doświadczenie dydaktyczne. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język angielski Poziom A1 – B2 Inspiracją dla książki był bestsellerowy podręcznik „Niemiecki dla leniwych” autorstwa Agnieszki Drummer i Moniki Drummer (Poltext 2016). „Angielski dla leniwych” nie jest ani typowym podręcznikiem, ani zwyczajną „gramatyką” języka angielskiego. Książka nie „jeży się” od trudnych terminów, ani nie próbuje opisać wszystkich możliwych odstępstw od przejrzystych reguł gramatyki angielskiej. Autorki pisząc tę książkę kierowały się następującymi założeniami: Zasady angielskiej gramatyki są przejrzyste i proste. Dlaczego? Elementy angielskich zdań są jak klocki, które muszą do siebie pasować. Każda struktura, każda odmiana sprowadza się do najwyżej kilku prostych schematów. Oczywiście, jeśli ktoś sięgnie po dzieło literackie lub gazetę, znajdzie tam także skomplikowane, długie zdania. Te zdania składają się jednak z mniejszych części, od których należy zacząć naukę każdego języka. Angielska gramatyka naprawdę oszczędza naszą pamięć. Pomyśl o języku polskim i o 7 przypadkach, przez które odmienia się polski rzeczownik, przymiotnik czy zaimek. Tego wszystkiego w angielskim nie ma! Przypadki są „ukryte”, niewidoczne – rzeczownik zmienia formę tylko wtedy, kiedy dokonujemy rozróżnienia na liczbę pojedynczą i mnogą, a przymiotnik – kiedy go stopniujemy. To samo dotyczy czasownika, który prawie nie odmienia się przez osoby. Zasady budowy zdań angielskich są ilustrowane za pomocą przejrzystych, kolorowych schematów oraz tabel. Teraz nawet osoby leniwe mogą szybko i skutecznie nauczyć się podstaw języka angielskiego! *** Marta Fihel – anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem, współautorka wielu książek do nauki języka angielskiego oraz słowników, w tym prawie już 20 książek w serii „Klasyka z angielskim” wydawanych przez Poltext. Katarzyna Jezusek – anglistka, od zawsze zafascynowana językiem angielskim, uczy angielskiego w szkole i prywatnie, wciąż z pasją poznaje i doskonali język Szekspira, wolny czas poświęca literaturze angielskiej, do swoich ulubionych autorów zalicza J.R.R.Tolkiena oraz E. Bronte. [www.azymut.pl, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. C-811.111
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-811.111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: mp3 gratis.
Samotne rodzeństwo Maryla i Mateusz Cuthbertowie decyduje się na adopcję chłopca z sierocińca. Jeszcze nie wiedzą, jak bardzo ta decyzja odmieni ich życie i życie wszystkich mieszkańców Avonlea. Na Zielone Wzgórze zamiast chłopca przybywa jedenastoletnia rudowłosa dziewczynka – Ania. Obdarzona nieprzeciętnym temperamentem i wyobraźnią oraz zdolnością wnikliwego, oryginalnego patrzenia na otaczający świat, mająca niezwykłe pomysły, skora do psot i często popadająca w tarapaty, ale też gotowa do pomocy Ania wnosi radość i miłość do domu swoich starych opiekunów i sprawia, że życie społeczności Avonlea nabiera barw i intensywności. Ciepła, radosna i mądra powieść – bez wątpienia jedna z najukochańszych książek dzieciństwa. Podręcznik oparty na oryginalnym tekście powieści "Anne of Green Gables" został skonstruowany według przejrzystego schematu: na marginesach tekstu podano objaśnienia trudniejszych wyrazów, każdy rozdział jest zakończony krótkim testem sprawdzającym stopień rozumienia tekstu, zawarty po każdym rozdziale dział "O słowach" jest poświęcony poszerzeniu słownictwa z danej dziedziny, wyrazom kłopotliwym dla polskich uczniów (tzw. false friends), phrasal verbs, słowotwórstwu oraz wyrażeniom idiomatycznym, w dziale poświęconym gramatyce omówiono wybrane zagadnienie gramatyczne, zilustrowane fragmentem rozdziału, dla dociekliwych został również opracowany komentarz do wybranych tematów związanych z kulturą i historią, różnorodne ćwiczenia pozwolą czytelnikowi powtórzyć i sprawdzić omówione w podręczniku zagadnienia leksykalne i gramatyczne, alfabetyczny wykaz wyrazów objaśnianych na marginesach tekstu znajduje się w słowniczku, odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych są podane w kluczu na końcu książki. [Wydawnictwo Poltext].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-lit. w oryg. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ucząc się języka obcego, sięgasz po wiele książek i pomocy naukowych, rozwiązujesz setki ćwiczeń. Dobra znajomość zasad gramatycznych jest podstawą poprawnego porozumiewania się, a znajomość zaawansowanego słownictwa umożliwia sprawne i skuteczne posługiwanie się językiem. Publikacja, którą właśnie masz przed sobą, pozwoli ci usystematyzować wiedzę i rozwinąć umiejętności. Solidne opracowanie haseł sprawia, że język angielski nie będzie miał dla ciebie tajemnic. [www.bonito.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-811.111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polscy imigranci działają etnicznie, lokalnie, międzynarodowo i globalnie. Produkują pierogi i lasery, świadczą usługi sprzątające i zaawansowane usługi finansowe, budują domy w klasycznych i ekologicznych technologiach, sprowadzają z Polski wódkę i zaawansowany sprzęt, wydają gazety papierowe i elektroniczne. W długotrwałych niekiedy procesach budują swoją identyfikację przedsiębiorcy - polskiego Amerykanina. Planują przyszłość swoich przedsiębiorstw, zakładając, że doskonalenie własnych kompetencji i działanie w amerykańskich warunkach pozwala im tę przyszłość kształtować. Książka prof. Beaty Glinki to próba charakterystyki zjawiska przedsiębiorczości polskich imigrantów, którzy zdecydowali się założyć własne firmy w Stanach Zjednoczonych. Ameryka, jak powiada Andrzej Zawiślak, to `państwo w powszechnej świadomości uchodzące za sanktuarium światowego kapitalizmu i wzorzec gospodarki wolnorynkowej`, ale jest też krainą wolnej przedsiębiorczości, w której `najbardziej szaleje zaraza państwowego interwencjonizmu`. Pochwale przedsiębiorczości, tak bliskiej sercom zwolenników ideologii neoliberalnej, towarzyszy coraz częstsze zwątpienie w amerykańskiego ducha przedsiębiorczości. Te paradoksy stanowią kontekst, na którym przedsiębiorcy - imigranci podejmują swoje działania... W Polsce nie ukazała się dotychczas żadna książka opisująca przedsiębiorczość polskich imigrantów w USA, zwłaszcza imigrantów posierpniowych (czyli imigrantów po sierpniu 1980 r.). [www.slowianin.de, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja z otoczeniem rynkowym stała się ważnym obszarem aktywności marketingowej wielu współczesnych przedsiębiorstw. Na jej efekty istotny wpływ mają działania realizowane w kooperacji z agencjami oraz innymi firmami świadczącymi usługi marketingowe. Wraz ze wzrostem liczby podmiotów posługujących się zintegrowanymi kampaniami komunikacyjnymi, coraz bardziej widoczna staje się potrzeba doskonalenia metod zarządzania komunikacją marketingową. Podjęte w książce rozważania mają na celu wskazanie rozwiązań organizacyjnych i sposobów postępowania, które umożliwiają przedsiębiorstwom skuteczne prowadzenie dialogu z otoczeniem rynkowym. Ich rezultatem jest propozycja modelu koncepcyjnego wspierającego proces wyboru metody zarządzania komunikacją marketingową. *** Dr Grzegorz Hajduk – pracownik naukowy w Katedrze Marketingu i Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Rzeszowskim. Doświadczenia naukowe i dydaktyczne zdobywał m.in. podczas staży i wizyt studyjnych w: California State University w Stanach Zjednoczonych, Istanbul Üniversitesi w Turcji, University of Zaragoza w Hiszpanii. Jest członkiem Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu oraz Rad Naukowych czasopism: „Transborder Economics” i „Newsline Magazine”. Aktywnie angażuje się we współpracę z otoczeniem biznesowym i instytucjonalnym uczelni, pełniąc funkcję eksperta Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz eksperta i konsultanta w organizacjach takich jak: Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, INUP – Podkarpacka Koalicja Startupów, Podkarpacka Przestrzeń Kreatywna KWADRAT, Rzeszów Startup Akcelerator. Autor ponad 50 artykułów naukowych poświęconych problematyce marketingowej, współautor strategii marketingowych i rozwojowych opracowanych m.in. dla: Miasta Rzeszów, Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej, Bydgoskiego Klastra Informatycznego oraz przedsiębiorstw o różnym profilu i skali działania. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5505, C-339.13 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na 4 stronie okładki: Finanse, nowe technologie.
Rozwój technologii w sektorze finansowym sprawił, że pojawiły się nowe instytucje, takie jak fintechy i bigtechy. Przez wiele lat firmy te wspomagały tradycyjną bankowość, skupiając się na pojedynczych segmentach rynku, często na obszarach nieeksplorowanych przez banki. Ostatnio jednak wiele fintechów i bigtechów zaczęło konkurować na różnych płaszczyznach z bankami. Książka w sposób kompleksowy porusza rolę i wpływ tych instytucji na tradycyjne pośrednictwo bankowe, zmieniające się modele funkcjonowania banków, jak również na szeroko pojętą stabilność finansową.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich latach gospodarka światowa pozostaje pod wpływem globalnego kryzysu finansowego, który zapoczątkowany został nieprawidłowościami w działalności banków. Wywołał on konieczność uporządkowania wielu aspektów działalności bankowej, co wpłynęło na powstanie nowych regulacji i rozwiązań instytucjonalnych w zakresie nadzorowania banków. W czterech częściach omówiono kolejno: Ľ System bankowy, jego relacje z otoczeniem, elementy warunkujące funkcjonowanie banków, w tym polityka pieniężna banku centralnego i sieć bezpieczeństwa finansowego. Ľ Operacje finansujące działalność banków, operacje finansujące i prefinansujące klientów oraz pozostałe operacje świadczone przez banki. Ľ Zarządzanie bankiem – cele, strategie, polityka, kapitały własne, analiza i ocena kondycji banku, marketing bankowy. Ľ Zarządzanie ryzykiem (płynności, kredytowym, kraju, stopy procentowej, walutowym i operacyjnym) - metody jego pomiaru i ograniczania oraz transakcje instrumentami pochodnymi W tym nowym wydaniu od lat powszechnie wykorzystywanego podręcznika wprowadzono aktualne tematy, a pozostałe ujęto w sposób odpowiadający dzisiejszym realiom. Uwzględniono zjawiska i tendencje występujące w skali europejskiej i światowej, omówiono nowoczesne technologie i procedury zastępujące tradycyjne operacje bankowe, wskazano nowe rodzaje transakcji bankowych i nowe rodzaje ryzyka, które pojawiły się w działalności banków w ostatnich latach. Podręcznik jest zgodny z programami wykładu bankowości na studiach licencjackich. Szeroki przegląd problematyki związanej z bankowością jako nauką o przedsiębiorstwie bankowym i jego otoczeniu sprawia, że będzie przydatny także dla studentów na poziomie magisterskim oraz praktyków bankowych. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-336.7, MgC-1226 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Kontynuacja podręcznika "Bankowość : zagadnienia podstawowe".
Najnowsze i uaktualnione wydanie popularnego, znanego od lat, powszechnie wykorzystywanego przez wykładowców i studentów uczelni o profilu ekonomiczno-finansowym podręcznika bankowości. Otoczenie gospodarcze od ponad 15 lat jest mało stabilne, co rzutuje na funkcjonowanie banków i całych gospodarek. Powoduje to konieczność ciągłej adaptacji banków do nowych warunków i doskonalenia zarządzania ryzykiem. Ponadto od początku XXI wieku sektor bankowy przechodzi transformację cyfrową. To właśnie to cyfrowe oblicze banków jest najbardziej znane klientom, szczególnie młodej generacji. Za tym cyfrowym obliczem kryją się liczne ciekawe i niekiedy skomplikowane mechanizmy, które podręcznik opisuje i wyjaśnia, tak aby zgłębiający tematykę bankowości poznali i zrozumieli procesy rządzące światem finansów „od kuchni”. Rozumienie tych mechanizmów jest niezbędne dla właściwego zarządzania finansami przedsiębiorstw oraz instytucji działających w sektorze finansowym.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-336.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademickie Warsztaty Dziennikarskie)
Autor książki, jeden z najwybitniejszych polskich medioznawców, z wielką erudycją i barwnie omawia wzajemne uzależnienie mediów i demokracji. Gwałtownie zmieniają się media, erozji ulegają podstawy demokracji, a w efekcie komplikuje się współistnienie mediów i demokracji. Wielu ma nadzieję, że ekspansja nowych mediów umożliwi i przyspieszy powstanie demokracji bezpośredniej. Autor jest bardziej sceptyczny: Rozczaruje się ten, kto oczekuje po tej książce nowego kanonicznego modelu relacji między mediami i demokracją. Jednego modelu nie ma i nigdy nie było - a zatem nie będzie też w przyszłości. Dopóki nie wyklaruje się nowy kształt demokracji, dopóty nie można nawet podjąć próby naszkicowania takiego modelu, bo o roli i zadaniach mediów decyduje droga, którą idzie społeczeństwo. A tych może być wiele. Możemy tu jedynie ustalać główne kierunki drogi ku "demokratyzacji demokracji" i na tej podstawie rozważać różne warianty roli mediów, w zależności od wybranego kierunku. [merlin.pl, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-456, C-316.7 (2 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 - 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Bankowość. Podręcznik akademicki" jest dziełem pracowników naukowych Katedry Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przedstawia całokształt problemów związanych z funkcjonowaniem nowoczesnych banków w gospodarce rynkowej. Obejmuje wiadomości zarówno o warunkach, w których działają banki komercyjne, jak i o zarządzaniu bankiem (bank management). Uwzględnia specyfikę rozwoju bankowości w Polsce, a także nowe rozwiązania stosowane w krajach wysoko rozwiniętych (m.in. instrumenty pochodne, wewnętrzne modele oparte na szacowaniu value at risk, bankowość elektroniczną).Książka składa się z czterech części. W pierwszej przedmiotem analizy jest system bankowy oraz jego relacje z otoczeniem. W części drugiej omówiono operacje bankowe. Część trzecia poświęcona jest zagadnieniom organizacji i zarządzania bankiem komercyjnym, czwarta - obszernie prezentuje tematykę zarządzania ryzykiem. [merlin.pl, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-23258 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-4849, C-336.7 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej