Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(111)
Forma i typ
Książki
(108)
Proza
(43)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje naukowe
(6)
Audiobooki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Druki ulotne
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(128)
wypożyczone
(22)
tylko na miejscu
(18)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(62)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(17)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(6)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(26)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(33)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(15)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(4)
Autor
Gruca Magdalena (pedagog)
(47)
Gruca Magdalena (pedagog). Przygody Fenka
(46)
Zontek Ewa (ilustratorka)
(44)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(12)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(11)
Gruca Magdalena (pedagog). Relacje
(8)
Gruca Magdalena (pedagog). Emocje
(7)
Antosiewicz Agnieszka (polonistka)
(5)
Gradoń Olga
(4)
Gruca Magdalena (pedagog). Czas
(4)
Gruca Magdalena (pedagog). Dbam o środowisko
(4)
Korobkiewicz Magdalena (tłumaczka)
(4)
Rosolska Ewa
(4)
Rosolska Ewa. Tajemnica starego witraża
(4)
Schulz Charles M. (1922-2000)
(4)
Sroka Magdalena
(4)
Sroka Magdalena. Przygody Fenka
(4)
Zaremba Szymon
(4)
Korpiela-Jatkowska Joanna
(3)
Rykaluk Kazimierz (1941-2021)
(3)
Stopka Dorota (literatura)
(3)
Szary Lucyna
(3)
Szóstak Aldona
(3)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(3)
Zagnińska Maria (polonistka)
(3)
Bączyński Jakub
(2)
Godula Patrycja (ilustratorka)
(2)
Gruca Magdalena (pedagog). Emocje 2
(2)
Gruca Magdalena (pedagog). Żywioły
(2)
Jabłońska Patrycja (tłumaczka)
(2)
Kania Julia (1874?-1939)
(2)
Karczewski Adam (literatura)
(2)
Kremiec Anna (językoznawca)
(2)
Matusiak Jakub
(2)
Molicki Damian
(2)
Nawrot Agnieszka
(2)
Nałódka Izabela
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Rymut-Kościelniak Karolina
(2)
Sikorska Iwona (psycholog kliniczny)
(2)
Sobik Monika
(2)
Studziński Miłosz
(2)
Tomasik Joanna (literaturoznawstwo)
(2)
Urbaniak Katarzyna (1986- )
(2)
Widzińska Weronika
(2)
Zawadzka Kamila
(2)
Babula Joanna (ilustratorka)
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Biedroń Katarzyna (1989- )
(1)
Biernacka-Licznar Katarzyna
(1)
Bilska Katarzyna (ilustrator)
(1)
Burkot Stanisław (1932-2019)
(1)
Błaszczyński Tomasz
(1)
Chruścicka Anna
(1)
Ciaciuch Łukasz (1975- )
(1)
Collodi Carlo (1826-1890)
(1)
Costa-Pau Rosa
(1)
Cywińska Anna (ilustratorka)
(1)
Dobrowolski Patryk (tłumacz)
(1)
Dostatnia Iwona
(1)
Gorzelańczyk Tomasz
(1)
Grimm Jacob (1785-1863)
(1)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(1)
Gruca Magdalena (pedagog). Bezpieczeństwo
(1)
Gruca Magdalena (pedagog). Dobre zachowanie
(1)
Gruca Magdalena (pedagog). Miejsca
(1)
Gruca Magdalena (pedagog). Podróże Fenka
(1)
Gulewicz Artur (1978- )
(1)
Jamróz-Stolarska Elżbieta
(1)
Jaskula Esquerré Natalia (1974- )
(1)
Kamińska Urszula (pisarka)
(1)
Kamler Mikołaj (ilustrator)
(1)
Kelman Elaine
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna (1984- )
(1)
Kozłowska Katarzyna (1982- )
(1)
Kołodziejski Paweł (1971- )
(1)
Krajewska Małgorzata (chemik)
(1)
Kram-Mikoś Elżbieta
(1)
Kędroń Marta (tłumaczka)
(1)
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(1)
Lofting Hugh (1886-1947)
(1)
Ludwiczak Barbara (tłumaczka)
(1)
Luźny Robert
(1)
Marszał Agnieszka
(1)
Moraczewski Krzysztof
(1)
Niewiadomska Cecylia (1855-1925)
(1)
Niziurski Edmund (1925-2013)
(1)
Pabian-Rams Joanna
(1)
Palin Michael (1943- )
(1)
Paprocka Natalia
(1)
Pawłowski Artur (1969- )
(1)
Pendergrass Daphne
(1)
Petri Janusz
(1)
Pieczyrak Jacek (1936- )
(1)
Pisarski Roman (1912-1969)
(1)
Popławska Anna (literatura)
(1)
Porazińska Janina (1888-1971)
(1)
Prus Bolesław (1847-1912)
(1)
Rocki Marek
(1)
Runkiewicz Leonard (1939-2023)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(84)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(69)
1901-2000
(5)
1801-1900
(4)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(111)
Język
polski
(111)
Odbiorca
Dzieci
(60)
6-8 lat
(49)
0-5 lat
(36)
Nauczyciele
(14)
9-13 lat
(13)
Rodzice
(13)
Logopedzi
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Przedszkola
(12)
Szkoły podstawowe
(10)
14-17 lat
(5)
Młodzież
(5)
Terapeuci
(2)
Architekci
(1)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Klasa 4
(1)
Klasa 5
(1)
Klasa 6
(1)
Klasa 7
(1)
Klasa 8
(1)
Psychologowie
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(44)
Literatura amerykańska
(5)
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Czytanie
(12)
Język polski
(12)
Przedszkolaki
(12)
Wymowa
(11)
Sylaby
(10)
Tolerancja
(5)
Przyjaźń
(4)
Jąkanie
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Konstrukcje metalowe
(3)
Kłamstwo
(3)
Ojcowie i synowie
(3)
Tematy i motywy
(3)
Dziadkowie i wnuki
(2)
Ekologia
(2)
Lektura szkolna
(2)
Ludzie a zwierzęta
(2)
Niewidomi
(2)
Okulary
(2)
Optymizm
(2)
Poczucie winy
(2)
Przebaczenie
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Rozmowa
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Ruch pieszy
(2)
Samodzielność (psychologia)
(2)
Sumienie
(2)
Szacunek
(2)
Uczucia
(2)
Wdzięczność
(2)
Zdolności
(2)
Awans społeczny
(1)
Biblioteki
(1)
Budownictwo ekologiczne
(1)
Chemia (przedmiot szkolny)
(1)
Chłopcy
(1)
Collodi, Carlo (1826-1890)
(1)
Czytanie globalne
(1)
Deszcz
(1)
Doba astronomiczna
(1)
Doktor Dolittle (postać fikcyjna)
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dzień
(1)
Dźwignice
(1)
Femme fatale
(1)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(1)
Geologia inżynierska
(1)
Grimm, Jacob (1785-1863)
(1)
Hale (budynki)
(1)
Handlowcy
(1)
Imprezy szkolne
(1)
Informatyka
(1)
Kalendarz
(1)
Klauzula zasad współżycia społecznego
(1)
Kolejarze
(1)
Kominy
(1)
Konstrukcje budowlane
(1)
Koty
(1)
Lalki
(1)
Latawce
(1)
Leczenie
(1)
Lofting, Hugh (1886-1947)
(1)
Lotnicy
(1)
Maszty (inżynieria)
(1)
Mały Książę (postać fikcyjna)
(1)
Miesiące
(1)
Modele matematyczne
(1)
Mosty
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka czytania
(1)
Nieposłuszeństwo
(1)
Niezawodność konstrukcji
(1)
Noc
(1)
Obliczanie obciążeń i naprężeń
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Onomatopeja
(1)
Opieka nad zwierzętami
(1)
Pamięć
(1)
Pinokio (postać fikcyjna)
(1)
Pisarski, Roman (1912-1969)
(1)
Place zabaw
(1)
Pluszowy miś
(1)
Pociągi
(1)
Porazińska, Janina (1888-1971)
(1)
Powódź
(1)
Połączenia
(1)
Poświęcenie (postawa)
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Projektowanie
(1)
Przekrycia
(1)
Psy
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Roszczeniowość
(1)
Temat: dzieło
Baśnie
(1)
Doktor Dolittle
(1)
Hobbit
(1)
Mały Książę
(1)
O psie, który jeździł koleją
(1)
Pamiętnik Czarnego Noska
(1)
Pinokio
(1)
Temat: czas
2001-
(26)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Włochy
(2)
Hiszpania
(1)
Korea Południowa
(1)
Missisipi (Stany Zjednoczone ; rzeka)
(1)
Missouri (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Pojezierze Mazurskie
(1)
Polska
(1)
Roztocze Środkowe (wyżyna)
(1)
Sahara (pustynia)
(1)
Warmia
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(42)
Literatura dla dzieci
(26)
Opowiadanie dziecięce polskie
(18)
Broszura
(11)
Pomoc dydaktyczna
(11)
Powieść
(9)
Materiały pomocnicze
(8)
Lektura z opracowaniem
(4)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Audiobooki
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Encyklopedia
(3)
Fantasy
(2)
Kompendia i repetytoria
(2)
Literatura polska
(2)
Monografia
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Elementarz
(1)
Książki
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Poezja polska
(1)
Powieść angielska
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Literaturoznawstwo
(10)
Architektura i budownictwo
(5)
Inżynieria i technika
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Chemia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
111 wyników Filtruj
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Publikacja ta pozwala przygotować dzieci do podjęcia nauki czytania. Powstała w oparciu o metodę Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania prof. Jagody Cieszyńskiej. [Wydawnictwo Edukacyjne, 2020].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kontynuacja książki : Literatura polska w latach 1939-1989.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-82(091) (2 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 18)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Zeszyt 18. zamyka pierwszy etap nauki czytania. Zawiera tak skonstruowane teksty, by dziecko nie tylko uwierzyło, że potrafi czytać, ale i zachwyciło się czytaniem książek. Zapowiada jednocześnie nową serię tekstów – cykl geograficzny. W kolejnych zeszytach dzieci będą nie tylko doskonalić umiejętność czytania, ale przede wszystkim będą poznawać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty pozwolą także otwierać umysł dziecka na przetwarzanie informacji pochodzących z różnych dziedzin życia”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać)
Książka jest przewodnikiem metodycznym – przystępnie, krok po kroku, wyjaśnia nauczycielom, rodzicom i wychowawcom, jak pracować z książeczkami serii „Kocham czytać”. Zawiera dodatkowy rozdział poświęcony mózgowej organizacji funkcji językowych dziecka, wyjaśniający neuropsychologiczne podłoże wczesnej nauki czytania, zarówno u dzieci zdrowych, jak i z zakłóceniami rozwojowymi.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 1 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 3)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt trzeci wprowadza spółgłoski P i M. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłosek zeszyt zawiera odpowiedni materiał ilustracyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 2 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Wydanie 14. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2023. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 4)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Czwarty już zeszyt serii rozpoczyna się od spółgłoski b. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłoski b, rysunek przedstawia „nadęte” policzki, jak baloniki i takie same „policzki” litery b. Zasada ta powtarza się także wobec litery l.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 3 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 5)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt piąty wprowadza litery f i w. Zaczyna się od odczytywania (przez nauczyciela bądź rodzica) dziecku sylab otwartych, kończących się samogłoską. Aby dziecko zapamiętało obraz graficzny głoski f, pokazujemy, że podczas jej wypowiadania górne zęby „gryzą” dolną wargę. Zasada powtarza się w stosunku do litery w. Ułożenie zębów jest identyczne, jak podczas wymawiania f, różnica polega jedynie na głośności. [Wydawnictwo Edukacyjne, 2021].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 4 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 6)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt szósty wprowadza litery t i d. Dziecko przyzwyczaiło się już do codziennego rytuału czytania i oswoiło z proponowaną metodą odczytywania sylab i całych wyrazów. Nauka czytania słów z literami t oraz d powinna przebiegać zgodnie z zasadami ustalonymi w poprzednich zeszytach serii „Kocham Czytać”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Sylaby. 7 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2020. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 9)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
W dziewiątym zeszycie serii „Kocham Czytać” nauka czytania przebiega podobnie jak w poprzednich książeczkach. Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek j i n nie jest dla dzieci łatwym zadaniem. Litera n jest podobna do m, a j jest lustrzanym odbiciem l. Odczytywanie wyrazów z tymi literami sprawia dzieciom trudność, dlatego tak istotne są informacje przekazywane przez osobę dorosłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 8 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 10)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 10 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 12)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 12 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 14)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego „’” (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. W Zeszycie 14. zastosowano nieco odmienny schemat niż przy głoskach twardych i zmiękczonych w zeszytach poprzednich. Stosując opozycję – sylaba otwarta: sylaba zamknięta – można pokazać dziecku różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Taki zabieg, oparty na jednoczesnym spostrzeżeniu obu rodzajów zapisu, uruchamia wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając zapamiętanie prawidłowych zapisów”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 14 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 16)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „To już ostatnia para miękkich głosek oraz trudna artykulacyjnie głoska r. Zwykło się sądzić, że drżąca głoska r pojawia się najpóźniej w rozwoju mowy dziecka. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Doświadczenia kliniczne pokazują, że dzieci, gdy tylko opanują wymowę tej głoski, nawet gdy brzmi jeszcze nie dość dokładnie, bardzo chętnie wypowiadają zawierające ją wyrazy. Na początku jest to r realizowane jednouderzeniowo lub jako dźwięk pośredni między r i l. Wówczas ważne są ćwiczenia, to znaczy czytanie, które utrwala prawidłową artykulację”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 2)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ten zeszyt pozwoli dzieciom zrozumieć, że słyszane dźwięki można zapisywać. Radość z odczytywania głosów zwierząt przygotuje małych czytelników do umiejętności rozpoznawania sylab ze spółgłoskami p i m, które będą zamieszczone w zeszycie trzecim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słuchanie i zrozumienie to dwa słowa stanowiące klucz do podejścia terapeutycznego stosowanego z powodzeniem od 1993 roku w Centrum dla Jąkających się Dzieci Michaela Palina w Londynie. Autorki związane bezpośrednio z tą instytucją (Elaine Kelman pracuje tam jako terapeuta od początku jej istnienia; Alison Whyte jest dziennikarką i mamą chłopca z jąkaniem, który od wielu lat korzysta ze wsparcia specjalistów Centrum) oddają w nasze ręce praktyczny przewodnik po meandrach jąkania, podkreślający przede wszystkim podmiotowość osób objętych terapią i relację terapeutyczną opartą na szacunku. Oto mamy książkę niezwykłą w swej prostocie, w której przewodnikami są pacjenci – dzieci młodsze i starsze – oraz ich rodzice. Ich słowa, opinie, emocje i uczucia ujęte w wypowiedziach stanowią bazę i punkt wyjścia do narracji specjalistów, którzy prowadzą ich terapię. Tutaj to dzieci mają głos! One są prawdziwymi ekspertami od swego zaburzenia; one wiedzą najlepiej, co sprawia, że jest gorzej, lepiej, co pomaga, a co nie. "Zrozumieć jąkanie..." to również książka o tym, że warto łamać tabu – rozmawiać, słuchać, wyjaśniać, pytać, po to, by zrozumieć, pomóc i wspierać. Mamy tu szereg wskazówek i sugestii dla rodziców i nauczycieli, jak się odnaleźć w rzeczywistości z jąkaniem, która często przeraża i obezwładnia swoją nieprzewidywalnością i tajemniczością. To także obowiązkowa pozycja dla odważnych terapeutów, którzy chcą odpowiedzialnie prowadzić terapię dziecka z jąkaniem, by coraz więcej historii miało dobre zakończenie albo by chociaż dziecko posiadało narzędzia, by mur jąkania co dzień rozbijać, czy też mieć siłę, by rozkruszać wciąż i od nowa kraty w swoich ustach. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura i Społeczeństwo)
Człowiek i medium. Terapia - Rozwój - (Auto)narracja pod red. naukową prof. Agnieszki Ogonowskiej to zbiór artykułów oddających wieloaspektowy stosunek człowieka do mediów oraz różne sposoby wykorzystywania w nich (auto)narracji - stosownie do potrzeb danej osoby. Jak można wykorzystać tradycyjne i nowe media w terapii, leczeniu, edukacji? Jak mogą one negatywnie wpłynąć na użytkownika, prowadząc do uzależnień i degradacji osobowości? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziemy w tej książce - kolejnym tomie serii wydawniczej Kultura i społeczeństwo. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Stosowana)
Tyt. grzb.: Uzależnienia medialne.
Książka napisana przez prof. Agnieszkę Ogonowską, psychologa i medioznawcę, pracownika naukowego krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego oraz prezesa Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Uzależnienia medialne to poradnik dotyczący coraz szerszego problemu - nieprawidłowego i dysfunkcjonalnego wykorzystywania tzw. nowych mediów - w szczególności Internetu. Książka porusza problem uzależnień kompleksowo - opisując sposoby ich rozwoju, typy, przyczyny i źródła, nakreśla podstawowe czynniki sprzyjające nałogowi, a także drogi wyjścia z niego. Skupia się nie tylko na problemach i sposobach ich przezwyciężenia, ale także na profilaktyce i działaniach służących przeciwdziałaniu powstawania uzależnień. Kompetentna, podana w przystępny oraz czytelny i nowoczesny sposób wiedza dla każdego, kto ma styczność ze współczesnymi technologiami. [bonito.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tajemnica starego witraża / Ewa Rosolska)
Stanowi część cyklu.
W kolejnej odsłonie do młodych poszukiwaczy dołączy artysta malarz, który kierowany nieznanymi siłami tworzy zagadkowe dzieła – wskazówki prowadzące do rozwiązania tajemnicy. Zawiodą one bohaterów do krzyżackiej strażnicy w Bezławkach, gdzie spotykają się Kapturowi Bracia. Strzegą oni sekretu, który niezwykłością okazuje się przerastać ich wyobrażenia. Marta i jej przyjaciele poznają również studenta Adama. Ubrany w czarną skórę motocyklista roztacza wokół siebie niepokojącą aurę. I choć na pierwszy rzut oka wcale nie wygląda na miłośnika historii, robi wszystko, by zachować od zapomnienia niszczejącą strażnicę. Chociaż o tym nie wie, jest z nią silnie związany – nie tylko przez sentyment. Nieocenioną pomocą w niebezpiecznych zmaganiach okazuje się podarunek od Heleny – magiczna księga, która ma moc spełniania życzeń. Czy dzięki niej spełni się największe marzenie Marty? [www.empik.com, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-III/Prz (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Tajemnica starego witraża / Ewa Rosolska)
Trzecia część powieści odsłania kolejny fragment zagadki związanej z krzyżacką strażnicą – osobliwy cmentarz. By zmierzyć się z klątwą Mroku ciążącą nad niepokornymi kapturowymi braćmi, Marta musi przejść na drugą stronę – sama. Nie ułatwia jej tego obecność studenta Adama, tym bardziej gdy okazuje się, że jest to naprawdę mroczna postać. Jednak pomimo wielu obaw zdeterminowana Marta wyrusza w nieznane, by wypełnić ważną misję. Nie wie, że została poddana testowi, od którego wyniku zależy los światła. Czy Marta sprosta zadaniu? Kogo spotka po drugiej stronie? Czy pomogą jej mgły zapomnienia? Do kogo należą tajemnicze żółte oczy? [www.empik.com, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-III/Prz (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej