Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Autor
Jarosz Antoni (1938- )
(1)
Kostkiewicz Janina (1957- )
(1)
Kukołowicz Teresa (1925-2014)
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Pedagogika
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Uniwersytecka Filii Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Stalowej Woli ; t. 12)
Zamierzeniem książki jest wyjście naprzeciw potrzebom studentów, głównie studiów zaocznych w zakresie przedmiotu noszącego nazwę Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej. Zebrane teksty mają ułatwić możliwość zrozumienia charakteru pedagogiki jako nauki wraz z przedmiotem jej badań i obszarami jej zainteresowań. Troska dotycząca zmniejszenia dystansu między nauką a wiedzą uzyskiwaną przez studentów w trakcie ich studiów wynika z przyjęcia założenia, że w naukach o wychowaniu i w studiowaniu na kierunkach pedagogicznych chodzi o coś więcej niż tylko o wiedzę, chodzi o kompetencje, które kandydaci na pedagogów umieliby przełożyć najęzyk praktycznych rozwiązań i decyzji. Aby powyższe założenie miało szansę urzeczywistnienia, studiujący pedagogikę na poziomie uniwersyteckim, powinni: * a) umieć rozpoznawać założenia ontologiczne, epistemologiczne, aksjologiczne w proponowanych do uprawiania koncepcjach wychowania, celem w pełni świadomego posługiwania się nimi; b) znać teorie i twierdzenia mogące stanowić podstawę do wnioskowania o szansach i barierach rozwoju wychowanka; c) znać reguły tworzenia teorii pedagogicznych, aby móc krytycznie ustosunkować się do prawomocności twierdzeń podawanych przez niejako twierdzenia naukowe; d) umieć przeprowadzić proste badania naukowe nad procesem edukacyjnym zgodnie z założoną procedurą badawczą; e) umieć krytycznie ocenić różne działania edukacyjne uzasadniając swoje stanowisko twierdzeniami i teoriami naukowymi. Teksty tutaj zebrane, drukowane już były uprzednio w różnych periodykach jako samodzielne całości, bądź jako części większych opracowań o charakterze książkowym - miejsce wcześniejszego opublikowania każdego z zamieszczonych tu tekstów, zostało każdorazowo wskazane. Zgromadzone tutaj teksty są tak dobrane, aby mogły (wspomagane wykładami) stanowić podstawę źródłową, wprowadzającą w dyscyplinę naukową jaką jest pedagogika, w interpretację procesu stawania się człowiekiem. Ukazują one osobę ludzką jako podmiot wychowania, akcentują osobowy wymiar relacji między nauczycielem-wychowawcąi uczniem- wychowankiem, ukazują aktualne koncepcje wychowania, problemy zawodu nauczycielskiego, aż po zagadnienie ich odpowiedzialności za formalne i nieformalne działania wychowawcze. [Janina Kostkiewicz]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Uniwersytecka Filii Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Stalowej Woli ; t. 13)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej