Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(63)
Forma i typ
Książki
(62)
Poradniki i przewodniki
(18)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(38)
dostępne
(28)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(19)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(10)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(34)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(5)
Autor
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(8)
Kaczorowska-Bray Katarzyna (logopeda)
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(6)
Milewski Stanisław (1956- )
(5)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(3)
Delaney Tara
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Jaroszewski Karol (tłumacz)
(3)
Kranowitz Carol Stock (wychowanie przedszkolne)
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(2)
Kuczkowski Jerzy (otolaryngolog)
(2)
Lawendowski Rafał
(2)
Melillo Robert
(2)
Odowska-Szlachcic Bożena
(2)
Pikiel Sylwia (tłumaczka)
(2)
Sher Barbara (1935- )
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Voss Angie
(2)
Andrews June
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baniel Anat
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bochenek Emilia (tłumaczka)
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Castellon Siena
(1)
Cieślik Elżbieta (filolożka)
(1)
Delahooke Mona (psycholożka)
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Francesetti Gianni (psychiatra)
(1)
Franke Ulrike (1946- )
(1)
Gecele Michela (1965- )
(1)
Gibiński Maciej
(1)
Green Shannon
(1)
Griffin Simone
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna (tłumaczka)
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kalita Lech
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kamrowska Joanna Angelika (tłumacz)
(1)
Kazek Beata
(1)
Kipp Katherine
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Knapp Julie
(1)
Kotowska Adrianna (tłumaczka)
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Majcher Karolina (tłumacz)
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Masłowska Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mitchell David R. (1938- )
(1)
Mizerska Renata (1972- )
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porter Joseph (pedagog)
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Roubal Jan (1971- )
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sandler Dianne
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Shaffer David Reed (1946- )
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Speck Otto (1926-2023)
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Sørensen Patricia (tłumacz)
(1)
Teitelbaum Osnat
(1)
Teitelbaum Philip
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Uściłowska Anna
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Welsche Mone (1971- )
(1)
Wilde Kate C
(1)
Wojciechowska Justyna (pedagogika)
(1)
Wojtaś Martyna (tłumaczka)
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Xaiz Cesarina (psycholożka)
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zakrzewska Izabela (tłumaczka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(62)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(60)
nieznany (0 p)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(15)
Nauczyciele
(8)
Logopedzi
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Pedagodzy
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dziewczęta
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Koordynatorzy do spraw edukacji specjalnej
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Przedszkole
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Dziecko autystyczne
(12)
Logopedia
(10)
Autyzm
(9)
Zaburzenia mowy
(7)
Dzieci
(6)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(6)
Terapia zabawą
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Czytanie
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Otępienie
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia
(2)
Uczenie się
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Afazja
(1)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Choroby mózgu
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagniostyka logopedyczna
(1)
Diagnostyka logopedyczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci zaniedbane
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Geragogika
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Indywidualizm (psychologia)
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jąkanie
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Leczenie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczanie
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neuropsychologia
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Niemowlę
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Prawo
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samookaleczenie
(1)
Socjoterapia
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Współczucie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Opracowanie
(8)
Podręcznik
(7)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Gry i zabawy
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Muzyka
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Encyklopedia
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(24)
Edukacja i pedagogika
(20)
Medycyna i zdrowie
(20)
Językoznawstwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tematem niniejszej książki jest demencja oraz związane z nią problemy. Słowo "demencja" jest używane do określenia wielu sygnałów ostrzegawczych pojawiających się wtedy, gdy mózg przestaje poprawnie funkcjonować. Demencję stwierdza się tylko wówczas, gdy objawy te się nasilają, a z czasem powodują stałą degradację. [www.bonito.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 61 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [https://ksiegarnia.pwn.pl/Dziecko-a-integracja-sensoryczna,114591635,p.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata.[www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Nazwy aut. na s. 11.
Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Po bliższym przyjrzeniu się przez nas opracowaniom okazało się, iż są one nazbyt ogólne, a niektóre nawet zdezaktualizowane. Konieczne wydało się nam zatem wydanie książki opisującej problem mowy osób upośledzonych umysłowo [...]. Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka. [harmonia.edu.l]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Niniejsze opracowanie pod redakcją naukową Katarzyny Kaczorowskiej-Bray i Jacka J. Błeszyńskiego podejmuje niezwykle istotną problematykę mowy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Choć sam ogólny aspekt funkcjonowania tego rodzaju osób został potraktowany w literaturze psychologicznej, logopedycznej oraz pedagogicznej z należytą uwagą, to brak dotąd było szczegółowych i aktualnych informacji na temat komunikacji, mowy i języka osób z dysfunkcjami umysłowymi. Zaletą publikacji jest nie tylko zawarta w niej najnowsza wiedza dotycząca tego tematu, lecz także zupełnie świeże spojrzenie na problem. [www.eduksięgarnia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na temat autyzmu i zespołu Aspergera napisano wiele książek, jednak w większości skierowane są do osób neurotypowych albo ich autorami są autystyczni dorośli, którzy dzieciństwo i okres nastoletni mają dawno za sobą. Niezbędnik dziewczyny ze spektrum to poradnik dla autystycznej dziewczyny napisany przez inną autystyczną dziewczynę – osobę, która wie, jak to jest być nastolatką w czasach Snapchata, Instagrama, WhatsAppa, YouTube’a i selfików, i dobrze to rozumie. Czytelniczki znajdą tu mnóstwo życiowych porad oraz wszelkie narzędzia, dzięki którym rozkwitną i łatwiej osiągną w życiu to, czego pragną. Praktyczne wskazówki dotyczące przyjaźni, randek, szkoły, postrzegania ciała i stawiania własnych granic, a także dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne zostały opracowane przez Sienę Castellon – uhonorowaną nagrodami rzeczniczkę neuroróżnorodności – na podstawie jej własnych doświadczeń. Dzięki nim przezwyciężysz każdą napotkaną trudność! [Wydawnictwo Harmonia, 2022].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego – połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej. Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania. Nota o autorce: Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.91/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [www.edumaniak.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [www.edumaniak.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapia Gestalt w praktyce klinicznej. Od psychopatologii do estetyki kontaktu to podręcznik, który recenzenci chętnie określają jako „rewolucyjny”. Z punktu widzenia terapii Gestalt, jaką znamy z drugiej połowy ubiegłego wieku, podręcznik, który dostajemy do ręki, jest na pewno wyrazem znaczącej ewolucji podejścia. (…).[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera ujęte encyklopedycznie najważniejsze pojęcia dotyczące logopedii, ale i dziedzin pokrewnych: medycyny, stomatologii, audiologii i foniatrii oraz językoznawstwa. Publikację wzbogacają liczne ryciny i tabele. Publikacja powstała przede wszystkim z myślą o studentach logopedii i medycyny, a także początkujących adeptach tych dwóch dyscyplin. Hasła celowo zostały omówione skrótowo, aby ułatwić szybkie odnalezienie się w zawiłej terminologii takich dziedzin jak stomatologia, neurologia, fonologia, foniatria czy językoznawstwo. Podręczny leksykon logopedyczny przyda się także rodzicom dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną oraz tym wszystkim, którzy są zainteresowani biologicznym i poznawczym funkcjonowaniem człowieka, szczególnie w aspekcie rozwoju zaburzeń mowy. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia ta jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków logopedii oraz osób związanych zależnościami formalno-administracyjnymi z logopedami: dyrektorów placówek służby zdrowia i oświaty, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, właścicieli ośrodków służby zdrowia, przedstawicieli organów kontroli nad wymienionymi placówkami. Może być też pomocna w praktyce akademickiej służącej kształceniu logopedów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młodzi polscy psychologowie muzyki prezentują tom drugi Psychologii muzyki, który zawiera starannie wybrane i bardzo dobrze przygotowane teksty, skupione na wzajemnych relacjach pomiędzy wykonawcą muzyki a jej odbiorcą oraz na samej istocie muzyki. Różnorodność metodologii, koncepcji, podejść i stylów jest znaczącym atutem tej książki – prowadzi do wielostronnego oglądu muzyki jako złożonego zjawiska interakcyjnego, narzędzia oddziaływania na ból, zmagania się z chorobą czy kreowania nastroju. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.9 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Logopedia artystyczna / redakcja naukowa Barbara Kamińska, Stanisław Milewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. - 659 stron : ilustracje ; 25 cm + 1 płyta (CD).
(Logopedia XXI Wieku)
Monografia Logopedia artystyczna stanowi cenne uzupełnienie serii podręczników logopedycznych publikowanych przez wydawnictwo naukowe Harmonia Universalis. Tom ten jest wartościowy merytorycznie – proponuje się w nim sposób ujmowania tego działu logopedii oraz zakresy, treści, a także metody i techniki pracy w dziedzinie logopedii artystycznej.[www.harmonia.edu.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmysły w komunikacji. Wszystkie zmysły prowadzą do mózgu to pierwszy tom publikacji o cyklicznym charakterze, reprezentującej interdyscyplinarne podejście do opisywanej tematyki: funkcjonowania zmysłów w przestrzeni komunikacji międzyludzkiej. Książka składa się z dziewięciu artykułów. Autorzy skoncentrowali się na zagadnieniach dotyczących nabywania, rozwoju i funkcjonowania mowy, a także odnieśli się do współwystępujących zaburzeń. Szczególną uwagę poświęcono funkcjonowaniu mózgu. [eksiegarnia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest przekrojowym studium krytycznym dotyczącym kształcenia dzieci na etapie początkowym. Korzystając z najnowszych trendów w pedagogice światowej oraz badań nad szkołą, Autorki dokonują szczegółowych analiz głównych obszarów edukacji wczesnoszkolnej (polonistycznej i matematycznej). Wiele miejsca poświęcają również koncepcjom kształcenia zintegrowanego. W prezentowanych zagadnieniach Autorki odwołują się bezpośrednio do praktyki szkolnej oraz najnowszych dokumentów reformy programowej. Ujawniając słabości tradycyjnej metodyki nauczania początkowego, nie pozostawiają czytelnika bez wskazówek i propozycji sposobów dokonywania zmiany edukacji. Prezentują liczne alternatywne rozwiązania i przykłady działań, w których pojawia się możliwość wspierania marginalizowanych i zaniedbywanych w tradycyjnej szkole sfer rozwoju najmłodszych uczniów. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii. [https://platon.com.pl/pl/kompletny-program-terapii-saz-dla-osob-z-zaburzeniami-ze-spektrum-autyzmu-w-wieku-rozwojowym-od-4-do-7-lat/produkt-566456215]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja w stanie ostrym : obraz i dynamika / Małgorzata Krajewska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 480 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Recenzowana monografia dotyczy rzadko poruszanego w piśmiennictwie polskim tematu zaburzeń afatycznych występujących w tzw. fazie ostrej i podostrej u pacjentów po udarze niedokrwiennym mózgu. [?] Problematyka podjęta w pracy Małgorzaty Krajewskiej jest tym bardziej istotna, że grupa pacjentów po udarze mózgu jest zdecydowanie najliczniejszą spośród wszystkich wymagających terapii neurologopedycznej. [?] Stworzenie pełnego opisu tego zaburzenia i poznanie jego dynamiki wydaje się więc wręcz koniecznością nie tylko z punktu widzenia teorii, ale przede wszystkim praktyki neurologopedycznej.[www.czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Nie-zgrane dziecko to poradnik dla rodziców i wychowawców, którzy podejrzewają, że ich pociecha jest na swój sposób wyjątkowa, ale nie potrafią tej wyjątkowości zdefiniować i zrozumieć. Książka ta może stanowić podręcznik dla pedagogów, psychologów i terapeutów chcących skutecznie wspomagać rozwój podopiecznych. To także lektura obowiązkowa dla nauczycieli przedszkoli i szkół, którzy, świadomi istnienia zaburzenia integracji sensorycznej, będą w stanie postawić wstępną diagnozę, skontaktować rodziców z odpowiednim specjalistą oraz dostosować otoczenie oraz metody edukacji do potrzeb nie-zgranych dzieci. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej