Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(50)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Publikacje fachowe
(15)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje naukowe
(7)
Proza
(5)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(7)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(28)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(7)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(4)
Autor
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(9)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Bijak Elżbieta (logopeda)
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Jaroszewski Karol (tłumacz)
(2)
Kamińska Dorota (tłumaczka)
(2)
Kańciurzewska Anna
(2)
Kłodnicka Olga (pedagog)
(2)
Odowska-Szlachcic Bożena
(2)
Pelc Maria (ilustratorka)
(2)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stockinger Tomasz (1955- )
(2)
Szalewska Katarzyna (psycholog)
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Słupek Kazimierz (pedagogika)
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Tońska-Szyfelbein Anna (logopeda)
(2)
Arnwine Bonnie
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Borkowska Maria (medycyna)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Buda Magdalena
(1)
Clary Julian (1959- )
(1)
Clary Julian (1959- ). Rodzinka Hardych
(1)
Czerniakowska Anna
(1)
Czerniakowski Tomasz
(1)
Delaney Tara
(1)
Griffin Simone
(1)
Gąsieniec Stefan
(1)
Gąsieniec Stefan (1979- )
(1)
Haber Elizabeth
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jakrzewska Dominika
(1)
Jarosz Magdalena (pedagog)
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jeleń Marcin (1973- )
(1)
Koomar Jane
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kranowitz Carol Stock (wychowanie przedszkolne)
(1)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(1)
Krukowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Lipińska Weronika
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Malek Renata (pisarka)
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mierzejewski Krzysztof (1975- )
(1)
Mitchell David R. (1938- )
(1)
Nuzzi Gianluigi (1969- )
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Parikh Trivedi Puja
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porter Joseph (pedagog)
(1)
Półtorak Agata (literatura dziecięca)
(1)
Roberts David (1970- )
(1)
Roberts Jacquelline (logopeda)
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sava Deanna Iris
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Sims Sean
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Szklut Stacey
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Wasilewicz Grażyna (neurologopeda)
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wilde Kate C
(1)
Williams Katrina (pediatra)
(1)
Winczewski Piotr (wychowanie fizyczne)
(1)
Wiśniewska Natalia (tłumaczka)
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Xaiz Cesarina (psycholożka)
(1)
Zając Paulina
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Łada-Grodzicka Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(24)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(49)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(49)
nieznany (0 p)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(18)
Rodzice
(15)
6-8 lat
(14)
0-5 lat
(8)
Nauczyciele
(7)
Logopedzi
(6)
9-13 lat
(5)
Pedagodzy
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Terapeuci
(2)
Dzieci z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Koordynatorzy do spraw edukacji specjalnej
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Prxedszkola
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkole
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura angielska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Dziecko autystyczne
(9)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(6)
Język polski
(6)
Korekcja mowy
(6)
Wymowa
(6)
Autyzm
(5)
Integracja sensoryczna
(5)
Nauka czytania
(4)
Czytanie ze zrozumieniem
(3)
Dzieci
(3)
Jąkanie
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Terapia zabawą
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Bajkoterapia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Mowa
(2)
Nauka pisania
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Rodzina
(2)
Spółgłoski
(2)
Słuch
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Agresywność
(1)
Banki
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie globalne
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dorośli
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci zaniedbane
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Finanse
(1)
Geragogika
(1)
Gniew
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Hieny
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Koszmary senne
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka liczenia
(1)
Niemowlę
(1)
Opieka nad zwierzętami
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Otępienie
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Rozwój psychofizyczny niemowlęcia
(1)
Sen
(1)
Socjoterapia
(1)
Spółgłoski syczące
(1)
Spółgłoski szumiące
(1)
Szczęście
(1)
Szyfry
(1)
Techniki logopedyczne
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie
(1)
Układ nerwowy
(1)
Usypianie dzieci
(1)
Wiosna
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zdolności językowe
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zima
(1)
Zmysły
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Watykan (Włochy)
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Materiały pomocnicze
(4)
Opracowanie
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Gry i zabawy
(2)
Legendy i podania
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik dla rodziców
(2)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Krzyżówki (gry)
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka do wypełnienia
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele terapeutyczne
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przysłowia
(1)
Publicystyka włoska
(1)
Rymowanki
(1)
Wiersze
(1)
Zagadki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(9)
Językoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozpoczynanie terapii integracji sensorycznej / Bonnie Arnwine ; przekład Karol Jaroszewski. - Wydanie 1, dodruk. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. - 185, [5] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder – SPD) mają podłoże neurologiczne i powodują, że mózg źle odczytuje informacje dostarczane przez zmysły. W rezultacie osoby z tymi zaburzeniami niewłaściwie reagują na zwyczajne doświadczenia sensoryczne. Normalne doświadczenia zmysłowe mogą być dla nich bolesne lub przerażające. Osoby z SPD często mają trudności ze swoim ciałem, które odmawia im posłuszeństwa. Trudności sensoryczne często zakłócają życie codzienne i mogą sprawiać problemy dla całej rodziny. Książka ta zawiera wiele opisów wesołych i niedrogich zabaw sensorycznych, które można szybko przygotować i po których można szybko posprzątać w domu lub w ośrodku. W każdym rozdziale przedstawiono ćwiczenia oparte na danej potrzebie sensorycznej. Do przeprowadzenia wszystkich wystarczą zwykłe domowe przedmioty. Załączone są także rozszerzenia, które mają na celu utrzymanie zainteresowania. Nie ma bowiem nic gorszego od przygotowania projektu, którym dziecko zainteresuje się na dwie lub trzy minuty! [https://harmonia.edu.pl/pl/product/rozpoczynanie-terapii-integracji-sensorycznej]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3, dodruk. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [https://platon.com.pl/pl/dziecko-a-integracja-sensoryczna/produkt-149197806]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania, którego najważniejszym celem jest opanowanie właściwej techniki. Książka jest skromnie ilustrowana, żeby nadmiar rysunków nie odciągał uwagi dziecka od tekstu i nie zachęcał go do odgadywania treści wyrazów, zdań czy tekstów. Na dołączonej do książki płycie CD znajdują się nagrania ćwiczeń wykonane przez dr Annę Walencik-Topiłko. Mają one kluczowe znaczenie. Zaprezentowana na nich wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania. [https://platon.com.pl/pl/czytanie-harmonijne-skuteczna-nauka-czytania-dla-malych-dzieci-oraz-uczniow-z-trudnosciami/produkt-901357735]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłowo‑ruchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat: rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi; roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego; genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych oraz rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka; neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu; wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka. https://harmonia.edu.pl/pl/p/INTEGRACJA-SENSORYCZNA-W-ROZWOJU-DZIECKA/1577
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (z autyzmem, afazją, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną lub z dysleksją). Karty posiadają podwójny walor edukacyjny: łączą naukę czytania ze zrozumieniem z poznawaniem polskich legend. Różnorodność i wielość ćwiczeń dotyczących każdej z legend pozwala na lepsze poznanie oraz zapamiętanie jej treści. Materiał został opracowany tak, aby nauczyciel mógł zindywidualizować pracę z uczniem w zależności od jego potrzeb i poziomu funkcjonowania. W trakcie pracy z kartami ćwiczone są wszystkie funkcje poznawcze, koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, pamięć oraz koncentracja. Ponadto uczeń, pracując z publikacją, rozwija słownictwo bierne i czynne. Karty dotyczą 9 legend: o Smoku Wawelskim o bazyliszku o złotej kaczce o Warsie i Sawie o warszawskiej Syrence o Juracie – królowej Bałtyku o Lechu, Czechu i Rusie o lwach gdańskich o lajkoniku. [https://platon.com.pl/pl/karty-pracy-z-tekstami-do-czytania-ze-zrozumieniem-dla-uczniow-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi/produkt-1080131989]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza w Polsce publikacja służąca do terapii zaburzeń płynności mówienia według Zmodyfikowanego Programu Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się autorstwa dr. Mieczysława Chęćka, która została przygotowana z myślą o wykorzystaniu jej przede wszystkim przez logopedów, neurologopedów oraz terapeutów mowy w kompleksowej terapii indywidualnej oraz grupowej osób jąkających się lub z mową bezładną. Zawarty w publikacji materiał teoretyczny oraz obszerny materiał praktyczny opiera się na Zmodyfikowanym Programie Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się, który uwzględnia dwie ważne metody terapeutyczne i podejścia do terapii jąkania: Technikę Przedłużonego Mówienia (TPM) oraz Technikę Delikatnego Startu Mowy (TDSM). Publikacja ta jest obszernym zbiorem doskonale opracowanych metodycznie tekstów do terapeutycznego czytania oraz materiałów obrazkowo-wyrazowych, które zachęcą pacjentów jąkających się do ćwiczeń i ułatwią trening płynnego mówienia, a terapię uczynią skuteczniejszą. Poziom opracowanych materiałów (gotowych do kopiowania i wielokrotnego wykorzystania) został odpowiednio dostosowany do poszczególnych grup wiekowych pacjentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza w Polsce publikacja służąca do terapii zaburzeń płynności mówienia według Zmodyfikowanego Programu Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się autorstwa dr. Mieczysława Chęćka, która została przygotowana z myślą o wykorzystaniu jej przede wszystkim przez logopedów, neurologopedów oraz terapeutów mowy w kompleksowej terapii indywidualnej oraz grupowej osób jąkających się lub z mową bezładną. Zawarty w publikacji materiał teoretyczny oraz obszerny materiał praktyczny opiera się na Zmodyfikowanym Programie Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się, który uwzględnia dwie ważne metody terapeutyczne i podejścia do terapii jąkania: Technikę Przedłużonego Mówienia (TPM) oraz Technikę Delikatnego Startu Mowy (TDSM). Publikacja ta jest obszernym zbiorem doskonale opracowanych metodycznie tekstów do terapeutycznego czytania oraz materiałów obrazkowo-wyrazowych, które zachęcą pacjentów jąkających się do ćwiczeń i ułatwią trening płynnego mówienia, a terapię uczynią skuteczniejszą. Poziom opracowanych materiałów (gotowych do kopiowania i wielokrotnego wykorzystania) został odpowiednio dostosowany do poszczególnych grup wiekowych pacjentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Krzyżówki logopedyczne. Szereg syczący i szumiący to zestaw ponad 60 krzyżówek obrazkowych i wyrazowych, którego celem jest uatrakcyjnienie ćwiczeń artykulacyjnych związanych z automatyzacją głosek syczących [s], [z], [c], [dz] oraz szumiących [sz], [ż], [cz], [dż] w nagłosie, śródgłosie, wygłosie oraz grupach spółgłoskowych. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, a następnie przeczytać na głos wyrazy znajdujące się w każdej krzyżówce, zwracając baczną uwagę na odpowiednią artykulację (we wszystkich wyrazach została zachowana czystość fonologiczna). Ponadto uczeń powinien otrzymane hasło zilustrować lub wymyślić z nim zdanie. Rozwiązywanie krzyżówek jest jednym z ćwiczeń intelektualnych, które w dużym stopniu wpływają na pamięć i sprawność umysłową. Wykonując takie zadania, ćwiczymy logiczne myślenie, koncentrację, a także poszerzamy zasób słów. [www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców oraz osób, które na co dzień prowadzą zajęcia z dziećmi. Oprócz ważnych zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej w książce można znaleźć liczne formularze, listy kontrolne i tabele służące do wstępnych badań i wykrywania problemów z przetwarzaniem sensorycznym u dzieci w różnym wieku. Wszystkie formularze są do wielokrotnego wykorzystania (format i układ wygodny do kopiowania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Logobox : uniwersalny zestaw logopedyczny / Anna Lubner-Piskorska. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022. - Teka (zeszyt, 40 kart tablic) : ilustracje kolorowe ; 31 cm.
LogoBOX to wygodny w użyciu zestaw narzędzi dla każdego logopedy. Dzięki umieszczeniu tak wielu materiałów w jednej teczce specjaliści otrzymują komplet pomocy gotowych do prostego zastosowania w ćwiczeniach: - oddechowych, - narządów mowy, - artykulacyjnych. ?Logopedyczny box? ? zawierający materiały, które mogą być wykorzystywane do różnych celów terapeutycznych na rozmaite sposoby ? to odpowiedź na odmienne potrzeby logopedów. Pomoce do różnorodnego zastosowania umieszczono w teczce, dzięki czemu można je mieć zawsze pod ręką! Zestaw tworzą: - instrukcja z propozycjami wykorzystania materiałów, - materiały graficzne do wykorzystania w grach logopedycznych. Liczne wskazówki, pomysły oraz warianty gier pomogą logopedom w stworzeniu własnych scenariuszy zajęć na podstawie umieszczonych w teczce kart, które można: drukować, wycinać, zmniejszać lub powiększać, kolorować, uzupełniać o nowe elementy. ?LogoBOX? to zestaw przygotowany po to, by stanowić inspirację do dalszych kreatywnych działań! Do materiału terapeutycznego używanego w czasie gier można na przykład wykorzystać serię uniwersalnych pomocy logopedycznych uniLOGO wydanych przez Wydawnictwo Harmonia. [dobraksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ralfion i książę Filip [Dokument dźwiękowy] / Krzysztof Mierzejewski. - [Gdańsk] : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. - 1 płyta CD ; zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Audiobook)
Ralfion to smok posiadający niezwykłą zdolność – słyszy myśli innych. Pewnego dnia Ralfion spotyka zagubionego w lesie księcia Filipa. Okazuje się, że rodzice chłopca, para królewska, zostali uwięzieni przez złego czarownika, a cały naród – zaczarowany. Jedynie księciu Filipowi udało się uciec z zamku. Smok Ralfion postanawia pomóc chłopcu… Utwór jest pełen czarodziejskich postaci i magicznych zdarzeń. Dobro zwycięża w nim nad złem, ale aby to się stało, bohaterowie najpierw muszą pokonać liczne przeciwności losu. Czyta Tomasz Stockinger Nagranie, muzyka i aranżacja: Stefan Gąsieniec [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - II/Pf (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Wydanie 1, dodruk. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. - 296 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka Integracja sensoryczna w autyzmie ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawiera propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii. W aneksach umieszczono spis akcesoriów przydatnych podczas terapii – zabawek, pomocy i przedmiotów codziennego użytku. Czytelnik znajdzie tu także wykaz ogólnie dostępnych kwestionariuszy i skali do wczesnego wykrywania autyzmu. [https://platon.com.pl/pl/integracja-sensoryczna-w-autyzmie/produkt-534429358]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm. Ćwiczenia dla dzieci to propozycja zarazem nauki i zabawy. Zagadki, quizy, kolorowanki i ćwiczenia angażujące uwagę pomogą maluchom zrozumieć autyzm i poprawić codzienne umiejętności życiowe potrzebne w domu i szkole. Zadania takie, jak „Małpi labirynt”, pomogą odciągnąć uwagę od zachowań powtarzalnych, a inne, jak „Zabawa z gliną”, ułatwią wyrażenie swoich uczuć dzieciom niemówiącym. Opis każdego ćwiczenia zawiera przystępne informacje dla dorosłych, na co powinni zwrócić uwagę podczas pracy z dzieckiem. Zadania proponowane w książce dotyczą w szczególności kilku obszarów: komunikacji, umiejętności społecznych, uczuć, samoregulacji, integracji sensorycznej. https://harmonia.edu.pl/pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane karty pracy służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Dobór zadań wynika z założenia, że techniki, które kładą nacisk na skrupulatne nauczanie treści szkolnych, oraz podejścia związane z przetwarzaniem informacji są na ogół skuteczniejsze niż metody pośrednie, w których próbuje się ćwiczyć zaburzone procesy utrudniające uczniom uczenie się. Celem tych ćwiczeń jest zatem to, aby doskonalenie motoryki małej, percepcji wzrokowej i słuchowej dokonywało się w trakcie realizacji treści wynikających z podstawy programowej. Materiały są realizacją podstawy programowej edukacji polonistycznej wczesnoszkolnego poziomu nauczania (klasy IIII). Zawierają również ćwiczenia związane z edukacją społeczną, przyrodniczą i informatyczną. [www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane karty pracy mają pomóc uczniom – szczególnie w trakcie realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych – w nabyciu umiejętności sprawnego czytania i pisania. Umiejętności te są warunkiem koniecznym do zdobywania przez dziecko wiedzy na kolejnych etapach edukacji. Realizacja zadań zawartych w kartach pracy ma doprowadzić przede wszystkim do nabycia przez dziecko automatyzmu w nazywaniu sylab (a właściwie graficznego obrazu określonego układu liter, gdyż nie zawsze uwzględniana jest tu struktura gramatyczna i słowotwórcza wyrazów), tzn. postrzeganiu i odczytywaniu sylab w sposób całościowy, oraz ma pomóc rozwijać zdolność umieszczania ich w odpowiedniej kolejności. Ćwiczenia pogrupowane zostały w określone kategorie. Ich kolejność nie jest przypadkowa. Wynika ze stopniowego wprowadzania nowych, coraz trudniejszych struktur sylabowo-wyrazowych opartych na tych poznanych już wcześniej. Szereg prezentowanych zadań wiąże się z kształceniem umiejętności czytania ze zrozumieniem, co jest wszak istotą nauki czytania.[www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowana pomoc zawiera 36 kolorowych kart i 3 czarno-białe z podpisami. Na każdej karcie znajdują się 4 zdjęcia ilustrujące daną czynność przedstawioną w różnych kontekstach sytuacyjnych lub znaczeniowych (np. mycie twarzy, mycie naczyń, mycie zębów, mycie okien). Zadaniem osoby ćwiczącej jest wskazanie odpowiedniego zdjęcia, odpowiedź na pytania zadane przez terapeutę oraz dopasowanie podpisu do fotografii. Materiał służy do ćwiczenia nie tylko rozumienia wypowiedzi i pytań, ale także wytwarzania wypowiedzi i układania zdań. Dopasowywanie etykiet do zdjęć usprawnia umiejętność czytania, co przydatne jest u pacjentów z afazją, a także u starszych dzieci mających problem z wypowiadaniem się zdaniami, a potrafiących czytać. Z kart pracy mogą korzystać zarówno terapeuci, jak i rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językowymi, afazją dziecięcą. Karty mogą być także wykorzystywane w terapii osób z afazją i problemami w rozumieniu mowy. [https://harmonia.edu.pl/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowana pomoc zawiera 18 dwustronnych kolorowych kart i 4 czarno-białe z podpisami. Na każdej karcie znajdują się 4 obrazki różniące się szczegółami (np. na jednej ilustracji sukienka w szerokie pasy wisi na wieszaku, na drugim ta sama sukienka wisi na haczyku). Zadaniem osoby ćwiczącej jest wskazanie odpowiedniego obrazka, odpowiedź na pytania zadane przez terapeutę oraz dopasowanie podpisu do ilustracji. Materiał służy do ćwiczenia wytwarzania wypowiedzi i układania zdań, ale przede wszystkim do rozumienia wypowiedzi i pytań, nazwy obrazków są podobne i różnią się tylko pewnymi szczegółami, dlatego osoba ćwicząca musi dokładnie wsłuchać się w całe zdanie i przeanalizować jego konstrukcję. Dopasowywanie etykiet do zdjęć usprawnia umiejętność czytania, co przydatne jest u pacjentów z afazją, a także u starszych dzieci mających problem z wypowiadaniem się zdaniami, a potrafiących czytać. Z kart pracy mogą korzystać zarówno terapeuci, jak i rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językowymi, afazją dziecięcą. Karty mogą być także wykorzystywane w terapii osób z afazją i problemami w rozumieniu mowy. [https://harmonia.edu.pl/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy słowno-ruchowe z niemowlakami / Grażyna Wasilewicz. - Wydanie 5. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. - 54, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bobasy są pełne energii, nie lubią siedzieć bezczynnie. Wciąż są czymś zainteresowane i zdecydowanie nie lubią się nudzić. Ich urocze spojrzenia zachęcają nas do zabawy. Często rodzice do końca nie wiedzą jak bawić się z takimi maluchami, aby zabawa była zarówno interesująca, jak i rozwijająca. Książka Grażyny Wasilewicz skutecznie rozwiązuje ten problem. Książka jest skierowana do najmłodszych dzieci wkraczających w świat mowy. Krótkie wierszyki imponują swoim rytmem. Są naszpikowane wyrazami dźwiękonaśladowczymi, sylabami oraz prostymi wyrazami. Te teksty to istotny etap w rozwoju małego dziecka. Wszystkie wierszyki są dodatkowo ożywione przykładami ruchowymi. Zabawy obejmują gry paluszkowe, huśtanie, podskoki. Książka wspomaga rozwój koordynacji oraz skutecznie przyspiesza rozwój mowy. To bardzo ciekawa i praktyczna propozycja. Mgr Grażyna Wasilewicz jest absolwentką pedagogiki wczesnoszkolnej. Ukończyła również podyplomowe studia logopedyczne i neurologopedyczne na Uniwersytecie Gdańskim. Doświadczenie zdobyła w szkole z oddziałami integracyjnymi oraz w szkole specjalnej. Pracowała także z osobami dorosłymi dotkniętych afazją. Napisała ponad dwadzieścia książek i książeczek dla dzieci poruszających tematykę logopedyczną oraz dziecięcą. Serdecznie polecamy lekturę książek "Zanim powiem rrr", "Bajkowy świat głoski R" oraz "Gdzie jesteś języczku". Autorkę najbardziej interesują zagadnienia głębokich zaburzeń komunikacji. Jej bajki logopedyczne cieszą się ogromnym uznaniem i pomagają dzieciom w całej Polsce uporać się z problemami z wymową. [https://www.taniaksiazka.pl/zabawy-slowno-ruchowe-z-niemowlakami-grazyna-wasilewicz]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich latach pojawiło się wiele badań na temat autyzmu i jego prawdopodobnych przyczyn oraz różnych interwencji terapeutycznych. Jednak rodzice, którzy dowiadują się o autyzmie dziecka, często mają problem, by odnaleźć się w ogromie wiedzy, i skarżą się, że trudno im dotrzeć do aktualnych i wiarygodnych źródeł informacji. Autorki książki rzeczowo odpowiadają na pytania, z którymi zetknęły się podczas wieloletniej pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami. W przystępny sposób omawiają diagnozę oraz zachowania, które mogą się pojawić na kolejnych etapach rozwojowych, a także przedstawiają najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z problemami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej