Form of Work
Książki
(35)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(4)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(30)
only on-site
(25)
unavailable
(4)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(11)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(10)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(20)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(7)
Author
Waliś Robert (1979- )
(4)
Barkley Russell A. (1949- )
(2)
Fuks Agata
(2)
Hallowell Edward M. (1949- )
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kutscher Martin L
(2)
Ratey John J. (1948- )
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. Specjalne moce
(1)
Amen Daniel G. (1954- )
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Arcelus Jon
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Binder Anna (tłumaczka)
(1)
Binder Marek
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Carter Cheryl R. (1962- )
(1)
Chmielewska Aleksandra (pedagogika)
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(1)
DuPaul George J
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Forzpańczyk Agnieszka
(1)
Gamon David
(1)
Gottlieb Bill (1953- )
(1)
Greenblatt James
(1)
Górka Iwona (1973- )
(1)
Hale James Graham
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Hejmej Przemysław (tłumacz)
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Jaroszewski Karol (tłumacz)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kern Lee
(1)
Kleszcz Ewa (tłumaczka)
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kraczkowska Karolina (tłumacz)
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Leer Kristin
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Mangrum II Charles T
(1)
Melillo Robert
(1)
Miller Kelli (terapeutka)
(1)
Munden Alison
(1)
Neuhaus Cordula (1951- )
(1)
Niegowska-Drachal Elżbieta (tłumacz)
(1)
O'Regan Fintan J. (1960- )
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Ostrowska Agnieszka (ilustratorka)
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pawlak Piotr (psychologia)
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pfiffner Linda Jo
(1)
Pikiel Sylwia (tłumaczka)
(1)
Puławski Krzysztof (1964- )
(1)
Pękała Rafał (tłumacz)
(1)
Rebar Sarah
(1)
Rost Małgorzata (tłumacz)
(1)
Safren Steven A
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Saul Richard (medycyna)
(1)
Skalska Maria (tłumaczka)
(1)
Skotnicka-Chaberek Magdalena
(1)
Sowa Izabela (1969- )
(1)
Strichart Stephen S. (1939- )
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Wiącek Renata
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wolff Robert R
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Wróblewski Michał (filozofia)
(1)
Święcicka Justyna
(1)
Year
2020 - 2022
(6)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(18)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(35)
Language
Polish
(35)
Audience Group
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Subject
Zespół ADHD
(35)
Dziecko z ADHD
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dzieci
(3)
Leczenie
(3)
Osoby z ADHD
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Autyzm
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Metody nauczania
(2)
Psychoterapia
(2)
Alkoholizm
(1)
Astma oskrzelowa
(1)
Bajkoterapia
(1)
Białaczka
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby układu pokarmowego
(1)
Cukrzyca
(1)
Dorośli
(1)
Dyskurs
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Głuchota
(1)
HIV
(1)
Hemofilia
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kradzież
(1)
Leworęczność
(1)
Macierzyństwo
(1)
Medycyna
(1)
Medykalizacja
(1)
Mentoring
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mindfulness
(1)
Mnemotechnika
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie dziecka przewlekle chorego
(1)
Nauczanie dziecka trudnego
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Nowotwory
(1)
Odżywianie
(1)
Otyłość
(1)
Padaczka
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pediatria
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Problemy społeczne
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rehabilitacja dziecka przewlekle chorego
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Samokontrola
(1)
Samopoznanie
(1)
Suplementy diety
(1)
Synestezja
(1)
System biofeedback
(1)
Słuch absolutny
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Trening koncentracji
(1)
Uczniowie
(1)
Układ krążenia
(1)
Układ oddechowy
(1)
Wiedza
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wzrost
(1)
Wątroba
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowanie
(1)
Zdrowy styl życia
(1)
Zespół Touretta
(1)
Zespół Turnera
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Poradnik
(18)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręcznik
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Monografia
(1)
Opowiadanie dla dzieci
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rozwój osobisty
(1)
36 results Filter
Book
In basket
W świecie ADHD to jedyna tego rodzaju publikacja dotycząca problematyki zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, tym cenniejsza, iż stworzona przez ludzi znających zagadnienie z autopsji. Problem dostrzeżony w latach 70-tych polega na zaburzeniu uwagi, impulsywności i nadpobudliwości, które często uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. Główne objawy dotyczą braku zdolności utrzymywania koncentracji na określonym bodźcu, podtrzymywaniu motywacji, zaburzeń procesów planowania, organizacji i chronologii wydarzeń, trudności związane z wyhamowaniem reakcji. Dziecko obarczone ADHD jest impulsywne i często agresywne, przez to odrzucane przez rówieśników; może szukać swojego miejsca w różnych grupach nieformalnych, może to być nawet gang młodocianych; grozi mu uzależnienie. Nie są w stanie się kontrolować, są też bardziej zagrożone wypadkami, nie potrafią przewidywać następstw swoich czynów. Dlatego nauczycielowi potrzebna jest ogromna wiedza i intuicja, a przynajmniej świadomość problemu. W przypadku dorosłych, u których objawy utrzymują się w około 30% przypadków, zespół ADHD przekłada się w praktyce na problemy z zachowaniem i zadaniami życia codziennego, co wydaje się być kluczowe we właściwym funkcjonowaniu w społeczeństwie. Dotychczas problem ADHD u dorosłych nie doczekał się w Polsce szczegółowego omówienia, zatem propozycja Media Rodzina jest doskonałą odpowiedzią na powstałe zapotrzebowanie. Podręcznik Edwarda Hallowella i Johna Ratey'a jest zarówno doskonałym zbiorem informacji o zespole, studium przypadków jak i cennych rad, które dla każdego zainteresowanego okażą się nieocenione i bardzo pomocne. [www.merlin.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. C-616 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-159.9, MgW-22174 (2 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
There are copies available to loan: sygn. F.2 - 61 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
There are copies available to loan: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-616 (1 egz.)
Book
In basket
"Zalecana literatura i materiały wideo" strony [405]-418.
"Książki na temat ADHD" strony 440-442.
To wysoko ceniony poradnik dla rodziców, którego niniejsze wydanie zostało uzupełnione o najaktualniejsze informacje na temat ADHD i terapii tego rodzaju zaburzeń. Autor wspomaga rodziców, wyposażając ich w kompletną wiedzę, fachowe wskazówki oraz wiarę, że potrafią oni zapewnić dziecku najlepszą możliwą opiekę. [www.azymut.pl, 2017]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Jest to książka dla rodziców, których życie przypomina nieustającą walkę. Ich dziecko: wierci się na krześle, ciągle się rusza, nie umie wolno chodzić, jest gadatliwe i wtrąca się do rozmów dorosłych, nie wie, kiedy przestać, dokucza innym dzieciom itp. Ich dziecko nazywane jest rozrabiaką, wiercipiętą, rozbrykanym urwisem, wreszcie świrusem. Ich dziecko bez przerwy słyszy, że jest niegrzeczne. Być może jest nadpobudliwe. Przeciętnie w każdym społeczeństwie od 2 do 5% dzieci cierpi na nadpobudliwość i chroniczny brak koncentracji oraz gonitwę myśli. Książka powstała na podstawie kilkuletnich doświadczeń w pracy z dziećmi i rodzicami dzieci z nadpobudliwością psychoruchową. Rożni się od innych tym, że zawiera praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w codziennych sytuacjach z dzieckiem nadpobudliwym. Autorki od kilku lat prowadzą edukacyjne zajęcia dla rodziców dzieci z ADHD oraz zajęcia terapeutyczne dla nadpobudliwych dzieci i dorosłych. Codzienne życie rodziców dzieci z ADHD nie musi przypominać scen z koszmarnego snu, co więcej - może być znośne, a nawet przyjemne. Czasami wystarczy kilka zmian i okazuje się, że dziecko z ADHD jest świetnym kompanem, a przebywanie w jego towarzystwie może być miłe, że ADHD to nie tylko udręka dla otoczenia, ale i ciekawie spędzony czas. Pewne zmiany w systemie wychowawczym, w codziennych nawykach pozwalają niekiedy radykalnie zmienić atmosferę w domu i nauczyć się żyć z ADHD. Pomagają zapobiec wtórnym skutkom nadpobudliwości, jakimi są drugoroczność, zaburzenia zachowania, a w wieku późniejszym - konflikty z prawem, nieprzystosowanie społeczne. [www.ksiegarnia.difin.pl, 2015]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Book
In basket
Przełomowa i kontrowersyjna książka, w której neurolog dr Richard Saul, pochyla się nad coraz częściej diagnozowanym u dzieci i dorosłych zaburzeniem, znanym jako ADHD. [www.illuminatio.pl, 2016]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Book
In basket
ADHD – zaburzenie rozwojowe o podłożu neurologicznym, które pojawia się przed siódmym rokiem życia i objawia się niemal ustawicznymi deficytami uwagi bądź nadaktywnością i impulsywnością – stanowi jeden z najczęstszych powodów konsultacji klinicznych. Niniejszy poradnik jest skierowany do nauczycieli i rodziców dzieci z ADHD, a także do młodzieży zmagającej się z tym zaburzeniem. Autorka – doktor neuropsychologii z wieloletnim doświadczeniem klinicznym i pedagogicznym – łączy podejście specjalistyczne z osobistymi spostrzeżeniami, gdyż sama mierzyła się z trudnościami związanymi z nadpobudliwością zarówno w dzieciństwie, jak i w późniejszym życiu. Dzięki temu porady przedstawione w książce są zarazem proste i rzeczowe. [www.empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. O/Dz.Cz.- 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Kontynuacja poprzedniej książki tych samych autorów, W świecie ADHD, którą uznano za pozycję klasyczną w swoim gatunku. Obaj uczeni, powołując się na najnowsze badania, słusznie zauważają, że nazwa "zespół nadpobudliwości psychoruchowej" nie najlepiej opisuje zadziwiającą umysłowość ludzi z ADHD. Przecież dysponują oni wieloma uzdolnieniami, są często bardzo inteligentni, oryginalni i pełni energii, tyle że nie zawsze potrafią nad nią zapanować. Książka Jak żyć z ADHD jest dopasowana do ich stylu poznawczego i możliwości koncentracji, dlatego powinna stanowić doskonałą lekturę dla nich samych i osób z nimi związanych. Najważniejsze poruszone w książce tematy dotyczą między innymi rodzinnego występowania ADHD, nowych procedur i badań diagnostycznych, związków ADHD z innymi chorobami, nowych leków i ich działania, innych form terapii związanych z dietą i ćwiczeniami fizycznymi, możliwości wykorzystania w leczeniu ADHD programu 12 Kroków Anonimowych Alkoholików. [www.empik.com, 2019]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
There are copies available to loan: sygn. F.2-61 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja klubu dla Ciebie nr 248.
To nie nadmierna aktywność jest głównym problemem nadpobudliwych dzieci, tylko ich kłopoty z koncentracją, nadwrażliwość i impulsywność. Takie dzieci istniały zawsze, jednak we współczesnym społeczeństwie, przy dzisiejszych wymogach szkoły ich zachowania bardziej zwracają uwagę. Ten poradnik omawia zespół zaburzeń koncentracji uwagi, który może występować z nadpobudliwością albo bez niej. Skąd się bierze zaburzenie? Dlaczego obciążone nim dzieci zachowują się w tak uciążliwy dla otoczenia sposób? Co robić, aby lepiej rozumieć nadaktywne dzieci? Jak z nimi postępować? Jakie metody stosować? Jakie terapie są skuteczne, a jakie nie? Czy z zaburzenia się wyrasta? Jak pomóc dziecku w nauce? Autorka udziela porad i wskazówek, dodaje otuchy rodzicom, pokazując że odpowiednie postępowanie z dzieckiem pozwala mu uzyskać znaczącą poprawę koncentracji uwagi. [Gandalf.com.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Oto poradnik dla wszystkich rodziców i nauczycieli mających do czynienia z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) i pokrewnymi zaburzeniami. Głównym zadaniem niniejszej książki jest przekazanie najnowszej wiedzy oraz pokazanie różnych sposobów na aktywną pomoc dzieciom i młodym osobom dorosłym.Zespół nadpobudliwości psychoruchowej, z języka angielskiego znany jako ADHD, to złożony i często dość kontrowersyjny termin. Oznacza on stan chorobowy charakteryzujący się zaburzeniami pracy mózgu sprawiający, że dana osoba ma trudności z kontrolowaniem zachowania i utrzymywaniem koncentracji. Prowadzi to do wielu różnych problemów związanych z przyswajaniem wiedzy, zachowaniem i kontaktami międzyludzkimi. [www.lubimyczytac.pl, 2019]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
There are copies available to loan: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo. Umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia i wskazuje na stan psychiczny danego dziecka. Publikacja napisana przystępnym językiem wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji. Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi. Książka może okazać się pomocna dla przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców oraz pomoże pogłębić wiedzę tym wszystkim, którzy pragną pomagać innym osobom. [www.azymut.pl, 2016]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
There are copies available to loan: sygn. F.2 - 61 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. MgC-1095 (1 egz.)
Book
In basket
Oto realistyczna, a zarazem optymistyczna książka, która stanowi idealne źródło informacji i porad dla rodziców i specjalistów, którzy próbują nadążyć za dziećmi żyjącymi bez hamulców. Autor opisuje pełne spektrum objawów związanych z ADHD, współwystępujące zaburzenia oraz najczęstsze problemy, z którymi muszą sobie radzić rodzice. Dalsza część książki skupia się na rozwiązaniach, które zostały oparte na czterech podstawowych zasadach. Zasada nr 1 brzmi Bądź pozytywny: kary mogą zmienić zachowanie dziecka, ale tylko pozytywne podejście jest w stanie wpłynąć na jego nastawienie. Zasada nr 2 to Bądź spokojny: trudno jest myśleć logicznie, kiedy czujesz się przytłoczony. Zasada nr 3 brzmi Bądź zorganizowany: odnosi się ona głównie do szkolnej edukacji dziecka. Zasada nr 4 to zalecenie, aby ani na chwilę nie zaprzestać wcielania w życie pierwszych trzech reguł. Następnie dr Kutscher omawia zastosowanie środków farmakologicznych w terapii ADHD. Ostatni rozdział to podsumowanie wszystkich najważniejszych informacji; można go czytać jako odrębną całość. Do książki dołączono także użyteczne testy psychologiczne. [www.poczytaj.pl, 2014]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
There are copies available to loan: sygn. F.2 - 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92, MgC-5495 (2 egz.)
Book
In basket
Poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów. ADHD to zespół charakteryzujący się deficytem koncentracji uwagi oraz nieprawidłowościami neurologicznymi. Przyczyną tych objawów są czynniki biologiczne i konstytucjonalne. Autorzy książki zaprezentowali teorię i praktykę w formie przystępnej dla wszystkich zainteresowanych: specjalistów i rodziców. Życzeniem autorów jest, aby ta książka służyła wszystkim próbującym zrozumieć i pomóc młodym ludziom z ADHD jako poradnik wskazujący im dodatkowe źródła informacji i pomocy. [Wydawnictwo Bellona]
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-159.9 (2 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
There are copies available to loan: sygn. F.2 - 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92, MgC-3139 (2 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. O/Dz.Cz. - 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Celem książki jest dostarczenie nauczycielom, terapeutom, a także rodzicom narzędzia do efektywnej pracy z dzieckiem nadpobudliwym. Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik stosowanych w terapii nadpobudliwości. Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby. Książka jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i wychowawców klas terapeutycznych oraz nauczania indywidualnego, terapeutów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach, a także oddziałach dziennego pobytu dzieci. Książka powinna zainteresować również rodziców dzieci z ADHD oraz studentów psychologii i pedagogiki. [www.meedbook.pl]
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
There are copies available to loan: sygn. F.5 - 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
There are copies available to loan: sygn. F.2 - 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
There are copies available to loan: sygn. F.3 - 61/P (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92, MgC-2097 (2 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. O/Dz.Cz. - 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Dorośli z ADHD uchodzą często za ludzi impulsywnych, leniwych, niecierpliwych, nerwowych, mających trudności z koncentracją i utrzymaniem porządku. Ale Kristin Leer, lekarka psychiatrii ze zdiagnozowanym ADHD, przekonuje, że zaburzenie to nie musi być wyrokiem – to może być twoja supermoc! Osoby z ADHD mają tak zwany mózg łowcy, cechują się kreatywnością i spontanicznością, a także emanują pozytywną energią, którą potrafią zarażać innych. Mają zdolność do osiągania niezwykłego stanu hiperskupienia i potrafią przyswoić niezwykłą ilość wiedzy w bardzo krótkim czasie. Autorka książki pokazuje ADHD z nowej perspektywy, sięga do współczesnych badań i teorii oraz proponuje techniki i strategie radzenia sobie z tym zaburzeniem w dorosłym życiu, a także omawia zalety posiadania nieneurotypowego mózgu.[www.empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Book
In basket
Objawy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (ADHD) często pojawiają się już we wczesnym wieku. Od kilkudziesięciu lat naukowcy, psychologowie i pedagodzy poświęcają wiele czasu i starań, aby zrozumieć i leczyć ADHD, lecz dopiero od niedawna starania te zaczęły koncentrować się silniej na specyficznych potrzebach nadpobudliwych lub nieuważnych dzieci w wieku przedszkolnym. Niniejsza książka jest pierwszą, która opisuje potwierdzoną empirycznie wczesną interwencję dla dzieci w wieku od 2 do 5 lat mających ADHD bądź zagrożonych ADHD. George DuPaul i Lee Kern, psycholog szkolny i pedagog specjalny, przedstawiają trójpoziomowy model profilaktyki i interwencji, który można wdrożyć w środowisku domowym lub przedszkolnym. Na ten obiecujący model składają się strategie interwencji uniwersalnej, nauka w małych grupach oraz oparte na ocenie interwencje behawioralne. Autorzy zilustrowali wyzwania związane z wdrażaniem barwnymi opisami przypadków zaczerpniętymi z własnego doświadczenia klinicznego. Małe dzieci z ADHD to wszechstronny i bardzo na czasie program, który stanowi kamień milowy w dziedzinie leczenia ADHD. [www.merlin.pl, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
There are copies available to loan: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
There are copies available to loan: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Book
In basket
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Walka toczy się nieustannie o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika - terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem - udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD. [www.profit.24]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again