Form of Work
Książki
(609)
Publikacje naukowe
(112)
Publikacje dydaktyczne
(86)
Publikacje fachowe
(85)
Poradniki i przewodniki
(49)
Audiobooki
(29)
Publikacje popularnonaukowe
(17)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Proza
(4)
Czasopisma
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Publikacja naukowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje religijne
(1)
Status
only on-site
(465)
available
(215)
unavailable
(33)
unknown
(12)
Branch
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(132)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(31)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(5)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(29)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(23)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(469)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(8)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(18)
Author
Ehrlich Andrzej
(13)
German Janusz (1974- )
(8)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(7)
Tracy Brian (1944- )
(7)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(6)
Kostera Monika (1963- )
(6)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(6)
Dondziłło Grzegorz (muzyka)
(5)
Gasper Dorota (tłumacz)
(5)
Griffin Ricky W. (1950- )
(5)
Kotler Philip (1931- )
(5)
Sałbut Bartosz (tłumacz)
(5)
Doroba Anita (tłumaczka)
(4)
Gierszewska Grażyna
(4)
Hamrol Adam (1952- )
(4)
Kauf Sabina
(4)
Michalak Robert (1968- )
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Poskrobko Bazyli (1941- )
(4)
Sułkowski Łukasz (zarządzanie)
(4)
Szymonik Andrzej (1952- )
(4)
Zieleniewski Jan (1901-1973)
(4)
Armstrong Michael (1928- )
(3)
Brigham Eugene F
(3)
Bukowska Urszula
(3)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(3)
Dyk Maria
(3)
Golnau Wiesław (1965- )
(3)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(3)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(3)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(3)
Knecht Zdzisław (1938- )
(3)
Knosala Ryszard (1949- )
(3)
Kokoszczyński Ryszard
(3)
Kućma Tomasz (lektor)
(3)
Martyniak Zbigniew (1936-2002)
(3)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(3)
Piotrowski Włodzimierz (zarządzanie)
(3)
Rusiński Michał (tłumacz)
(3)
Rzychoń Tomasz
(3)
Sawicki Jarosław (tłumacz)
(3)
Setiawan Iwan
(3)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(3)
Sudoł Stanisław (1928- )
(3)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(3)
Badawy Michael K
(2)
Badura Chris
(2)
Banaszyk Piotr
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Bentyn Zbigniew
(2)
Bielski Marcin (1931-2002)
(2)
Bień Witold (1927-2018)
(2)
Borkowska Stanisława (1939- )
(2)
Ciesielski Marek (1949- )
(2)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(2)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(2)
Czaja Izabela
(2)
Czarny Bogusław (1957- )
(2)
Czekaj Jan (1950- )
(2)
Czekański Marek (1948- )
(2)
Dresler Zbigniew (1943- )
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Freeman Edward R. (1951- )
(2)
Godek Jacek (tłumacz)
(2)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(2)
Grazier Peter (1946- )
(2)
Gregor Bogdan (1943- )
(2)
Grocki Romuald
(2)
Grudowski Piotr
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Górska Grażyna (tłumacz)
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Jankowiak Agata
(2)
Januszewski Arkadiusz
(2)
Kaczmarczyk Barbara (nauki wojskowe)
(2)
Kall Jacek
(2)
Karbowski Marcin (tłumacz)
(2)
Kieżun Witold (1922-2021)
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Kopeć Jacek
(2)
Kosecka Kinga
(2)
Koładkiewicz Izabela
(2)
Kożuch Barbara (1950- )
(2)
Kreczmańska-Gigol Katarzyna
(2)
Krynojewski Franciszek R
(2)
Krzyżanowski Leszek Jerzy (1926-2005)
(2)
Kusio Tomasz
(2)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(2)
Lipa Michał (tłumacz)
(2)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(2)
Marks Stephen G
(2)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(2)
Maxwell John C. (1947- )
(2)
Mazur Stanisław (administracja)
(2)
Mikołajczyk Zofia (1931-2017)
(2)
Moszkowicz Mieczysław
(2)
Niemczyk Andrzej
(2)
Nierenberg Bogusław
(2)
Nowak Zygfryd
(2)
Year
2020 - 2022
(70)
2010 - 2019
(344)
2000 - 2009
(122)
1990 - 1999
(82)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(3)
Time Period of Creation
2001-
(249)
1901-2000
(14)
1989-2000
(11)
1945-1989
(5)
Country
Poland
(629)
unknown (p)
(4)
United States
(3)
unknown (201)
(1)
Language
Polish
(626)
English
(5)
unknown (0 p)
(3)
unknown (0 0)
(1)
unknown (0ap)
(1)
unknown (en)
(1)
unknown (po)
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(65)
Menedżerowie
(38)
Studenci
(18)
Przedsiębiorcy
(12)
Ekonomiści
(5)
Specjaliści ds. marketingu
(5)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Handlowcy
(3)
Informatycy
(3)
Księgowi
(3)
Młodzież
(3)
Pracownicy naukowi
(3)
Studenci kierunków ekonomicznych
(3)
Urzędnicy
(3)
0-5 lat
(2)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Dyrektorzy finansowi
(2)
Hotelarze
(2)
Inżynierowie budownictwa
(2)
Logistycy
(2)
Menadżerowie
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Poziom nauczania
(2)
Prawnicy
(2)
Wykładowcy
(2)
Wyższe szkoły
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Analitycy
(1)
Analitycy finansowi
(1)
Architekci
(1)
Audytorzy jakości
(1)
Bezrobotni
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Geografowie
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Inżynierowie
(1)
Kadra pracująca w przemyśle
(1)
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Konsultanci jakości
(1)
Marketingowcy
(1)
Menedżerowie jakości
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Oficerowie
(1)
Osoby pracujące w branży turystycznej
(1)
Politolodzy
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy
(1)
Pracownicy agencji reklamowych
(1)
Pracownicy korporacji
(1)
Pracownicy sektora żywnościowego
(1)
Pracwnicy przedsiębiorstw i administracji
(1)
Praktycy
(1)
Programiści
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Specjaliści bankowości
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Specjaliści ds. konsultingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Specjaliści ds. zamówień publicznych
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Spedytorzy i operatorzy logistyczni
(1)
Studenci ekonomii
(1)
Studenci turystyki i rekreacji
(1)
Studenci uczelni ekonomicznych
(1)
Studenci uczelni rolniczych
(1)
Szefowie marketingu
(1)
Szkoły Wyższe
(1)
Szkoły policealne
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Słuchacze studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów
(1)
Słuchcze
(1)
Służby mundurowe
(1)
Technolodzy żywności
(1)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(5)
Literatura polska
(3)
Literatura islandzka
(2)
Subject
Zarządzanie
(236)
Przedsiębiorstwo
(53)
Marketing
(46)
Organizacja przedsiębiorstwa
(40)
Kadry
(35)
Zarządzanie kryzysowe
(34)
Zarządzanie strategiczne
(30)
Menedżerowie
(28)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(28)
Organizacja
(26)
Zarządzanie jakością
(19)
Zarządzanie projektami
(17)
Sukces
(16)
Zarządzanie finansami
(16)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(16)
Innowacje
(15)
Finanse
(14)
Zarządzanie ryzykiem
(14)
Finanse przedsiębiorstwa
(13)
Zarządzanie czasem
(13)
Konsumenci (ekonomia)
(12)
Bezpieczeństwo publiczne
(11)
Logistyka gospodarcza
(11)
Marketing cyfrowy
(11)
Motywacja pracy
(11)
Produkcja
(11)
Przywództwo
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Zarządzanie wiedzą
(10)
Komunikacja marketingowa
(9)
Planowanie strategiczne
(9)
Zarządzanie środowiskiem
(9)
Logistyka
(8)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(8)
Kultura organizacyjna
(7)
Przedsiębiorcy
(7)
Przedsiębiorczość (postawa)
(7)
Rozwój zrównoważony
(7)
Systemy informatyczne zarządzania
(7)
Techniki sprzedaży
(7)
Analiza finansowa
(6)
Banki
(6)
Bezpieczeństwo narodowe
(6)
Ekonomia
(6)
Media społecznościowe
(6)
Organizacja pracy
(6)
Praca zespołowa
(6)
Przedsiębiorczość
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Psychologia pracy
(6)
Reklama
(6)
Samorealizacja
(6)
Turystyka
(6)
Usługi turystyczne
(6)
Zarządzanie informacją
(6)
Decyzje
(5)
Firma (nazwa)
(5)
Hotelarstwo
(5)
Mentoring
(5)
Negocjacje
(5)
Organizacje
(5)
Ratownictwo
(5)
Samorząd terytorialny
(5)
Zarządzanie publiczne
(5)
Zarządzanie zmianą
(5)
Znak towarowy
(5)
Łańcuch dostaw
(5)
Administracja
(4)
Etyka biznesu
(4)
Fundusze strukturalne UE
(4)
Globalizacja
(4)
Gospodarka oparta na wiedzy
(4)
Komunikacja elektroniczna
(4)
Konkurencja
(4)
Marka (ekonomia)
(4)
Motywacja
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Obsługa klienta
(4)
Programy komputerowe
(4)
Przedsiębiorstwa
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(4)
Przemysł
(4)
Psychologia zarządzania
(4)
Rynek finansowy
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Administracja publiczna
(3)
Audyt personalny
(3)
Bezpieczeństwo informacyjne
(3)
Coaching
(3)
Content marketing
(3)
Controlling
(3)
Decyzje finansowe
(3)
Jobs, Steven Paul
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Kreatywność
(3)
Marka
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Subject: work
Biblia
(1)
Subject: time
2001-
(108)
1901-2000
(23)
1989-2000
(20)
1945-1989
(13)
1989-
(3)
2001-0
(3)
1901-
(2)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Subject: place
Polska
(48)
Stany Zjednoczone (USA)
(9)
Europa
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Islandia
(2)
Niemcy
(2)
Rosja
(2)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Japonia
(1)
Korea Południowa
(1)
Stalowa Wola (woj. podkarpackie)
(1)
Stalowa Wola (woj. podkarpackie, pow. stalowowolski, gm. Stalowa Wola)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999-)
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
ZSRR
(1)
Genre/Form
Podręcznik akademicki
(139)
Poradnik
(102)
Podręcznik
(91)
Monografia
(38)
Opracowanie
(34)
Audiobooki
(30)
Dokumenty dźwiękowe
(27)
Materiały pomocnicze
(22)
Praca zbiorowa
(14)
Wydawnictwa popularne
(13)
Materiały konferencyjne
(11)
Raport z badań
(10)
Biografia
(7)
Blog
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dystopia
(2)
Encyklopedia
(2)
Książka zabawka
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Powieść
(2)
Broszura
(1)
Dokumenty
(1)
Felieton
(1)
Kodeks etyczny
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia amerykańskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnnaukowe
(1)
Reportaż
(1)
Thriller
(1)
Wzory umów
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(210)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(63)
Informatyka i technologie informacyjne
(21)
Psychologia
(13)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Rozwój osobisty
(8)
Transport i logistyka
(7)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Historia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Inżynieria i technika
(3)
Nauka i badania
(3)
Podróże i turystyka
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kulinaria
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Zarzadzanie i marketing
(1)
640 results Filter
No cover
Book
In basket
Co sprawia, że niektóre marki od wielu lat niezmiennie rosną w siłę, a inne – nawet jeśli odniosły spektakularny sukces – upadają? Dlaczego jedne są w stanie przetrwać największe zawirowania gospodarcze i społeczne, a drugie nie potrafią sprostać oczekiwaniom klientów oraz wymogom rynku? Na te pytania, i jeszcze wiele innych, znajdziesz odpowiedź w tej książce. Jest to uznany w wielu krajach podręcznik akademicki poświęcony zarządzaniu marką, będący jedną z najbardziej obszernych pozycji na ten temat wydanych na świecie. Polska edycja została wzbogacona o aktualne dane liczbowe oraz o przykłady zaczerpnięte z realiów naszego krajowego rynku, dzięki czemu stanowi cenne i wiarygodne źródło wiedzy. Książka adresowana jest do studentów zarządzania, marketingu oraz słuchaczy wykładów poświęconych marce. Publikacja skierowana jest także do menedżerów i szefów marketingu oraz do pracowników agencji reklamowych i public relations. Kevin Lane Keller jest autorytetem w dziedzinie strategicznego zarządzania marką. Jest profesorem marketingu na kilku amerykańskich uczelniach. Prowadzi zajęcia dla najwyższej kadry kierowniczej. Ma także bogate doświadczenie praktyczne. Był doradcą marketingowców największych światowych marek, takich jak: Accenture, American Express, Disney, Ford, Intel, Levi Strauss & Co., Procter & Gamble i SAB Miller. *** Nie było dotąd na polskim rynku pozycji omawiającej tak szerokie spektrum problemów związanych z zarządzaniem marką, a także całym portfelem marek. Autorowi udało się w wyczerpujący sposób omówić niemal każdy, nawet pozornie detaliczny problem, jaki wiąże się z markami. Zatem dla Czytelnika poszukującego kompendium wiedzy z zakresu zarządzania marką książka Kellera to absolutny strzał w dziesiątkę. dr hab. Jacek Kall prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu [www.azymut.pl, 2017]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-005 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Management as a new technology / Michael K. Badawy. - New York : McGraw-Hill, 1993. - XXI, 422 s. : il. ; 24 cm.
(McGraw-Hill Engineering and Technology Management Series)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-005 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-005 (1 egz.)
Book
In basket
Kryzys przedsiębiorstwa a przywództwo / Tomasz Gigol. - Warszawa : Difin, 2015. - 236 s. : il. ; 23 cm.
Książka opisuje zjawisko kryzysu przedsiębiorstwa od strony przywództwa. Kryzys przedsiębiorstwa jest rozumiany jako narastający proces - od kryzysu strategii, poprzez kryzys wyników, aż do kryzysu płynności i zagrożenia bankructwem. Książka odpowiada na pytanie jaki powinien być skuteczny przywódca kryzysowy oraz jaką rolę pełni przywódca w kryzysie przedsiębiorstw. [www.merlin.pl, 2015]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-005.95/.96 (1 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie kryzysowe zaprezentowano jako zorganizowany proces budowania bezpieczeństwa. Ważnym akcentem realizacji tego procesu jest samorząd i w takiej roli został przez Autora przedstawiony. Samorząd jest fundamentem aktywności kryzysowej. Na tym szczeblu wszystko ma swój początek i najczęściej koniec. Dlatego rola samorządu w zarządzaniu kryzysowym jest bardzo ważna tak w wymiarze praktycznym, jak i teoretycznym; chodzi o udział samorządu w badaniach naukowych. Rola samorządu aktualnie jest ograniczona przepisami prawa i w znacznym stopniu brakiem odpowiednich aktów prawa kryzysowego. Treść książki jest adresowana do wszystkich zajmujących się zarządzaniem kryzysowym prezentując aktualny stan wiedzy w tym zakresie u naszych sojuszników i w Polsce oraz pożądane kierunki zmian w tym zakresie. [www.azymut.pl, 2016]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-351/354 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie)
Współczesny sport jest dzisiaj czymś o wiele więcej niż zwykłą rozrywką czy też rekreacją. To również ogromny biznes albo po prostu sposób na życie. Trudno sobie wyobrazić, aby tak ważna dla człowieka dziedzina życia rozwijała się bez profesjonalnego zarządzania. Organizacje sportowe chcąc rozwijać się w sposób zrównoważony w obszarach celów sportowych, gospodarczych i społecznych zmuszone są poszukiwać nowych rozwiązań, metod oraz technik zarządzania. Ich cele powinny być tak skonfigurowane, aby skutecznie zaspokajać oczekiwania zróżnicowanej, heterogenicznej i często specyficznej grupy interesariuszy. [wydawnictwouni.lodz.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-005 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Stealth management / Sheldon Miller. - Tulsa: Oklahoma : Stealth Management Institute, 1993. - 290 s. ; 20 cm.
Temat: Zarządzanie
Book
In basket
Zmiany demograficzne, ewolucja kulturowa, powszechne migracje, rynki wschodzące, rozwój technologii grają i będą nadal odgrywać ważną rolę w tworzeniu coraz bardziej skomplikowanego środowiska w jakim przychodzi funkcjonować firmom. Maksymalizacja i czerpanie z różnorodności w miejscu pracy jest ważnym zagadnieniem dla dzisiejszej jakości zarządzania i nie tylko zarządzania zasobami ludzkimi. Organizacje wykorzystują różnorodność by stać się bardziej kreatywnymi i otwartymi na zmiany. Dlatego istotna jest odpowiedź na pytanie, jak można efektywnie zarządzać różnorodnością w organizacji. Publikacja zawiera kompleksową i empirycznie zbadaną wiedzę z zakresu zarządzania różnorodnością z uwzględnieniem podstaw teoretycznych po uwarunkowania aplikacyjne. W książce Autorka zaprezentowała wyniki badań jakościowych i ilościowych dotyczących wdrażania koncepcji zarządzania różnorodnością w Polsce. Adresatem publikacji są przede wszystkim badacze zgłębiający omawiane zagadnienie, studenci oraz kadra zarządzająca. [www.azymut.pl, 2018]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-005 (1 egz.)
Book
In basket
Strategia korporacji to pierwsza na polskim rynku publikacja prezentująca problematykę budowy i wdrożenia strategii korporacji. Znakomicie łączy aktualną teorię z praktyką biznesu. Kompleksowo omawia najważniejsze wyzwania towarzyszące tworzeniu strategii na szczeblu centrali korporacji oraz wdrożeniu na poziomie jednostek biznesowych. Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane przykładami firm działających niemal we wszystkich regionach świata. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na ważne pytania: - Jaka jest logika dywersyfikacji horyzontalnej, czyli poszerzenia zakresu produktowego i rynkowego? - Jaka jest logika integracji pionowej, czyli długości łańcucha wartości korporacji? - Jakie są główne ścieżki wzrostu? - Jak zarządzać portfelem jednostek biznesowych? - Jak zbudować ogólną architekturę modelu biznesowego skomplikowanej i wielowymiarowej korporacji? [www.azymut.pl, 2017]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-005 (1 egz.)
Book
In basket
Praktyka zarządzania / Peter F. Drucker ; przekład Tomasz Basiuk, Zygmunt Broniarek, Janusz Gołębiowski. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT Biznes, 2017. - 590 stron ; 24 cm.
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
Na okładce i stronie tytułowej: Najsłynniejsza książka o zarządzaniu.
eżeli chcesz przeczytać tylko jedną książkę o zarządzaniu - powtarza swoim ludziom prezes jednego z największych banków świata - to przeczytaj Praktykę zarządzania. Książka Praktyka zarządzania to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz przedsiębiorstwo jako na całość. To pierwszy opis zarządzania jako oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności. Pokazuje przedsiębiorstwo w trzech wymiarach: - po pierwsze jako biznes, czyli instytucję, która istnieje po to, by produkować wyniki ekonomiczne poza sobą samą, czyli na rynku i dla klienta; - po drugie jako organizację, opartą na składniku ludzkim i mającą charakter społeczny, taką, która zatrudnia pracowników, musi ich rozwijać, płacić im, tudzież organizować ich dla produktywności, a z tego tytułu wymaga rządzenia, ucieleśniając określone wartości i formując konieczne relacje między władzą a odpowiedzialnością; - po trzecie jako instytucję społeczną, osadzoną w społeczeństwie i w społeczności lokalnej, a więc znajdującą się pod wpływem interesu publicznego. *** Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście, zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker odkrył światu znaczenie menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu. Sama własność prywatna nie wystarczy dziś dla sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze ta książka w sposób żywy i przystępny informuje, co trzeba umieć i co robić dla powodzenia biznesu. Jest to książka fundamentalna dla wiedzy o zarządzaniu i nie darmo jej autora nazywa się ojcem założycielem zarządzania (i wręcz jego papieżem). To rzeczywiście biblia biznesu żywy, codzienny poradnik we wszystkich sprawach prowadzenia biznesu i zarządzania przedsiębiorstwem. Nie przystępujmy do jej czytania z kompleksem naszego zapóźnienia. Odkryjmy, ile możemy osiągnąć dzięki wiedzy, umiejętnościom i woli sukcesu. - Stefan Bratkowski, dziennikarz, publicysta, pisarz [www.dobre-ksiazki.com.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. C-005 (1 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie kryzysowe : dobre praktyki / Romuald Grocki. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2020. - 171 stron : ilustracje ; 23 cm.
W publikacji przedstawiono kompleksowo całokształt zagadnień dotyczących systemu zarządzania kryzysowego, ujmując poszczególne obszary jako elementy modelu dobrych praktyk. Na uwagę zasługuje uwzględnienie takich zagadnień jak standardowe procedury operacyjne, świadomość czy kwantyfikacja pojęć stosowanych w zarządzaniu kryzysowym, które do tej pory nie były w szerszym zakresie ujmowane w polskich wydawnictwach. Przedstawione rozwiązania są uniwersalne i mogą być stosowane i wykorzystywane, bez względu na zmiany prawne czy organizacyjne, gdyż podstawowe zasady są niezmienne. Drugie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i uzupełnione informacjami, dotyczącymi m.in. ewakuacji osób niepełnosprawnych czy zwierząt podczas sytuacji zagrożenia. [Difin, 2020]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-005 (1 egz.)
Book
In basket
Lean management po polsku : o dobrych i złych praktykach / Tomasz Król. - Wydanie 2. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2021. - 199 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Onepress)
Na stronie tytułowej i okładce: Lean, six sigma, kaizen : 11 i pół powodu, dlaczego zmiana się nie udaje.
11 i pół powodu, dlaczego lean, six sigma i kaizen nie działają. Każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego firma potrafiła działać bardziej elastycznie, nie marnowała zasobów i obniżyła swoje koszty. Odpowiedzią na tę potrzebę jest koncepcja szczupłego zarządzania, która okazała się niezwykle skuteczna w firmach motoryzacyjnych. Po trzydziestu latach od spopularyzowania lean management, six sigma i filozofii kaizen te metody stały się podstawowymi narzędziami usprawniania procesów w firmach produkcyjnych i usługowych. Niestety, próby adaptowania w przedsiębiorstwach koncepcji zarządzania w duchu lean często kończą się niepowodzeniem. Dlaczego tak się dzieje? Tomasz Król dostrzega jedenaście i pół przyczyny, które wymienia w swojej książce. Autor od piętnastu lat pomaga działającym na polskim rynku przedsiębiorstwom doskonalić się w duchu „szczupłego zarządzania”. W trakcie swojej pracy zetknął się z wieloma przykładami udanych i nieudanych wdrożeń koncepcji lean. Jest współautorem skutecznego systemu wdrażania, który również opisuje w książce. Skorzystaj z jego doświadczeń i rad przed przystąpieniem do usprawniania własnego biznesu! [Grupa Wydawnicza Helion, 2021]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-657/659 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Bezpieczeństwem)
dr Krzysztof Liedel: Od dłuższego już czasu pogłębiamy swoją wiedzę o analizie informacji, mówimy o niej i piszemy, starając się tę wiedzę upowszechniać. Nie można jednak zapominać, że choć analiza informacji jest niezwykle frapującym, szerokim i zasługującym na intelektualny wysiłek zjawiskiem, to w swojej istocie jest narzędziem, służącym celom praktycznym. Ta świadomość sprawia, że - nie rezygnując z teoretycznych rozważań nad jej istotą - musimy poświęcać równie wiele uwagi zagadnieniom związanym z tym, w jaki sposób prawidłowo i efektywnie stosować narzędzia analityczne w różnych sferach działalności, tak pojedynczych osób, jak instytucji i państw. Temu rodzajowi rozważań poświęcona jest niniejsza publikacja, w której wiele miejsca zajmuje tak analiza i jej metodologia, jak i praktyczne jej aspekty. Tym samym stanowi podręcznik zarówno w kontekście wykonywania analiz, jak i implementowania procesów analitycznych w organizacji. Mamy nadzieję, że Czytelnicy dwóch wcześniejszych publikacji dotyczących analizy informacji i tym razem poświęcą uwagę przygotowanej przez nas pozycji. Z wielu względów za interesującą uznać ją bowiem powinni zarówno analitycy, szefowie zespołów analitycznych, jak i osoby na stanowiskach decyzyjnych, którym może ona pomóc w pełnym wykorzystaniu zasobów analitycznych i informacyjnych w ich otoczeniu. [www.ksiegarnia-ue.pl, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-351/354 (1 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie przedsiębiorstwem : podręcznik akademicki / Eugeniusz Michalski. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2022. - 403 strony : ilustracje ; 24 cm.
Nowe wydanie cieszącego się od lat zainteresowaniem podręcznika akademickiego dla studentów uczelni ekonomicznych, który jest w pełni dostosowany do programów nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie, podstawy zarządzania, zarządzanie przedsiębiorstwem, planowanie i zarządzanie. Autor w jasny i przystępny sposób wyjaśnia zawiłe kwestie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem, sięgając po przykłady zaczerpnięte z polskiej gospodarki, co pozwala czytelnikowi na lepsze zrozumienie praktycznego wykorzystania przedstawionych zagadnień. Dużą zaletą książki jest jej struktura, w której zostały wyodrębnione pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studia przypadków, umożliwiające łatwe powtórzenie materiału.[www.lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. C-658 (1 egz.)
Book
In basket
Dziesięć cnót dobrego przywódcy to oryginalne ujęcie problematyki przywództwa we współczesnym świecie. Autor na podstawie wieloletniej obserwacji postaw i działań wybitnych liderów formułuje wnioski dotyczące ich wspólnych cech charakteru,reguł postępowania i kierowania zespołami ludzkimi. Odkrywa w nich to "coś" ,co sprawia ,że podąża za nimi tak wiele ludzkich jednostek,zapatrzonych w ich wizje i przepełnionych wiarą w jej realizację. Cnoty jakie Autor przypisuje dobremu przywódcy,nie są wrodzone.Każdy z nas może je wypracować i pociągnąć za sobą innych w drodze ku wzniosłym celom.Samodyscyplina,umiejętność podejmowania decyzji,kształtowanie wizji,nawiązywanie przyjaznych stosunków z ludźmi,dyplomacja,takt,pokora-tego wszystkiego można się nauczyć i wykorzystać tę wiedzę dla wspólnego dobra. Dzisiaj wszędzie poszukuje się skutecznych przywódców( w interesach, w rządzie, w pracy, w szkole i w Kościele)A zatem zacznij od zaraz kształtować w sobie te pilnie poszukiwane cechy! [Medium, 1995]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-005, MgW-22099, MgW-12707 (3 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
There are copies available to loan: sygn. F.3 - 0 (1 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie projektami / Stanley E. Portny ; tłumaczenie Przemysław Janicki. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 419 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Septem)
(Dla Bystrzaków)
Wydanie 5 na okładce i stronie tytułowej dotyczy oryginału.
Poznaj najlepsze praktyki zgodne z szóstą edycją PMBOK(R) Guide Zmotywuj zespół do wydajnej pracy Realizuj projekty na czas i jak najefektywniej Biblia zarządzania projektami Jak operować niezbędnymi umiejętnościami i radzić sobie z odpowiedzialnością za projekt, by cieszyć się opinią wytrawnego menedżera projektów? Uznany ekspert w tej dziedzinie odpowiada na to pytanie w książce, którą właśnie trzymasz w dłoniach - znajdziesz w niej wszystko, co musisz wiedzieć, by każdy projekt ukończyć z sukcesem, bez choćby jednego fałszywego ruchu. W książce: Uzasadnienie i początki projektu oraz utrzymanie w nim porządku Stworzenie zespołu marzeń Śledzenie postępów i zarządzanie ryzykiem Wykorzystanie najnowszych technologii Doprowadzenie projektu do szczęśliwego końca [https://www.taniaksiazka.pl/]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-005 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. O/Dz.Cz.-005 (1 egz.)
Book
In basket
W książce autor analizuje podstawy poznawcze i metodologię w zarządzaniu. Ich znajomość ma istotne znaczenie we współczesnym świecie, gdyż wiedza tworzona i rozpowszechniana przez nauki o zarządzaniu istotnie wpływa na funkcjonowanie firm i gospodarek, a także politykę światową. Autor skupił uwagę przede wszystkim na: istocie problemów poznawczych we współczesnym zarządzaniu, teoriach i paradygmatach zarządzania, perspektywach poznawczych w zarządzaniu i ich zastosowaniu, nurtach krytycznych w zarządzaniu, metodologicznych rozterkach zarządzania. Książka jest przeznaczona dla specjalistów w dziedzinie organizacji i zarządzania, doktorantów na kierunkach ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych w wyższych uczelniach różnych typów. [merlin.pl, 2012]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-005, MgC-3778 (2 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Copies are only available in the library: sygn. F.2 - 005 (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń dydaktycznych autorów z Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Przedstawiono w nim najważniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem współczesnymi organizacjami. Informacje teoretyczne uzupełnione są o zestaw ćwiczeń. Mają one różnorodną formę, od analizy studiów przypadków, poprzez gry menedżerskie, testy samooceny, odgrywanie ról, aż po dyskusje, dzięki czemu pozwalają nabyć Czytelnikowi różnorodne umiejętności. Publikacja jest skierowana do studentów zarządzania, ekonomii, administracji, logistyki, polityki społecznej. Może stanowić także cenne źródło wiedzy dla przedsiębiorców i menedżerów, dzięki usystematyzowaniu podstawowych pojęć i wyjaśnieniu najważniejszych problemów, z którymi spotykają się podczas realizacji trudnego procesu zarządzania. „Książka została stworzona na podstawie niezwykle bogatej literatury przedmiotu. Pod względem merytorycznym i dydaktycznym napisana jest wzorowo”. prof. zw. dr hab. Kazimierz Zimniewicz Podręcznik zawiera materiały do wykładu w formie prezentacji PowerPoint do pobrania ze strony nieoczywiste.pl. Będą one przydatne studentom w utrwaleniu wiedzy, a nauczycielom akademickim mogą służyć jako pomoc dydaktyczna podczas prowadzenia zajęć. [www.azymut.pl, 2018]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-005 (1 egz.)
Book
In basket
Jedną z perspektyw współczesnego pojmowania bezpieczeństwa jest jego obecność w codziennej aktywności człowieka. Każdy ma prawo odczuwać stan równowagi w domu, w miejscu pracy czy wypoczynku, wszędzie tam, gdzie przebywa i funkcjonuje. Owo prawo i potrzeba zarazem, determinują konieczność pogłębiania wiedzy i zdobywania umiejętności tego, jak przeciwdziałać, i jak reagować na wszelkiego rodzaju zdarzenia destabilizujące ład psychiczny i fizyczny. Treść prezentowanej monografii ułatwia badaczom, studentom, organizatorom i pasjonatom dostęp do informacji, a zarazem pomaga w zrozumieniu aktualnych problemów, jakie występują w zarządzaniu kryzysowym, w ciągle zmieniającym się środowisku. Celem powstania prezentowanej pozycji jest chęć rozbudzenia w Czytelniku twórczej i aktywnej postawy, wobec potencjalnej czy rzeczywistej sytuacji kryzysowej. Założeniem autorów jest zatem przekonanie, iż nawet, jeśli człowiek nie jest w stanie przewidzieć i przeciwdziałać wszystkim zagrożeniom (zarówno cywilizacyjnym, jak i naturalnym), to jest w stanie świadomie i bez paniki funkcjonować w obliczu zdiagnozowanych niebezpieczeństw, ratując tym samym nierzadko życie swoje i najbliższych mu osób. Czytelnik zgłębiając treść prezentowanej książki ma szansę nie tylko poznać istotę i skutki sytuacji kryzysowych, lecz także może poznać problematykę zarządzania kryzysowego na poziomach: gminnym, powiatowym, wojewódzkim i państwowym. Autorzy proponują zatem swoistą podróż, zaczynając od obrazu istoty zagrożeń, podstaw prawnych powołujących organy reagowania kryzysowego poprzez zasady organizacji zarządzania kryzysowego, zarówno w perspektywie cywilnej, jak i militarnej. Zainteresowani tematyką odnajdą w opracowaniu także opis specyfiki zarządzania logistycznego w sytuacjach kryzysowych. Inspiracji może dostarczyć próba odpowiedzi na pytanie: Jak dostępne metody, techniki i narzędzia wpływają na skuteczność kierowania zasobami ludzkimi? Można zatem w prezentowanej monografii zgłębić refleksję na temat motywacji, coachingu, negocjacji oraz jakości w procesie kierowania zasobami ludzkimi. Pozostawiając w rękach Czytelnika dorobek analiz teoretycznych, ale i wieloletniej praktyki popartej przeprowadzonymi badaniami własnymi, Autorzy żywią nadzieję, że monografia zaspokoi ciekawość Odbiorcy i rozbudzi jego aktywność w omawianym obszarze. [www.azymut.pl, 2017]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-005.95/.96 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again