Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Proza
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(2)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Desbordes Astrid (pisarka)
(1)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(1)
Filliozat Isabelle
(1)
Filliozat Isabelle. Jak wspierać poczucie własnej wartości
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Kościelniak Janusz
(1)
Koźmińska Irena (1952- )
(1)
Krupa Bożena (pedagog)
(1)
Laprun Amandine (1980- )
(1)
Martin Pauline (1975- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(1)
Olszewska Elżbieta
(1)
Pregler Anna
(1)
Riefolo Violène
(1)
Rojzman Chantal
(1)
Syska Dariusz
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Wolna-Nocoń Anna (tłumaczka)
(1)
Łapiński Paweł (1985- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie do wartości
(7)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Postawy
(2)
Blog szkolny
(1)
Dzieci
(1)
Gimnazja
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Katolicyzm
(1)
Lektura szkolna
(1)
Licea
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody nauczania początkowego
(1)
Miłosierdzie Boże
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Postać literacka
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia dziecka
(1)
System wartości
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wzór osobowy
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Broszura
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Opracowanie
(1)
Wycinanka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Każda rodzina kieruje się, świadomie lub nie, pewnymi wartościami. Wyrażają się one w postępowaniu i życiu dorosłych: w celach, do jakich dążą, i w środkach, których do tego używają. Potem przejmują je dzieci, czasami wprost, a niekiedy przekształcając twórczo po swojemu. Jesper Juul zastanawia się, jakie wartości mogą być wspólne współczesnym rodzinom? Szacunek, autentyczność, integralność i odpowiedzialność - to cztery wartości, które proponuje pod rozwagę wszystkim. Opisuje ich wpływ na życie rodzinne, na rozwój osobowości dzieci, na wzajemną komunikację w domu i efekty wychowawcze. Znakomita lektura dla rodziców, którzy nie chcą wychowywać groźbami i karami, ale wiedzą też, że wychowanie bezstresowe prowadzi donikąd. Jesper Juul określa alternatywę dla tych dwóch stylów rodzicielstwa poprzez właściwe przywództwo dorosłych. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publ. klubu Świat Książki nr 5702.
Współczesne dzieci cierpią na anemię emocjonalną. Zaspokajanie potrzeb fizycznych, psychicznych i duchowych dziecka w atmosferze bezwarunkowej miłości jest warunkiem jego zdrowia emocjonalnego i prawidłowego rozwoju. Jak to czynić? Jak chronić, czego uczyć, co rozwijać w dziecku, by stało się stabilnym emocjonalnie, pełnowartościowym człowiekiem?[www.empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz Miłosierdzia / Janusz Kościelniak ; ilustracje Anna Pregler. - Kraków : Wydawnictwo Św. Stanisława BM, copyright 2016. - 95 stron : ilustracje kolorowe ; 21x23 cm.
Jak nauczyć dzieci miłosierdzia? Jak pokazać im inny wymiar miłości - czyli dzielenie się i obdarowywanie? Jak wytłumaczyć im, że kochać to nie tylko brać, ale i dawać? Jak ukształtować je, aby dostrzegały i reagowały na potrzeby ludzi chorych, starszych, samotnych, cierpiących i ubogich? "Elementarz Miłosierdzia", ucząc właśnie takiej wrażliwości, staje się doskonałą odpowiedzią na Rok Miłosierdzia. To niezwykła książka, którą powinno przeczytać każde dziecko i każdy dorosły, żeby nauczyć się albo przypomnieć sobie, czym tak naprawdę jest miłosierdzie. [www.gandalf.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-R (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji małego dziecka – poświęcone są opracowania zamieszczone w tym tomie. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej – noszącej tytuł Konteksty teoretyczne – Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy – szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy podejmują także istotne kwestie wielopłaszczyznowości integracji oraz swoistego fenomenu pedagogiki współbycia w edukacji małego dziecka. Kolejna część – Dziecko wobec zmieniającego się świata kultury – zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Nakreślone perspektywy i możliwości uwzględniają problemy dotyczące z jednej strony – słabości, błędów i ich przyczyn w obszarze praktyki polskiej edukacji kulturalnej dziecka, a z drugiej – wskazują na pozytywne doświadczenia i prognozy. Uzupełnienie tych kwestii stanowią rozważania na temat estetyzacji doświadczeń etycznych i obyczajowych dzieci. Trzecia część – Wartości w wychowaniu i kształceniu małego dziecka – obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Czytelnicy znajdą również odpowiedź na pytanie, czy autorzy wybranych podręczników do kształcenia zintegrowanego wskazują w nich na istnienie wartości? oraz Czy formułowane polecenia i zadania mobilizują ucznia do zwrócenia uwagi na świat wartości, możliwość ich wybierania, a także oceny i ich hierarchizowania? Wychowywanie do wartości staje się ważnym celem i zadaniem współczesnej pedagogiki i będzie zapewne długo pozostawać w zasięgu zainteresowania rodziny, przedszkola i szkoły, ze względu na jego aksjologiczny i praktyczny (edukacyjny) charakter. Tom zamyka część – Nauczyciel a edukacja małego dziecka – w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela. Praca z dzieckiem – jako forma specyficznej aktywności – jest czynnikiem kształtującym zarówno ucznia, jak i jego samego. Jej istotą stają się współcześnie „nowe kompetencje” i „nowy profesjonalizm”, wyrażające się w refleksyjnym podejściu i badaniu przez nauczycieli własnej praktyki. Autorzy poszczególnych tekstów zwracają również uwagę na brak nowatorskich rozwiązań i twórczej inicjatywy nauczycieli oraz umiejętności rzetelnego diagnozowania uczniów. Dostrzeżone zaniedbania i negatywne doświadczenia wyznaczają tym samym ważne oczekiwania i zadania w pracy nauczyciela [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tym razem Archibald przekonuje się, że kolejne przedmioty w domu, nawet cenne, nie sprawiają tyle radości, ile może dać przyroda. Słowik, który uczy go śpiewać, jabłoń oferująca przekąskę lub księżyc, który świeci dla niego całą noc... Natura swoich skarbów nie zamyka w szafie, udostępnia je wszystkim i pozwala się nimi cieszyć. [Wydawnictwo Entliczek, 2021].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbudowanie pewności siebie to jeden z kluczy do szczęścia. Wytworzona w dzieciństwie ma szansę trwać przez całe życie. Pomożemy dziecku, zadając mu konkretne pytania – czego się obawia? Czego potrzebuje? Czego boi się najbardziej? To rodzic tworzy podstawy pewności siebie dziecka. Zapewnia poczucie bezpieczeństwa, bazę wszystkich emocji. Każdy rodzic chce, aby jego dziecko miało wysokie poczucie własnej wartości. Chce, aby było pewne siebie, otwarte, świadome swoich mocnych stron, żeby wierzyło w siebie. Ale czy to oznacza, że dziecko musi być zawsze szczęśliwe? Mieć cały czas ochotę na wygłupy i zabawę? Być zawsze chwalone i podziwiane? Wcale nie! Pozwolenie na błędy, konstruktywną krytykę, różne odczucia i interakcje ze środowiskiem kształtuje pewnego siebie człowieka. [www.empik.com, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
[...] Oceniając całościowo recenzowaną książkę, należy podkreślić jej mocne strony: wagę podjętych problemów, interesującą koncepcję, dobry dobór piśmiennictwa, innowacyjny charakter badań, wnikliwość i dociekliwość autorki w prezentacji wyników oraz dobrze uporządkowaną strukturę dr hab. Zdzisław Kazanowski Uniwerytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie [Fragment z okładki książki, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej