Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(17)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(9)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(5)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(2)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(11)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Autor
Delbrück Hans (1848-1929)
(4)
Delbrück Hans (1848-1929). Antyczna sztuka wojenna
(4)
Grysztar Paweł (tłumacz)
(4)
Beard Mary (1955- )
(1)
Bernhard Maria Ludwika (1908-1998)
(1)
Bilica Krzysztof (1946- )
(1)
Bukowski Adam (tłumacz)
(1)
Dolińska Monika (tłumaczka)
(1)
Domínguez Niko
(1)
Działoszyński Bartosz (1977- )
(1)
Everitt Anthony
(1)
Fabiani Bożena (1938- )
(1)
Filarska Barbara (1922-2007)
(1)
Hensel Wojciech (1943-1997)
(1)
Hodge Susie (1960- )
(1)
Kawa Jacek (1971- )
(1)
Klingofer-Szostakowska Anna (tłumaczka)
(1)
Kosiński Wiesław (grafik)
(1)
Lewicka-Morawska Anna
(1)
Mantel-Niećko Joanna (1933-2009)
(1)
Marzyńska Teresa (tłumaczka)
(1)
Mierzejewski Antoni ( -2014)
(1)
Myśliwiec Karol
(1)
Niemirska-Pliszczyńska Janina (1904-1982)
(1)
Ostrowska Agata (1990- )
(1)
Pankhurst Estelle Sylvia (1882-1960)
(1)
Papuci-Władyka Ewdoksia (1953- )
(1)
Pijoan José
(1)
Radomski Norbert (tłumacz)
(1)
Sadurska Anna (1921-2004)
(1)
Talavera Baudet Estelle (1979- )
(1)
Trzeciak Przemysław (1931- )
(1)
Valiente Francisca
(1)
Łobodzińska Anira
(1)
Środa Jacek (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(5)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(16)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(16)
nieznany (0 p)
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Bitwy
(4)
Strategia
(4)
Sztuka wojenna
(4)
Taktyka
(4)
Wojna
(4)
Wojsko rzymskie
(4)
Germanie
(2)
Juliusz Cezar (100-44 a.C.)
(2)
Mitologia grecka
(2)
Starożytność
(2)
Artyści greccy
(1)
August (cesarz rzymski ; 63 a.C.-14)
(1)
Barok
(1)
Dadaizm
(1)
Domicjan (cesarz rzymski ; 51-96)
(1)
Ekspresjonizm
(1)
Filologia etiopska
(1)
Futuryzm
(1)
Galba (cesarz rzymski ; 3 p.n.e.-69)
(1)
Goci
(1)
Historia starożytna
(1)
Historia sztuki
(1)
Kaligula (cesarz rzymski ; 12-41)
(1)
Klasycyzm
(1)
Klaudiusz (cesarz rzymski ; 10 a.C.-54)
(1)
Kubizm
(1)
Kultura klasyczna
(1)
Marek Salwiusz Othon (32-69 n.e.)
(1)
Mitologia egipska
(1)
Mitologia rzymska
(1)
Modernizm
(1)
Muzeum Regionalne (Stalowa Wola)
(1)
Neron (cesarz rzymski ; 37-68)
(1)
Postimpresjonizm
(1)
Renesans
(1)
Rokoko
(1)
Romantyzm
(1)
Symbolizm
(1)
Sztuka etiopska
(1)
Tematy i motywy
(1)
Tyberiusz (cesarz rzymski ; 42 p.n.e.-37)
(1)
Tytus (cesarz rzymski ; 39-81)
(1)
Wespazjan (cesarz rzymski ; 9-79)
(1)
Witeliusz (cesarz rzymski ; 15-69)
(1)
Władcy
(1)
Władza
(1)
Średniowiecze
(1)
Temat: czas
400-301 p.n.e.
(7)
500-401 p.n.e.
(6)
200-101 p.n.e.
(5)
300-201 p.n.e.
(5)
600-501 p.n.e.
(5)
1-100
(4)
100-1 p.n.e.
(4)
301-400
(4)
401-500
(4)
101-200
(3)
201-300
(3)
800-701 p.n.e.
(3)
do 801 p.n.e.
(3)
101-1 p.n.e.
(2)
2001-
(2)
501-600
(2)
700-601 p.n.e
(2)
700-601 p.n.e.
(2)
1000-901 p.n.e
(1)
1001-1100
(1)
101-1 p.n.e
(1)
1100-1001 p.n.e
(1)
1101-1200
(1)
1200-1101 p.n.e.
(1)
1201-1300
(1)
1300-1201 p.n.e.
(1)
1301-1400
(1)
1400-1301 p.n.e
(1)
1401-1500
(1)
1500-1401 p.n.e
(1)
1501-1600
(1)
1600-1501 p.n.e.
(1)
1601-1700
(1)
1700-1601 p.n.e.
(1)
1701-1800
(1)
1800-1701 p.n.e.
(1)
1801-1900
(1)
1900-1801 p.n.e.
(1)
1901-2000
(1)
200-101 p.n.e
(1)
2000-1901 p.n.e
(1)
2100-2001 p.n.e.
(1)
2200-2101 p.n.e.
(1)
2300-2201 p.n.e.
(1)
2400-2301 p.n.e.
(1)
2500-2401 p.n.e.
(1)
2600-2501 p.n.e.
(1)
2700-2601 p.n.e.
(1)
2800-2701 p.n.e.
(1)
2900-2801 p.n.e.
(1)
300-201 p.n.e
(1)
3000-2901 p.n.e.
(1)
3100-3001 p.n.e.
(1)
3200-3101 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e
(1)
801-900
(1)
900-801 p.n.e
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Starożytna Grecja
(5)
Starożytny Rzym
(5)
Starożytny Egipt
(4)
Ateny (Grecja)
(1)
Bizancjum (państwo dawne)
(1)
Capri (Włochy ; wyspa)
(1)
Etiopia
(1)
Germania
(1)
Persja (państwo dawne)
(1)
Pompeje (Włochy)
(1)
Stalowa Wola (woj. podkarpackie, pow. stalowowolski, gm. Stalowa Wola)
(1)
Starożytna Macedonia
(1)
Starożytna Mezopotamia
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Monografia
(4)
Sztuka grecka
(4)
Sztuka egipska
(3)
Sztuka starożytna
(3)
Sztuka asyryjska
(2)
Sztuka indyjska
(2)
Sztuka perska
(2)
Sztuka rzymska
(2)
Album
(1)
Audiobooki
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Encyklopedia
(1)
Katalog wystawy
(1)
Literatura
(1)
Literatura starożytna
(1)
Literatura średniowieczna
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Mural
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Rzeźba europejska
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka Majów
(1)
Sztuka arabska
(1)
Sztuka babilońska
(1)
Sztuka bizantyńska
(1)
Sztuka hellenistyczna
(1)
Sztuka meksykańska
(1)
Sztuka naskalna
(1)
Sztuka niemiecka
(1)
Sztuka prehistoryczna
(1)
Sztuka romańska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(9)
Kultura i sztuka
(9)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Sztuka / Susie Hodge ; [tłumaczenie Anna Klingofer]. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 232 strony : ilustracje ; 21 cm.
(50 Idei, które Powinieneś Znać)
Jeżeli kiedykolwiek nurtowały cię te pytania, odpowiedzi znajdziesz w tej książce, będącej znakomitym wprowadzeniem do świata sztuki. W 50 krótkich i wciągających esejach autorka odkrywa przed czytelnikami tajniki arcydzieł - od prehistorycznych malowideł naskalnych po sztukę nowych mediów. Prezentuje wiodące nurty artystyczne, style, odsłania kulisy powstawania słynnych obrazów, opowiada o funkcjach, jakie malarstwo czy rzeźba pełniły przez wieki, objaśnia znaczenie fachowych terminów. Szuka odpowiedzi na pytanie, dlaczego połączenie różnych elementów: tradycji, technik, materiałów, technologii, otoczenia, wydarzeń społecznych i politycznych oraz osobowości twórcy zaowocowało powstaniem niespodziewanych, inspirujących lub zaskakujących innowacji w dziedzinie historii sztuki. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-7 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-7 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najobszerniejsza historia sztuki powszechnej wydana w języku polskim. Prezentuje nie tylko dzieła sztuki światowej, ale również polską kulturę i polską myśl naukową. Zawiera mapy, plany, szczegółowe tablice chronologiczne łączące fakty artystyczne z wydarzeniami historycznymi i kulturowymi oraz bibliografię Spis treści tomu 1: - Sztuka pradziejowa - Starożytny Egipt ( Architektura i rzeźba, Malarstwo ) - Mezopotamia ( Sztuka sumeryjska i akadyjska, Sztuka babilońska i asyryjska, Sztuka starożytnej Persji ) - Ameryka prekolumbijska ( Sztuka Meksyku, Sztuka Majów, Kultury andyjskie ) [www.arkady.com.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5741, C-7 (2 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 Cz. - 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-73 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Ceramowska)
Książka w serii: Rodowody Cywilizacji.
Etiopia - od starożytności po czasy dzisiejsze. Jej historia, kultura, tradycje ludowe, wierzenia religijne. W zdominowanym przez islam regionie, kulturowa dominacja chrześcijaństwa w Etiopii jest fenomenem, pozwalającym zaliczać ten kraj bardziej do strefy wpływów europejskich, niż afrykańskich [PIW, 1977]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 930.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka hellenistyczna / Maria Ludwika Bernhard. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1980. - 619, [1] strona : ilustracje, 2 mapy, portrety, errata ; 25 cm.
Stanowi kontynuację prac Sztuka grecka V wieku p.n.e. i Sztuka grecka IV w. p..e.
W niniejszym studium podejmuję próbę ukazania sztuki hellenistycznej nieco inaczej, niż było to praktykowane dotychczas. Jest to próba przedstawienia mych poglądów na sztukę hellenistyczną oraz próba zwalczenia pewnych zakorzenionych poglądów i pojęć, które straciły swą wartość i zostały przez wielu badaczy odrzucone, mimo to pokutują niestety jeszcze w wielu pracach zarówno obcych, jak i polskich[fragment książki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-7 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.2 Cz. - 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Encyklopedia PWN)
Książka jest pierwszą z trzech encyklopedii mających przybliżyć historię twórczości artystycznej człowieka od czasów najdawniejszych po przełom naszych tysiącleci. W tym tomie omówione zostały dzieje literatury, rzeźby, malarstwa, teatru i muzyki dwóch wielkich epok - starożytności i średniowiecza. [www.poczytaj.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz. - 7 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.2 Cz. - 82(091) (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Antyk w malarstwie XV-XXI wiek [Dokument dźwiękowy] / Bożena Fabiani. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2017. - 1 płyta CD (8 godzin 26 minut) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Audioteka PWN)
Czas trwania: 8 godzin 26 minut.
Przybliża dorobek kultury klasycznej na przykładach malarstwa, a niekiedy także rzeźby. Pokazuje trwałość tradycji, ciągłość wątków, które trafiły do sztuki głównie w okresie renesansu i zadomowiły się w niej na kilka następnych wieków. Autorka skupia się na objaśnieniu tego, co przedstawiają dzieła, jednak nie pomija także samych artystów, którzy je tworzyli. Wszystko po to, by ocalić choć cząstkę światowego dorobku malarstwa – bez znajomości mitologii nie można bowiem zrozumieć tysięcy obrazów wchodzących w skład kanonu sztuki europejskiej. Poza śledzeniem tradycji mitologicznej w sztuce nowożytnej autorka opowiada także o zabytkach pompejańskich oraz kulturze antycznej na wyspie Capri – rozdziały im poświęcone mogą posłużyć Czytelnikom jako krótkie przewodniki po tych miejscach. Epilog z kolei stanowi wspomnienie zmarłego niedawno Igora Mitoraja, polskiego rzeźbiarza światowej sławy, który zaszczycił autorkę swoją przyjaźnią i przekonał ją do sztuki współczesnej, czerpiącej piękno z odległej przeszłości. Czyta Bożena Fabiani [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Antyczna sztuka wojenna / Hans Delbrück ; 1)
Jedna z najważniejszych prac dotycząca historii wojskowości. Hans Delbrück, urodzony 11 listopada 1848 w Bergen na wyspie Rugia, polityk, na forum międzynarodowym uznawany za pierwszego prawdziwie współczesnego historyka wojskowości. Studiował począwszy od 1868 na uniwersytetach w Heidelbergu i Bonn. W międzyczasie walczył jako ochotnik w wojnie francusko-pruskiej z 1870 roku. W roku 1874 został nauczycielem Waldemara, szóstego dziecka Fryderyka Wilhelma. W latach 1882 do 1885 był członkiem pruskiej Izby Posłów z ramienia konserwatywnej Freikonservative Partei, zaś od 1884 do 1890 członkiem Reichstagu. W życiu politycznym intensywnie spierał się z pruskim rządem, między innymi na linii jego obchodzenia się z Polakami i Duńczykami. W roku 1885 został profesorem historii współczesnej na uniwersytecie w Berlinie, gdzie bardzo ceniono jego prace, a od 1883 był współwydawcą periodyku Preussischen Jahrbücher, który wydawał do roku 1920. Swoje badania nad historią wojskowości upatrywał jako kontynuację dzieła Carla von Clausewitza, którego podziwiał i do którego bardzo często się odwoływał. Jego nowatorskie podejście, dekonstrukcja połączona z ponownym budowaniem tez na temat historii sztuki wojennej wywoływały liczne spory ze współczesnymi mu historykami. Obok sztandarowej Historii sztuki wojennej (Geschichte der Kriegskunst im Rahmen der politischen Geschichte), napisał liczne prace o charakterze porównawczym, monograficznym i przekrojowym: Die Perserkriege und die Burgunderkriege (1887), Die Strategie des Perikles erläutert durch die Strategie Friedrichs des Grossen (1890), Das Leben des Feldmarschalls Grafen Neithardt von Gneisenau (1894), Bismarcks Erbe (1915), Krieg und Politik (1918), oraz wydana w 1894 Sprawa polska (Die Polenfrage). W czasie I wojny światowej wdawał się w spory ze sztabem generalnym na polu przyjętej strategii w Wielkiej Wojnie. Był członkiem komisji pokojowej, która w Wersalu podpisała traktat pokojowy. Ostro sprzeciwiał się tezie jakoby Niemcy przegrały tę wojnę ze względu na zadany im przez Żydów i komunistów „cios w plecy” (Dolchstosslegende). Na emeryturę przeszedł w roku 1920. Zmarł 14 lipca 1929 roku w Berlinie. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-355/359/regał 4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Antyczna sztuka wojenna / Hans Delbrück ; 4)
Jedna z najważniejszych prac dotycząca historii wojskowości. Hans Delbrück, urodzony 11 listopada 1848 w Bergen na wyspie Rugia, polityk, na forum międzynarodowym uznawany za pierwszego prawdziwie współczesnego historyka wojskowości. Studiował począwszy od 1868 na uniwersytetach w Heidelbergu i Bonn. W międzyczasie walczył jako ochotnik w wojnie francusko-pruskiej z 1870 roku. W roku 1874 został nauczycielem Waldemara, szóstego dziecka Fryderyka Wilhelma. W latach 1882 do 1885 był członkiem pruskiej Izby Posłów z ramienia konserwatywnej Freikonservative Partei, zaś od 1884 do 1890 członkiem Reichstagu. W życiu politycznym intensywnie spierał się z pruskim rządem, między innymi na linii jego obchodzenia się z Polakami i Duńczykami. W roku 1885 został profesorem historii współczesnej na uniwersytecie w Berlinie, gdzie bardzo ceniono jego prace, a od 1883 był współwydawcą periodyku Preussischen Jahrbücher, który wydawał do roku 1920. Swoje badania nad historią wojskowości upatrywał jako kontynuację dzieła Carla von Clausewitza, którego podziwiał i do którego bardzo często się odwoływał. Jego nowatorskie podejście, dekonstrukcja połączona z ponownym budowaniem tez na temat historii sztuki wojennej wywoływały liczne spory ze współczesnymi mu historykami. Obok sztandarowej Historii sztuki wojennej (Geschichte der Kriegskunst im Rahmen der politischen Geschichte), napisał liczne prace o charakterze porównawczym, monograficznym i przekrojowym: Die Perserkriege und die Burgunderkriege (1887), Die Strategie des Perikles erläutert durch die Strategie Friedrichs des Grossen (1890), Das Leben des Feldmarschalls Grafen Neithardt von Gneisenau (1894), Bismarcks Erbe (1915), Krieg und Politik (1918), oraz wydana w 1894 Sprawa polska (Die Polenfrage). W czasie I wojny światowej wdawał się w spory ze sztabem generalnym na polu przyjętej strategii w Wielkiej Wojnie. Był członkiem komisji pokojowej, która w Wersalu podpisała traktat pokojowy. Ostro sprzeciwiał się tezie jakoby Niemcy przegrały tę wojnę ze względu na zadany im przez Żydów i komunistów „cios w plecy” (Dolchstosslegende). Na emeryturę przeszedł w roku 1920. Zmarł 14 lipca 1929 roku w Berlinie. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-355/359/regał 4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia)
Pasjonująca opowieść o tym, jak niewielkie miasto-państwo w starożytnej Grecji przeistoczyło się w cywilizację, która zmieniła świat. Ateńczycy wprowadzili pierwszą prawdziwą demokrację, co zrewolucjonizowało system rządów. Stworzyli koncepcje filozoficzne, nad którymi do dziś łamią sobie głowy najtęższe umysły. Przecierali szlaki w sztuce – tragedii, komedii, architekturze i rzeźbie. Jak to możliwe, że niewielka, dwustutysięczna społeczność wydała wybitne umysły w tak wielu dziedzinach? Everitt tka swoją barwną historię z sugestywnych portretów utalentowanych, zręcznych, ambitnych, nierzadko pozbawionych skrupułów Ateńczyków, którzy przyczynili się do rozkwitu miasta. Znajdziemy wśród nich Temistoklesa, genialnego stratega , który powiódł Greków do zwycięstwa nad potężnymi Persami; Peryklesa, najwybitniejszego ateńskiego męża stanu; Demostenesa, największego mówcę, który zagrzewał Ateńczyków do obrony tak drogiej im wolności przed zakusami króla macedońskiego Filipa, ojca Aleksandra Wielkiego. W opowieści o złotym wieku Aten autor często oddaje głos ówczesnym politykom, pisarzom, myślicielom, obficie czerpiąc ze źródeł – co jeszcze bardziej ożywia tę frapującą narrację.ian. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-94(3) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Antyczna sztuka wojenna / Hans Delbrück ; 3)
Jedna z najważniejszych prac dotycząca historii wojskowości. Hans Delbrück, urodzony 11 listopada 1848 w Bergen na wyspie Rugia, polityk, na forum międzynarodowym uznawany za pierwszego prawdziwie współczesnego historyka wojskowości. Studiował począwszy od 1868 na uniwersytetach w Heidelbergu i Bonn. W międzyczasie walczył jako ochotnik w wojnie francusko-pruskiej z 1870 roku. W roku 1874 został nauczycielem Waldemara, szóstego dziecka Fryderyka Wilhelma. W latach 1882 do 1885 był członkiem pruskiej Izby Posłów z ramienia konserwatywnej Freikonservative Partei, zaś od 1884 do 1890 członkiem Reichstagu. W życiu politycznym intensywnie spierał się z pruskim rządem, między innymi na linii jego obchodzenia się z Polakami i Duńczykami. W roku 1885 został profesorem historii współczesnej na uniwersytecie w Berlinie, gdzie bardzo ceniono jego prace, a od 1883 był współwydawcą periodyku Preussischen Jahrbücher, który wydawał do roku 1920. Swoje badania nad historią wojskowości upatrywał jako kontynuację dzieła Carla von Clausewitza, którego podziwiał i do którego bardzo często się odwoływał. Jego nowatorskie podejście, dekonstrukcja połączona z ponownym budowaniem tez na temat historii sztuki wojennej wywoływały liczne spory ze współczesnymi mu historykami. Obok sztandarowej Historii sztuki wojennej (Geschichte der Kriegskunst im Rahmen der politischen Geschichte), napisał liczne prace o charakterze porównawczym, monograficznym i przekrojowym: Die Perserkriege und die Burgunderkriege (1887), Die Strategie des Perikles erläutert durch die Strategie Friedrichs des Grossen (1890), Das Leben des Feldmarschalls Grafen Neithardt von Gneisenau (1894), Bismarcks Erbe (1915), Krieg und Politik (1918), oraz wydana w 1894 Sprawa polska (Die Polenfrage). W czasie I wojny światowej wdawał się w spory ze sztabem generalnym na polu przyjętej strategii w Wielkiej Wojnie. Był członkiem komisji pokojowej, która w Wersalu podpisała traktat pokojowy. Ostro sprzeciwiał się tezie jakoby Niemcy przegrały tę wojnę ze względu na zadany im przez Żydów i komunistów „cios w plecy” (Dolchstosslegende). Na emeryturę przeszedł w roku 1920. Zmarł 14 lipca 1929 roku w Berlinie. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-355/359/regał 4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Antyczna sztuka wojenna / Hans Delbrück ; 2)
Jedna z najważniejszych prac dotycząca historii wojskowości. Hans Delbrück, urodzony 11 listopada 1848 w Bergen na wyspie Rugia, polityk, na forum międzynarodowym uznawany za pierwszego prawdziwie współczesnego historyka wojskowości. Studiował począwszy od 1868 na uniwersytetach w Heidelbergu i Bonn. W międzyczasie walczył jako ochotnik w wojnie francusko-pruskiej z 1870 roku. W roku 1874 został nauczycielem Waldemara, szóstego dziecka Fryderyka Wilhelma. W latach 1882 do 1885 był członkiem pruskiej Izby Posłów z ramienia konserwatywnej Freikonservative Partei, zaś od 1884 do 1890 członkiem Reichstagu. W życiu politycznym intensywnie spierał się z pruskim rządem, między innymi na linii jego obchodzenia się z Polakami i Duńczykami. W roku 1885 został profesorem historii współczesnej na uniwersytecie w Berlinie, gdzie bardzo ceniono jego prace, a od 1883 był współwydawcą periodyku Preussischen Jahrbücher, który wydawał do roku 1920. Swoje badania nad historią wojskowości upatrywał jako kontynuację dzieła Carla von Clausewitza, którego podziwiał i do którego bardzo często się odwoływał. Jego nowatorskie podejście, dekonstrukcja połączona z ponownym budowaniem tez na temat historii sztuki wojennej wywoływały liczne spory ze współczesnymi mu historykami. Obok sztandarowej Historii sztuki wojennej (Geschichte der Kriegskunst im Rahmen der politischen Geschichte), napisał liczne prace o charakterze porównawczym, monograficznym i przekrojowym: Die Perserkriege und die Burgunderkriege (1887), Die Strategie des Perikles erläutert durch die Strategie Friedrichs des Grossen (1890), Das Leben des Feldmarschalls Grafen Neithardt von Gneisenau (1894), Bismarcks Erbe (1915), Krieg und Politik (1918), oraz wydana w 1894 Sprawa polska (Die Polenfrage). W czasie I wojny światowej wdawał się w spory ze sztabem generalnym na polu przyjętej strategii w Wielkiej Wojnie. Był członkiem komisji pokojowej, która w Wersalu podpisała traktat pokojowy. Ostro sprzeciwiał się tezie jakoby Niemcy przegrały tę wojnę ze względu na zadany im przez Żydów i komunistów „cios w plecy” (Dolchstosslegende). Na emeryturę przeszedł w roku 1920. Zmarł 14 lipca 1929 roku w Berlinie. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-355/359/regał 4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis według okładki
Mumie, hieroglify, piramidy, skarabeusze… Chyba każdy rozumie znaczenie tych pojęć. Ale czy wiecie, ilu bogów mieli starożytni Egipcjanie? Dlaczego budowali tak okazałe grobowce swoim władcom? Dlaczego mumifikowali swoich zmarłych, ale też zwierzęta? Egipcjanie czuli bardzo silne związki z naturą, a otaczająca ich przyroda wpływała na ich postrzeganie świata i wyobrażenia o zaświatach, towarzyszyła im na różne sposoby w życiu codziennym i była źródłem inspiracji w sztuce. Niezwykłe cechy zwierząt – szybkość, zwinność, siła, zabójczy jad, świetny wzrok, umiejętność latania – czyniły z nich istoty bliskie bogom. Nie znaczy to, że Egipcjanie czcili zwierzęta jako takie – polowali przecież na nie i hodowali do różnych celów, również konsumpcyjnych – ale uważali, że poprzez ich ponadludzkie zdolności objawia się w nich pierwiastek boski. Niektóre zwierzęta uważane były więc za przedstawicieli bogów na ziemi. Związki bogów ze zwierzętami pokazywane były w sztuce poprzez szczególnie charakterystyczny dla Egiptu sposób łączenia postaci ludzkiej ze zwierzęcą głową lub – rzadziej – odwrotnie. Bóstwa o cechach zwierzęcych pojawiają się zarówno na ścianach świątyń jak i na obiektach wotywnych i grobowych. Stele, sarkofagi, urny i skrzynki kanopskie dekorowane były malowanymi wyobrażeniami bóstw związanych z wierzeniami grobowymi i z opieką nad zmarłymi – stąd częste wizerunki bogiń z rozpostartymi opiekuńczo skrzydłami, a także przedstawienia Czterech Synów Horusa, którzy mieli w swojej pieczy zmumifikowane wnętrzności zmarłych. Wystawa przybliży znaczenie, jakie miały zwierzęta dla starożytnych Egipcjan. Temat ten ujęty będzie wieloaspektowo: zaprezentowane zostaną zwierzęta jako formy bóstw, jako wota, jako ofiary. Podkreślona zostanie ich rola w sztuce i w piśmie hieroglificznym. W ramach wystawy pokazane zostaną rzeźby, figurki i mumie zwierzęce, figurki bóstw o formie częściowo zwierzęcej, amulety, a także obiekty pokryte pismem hieroglificznym i dekorowane wyobrażeniami zwierząt. Wystawa ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie [www.muzeum.stalowawola.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(101 Ciekawostek)
Poznaj historię starożytnego Egiptu, wielkiej cywilizacji, która pozostawiła po sobie wiele nierozwiązanych zagadek. Dowiedz się, dlaczego budowano piramidy, którzy faraoni byli najpotężniejsi i jak to możliwe, że niektóre mumie przetrwały do dziś w świetnym stanie. W książce znajdziesz najważniejsze informacje, zaskakujące fakty oraz ilustracje ukazujące życie starożytnych Egipcjan. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 94 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wygląda oblicze władzy? Kto i dlaczego zostaje upamiętniony w sztuce? Jak reagujemy na pomniki polityków, których nie darzymy aprobatą? W niniejszej książce — na tle dzisiejszych „wojen z pomnikami” — Mary Beard snuje opowieść o tym, jak portrety bogatych, potężnych i sławnych zachodniego świata były kształtowane przez wizerunki władców rzymskich, zwłaszcza „dwunastu cesarzy”: od bezwzględnego Juliusza Cezara po znęcającego się nad muchami Domicjana. Autorka zadaje pytania, dlaczego ci zbrodniczy autokraci odgrywali tak wielką rolę w sztuce od starożytności po czasy obecne, kiedy karykaturzyści wciąż przedstawiają nieszczęsnych przywódców jako Neronów muzykujących podczas pożaru Rzymu.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-93/94/regał 4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej