Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(10)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Autor
Rybak Mirosława
(3)
Andrzejewski Mariusz
(1)
Buglewicz Ksenia (1978- )
(1)
Bąk Mieczysław (ekonomia)
(1)
Dembiński Paweł (1955- )
(1)
Jóźwiak Bożena (tłumaczka)
(1)
Kamiński Jacek (ekonomia)
(1)
Kamiński Leszek
(1)
Krasodomska Joanna (1978- )
(1)
Kulawczuk Przemysław (1961- )
(1)
Majkut Robert
(1)
Peretti Jacques (1967- )
(1)
Rogozińska Anna (tłumaczka)
(1)
Wainwright Tom (1982- )
(1)
Zieniuk Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(11)
angielski
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Naukowcy
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(9)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
Etyka biznesu
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rachunkowość
(2)
Analiza finansowa
(1)
Etyka
(1)
Fair play
(1)
Finanse
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Handel
(1)
Makromarketing
(1)
Marketing
(1)
Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej
(1)
Narkomania
(1)
Narkotyki
(1)
Nieuczciwe praktyki rynkowe
(1)
Postawy
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwa
(1)
Przestępczość zorganizowana
(1)
Sprawozdawczość finansowa
(1)
Teorie spiskowe
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Publicystyka
(1)
Reportaż
(1)
Świat
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Początkowo powiązana z normami etycznymi, po serii bankructw znanych firm społeczna odpowiedzialność jest widziana w gospodarce globalnej jako jeden z najistotniejszych elementów zarządzania, warunkujących stabilizację i rozwój przedsiębiorstwa. Zagadnienia te, do niedawna uważane w Polsce za nieistotne, obecnie szczególnie wraz z przystąpieniem do Unii Europejskiej, wchodzą do kanonu wiedzy i życia codziennego polskiego menedżera. Niniejsza praca jest pierwszą na polskim rynku tak kompetentnie i szeroko opisującą problematykę społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Podręcznik przygotowany specjalnie dla polskiego odbiorcy. Uwzględnia nowe prawa, związane z wejściem Polski do Unii Europejskiej. Został napisany przystępnym językiem. Zawiera indeks rzeczowy i bogatą bibliografię. [www.poczytaj.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-3962 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 232-241. Indeks.
Początkowo powiązana z normami etycznymi, po serii bankructw znanych firm społeczna odpowiedzialność jest widziana w gospodarce globalnej jako jeden z najistotniejszych elementów zarządzania, warunkujących stabilizację i rozwój przedsiębiorstwa. Zagadnienia te, do niedawna uważane w Polsce za nieistotne, obecnie szczególnie wraz z przystąpieniem do Unii Europejskiej, wchodzą do kanonu wiedzy i życia codziennego polskiego menedżera. Niniejsza praca jest pierwszą na polskim rynku tak kompetentnie i szeroko opisującą problematykę społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Podręcznik przygotowany specjalnie dla polskiego odbiorcy. Uwzględnia nowe prawa, związane z wejściem Polski do Unii Europejskiej. Został napisany przystępnym językiem. Zawiera indeks rzeczowy i bogatą bibliografię. [sedina.osdw.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-3951, C-33 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Początkowo powiązana z normami etycznymi, po serii bankructw znanych firm społeczna odpowiedzialność jest widziana w gospodarce globalnej jako jeden z najistotniejszych elementów zarządzania, warunkujących stabilizację i rozwój przedsiębiorstwa. Zagadnienia te, do niedawna uważane w Polsce za nieistotne, obecnie szczególnie wraz z przystąpieniem do Unii Europejskiej, wchodzą do kanonu wiedzy i życia codziennego polskiego menedżera. Niniejsza praca jest pierwszą na polskim rynku tak kompetentnie i szeroko opisującą problematykę społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Podręcznik przygotowany specjalnie dla polskiego odbiorcy. Uwzględnia nowe prawa, związane z wejściem Polski do Unii Europejskiej. Został napisany przystępnym językiem. Zawiera indeks rzeczowy i bogatą bibliografię. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Społeczna odpowiedzialność biznesu jest koncepcją coraz szerzej wdrażaną w zarządzaniu firmami. Ogólnie polega ona na połączeniu działań mających budować przewagę konkurencyjną z podejmowaniem inicjatyw korzystnych dla otoczenia firmy i środowiska. Autorka przedstawiła: Powstanie i ewolucję koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej znaczenie we współpracy międzynarodowej, działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności, wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i jej oddziaływanie na budowanie i utrwalanie wizerunku polskich organizacji. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zwłaszcza ekonomii, zarządzania, marketingu, a także socjologii i dziennikarstwa. Może też być przydatna dla obecnych i przyszłych menedżerów i przedsiębiorców oraz specjalistów w zakresie public relations. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest efektem badań statutowych realizowanych przez pracowników Katedry Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Przedstawiono w niej teoretyczne i praktyczne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility-CSR) oraz jej ujęci a w rachunkowości. Autorzy omówili zagadnienia dotyczące sprawozdawczości zintegrowanej, głównych standardów raportowania CSR oraz zewnętrznej weryfikacji informacji z tego zakresu. Poświęcili także uwagę problematyce społecznie odpowiedzialnego inwestowania (Socially Responsible Investing-SRI) oraz ujawniania informacji społecznych i środowiskowych przez jednostki gospodarcze reprezentujące różne branże. Przeprowadzili również przegląd zagranicznych i krajowych badań dotyczących CSR i rachunkowości. Autorzy proponują książkę pracownikom naukowym i wykładowcom wyższych uczelni, doktorantom i studentom oraz osobom zainteresowanym problematyką rachunkowości i CSR, mając nadzieję, że okaże się ona przydatna w ich pracy naukowej i praktyce zawodowej. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Makromarketing jest obszarem nauki o marketingu, który bardziej niż marketingiem jako funkcją zarządzania i narzędziem menedżera jest zainteresowany społeczną i środowiskową rolą marketingu. Traktuje on marketing jako proces społeczny, główny akcent zainteresowania kładąc na oddziaływanie marketingu na społeczeństwo oraz społeczeństwa na marketing. Książka jest jednym z nielicznych i pierwszym na polskim rynku wydawniczym opracowaniem z zakresu teorii marketingu oraz historii myśli marketingowej poświęconym makromarketingowi. Jej głównym celem jest przedstawienie istoty, historii, przedmiotu i zakresu makromarketingu jako części nauki o marketingu oraz ukazanie roli, jaką spełnia on w jej rozwoju, a także szans, jakie w związku z rozwojem problematyki makromarketingowej stają przed nauką o marketingu. [Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-339.13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość jest złożonym zjawiskiem o charakterze interdyscyplinarnym, ponieważ system ekonomiczny nie istnieje samodzielnie. Jest powiąza­ny z szeroko rozumianymi strukturami społecznymi, kulturą, otoczeniem instytucjonalnym oraz prawnym czy wreszcie, w wymiarze jednostkowym, z konstrukcją charakterologiczno-osobowościową osób uczestniczących w systemie. W tak przyjętej perspektywie, książka obejmuje analizę: - znaczenia terminu „przedsiębiorczość" i perspektywy teoretycznej, która najpełniej oddaje istotę złożoności zjawiska przedsiębiorczości, - uwarunkowań ekonomicznych przedsiębiorczości i przedsiębiorczości w teorii ekonomii, - uwarunkowań instytucjonalnych i formalnoprawnych tego zjawiska, - uwarunkowań psychologicznych przedsiębiorczości, - wpływu uwarunkowań socjologicznych, czyli oddziaływania kultury, struktur społecznych i stratyfikacji na przedsiębiorczość, - wpływu klimatu społecznego na przedsiębiorczość, nierzadko kształtowanego przez realizację w praktyce idei społecznej odpowiedzialności biznesu, - najważniejszych cech statystycznych przedsiębiorczości i wpływających na to zjawisko wskaźników makroekonomicznych, - najważniejszych cech statystycznych przedsiębiorczości lokalnej i wpływających na nią cech bazy gospodarczej, - charakterystyki profilu socjologicznego przedsiębiorców, na przykładzie osób prowadzących działalność gospodarczą we Wrocławiu. Książka łączy w sobie analizę teoretyczną z wynikami badań empirycznych, zarówno tych najnowszych, jak także już nieco wcześniej zrealizowa­nych, jakkolwiek wciąż wartościowych. Dzięki takiemu podejściu badawczemu w sposób komplementarny zostały scharakteryzowane uwarunkowania przedsiębiorczości w interdyscyplinarnej perspektywie, wraz ze wskazaniem profilu socjologicznego przedsiębiorców działających w wymiarze lokalnym. [cedewu.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czego nauczyli się szefowie gangów narkotykowych, obserwując świat wielkiego biznesu? Jakim cudem początkujący szef kartelu narkotykowego może odnieść sukces w nielegalnej branży o wartości 300 miliardów dolarów rocznie? Ucząc się od najlepszych. Od tworzenia wartości marki do spersonalizowanej obsługi klienta - ludzie tworzący organizacje przestępcze pilnie studiowali strategie i taktyki korporacji takich jak Walmart, McDonald's i Coca-Cola. A co muszą zrobić rządzący, aby móc walczyć z tą plagą? Przestać wydawać co roku 100 miliardów dolarów na bezskuteczne działania i zrozumieć, że kartele narkotykowe działają jak znakomicie zorganizowane korporacje. [www.znak.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od połowy lat siedemdziesiątych XX wieku po rok 2007 świat finansów cieszył się „euforycznym trzydziestoleciem”, ponieważ opinia publiczna, firmy i rządy ślepo zaufały finansowym technikom, profesjonalistom i instytucjom. Dziś sektor finansowy, po wstrząsie wywołanym kryzysem strukturalnym i kryzysem wiarygodności, nie może już pozwolić sobie na unikanie problemów skrótowo ujętych w kluczowym pytaniu: co dalej z rolą etyki i odpowiedzialności w finansach? Wielu obserwatorów widzi głęboką, trwałą przepaść pomiędzy etyką i odpowiedzialnością a praktyką finansów. Etyka i odpowiedzialność w świecie finansów toruje drogę dialogowi, który jest potrzebny dla rozwiązania obecnych problemów i przywrócenia myślenia etycznego do sektora finansowego. Ta książka rozpoczyna się od głębokiej analizy operacyjnych konsekwencji dwóch kluczowych pojęć: etyki i odpowiedzialności. Następnie rozważa dylematy etyczne typowe dla wszystkich podmiotów zaangażowanych w każdą transakcję finansową. Dalej analiza obejmuje pośredników finansowych, takich jak banki, firmy ubezpieczeniowe, zarządzający aktywami i konsultanci, którzy funkcjonują w sieci różnych lojalności. Na zakończenie omawiane są dylematy użytkowników funduszy – gospodarstw rodzinnych zakładających hipotekę, firm lub organów władz publicznych, które zaciągają pożyczki. Wszyscy oni powinni być świadomi przyczyn i wartości stojących u podłoża ich decyzji. To niezwykle ważna książka dla wszystkich, którzy interesują się bankowością, finansami korporacyjnymi i właśnie etyką. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sądzimy, że światową gospodarką kierują siły, które rozumiemy – określone prawa ekonomii oraz wybierani przez nas politycy. Tymczasem Jacques Peretti prowokacyjnie twierdzi, że większość otaczającego nas świata – od spożywanej żywności, przez kupowane produkty, po przyjmowane przez nas leki – kształtują tajne negocjacje i umowy biznesowe, o których nie mamy pojęcia. Autor wprowadza nas w środowisko potężnych graczy biznesowych i analizuje krok po kroku dziesięć przełomowych umów, które spowodowały transformację współczesnej gospodarki. Ujawnia m.in., jak korporacyjni liderzy stworzyli całą branżę dietetyczną, jak PayPal opanował rynek płatności online oraz jak szefowie firm farmaceutycznych uknuli skuteczny plan sprzedaży leków ludziom zdrowym. Peretti, nagradzany dziennikarz śledczy, na podstawie swojej rozległej wiedzy i wnikliwych badań wskazuje także intrygujące i fascynujące powiązania: np. jak poczynania Wall Street na rynku produktów spożywczych doprowadziły do wybuchu Arabskiej Wiosny lub co łączyło epidemię AIDS w San Francisco w latach 80. XX w. z załamaniem rynku kredytów hipotecznych subprime i kryzysem finansowym w 2008 roku. Rzetelna. Polecamy czytelnikom, którzy są zainteresowani tym, jak naprawdę rozwija się świat biznesu. – „Library Journal”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na 4 stronie okładki: Finanse.
Nieustannym zmianom otoczenia prawnego i gospodarczego podmiotów prowadzących księgi rachunkowe towarzyszy ewolucja systemu rachunkowości i sprawozdawczości. W ostatnich latach w Polsce ustawy i rozporządzenia dotyczące prowadzeniem działalności gospodarczej, rachunkowości i prawa podatkowego były wielokrotnie zmieniane, co miało związek nie tylko z licznymi modyfikacjami prawa na szczeblu krajowym, ale też z przyjęciem rozwiązań wynikających z dyrektyw unijnych. Na finalny produkt systemu rachunkowości, czyli sprawozdania finansowego, mają także wpływ zmiany zachodzące w gospodarce oraz rosnące potrzeby informacyjne interesariuszy, końcowych odbiorców raportów sporządzanych przez przedsiębiorstwa. Potrzeba otrzymywania szybkiej, wiarygodnej informacji nie tylko dotyczącej sytuacji majątkowo-finansowej i rezultatów działalności gospodarczej osiąganych przez przedsiębiorstwa, ale też kwestii środowiskowych, społecznych i pracowniczych doprowadziła do rozwoju koncepcji CSR, ESG oraz idei raportowania zintegrowanego. Wydaje się więc, że informacje niefinansowe uzupełniające tradycyjne sprawozdanie finansowe na stałe trafiły do systemu sprawozdawczości przedsiębiorstw, a wydana w grudniu 2022 r. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego, rozszerzająca obowiązek ujawniania informacji niefinansowych na kolejne grupy podmiotów doprowadzi do dalszego wzrostu znaczenia raportów społecznej odpowiedzialności biznesu. Z kolei wprowadzenie obligatoryjnej atestacji informacji niefinansowych przy ciągłym zapotrzebowaniu na wiarygodne informacje finansowe, wymagające profesjonalnej weryfikacji postawi nowe wyzwania przed współczesnym audytem.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem projektu było pokazanie, że społeczna odpowiedzialność biznesu jest ważną wartością dla polskiego społeczeństwa, biznesu i władz publicznych poprzez zidentyfikowanie, opublikowanie i upowszechnienie do 20.11.2018 r. społecznie odpowiedzialnych działań przedsiębiorstw w Polsce w latach 1918-2018. Duża część polskiego społeczeństwa posiada niewielką wiedzę na temat zasług przedsiębiorców dla odbudowy państwowości, a wizerunek polskich przedsiębiorców utrwalany współcześnie w mediach jest często krzywdzący. Stąd nacisk na zwiększenie świadomości odbiorców projektu na temat roli przedsiębiorstw w procesach odbudowy państwowości oraz gospodarki Polski. Realizowane w ramach projektu prace pozwoliły zidentyfikować, opisać i upowszechnić przykłady kierowania się przez przedsiębiorców w prowadzonej działalności takimi wartościami, jak wolność, solidarność oraz poszanowanie godności i praw człowieka - wartościami wpisanymi w polską tradycję państwową i narodową. Dodatkowo działania miały pozytywny wpływ na włączenie mieszkańców Polski w świętowanie stulecia odzyskania niepodległości. Szczególnie wyeksponowane zostały wątki lokalne oraz regionalne - postaci, firmy, przykłady działań społecznie odpowiedzialnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-33 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-33 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 33 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-33 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 33 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej