Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(20)
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(6)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(17)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(3)
Autor
Witkowska Marta
(2)
Acemoğlu Daron (1967- )
(1)
Broda-Wysocki Piotr (1970- )
(1)
Burdziej Stanisław (1979- )
(1)
Czapska Janina
(1)
Filipowski Filip (tłumacz)
(1)
Garlicki Jan Ryszard (1958- )
(1)
Guerot Ulrike (1964- )
(1)
Górak-Sosnowska Katarzyna (1978- )
(1)
Górska Grażyna (tłumaczka)
(1)
Gądecki Jacek (1979- )
(1)
Hofman Michał (1911-1989)
(1)
Juros Andrzej (1954- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kania Rafał (prawnik)
(1)
Kazimierczuk Marcin (prawo)
(1)
King Martin Luther (1929-1968)
(1)
Klonowska Iwona (psycholożka)
(1)
Kolbusz Wiesław (1959- )
(1)
Kopeć-Zaborniak Urszula
(1)
Korzeniowski Janusz
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kubicki Paweł (1978- )
(1)
Kwiecińska-Zdrenka Monika
(1)
Losson Beata (tłumaczka)
(1)
Losson Katarzyna (historia)
(1)
Machałek Małgorzata (historyk)
(1)
Matuszewski Paweł
(1)
Noga-Bogomilski Artur
(1)
Nowak Jakub (politologia)
(1)
Nowicki Bartosz
(1)
Passent Daniel (1938-2022)
(1)
Pędziwiatr Konrad (socjolog)
(1)
Rachwał Marcin (1978- )
(1)
Robinson James A. (1960- )
(1)
Róg Tomasz (1980- )
(1)
Smolski Marek
(1)
Smolski Roman
(1)
Stadtmüller Elżbieta
(1)
Urbański Jarosław (1964- )
(1)
Wierzbicki Andrzej (1942- )
(1)
Wnuk-Lipiński Edmund (1944-2015)
(1)
Wojtaszczyk Konstanty Adam (1952- )
(1)
Wójcikiewicz Józef (1953- )
(1)
Zemmour Éric (1958- )
(1)
Łachowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(4)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Temat
Społeczeństwo obywatelskie
(18)
Prawa i wolności obywatelskie
(3)
Samoorganizacja
(3)
Demokracja
(2)
Policja
(2)
Ustrój polityczny
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie obywatelskie (przedmiot szkolny)
(2)
Afroamerykanie
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Czarni
(1)
Demokracja bezpośrednia (system polityczny)
(1)
Emigranci
(1)
Facebook
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Furtka, Władysław Jan (1920-1985)
(1)
Gospodarka
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Islam
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Muzułmanie
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nacjonalizm
(1)
Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego
(1)
Ofiary wojny
(1)
Organizacje Narodów Zjednoczonych
(1)
Partie polityczne
(1)
Państwo
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Polityka zagraniczna
(1)
Populizm (politologia)
(1)
Postawy
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Rasizm
(1)
Socjologia kultury
(1)
Socjologia polityki
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo internetowe
(1)
Społeczeństwo otwarte
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Wiedza o społeczeństwie (przedmiot szkolny)
(1)
Więźniowie obozów
(1)
Wybory parlamentarne w Polsce (2015)
(1)
Zachowania informacyjne
(1)
Zarządzanie
(1)
Zatrudnienie elastyczne
(1)
Zbrodnia katyńska (1940)
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Żołnierze
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Francja
(1)
Katyń (Rosja)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka amerykańska
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Idea społeczeństwa obywatelskiego wydaje się bliska, jednak próba zdefiniowania tego pojęcia może przysparzać trudności. Najczęściej społeczeństwem obywatelskim nazywamy sferę działalności publicznej nieobjętej kontrolą państwa. Jest nim ideał wspólnotowej zbiorowości ludzkiej, opartej na wolności wyboru form i metod realizacji swoich dążeń przez poszczególne jednostki. Podstawą tak rozumianego społeczeństwa obywatelskiego są spontaniczne i żywiołowe inicjatywy oraz aktywność - autonomiczne wobec instytucji państwowych. Obecnie powszechnie używa się określenia renesans idei społeczeństwa obywatelskiego. Sama koncepcja nie jest nowa, ale współcześnie zawiera szersze spektrum form i instytucji. W starożytności greckiej i łacińskiej podstawą społeczeństwa obywatelskiego był podmiotowo występujący obywatel. Kolejni filozofowie, historycy i ekonomiści rozwijali i dostosowywali zasady społeczeństwa obywatelskiego do zmieniającej się rzeczywistości i do ewoluującego społeczeństwa. Współcześnie do opisania stanu społeczeństwa obywatelskiego niezbędna jest analiza istotnych procesów przemian, jak: prywatyzacja, wzrost sektora usług, umacnianie się klasy średniej, reforma oświatowa czy przemiany w strukturze społecznej. Na polskim rynku wydawniczym jest niewiele publikacji przybliżających tę tematykę, stąd zamysł stworzenia opracowania o charakterze teoretycznym z elementami funkcjonalnymi. Poza płaszczyzną definicyjną publikacja prezentuje wymiar historyczny tworzenia i rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Niezbędnym uzupełnieniem jest grunt doktrynalny, uwzględniający także, oprócz myśli politycznej, koncepcję społecznej nauki Kościoła katolickiego. Ostatnia część pracy dotyczy aspektu funkcjonalnego zarówno w wymiarze politycznym, jak i społeczno-ekonomicznym. Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. [sedina.osdw.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi analizę prawnoporównawczą i empiryczną problematyki dotyczącej funkcjonowania policji w społeczeństwie obywatelskim. Autorzy skupili się przede wszystkim na funkcjonowaniu policji w kontekście przestrzegania praw człowieka i respektowania godności ludzkiej, na sposobach funkcjonowania policji w społecznościach lokalnych, na problematyce użycia broni palnej przez policjantów, prewencji kryminalnej i wreszcie na poczuciu bezpieczeństwa obywateli. Książka jest absolutną nowością w polskiej literaturze naukowej - zajmuje się problematyką dotychczas prawie nie poruszaną. [www.mentis.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idea społeczeństwa obywatelskiego stanowi jeden z warunków sine qua non demokratycznego państwa prawnego. Jej bogactwo i wielowątkowość, powiązana z dynamiką przemian współczesnego świata, sprawia, że stanowi nieustannie inspirujące i bogate źródło refleksji nad istotą porządku społecznego, politycznego i prawnego. Konteksty znaczeniowe przedmiotowej idei odnaleźć można w wielu różnorodnych nurtach politycznej refleksji.[Difin, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-316 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia życia publicznego / Edmund Wnuk-Lipiński. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, cop. 2008. - 356, [2] s. ; 25 cm.
(Wykłady z Socjologii ; t. 3)
Socjologia życia publicznego jest książką o tym, co w społeczeństwie demokratycznym budzi najżywsze emocje, o tym co dzieje się z nami, obywatelami, instytucjami państwa oraz organizacjami pozarządowymi. Mowa tu o władzy i jej nadużyciach, o naszej wolności i sposobach jej wykorzystywania, o naszych konfliktach i ulotnych chwilach zbiorowych uniesień, o cnotach obywatelskich i skutkach ich zaniku. Nade wszystko jednak jest to książka o mechanizmach i prawidłowościach społecznych, rządzących życiem publicznym. Ma ona wszelkie walory podręcznika, który powinien zainteresować studiujących socjologię i politologię. Ale zarazem jest to książka, która może wzbogacić intelektualnie działaczy społecznych, polityków, czy wreszcie aktywnych obywateli, traktujących odzyskaną wolność poważnie, a swoje działanie w rozmaitych wymiarach życia publicznego poddających racjonalnej analizie. [www.slowianin.de, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3, MgC-5280 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczeństwo obywatelskie w procesie integracji europejskiej / red. nauk. Marta Witkowska ; Katedra Europeistyki Uniwersytetu Warszawskiego. - Stan prawny uwzględniający zmiany wprowadzone traktatem z Lizbony. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2009. - 289, [1] s. ; 21 cm.
(Wizje Europy ; 8)
Na polskim rynku wydawniczym jest niewiele publikacji przybliżających tę tematykę, stąd zamysł stworzenia opracowania o charakterze teoretycznym z elementami funkcjonalnymi. Poza płaszczyzną definicyjną publikacja prezentuje wymiar historyczny tworzenia i rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Niezbędnym uzupełnieniem jest grunt doktrynalny, uwzględniający także, oprócz myśli politycznej, koncepcję społecznej nauki Kościoła katolickiego. Ostatnia część pracy dotyczy aspektu funkcjonalnego zarówno w wymiarze politycznym, jak i społeczno-ekonomicznym. [www,merlin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5301, C-316.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to książka, która stanowi istotny wkład w dyskusje europejskie na temat identyfikacji obywateli Europy z państwem narodowym, ich aktywności obywatelskiej i zróżnicowania tej aktywności w zależności od tożsamości wynikającej z przynależności do grupy etnicznej, narodowej lub religijnej. Książka pokazuje komplikacje związane z pogodzeniem przynależności obywatelskiej z tożsamością muzułmanów wynikającą z ich wiary, pokazuje jak ważne jest subiektywne poczucie przynależności do wspólnoty politycznej, jak mało znaczące może być formalnie posiadanie obywatelstwa mimo, że gwarantuje ono istotne prawa i wiąże się z obowiązkami. Publikacja odpowiada na realia społeczne i polityczne współczesnej Europy: wzmożone migracje i towarzyszące temu procesowi zmiany w strukturze etniczno-narodowej; zagrożenia związane z fundamentalizmem i dystansowaniem się muzułmanów wobec społeczeństw w których żyją oraz z patologią społeczną dotykającą mieszkańców muzułmańskich gett w Europie. Odpowiada także na lansowane w Europie stereotypy dotyczące muzułmanów, które przez media nie tylko nie są weryfikowane, ale są utrwalane. Obraz muzułmanów w Europie jest tworzony często w oparciu o pozbawione kompetencji informacje. Jest to obraz pozbawiony wiedzy o dylematach, jakie przeżywają europejscy muzułmanie w związku z próbami pogodzenia swej religijności z uczestnictwem życiu obywatelskim krajów swego pobytu. Recenzowana książka przybliży polskiego czytelnika do problemów jakie wynikają z uwarunkowań religijnych i kulturowych w przypadku muzułmanów europejskich. Mimo, że redaktorzy książki informują, że zaprezentowane przez nich teksty są jedynie wycinkiem debat jakie toczą się wokół muzułmanów w Europie zachodniej, to zestaw tych tekstów pozwala docenić wagę tych dyskusji i ich poziom merytoryczny. Udział w tej dyskusji intelektualistów muzułmańskich zwiększa jej wagę dla czytelnika polskiego. Zbiorowy charakter pracy zwiększa jej atrakcyjność, ponieważ pozwolił redaktorom zaprezentować różne punkty widzenia. Mimo, że poziom teoretyczny tekstów jest zróżnicowany, wynika to w dużym stopniu z ich charakteru i aspiracji ich autorów co do ich funkcji informacyjnej. [https://www.naukowa.pl/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Współczesne Teorie Socjologiczne ; 16)
Sadzę, że mocny program socjologii, którego podwaliny położone zostały w tej książce, jest jedyną systematyczną teoretyczną próba, by uczynić znaczenia czymś centralnym dla makrosocjologii nowoczesności. Nie sadzę jednak, by nie było innych, bardzo poważnych i bardzo twórczych wysiłków w tym samym kierunku. William Sewell, Jr, Viviana Zelizer, Robin Wagner-Pacifici i Michele Lamont to tylko najbardziej wybitne postaci spośród tych, które zapoczątkowały równoległe wysiłki zbadania względnej autonomii głębokich znaczeń, podtrzymujących życie wewnętrzne tak zwanych materialnych struktur społecznych w dzisiejszych czasach. Ponieważ wysiłki te czerpią z tych samych źródeł ľ prac Clifforda Geertza, Mary Douglas, Emileĺa Durkheima i Talcotta Parsonsa ľ istnieje wiele znaczących homologii pomiędzy naszymi wspólnymi staraniami. (z Wprowadzenia Jeffreya C. Alexandra, s. X) [www.nomos.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-2593, C-316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Decydując się na wydanie tej książki zdawaliśmy sobie sprawę z problemów metodologicznych dotyczących zarówno stosowanej terminologii (np. organizacje pozarządowe, organizacje niedochodowe, organizacje służebne, organizacje wolontarystyczne, organizacje społeczne, czy nawet "NGO"), jak i metody analizy. Książka nie ma tych kwestii rozstrzygać. Także od strony redakcyjnej nie staraliśmy się tych różnic niwelować. Książka ma z jednej strony służyć rozszerzeniu płaszczyzny dyskusji, zaś dla studentów i pracowników akademickich ma dać podstawowy zakres informacji o organizacjach pozarządowych w kontekście przemian zachodzących w naszym kraju. ... [Fragment z książki, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotychczasowe ustalenia dotyczące poziomu, przejawów i powodów uczestnictwa obywatelskiego tracą swoją moc wyjaśniającą przede wszystkim dlatego, że ewoluująca demokracja od lat jest w kryzysie. Nieuchronnie powoduje to, że także przestrzeń publiczna, a wraz z nią sfera obywatelska ulega coraz większej komplikacji i stawia nowe zadania. Są przesłanki, by sądzić, iż doświadczamy daleko idącej emergencji nowej sfery publicznej i nowych wzorów zachowania obywatelskiego. Jaką rolę w tym procesie będzie miała młodzież i młodzi dorośli, dziś „patologicznie bierni”? Młodzi dorośli to niestabilni i niedojrzali obywatele. Określani są, podobnie jak młodzież, jako indyferentni, bierni, apatyczni politycznie, „biernie wrodzy wobec polityki” i formujący „demokrację odmowy”. Jeśli jednak zmienimy perspektywę rozumienia obecności tego pokolenia w sferze publicznej, dostrzeżemy, że wyłania się „jakiś” nowy publiczny dyskurs, przynajmniej w odniesieniu do kwestii ważnych dla tego pokolenia. Jaki? Chodzi tu przede wszystkim o „lepsze” (bo świeże) recepty na to, jak reagować i jak stawiać czoła publicznym sprawom.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja podejmuje próbę scharakteryzowania roli i możliwości tkwiących w największej liczebnie instytucji mundurowej - Policji, której potencjał właściwie wykorzystany w realizacji funkcji pedagogicznej mógłby zaowocować skuteczniejszymi działaniami profilaktycznymi, resocjalizacyjnymi, readaptacyjnymi i reintegracyjnymi. Zmiana podejścia do obywatela i włączenie się w system oddziaływań zarówno uspołeczniających, profilaktycznych, resocjalizacyjnych, readaptacyjnych, jak i wychowawczo-rozwojowych wydaje się najwłaściwszym kierunkiem realizacji zadań przez współczesną Policję. Dziś nawet instytucje izolacyjne, dostrzegając rolę najbliższego środowiska, otwierają się na ten kontakt. Policja, chcąc być skuteczna w realizacji swoich ustawowych zadań, nie może pozostać głównie instytucją kontrolną i restrykcyjną, ograniczającą swoje działania do krótkotrwałego kontaktu z obywatelem poprzez np. informowanie go o zagrożeniach. Musi się włączyć do współtworzenia rzeczywistości społecznej, w ramach której będzie sprzymierzać się ze społeczeństwem obywatelskim, będąc razem z obywatelami, a nie obok nich, wykorzystując w swoich działaniach wiedzę i metodykę pedagogiki resocjalizacyjnej. Głównym celem analizy funkcjonowania Policji i zaproponowania jej nowej pedagogicznej roli jest zmiana rodzaju relacji z naciskiem na ich jakość, gdzie Policja występować powinna jako wspomagacz i pedagog wskazujący właściwą drogę oraz współtworzący bezpieczeństwo ze społecznościami na zasadzie partnerskiej. W niniejszej książce autorka próbuje zdefiniować nową perspektywę działania Policji. Dotychczas była to instytucja umiejscawiana w dziedzinie nauk o bezpieczeństwie. Proponuje usytuowanie jej w kategorii nauk społecznych. Dotychczasowa kwalifikacja, zawężała obraz jej działań, nowa zaś stwarza szansę na dopełnienie go dzięki dostępnej metodyce pracy. Praca Policji, w jej prewencyjnym obszarze, powinna być oparta na teoriach i metodach resocjalizacyjnych (twórczej resocjalizacji), gdyż sprzyja to większej skuteczności w dotarciu do człowieka, a ponadto pozycjonuje policjantów bliżej ludzi, kreuje obraz Policji jako tej przyjaznej, rozumiejącej pracę na potencjale i zapraszającej do współdziałania, a nie restrykcyjnej. Tego typu próby działań są już w Polsce podejmowane i stanowią one po części zasługę policjantów realizujących je w obszarze edukacyjnym, filmowym, teatralnym, sportowym, charytatywnym itp. (zostały one opisane w rozdziałach 5 i 6). Jednak z powodu braku zaimplementowania w środowisku policyjnym fundamentu wspomnianej teorii i metodyki oraz kompleksowych rozwiązań systemowych nie są to działania globalne i powszechne, a jedynie pokazują tkwiący w organizacji i jej pracownikach potencjał. Intencją Autorki polecanej publikacji jest zaproponowanie nowego spojrzenia na Policję, określenie jej nowej roli, zbudowanej na podstawach naukowych zakorzenionych w pedagogice resocjalizacyjnej, której wzorce postępowania można zaadaptować dla Policji w formie działań prospołecznych. Propozycja koncepcji otwiera dyskusję nad systemowymi rozwiązaniami, których wprowadzenie może pozwolić na skuteczną pracę policjantów pod auspicjami instytucji, dającej szansę na realizację zadań w społecznościach lokalnych poprzez zaplanowane, systemowe oddziaływanie uspołeczniające, profilaktyczne, wychowawcze i resocjalizacyjne. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Już od starożytnych czasów wiemy, że nic nie jest stałe i – jak pisał Heraklit z Efezu – panta rhei. Owa rzeka zmian dotyczy nie tylko spraw wielkich, jak światowa gospodarka, system finansowy, bezpieczeństwo międzynarodowe, ale także tych „małych”, których na co dzień nie zauważamy lub zauważyć nie chcemy – zrównoważonego korzystania ze środowiska, wrastania dzieci w dorosłość, pułapek cyberprzestrzeni, wychowania do dojrzałości społecznej i seksualnej, używek… W czas i nieuchronność zmiany nie wierzą również „kreatorzy” współczesności, ci ekonomiczni, polityczni i edukacyjni, którym się wydaje, iż będą wieczni. Nie rozumieją, że niebawem odejdą, a część z nich będzie wspominana także za słowa o „hołocie”, „nie ludziach”, „ideologiach”, „głupkach”. Nie zrozumieją też po swoim odejściu, jak wielkich krzywd dokonali, dzieląc społeczeństwo i pokazując młodemu pokoleniu, jak żyć w nieustannym konflikcie, dzieleniu, podniecaniu i ekscytowaniu, zamkniętych twierdzach fałszu urobionego do prawdy oraz mitach „jednokulturowego narodu”. To nie jest książka o polityce i politykach, lecz o wychowaniu: wychowaniu odpowiedzialnym, zatem w prawdzie, we współdziałaniu, wychowaniu dla rozumienia, że ktoś inny ma prawo do innych poglądów oraz religii; o wychowaniu w tradycji, ale takiej łączącej, a nie „rozdzierającej”. O tym, jak ważne jest budowanie w młodych empatii, chęci i zdolności współpracy, asertywności, spokoju i wzajemnego szacunku. Także o pułapkach współczesności, zastawianych przez tych, którym nie będzie dane (ze względu na wiek) żyć w 2037 roku, w wyniku czego jest im obojętne, czy mamy czyste powietrze, nowoczesną energetykę opartą na źródłach odnawialnych i edukację rozwijającą, a nie „zwijającą”. Jest to książka propolska, a nie antypolska – choć i takie głosy pewnie usłyszymy. Powstała z buntu przeciwko głupocie, zacofaniu, niezdolności do współdziałania oraz bezmyślności. Pisząc ją, w każdej chwili pozostawaliśmy optymistami. Chcielibyśmy zatem potencjalnemu Czytelnikowi powiedzieć: „Będzie dobrze! Bo po nocy przychodzi dzień, a po burzy spokój…”. Mariusz Z. Jędrzejko, Tomasz Kozłowski [astra, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce autor omawia przykłady demokracji przedstawicielskiej i bezpośredniej, powstanie i rozwój idei społeczeństwa obywatelskiego oraz wzajemne relacje między tym społeczeństwem a demokracją. Szczególnie wiele uwagi poświęca współczesnym formom demokracji bezpośredniej, takim jak: referendum, plebiscyt, inicjatywa ludowa, weto ludowe, zgromadzenie ludowe i stwierdza smutną prawidłowość, że wszelkie władze, będące skądinąd przedstawicielami narodu, nie są skłonne do przekazywania kompetencji bezpośrednio temu narodowi. [Wydawnictwo Sejmowe, 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Le Monde diplomatique)
Pierwsza w Polsce książka o prekariacie - rosnącej lawinowo od Polski po Bangladesz liczbie osób zatrudnionych na niepewnych warunkach. Analiza prekaryzacji w kontekście historycznym, socjologicznym i ekonomicznym, wraz z opisem form oporu wypracowanych przez prekariat. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawicowy populizm dzieli narody Europy. Wielka Brytania, Austria, Holandia, Polska, Węgry i Francja to społeczeństwa głęboko rozdarte. Naprzeciw siebie stoją zwolennicy i przeciwnicy partii populistycznych: po jednej stronie europejscy „tożsamościowcy”, pragnący Europę odizolować, zachowując jej staroświecki ład państw narodowych, a po drugiej liberalne, postępowe społeczeństwo obywatelskie, chcące zorganizować Europę w sposób zdecentralizowany, socjalny i parlamentarny. Jednak zdaniem niemieckiej politolożki, Ulrike Guérot, to proces konieczny i przydatny. Bo „europejska wojna domowa” otwiera tak naprawdę drogę ku nowej Europie, w której postawy polityczne stają się ważniejsze od przynależność narodowej. W całej Europie zwolennicy otwartego na świat społeczeństwa obywatelskiego to większość. Tyle że nie połączyli się jeszcze w ruch polityczny. Gdy to nastąpi, rozwieje się widmo renacjonalizacji i populizmu, otwierając drogę ku nowoczesnej, wolnościowej Europie poza państwami narodowymi. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: najnowsze wydanie, bogaty wybór haseł, pełny i aktualny stan wiedzy.
Publikacja zawiera informacje oparte na najnowszych programach szkolnych, a podstawowym kryterium doboru materiału jest aktualność informacji. W Słowniku znalazły się informacje z wielu dziedzin składających się na tzw. edukację obywatelską. Nie ograniczają się tylko do pojęć z zakresu prawa, ekonomii, polityki czy stosunków społecznych. Obejmują również szereg informacji o ważniejszych wydarzeniach historycznych XX wieku oraz związanych z nimi pojęciach i uczestniczących w nich osobach, ale też o myślicielach, filozofach i prądach intelektualnych, istotnych dla rozwoju myśli społeczno-politycznej. Słownik zawiera podstawowe informacje o ważniejszych państwach, a także o instytucjach politycznych, zarówno polskich, jak i światowych. Ważnym uzupełnieniem jest pełny Konstytucji RP i charakterystyka współczesnych polskich partii politycznych. [merlin.pl, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz. - 3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja obywatelska w szkole została pomyślana jako przewodnik dla obecnych i przyszłych nauczycieli. Zawiera wskazówki dotyczące nie tylko lekcji wiedzy o społeczeństwie, ale również wybranych form pozalekcyjnych i pozaszkolnych do których organizowania jest zobowiązana szkoła. O takim doborze treści zdecydowała wyjątkowa rola szkoły w procesie edukacji obywatelskiej społeczeństwa. Ze Wstępu Autorzy – Małgorzata Machałek i Janusz Korzeniowski – przedstawili funkcję szkolnych zajęć z edukacji obywatelskiej w procesie kształtowania świadomego swoich praw i obowiązków obywatela. Czytelnicy – studenci specjalizacji pedagogicznych, nauczyciele zdobywający awans zawodowy i doświadczeni pedagodzy – znajdą tu odpowiedzi na wiele pytań dotyczących teorii i praktyki w nowoczesnym nauczaniu przedmiotu wiedza o społeczeństwie. Książka w przystępny sposób prezentuje: -nowoczesny warsztat pracy nauczyciela (m.in. techniki aktywizacji ucznia), -omówienie niezbędnych zagadnień teoretycznych, -liczne przykłady rozwiązań praktycznych możliwych do zastosowania na zajęciach, -wiele technik, dzięki którym uczniowie lepiej przyswoją wiedzę i w większym stopniu nabędą umiejętności niezbędne w świadomym życiu obywatelskim. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet zrewolucjonizował życie społeczne i polityczne, wywracając do góry nogami dotychczasowe zasady prowadzenia kampanii i docierania do poszczególnych grup głosujących. Wybory ostatnich kilku lat na całym świecie pokazały, że media społecznościowe to nie tylko egalitarny przekaz, możliwość komunikacji z politykami i szansa na odejście od kierowanego jednostronnie przekazu radiowego czy telewizyjnego. Głośna sprawa Cambridge Analytica i prowadzona od czasu Brexitu wojna z fake newsami ujawniły również ciemną stronę życia politycznego na Facebooku. W najnowszej książce Paweł Matuszewski przygląda się ostatnim wyborom parlamentarnym w Polsce oraz sposobowi prowadzenia kampanii na Facebooku. Na podstawie klasycznych oraz współczesnych teorii badań społecznych socjolog stara się uchwycić nowe zjawiska zachodzące w Internecie między wyborcami, politykami i partiami. By tego dokonać, wykorzystuje konstrukt cyberplemion – wyizolowanych wspólnot, istniejących wyłącznie w świecie cyfrowym, między którymi zachodzą najróżniejsze relacje: od rzadko spotykanych i ściśle uwarunkowanych migracji do znacznie powszechniejszych otwartych konfliktów i sporów. Cyberplemiona to jedna z pierwszych książek w Polsce, która Facebooka traktuje jako obszar badawczy a za przedmiot badań obiera sobie aktywność potencjalnych wyborców i zwolenników konkretnych partii politycznych. Opierając się na dokładnych analizach wykonanych przy pomocy autorskich narzędzi, Matuszewski opisuje m.in. zjawisko polaryzacji przekonań, której źródłem są określone sposoby zdobywania informacji oraz reakcje społeczne innych użytkowników. Autor przygląda się również pozornej różnorodności danych, stanowisk oraz informacji, którą miały gwarantować media społecznościowe. Na podstawie setek tysięcy zebranych komentarzy i wypowiedzi charakteryzuje przekonania popleczników partii politycznych w kluczowych dla nich kwestiach ekonomicznych i społecznych. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-3238, W-32, MgW-873, MgW-1145 (4 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 32 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 32/P (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5468 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej