Form of Work
Książki
(63)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Publikacje fachowe
(26)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(2)
2Publikacje dydaktyczne
(1)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Muzyka
(1)
Poezja
(1)
Status
only on-site
(48)
available
(37)
unavailable
(2)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(15)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(9)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(4)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(6)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(29)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(17)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Author
Winczewski Piotr (wychowanie fizyczne)
(4)
Kozdroń Agnieszka
(3)
Bukowska Ewa (1966-)
(2)
Dobrakowska Anetta
(2)
Fuks Agata
(2)
Gensler-Buraczyńska Anna (1987- )
(2)
Gudro Maria (1946- )
(2)
Just Monika
(2)
Kamysz-Figa Dorota
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kmita Danuta
(2)
Kud Marzena
(2)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Winczewska Aneta (pedagog)
(2)
Woźniak Joanna (pedagog)
(2)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Bartnicka-Kierylak Aneta (pedagog)
(1)
Bartoszczyk-Brzoskowska Marta (1973- )
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berendt Joanna (couch)
(1)
Bienia-Fijas Joanna
(1)
Biernacka Anna (nauki filologiczne)
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(1)
Brzezińska Małgorzata (psycholog)
(1)
Bąk Jolanta (1971- )
(1)
Chamera-Nowak Agnieszka (1964- )
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czyżycka Weronika
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Dudzińska Irena (1922-2010)
(1)
Fiutowska Teresa
(1)
Gajos Katarzyna
(1)
Gallos Sylwia
(1)
Gałązka Kinga
(1)
Gispert Carlos (1947- )
(1)
Grabowska Dorota (polonistka)
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Halik Katarzyna
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jaszczyk Agnieszka
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Kaliska Zofia (1978- )
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Kochaniak Beata
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Krupa Dorota (logopedia)
(1)
Kukuła Katarzyna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwaśniewska Anna (terapeuta)
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Lubner-Piskorska Anna. Unilogo
(1)
Millan Julia
(1)
Ofiara Łukasz
(1)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(1)
Orbitowska-Fernandez Paulina
(1)
Panek Edyta (tłumaczka)
(1)
Piasecki Jakub
(1)
Piekarska Jolanta (pedagog)
(1)
Piekarski Wiesław (1948- )
(1)
Pierścińska-Maruszewska Aneta
(1)
Pikała Anna
(1)
Porter Joseph (pedagog)
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Radwańska Anna (pedagog)
(1)
Ratajczak Marta
(1)
Ratyńska Hanna ( -2014)
(1)
Rieger Anja (1961- )
(1)
Sasin Magdalena
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sedlaczek Joanna (1955- )
(1)
Sendor Magdalena
(1)
Sikora-Zachariasz Karolina
(1)
Skibicka Emilia
(1)
Skoczek Anna (językoznawca)
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Sprawka Roman (logopeda)
(1)
Stasica Jadwiga
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Trojanowska Barbara
(1)
Vidal Jose A
(1)
Warmuz-Warmuzińska Ewa
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wiewióra-Pyka Elżbieta
(1)
Wiktorowicz Robert
(1)
Wiącek Renata
(1)
Wójcicka Edyta
(1)
Zalewska Beata
(1)
Zeller Martina
(1)
Zwoleńska Joanna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(1)
Year
2020 - 2022
(7)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(29)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(65)
Language
Polish
(63)
unknown (po)
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(22)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Przedszkola
(9)
Szkoły podstawowe
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Rodzice
(7)
Pedagodzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Gimnazja
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Terapeuci
(3)
0-5 lat
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele przedszkolni
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Szkoły średnie
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Klasa 3.
(1)
Miłośnicy filmów
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Przedszkole
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Wychowawcy
(1)
Subject
Wychowanie przedszkolne
(8)
Godzina wychowawcza
(6)
Język polski
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Arteterapia
(4)
Dzieci
(4)
Korekcja mowy
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Bajkoterapia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Gimnastyka korekcyjna
(3)
Metoda projektów
(3)
Nauczanie
(3)
Wymowa
(3)
Świetlice szkolne
(3)
Biblioterapia
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kreatywność
(2)
Logopedia
(2)
Metody nauczania
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie języka polskiego
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(2)
Psychoterapia
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Autyzm
(1)
Blok humanistyczny
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Empatia
(1)
Filmoterapia
(1)
Geragogika
(1)
Historia
(1)
Hortiterapia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jan Paweł
(1)
Katecheza
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Klocki (zabawki)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Metoda RDI
(1)
Minecraft (gra komputerowa)
(1)
Mowa
(1)
Mutyzm
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauka liczenia
(1)
Nauki humanistyczne
(1)
Otępienie
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Podróże apostolskie
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Postawa ciała
(1)
Przedszkola
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Przysłowia
(1)
Psychologowie dziecięcy
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Samorealizacja
(1)
Socjalizacja
(1)
Starość
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Techniki rysunkowe
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening koncentracji
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Warsztaty artystyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zabawa
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zapobieganie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Święta
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Scenariusz zajęć
(48)
Poradnik
(14)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(10)
Gry i zabawy ruchowe
(7)
Gry edukacyjne
(6)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Opracowanie
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Gry komputerowe
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przysłowia
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rysunek
(1)
Scenariusz imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Wiersze
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(30)
Medycyna i zdrowie
(3)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
65 results Filter
Book
In basket
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Książka Arteterapia. Scenariusze zajęć z serii: Terapia Pedagogiczna. Warsztaty i Scenariusze Zajęć przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów i innych osób zainteresowanych oddziaływaniem sztuki, chcących wzbogacić swoje zajęcia o elementy arteterapii. Znajdują się tu kompletne konspekty zajęć przeznaczonych dla grup w różnym wieku i na różnych etapach edukacji, w szkole i poza szkołą. Proponowane zajęcia nakierowane są na rozwój konkretnych umiejętności lub przezwyciężanie określonych trudności. Konspekty poprzedza rozdział teoretyczny, który pozwala na usystematyzowanie i poszerzenie wiadomości na temat arteterapii. Autorki żywią nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do wzbogacenia zajęć prowadzonych przez nauczycieli i pedagogów oraz do rozpropagowania pięknej idei arteterapii, którą cechuje holistyczne podejście do człowieka. [e-libera.pl]
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-615 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Copies are only available in the library: sygn. F.2 Cz. - 7/Z (1 egz.)
Book
In basket
Każdy pedagog wie, jak ciężko jest wzbudzić w dzieciach zainteresowanie i ciekawość. Niniejsza książka jest propozycją, w której nauczyciele pracujący w świetlicach szkolnych mogą znaleźć przykłady codziennych zajęć, pełnych ciekawych pomysłów, zachęcających dzieci do działania, rozwijających ich kreatywność i pobudzających wyobraźnię, a także uczących współpracy w grupie i wspólnej zabawy. Książka z pewnością będzie służyć zarówno dzieciom, które będą brały udział w ciekawych zajęciach, jak i nauczycielom, którzy znajdą w niej: cele i zadania funkcjonowania świetlicy szkolnej, rozkład treści zajęć z podziałem tematów na poszczególne dni, 55 scenariuszy zajęć świetlicowych, wiele ciekawych zabaw integrujących dzieci i uczących zdrowej rywalizacji, szablony do wykorzystania przez nauczyciela podczas realizacji scenariuszy. [www.empik.com, 2016]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
There are copies available to loan: sygn. F.5 - 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-02 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; 26)
Książka teoretycznie i praktycznie przybliża nam problemy związane z wykorzystaniem bajkoterapii w pracy wychowawczej z grupą. Dostajemy konkretne rady jak wstępnie przygotować zajęcia i jak je zorganizować. Szczegółowo scharakteryzowano uczestników procesu bajkoterapeutycznego - dzieci (zwracając szczególną uwagę na dzieci z trudnościami adaptacyjnymi, przewlekle chore i niepełnosprawne intelektu­alnie) i rodziców. Poruszono również kwestie związane z cechami osobowościowymi i umiejętnościami nauczyciela terapeuty. W książce zamieszczono także konkretne pomysły na pracę z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Po lekturze książki nie pozostaje nic innego jak zacząć prowadzić zajęcia z dziećmi, dzięki którym będą budować własne zasoby osobiste i uzyskają wsparcie w „trudnych” sytuacjach. [ksiegarnia.pwn.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Copies are only available in the library: sygn. F.2 Cz.-02/Z (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. O/Dz.Cz. - 37 (1 egz.)
Book
In basket
Scenariusze zabaw logopedycznych : w grupach dzieci od 4 do 7 lat / Anna Lubner-Piskorska. - Gdańsk : Harmonia, 2016. - Teka (broszura: 46, [1] s., [69] k. tabl. luzem) : il. ; 31 cm.
(Unilogo / Anna Lubner-Piskorska)
Publikacja zawiera 15 scenariuszy zajęć oraz niezbędne do nich materiały graficzne. Proponowane zabawy umożliwiają profilaktykę w zakresie poprawnego rozwoju mowy, stymulują zachowania komunikacyjne werbalne, wyrównują opóźnienia w rozwoju mowy, zapobiegają powstawaniu zaburzeń, uwrażliwiają percepcję oraz pamięć słuchową. Tematyka oraz dobór treści scenariuszy przybliżają dzieciom wiedzę o otaczającym je świecie. Propozycje zabaw są też okazją do kształtowania wyczucia estetycznego oraz wrażliwości na sztukę (nie tylko słowa). Ponadto uczą współpracy, planowania własnych działań, myślenia oraz rozwijają zdolność do empatii. W teczce znajduje się zeszyt ze scenariuszami zajęć (48 stron) i 69 kart pracy. [www.harmonia.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Książka stanowi zbiór scenariuszy do pracy z dziećmi w klasach I-VI szkoły podstawowej. Pokazany w niej sposób dramowej pracy z tekstem literackim został wzbogacony o obszerne uwagi dotyczące ich realizacji i wskazówki wieloletniego praktyka. Szczególną wartością scenariuszy jest perspektywa humanistyczna, oparta na priorytecie rozwijania osobowości jako całości, pracy z emocjami i rozmowie o wartościach. Publikacja może służyć wszystkim nauczycielom przedmiotów humanistycznych - polonistom, historykom, ale także terapeutom, arteterapeutom, bibliotekarzom, katechetom, etykom, pedagogom czy psychologom szkolnym. [www.empik.com, 2015]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
Book
In basket
To propozycja kreatywnego prowadzenia zajęć z dziećmi w wieku 5–6 lat. Zawarte w tej książce zabawy i ćwiczenia uczą, bawią, wszechstronnie rozwijają, pomagają przełamywać trudności (np. nieśmiałość), wyzwalają aktywność i ekspresję twórczą. Książka składa się z 25 scenariuszy o tematyce atrakcyjnej i ważnej dla dzieci. Z publikacji mogą korzystać nauczyciele przedszkolni, a także pedagodzy edukacji wczesnoszkolnej pracujący z 6-latkami. [www.empik.com, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
There are copies available to loan: sygn. F.5 - 79 (1 egz.)
Book
In basket
Propozycja Anety Kiepieli-Koperek zawiera szerokie spektrum ciekawych i wartościowych wskazówek adresowanych do pracy logopedycznej z dziećmi. [...] Posiada [...] wymiar korekcyjno-terapeutyczny, ale jednocześnie, z uwagi na kontekst usprawniający mowę oraz ogólnie ujęte zagadnienie komunikacji interpersonalnej, także wymiar stymulacyjno-rozwojowy. Ponadto dla czynnych logopedów może stanowić przyczynek i źródło inspiracji do praktycznej refleksji oraz ubogacenia dotychczasowej specjalistycznej w obszarze realizowanej terapii logopedycznej. Natomiast dla studentów logopedii może być wskazówką do budowania własnego warsztatu aktywności zawodowej [...]. Z recenzji prof. zw. dr hab. Marzenny Zaorskiej Prezentowana publikacja jest zbiorem 35 scenariuszy zajęć, każdy z nich poświęcony jest jednej głosce (wyjątkiem jest scenariusz dotyczący głosek: ą i ę). Ponadto w książce znajdują się przykładowe ćwiczenia usprawniające narządy mowy oraz załączniki z obrazkami i wyrazami pomocne przy przeprowadzaniu zajęć. Scenariusze zostały przygotowane tak, aby dzieci w przedziale wiekowym od 2,5 do 7 lat mogły poznać wszystkie głoski języka polskiego (czyli to, co słyszą), nawet jeśli nie potrafią ich jeszcze wypowiedzieć. Przedstawione ćwiczenia i zabawy kształtują słuch fonemowy, usprawniają narządy mowy oraz motorykę małą i dużą, a także ułatwiają wywoływanie poznanych głosek. [www.merlin.pl, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-376 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Książka stanowi propozycję 40 zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi, w tym metodą dramy. Znakomita pomoc metodyczna dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. To praktyczny przewodnik po wartościach i problemach współczesnej młodzieży. Scenariusze dotyczą różnorodnej tematyki, takiej jak konflikty, agresja, zaniżona samoocena ucznia, odrzucenie, wybór drogi, mobbing, tolerancja, rozbita rodzina, patriotyzm, wiara. Wykorzystano w nich teksty piosenek, filmy, literaturę. Scenariusze mogą być realizowane na godzinach wychowawczych, lekcjach przygotowujących do życia w rodzinie, na języku polskim, historii czy warsztatach pozaszkolnych. [https://ksiegarnia.difin.pl/scenariusze-lekcji-wychowawczych-dla-nauczycieli-i-wychowawcow-w-starszych-klasach-szkoly-podstawowej-i-w-szkolach-ponadpodstawowych]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. O/Dz.Cz.- 37 (1 egz.)
Book
In basket
Nowoczesny podręcznik dla wychowawców, nauczycieli, rodziców, opiekunów, dzięki któremu lekcje wychowawcze zamienią się w budującą przygodę po własne marzenia. Książka jest pierwszą pozycją na rynku umożliwiającą rozwój osobisty od najmłodszych lat. Stanowi zbiór kompetencji miękkich, umiejętności osobistych, które pomogą w dorosłym życiu znaleźć wymarzoną pracę, ustalić swoje priorytety, samodzielnie podejmować decyzje i odnieść sukces. To 27 scenariuszy zajęć rozwijających kreatywność, inteligencję emocjonalną, analityczne myślenie, poczucie własnej wartości od najmłodszych lat. Pozycja okraszona została wyjątkowymi rysnotkami aktywizującymi neurony do pracy zgodnie z nowoczesnym nurtem neurodydaktyki. Dla kogo jest ta książka? - dla nauczycieli, którzy chcą zrewolucjonizować swoje nauczanie, - dla wychowawców, którzy chcą, aby spotkania z nimi, - dla nauczycieli, którzy dbają o swój rozwój osobisty i rozwój swoich uczniów, - dla tych, którzy nie znoszą szkolnej sztampy i nudy, - dla tych, którzy chcą, aby ich podopieczni osiągnęli życiowy sukces, ale nie wyścig szczurów. [www.azymut.pl, 2017]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Nowoczesny podręcznik dla nauczycieli i wychowawców, pełny pomysłów na zajęcia rozwijające kompetencje miękkie. Kreatywne scenariusze lekcji wychowawczych, dzięki którym uczniowie będą mogli zacząć przygodę z rozwojem osobistym. Pomysły na lekcje wychowawcze zostały przygotowane w taki sposób, aby inspiracje i praktyczne rozwiązania mógł z nich czerpać nauczyciel zarówno szkoły podstawowej, jak i szkoły średniej. To książka dla każdego, który chce: - być asertywnym nauczycielem; - stać się mądrym przywódcą; - zostać liderem, nawet w przestrzeni werbalnej potrafiącym grać w szachy; - po każdym swoim wystąpieniu publicznym zostać zapamiętanym; - mądrze inspirować swoich uczniów do ustawicznego rozwoju. W serii ukazała się książka Wychowanie do osobistego rozwoju. Część 1. Patronat: Inspiracje dla Szkoły, edunews.pl, FitSpirit, Głos Pedagogiczny, Sygnał, Szkoła Umiejętności Miękikch [www.azymut.pl, 2018]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
Book
In basket
(Zajrzyj i Znajdź)
Na okł.: Pomysł, projekt, klasa, prezentacja.
Jak zaktywizować uczniów i przeprowadzić udany projekt edukacyjny o tematyce społeczno-wychowawczej? Zbiórka na rzecz schroniska dla zwierząt, projekt promujący Wasz region a może dzielnicę? Skorzystaj ze sprawdzonych pomysłów i zaraź swoich uczniów ideami społecznymi! W publikacji szczegółowe opisy projektów edukacyjnych, wzory dokumentów, podstawowe zasady prowadzenia projektów. Zamów teraz i pomóż swoim uczniom odkrywać otaczający ich świat metodą projektu! [www.raabe.com.pl, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
Book
In basket
(Zajrzyj i Znajdź)
Na okł.: Pomysł, projekt, klasa, prezentacja.
Szukasz pomysłu na interesujący projekt edukacyjny z zakresu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych? Chcesz sprawić, by uczniowie polubili świat liczb, praw fizyki oraz otaczającej ich przyrody? Skorzystaj z pomysłów na niebanalne projekty edukacyjne w gimnazjum, zarówno dla mniejszych, jak i większych grup uczniów. W publikacji szczegółowe opisy projektów edukacyjnych, wzory dokumentów, podstawowe zasady prowadzenia projektów. [www.gandalf.com.pl, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Rozwój przez zabawę, to główne przesłanie książki zawierającej praktyczne scenariusze organizowania czasu wolnego dzieciom i młodzieży w sposób bezpieczny i atrakcyjny zarazem. Zabawa wpływa na rozwój inteligencji wielorakich, kształtuje kompetencje społeczne, wzmacnia poczucie własnej wartości, pomaga w zarządzaniu emocjami, wyposażając dziecko w umiejętności niezbędne do tego, by w dorosłym życiu mogło podjąć z sukcesem określone społeczne role. Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, nadając oddziaływaniom pedagogicznym i rodzicielskim głębszy wymiar w aspektach: - kształtowania kompetencji komunikacyjnych, - kształtowania kompetencji społecznych, - budowania poczucia własnej wartości, - rozwijania potencjału jednostek, - umiejętnego zarządzania emocjami. Celem zabaw przedstawionych w książce jest ukształtowanie jednostki stabilnej emocjonalnie, świadomej własnych zasobów, o wysokim poczuciu własnej wartości, otwartej na społeczne życie, z poczuciem współodpowiedzialności za tworzenie społecznej rzeczywistości, która ukierunkowana przez pedagogizację dorosłych świadomie w życiu zarządzać będzie swoim wszechstronnym rozwojem. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocnią obszary związane z: - rozwojem intelektualnym, - rozwojem fizycznym, - rozwojem społecznym, - rozwojem emocjonalnym. [www.merlin.pl, 2014]
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-796/799 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
There are copies available to loan: sygn. F.3 - 796/799 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-796/799 (1 egz.)
Book
CD
In basket
(Pedagogika Specjalna)
Książka zawiera scenariusze prostych zabiegów terapeutycznych, których celem jest uwolnienie sił rozwojowych drzemiących w dziecku. Proponowane instrukcje postepowania mogą pomóc w przezwyciężaniu zaburzeń zachowania, będących zazwyczaj udręką opiekunów dzieci z autyzmem. Dzieki prostym sposobom dziecko stanie się bardziej otwarte na oddziaływanie wychowawcze i edukacyjne, a jego więzi międzyludzkie wzbogacą sie. Metody te nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu - "narzędziem" terapii sa opiekunowie lub terapeuci. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012]
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (2 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
There are copies available to loan: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
Book
In basket
Język jest tworem żywym, ciągle się przeobrażającym. Reaguje bowiem na zmieniającą się rzeczywistość, dostosowuje się do warunków życia i potrzeb komunikacyjnych jego użytkowników. Tempo życia uległo wyraźnemu zwiększeniu, szukamy również sposobów na przyspieszenie komunikacji. Niestety, tak jak w życiu, tak i w języku często zbyt duży pośpiech łączy się z niedbałością. Z drugiej strony, chociaż popełniamy błędy językowe, zżymamy się nieraz, gdy dostrzegamy je u innych, zwłaszcza u osób, którym w powszechnym przekonaniu nie powinny się przydarzyć. Konieczne jest zatem budowanie świadomości językowej i kształtowanie kultury języka. Dbałość o poprawność i sprawność językową to jedno z najważniejszych zadań współczesnej szkoły. Nie należy ono jednak do łatwych. Wymaga przede wszystkim od nauczycieli dużej sprawności językowej. Każdy, kto traktuje język jako wartość, powinien w razie jakichkolwiek wątpliwości wertować poradniki i słowniki w poszukiwaniu poprawnych form i aktualizować swoją wiedzę. Istotną kwestią jest efektywne nauczanie kultury języka, czyli takie przekazanie wiedzy, taki dobór ćwiczeń, takie metody prowadzenia lekcji, które będą atrakcyjne dla uczniów, rozbudzą ich zainteresowanie językiem i uwrażliwią na niego, wyposażą nie tylko w wiedzę, ale przede wszystkim zwiększą sprawność i poprawność językową uczniów. Nauka o języku nie może zatem odbywać się okazjonalnie. Należy troszczyć się o język i zwracać uwagę na niego podczas każdego kontaktu z drugim człowiekiem. Książka zawiera wybrane propozycje takiego nauczania. Składa się z krótkiej części teoretycznej, która powstała z myślą o usystematyzowaniu istotnych zagadnień dotyczących kultury języka. Treści te mogą być wykorzystane jako notatki do podyktowania uczniom. Przedstawione zostały różnorodne ćwiczenia doskonalące styl, poprawność gramatyczną i sprawność językową oraz scenariusze lekcji, poświęcone poznaniu i doskonaleniu różnych form wypowiedzi. Łączą one naukę o języku z nauką o literaturze. Proponujemy metody aktywizujące, takie jak: myślenie obrazami, gwiazda pytań, rybi szkielet, myślowe kapelusze, dyskusja za i przeciw, tunel myśli, fabuła z kubka. Za zasadne uznałyśmy zamieszczenie przykładów różnych form wypowiedzi, aby ułatwić analizę charakterystyki, opisów, listu, rozprawki i przemówienia. Dodatkowo przedstawiłyśmy wykaz częstych błędów językowych oraz spis przydatnych konstrukcji łacińskich. Wykorzystany materiał to lektura proponowana w podstawie programowej dla gimnazjum, jednak publikacja nadaje się również do wykorzystania przez nauczycieli i uczniów szkół podstawowych oraz ponadgimnazjalnych. [www.czytam.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja zawiera scenariusze zajęć lekcyjnych i wskazówki metodyczne dotyczące sposobu wprowadzania oraz utrwalania pisemnych i ustnych form wypowiedzi obowiązujących zgodnie z podstawą programową pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego. Do tych form wypowiedzi należą m.in.: opowiadanie, bajka, opis, streszczenie, plan, dialog, sprawozdanie, list, zaproszenie, scenariusz, wywiad, ogłoszenie (zawiadomienie), tekst swobodny. W książce uwzględniono standardy wymagań stanowiące podstawę przeprowadzenia sprawdzianu kompetencji ucznia po trzeciej i szóstej klasie. [www.merlin.pl, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
Book
In basket
(Zajrzyj i Znajdź)
Na okł.: Pomysł, projekt, klasa, prezentacja.
Szukasz pomysłu na interesujący projekt edukacyjny z zakresu przedmiotów humanistycznych? Chcesz zaangażować większą liczbę uczniów i poprowadzić projekt interdyscyplinarny z innymi nauczycielami? Wprowadź w życie oryginalne pomysły na projekty edukacyjne w Twojej szkole! W publikacji szczegółowe opisy projektów edukacyjnych, wzory dokumentów, podstawowe zasady prowadzenia projektów. [www.ibuk.pl, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
Book
In basket
Zapraszamy nauczycieli i ich podopiecznych do świata nauk przyrodniczych! Pomocnikiem pedagogów i ulubieńcem dzieci stanie się mądra i zabawna żabka Fryderyk. [merlin.pl, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again