Form of Work
Książki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(6)
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(6)
Author
Adamek Irena
(1)
Bronk Dorota
(1)
Bybluk Marian (1935- )
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Malenda Anna (pisarka)
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Suchomliński Wasyl (1918-1970)
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Country
Poland
(5)
unknown (p)
(1)
Language
Polish
(5)
unknown (0 p)
(1)
Audience Group
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Demographic Group
Literatura rosyjska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Subject
Pedagogika wczesnoszkolna
(6)
Nauczanie początkowe
(4)
Teoria nauczania
(2)
Dziecko zdolne
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Suchomliński, Wasyl
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Subject: time
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Ukraina
(1)
ZSRR
(1)
Genre/Form
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
6 results Filter
Book
In basket
"Problematyka poruszana w pracy dotyczy, z jednej strony, opisu dyskursu teoretycznego czy nawet, toczącego się na naszych oczach, metateoretycznego, odnoszącego się do anty- czy prorozwojowych wyznaczników tożsamości pedagogiki (...). Z drugiej zaś strony, dostarcza opisu stosowanych praktyk edukacyjnych i przykłady dociekań badawczych. Obie te perspektywy uzupełniają się, tworząc narzędzia do dekonstrukcji dotychczasowych narracji i otwierania się na nowe i oryginalne. (...) Tom zawiera teksty składające się na spójną konceptualizację różnych zjawisk pedagogicznych i edukacyjnych. Zachęcają one do refleksji, wnoszą nowe jakości. (...) Pozycja dojrzała merytorycznie, wielowątkowa. Bardzo istotna w debacie nad statusem polskiej pedagogiki i jej praktycznych konsekwencjiach". (fragment recenzji prof. UW, dr hab. Małgorzaty Karwowskiej-Struczyk) [opis z okładki, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.2, MgC-5083 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. MgW-20972, W-37 (3 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. MgC-4411 (1 egz.)
Book
In basket
Pracę (...) uważam za dzieło ważne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawierającym teksty pedagogów wczesnoszkolnych skupionych wokół ośrodka zielonogórskiego. Znaleźć w niej można wiele szczegółowych obrazów pokazujących różne osiągnięcia, ale także różne wyzwania i pola, na których działa pedagogika wczesnoszkolna. Są tu zarówno próby syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunków jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i słabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa próba zredefiniowania i specyficznego domknięcia problemów pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony zaś lektura tej książki otwiera szerokie pole pytań, wątpliwości ukierunkowanych zarówno na rozwój edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia związane z uczeniem się, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej. Prof. dr hab. Barbara Smolińska-Theiss [ksiegarnia.pwn.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Book
In basket
Na okł.: Bliżej Przedszkola : wychowanie i edukacja.
Głównym problemem rozważań ujętych w tomie oddawanym do rąk czytelnika jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi w poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Każda forma edukacji ma z założenia służyć rozwojowi, pomagać człowiekowi w stawaniu się coraz bardziej samodzielnym i niezależnym, w kontekście doświadczeń własnych, doświadczeń pokoleń, ustroju, państwa i systemie oczekiwań społecznych. Jeśli system się nie sprawdza, poddawany jest reformie. Takiej reformy dokonały władze oświatowe kraju ľ czy słusznie? Na jakiej podstawie stwierdzono, że zarówno struktura jak i program nie odpowiadają oczekiwaniom politycznym, kulturowym i cywilizacyjnym? Co tak naprawdę zostało zreformowane? [www.ksiazkiedukacyjne.pl, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Book
In basket
Oddaję serce dzieciom / Wasyl Suchomliński ; tłumaczył Marian Bybluk. - Brzezia Łąka : Wydawnictwo Poligraf, copyright 2019. - 346 stron : portret ; 21 cm.
Książka wybitnego ukraińskiego pedagoga Wasyla Suchomlińskiego (1918–1970) prezentująca eksperyment pedagogiczny z dziećmi klas początkowych przeprowadzony w warunkach szkoły wiejskiej. Celem eksperymentu była realizacja indywidualnej, nowatorskiej koncepcji kształcenia wczesnoszkolnego. Pierwsze wydanie książki ukazało się we wschodnioberlińskim wydawnictwie Folk und Wissen w języku niemieckim w roku 1968. Od tego czasu do 2012 roku książka miała 50 wydań w 24 językach, w tym w języku angielskim, francuskim, japońskim, chińskim, ukraińskim, tamilskim, hindi i bengali. W języku polskim ukazały się dwa wydania: w 1978 w warszawskich Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych w przekładzie Mariana Bybluka i w 1979 roku w moskiewskim wydawnictwie Progres w przekładzie Marii Dolińskij. Autor za tę książkę otrzymał pośmiertnie (1974) I Nagrodę Państwową na Ukrainie w dziedzinie nauki i techniki. Wasyl Suchomliński należy do najwybitniejszych ukraińskich pedagogów i pisarzy dziecięcych okresu radzieckiego. Jest twórcą oryginalnego systemu wychowania, którego główną ideą był szacunek dla osobowości dziecka. Z wykształcenia był filologiem ukraińskim, pracował jako nauczyciel języka ojczystego i dyrektor wiejskiej szkoły w Pawłyszu (obecnie obwód kropiwnicki). Opublikował 48 większych prac o tematyce pedagogicznej, ponad 600 artykułów, 1500 bajek i opowiadań dla dzieci, w ogólnym nakładzie 15 mln egzemplarzy. Pod koniec życia poddany został ostrej krytyce ze strony moskiewskich pedagogów za odstępstwa od wychowania komunistycznego. Na niepodległej Ukrainie jest powszechnie zaakceptowany przez nauczycieli, wychowawców i naukowców mimo posługiwania się retoryką obowiązującą w ZSRR. 39. Konferencja Generalnego Zgromadzenia UNESCO włączyła do swojego kalendarza pamiętnych dat uczczenie setnych urodzin Suchomlińskiego w 2018 roku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again