Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Bauman Teresa
(1)
Domańska Ewa (1963- )
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Kowalewski Jahromi Piotr (1985- )
(1)
Kowalska Ewa (pedagożka)
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kuligowska Aleksandra (1982- )
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna (1968- )
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Palka Stanisław
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Pomorski Jan (1954- )
(1)
Siegień-Matyjewicz Alicja Joanna
(1)
Sztobryn Dorota (1956- )
(1)
Tajchman Mikołaj (1988- )
(1)
Takane Yoshio
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Pedagogika
(8)
Metodologia
(4)
Badania naukowe
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Historia
(1)
Metody badawcze
(1)
Psychometria
(1)
Statystyka
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(4)
Encyklopedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
W przedstawianej książce zawarto teksty, które podejmują refleksję nad samą metodologią, nad uwarunkowaniami praktyki badawczej, jakością wiedzy pedagogicznej, sposobami traktowania teorii przez badaczy, możliwościami, jakie nowe nurty myślowe otwierają przed badaczami, a także znaczeniem problemów badawczych w tworzeniu projektu badania. W drugiej grupie tekstów, bezpośrednio odnoszących się do praktyk badawczych, zawarto spojrzenia na różne wycinki tej praktyki: od pytania, w jaki sposób w naukach pedagogicznych wykorzystywana jest teoria, przez ujawnianie mitów, jakie nagromadziły się wokół badań etnograficznych, aż do tropienia najczęściej popełnianych błędów w badaniach empirycznych i rozważań nad kompetencjami metodologicznymi pedagogów. Autorzy tekstów, przyglądając się krytycznie stosowanym praktykom, wskazują na konsekwencje przyjmowania określonych założeń w badaniach biograficznych i sygnalizują błędy popełniane przez początkujących badaczy. Analiza założeń przyjmowanych przez badaczy zjawisk pedagogicznych uwrażliwia na trudności, jakie napotykają na swej drodze, wskazując jednocześnie na potencjał, jaki tkwi w krytycznie zinterpretowanych badaniach jakościowych. Refleksja nad kłopotami metodologicznymi, których doświadcza każdy badacz, uświadamia nam, w jakim horyzoncie myślowym, wobec jakich dylematów staje współczesny badacz, a refleksja nad prowadzonymi badaniami przybliża nieco wiedzę na temat rodzajów i jakości praktyk badawczych. [www.impulsoficyna.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika)
Wyd. 1 pt.: Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu.
Podręcznik akademicki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37, MgW-22215, MgW-22216 (3 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5848/a, MgC-4508, MgC-5848, C-37 (4 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 Cz - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika)
Druk dwuszpaltowy.
Podręcznik akademicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-1516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak zaznaczyły autorki we wstępie, współczesna metodologia badań naukowych, społecznych i pedagogicznych, obfituje w ogromną liczbę terminów – jest to język metodologii badań, który autorki chciały przybliżyć w jednej, zwartej i prostej w formie publikacji. W Leksykonie terminów metodologicznych zaprezentowały zarówno ogromne bogactwo języka metodologii nauki, metodologii poszczególnych nauk, metodologii badań społecznych, jak również wskazały subtelne różnice między bardzo zbliżonymi zakresowo i znaczeniowo terminami metodologicznymi. Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich, którzy prowadzą badania naukowe z obszaru pedagogiki oraz nauk pokrewnych. To publikacja dedykowana zarówno nauczycielom akademickim, jak i studentom kierunków pedagogicznych i pokrewnych. Przydatna będzie także osobom prowadzącym badania związane z realizacją różnorodnych projektów badawczych. [www.ksiegarnia.pwn.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przystępny i nowoczesny podręcznik podstaw statystyki dla adeptów psychologii i pedagogiki! Książka: napisana z myślą o czytelnikach, którym nie przychodzi łatwo studiowanie tej dyscypliny; wprowadza w zagadnienia z zakresu statystyki opisowej i indukcyjnej, planowania eksperymentów, statystyki nieparametrycznej, testów psychologicznych i statystyki wielozmiennowej; zawiera liczne przykłady, schematy, tabele oraz tablice statystyczne, pomagające w lepszym zrozumieniu prezentowanych treści, a także zdobyciu uporządkowanej wiedzy. Podręcznik przeznaczony dla studentów psychologii i pedagogiki, a także socjologii i innych nauk społecznych. Stanowi niezastąpioną pomoc przy ilościowym opracowaniu danych eksperymentalnych i korelacyjnych z własnych badań. [www.empik.com, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-31, MgC-5508 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Praca jest przewodnikiem przeznaczonym dla osób podejmujących i prowadzących badania pedagogiczne bądź jako licencjaci, magistranci, doktoranci, a nawet habilitanci, bądź też jako badacze mający ambicję uprawiania pedagogiki według reguł obowiązujących w tej dyscyplinie jako nauce społecznej. Początkowa część pracy wprowadza czytelnika w pedagogikę jako naukę, zasady i reguły jej budowania oraz uprawiania. W kolejnych jej częściach autor stara się systematycznie prowadzić czytelnika przez wszystkie czynności składające się na proces badawczy w pedagogice, poczynając od wyboru tematu badań, przez kolejne etapy postępowania badawczego, takie jak: ustalenie celów badań, formułowanie problemów i hipotez badawczych, przygotowanie narzędzi do badań, ich planowanie i realizacja, opracowywanie zebranego materiału badawczego i analizowanie wyników badań, wreszcie kończąc na redagowaniu raportu z nich, a więc rozprawy naukowej zamykającej cały proces badawczy. Książka nie jest jeszcze jednym podręcznikiem metodologii pedagogiki, lecz zbiorem rad i wskazówek, jak krok po kroku, mentalnie i praktycznie realizować poszczególne etapy procesu badawczego w pedagogice. Założeniem przyświecającym pracy jest nieuleganie żadnym jednostronnym kierunkom lub tendencjom w metodologii pedagogiki, a zarazem uwzględnianie tych koncepcji, które są w niej uznawane i stosowane, jak na przykład koncepcje badań ilościowych i jakościowych. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-30 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Wprowadzenie do metodologii historii” jest pierwszym od lat na polskim rynku wydawniczym podręcznikiem akademickim, adresowanym do studentów historii i pokrewnych kierunków studiów humanistycznych, którzy zainteresowani są problematyką teorii i metodologii historii oraz nowymi tendencjami w badaniach historycznych i sposobami ich uprawiania. Zadaniem podręcznika jest przystępne zaprezentowanie wybranych zagadnień związanych z metodologicznymi aspektami wiedzy historycznej. Ma on przede wszystkim pokazać w praktyce, jak ważną rolę odgrywa refleksja metodologiczna w rozumieniu historii jako dziedziny wiedzy i w realizowaniu jej społecznych funkcji oraz jak nieodzowna jest pomoc metodologii w zapewnieniu historii statusu wiedzy naukowej, prowadzeniu profesjonalnych badań oraz w pisaniu logicznie skonstruowanych i krytycznych tekstów akademickich.[www.ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-930 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Niniejsza monografia adresowana jest szczególnie dla studentów pedagogiki i pracowników naukowo-dydaktycznych prowadzących eksploracje z zakresu pedagogiki dziecka. Pracując nad tym zbiorem naszą intencją było stworzenie pracy, która będzie inspirować i wspierać własną refleksję metodologiczną badaczy, których interesują kategorie dziecka i dzieciństwa. Książka ta nie ma natomiast ambicji, by służyć jako systematyczny i wyczerpujący wykład z zakresu metodologii." [Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej