Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(11)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(2)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(3)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(20)
Autor
Jodzio Krzysztof (1968- )
(2)
Pąchalska Maria (1949- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Abrahamowicz Michał (tłumacz)
(1)
Andruszko Robert (tłumacz)
(1)
Bielecka Krystyna (filozofia)
(1)
Binder Marek
(1)
Borkowska Aneta (terapeutka)
(1)
Brown Jason W
(1)
Byłów Katarzyna
(1)
Chacińska-Abrahamowicz Barbara
(1)
Colman Andrew M
(1)
Darby David (1957- )
(1)
Delahooke Mona (psycholożka)
(1)
Dennett Daniel Clement (1942- )
(1)
Domańska Łucja (psycholog)
(1)
Dryjski Albert
(1)
Fallon James H. (1947- )
(1)
Gawron Natalia
(1)
Herzyk Anna (1946- )
(1)
Ingram Jay
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jarząbska-Ziewiec Barbara (tłumaczka)
(1)
Jastrzębski Mariusz
(1)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(1)
Kaiser Jan (1941-2019)
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kimble Daniel P
(1)
Kolbusz Wiesław (1959- )
(1)
Koltuska-Haskin Barbara
(1)
Kuniecki Michał (1971- )
(1)
Levitin Daniel J. (1957- )
(1)
Mazurek Maria (1987-)
(1)
Miłkowski Marcin (1976- )
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Nerenberg Jenara
(1)
Owen Adrian
(1)
Sacks Oliver (1933-2015)
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Siemiński Mariusz
(1)
Szymonik Michał (tłumacz)
(1)
Vetulani Jerzy (1936-2017)
(1)
Walsh Kevin
(1)
Zwiech Izabela
(1)
Łojek Emilia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(22)
nieznany (pl)
(1)
Temat
Neuropsychologia
(22)
Mózg
(13)
Choroby mózgu
(6)
Neurobiologia
(4)
Neurobiolodzy
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Umysł
(3)
Fizjologia człowieka
(2)
Neuropsychologia dziecięca
(2)
Psychofizjologia
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Świadomość
(2)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Indywidualizm (psychologia)
(1)
Kobieta
(1)
Leczenie
(1)
Myślenie
(1)
Przestępcy
(1)
Przetrwały stan wegetatywny
(1)
Psychologia genetyczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychopatia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Starzenie się
(1)
Vetulani, Jerzy (1936-2017)
(1)
Współczucie
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia świadomości
(1)
Zachowanie
(1)
Śpiączka
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Podręcznik akademicki
(4)
Poradnik
(2)
Audiobooki
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Muzyka
(1)
Podręcznik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(6)
Psychologia
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
23 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wiedzy ; t. 34)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. C-K/HZ/243 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Psychologii)
Prezentowana książka omawia ważne zagadnienia neuropsychologii klinicznej związane ze stale powiększającą się grupą dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Zespół specjalistów i badaczy z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej podejmuje takie problemy, jak: neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych, upośledzenie umysłowe, mózgowe porażenie dziecięce, specyficzne zaburzenia językowe u dzieci, specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, w opanowywania czytania i pisania, ADHD zespół nadpobudliwości ruchowej z deficytem uwagi, psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami mózgu. Zasadniczą zaletą książki są zagadnienia neuropsychologii wieku rozwojowego, niedostępne w innych podręcznikach. Całość książki ma klarowną strukturę: zawiera bloki rozszerzające, pytania, bibliografię i indeksy. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania zaprezentowane w książce pokazały, że zdrowi neurologicznie seniorzy w wieku około 80 lat różnią się profilami neuropsychologicznymi i że można w tych profilach wyróżnić osłabione oraz zachowane wymiary poznawcze. Mocną stroną funkcjonowania tych osób okazało się też rozumienie i zapamiętywanie dyskursu narracyjnego. W neuropsychologii starzenia się dostrzegalny jest brak prac naukowych, w których pokazuje się nie tylko deficyty, ale też obszary, gdzie nie zachodzą zmiany skojarzone z wiekiem. Wyniki badań opisanych w niniejszej książce wypełniają ową lukę. Książka sytuuje się we współczesnych trendach teoretyczno-badawczych z dziedziny neuropsychogeriatrii, której przedmiot obejmuje problemy neurobiologicznego procesu starzenia się organizmu człowieka wraz z jego następstwami w sferze psychicznej, społecznej, cywilizacyjnej. [...?] Przeanalizowano związki między stanem mózgu, poziomem funkcjonowania poznawczego mierzonego w próbach neuropsychologicznych i strukturą wypowiedzi, analizowanych zgodnie z zasadami modelu dyskursu. [...?]. Profile neuropsychologiczne seniorów opisane w pracy mogą mieć znaczenie w przyszłych badaniach z zakresu neuropsychologii klinicznej. prof. dr hab. Anna Herzyk Badania opisane w książce są jednymi z pierwszych w Polsce badań nad funkcjonowaniem poznawczym i komunikacyjnym seniorów w 8-9 dekadzie życia - potwierdzających istnienie zdrowego lub nawet pomyślnego starzenia się, co ma szczególne znaczenie w kontekście zmian demograficznych określanych jako zjawisko "siwienia społeczeństw" w krajach rozwiniętych. prof. dr hab. Danuta Kądzielawa [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Na Ścieżkach Nauki)
Płonący dom to fascynująca wyprawa w świat mózgu, który - kontrolując każdą naszą czynność i każdą myśl - decyduje o tym, że jesteśmy ludźmi. Czy jednak mózg i umysł to jedno?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-28421, W-61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik Jamesa Kalata jest jedną z najbardziej znanych i szeroko polecanych publikacji akademickich na świecie. Autor, badacz i wykładowca psychologii z dużym doświadczeniem dydaktycznym, proponuje w niej problemowe ujęcie zagadnień psychologii, która zajmuje się badaniem i wyjaśnianiem zachowania oraz jego mechanizmów poprzez odwołanie się do czynników biologicznych. Największym atutem tej książki jest kompletne i całościowe omówienie zagadnień tworzących podstawy psychologii biologicznej. Każdy z 15 rozdziałów wprowadza czytelnika w nową tematykę: od percepcji i kontroli czynności ruchowych, przez uczenie się i pamięć, procesy uwagi, sen i czuwanie, regulację środowiska wewnętrznego, czynności rozrodcze po myślenie, mowę i podstawowe zaburzenia psychiczne. Całość napisana jest w nowoczesny i atrakcyjny sposób: barwnym i przystępnym językiem, z bogatym i doskonale dobranym materiałem ilustracyjnym. Każda z części zawiera dodatkowo podsumowanie najważniejszych zagadnień, pytania sprawdzające stopień opanowania materiału oraz punkty problemowe, zachęcające do refleksji. Kolejną zaletą jest aktualność tego podręcznika, bazującego głównie na najnowszych osiągnięciach dyscypliny, co pozwala polskiemu czytelnikowi na zapoznanie się z bogatą literaturą przedmiotu. Duże znaczenie mają w tym kontekście sugestie autora co do dodatkowej lektury oraz adresy internetowe umożliwiające dostęp do badań i publikacji. Publikacja tego podręcznika, cieszącego się międzynarodowym uznaniem, ma szansę zostania lekturą obowiązkową także na polskich uniwersytetach, na kierunkach psychologicznych i pokrewnych w zakresie podstaw biopsychologii. [ksiegarnia.pwn.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego – połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej. Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania. Nota o autorce: Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.91/regał 8 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-3173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do neuropsychologii klinicznej / Anna Herzyk. - Warszawa : Scholar, 2005. - 365, [2] s. : il. ; 25 cm.
(Wykłady z Psychologii ; t. 14)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-25659, W-616/618 (2 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 61 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61/P (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616, MgC-943 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa aut. przedm. pod tekstem.
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. Tom pierwszy obejmuje takie problemy, jak zaburzenia funkcji poznawczych i emocjonalnych, w tym: świadomości, orientacji, percepcji, pamięci, uwagi oraz emocji; zaburzenia celowego ruchu zwane apraksją; zaburzenia tzw. funkcji wykonawczych. [www.empik.com, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616, MgC-4008 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. W tomie drugim autorka omawia problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język, tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym. Wskazuje także na najpilniejsze potrzeby oraz na kierunki dalszych badań w zakresie diagnozy i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazach mózgu. [ksiegarnia.pwn.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-4008/I, C-616 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Czy każdy z nas może odkryć w sobie psychopatę? Co sprawia, że w człowieku budzą się niebezpieczne instynkty? Czy można być psychopatą i o tym nie wiedzieć? W fascynujący świat psychopatii zabiera nas ceniony amerykański psychiatra i neurobiolog. James Fallon, badając mózgi psychopatycznych morderców, ku swojemu zdziwieniu odkrył, że jego własny mózg wykazuje zmiany charakterystyczne dla tej grupy osób. Co więcej, dowiedział się, że kilku jego przodków w linii męskiej było mordercami, a przynajmniej podejrzewano ich o dokonanie zbrodni. Fakt ten nie tylko zakłócił życie osobiste i zawodowe Fallona, ale sprawił, że zakwestionował on własną tożsamość. Czy autor jest praworządnym naukowcem, kochającym mężem i troskliwym ojcem, czy też niebezpiecznym psychopatą? Czy byłby w stanie popełnić niektóre z makabrycznych zbrodni, jakie popełniają seryjni mordercy? Łącząc osobiste doświadczenia z wynikami badań naukowych, Fallon opisuje podróż w głąb umysłu. Starając się zrozumieć, jakie czynniki – genetyczne czy środowiskowe – wpłynęły na kształt jego życia, prezentuje własną teorię etiologii psychopatii. Zastanawia się, w jakim stopniu przyjazne środowisko może łagodzić negatywne oddziaływanie genów. Dowodzi, że niektóre psychopatyczne cechy mogą pomóc nam lepiej wykorzystać nasze naturalne predyspozycje, a duża odporność na stres, skupienie na celu, bezwzględność i pewność siebie są wręcz pożądane, by odnieść sukces w dzisiejszym świecie. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-57 (2 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 57 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 57/P (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W książce opisano genezę i wielokierunkowy rozwój badań oraz refleksji nad neurobiologicznymi korzeniami ludzkiej umysłowości w świetle dawnych publikacji wydanych w Polsce do połowy XX wieku. Publikacja ukazuje wkład polskiej myśli naukowej w kształtowanie się wiedzy o mózgu, umyśle oraz ich wzajemnych i złożonych powiązaniach zarówno u osób zdrowych, jak i u pacjentów z rozmaitymi schorzeniami neurologicznymi i/lub psychicznymi. Książka adresowana jest do szerokiego grona czytelników, w tym przedstawicieli środowisk naukowych (neuropsychologów, neurobiologów, filozofów) i specjalistów praktyków (psychologów klinicznych, neurologopedów, lekarzy specjalizujących się w neurologii, neurochirurgii, psychiatrii, geriatrii, rehabilitacji). Ponadto, z uwagi na walor edukacyjny, obszerne fragmenty książki można wykorzystać w pracy dydaktycznej na poziomie szkoły wyższej. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z I Ogólnopolskiej Konferencji Neuropsychologicznej, która odbyła się 24-25 lutego 2005 r. w Gdańsku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria #Nauka)
Daniel J. Levitin, niegdyś muzyk rockowy, a dziś neurobiolog, analizuje związek między muzyką – jej wykonaniami, kompozycją, sposobami słuchania i powodami, dla których nam się podoba – a mózgiem człowieka. Wykorzystując najnowsze badania i przykłady muzyczne, od Mozarta, Elli Fitzgerald i U2 po Schönberga i Metallikę, Levitin pokazuje: dlaczego odczuwamy więź emocjonalną z muzyką, której słuchaliśmy, będąc nastolatkami; jak kompozytorzy wykorzystują to, w jaki sposób nasz mózg racjonalizuje świat; dlaczego 10 000 godzin ćwiczeń – a nie talent – sprawia, że stajemy się wirtuozami; jak to się dzieje, że niektóre melodie długi czas tkwią w naszych głowach. Książka Zasłuchany mózg to otwierająca uszy i głowy analiza jednej z namiętności rządzących naturą człowieka. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przełomowa książka o doświadczeniu neuroodmiennych kobiet, która zaprasza czytelniczki i czytelników do myślenia w kategoriach neuroóżnorodności – porzucenia stygmatyzacji na rzecz wzmocnienia unikatowych cech naszych umysłów. Pomimo sukcesów na polu zawodowym i prywatnym, Jenara Nerenberg miała poczucie, że nie radzi sobie w codziennym życiu. I choć diagnoza zaburzeń lękowych, którą wcześniej otrzymała, wydała jej się nie do końca trafna, zupełnie zaskoczyła ją informacja, że to, co przeżywa wiąże się tak naprawdę z autyzmem i ADHD. Zgłębiając ten temat odkryła, że jej doświadczenie jest bardzo powszechne. Ponieważ większość badań nad różnicami neurorozwojowymi koncentruje się na chłopcach, a socjalizacja dziewcząt wzmacnia maskowanie, wiele kobiet o swojej neuroatypowości dowiaduje się dopiero w wieku dorosłym, jeśli w ogóle. Miliony z nich żyją bez lub z błędnie zidentyfikowaną neuroodmiennością, w wyniku czego cierpią z powodu depresji, lęku, wstydu i niskiej samooceny.[www.lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.9/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego nie pamiętamy, co robiliśmy w wieku trzech lat? Dlaczego niektóre dzieci są nadmiernie nieśmiałe? Jaka jest biochemia poniżenia i dlaczego może być ono ätoksyczne dla rozwijającego się mózguö? Nowe i wiarygodne odpowiedzi na te pytania znajdziemy w dokonanej przez Siegela syntezie neurobiologii, psychologii eksperymentalnej i nauki o poznawaniu. [...] Temat jego książki ľ w jaki sposób stajemy się tym, kim jesteśmy ľ może wzbudzić fascynację u wielu czytelników. Publishers Weekly Książka ta wykracza poza podziały na naturę i wychowanie, które ograniczały w dużej części nasze tradycyjne myślenie o rozwoju, i analizuje rolę relacji interpersonalnych w kształtowaniu kluczowych powiązań w mózgu. Daniel J. Siegel przedstawia nowe, przełomowe ujęcie powstawania ludzkiego umysłu ľ procesu, w wyniku którego każdy z nas staje się czującą, myślącą i obdarzoną pamięcią osobą. Jego praca, ukazująca, pod jakim względem i dlaczego neurobiologia odgrywa ważną rolę, stanowi obowiązkową lekturę dla klinicystów, pedagogów, badaczy i studentów zainteresowanych ludzkim doświadczeniem i rozwojem w ciągu całego życia." [www.empik.com, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-4715, C-159.92 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Gdyby ludzki mózg był tak prosty, że moglibyśmy go zrozumieć, bylibyśmy tak głupi, że nie zrozumielibyśmy go i tak. Kolejny tytuł z serii „Bez tajemnic”. Tym razem wybitny neurolog Jerzy Vetulani w przystępny, zabawny, a czasami kontrowersyjny sposób opowiada dziennikarce Marii Mazurek o tajemnicach skomplikowanego i wciąż nie do końca poznanego organu: ludzkiego mózgu. [www.empik.com, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-61 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 61 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy zastanawiałeś się kiedyś, czy twoja pamięć jest taka sama jak kilka lat temu lub czy popełniasz „głupie błędy”? Czy zdarza ci się szukać właściwego słowa lub masz wrażenie, że twoje myślenie jest wolniejsze niż kiedyś? Rozmawiasz o tym ze znajomymi lub ze współmałżonkiem, ale oni albo nic nie zauważyli, albo zbywają cię, mówiąc, że po prostu „się starzejesz”. Nadal masz wrażenie, że nie funkcjonujesz już tak dobrze jak kilka lat temu, więc idziesz do lekarza. Lekarz zleca wykonanie rezonansu magnetycznego lub tomografii komputerowej, ale wynik jest prawidłowy. Po pewnym czasie możesz zacząć myśleć, że coś jest z tobą „nie tak”, że tylko ty to widzisz i zastanawiasz się, czy nie „zwariowałeś”. Spokojnie! Nie jesteś szalony, a ta książka jest właśnie dla ciebie. Celem książki, wynikającej z ponad trzydziestoletniego doświadczenia autorki jako neuropsychologa, jest wyjaśnienie, w jaki sposób ocena neuropsychologiczna może pomóc ci zrozumieć, jak działa twój mózg, abyś mógł w pełni wykorzystać swój potencjał i/lub może pomóc ci wyleczyć się po urazie mózgu lub uprać się z innymi problemami czy chorobami z tym związanymi. Autorka dzieli się kilkoma swoimi ulubionymi pomysłami i praktykami dotyczącymi poprawy i utrzymania zdrowia twojego mózgu, które wykorzystuje w swojej praktyce klinicznej i w życiu codziennym.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612/regał 8 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej