Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(74)
Forma i typ
Książki
(72)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(6)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(51)
dostępne
(32)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(14)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(5)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(9)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(43)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(8)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Szuścik Urszula
(8)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(7)
Guz Sabina
(4)
Buzan Tony (1942-2019)
(3)
Dobrakowska Anetta
(3)
Just Monika
(3)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(3)
Woźniak Joanna (pedagog)
(3)
Zarzycki Piotr (matematyka)
(3)
Camarda Sylwia (1983- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(2)
Babiaková Simoneta
(1)
Bednarz Marzena
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937-)
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Blachowski Wiktor
(1)
Bladowska Joanna
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeutka)
(1)
Borkowski Łukasz (tłumacz)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Breidenbach Stephan
(1)
Burdowicz-Nowicka Maria (1929-2014)
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cohen Louis (1928- )
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czerska Aneta
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Dryden Gordon
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Green Rebecca (ilustratorka)
(1)
Griffiths Chris
(1)
Hale James Graham
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Harmin Merrill (psycholog)
(1)
Hauser Uli (1962- )
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Honegger Fresco Grazia (pedagog)
(1)
Hyla Marek
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Iwanow W.W
(1)
Jóźwiak Bożena (tłumaczka)
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Korzon Aniela (1932- )
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Krefft Anna
(1)
Krysa Wiesława
(1)
Kupaj Lilianna (couch)
(1)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Ludkiewicz Eliza
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(1)
Manakker Van de
(1)
Mangrum II Charles T
(1)
Manion Lawrence (pedagogika)
(1)
Manthey Elżbieta
(1)
Matûgin Igor' Û'evič
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Mendel Maria
(1)
Michejda-Kowalska Krystyna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Miłosz Angelika
(1)
Morrison Keith (pedagogika)
(1)
Musiał Wojciech (tłumacz)
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Okoniewska Małgorzata
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Opaczewski Zbigniew
(1)
Opala-Wnuk Koryna (teatrolog)
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Pfiffner Linda Jo
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(1)
Pikiel Sylwia (tłumaczka)
(1)
Piotrowska Magdalena (1978- )
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Prus-Wiśniewska Helena
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Rasfeld Margret (1951- )
(1)
Ripp Pernille
(1)
Roche Hadrien
(1)
Rozmus Andrzej (socjolog)
(1)
Rudniański Jarosław (1921-2008)
(1)
Sarosy Joseph (bloger)
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Stachura Artur
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(73)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Nauczyciele
(15)
Szkoły podstawowe
(5)
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Studenci
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Metody nauczania
(56)
Nauczanie początkowe
(21)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Myślenie twórcze
(10)
Nauczanie
(10)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Metoda Montessori
(8)
Kreatywność
(5)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(5)
Uczniowie
(5)
Dzieci
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Nauczyciele
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Innowacje
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Mnemotechnika
(3)
Myślenie
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Pedagogika
(3)
Dziecko zdolne
(2)
Kształcenie
(2)
Metody nauczania początkowego
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Mózg
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Rodzice
(2)
Szkolnictwo
(2)
Twórczość
(2)
Zespół ADHD
(2)
Antropozofia
(1)
Arteterapia
(1)
Arytmetyka
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Empatia
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Geometria
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Matematyka
(1)
Mentoring
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody wychowania przedszkolnego
(1)
Minecraft (gra komputerowa)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauka liczenia
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca umysłowa
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przedszkole
(1)
Rodzina
(1)
Samodzielność (psychologia)
(1)
Storytelling
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Teoria nauczania
(1)
Teoria systemów
(1)
Teoria wychowania
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening umysłu
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(1)
Zarządzanie
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zastosowanie komputerów w edukacji
(1)
Zastosowanie multimediów w edukacji
(1)
Zdolności
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Poradnik
(11)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Wydawnictwa popularne
(3)
Gry i zabawy
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Audiobooki
(1)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sztuka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(32)
Matematyka
(8)
Psychologia
(8)
Historia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
74 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-1324 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka uczenia się / Zbigniew Pietrasiński. - Wyd. 5 popr. i uzup. - Warszawa : Wiedza Powszechna, 1975. - 293, [3] s. : il., tab. ; 20 cm.
(Sygnały)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data wydania wg: http://merlin.pl/, na s. red.: cop.: 2003.
Na okł.: "Chcesz myśleć sprawniej niż inni?".
Chcesz myśleć sprawniej niż inni? Będziesz zaskoczony, jak bardzo można ulepszyć funkcjonowanie mózgu i jak wiele osiągnąć dzięki nowym technikom pracy umysłowej. Autorzy postanowili połączyć swe siły w pracy nad tą wyjątkową książką. Rewolucja w uczeniu okazała się strzałem w dziesiątkę. Okrzyknięta światowym bestsellerem, przełamuje obiegowe poglądy na temat granic zdolności poznawczych człowieka. To, co dawniej wydawało się niewykonalne - jak przeczytanie kilkuset stron w ciągu godziny lub nauczenie się obcego języka przez jeden miesiąc - dziś okazuje się możliwe. Co więcej, mnóstwo ludzi już korzysta z tych umiejętności w praktyce. Każdy może je zdobyć w stosunkowo krótkim czasie, opanowując kilkadziesiąt skutecznych technik przyswajania i porządkowania informacji. Jak sprostać wymaganiom współczesnych nauczycieli i pracodawców? Myśleć szybciej i sprawniej? Z łatwością przyswajać nowe dziedziny wiedzy, prędko opanowywać języki obce, poradzić sobie z każdym wyzwaniem? Przeczytaj tę książkę! Już miliony ludzi korzystają z zawartych w niej rad, a ich liczba wzrasta z każdym dniem. [merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37, MgC-5457 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. tł. z fr. i niem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do nauczania to od dłuższego czasu najważniejszy, standardowy już podręcznik dla studentów i nauczycieli przygotowanych do pracy w szkole. Polskie wydanie oparto na nowym, uzupełnionym i uaktualnionym wydaniu angielskim. Uwzględniono w nim najnowsze tendencje i zmiany w programie nauczania. Książka zawiera także niezbędne narzędzia i instrukcje użyteczne dla studentów w trakcie prawdziwej praktyki w szkole, takie jak np. planowanie lekcji, organizacja zajęć w klasie, badanie struktury klasy, zachowanie uczniów w grupie itp. [Zysk i S-ka, 1999]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W aneksie: przykłady opracowań wykonanych przez studentów UAM w Poznaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-26254, W-37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści, służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny. [www.impulsoficyna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesny człowiek żyje w warunkach nieustannych zmian, gdzie zwłaszcza środowisko informacyjne ulega wzrastającej złożoności. Coraz częstszym problemem jest zjawisko "cyfrowego podzielenia" - nienadążania części społeczeństwa za zmianami, jakie się w nim dokonują. Naczelnym zadaniem pedagogiki powinno być zatem określenie modelu pozwalającego na przygotowanie kolejnych pokoleń do udanego, społecznego współżycia. W rozważaniach nad tym zagadnieniem pomocna okazuje się teoria systemów, polegająca na analizowaniu struktury rzeczywistości w ujęciu hierarchicznym, tj. działaniu w bardzo złożonych strukturach poprzez ich sprowadzenie do struktur prostych. Zwracał na to uwagę Kartezjusz, uznając, że doskonała wiedza jest siecią ( systemem ogniw ) , a nie prostym ciągiem ( łańcuchem ) stwierdzeń. "Głównym motywem tej książki jest przekonanie, że umiejętność myślenia systemowego to jedna z kluczowych cech współczesnego człowieka. Jeżeli trend zmian cywilizacyjnych utrzyma się w przyszłości, to własności te będą coraz bardziej potrzebne do funkcjonowania. Dlatego uważam, że niezbędne jest włączenie zdolności myślenia systemowego do struktury celów wychowania, i to nie tylko wychowania instytucjonalnego, ale przede wszystkim do przekazywania przez kulturę wzorca człowieka, rozwijającego się samodzielnie przez całe życie". [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37, MgC-1692 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
W książce szeroko omówiono zagadnienia kompetencji coachingowych, dostosowując je do specyfiki codziennej pracy dydaktycznej nauczyciela. W opracowaniu zawarto m.in.: - nowatorskie sposoby rozwiązywania problemów związanych z dysgrafią, dysortografią, a także trudnymi relacjami nauczyciel-uczeń, - nowy model prowadzenia lekcji 4MAT według Bernice McCarthy, - wskazówki dotyczące rozpoznawania stylów uczenia się, - metodykę i formy udzielania pozytywnej informacji zwrotnej, - gotowe formularze i inne praktyczne narzędzia. Autorki bazują na sytuacji współczesnej szkoły oraz trwających przemianach cywilizacyjnych, a także opierają się na autentycznych zdarzeniach społeczno-edukacyjnych. Prezentują innowacyjne rozwiązania zaimplementowane do zajęć szkolnych, nadające się do bezpośredniego wykorzystania w pracy z uczniami na różnych szczeblach ich edukacji. [www.gandalf.com.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sprawność umysłowa : wybór metod / Jarosław Rudniański. - Wyd. 3 popr. i uzup. - Warszawa : Wiedza Powszechna, 1972. - 331, [1] s. : il. ; 18 cm.
(Sygnały)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji małego dziecka – poświęcone są opracowania zamieszczone w tym tomie. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej – noszącej tytuł Konteksty teoretyczne – Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy – szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy podejmują także istotne kwestie wielopłaszczyznowości integracji oraz swoistego fenomenu pedagogiki współbycia w edukacji małego dziecka. Kolejna część – Dziecko wobec zmieniającego się świata kultury – zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Nakreślone perspektywy i możliwości uwzględniają problemy dotyczące z jednej strony – słabości, błędów i ich przyczyn w obszarze praktyki polskiej edukacji kulturalnej dziecka, a z drugiej – wskazują na pozytywne doświadczenia i prognozy. Uzupełnienie tych kwestii stanowią rozważania na temat estetyzacji doświadczeń etycznych i obyczajowych dzieci. Trzecia część – Wartości w wychowaniu i kształceniu małego dziecka – obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Czytelnicy znajdą również odpowiedź na pytanie, czy autorzy wybranych podręczników do kształcenia zintegrowanego wskazują w nich na istnienie wartości? oraz Czy formułowane polecenia i zadania mobilizują ucznia do zwrócenia uwagi na świat wartości, możliwość ich wybierania, a także oceny i ich hierarchizowania? Wychowywanie do wartości staje się ważnym celem i zadaniem współczesnej pedagogiki i będzie zapewne długo pozostawać w zasięgu zainteresowania rodziny, przedszkola i szkoły, ze względu na jego aksjologiczny i praktyczny (edukacyjny) charakter. Tom zamyka część – Nauczyciel a edukacja małego dziecka – w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela. Praca z dzieckiem – jako forma specyficznej aktywności – jest czynnikiem kształtującym zarówno ucznia, jak i jego samego. Jej istotą stają się współcześnie „nowe kompetencje” i „nowy profesjonalizm”, wyrażające się w refleksyjnym podejściu i badaniu przez nauczycieli własnej praktyki. Autorzy poszczególnych tekstów zwracają również uwagę na brak nowatorskich rozwiązań i twórczej inicjatywy nauczycieli oraz umiejętności rzetelnego diagnozowania uczniów. Dostrzeżone zaniedbania i negatywne doświadczenia wyznaczają tym samym ważne oczekiwania i zadania w pracy nauczyciela [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik szybkiego czytania / Tony Buzan ; przekł. Grażyna Walota-Czekaj. - Wydanie 4. - Łódź : JK-Wydawnictwo Aha!, 2015. - 248 strony, [8] stron tablic kolorowych : ilustracje ; 21 cm.
U góry okł.: Jeśli nauczysz się szybko przyswajać istotne informacje z podręczników, kodeksów, ustaw, tekstów fachowych czy źródeł internetowych, zaoszczędzisz czas i będziesz je lepiej pamietał!.
Prędkość czytania można podwoić a nawet potroić! W zasięgu większości ludzi jest czytanie 1000 słów na minutę! Dzięki kursowi przedstawionemu w tej książce można zwielokrotnić prędkość czytania, przy jednoczesnym zwiększeniu chłonności umysłu na zapamiętywanie istotnych informacji. Poznanie cudownych możliwości wzroku i zdumiewającej pojemności mózgu pozwala nie tylko zwiększyć prędkość czytania i zapamiętywania, ale także szybciej i bardziej kreatywnie myśleć, relatywnie łatwo zdawać egzaminy, a w efekcie oszczędzać dni, tygodnie, a nawet miesiące życia. [www.empik.com, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.95 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Antropozoficzna)
Tyt. grzbiet.: Ogólna wiedza o człowieku. Wykłady wygłoszone od 21.08 do 5.09. 1919 w Stuttgarcie.
Książka zawiera cykl wykładów, który uchodzi dzisiaj za podstawową prezentację duchowo zorientowanej antropologii Rudolfa Steinera. Wykłady te można czytać na różne sposoby. Życzliwie nastawiony laik może rozpoznać w nich dokument genialnej intuicji autora. Z lektury tej może też wyłonić się pewien ogólny obraz podstawowych założeń pedagogiki waldorfskiej. Dla czytelników zorientowanych w antropozofii zajmowanie się "Ogólną wiedzą o człowieku" jest przede wszystkim drogą ćwiczeń medytacyjnych w sensie antropozoficznie zorientowanego samowychowania. [www.empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-3436, C-373.2 (2 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.2 - 37/Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cykl 10 scenariuszy zajęć integralnych - każdy przeznaczony do realizacji w jednym miesiącu roku szkolnego. Autorka proponuje bardzo interesujące i twórcze sytuacje dydaktyczne, których efektem mogą być książeczki opracowane przez dzieci, gry i próbki własnych opowiadań czy wierszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej