Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(52)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(26)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(13)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(9)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(3)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(35)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Autor
Gajdzica Zenon
(2)
Steiner Rudolf (1861-1925)
(2)
Zybert Elżbieta Barbara
(2)
Łopuszański Piotr (1966- )
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Aronica Lou (1958- )
(1)
Barycz Henryk (1901-1994)
(1)
Bała Paweł (1982- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dudak Anna
(1)
Dyoniziak Ryszard (1930-2009)
(1)
Gierszewski Janusz
(1)
Griffin Simone
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna (tłumaczka)
(1)
Gutek Gerald Lee
(1)
Harmin Merrill (psycholog)
(1)
Honegger Fresco Grazia (pedagog)
(1)
Horowski Jarosław (1976- )
(1)
Jabłoński Henryk (1909-2003)
(1)
Jabłoński Henryk (1909-2003). Pisma wybrane
(1)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(1)
Janowski Maciej (1963- )
(1)
Jaskuła Sylwia (pedagożka)
(1)
Kacmajor Anna (tłumaczka)
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1939- )
(1)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Kleszcz Tomasz (1983- )
(1)
Kozłowski Stanisław (1927-1985)
(1)
Krukowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Luksa Katarzyna (1983- )
(1)
Machowska-Wądołowska Anna (dziennikarka)
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Mrozowska Kamilla (1917-2002)
(1)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(1)
Ossowska Stanisława (1950- )
(1)
Pakuła Magdalena (andragogika)
(1)
Pearson Allen T. (1944- )
(1)
Pieczywok Andrzej
(1)
Piszko Agata
(1)
Pomadowska Dorota (tłumaczka)
(1)
Postuła Agnieszka
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Robinson Ken (1950-2020)
(1)
Sandler Dianne
(1)
Siemianowski Roch (1950- )
(1)
Speck Otto (1926-2023)
(1)
Strzelecka Marta
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Suchy Stanisław
(1)
Sulak Agata
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szelewa Barbara (1978- )
(1)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Targosz Karolina (1938- )
(1)
Tomaszewska-Antoniewicz Agata (tłumaczka)
(1)
Uniewska Agnieszka
(1)
Urlińska Maria Marta (1955- )
(1)
Walker Timothy D
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Westover Tara (1986- )
(1)
Wigura Krystyna (1911-1992)
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zaręba Wiesława
(1)
Zaręba Wiesława. Zuzanna Kapryśna
(1)
Łastik Aneta (1948- )
(1)
Łuczyńska Marta
(1)
Łuszczyńska Maria (socjologia)
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(51)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(51)
nieznany (0 p)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Pedagodzy specjalni
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kształcenie
(35)
Kształcenie integracyjne
(6)
Kobieta
(5)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Rodzina
(4)
Szkolnictwo
(4)
Życie codzienne
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Pedagogika
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Antropozofia
(2)
Astronomia
(2)
Astronomowie polscy
(2)
Dzieci
(2)
Emancypacja kobiet
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Kopernik, Mikołaj (1473-1543)
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczyciele
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Systemy informacyjne
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkoła waldorfska
(2)
Uczniowie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Andragogika
(1)
Balicka-Iwanowska, Gabriela (1871-1962)
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bezrobocie długotrwałe
(1)
Botanicy
(1)
Chłopi
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ewaluacja
(1)
Filantropia
(1)
Gerontologia
(1)
Gmina żydowska
(1)
Gospodynie domowe
(1)
Historycy
(1)
Iinformacja
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (socjologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Jan III Sobieski (król Polski ; 1629-1696)
(1)
Język
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kariera
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Konflikt etniczny
(1)
Krytyka społeczna
(1)
Kształcenie głosu
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kultura
(1)
Kwieciński, Zbigniew (1941- )
(1)
Menedżerowie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Miłość
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Mormoni
(1)
Narodowa demokracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie dziecka niepełnosprawnego
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Patriarchat
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podróżnictwo
(1)
Politycy
(1)
Polityka naukowa
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Pomoc domowa
(1)
Postawy
(1)
Praca socjalna
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownik socjalny
(1)
Prawo
(1)
Prawo do nauki
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Prawodawstwo
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(7)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Włochy
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Izrael
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Nałęczów (woj. lubelskie, pow. puławski, gm. Nałęczów)
(1)
Niemcy
(1)
Oman
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Biografia
(4)
Opracowanie
(4)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Audiobooki
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Podręcznik
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologia
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Autobiografia
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Legendy i podania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Publicystyka
(1)
Reportaż
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Historia
(7)
Psychologia
(3)
Fizyka i astronomia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
52 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5176 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-80/81 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 -37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Narastająca fala problemów w szkolnictwie państwowym sprawia, że wzrasta zainteresowanie reformami w pedagogice. Do szkół z nurtu reformy należą także szkoły i przedszkola waldorfskie, działające według zasad pedagogiki Rudolfa Steinera, która, dając nowe uzasadnienie filozoficzne, przypisuje znaczące miejsce uczeniu się z wykorzystaniem wszystkich zmysłów, uczeniu się poprzez sztukę i pracę rękoma, uczeniu się z wykorzystaniem nie tylko matematyczno-logicznych uzdolnień, człowieka, lecz wszystkich jego "inteligencjiö. Przede wszystkim jednak wychodzi z założenia, że wychowawcy i nauczyciele nie są uprawnieni do tego, by determinować kierunek rozwoju młodych ludzi. "Nie należy pytać - pisze Rudolf Steiner w 1919 r. - co człowiek powinien umieć i wiedzieć zgodnie z wymaganiami istniejącego porządku społecznego, lecz: Jakie są predyspozycje człowieka i co można w nim rozwinąćö. Zawarty w tej książce tzw. Kurs Bożonarodzeniowy jest najobszerniejszym i - według Steinera - najważniejszym spośród wszystkich jego kursów pedagogicznych. Zawiera idee z zakresu fizjologii i psychologii dziecka i młodego człowieka. Przedstawiona tu pedagogika polega na oparciu wychowania i nauczania na antropologii pedagogicznej, a także na rozwijaniu nowej wiedzy, która na wszystkich poziomach stwarza dziecku przestrzeń rozwojową i żywo przeciwdziała coraz powszechniejszemu dzisiaj zawężeniu środków pedagogicznych do działań czysto kognitywnych i uznawaniu jedynie względów czysto utylitarnych. [www.empik.com]]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37, MgW-14399 (2 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Narastająca fala problemów w szkolnictwie państwowym sprawia, że wzrasta zainteresowanie reformami w pedagogice. Do szkół z nurtu reformy należą także szkoły i przedszkola waldorfskie, działające według zasad pedagogiki Rudolfa Steinera, która, dając nowe uzasadnienie filozoficzne, przypisuje znaczące miejsce uczeniu się z wykorzystaniem wszystkich zmysłów, uczeniu się poprzez sztukę i pracę rękoma, uczeniu się z wykorzystaniem nie tylko matematyczno-logicznych uzdolnień, człowieka, lecz wszystkich jego "inteligencjiö. Przede wszystkim jednak wychodzi z założenia, że wychowawcy i nauczyciele nie są uprawnieni do tego, by determinować kierunek rozwoju młodych ludzi. "Nie należy pytać - pisze Rudolf Steiner w 1919 r. - co człowiek powinien umieć i wiedzieć zgodnie z wymaganiami istniejącego porządku społecznego, lecz: Jakie są predyspozycje człowieka i co można w nim rozwinąćö. Zawarty w tej książce tzw. Kurs Bożonarodzeniowy jest najobszerniejszym i - według Steinera - najważniejszym spośród wszystkich jego kursów pedagogicznych. Zawiera idee z zakresu fizjologii i psychologii dziecka i młodego człowieka. Przedstawiona tu pedagogika polega na oparciu wychowania i nauczania na antropologii pedagogicznej, a także na rozwijaniu nowej wiedzy, która na wszystkich poziomach stwarza dziecku przestrzeń rozwojową i żywo przeciwdziała coraz powszechniejszemu dzisiaj zawężeniu środków pedagogicznych do działań czysto kognitywnych i uznawaniu jedynie względów czysto utylitarnych. [www.empik.com]]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37, MgW-14400 (2 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 7)
II na s. tyt. oznacza t. 2 pracy pt. : Międzynarodowa i narodowa działalność informacyjna w zakresie edukacji.
Na okł. nadtyt. : Informacja, edukacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-4603 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37, MgC-4170 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika)
Wyd. 1 pt.: Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji.
Pierwsze wydanie tej książki ukazało się po tytułem: FILOZOFICZNE I IDEOLOGICZNE PODSTAWY EDUKACJI Książka ma trójdzielną strukturę tzn. każdy rozdział zawiera krótkie, wypunktowane podsumowanie, pytania sprawdzające, praktyczne ćwiczenia oraz podstawową bibliografię. W dwudziestu jeden zwartych rozdziałach omawia wpływ najważniejszych nurtów filozoficznych, ideologicznych i teoretycznych na rozwój pedagogiki. [lubimyczytac.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-1466, C-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja pod redakcją Zofii Kawczyńskiej-Butrym poświęcona jest problematyce migracji edukacyjnych młodego pokolenia. Porusza kwestię relacji międzykulturowych oraz procesów adaptacji studentów międzynarodowych. Podejmuje również analizę badań aspektu praktycznego. [www.matras.pl., 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-342.7, MgC-1150 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-4596 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmieniająca się nieustannie struktura i sposób funkcjonowania społeczeństwa narzuciły nowy podział ról oraz konieczności i obowiązki; jednym z nich jest imperatyw całożyciowego uczenia, łączącego edukację formalną (sygnowaną kolejnymi zdobytymi świadectwami i zaświadczeniami) i nieformalną (polegającą prostym uczestnictwie w codziennym życiu). Nakaz (by nie rzec: przymus) nieustającej edukacji narzuca określony styl życia, daleki od mieszczańskiego spokoju naszych przodków. Paradoksalnie, nadążanie za wymogami naszych czasów staje się źródłem frustracji, w chwili, gdy życie, jakie w zamian otrzymujemy, nie odpowiada oczekiwaniom, wiązanym np. z poziomem uzyskanej edukacji - pozostaje to w sprzeczności z głoszonymi od wieków prawdami, zgodnie z którym jedynie społeczeństwo oświecone to społeczeństwo szczęśliwe; współczesny wyścig kompetencji i rodzące się na tym tle dramaty zdają się temu zaprzeczać. Książka Mirosława Szymańskiego to owoc długich lat namysłu nad wskazaną problematyką, podpartych imponującą bogactwem bibliografią; jest to zarazem publikacja, której geneza (teksty rozsiane w przeciągu wielu lat) wymusza niejako ewolucję: na marginesie lektury otrzymujemy więc ogląd ewolucji, jaka zachodzi we współczesnej oświacie oraz - choć w niewielkim stopniu - w poglądach samego Autora. Przekazując Czytelnikom tę publikację, chciałbym wyrazić nadzieję, że przedstawione w niej rozważania pobudzą dalszą dyskusję na temat problemów edukacyjnych w naszym kraju i skłonią do opracowywania nowych projektów reform w oświacie. Te zmiany reformatorskie, które podjęto w szkolnictwie w ciągu dwudziestu pięciu lat III RP, mimo pozorów stwarzanych przez zmiany strukturalne (np. utworzenie gimnazjum), w małym tylko stopniu zaspokajają istniejące potrzeby. Można twierdzić wręcz, że prawdziwa reforma polskiej edukacji jest dopiero przed nami. I tylko ona może być właściwą odpowiedzią na wyzwania edukacyjne XXI wieku. Mirosław J. Szymański [www.gandalf.com.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-23230, MgW-23231, MgW-14115 (3 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Zarys ogólnej dydaktyki nauki. Podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych.[www.lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ewaluacja społeczna w edukacji / Sylwia Jaskuła. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls, 2018. - 266 stron : ilustracje ; 2018.
Książka jest wynikiem wieloletnich prac nad teoretycznym i praktycznym modelem ewaluacji społecznej, która znajduje zastosowanie w edukacji; może być także prowadzona na wszystkich innych obszarach w stosunku do przedmiotów, które mogą być poddawane badaniom ewaluacyjnym. Zaproponowany model ewaluacji przez wiele lat był wdrażany i praktykowany przez autorkę w licznych podejmowanych przez nią badaniach ewaluacyjnych, wprowadzając do nich elementy uspołecznienia, dialogu i partycypacji różnorodnych grup społecznych, będących pośrednio bądź bezpośrednio uczestnikami badań ewaluacyjnych lub grup i instytucji zainteresowanych wynikami ewaluacji. Książka jest próbą wskazania potencjałów ewaluacji w jej uspołecznionym modelu; jest także próbą nakreślenia potrzeb wdrożenia tego typu ewaluacji, który w swoich założeniach nawiązuje do doświadczeń pedagogicznych, m.in. pedagogiki społecznej, ale także pedagogiki krytycznej. W tym pierwszym odwołaniu ewaluacja nawiązuje do wartościowania, praktyczności i celowości. Badania ewaluacyjne mają także wiele wspólnych elementów z badaniami krytycznymi. Ich zbieżne przesłanki zawierają się np. w potrzebach dostrzegania zmienności rzeczywistości społecznej, usytuowaniu badacza wewnątrz badanej rzeczywistości, odwołaniu do kontekstu społecznego i podejmowaniu przez badacza krytyki zarówno w jej pozytywnym, jak i negatywnym kontekście. Niniejsza książka ma za zadanie pokazać rozumienie, metodologię i możliwości wykorzystania ewaluacji społecznej w edukacji oraz drogę do wypracowania właściwej kultury ewaluacyjnej, jaka stanowi długofalowy cel jej stosowania. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia Filozofia kształcenia stanowi dopełnienie monografii Filozofia pedagogiki i monografii Filozofia edukacji. Oś monografii wyznaczają dwie diady: biologiczne rozwijanie człowieka - kuturowe kształtowanie człowieka, wydobywanie predyspozycji wrodzonych człowieka - edukacyjne kształtowanie człowieka. Fragment Wstępu [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z VII Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego, 20-21 września 2010 r., Toruń.
Zachęcamy do ogólnopolskiej debaty nad związkami pedagogiki jako nauki i praktyk edukacyjnych, widzianymi przez pryzmat toczących się wokół i wśród nas wielkich przełomów, nakierowanych na pozytywne rozwiązania wielkich problemów, dylematów i trudnych kwestii praktycznych w przyszłości. Jak dziś widzimy owe przełomy polityczno-ekonomiczne i społeczno-kulturowe o ważnych implikacjach dla pedagogiki i edukacji oraz ich relacji wzajemnych? prof. zw. dr hab. Kazimierz Z. Kwieciński prof. zw. dr hab. Aleksander Nalaskowski [www.marszalek.com.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść książki jest rezultatem kilkuletnich badań nad integracyjną formą kształcenia prowadzonych na terenie województwa śląskiego w latach 2007-2010. Podjęta problematyka została ulokowana w kontekście sytuacji trudnych związanych z codzienną pracą w klasie integracyjnej. Dotyczy ona między innymi organizacji pracy lekcyjnej, oceniania, kwalifikowania uczniów do zespołu klasowego, rozmieszczenia uczniów w przestrzeni sali lekcyjnej, kwalifikacji i kompetencji nauczycieli pracujących w tych klasach. Zagadnienia te zostały osadzone w licznych kategoriach analitycznych zaczerpniętych z pola różnych nauk społecznych i humanistycznych (np. w koncepcjach antynomii, wiedzy potocznej, kapitału społecznego, wsparcia czy konfliktu). Ostatni rozdział części empirycznej książki zawiera opinie nauczycieli o korzyściach i sytuacjach pozytywnych omawianej formy kształcenia. Prócz części empirycznej książka zawiera szerokie wprowadzenie obejmujące dyskusję nad zasadnością podziału badań na teoretyczne i praktyczne w pedagogice, ze szczególnym uwzględnieniem eksploracji kształcenia integracyjnego, oraz zakończenie ukazujące drogi badawcze kształcenia uczniów niepełnosprawnych. [www.merlin.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej