Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(4)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Autor
Chęciek Mieczysław
(4)
Bijak Elżbieta (logopeda)
(2)
Gruca Magdalena (pedagog)
(2)
Gruca Magdalena (pedagog). Przygody Fenka
(2)
Gruca Magdalena (pedagog). Relacje
(2)
Kamińska Dorota (tłumaczka)
(2)
Zontek Ewa (ilustratorka)
(2)
Dell Carl W
(1)
Dobrowolski Patryk (tłumacz)
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(1)
Kelman Elaine
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Palin Michael (1943- )
(1)
Szerszeńska Anna
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Whyte Alison
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Logopedzi
(3)
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Jąkanie
(11)
Terapia logopedyczna
(3)
Dziecko jąkające się
(2)
Przedszkolaki
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Osoby jąkające się
(1)
Psychoterapia
(1)
Techniki logopedyczne
(1)
Tolerancja
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(2)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Literatura dla dzieci
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doświadczenia płynące z wieloletniej praktyki logopedycznej Autora, wsparte wiedzą zdobytą dzięki językoznawstwu kognitywnemu, przyczyniły się do innego nieco spojrzenia na zjawisko zaburzeń płynności mówienia u osób jąkających się w różnym wieku. Zaburzenia mówienia o charakterze jąkania odznaczają się podobną częstością występowania we wszystkich grupach wiekowych. Jest to wnikliwe opracowanie na temat jąkania się dzieci, młodzieży i dorosłych w ujęciu logopedycznym i neurologopedycznym. Książka zawiera obszerną relację ze studiów nad literaturą przedmiotu, autorskie ujęcie problematyki zaburzeń realizacji jednostek mowy (głoska, sylaba, wyraz, fraza, zdanie) przez jąkających się oraz wybrane wyniki badań przeprowadzonych przez autora w tym zakresie. Ważne miejsce zajmuje rozdział poświęcony diagnozie i terapii osób jąkających się. Książka jest adresowana do logopedów, neurologopedów, psychologów i pedagogów, lekarzy studentów logopedii, neurologopedii, medycyny, psychologii i pedagogiki, ale także językoznawców oraz wszystkich zainteresowanych problemem jąkania. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co łączy Arystotelesa, Demostenesa, Isaaca Newtona, króla Jerzego VI, Winstona Churchilla czy Henry'ego Jamesa? Otóż wszyscy oni, niezależnie od tego, czym się zajmowali, mieli problemy z płynną wymową, czyli - z jąkaniem się. To zaburzenie, objawiające się częstymi powtórzeniami bądź przedłużeniami dźwięków, sylab czy słów, częstymi zawahaniami lub pauzami zakłócającymi rytmiczny przepływ mowy, dotyczy aż 5% ludzi, znacznie zakłócając rozwój społeczny. Jąkanie się jest bowiem nie tylko uciążliwe dla osoby dotkniętej zaburzeniem, ale utrudnia nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami, zaniża samoocenę. Warto jednak podkreślić, że nie jest uzależnione od poziomu inteligencji, zatem każdy ma szansę w pełni wykorzystać tkwiący w nim potencjał i zdolności. Co więcej: jąkanie… nie jest zaraźliwe (jak podejrzewają niektórzy ludzie), choć należy je leczyć. Można czasem spotkać wniosek, że jąkanie się to prawdziwa tragedia zarówno dla osoby jąkającej się, jak i dla otoczenia. Anna Szerszeńska, logopeda i neurologopedia z wieloletnim doświadczeniem, przekonuje jednak, że jąkanie to nie wyrok. W niewielkiej objętościowo, ale niezwykle cennej i potrzebnej na rynku publikacji Jąkanie to nie wyrok! Poradnik dla rodziców dzieci jąkających się, opublikowanej nakładem Oficyny Wydawniczej IMPULS, autorka wyjaśnia istotę problemu oraz daje szereg rad pomocnych w codziennym życiu. Książka adresowana jest do rodziców, ale nie tylko – cenne informacje znajdą w niej pedagodzy, logopedzi, a nawet osoby, które same borykają się z jąkaniem. Autorka dzieli się doświadczeniami ze swojej pracy, próbuje również odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania, zadawane przez zdruzgotanych rodziców. Przedstawia swój punkt widzenia na jąkanie się, zaznaczając jednak, że wcale nie uważa go za jedyny i słuszny. Przybliża definicję jąkania się, uświadamia wagę problemu, a w sytuacji niepewności co do tego, czy dziecko ma problemy z płynnym mówieniem, zachęca do kontaktu z logopedą. Omawia również przyczyny jąkania się, a także wpływ skrzyżowanej lateralizacji na trudności dziecka nie tylko z wysławianiem się. Tłumaczy, jak powinna wyglądać terapia oraz jakie ćwiczenia służą wspomaganiu mowy dziecka. Szerszeńska nie lekceważy również problemów z poczuciem własnej wartości u osób jąkających się, ale jednocześnie podkreśla, że zaburzenie to nie musi determinować przyszłości dziecka. Konieczny jest jednak rozwój mocnych stron dziecka, odbywający się przy wsparciu i akceptacji ze strony rodziców. Niezwykle istotny jest fragment, w którym autorka przytacza fragmenty wypowiedzi rodziców i opiekunów dzieci jąkających się. Pokazuje on, że nie jesteśmy sami z problemem, i – co ważniejsze – że jąkanie się to nie piętno, ale problem którym należy się zająć. Jąkanie to nie wyrok jest pozycją, która powinna znaleźć się w biblioteczce każdego rodzica, mającego jąkające się dziecko oraz każdego logopedy. Napisany prostym językiem poradnik jest zrozumiały dla każdego odbiorcy i nie tylko przybliża temat jąkania, ale uświadamia konieczność podjęcia stosownej terapii. Szkoda tylko, że jego objętość nie pozwoliła autorce w pełni zgłębić tematu. Wówczas byłaby to publikacja prawdziwie niezbędna dla specjalistów – logopedów i neurologopedów. [www.granice.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to książka o praktyce terapii jąkania. Zawiera zbiór wypróbowanych metod pracy z dziećmi, możliwych do zastosowania w warunkach szkolnych. Opracowano je w trakcie kilkuletniego programu badań sponsorowanego przez Amerykańską Fundację Mowy (Speech Foundation of America). Autor publikacji, logopeda szkolny, należał do zespołu terapeutów biorących udział w programie. Wcześniej ukończył specjalistyczny kurs terapii pod kierunkiem Charlesa Van Ripera, uznanego za światowy autorytet w dziedzinie problematyki jąkania. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jąkanie : analiza procesu komunikacji słownej / Jolanta Góral-Półrola. - Wydanie 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2016. - 232 strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
Monografia Doktor Jolanty Góral-Półroli prezentuje nowoczesne, interdyscyplinarne w swej naturze ujęcie problematyki zaburzeń płynności mówienia. Jąkania bowiem nie da się rozpoznawać z perspektywy jednej tylko dyscypliny. Autorka stara się ustalić, w jakiej relacji pozostają jąkanie i komunikacja słowna: czy i w jaki sposób jąkanie determinuje obraz zachowań komunikacyjnych osób jąkających się; czy i w jaki sposób sytuacja komunikacyjna moderuje objawy tego zaburzenia; czy osoby jąkające się charakteryzuje jakiś specyficzny profil zachowań komunikacyjnych. Tło neurologiczne i neuropsychologiczne, uwzględniające światowe trendy w badaniach, oraz zastosowana teoria mikrogenetyczna świetnie podbudowują wywód i dostarczają narzędzi do zrozumienia istoty jąkania oraz wyciągnięcia istotnych wniosków natury aplikacyjnej. Spojrzenie na jąkanie z perspektywy mikrogenetycznej teorii formowania się objawu, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym Autorki, jest oryginalne nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Jest to znakomicie opracowana propozycja wydawnicza zarówno pod względem teorii, jak i wartości praktycznych. […] Podsumowując, pragnę podkreślić, że monografia prezentuje wartościowe treści, wnosi nową wiedzę dotyczącą komunikacji osób jąkających się oraz jest oparta na ciekawych i prawidłowo przeprowadzonych badaniach empirycznych. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przygody Fenka / Magdalena Gruca)
(Relacje / Magdalena Gruca)
Na okładce: Bezpieczna książka.
Fenek ma w przedszkolu wielu przyjaciół. Dziś dowie się, że jeden z nich ma pewien problem. Czy nasz bohater będzie potrafił mu pomóc? Sprawdźcie koniecznie! [www.empik.com, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- I/N (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słuchanie i zrozumienie to dwa słowa stanowiące klucz do podejścia terapeutycznego stosowanego z powodzeniem od 1993 roku w Centrum dla Jąkających się Dzieci Michaela Palina w Londynie. Autorki związane bezpośrednio z tą instytucją (Elaine Kelman pracuje tam jako terapeuta od początku jej istnienia; Alison Whyte jest dziennikarką i mamą chłopca z jąkaniem, który od wielu lat korzysta ze wsparcia specjalistów Centrum) oddają w nasze ręce praktyczny przewodnik po meandrach jąkania, podkreślający przede wszystkim podmiotowość osób objętych terapią i relację terapeutyczną opartą na szacunku. Oto mamy książkę niezwykłą w swej prostocie, w której przewodnikami są pacjenci – dzieci młodsze i starsze – oraz ich rodzice. Ich słowa, opinie, emocje i uczucia ujęte w wypowiedziach stanowią bazę i punkt wyjścia do narracji specjalistów, którzy prowadzą ich terapię. Tutaj to dzieci mają głos! One są prawdziwymi ekspertami od swego zaburzenia; one wiedzą najlepiej, co sprawia, że jest gorzej, lepiej, co pomaga, a co nie. "Zrozumieć jąkanie..." to również książka o tym, że warto łamać tabu – rozmawiać, słuchać, wyjaśniać, pytać, po to, by zrozumieć, pomóc i wspierać. Mamy tu szereg wskazówek i sugestii dla rodziców i nauczycieli, jak się odnaleźć w rzeczywistości z jąkaniem, która często przeraża i obezwładnia swoją nieprzewidywalnością i tajemniczością. To także obowiązkowa pozycja dla odważnych terapeutów, którzy chcą odpowiedzialnie prowadzić terapię dziecka z jąkaniem, by coraz więcej historii miało dobre zakończenie albo by chociaż dziecko posiadało narzędzia, by mur jąkania co dzień rozbijać, czy też mieć siłę, by rozkruszać wciąż i od nowa kraty w swoich ustach. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematem niniejszej książki jest jąkanie – widziane inaczej, w ujęciu systemowym. Jest to spojrzenie oparte na wynikach badań, w tym własnych, oraz wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii skoncentrowanej na problemie osoby jąkającej się. Skupiono się na przyczynach jąkania oraz ukazano je w kontekście innych zaburzeń. Omówiono wyniki eksperymentów zmierzających do zmiany postaw wobec osób jąkających się i ich terapii. W książce podano różne metody rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży jąkającej się oraz ich otoczenia szkolnego i rodzinnego. Przedstawiono warunki i determinanty prowadzenia efektywnej terapii, opartej na połączeniu treningu płynnego mówienia, psychoterapii i socjoterapii. Wyróżniona w podtytule monografii metoda Tarkowskiego została przedstawiona w sposób wyjątkowy. Ukazano bowiem przebieg i dynamikę procesu terapeutycznego, którego fundamentem jest dialog. Opis zawiera liczne przykłady rozmów z pacjentami. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza w Polsce publikacja służąca do terapii zaburzeń płynności mówienia według Zmodyfikowanego Programu Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się autorstwa dr. Mieczysława Chęćka, która została przygotowana z myślą o wykorzystaniu jej przede wszystkim przez logopedów, neurologopedów oraz terapeutów mowy w kompleksowej terapii indywidualnej oraz grupowej osób jąkających się lub z mową bezładną. Zawarty w publikacji materiał teoretyczny oraz obszerny materiał praktyczny opiera się na Zmodyfikowanym Programie Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się, który uwzględnia dwie ważne metody terapeutyczne i podejścia do terapii jąkania: Technikę Przedłużonego Mówienia (TPM) oraz Technikę Delikatnego Startu Mowy (TDSM). Publikacja ta jest obszernym zbiorem doskonale opracowanych metodycznie tekstów do terapeutycznego czytania oraz materiałów obrazkowo-wyrazowych, które zachęcą pacjentów jąkających się do ćwiczeń i ułatwią trening płynnego mówienia, a terapię uczynią skuteczniejszą. Poziom opracowanych materiałów (gotowych do kopiowania i wielokrotnego wykorzystania) został odpowiednio dostosowany do poszczególnych grup wiekowych pacjentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza w Polsce publikacja służąca do terapii zaburzeń płynności mówienia według Zmodyfikowanego Programu Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się autorstwa dr. Mieczysława Chęćka, która została przygotowana z myślą o wykorzystaniu jej przede wszystkim przez logopedów, neurologopedów oraz terapeutów mowy w kompleksowej terapii indywidualnej oraz grupowej osób jąkających się lub z mową bezładną. Zawarty w publikacji materiał teoretyczny oraz obszerny materiał praktyczny opiera się na Zmodyfikowanym Programie Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się, który uwzględnia dwie ważne metody terapeutyczne i podejścia do terapii jąkania: Technikę Przedłużonego Mówienia (TPM) oraz Technikę Delikatnego Startu Mowy (TDSM). Publikacja ta jest obszernym zbiorem doskonale opracowanych metodycznie tekstów do terapeutycznego czytania oraz materiałów obrazkowo-wyrazowych, które zachęcą pacjentów jąkających się do ćwiczeń i ułatwią trening płynnego mówienia, a terapię uczynią skuteczniejszą. Poziom opracowanych materiałów (gotowych do kopiowania i wielokrotnego wykorzystania) został odpowiednio dostosowany do poszczególnych grup wiekowych pacjentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kłopoty ze słowami / Magdalena Gruca ; [ilustracje Ewa Zontek]. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Edukacyjne Sobik, 2018. - [20] stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
(Przygody Fenka / Magdalena Gruca)
(Relacje / Magdalena Gruca)
Na okładce: Bezpieczna książka.
Fenek ma w przedszkolu wielu przyjaciół. Dziś dowie się, że jeden z nich ma pewien problem. Czy nasz bohater będzie potrafił mu pomóc? Sprawdźcie koniecznie! Dzięki tej książeczce, Twoje dziecko: - dowie się, co to jest jąkanie; - pozna prawidłowy sposób zachowania wobec różnych trudności, które spotykają innych; - zobaczy, po czym możemy poznać prawdziwego przyjaciela; - jeśli samo jąka się, przekona się, że ten kłopot dotyczy również innych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - I/N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej