Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(20)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(10)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(3)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(17)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(3)
Autor
Goldberg Elkhonon (1946- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata (tłumaczka)
(2)
Barnard Neal D. (1953- )
(1)
Bauer Joachim
(1)
Bereś Anna (psycholog)
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Brzyska Maria
(1)
Carper Jean
(1)
Chopra Deepak (1946- )
(1)
Chyb Manana
(1)
Colman Andrew M
(1)
Daniel-Schuwald Grażyna (tłumacz)
(1)
Doidge Norman (psychiatra)
(1)
Dubiski Stanisław (1929-2020)
(1)
Eikeseth Unni (1974- )
(1)
Eliot Lise (neurobiolog)
(1)
Fernandez Alvaro
(1)
Gamon David
(1)
Gerhardt Sue (1953- )
(1)
Grabowska Anna (1948- )
(1)
Górska Teresa (1932-2019)
(1)
Harciarek Michał
(1)
Jankowski Andrzej (tłumacz)
(1)
Jaszecka Karolina (tłumaczka)
(1)
Jaśkowski Piotr (1957-2011)
(1)
Jensen Frances E
(1)
Jodzio Krzysztof (1968- )
(1)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(1)
Kimble Daniel P
(1)
Knochenhauer Kamila (tłumaczka)
(1)
Konnikova Maria (1987- )
(1)
Konorski Jerzy (1903-1973)
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta (tłumaczka)
(1)
Loureiro Isa (ilustratorka)
(1)
Magoun Horace Winchell (1907-1991)
(1)
Manuel Pedrosa María (1968- )
(1)
Martins Isabel Minhós (1974- )
(1)
Masley Steven
(1)
Matoso Madalena (1974- )
(1)
Michelon Pascale
(1)
Mińska Barbara (tłumaczka)
(1)
Mosek Katarzyna (tłumacz)
(1)
Nordengen Guro (1990- )
(1)
Nordengen Kaja (1987- )
(1)
Nutt Amy Ellis
(1)
Obarski Marek (1947-1997)
(1)
Odorowicz-Śliwa Ischim
(1)
Okrasko Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Orrison William W. (neurolog)
(1)
Pert Candace B. (1946-2013)
(1)
Radwan Beata
(1)
Ramón y Cajal Santiago (1852-1934)
(1)
Restak Richard M. (1942- )
(1)
Sadowski Bogdan (1932- )
(1)
Siemiński Mariusz
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skalska Maria (tłumaczka)
(1)
Skoczko-Nakielska Milena (tłumaczka)
(1)
Sosnowska Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Stach Ryszard (1944- )
(1)
Stach-Borejko Anna
(1)
Veggeberg Scott K
(1)
Walecki Jerzy (1948- )
(1)
Waltermyer Christine
(1)
Wilson Colin (1931- )
(1)
Wyrick Jason (1973- )
(1)
Zagrodzka Jolanta (1947- )
(1)
Zięba Krzysztof (historia sztuki)
(1)
Śmiałek Maria
(1)
Śmiałek Mieczysław
(1)
Żernicki Bogusław (1931-2002)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
9-13 lat
(3)
Dzieci
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Młodzież
(1)
Neurolodzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Radiolodzy
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Mózg
(28)
Fizjologia człowieka
(25)
Neurobiologia
(4)
Neurobiolodzy
(2)
Neuropsychologia
(2)
Starzenie się
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Układ nerwowy
(2)
Umysł
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Anatomia człowieka
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Biochemia
(1)
Choroby mózgu
(1)
Cukrzyca
(1)
Dedukcja
(1)
Dietetyka
(1)
Doidge, Norman (psychiatra)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Eksperymenty
(1)
Empatia
(1)
Fizjologia patologiczna
(1)
Fizjologia żywienia
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Insulinooporność
(1)
Lekarze
(1)
Leworęczność
(1)
Masaż niemowląt
(1)
Medycyna niekonwencjonalna
(1)
Metody nauczania
(1)
Mistycyzm
(1)
Moser, Edvard (1962- )
(1)
Moser, May-Britt (1963- )
(1)
Myślenie
(1)
Nagroda Nobla w dziedzinie fizjologii lub medycyny
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neuron
(1)
Neuroplastyczność
(1)
Niemowlę
(1)
Odżywianie
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Osobowość
(1)
Otępienie
(1)
Pamięć
(1)
Parapsychologia
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia genetyczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Synestezja
(1)
Słuch absolutny
(1)
Uszkodzenie mózgu
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia pamięci
(1)
Zachowania
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zmysły
(1)
Żywność
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Opracowanie
(2)
Przepisy kulinarne
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Atlas anatomiczny
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(13)
Biologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Kulinaria
(1)
Psychologia
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F. 2 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wzmacniać sprawność mózgu w każdym wieku? Jak zachować sprawność i jasność umysłu do później starości? Elkhonon Goldberg i Alvaro Fernandez wraz z Pascale Michelonem – mistrzowie popularyzacji wiedzy o mózgu – zapraszają w fascynującą podróż po świecie ludzkiego poznania. Z przewodnika dowiemy się, jak zbudowany jest mózg, w jaki sposób działa, jak się zmienia pod wpływem uczenia się i zdobywania nowych doświadczeń. Autorzy wskazują, jakimi działaniami możemy wzmacniać swój mózg, a przy okazji obalają kilka mitów, na przykład ten o sensowności rozwiązywania setek krzyżówek. To przewodnik kierowany do wszystkich posiadaczy mózgu, którzy chcieliby nauczyć się, jak utrzymać ów narząd w zdrowiu i wzmocnić jego działanie. [www.empik.com, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-1017 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Scientific American Focus)
Ludzki mózg to najbardziej tajemniczy i złożony organ naszego ciała. O tym, jak mało wiemy o działaniu umysłu, przekonujemy się zwłaszcza wtedy, gdy zaczynamy mieć kłopoty. Do dziś nie rozstrzygnięte pozostaje pytanie o podłoże chorób psychicznych. Czy powinniśmy je leczyć za pomocą medykamentów? Czy możemy stosować elektrowstrząsy? Czy nie szkodzimy sobie, zażywając Prozac? Przedmowa: Richard Restak. [www.merlin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z I Ogólnopolskiej Konferencji Neuropsychologicznej, która odbyła się 24-25 lutego 2005 r. w Gdańsku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Myśl jak Sherlock Holmes / Maria Konnikova ; [tł. Manana Chyb]. - Warszawa : Agora, 2015. - 343, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Biblioteka Gazety Wyborczej)
Najczęściej uważamy kreatywność za właściwość umysłu, którą się ma lub której się nie ma. To nie prawda! Kreatywności można się nauczyć! I Ty możesz myśleć jak Sherlock Holmes! Jedynym człowiekiem na świecie, na którym wyczyny Sherlocka Holmesa nie robiły większego wrażenia był on sam. To, co dla nas jest dowodem jego geniuszu, dla niego było efektem pracy nad własnym umysłem. Czy w związku z tym my wszyscy skazani jesteśmy na rolę doktorów Watsonów - zdumionych świadków wyczynów geniusza z Baker Street? Odpowiedź znajdziesz w książce „Myśl jak Sherlock Holmes”, która jest przewodnikiem po naszych mózgach, ale również narzędziem, dzięki któremu odkrywamy jego niewykorzystane dotąd możliwości. Łącząc najnowszą wiedzę na temat psychologii człowieka i działania układu nerwowego Maria Konnikova pokazuje, w jaki sposób każdy z nas przy odrobinie cierpliwości i konsekwencji może wyostrzyć swoją percepcję, pogłębić świadomość i wyćwiczyć szare komórki. Tak, by nasz umysł stał się potężnym i błyskotliwym narzędziem dedukcji. Nie po to, byśmy jak Holmes rozwiązywali kryminalne zagadki, ale by nasz mózg lepiej służył nam na co dzień. „Podróż po sekretach pamięci, kreatywności i myślenia zilustrowana wyczynami detektywa, który zrobił najlepszy użytek ze swojego mózgu. Ta książka uczy myśleć na pełnych obrotach." Steven Pinker [www.empik.com, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
W ostatnim czasie dostrzegamy wzrost zainteresowania psychologów i pedagogów wynikami badań mózgu przy użyciu nowoczesnych technik neuroobrazowania – zwłaszcza funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i tomografii komputerowej. Na podstawie tych wyników zmierza się do weryfikacji dotychczas stosowanych metod nauczania i uczenia się. Możliwość bezinwazyjnego monitorowania pracy mózgu podczas uczenia pozwala niejako „zobaczyć”, „jak uczy się mózg”, i określić, co należy zrobić, by edukacja szkolna była bardziej „przyjazna neuronom”. W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy nowa wiedza o mózgu jest na tyle wiarygodna i wystarczająca, żeby na jej podstawie stworzyć nową strategię nauczania w szkole. [www.empik.com, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Książka została objeta honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.
Zygmunt Freud uznał, że agresja jest jednym z ludzkich popędów, i tym samym uczynił ją swego rodzaju mistyczną siłą. Konrad Lorenz widział w niej wyraz "tak zwanego zła" w ludzkiej naturze. Bez agresji ludzkość by nie przetrwała - przyznaje autor Granicy bólu - ale założenia Freuda i Lorenza są błędne. Agresja jest czysto neurobiologicznym fenomenem i nie ma w sobie nic z mistyki. Darwin za najsilniejszy z ludzkich popędów uznał potrzebę przynależności i skłonność do zachowań społecznych. Odkrycia współczesnej neurobiologii przyznają mu rację. Ostracyzm, brak akceptacji, piętnowanie odmienności i ignorowanie zasady równych szans to poważne przyczyny agresji zarówno w wydaniu indywidualnym, jak i grupowym. Najskuteczniejsze środki zapobiegające agresji i przemocy to zdrowe więzi, dobra edukacja i świadome wychowanie. Jeśli nie chcemy dopuścić do tego, by nasza planeta legła kiedyś w gruzach, powinniśmy poważnie potraktować najnowsze odkrycia neurobiologów. [www.dobraliteratura.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-57 (2 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 57 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 57/P (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg jest naszym najważniejszym narządem, siedzibą naszego Ja, naszej inteligencji i osobowości. Nic w naszym życiu nie jest tak ważne i niezbędne jak prawidłowo działający mózg. Od jego funkcjonowania zależy nasz sukces życiowy i zadowolenie z życia. Książka opisuje wyniki najnowszych badań nie tylko nad znanymi od dawna środkami wpływającymi na pracę mózgu, jak kofeina i cukier, ale także nad takimi, które stały się przedmiotem zainteresowania dopiero niedawno, np. fosfatydyloseryna i substancje zawarte w liściach miłorzębu (Gingko biloba). Autorka rozpatruje problem wpływu witamin na regulację samopoczucia i poprawę poznawczych funkcji mózgu. Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby przystąpić do poprawy fizjologii naszego mózgu, zwiększenia jego wydajności i kontynuowania optymalnych czynności intelektualnych i emocjonalnych. Ta książka mówi nam, jak i dlaczego musimy zacząć od zaraz! [www.gandalf.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg człowieka starzeje się tak samo, jak całe jego ciało. Z biegiem czasu nieuchronnie zachodzą w nim zmiany: masa i objętość mózgu spada o około 2% na każde 10 lat. Komory powiększają się, a bruzdy stają się wyraźniejsze. Zmniejsza się gęstość synaps, słabnie przepływ krwi. A jednak osoby starsze często ujawniają zdolności nieobecne na wcześniejszych etapach rozwoju: dostrzegają na pozór trudne do uchwycenia zależności między rzeczami, ich intuicje bywają trafniejsze, rozumienie problemów – głębsze, a wiedza ekspercka budzi szacunek i podziw. Jak to się dzieje, że w miarę starzenia się mózgu umysł rośnie w siłę, a jego użytkownik zyskuje mądrość? Elkhonon Goldberg zaprasza w fascynującą podróż po świecie ludzkiego poznania. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Próba ukazania współczesnego stanu wiedzy na temat biologicznego podłoża różnorodnych form zachowania oraz psychicznych doznań zwierząt i człowieka w normie i patologii. Wydanie uaktualnione. [ksiegarniapwn.pl, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak działa mózg? Oto przewodnik, który zabierze was na fascynującą wyprawę w głąb ludzkiego umysłu. Poznajcie niezwykły wszechświat, który nosi w głowie każdy z nas! Jak działa wyobraźnia? Co to jest świadomość? Czy naprawdę mamy tylko pięć zmysłów? Skąd wiemy, że jesteśmy sobą? Czy mózgi kobiet i mężczyzn się różnią? Wszystko, czym jesteśmy – myśli, emocje, wspomnienia – dzieje się w mózgu. Ale jak on działa? W jaki sposób zapamiętuje, wymyśla i tworzy? W głowie to przystępny i dowcipny przewodnik napisany we współpracy z neurologami, filozofami i psychologami. Przedstawia rozwój i budowę mózgu i wyjaśnia, w jaki sposób dzięki niemu potrafimy uczyć się, działać i współpracować z innymi. Odsłania wiele sekretów, obala popularne mity i inspiruje do samodzielnych eksperymentów z wyobraźnią, pamięcią i zmysłami. [Wydawnictwo Dwie Siostry, 2021].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest bardzo udaną próbą pogłębionej i wielokierunkowej analizy zależności, jakie zachodzą między pojęciem czy konstruktem empatii a tymi wewnętrznymi regulatorami aktywności człowieka, które można bezpośrednio powiązać ze strukturalnymi i funkcjonalnymi właściwościami mózgu. W swoim podstawowym zamyśle praca stanowi próbę komplementarnego ujęcia dwóch głównych nurtów badań nad zjawiskiem empatii. Pierwszy z nich ma charakter ściśle psychologiczny i dotyczy zarówno analizy mechanizmów samego zjawiska empatii, jej typów, manifestacji, kształtowania się w toku rozwoju i dojrzewania, jak i jej społecznych oraz interpersonalnych konsekwencji. Drugi nurt badań nad empatią ma wymiar zdecydowanie bardziej biologiczny i jest związany ze spektakularnym rozwojem neuronauk spowodowanym przede wszystkim szerokim zastosowaniem nieinwazyjnych metod badania funkcjonującego mózgu oraz odkryciem neuronów lustrzanych. Przedstawione przez autorów rozważania znacznie poszerzają wiedzę o skomplikowanych relacjach, jakie zachodzą między mózgiem, w tym zwłaszcza wewnętrznymi regulatorami zachowania, które można odnieść bezpośrednio do jego strukturalnych i funkcjonalnych właściwości, a rozwojem i stanem empatycznych dyspozycji. Rozważania i wnioski zawarte w monografii mają też ważny aspekt praktyczny. Będą przydatne zarówno w pracy klinicznej, na przykład podczas rozważań nad genezą tych zaburzeń osobowości, które manifestują się różnymi deficytami emocjonalnymi, jak i dla neuropsychologów analizujących zaburzenia różnorodnych funkcji i procesów psychicznych. Korzystać też z nich będzie można w opiniowaniu sądowo-psychologicznym, w profilaktyce, prewencji czy oddziaływaniach rehabilitacyjnych. Istnieje także możliwość i potrzeba wykorzystania wyników badań w programach resocjalizacyjnych i terapeutycznych, w opiece postpenitencjarnej lub też w codziennej praktyce instytucji zajmujących się wychowaniem, zaburzeniami socjalizacji i rozwoju społecznego. Z recenzji prof. dr. hab. Józefa K. Gierowskiego Książka jest bardzo udaną próbą pogłębionej i wielokierunkowej analizy zależności, jakie zachodzą między pojęciem czy konstruktem empatii a tymi wewnętrznymi regulatorami aktywności człowieka, które można bezpośrednio powiązać ze strukturalnymi i funkcjonalnymi właściwościami mózgu. W swoim podstawowym zamyśle praca stanowi próbę komplementarnego ujęcia dwóch głównych nurtów badań nad zjawiskiem empatii. Pierwszy z nich ma charakter ściśle psychologiczny i dotyczy zarówno analizy mechanizmów samego zjawiska empatii, jej typów, manifestacji, kształtowania się w toku rozwoju i dojrzewania, jak i jej społecznych oraz interpersonalnych konsekwencji. Drugi nurt badań nad empatią ma wymiar zdecydowanie bardziej biologiczny i jest związany ze spektakularnym rozwojem neuronauk spowodowanym przede wszystkim szerokim zastosowaniem nieinwazyjnych metod badania funkcjonującego mózgu oraz odkryciem neuronów lustrzanych. Przedstawione przez autorów rozważania znacznie poszerzają wiedzę o skomplikowanych relacjach, jakie zachodzą między mózgiem, w tym zwłaszcza wewnętrznymi regulatorami zachowania, które można odnieść bezpośrednio do jego strukturalnych i funkcjonalnych właściwości, a rozwojem i stanem empatycznych dyspozycji. Rozważania i wnioski zawarte w monografii mają też ważny aspekt praktyczny. Będą przydatne zarówno w pracy klinicznej, na przykład podczas rozważań nad genezą tych zaburzeń osobowości, które manifestują się różnymi deficytami emocjonalnymi, jak i dla neuropsychologów analizujących zaburzenia różnorodnych funkcji i procesów psychicznych. Korzystać też z nich będzie można w opiniowaniu sądowo-psychologicznym, w profilaktyce, prewencji czy oddziaływaniach rehabilitacyjnych. Istnieje także możliwość i potrzeba wykorzystania wyników badań w programach resocjalizacyjnych i terapeutycznych, w opiece postpenitencjarnej lub też w codziennej praktyce instytucji zajmujących się wychowaniem, zaburzeniami socjalizacji i rozwoju społecznego. Z recenzji prof. dr. hab. Józefa K. Gierowskiego [www.gandalf.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg jest jednym z najważniejszych narządów w organizmie, który wpływa na wszystkie funkcje życiowe. Jeśli odpowiednio o niego zadbasz będziesz mógł cieszyć się sprawnością umysłu, aż do późnego wieku. Gwarantuje Ci to bestsellerowy Autor New York Timesa - dr Neal Barnard. Dzięki jego książce dowiesz się o przełomowym 3-stopniowym planie odżywiania, który ujawnia, jakie produkty żywnościowe usprawnią pracę Twojego mózgu, a które uchronią go przed chorobami. Ponadto poznasz proste ćwiczenia oraz suplementy pozwalające Ci chronić mózg, a także wspomóc jego możliwości regeneracyjne obniżając tym samym ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera, udaru i innych nieprawidłowości takich, jak niska energia, zły sen, poirytowanie i nieumiejętność koncentracji. Ten poradnik pozwoli Ci odkryć najkorzystniejsze i najlepsze pokarmy zwiększające funkcje poznawcze. Uświadomi Ci, że produkty nabiałowe i mięsne mogą stanowić zagrożenie dla Twojej pamięci. Pokaże również jaką rolę odgrywają alkohol i kofeina w zagrożeniu chorobą Alzheimera. Zapozna Cię także z najnowszymi badaniami na temat toksycznych metali takich, jak aluminium znajdujące się w naczyniach kuchennych, puszkach z napojami i powszechnie stosowanych środkach neutralizujących kwasy żołądkowe. Ponadto uzyskasz szczegółowy plan żywienia, przepisy i oszczędzające czas porady. Zadbaj o prawidłowe odżywienie mózgu. [www.empik.com, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 61 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Atlas funkcjonalny mózgu / William W. Orrison ; redakcja naukowa i tłumaczenie Jerzy Walecki. - Wydanie 1-1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2016. - XI, [3], 299, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Zrozumienie ludzkiego umysłu zwiększa się w coraz szybszym tempie. Czynność mózgu można analizować w niespotykany dotychczas sposób. Prezentowany atlas jest przewodnikiem po strukturalnych i funkcjonalnych związkach poszczególnych części mózgu. Publikacja umożliwia poznanie jego budowy i struktury, jest zilustrowana doskonałej jakości rycinami, w tym obrazami MRI z wykorzystaniem najnowszej techniki 3T. Wykorzystanie obrazów uzyskanych za pomocą aparatów 3T daje możliwość precyzyjnego wskazania struktur anatomicznych. Słownik umieszczony na początku książki zawiera definicje pojęć neuroanatomicznych, dzięki którym można zrozumieć podstawowe funkcje lub związki funkcjonalne różnych części mózgu oraz zapoznać się ze szczegółowym opisem każdej struktury Atlas będzie niewątpliwie przydatny dla radiologów, neurologów, neurochirurgów, psychiatrów oraz psychologów. Jest także doskonałą pomocą dla studentów medycyny. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-611 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezwykła książka. Przedstawienie nowatorskich badań na temat mózgu, rodzicielstwa i rozwoju emocjonalnego w cudownym stylu sprawia, że jest to dzieło popularnonaukowe w najlepszym wydaniu. Wciągająca pozycja, która zawiera wyraziste oraz odmieniające życie przesłanie i stanowi obowiązkową lekturę dla rodziców, decydentów politycznych, studentów, tak naprawdę wszystkich tych, którym zależy na zdrowszej i szczęśliwszej przyszłości. Dr. Graham Music, specjalista w dziedzinie psychoterapii, Tavistock Clinic, Londyn, oraz autor Nurturing Natures. Znaczenie miłości wyjaśnia, dlaczego czułe relacje są istotne dla rozwoju mózgu w początkowych latach życia oraz jak te wczesne interakcje mogą w trwały sposób wpłynąć na przyszłe zdrowie fizyczne i emocjonalne. Drugie wydanie stanowi kontynuację sukcesu pierwszej wersji książki, aktualizując badania naukowe, przedstawiając najnowsze odkrycia w zakresie genetyki i związku umysł-ciało oraz obejmując nowy rozdział, który podkreśla większą świadomość roli okresu ciąży w kształtowaniu przyszłego stanu emocjonalnego i fizycznego dziecka. Sue Gerhardt zwraca szczególną uwagę na dalekosiężne skutki wczesnego stresu dla rozwijającego się układu nerwowego małego dziecka. Kiedy w początkowych latach życia coś jest nie tak, zależne dziecko musi się dostosować; w tej chwili wiemy, że dostosowuje się także mózg. Wczesny stres wywiera szczególny wpływ na ośrodek emocjonalny mózgu oraz układ odpornościowy, które mogą się stać mniej efektywne. To sprawia, że w przyszłości dziecko jest bardziej podatne na różnorodne zaburzenia, takie jak depresja, zachowanie aspołeczne, uzależnienie lub anoreksja, jak również na choroby somatyczne. Znaczenie miłości to przystępna, fascynująca prezentacja najnowszych odkryć neuronauk, psychologii rozwojowej i neurobiologii - badań, które mają znaczenie dla nas wszystkich. Jest to nieoceniony i niezwykle popularny przewodnik zarówno dla rodziców, jak i specjalistów. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Krzepiąca lektura dla rodziców nieznośnych nastolatków Jak wychować nastolatka i nie zwariować? Dlaczego nastolatki reagują impulsywnie i zachowują się nieprzewidywalnie? Okres dojrzewania nie jest łatwy ani dla rodziców, ani dla dzieci, ale autorkom udało się w niezwykle barwny sposób wyjaśnić tajemnice działania nastoletniego mózgu. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego czujemy się tak, a nie inaczej? W jaki sposób myśli i emocje wpływają na nasze zdrowie? Czy nasze ciało i umysł są od siebie odrębne, czy może funkcjonują razem jako części powiązanego układu? Odpowiedzi na te intrygujące pytania udziela badań na Wydziale Fizjologii i Biofizyki w Centrum Medycznym Uniwersytetu Georgetown. Autorka rzuca nowe światło na kwestie od stuleci nurtujące naukowców i filozofów. Jej pionierskie badania dotyczące sposobu, w jaki substancje chemiczne obecne w naszym organizmie tworzą dynamiczną sieć informacyjną, łącząc umysł i ciało, są nie tylko prowokacyjne, ale i rewolucyjne. Dzięki tej książce odkryjesz biomolekularne podstawy emocji. Dzięki zdobytej wiedzy lepiej poznasz siebie samego, innych ludzi oraz nierozerwalny związek pomiędzy Twoimi myślami, a stanem organizmu. Pionierskie badania Autorki ukazały, że występujące w ludzkim ciele związki chemiczne, neuropeptydy i ich receptory, stanowią faktyczne biologiczne podpory naszej świadomości, przejawiając się pod postacią naszych emocji, przekonań i oczekiwań. To właśnie owe związki mają głęboki wpływ na to, jak reagujemy na świat i jak go doświadczamy. Badania te zapewniły dowody na istnienie biochemicznych podstaw świadomości i samowiedzy, potwierdzając to, co od stuleci wiedzą i praktykują filozofowie Wschodu, szamanie i osoby zajmujące się medycyną alternatywną. Przedmowę do tej książki napisał Deepak Chopra. Nowe spojrzenie na ludzki potencjał! [www.merlin.pl, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej