Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(20)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Proza
(5)
Druki ulotne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(7)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(4)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(6)
Autor
Bednarz Marzena
(3)
Bladowska Joanna
(3)
Kłodnicka Olga (pedagog)
(3)
Ludkiewicz Eliza
(3)
Miłosz Angelika
(3)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(3)
Hinz Magdalena
(2)
Krefft Anna
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Pelc Maria (ilustratorka)
(2)
Piotrowska Magdalena (1978- )
(2)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(2)
Szczepańska Lidia
(2)
Buchnat Marzena
(1)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(1)
Fröhlich Andreas D
(1)
Kluczkowska Karolina
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kędzierski Sławomir (tłumacz)
(1)
Lubocka Weronika
(1)
Majewski Łukasz (1979- )
(1)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(1)
Murail Marie-Aude (1954- )
(1)
Namińska Renata (tłumacz)
(1)
Ostrowska Agnieszka (ilustratorka)
(1)
Plichta Piotr
(1)
Podleśna Małgorzata
(1)
Sakowicz Anna (1972- )
(1)
Sheffer Edith
(1)
Sowińska Magdalena
(1)
Szakiewicz Aleksandra
(1)
Sęk Bożena (tłumaczka)
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(19)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(19)
nieznany (p)
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(7)
Dzieci
(7)
0-5 lat
(5)
Rodzice
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele
(3)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły specjalne
(2)
14-17 lat
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Rodzeństwo
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Mowa
(3)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Nauczanie
(2)
Rozwój mowy
(2)
Akcja T4
(1)
Asperger, Hans (1906-1980)
(1)
Bajkoterapia
(1)
Chłopcy
(1)
Cyberkultura
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzewanie
(1)
Eutanazja
(1)
Hortiterapia
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Lekarze
(1)
Ludobójstwo niemieckie (1939-1945)
(1)
Metody nauczania
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczania
(1)
Nazizm
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Przemoc
(1)
Rehabilitacja
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Socjalizacja
(1)
Szpitale psychiatryczne
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zabójstwo
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Austria
(1)
Niemcy
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(6)
Opowiadania i nowele
(3)
Powieść obyczajowa
(2)
Elementarze
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Opowiadanie terapeutyczne dla dzieci
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na s. red.: "Wydanie pierwsze w języku polskim 2015 rok". Copyright 2014.
Konfucjusz mawiał: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Ta myśl przyświeca również twórcom i propagatorom edukacji bazalnej, której głównym założeniem jest właśnie towarzyszenie dziecku w rozwoju, wspieranie go w poznawaniu i doświadczaniu otaczającej rzeczywistości. Nie chodzi tu o bierne przekazywanie wiedzy od nauczyciela do ucznia, ale o jej wspólne szukanie, nabywanie i utrwalanie. Andreas D. Fröhlich i współautorzy nie tylko szczegółowo charakteryzują zasady stymulacji bazalnej, ale przede wszystkim dokładnie pokazują, jak prowadzić ją na co dzień. Tłumaczą, jak planować zajęcia, jak wyznaczać i osiągać realne cele oraz jak wychowywać i przekazywać wartości. Dzielą się również wieloma propozycjami zajęć edukacyjnych dla dzieci z głęboką niepełnosprawnością. Opisywana przez nich metoda zyskała już uznanie specjalistów zachodnich, w Polsce zaś z każdym dniem zdobywa nowych zwolenników, którzy w swojej codziennej pracy przekonują się o jej skuteczności. Niniejsza książka będzie dla nich nieocenionym wsparciem. [www.gwp.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Recenzowana książka stanowi niewątpliwie świadectwo wysokich kompetencji autora jako badacza zjawisk edukacyjnych uwikłanych w zróżnicowany technicznie, treściowo i etycznie świat technologii informacyjno-komunikacyjnych. Z uznaniem należy także odnotować konsekwencję autora w eksplorowaniu roli TIK w życiu osób z niepełno-sprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem niepełnosprawności intelektualnej. Z recenzji dr hab. Teresy Żółkowskiej, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego Autor podjął tematykę społecznie ważną, bardzo współczesną, a jednocześnie w dużej mierze unikalną, gdyż połączenie trzech obszarów (pedagogiki, pedagogiki specjalnej i pedagogiki medialnej) w jednej monografii spotyka się bardzo rzadko. Recenzowana książka jest więc próbą wypełnienia istniejącej luki, jaką był brak kompleksowego opracowania problematyki miejsca, roli, znaczenia i zakresu używania narzędzi ery cyfrowej, głównie Internetu, przez młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną. (...) Jest to pozycja ważna, merytorycznie wartościowa i oryginalna. Z recenzji dr hab. inż. Janusza Morbitzera, prof. Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: - Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? - Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? - Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? - Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej? [www.slowianin.de, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Jak powinna wyglądać i na czym opierać się diagnoza dziecka z niepełnosprawnością intelektualną? Co to jest wczesna interwencja i czym się różni od wczesnego wspomagania rozwoju? Jakie przedszkole będzie najlepsze dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną? Jakie możliwości edukacyjne ma do wyboru uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną, a jakie z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej? Co to są zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań przyniesie lektura książki. Z recenzji prof. dr hab. Marzenny Zaorskiej, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu: (...) wyrażam pełne przekonanie, że recenzowane opracowanie przyczyni się do lepszych i bardziej efektywnych działań realizowanych w instytucjach edukacyjnych, a wyznaczanych przez obowiązujące unormowania prawa oświatowego, których adresatem są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną. Ponadto pozwoli nauczycielom pracującym w szkolnictwie ogólnodostępnym, integracyjnym i specjalnym działać w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb konkretnego ucznia, w oparciu o podbudowę teoretyczną i praktyczną. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka "Wychowanie w edukacji specjalnej osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną", której redaktorem naukowym jest Katarzyna Ćwirynkało, stanowi kolejną już pozycję z cyklu "Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji". Redaktor książki pozyskała - co warto tu podkreślić - teksty wybitnych w kraju znawców tytułowej problematyki, reprezentujących znaczące w pedagogice ośrodki badań z zakresu pedagogiki specjalnej. Wymienić tu należy chociażby profesorów: Krystynę Baranowicz, Czesława Kosakowskiego, Adama Mikruta, czy też doktorów: Urszulę Bartnikowską, Elżbietę M. Minczakiewicz, Leszka Plocha, Agnieszkę Żytę. Treści książki zostały ujęte w trzy części. Pierwsza z nich przynosi publikacje podejmujące zagadnienia ogólne łączące się z wychowaniem osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część druga koncentruje się na tematyce wychowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku ich bytowania. Wśród analizowanych środowisk jest m.in. środowisko szkolne, rodzinne, internatu. Z kolei trudności wychowawcze w pracy z osobami z lekką niepełnosprawnością intelektualną stanowią przedmiot zainteresowania autorów tekstów zamieszczonych w ostatniej części. Jak zaznacza w recenzji wydawniczej prof. dr hab. Teresa Żółkowska "recenzowana książka dotyczy ważnego i, niestety, rzadko analizowanego zagadnienia pedagogiki specjalnej, tj. kwestii wychowania osób z niepełnosprawnością intelektualną. Niewiele publikacji poświęconych jest tej problematyce. Codzienność praktyki edukacyjnej pokazuje jednak, że jest to problem ważny i wymagający wnikliwej analizy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej. Zamieszczone w książce opracowania przygotowane są w sposób interesujący i świadczący o bardzo dobrej znajomości problematyki. Zgromadzony i opracowany w niej materiał powinien zainteresować zarówno teoretyków, jak i osoby, które bezpośrednio zajmują się edukacją niepełnosprawnych intelektualnie, tj. rodziców, nauczycieli, wychowawców, terapeutów oraz studentów i słuchaczy pedagogiki specjalnej". [www.ksiegarnia-szostka.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii "Każdego dnia mówię więcej" mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. [Wydawnictwo Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; 11)
Maciek chętnie bawi się z młodszymi dziećmi. Pozwala im też bawić się ze swoim psem, którego nauczył różnych sztuczek. Koledzy lubią Maćka, ale czasami jego zachowanie jest dla nich niezrozumiałe. „Duży” to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z niepełnosprawnością intelektualną, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [www.lubimyczytac.pl, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- I/N (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyspa mojej siostry / Katarzyna Ryrych. - Wydanie 2., pierwsze w Wydawnictwie Literatura. - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2017. - 85, [3] strony ; 23 cm.
Ta piękna, wzruszająca książka jest próbą wniknięcia w świat osoby z zespołem Downa – świat dla nas niedostępny i niezrozumiały, choć istniejący tuż obok, na wyciągnięcie ręki. To opowieść o trudnej miłości, bezgranicznej akceptacji i więzi opartej na obustronnym poświęceniu. Taka szczególna wieź łączy nastoletnią Marysię z jej starszą, upośledzoną siostrą, która przez całe dzieciństwo dzielnie zastępowała jej matkę, dawała niezawodne oparcie i poczucie bezpieczeństwa. W miarę jak Marysia dorasta, ich role powoli się odwracają. Niepełnosprawna Pippi nie potrafi jednak zrozumieć, że jej mała ukochana siostrzyczka jest już samodzielna i zaczyna żyć własnym życiem. Gdy omal nie dochodzi do tragedii, rodzina staje przed trudną decyzją… Snując swoją opowieść, Marysia z niezwykłą czułością tworzy barwny, wyrazisty, choć miejscami utkany zaledwie z mglistych wspomnień portret siostry – silnej, odważnej, energicznej dziewczyny z genialną pamięcią i wrażliwością dziecka. Tym samym wprowadza nas w jej wyjątkowy, fascynujący, pełen tajemnic świat, choć wie, że pewnie nigdy nikomu nie uda się dotrzeć na jej wyspę. [www.empik.com, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-III/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyspa mojej siostry / Katarzyna Ryrych. - Wydanie 6., piąte w Wydawnictwie Literatura. - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2021. - 85, [3] strony ; 23 cm.
Ta piękna, wzruszająca książka jest próbą wniknięcia w świat osoby z zespołem Downa – świat dla nas niedostępny i niezrozumiały, choć istniejący tuż obok, na wyciągnięcie ręki. To opowieść o trudnej miłości, bezgranicznej akceptacji i więzi opartej na obustronnym poświęceniu. Taka szczególna wieź łączy nastoletnią Marysię z jej starszą, upośledzoną siostrą, która przez całe dzieciństwo dzielnie zastępowała jej matkę, dawała niezawodne oparcie i poczucie bezpieczeństwa. W miarę jak Marysia dorasta, ich role powoli się odwracają. Niepełnosprawna Pippi nie potrafi jednak zrozumieć, że jej mała ukochana siostrzyczka jest już samodzielna i zaczyna żyć własnym życiem. Gdy omal nie dochodzi do tragedii, rodzina staje przed trudną decyzją… Snując swoją opowieść, Marysia z niezwykłą czułością tworzy barwny, wyrazisty, choć miejscami utkany zaledwie z mglistych wspomnień portret siostry – silnej, odważnej, energicznej dziewczyny z genialną pamięcią i wrażliwością dziecka. Tym samym wprowadza nas w jej wyjątkowy, fascynujący, pełen tajemnic świat, choć wie, że pewnie nigdy nikomu nie uda się dotrzeć na jej wyspę. [www.empik.com, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst na skrzydełkach.
Gdzie jest granica miłości i czy w ogóle taka istnieje? Malwina i Adam Ostrowscy, specjalistyczna rodzina zastępcza, przyjmują pod swój dach niemowlę. O chłopca przez dwa lata walczy biologiczna matka. Kiedy udaje się wreszcie ustalić sytuację prawną dziecka, na stałe trafia ono do Ostrowskich, gdyż nie ma chętnych na adopcję Kacpra. Okazuje się, że nikt nie chce dziecka z zaburzeniami intelektualnymi. Malwina z Adamem kosztem własnych dorastających dzieci wkładają wiele wysiłku, by zapewnić Kacprowi odpowiedni rozwój. Z wiekiem chłopiec ujawnia skłonności do przemocy wobec słabszych. Malwina i Adam stają przed dylematem: zakończyć opiekę nad dwunastoletnim Kacprem i rozwiązać rodzinę zastępczą czy nie? Każdy wybór niesie za sobą czyjeś cierpienie. [Luna, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-lit.pol. (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- lit.pol. (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-lit.pol. (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
(Engram)
Poradnik dla osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi i autystycznymi. Inspiracją do jej napisania była osobista fascynacja autorki przyrodą, możliwościami wykorzystania jej walorów oraz pasja pracy z dziećmi. Powstała w wyniku wieloletniej praktyki zawodowej, w której autorka łączy różne metody i formy terapii, by w optymalnym stopniu wspomagać rozwój psychofizyczny dzieci z różnymi niepełnosprawnościami.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. [harmonia.edu.pl, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. [ksiegarnia.pwn.pl, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program nauczania dla klas I-III w zespołach edukacyjno-terapeutycznych, zgodny z podstawą programową.
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami. Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów. Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Opis według okładki.
Ja i mój świat 3 stanowi trzecią część serii przeznaczonej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i autyzmem. Treści publikacji koncentrują się wokół najbliższego otoczenia ucznia: zjawisk i środowisk przyrodniczych oraz zdarzeń ważnych w życiu dziecka i jego rodziny. Nową umiejętnością, którą można doskonalić w trakcie pracy z publikacją, jest czytanie zdań ze zrozumieniem. Materiał opracowano tak, by pomóc uczniom, którzy potrafią czytać, ale mają problem z rozumieniem przeczytanych treści. Dopełnieniem podręcznika są karty pracy, zadania domowe, zabawy i piosenki oraz prezentacje. Te dodatkowe materiały pomagają uczniom w naturalny i atrakcyjny dla nich sposób poszerzyć i utrwalić zdobywaną wiedzę, rozwijać kompetencje językowe, umiejętności społeczne oraz umiejętność czytania i pisania, a także kształtują kompetencje szkolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Ćwiczenia zawarte w "Elementarzu do nauki czytania…" mają na celu pomoc uczniom w opanowaniu: umiejętności rozpoznawania drukowanych liter wielkich i małych, techniki czytania sylab otwartych oraz dwu, trzysylabowych wyrazów zbudowanych z sylab otwartych, na dalszym etapie - całościowego czytania sylaby zamkniętej. W publikacji celowo pominięto: samogłoski ó, ę, ą, spółgłoski miękkie, dwuznaki: cz, sz, ch, rz, dz, dź, dż oraz spółgłoskę j jako trudne do opanowania przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zamieszczony materiał stanowi podstawę (bazę) do nauki czytania w pełnym zakresie. Może on także służyć uczniom w normie intelektualnej. [www.empik.com, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dowcipna i poruszająca powieść dla młodzieży o chłopakach, dziewczynach i pewnym niezwykłym starszym bracie. Kleber ma 17 lat i właśnie przeniósł się do Paryża. Nie może się doczekać, aż znajdzie mieszkanie, pójdzie do nowej szkoły i zacznie umawiać się z dziewczynami. Jest tylko jeden kłopot. Kłopot, który nie rozstaje się z pluszowym królikiem, lubi szukać dzidzików ukrytych w telefonie i umie bardzo szybko liczyć („jeden, dwa, trzy, cztery, be, dwanaście”). Ma ksywę Bystrzak, 22 lata i umysł trzyletniego dziecka. To starszy brat Klebera, którym ten obiecał się opiekować, by wyciągnąć go z zamkniętego zakładu dla upośledzonych umysłowo… [www.empik.com, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-IV/P (2 egz.)
Książka
W koszyku
Hans Asperger był uznanym wiedeńskim psychiatrą, który w uniwersyteckiej klinice dziecięcej badał osoby z zaburzeniami umysłowymi. Brał również udział w nazistowskiej akcji mordowania niepełnosprawnych dzieci. Dbał o „higienę rasową” w III Rzeszy. Reżim nazistowski sortował ludzi według rasy, religii i kondycji fizycznej. Nazistowscy psychiatrzy wybierali dzieci z różnymi zaburzeniami rozwoju, zwłaszcza z autyzmem. Asperger i jego koledzy starali się je „przekształcać” w produktywnych obywateli Rzeszy. Te, które uznali za nieuleczalne, wysyłano do kliniki Spiegelgrund, a następnie zabijano. „Dzieci Aspergera” to przejmująca książka o tym, co człowiek może zrobić drugiemu – słabszemu. To również opowieść o człowieku wplątanym w morderczą ideologię i historia początków badań nad autyzmem, która zmusza do rozważań nad dziedzictwem hitlerowskiej nauki. [http://www.wydawnictwopoznanskie.com, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-94(100)"1939/1945":341.322.5 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-94(100)"1939/1945":341.322.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej