Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(14)
Forma i typ
Książki
(13)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(3)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(2)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(2)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(6)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(3)
Autor
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(2)
Miller Kelli (terapeutka)
(2)
Rebar Sarah
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baniel Anat
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Carter Cheryl R. (1962- )
(1)
Chmielewska Aleksandra (pedagogika)
(1)
Gertych Anita
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Jankowski Jacek
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kraczkowska Karolina (tłumacz)
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Leer Kristin
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Ostrowska Agnieszka (ilustratorka)
(1)
Pawlak Piotr (psychologia)
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Rost Małgorzata (tłumacz)
(1)
Serfontein Gordon (pediatra)
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wolff Robert R
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Światowska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko z ADHD
(13)
Zespół ADHD
(9)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Samokontrola
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Astma oskrzelowa
(1)
Bajkoterapia
(1)
Białaczka
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby układu pokarmowego
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cukrzyca
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Głuchota
(1)
HIV
(1)
Hemofilia
(1)
Leczenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Nauczanie dziecka przewlekle chorego
(1)
Nauczanie dziecka z ADHD
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Nowotwory
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Otyłość
(1)
Padaczka
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pediatria
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Problemy społeczne
(1)
Rehabilitacja dziecka przewlekle chorego
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Samopoznanie
(1)
Układ krążenia
(1)
Układ oddechowy
(1)
Wychowanie
(1)
Wzrost
(1)
Wątroba
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół Touretta
(1)
Zespół Turnera
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Poradnik dla rodziców
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Opowiadanie dla dzieci
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dorośli z ADHD uchodzą często za ludzi impulsywnych, leniwych, niecierpliwych, nerwowych, mających trudności z koncentracją i utrzymaniem porządku. Ale Kristin Leer, lekarka psychiatrii ze zdiagnozowanym ADHD, przekonuje, że zaburzenie to nie musi być wyrokiem – to może być twoja supermoc! Osoby z ADHD mają tak zwany mózg łowcy, cechują się kreatywnością i spontanicznością, a także emanują pozytywną energią, którą potrafią zarażać innych. Mają zdolność do osiągania niezwykłego stanu hiperskupienia i potrafią przyswoić niezwykłą ilość wiedzy w bardzo krótkim czasie. Autorka książki pokazuje ADHD z nowej perspektywy, sięga do współczesnych badań i teorii oraz proponuje techniki i strategie radzenia sobie z tym zaburzeniem w dorosłym życiu, a także omawia zalety posiadania nieneurotypowego mózgu.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka. Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; 3)
Projekt "Bajki bez barier" współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XXIV.
Hania jest pełna energii. Bieganie, huśtanie, wspinanie się na drzewa i drabinki to jest to, co lubi najbardziej. Jednak dziewczynka często działa szybciej niż myśli, przez co czasem wpada w kłopoty. Poza tym wokół Hani dzieją się dziwne rzeczy - różne przedmioty same spadają na podłogę, kredki znikają, a kapcie codziennie bawią się z nią w chowanego… „Żywe srebro” to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z ADHD, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [Światełko, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- II/Op (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Walka toczy się nieustannie o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika - terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem - udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD. [www.profit.24]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka G. Serfonteina "Twoje nadpobudliwe dziecko. Poradnik dla rodziców" to publikacja z pogranicza psychologii, pedagogiki i pediatrii. Autor jest z wykształcenia pediatrą i neurologiem. Studia wyższe ukończył w Toronto, od wielu lat pracuje w Australii w Royal Alexander Hospital w Sydney. Gordon Serfontein napisał tę książkę uwzględniając dwa rodzaje swoich doświadczeń: jako ojca kilkorga dzieci oraz lekarza-pediatry, który dotychczas miał pod swoją opieką około 8000 małych pacjentów.Autor książki pragnie zwrócić uwagę czytelników, głównie nauczycieli, rodziców i lekarzy na grupę dzieci, u których pojawiają się już na początku edukacji szkolnej określone trudności w uczeniu się. Dotyczą one mówienia, czytania, pisania, umiejętności matematycznych oraz takich procesów poznawczych, jak uwaga czy pamięć. Wymienionym trudnościom towarzyszą zazwyczaj zaburzenia w zachowaniu dzieci. Ten typ trudności w Uczeniu się G. Serfontein nazywa ogólnie zespołem Niedoboru i Zaburzenia Uwagi. Jest to rodzaj deficytu rozwojowego, który obejmuje około 20% chłopców i 8% dziewczynek (badania prowadzone w Australii). Główne cechy analizowanego zespołu zaburzeń to:- krótkotrwała uwaga- zwiększony poziom aktywności psychomotorycznej- impulsywność- brak koordynacji percepcyjnej- słaba pamięć krótkotrwała- problemy w kontaktach z rówieśnikami- zaburzenia snu- zmiany apetytu (niechęć do jedzenia lub objadanie się)- zaburzenia w mówieniu (ekspresji werbalnej)Istnieją dwie zasadnicze przyczyny analizowanych trudności w uczeniu się: ograniczenia związane ze statusem społeczno-ekonomicznym rodziców oraz zaburzenia w rozwoju funkcji poznawczych (fragmentaryczne deficyty w funkcjonowaniu mózgu dziecka).W kolejnych rozdziałach książki Doktor Serfontein charakteryzuje wymienione wyżej cechy syndromu Niedoboru i Zaburzeń Uwagi. Następnie wskazuje na rodzaje trudności, jakie mogą pojawić się u dzieci dotkniętych tym typem zaburzenia rozwojowego. Końcowa część książki została poświęcona prezentacji sposobów oddziaływań terapeutycznych, które można podejmować w stosunku do zdiagnozo-wanych wcześniej zaburzeń w funkcjonowaniu dziecka.Książka G. Serfonteina nie jest akademickim podręcznikiem opisującym pewien rodzaj zaburzeń w funkcjonowaniu poznawczym i społecznym, występującym głównie u chłopców. Natomiast jest to z pewnością publikacja napisana przez autora o dużym doświadczeniu praktycznym w pracy z dziećmi, który rozumie ich problemy oraz wie, co odczuwają rodzice dzieci mających poważne trudności w nauce szkolnej. Jest ona skierowana właśnie do nich, a także do nauczycieli i lekarzy, a więc osób, które mogą wspomagać rodziców w rozpoznawaniu zaburzeń i podejmowaniu systematycznych oddziaływań terapeutycznych i reedukacyjnych. Odnosi się wrażenie, że autor pragnie zwrócić na to zjawisko (używa określenia "ukryte kalectwo") uwagę wszystkich, którzy współtworzą środowisko społeczne dziecka i mają wpływ na jego edukację i rozwój. Książka została napisana przystępnie, klarownym i komunikatywnym językiem. Na końcu każdego rozdziału znajduje się krótkie podsumowanie w postaci spisu słów-pojęć o charakterze kluczowym, co dodatkowo ułatwia lekturę. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że G. Serfontein ujmuje problematykę zespołu Niedoboru i Zaburzeń Uwagi w sposób kompleksowy. W polskiej literaturze psychologicznej i pedagogicznej często oddzielnie analizuje się takie zjawiska w rozwoju dziecka, jak dysleksja czy nadpobudliwość, natomiast autor książki ujmuje te problemy w szerszym kontekście. Zwraca uwagę na fakt, że na przykład specyficznym trudnościom w czytaniu towarzyszą określone zaburzenia w zachowaniu dziecka. Nie można więc koncentrować uwagi podczas terapii tylko na reedukacji danego zaburzenia poznawczego, ale również konieczne jest wsparcie rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka. Zamieszczone w książce propozycje ćwiczeń i działań terapeutycznych, jakie można podejmować z dziećmi, są interesujące i różnorodne. Będą stanowić cenną pomoc w organizowaniu pracy terapeutycznej z dzieckiem przez nauczyciela. Autor książki podkreśla, że wczesne zdiagnozowanie specyficznych trudności w uczeniu się może stanowić formę profilaktyki zaburzeń zachowania, które u starszych uczniów często prowadzą do patologii społecznych [Prószyński i S-ka, 2003]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche)
ADHD. Podjąć wyzwanie Kompletny przewodnik dla rodziców, wydanie 2 – opis wydawcy Russell A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi, pomaga zrozumieć, czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym. Opracowana przez autora metoda wychowawcza – oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych technikach terapeutycznych – to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał. Przejrzysta struktura, przystępny język oraz bogactwo informacji zawartych w podręczniku pomogą rodzicom na całym świecie osiągnąć sukces wychowawczy. Dzięki tej książce: • zrozumiesz, czym jest ADHD, gdzie szukać informacji i pomocy, • nauczysz się efektywnie współpracować ze szkołą i instytucjami wspierającymi, • poznasz skuteczne metody wychowawcze niezbędne w budowaniu relacji z dzieckiem. [www.bonito.pl, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata.[www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 61 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616, MgC-1095 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bohaterem książeczki jest Baltazar – 7-letni łoś, który przez swoją ruchliwość i trudności z koncentracją uwagi ma wiele kłopotów. Jest przez to nielubiany w szkole i postrzegany jako niegrzeczne dziecko. Jak się jednak okazało po wizycie u specjalisty, łoś cierpi na ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niegrzeczne : historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera / Jacek Hołub. - Wydanie 2 poprawione. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2022. - 223, [8] stron ; 23 cm.
(Reportaż)
Jeżeli chcesz zobaczyć coś pod powierzchnią "złego" zachowania dzieci albo zrozumieć, z czym na co dzień borykają się rodzice pociech z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - książka "Niegrzeczne. Historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera" autorstwa Jacka Hołuba jest obowiązkową pozycją na Twojej półce. Niezrozumienie, złośliwe komentarze, wyśmiewanie, przemoc - oto, z czym muszą mierzyć się nie tylko dzieci z ADHD, zespołem Aspergera czy zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ale i ich rodzice. Zachowanie ich ukochanych dzieci na każdym kroku poddawane jest (zazwyczaj krytycznej) ocenie społeczeństwa. Oni sami są określani mianem złych, leniwych, nieudolnych, niezdolnych do "odpowiedniego" wychowania swoich pociech.[www.taniaksiazka.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci)
Skoro sięgasz po tę książkę, to zapewne jesteś rodzicem, opiekunem, nauczycielem lub terapeutą dziecka z ADHD. Najprawdopodobniej też masz świadomość, jak bardzo wyjątkowe są te dzieci. Bo w gruncie rzeczy mają one szczególne zdolności. Wyróżniają się niezrównaną kreatywnością, wrażliwością i humorem. Niestety dzieci z ADHD na pewnym poziomie zdają sobie sprawę ze swoich ograniczeń i mogą wchodzić w życie z negatywnym obrazem własnej osoby ? a takie postrzeganie siebie nie pomaga w rozwoju. Dlatego trzeba je wzmacniać i dodawać im pewności siebie. Kelli Miller pomoże twojemu dziecku zrozumieć, że ADHD wcale nie jest defektem czy wadą, a przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi może okazać się atutem. Autorka proponuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie. Dzięki tej książce twoje dziecko: ? zrozumie, czym jest ADHD; ? pozna swoje mocne i słabe strony; ? dowie się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami; ? pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie dobrych decyzji; ? nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb; ? uwierzy w siebie i w to, że może osiągnąć sukces. Dzieci z ADHD potrzebują leczenia, terapii i wsparcia przez kilkanaście lat. Ta ważna i niestety trudna do wprowadzenia w życie zasada nie tylko daje im szansę na wejście w dorosłość bez powikłań w postaci zaburzeń zachowania, depresji czy uzależnień, ale także pozwala na wykorzystanie posiadanych zdolności i uzyskanie dobrego wykształcenia. Jak w leczeniu każdego przewlekłego problemu zdrowotnego, tak samo w przypadku ADHD istotna jest kompleksowość oddziaływań. W leczeniu cukrzycy obok zażywania leków i stosowania diety ważny jest styl życia czy uprawianie sportu. W przypadku ADHD oprócz leków, terapii, pracy rodziców w domu i nauczycieli w szkole konieczne jest pokazywanie dzieciom ich mocnych stron i uczenie ich przezwyciężania trudności, a także wzmacnianie samooceny. Książka Kelli Miller pomoże zarówno rodzicom, jak i terapeutom rozmawiać z dzieckiem o ADHD i wspierać je. Jest niczym zbiór przepisów terapeutycznych, który można potraktować jako całościowy program, ale także jako źródło, do którego wraca się wielokrotnie w razie potrzeby. Autorka opisuje wiele pomysłów do pracy nad samooceną, nad lubieniem i akceptowaniem siebie. Nad dostrzeżeniem, że każdy z nas jest wyjątkowy, wiele potrafi, ma umiejętności, które warto rozwijać. Nad rozpoznaniem swoich problemów z koncentracją, nadruchliwością czy nadmierną impulsywnością. Podpowiada też, jak sobie radzić z tymi problemami. Uczy rozpoznawać i oswajać emocje. Są to ważne i pomocne umiejętności, które warto ćwiczyć. dr n. med. Artur Kołakowski specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor ADHD jest wyzwaniem, które dotyczy wielu dzieci. Niemalże w każdej klasie możemy spotkać co najmniej jednego ucznia z taką diagnozą. Dzięki badaniom wiemy, że ADHD wiąże się z odmienną ścieżką rozwoju mózgu, która sprawia, że mózg działa inaczej ? może powodować trudności w koncentracji, dużą aktywność, szybkie podejmowanie decyzji. Inne działanie nie oznacza jednak działania gorszego, o czym przypomina autorka tej książki. ADHD może być atutem oraz wiązać się z kreatywnością, wrażliwością i humorem, jeśli tylko nauczymy dotknięty nim mózg działania w świecie osób neurotypowych. Jak dobrze dobrane okulary pomagają, gdy ma się wadę wzroku, tak wiedza i odpowiednie umiejętności pomagają lepiej sobie radzić z objawami ADHD. Zamieszczone w tej książce proste, przemyślane gry i zabawy, w połączeniu ze wspierającą młodego czytelnika psychoedukacją, pozwalają dziecku opanować takie umiejętności. Karolina Ziegart-Sadowska psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci)
Skoro sięgasz po tę książkę, to zapewne jesteś rodzicem, opiekunem, nauczycielem lub terapeutą dziecka z ADHD. Najprawdopodobniej też masz świadomość, jak bardzo wyjątkowe są te dzieci. Bo w gruncie rzeczy mają one szczególne zdolności. Wyróżniają się niezrównaną kreatywnością, wrażliwością i humorem. Niestety dzieci z ADHD na pewnym poziomie zdają sobie sprawę ze swoich ograniczeń i mogą wchodzić w życie z negatywnym obrazem własnej osoby ? a takie postrzeganie siebie nie pomaga w rozwoju. Dlatego trzeba je wzmacniać i dodawać im pewności siebie. Kelli Miller pomoże twojemu dziecku zrozumieć, że ADHD wcale nie jest defektem czy wadą, a przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi może okazać się atutem. Autorka proponuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie. Dzięki tej książce twoje dziecko: ? zrozumie, czym jest ADHD; ? pozna swoje mocne i słabe strony; ? dowie się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami; ? pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie dobrych decyzji; ? nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb; ? uwierzy w siebie i w to, że może osiągnąć sukces. Dzieci z ADHD potrzebują leczenia, terapii i wsparcia przez kilkanaście lat. Ta ważna i niestety trudna do wprowadzenia w życie zasada nie tylko daje im szansę na wejście w dorosłość bez powikłań w postaci zaburzeń zachowania, depresji czy uzależnień, ale także pozwala na wykorzystanie posiadanych zdolności i uzyskanie dobrego wykształcenia. Jak w leczeniu każdego przewlekłego problemu zdrowotnego, tak samo w przypadku ADHD istotna jest kompleksowość oddziaływań. W leczeniu cukrzycy obok zażywania leków i stosowania diety ważny jest styl życia czy uprawianie sportu. W przypadku ADHD oprócz leków, terapii, pracy rodziców w domu i nauczycieli w szkole konieczne jest pokazywanie dzieciom ich mocnych stron i uczenie ich przezwyciężania trudności, a także wzmacnianie samooceny. Książka Kelli Miller pomoże zarówno rodzicom, jak i terapeutom rozmawiać z dzieckiem o ADHD i wspierać je. Jest niczym zbiór przepisów terapeutycznych, który można potraktować jako całościowy program, ale także jako źródło, do którego wraca się wielokrotnie w razie potrzeby. Autorka opisuje wiele pomysłów do pracy nad samooceną, nad lubieniem i akceptowaniem siebie. Nad dostrzeżeniem, że każdy z nas jest wyjątkowy, wiele potrafi, ma umiejętności, które warto rozwijać. Nad rozpoznaniem swoich problemów z koncentracją, nadruchliwością czy nadmierną impulsywnością. Podpowiada też, jak sobie radzić z tymi problemami. Uczy rozpoznawać i oswajać emocje. Są to ważne i pomocne umiejętności, które warto ćwiczyć. dr n. med. Artur Kołakowski specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor ADHD jest wyzwaniem, które dotyczy wielu dzieci. Niemalże w każdej klasie możemy spotkać co najmniej jednego ucznia z taką diagnozą. Dzięki badaniom wiemy, że ADHD wiąże się z odmienną ścieżką rozwoju mózgu, która sprawia, że mózg działa inaczej ? może powodować trudności w koncentracji, dużą aktywność, szybkie podejmowanie decyzji. Inne działanie nie oznacza jednak działania gorszego, o czym przypomina autorka tej książki. ADHD może być atutem oraz wiązać się z kreatywnością, wrażliwością i humorem, jeśli tylko nauczymy dotknięty nim mózg działania w świecie osób neurotypowych. Jak dobrze dobrane okulary pomagają, gdy ma się wadę wzroku, tak wiedza i odpowiednie umiejętności pomagają lepiej sobie radzić z objawami ADHD. Zamieszczone w tej książce proste, przemyślane gry i zabawy, w połączeniu ze wspierającą młodego czytelnika psychoedukacją, pozwalają dziecku opanować takie umiejętności. Karolina Ziegart-Sadowska psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest problematyce funkcjonowania dzieci z ADHD oraz ich rodzin. Przedstawiono w niej interdyscyplinarne spojrzenie na istotę zaburzenia w odniesieniu do najnowszych koncepcji biologicznych, psychologicznych i pedagogicznych. Poruszono najważniejsze zagadnienia dotyczące etiologii, symptomatologii, a także wsparcia i terapii dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Rozważania na temat rodziny podjęto w ujęciu systemowym, zakładającym wzajemność wpływów wszystkich członków stanowiących system rodzinny. Na podstawie przeprowadzonych badań nakreślono warunki wychowawcze typowe dla rodzin z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Wyodrębniono charakterystyczne cechy funkcjonowania społecznego, edukacyjnego oraz emocjonalnego dzieci z ADHD, a także podjęto próbę zdiagnozowania sytuacji psychospołecznej ich rodzeństwa. Zebrany materiał umożliwił także przybliżenie czynników wpływających na relacje między rodzeństwem. Dzięki przyjęciu takiej perspektywy badawczej podkreślono znaczenie problemów każdego członka rodziny, w której wychowywane jest dziecko z dysfunkcją. Praca jest interesującym, opartym o badania autorskie źródłem do wykorzystania zarówno przez teoretyków i praktyków podejmujących działania mające na celu wspieranie procesu terapeutycznego dzieci z ADHD i innymi zaburzeniami w rozwoju. [ksip.osdw.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
W ostatnich latach znacznie zwiększyła się grupa dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi, mająca specyficzne potrzeby w zakresie opieki medycznej, psychologicznej, a także edukacji. Nauczyciele, a zwłaszcza wychowawcy powinni być przygotowani do pracy z takimi uczniami. Autorzy książki, odpowiadając na tę potrzebę, dostarczają podstawowych informacji o istocie, przyczynach i specyfice najczęściej występujących chorób przewlekłych oraz ich wpływie na dziecko i jego funkcjonowanie w szkole. Udzielają praktycznych wskazówek na temat wspierania rozwoju uczniów z chorobami przewlekłymi oraz uczą, jak należy postępować w przypadku, gdy w czasie pobytu w szkole nasilają się objawy choroby, stanowiące zagrożenie dla zdrowia i życia uczniów. Książka może jednocześnie pełnić funkcję poradnika dla nauczycieli kształcących dzieci z chorobami przewlekłymi, jak i podręcznika akademickiego, przydatnego w kształceniu studentów w zakresie pedagogiki terapeutycznej i kształcenia integracyjnego. Jeśli do grona potencjalnych czytelników dołączymy także rodziców tych dzieci, to łatwo dostrzeżemy, że proponowana praca ma charakter dość uniwersalny i może liczyć na stosunkowo duże grono odbiorców, co należy z pewnością do jej zalet. (Z recenzji dr. hab. Grzegorza Szumskiego) [www.lubimyczytac.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej