Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(342)
Forma i typ
Książki
(340)
Publikacje naukowe
(57)
Publikacje dydaktyczne
(32)
Publikacje fachowe
(22)
Poradniki i przewodniki
(6)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(314)
dostępne
(126)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(62)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(15)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(13)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(21)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(21)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(281)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(21)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(24)
Autor
Szuścik Urszula
(19)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(16)
Fuks Agata
(11)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(8)
Gajdzica Zenon
(7)
Skorek Ewa Małgorzata
(7)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(7)
Gajda Janusz (1933- )
(6)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(5)
Kaczmarek Bogusława Beata
(5)
Konieczna Ewelina J
(5)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(5)
Rottermund Jerzy
(5)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(5)
Klinik Anna
(4)
Marszałek Katarzyna (1980- )
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Wyczesany Janina (1937- )
(4)
Bielski Janusz (pedagog)
(3)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Grzybowski Przemysław
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Murzyn Andrzej (1955- )
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Plopa Mieczysław (1948- )
(3)
Ptaszek Grzegorz
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Szybist Joanna
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Cabała Monika
(2)
Chybicka Aneta
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Cichosz Mariusz (1960- )
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka (socjolożka)
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Hajduk Barbara
(2)
Hajduk Edward
(2)
Kamysz-Figa Dorota
(2)
Kmita Danuta
(2)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Michałowski Stanisław Czesław
(2)
Niewola Dorota
(2)
Nowosad Inetta
(2)
Ochoczenko Helena
(2)
Pawlak Piotr (psychologia)
(2)
Piszczek Małgorzata
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szafrańska Anna (1990- )
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Szyszka Katarzyna
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zierkiewicz Edyta (1968- )
(2)
Adamczyk Monika D
(1)
Adamek Irena
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Andrzejewska Anna (socjolog)
(1)
Apanel Danuta
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bala Joanna
(1)
Baranowska-Liese Alina
(1)
Barczyk Angelika
(1)
Barczyk Piotr Paweł (pedagogika)
(1)
Barragán Medero Fernando
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartoszewska Emilia (medycyna)
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bednarek Józef
(1)
Beniak Ewa Tatiana (1973- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937-)
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Białożyt Katarzyna
(1)
Bidziński Karol (pedagogika)
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Biedrońska Elżbieta (logopeda)
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda)
(1)
Blada Ewa
(1)
Blusz Krzysztof
(1)
Boczkowska Magdalena (1984- )
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Borowska Teresa (1945-2009)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bryła Maria
(1)
Budniak Alina
(1)
Bukowski Kazimierz (1933-1999)
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(160)
2000 - 2009
(137)
1990 - 1999
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(87)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(341)
Język
polski
(342)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
Szkoły wyższe
(7)
Logopedzi
(6)
Przedszkola
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Pedagodzy
(4)
Dzieci
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
9-13 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Pracownicy placówek resocjalizacyjnych
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Studenci resocjalizacji
(1)
Słuchacze kierunków pedagogicznych
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(30)
Nauczanie początkowe
(25)
Wychowanie przedszkolne
(22)
Wychowanie
(21)
Osoby z niepełnosprawnością
(16)
Pedagogika
(15)
Metody nauczania
(14)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Rodzina
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Myślenie twórcze
(10)
Młodzież
(10)
Psychologia dziecka
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością
(9)
Nauczyciele
(9)
Nauczanie osób z niepełnosprawnością
(8)
Dzieci
(7)
Metody wychowawcze
(7)
Uczniowie
(7)
Zwalczanie niepowodzeń szkolnych
(7)
Środki masowego przekazu
(7)
Integracja społeczna
(6)
Język polski
(6)
Nauczanie
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Psychoterapia
(6)
Arteterapia
(5)
Autyzm
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Harcerstwo
(5)
Jąkanie
(5)
Kształcenie
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Socjologia
(5)
Socjologia rodziny
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Antropologia filozoficzna
(4)
Antropologia społeczna
(4)
Bajkoterapia
(4)
Biblioterapia
(4)
Diagnostyka medyczna
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Edukacja medialna
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Korekcja mowy
(4)
Kreatywność
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Kultura masowa
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Psychologia
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Szkolnictwo
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zespół ADHD
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dogoterapia
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Dziecko z zespołem Downa
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Kinezyterapia
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Małżeństwo
(3)
Motywacja
(3)
Młodzież niedostosowana społecznie
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pedagodzy
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Polityka oświatowa
(3)
Prawa dziecka
(3)
Prawo
(3)
Przedszkola
(3)
Psychologia pracy
(3)
Socjalizacja
(3)
Wartość
(3)
Wymowa
(3)
Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej
(3)
Świetlice szkolne
(3)
Adopcja
(2)
Animacja kultury
(2)
Anoreksja
(2)
Dobro dziecka
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Filozofia
(2)
Innowacje
(2)
Temat: czas
2001-
(31)
1901-2000
(28)
1989-2000
(12)
1801-1900
(7)
1945-1989
(4)
2001-0
(3)
1901-
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1918-1939
(1)
1939-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(30)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. myślenicki, gm. Pcim)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie
(1)
Województwo pomorskie (1999-)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(28)
Podręcznik
(18)
Praca zbiorowa
(18)
Wydawnictwa popularne
(15)
Opracowanie
(14)
Poradnik
(13)
Materiały konferencyjne
(11)
Raport z badań
(9)
Monografia
(7)
Literatura polska
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Poezja dziecięca polska
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Antologia
(2)
Biografia
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Encyklopedia
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Sztuka
(2)
Słownik
(2)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(2)
Wydawnictwo źródłowe
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Cytaty
(1)
Czasopismo kobiece
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Fantastyka
(1)
Film polski
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Kodeks etyczny
(1)
Konferencje
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka-zabawka
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura modernizmu
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(1)
Muzyka polska
(1)
Pamiętniki i wspomnienia polskie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść dziecięca polska
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca magisterska
(1)
Program nauczania
(1)
Przyrzeczenie harcerskie
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje źródłowe
(1)
Scenariusz imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Statut
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wiersze
(1)
Zagadki polskie
(1)
Zjazdy (typ pulikacji)
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Żywot
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(63)
Socjologia i społeczeństwo
(25)
Psychologia
(20)
Medycyna i zdrowie
(13)
Historia
(8)
Językoznawstwo
(6)
Filozofia i etyka
(4)
Literaturoznawstwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeµstwo
(1)
342 wyniki Filtruj
Nuty
CD
W koszyku
Śpiewnik zawiera wybór 57 popularnych piosenek, wraz z zapisem nutowym oraz kolorowymi ilustracjami Kazimierza Wiśniaka. Wśród zaproponowanych piosenek możemy znaleźć m.in. Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie, Krakowiaczek jeden, Bajka iskierki, Mam chusteczkę haftowaną. Znajdźmy chwilę czasu, zajrzyjmy do śpiewnika i zaśpiewajmy z naszymi dziećmi piosenki, które śpiewali nasi dziadkowie, kiedy byli mali. Dla ułatwienia do książki dołączone są 2 płyty CD: jedna wersja z 51 piosenkami, a druga z wersją instrumentalna-karaoke. [www.merlin.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-78 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5 - 78 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.2 - 78/Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Downa to powszechnie znana choroba uwarunkowana genetycznie. Niemal każdy człowiek potrafiłby rozpoznać i wymienić jej widoczne cechy. Interesują się nią zarówno badacze z różnych dziedzin nauki, jak i praktycy zajmujący się usprawnianiem różnych aspektów życia osób nią dotkniętych. Na świecie powstało wiele stowarzyszeń i fundacji poświęconych problemom osób z zespołem Downa i ich rodzinom/opiekunom. Wydawane są czasopisma związane z tym zaburzeniem: „Down Syndrome, Research and Practice”, „Down Syndrome Quarterly”, „Bardziej Kochani”. W 2006 roku Stowarzyszenie Down Syndrome International w ramach kampanii informującej społeczeństwo o tej chorobie i problemach doświadczanych przez osoby z zespołem uchwaliło 21 marca Światowym Dniem Zespołu Downa. [impulsoficyna.pl, 2015
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci. [Impils, 2019].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-26306, W-37 (2 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 37 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-421, C-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Edyty Zierkiewicz to dojrzałe i wielostronne studium dotyczące ważnego społecznie i bardzo interesującego naukowo fenomenu edukacyjnej funkcji prasy (i szerzej kultury) popularnej, w recenzowanej pracy badane na przykładzie konstruowania dyskursu choroby (rak piersi). Analizy autorki są wielostronne, interdyscyplinarne, a mimo to udało jej się zachować wyraźną i bardzo klarowną formę narracji pozwalającą na niezakłóconą i niemal linearną, systematycznie prowadzoną przez strukturę tekstu lekturę. (…). Jest to ważne i poznawczo bardzo interesujące studium dyskursu medialnego jako dyskursu pedagogicznego, informacyjnie i interpretacyjne „gęste od znaczeń” i otwierające wiele nowych perspektyw badawczych. Prof. dr hab. Tomasz Szkudlarek, Uniwersytet Gdański. [www.empik.com, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wręcz imponującym zbiorem wiedzy na temat osób z zespołem Downa, przy tym jest to wiedza najbardziej kompetentna, została bowiem ujęta "od wnętrza" tychże osób oraz najbliższych członków rodziny, z którymi dzielą one swoje codzienne życie. Jest to wiedza "gorąca", ponieważ zastosowana metoda narracji biograficznej pozwala na ujawnienie tego, co zazwyczaj skrywane przed otoczeniem, a niekiedy i przed samym sobą. [...] Oprócz tej pasjonującej części obejmującej narracje książka zawiera bardzo obszerną wiedzę na temat zespołu Downa, zarówno historyczną, jak i medyczną, psychologiczną czy pedagogiczną, zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Z recenzji prof. zw. dr hab. Ireny Obuchowskiej [merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wartości wyznaczają horyzont rozwoju człowieka. (…) Młody człowiek otwiera się na wartości, zwykle w specyficzny tylko dla siebie sposób. Bywa, że deterministyczne nastawia się na ideał, pragnie być najlepszy, podziwiany, ważny. Sposób bycia i wyrażania siebie jest zatem odpowiedzią na tę potrzebę i daje również obraz tego, co jest dla niego prymarne, a więc wartościowe. Z tego też powodu, mając na uwadze istotne funkcje wartości, w wymiarze zarówno subiektywnym, jak i obiektywnym, podjęto próbę ustalenia, na czym koncentruje się młodzież licealna. (…) w perspektywie problematyki podjętej w tej książce ważne było również poznanie, w jakim zakresie młodzież doświadcza lub doświadczała samotności i jak sobie z nią radzi. Nie bez powodu dociekano również zainteresowań i pasji młodzieży, które wypełniają jej wolny czas, a ponadto stanowią podstawę i przestrzeń rozwoju, autoafirmacji i samourzeczywistnienia. […] Przedmiot badań stanowiły zatem trzy kategorie: wartości, samotność i pasje. [impulsoficyna.com.pl, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-316 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okresy literackie : praca zbiorowa / pod red. Jana Majdy. - Wyd. nowe (5), zm. i uzup. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. Text, 1994. - 437, [3] s. ; 24 cm.
Na s. red.: Wyd. nowe (5) zm. i uzup., na okł. wyd. nowe popr. i poszerz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdz. VII zawiera wybór tekstów innych aut.
Tekst częśc. tł. z ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-26255, W-37 (2 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-461, C-37 (2 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wybór źródeł do dziejów ruchu harcerskiego ; 1)
„Wybór źródeł do dziejów ruchu harcerskiego w Polsce Ruch harcerski w latach 1980-1989” jest kontynuacją serii wydawniczej wydanej nakładem Oficyny Wydawniczej „Impuls”, dotyczących dziejów organizacji harcerskich od chwili powstania stowarzyszeń do czasów współczesnych: - z 2014 r. trzytomowego „Wyboru źródeł do dziejów ZHP”. Tom I Utworzenie ogólnopolskiego Związku Harcerstwa Polskiego i czas próby ruchu harcerskiego (1918-1944), Tom II Walka, sowietyzacja, odwilż, kryzys i upadek (1944-1988), Tom III Odrodzenie, lata demokracji (1989-2014) - z 2016 r. „Dziedzictwo, którego nie można odrzucić. Próba interpretacji wybranych źródeł z lat 1918-2015 do dziejów Związku Harcerstwa Polskiego”. -z 2017 r. trzytomowego „Wyboru źródeł do dziejów ZHR”, Tom I, Utworzenie i rozwój Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej 1989-1999, Tom II, Rozwój Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej 2001-2016, Tom III, Statuty oraz komentarze, dokumenty, dotyczące Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego 1989-2016, Opublikowanie tych źródeł ma na celu udostępnienie szerszemu gronu czytelników materiałów dostępnych jak dotąd nielicznym. Chcę w ten sposób ułatwić zainteresowanym studia nad dziejami ruchu harcerskiego przez samodzielną lekturę i własną interpretację zgromadzonych dokumentów. Umieściłam tu źródła odnalezione podczas kwerend przeprowadzonych w latach 2014-2016 w zasobach Archiwum Akt Nowych w Warszawie (AAN), Archiwum ZHR w Warszawie przy ulicy Litewskiej, na stronach internetowych ZHR, we wcześniejszych publikacjach zawierających źródła oraz zasobach kolekcjonerów. Niniejszy „Wybór źródeł do dziejów ruchu harcerskiego w Polsce. Ruch harcerski w latach 1980-1989” składa się z dwóch rozdziałów: 1. Dyskusje „harcerskie”; 2. Stanowiska władz państwowych, kościelnych, organizacji w sprawie organizacji harcerskich. Tom niniejszy mieści w sobie dokumentację obrazującą dyskusję wewnątrz i poza środowiskiem harcerskim na temat kształtu ruchu harcerskiego w nowej rzeczywistości społecznej w latach 1980-1989. Są to materiały, które odnalazłam w czasie kwerend prowadzonych przy okazji pracy nad serią „Wybór źródeł do dziejów Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej”. Jednakże nie zdecydowałam się na włączenie do niej poniższych materiałów, stąd pomysł na osobną serię „Wybór źródeł do dziejów ruchu harcerskiego w Polsce. Ruch harcerski w latach 1980-1989”, w której mam nadzieję, w kolejnych latach pojawią się następne tomy. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-329.78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wybór źródeł do dziejów Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej ; 3)
e względu na obszerność i dużą liczbę materiałów do dziejów ZHR zrezygnowałam z zamieszczenia ich wszystkich i skoncentrowałam się tylko na wybranych, dlatego każdy tom zawiera dokumenty sklasyfikowane według następujących kategorii: - w tomie pierwszym i drugim zamieszczono dokumentację Zjazdów ZHR, pozjazdowe decyzje władz ZHR (ze względu na ogrom materiałów źródłowych zamieściłam tu tylko źródła odnoszące się do ideologii ZHR, współpracy z innymi organizacjami, stosunków z instytucjami państwowymi; pominęłam np. zagadnienia finansów stowarzyszenia, odznak, wydawnictw, tzw. działalności dotyczącej „Wschodu”; uchwały, wnioski i stanowiska dotyczące Statutu, Przyrzeczenia i Prawa Harcerskiego umieściłam w tomie ich dotyczącym) oraz inne dokumenty, takie jak listy, informacje, komunikaty, uchwały, apele; - do tomu trzeciego weszły statuty ZHR, komentarze i inne dokumenty dotyczące Przyrzeczenia i Prawa Harcerskiego. [www.impulsoficyna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-329.78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 316 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 316 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-617, C-316.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Edukację alternatywną można postrzegać jako swoistą reakcję obronną rodziców, uczniów, nauczycieli, a także badaczy na masowy charakter edukacji, obecną w niej przemoc strukturalną, symboliczną, przejawy ukrytego programu. Pojęcie edukacji alternatywnej weszło na dobre do języka współczesnej polskiej pedagogiki – nie tylko za sprawą praktyk edukacyjnych odmiennych od masowego kształcenia, ale także publikacji: monografii, prac zbiorowych i artykułów. Pierwsze z nich pojawiły się na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku, gdy opadła ideologiczna kurtyna izolująca nas od zachodniej myśli pedagogicznej. Dopiero wtedy możliwe było upowszechnienie na przykład: montessoriańskiej, freinetowskiej, waldorfskiej, antypedagogicznej czy gestaltowskiej myśli i praktyki, a także tekstów Ivana Illicha, Johna Holta, Hubertusa von Schoenebecka i wielu innych autorów. Podkreślić trzeba szczególną rolę Bogusława Śliwerskiego, który jest nie tylko współredaktorem niniejszej książki, ale od wielu lat także promotorem i propagatorem ruchu odnowy edukacji, aktywnym organizatorem cyklu międzynarodowych konferencji poświęconych edukacji alternatywnej, autorem monografii i redaktorem naukowym pierwszych publikacji zbiorowych na ten temat. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiem z Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie. Wzrost średniej długości życia w ogólnej populacji powoduje zwiększająca się liczbę osób starszych z ZD, co wiąże się ze średnią długością ich życia, która obecnie wynosi około 57 lat. Przesunięcia demograficzne w gronie osób z ZD wskazuje, że w niedalekiej przyszłości będzie to bardzo liczna grupa ludzi dorosłych, potrzebujących wsparcia. Obecny kryzys systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie, który generalnie nie jest przygotowany na zmieniającą się sytuację, musi nie tylko napawać troską, ale motywować do podjęcia celowych działań. Słowa T. Sobolewskiego (2009) mogą bez wątpienia być ilustracją (wyartykułowanych, bądź też nie) przemyśleń wielu rodziców dorastających i dorosłych dzieci z zespołem Downa. Niebagatelne znacznie ma fakt, że osoby dorosłe z ZD są podwójnie pokrzywdzone przez los, ponieważ śmierć osób najbliższych, jakimi są rodzice, powoduje utratę najbliższego środowiska, konieczność opuszczenia miejsca zamieszkania i przeprowadzenie się do nowej grupy społecznej i nowego miejsca, jakim w Polsce jest najczęściej instytucja Domu Pomocy Społecznej. Sytuacja ludzi starszych z zespołem Downa nasuwa jedno bardzo proste (choć trudne w realizacji) wyzwanie: należy szukać nowych rozwiązań, które dla tych osób oraz ich rodzin będą najlepsze tj. będą spełniały podstawowe prawo każdego człowieka - prawo do godnego życia. To zadanie należy podjąć niezwłocznie. Publikacja podzielona jest na rozdziały poświęcone kolejno problemom biologicznym, psychologicznym, edukacyjnym, społeczno-zawodowym a ostatni refleksjom rodzeństwa dorosłych osób z zespołem Downa. [impulsoficyna.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła – przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii Edukacja małego dziecka – zatytułowanym Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając „do korzeni”, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do „nieobecnych dyskursów” – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli. W części pierwszej – Współczesny nauczyciel wobec zmiany w edukacji – autorzy tekstów podejmują ważne kwestie związane z budowaniem autorytetu nauczyciela, ze stylami i metodami jego pracy pedagogicznej zarówno w przedszkolach, jak i szkołach. Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, autorzy wskazują w swoich artykułach na sposoby ich rozpoznania oraz uwzględniania w praktyce pedagogicznej. Podkreślają wagę właściwej komunikacji między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. Przedstawiają możliwości wdrożenia w polskich szkołach wartościowych koncepcji i systemów kształcenia, mniej lub bardziej znanych w światowych systemach edukacyjnych. Teksty zawarte w części drugiej, zatytułowanej Rodzic – dziecko – nauczyciel w aktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej, odnoszą się do zagadnienia współpracy rodziców (i rodziny) z nauczycielami pracującymi w przedszkolach i szkołach. Ukazano w nich znaczenie dzieciństwa spędzanego w rodzinie, przedszkolu i szkole oraz wagę udziału rodziców w edukacji dzieci. Przedstawiono dylematy rodziców związane z pójściem dziecka do przedszkola, podjęciem przez nie obowiązku szkolnego oraz ich poglądy na temat osoby nauczyciela. Podjęto wątek zmiany w komunikacyjnej przestrzeni edukacji, a także problematykę uwarunkowań i implikacji współczesnego wychowania w rodzinie w kontekście „zatracenia” w cyberprzestrzeni czy nieharmonijnego rozwoju dzieci oraz zagadnienie kryteriów oceny warunków rozwoju dzieci w rodzinie. Oddając do rąk Czytelników ten tom, wyrażamy nadzieję, że jego lektura będzie przyczynkiem do podjęcia lub pogłębienia badań nad dzieciństwem i edukacją małego dziecka. Beata Oelszlaeger-Kosturek [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tom 13 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty oświatowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.Kolejna część została zatytułowana Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej. Zebrane w niej artykuły prezentują propozycje ukierunkowane na zagadnienia (podobnie jak w edukacji dzieci w wieku do 6 lat) związane z koniecznością odejścia od przekazywania wiedzy na rzecz rozumienia procesu nauczania uczenia się jako postrzegania dziecka z naturalną ciekawością świata, aby mogło stawać się silną, znającą siebie jednostką, ale potrafiącą również współpracować z innymi i dla innych. Ważny jest wielostronny rozwój dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej poprzez odpowiednie wspieranie jego samodzielności, aktywności i kreatywności, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni edukacyjnej. [www.merlin.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Opracowania zamieszczone w niniejszej publikacji poświęcone są kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa – propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem. Druga część, zatytułowana Wychowanie międzykulturowe małego dziecka – doświadczenia polskie i zagraniczne, prezentuje zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją międzykulturową. [www.pedagogiczna.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej