Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(63)
Forma i typ
Książki
(62)
Poradniki i przewodniki
(18)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(38)
dostępne
(28)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(19)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(10)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(34)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(5)
Autor
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(8)
Kaczorowska-Bray Katarzyna (logopeda)
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(6)
Milewski Stanisław (1956- )
(5)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(3)
Delaney Tara
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Jaroszewski Karol (tłumacz)
(3)
Kranowitz Carol Stock (wychowanie przedszkolne)
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(2)
Kuczkowski Jerzy (otolaryngolog)
(2)
Lawendowski Rafał
(2)
Melillo Robert
(2)
Odowska-Szlachcic Bożena
(2)
Pikiel Sylwia (tłumaczka)
(2)
Sher Barbara (1935- )
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Voss Angie
(2)
Andrews June
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baniel Anat
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bochenek Emilia (tłumaczka)
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Castellon Siena
(1)
Cieślik Elżbieta (filolożka)
(1)
Delahooke Mona (psycholożka)
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Francesetti Gianni (psychiatra)
(1)
Franke Ulrike (1946- )
(1)
Gecele Michela (1965- )
(1)
Gibiński Maciej
(1)
Green Shannon
(1)
Griffin Simone
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna (tłumaczka)
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kalita Lech
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kamrowska Joanna Angelika (tłumacz)
(1)
Kazek Beata
(1)
Kipp Katherine
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Knapp Julie
(1)
Kotowska Adrianna (tłumaczka)
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Majcher Karolina (tłumacz)
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Masłowska Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mitchell David R. (1938- )
(1)
Mizerska Renata (1972- )
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porter Joseph (pedagog)
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Roubal Jan (1971- )
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sandler Dianne
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Shaffer David Reed (1946- )
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Speck Otto (1926-2023)
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Sørensen Patricia (tłumacz)
(1)
Teitelbaum Osnat
(1)
Teitelbaum Philip
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Uściłowska Anna
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Welsche Mone (1971- )
(1)
Wilde Kate C
(1)
Wojciechowska Justyna (pedagogika)
(1)
Wojtaś Martyna (tłumaczka)
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Xaiz Cesarina (psycholożka)
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zakrzewska Izabela (tłumaczka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(62)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(60)
nieznany (0 p)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(15)
Nauczyciele
(8)
Logopedzi
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Pedagodzy
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dziewczęta
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Koordynatorzy do spraw edukacji specjalnej
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Przedszkole
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Dziecko autystyczne
(12)
Logopedia
(10)
Autyzm
(9)
Zaburzenia mowy
(7)
Dzieci
(6)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(6)
Terapia zabawą
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Czytanie
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Otępienie
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia
(2)
Uczenie się
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Afazja
(1)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Choroby mózgu
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagniostyka logopedyczna
(1)
Diagnostyka logopedyczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci zaniedbane
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Geragogika
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Indywidualizm (psychologia)
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jąkanie
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Leczenie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczanie
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neuropsychologia
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Niemowlę
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Prawo
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samookaleczenie
(1)
Socjoterapia
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Współczucie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Opracowanie
(8)
Podręcznik
(7)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Gry i zabawy
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Muzyka
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Encyklopedia
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(24)
Edukacja i pedagogika
(20)
Medycyna i zdrowie
(20)
Językoznawstwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Celem tej książki jest ukazanie koncepcji Sherborne jako ugruntowanego teoretycznie podejścia z zakresu ukierunko­wanej na relacje pedagogiki ruchu oraz jego rozszerzenie. Oprócz przystępnego i wyczerpującego wprowadzenia publikacja zawiera konkretne wskazówki oraz dokładny opis aktywności i zabaw w odniesieniu do określonych elementów składowych koncepcji Weroniki Sherborne. Dzięki temu praktykujący pedagodzy oraz studenci mają możliwość zapoznania się z praktyczną stroną tej metody, przydatnej w pracy zarówno z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami zachowania, jak i z osobami, których rozwój przebiega prawidłowo. Korzystanie z książki ułatwia jej przejrzysta struktura oraz zdjęcia przedstawiające ćwiczenia.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przewodnik dla rodziców, którzy zmagają się z kładzeniem dziecka spać, treningiem toaletowym, napadami złości, biciem i innymi wyzwaniami życia codziennego. Książka stanowi zbiór praktycznych, prostych i precyzyjnych porad, których potrzebuje rodzic dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka krok po kroku podpowiada: - jak bez zbędnych nacisków nauczyć dziecko korzystania z toalety, - jak sprawić, żeby dziecko przesypiało całą noc w swoim łóżku, - co zrobić, kiedy dziecko ma napad złości i zaczyna bić i gryźć, - jak - bez kłótni - wprowadzić do jadłospisu dziecka nowe pokarmy. Czerpiąc z wieloletniego doświadczenia, Kate Wilde omawia codzienne problemy i przedstawia sprawdzone rozwiązania, które pozwolą sprostać domowym wyzwaniom i uzyskać harmonię. [www.gandalf.com.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: - Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? - Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? - Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? - Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej? [www.slowianin.de, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zachowania autoagresywne występują u prawie połowy osób z autyzmem i stanowią jeden z najbardziej wyniszczających problemów, a zarazem najtrudniejszych do wyeliminowania. Autoagresja może przejawiać się w różnych formach – dana osoba może na przykład uderzać głową, gryźć się w ręce, ciągnąć się za włosy lub nadmiernie się drapać. Medyczne i behawioralne badania nad zachowaniami autoagresywnymi są prowadzone od ponad pięćdziesięciu lat, jednak wciąż wielu specjalistów i rodziców nie zna szerokiego spektrum przyczyn tych zachowań ani dostępnych możliwości terapii. Autorzy niniejszego tomu – wybitni badacze i praktycy – przedstawiają kompletną analizę zachowań autoagresywnych przejawianych przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub powiązanymi zaburzeniami rozwoju, a także prezentują różnorodne metody terapii. „Książka ta łączy podejście medyczne, biomedyczne i behawioralne. To podstawowa lektura dla rodziców, nauczycieli, terapeutów i lekarzy, którzy pracują z osobami przejawiającymi zachowania autoagresywne”. Z przedmowy Temple Grandin [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.97 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.[Grupa Wydawnicza Harmonia]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych. [Harmonia Universalis, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciele na całym świecie poszukują skutecznych metod nauczania, również w klasach integracyjnych. Ta unikalna pozycja jest nieocenionym źródłem informacji dla pedagogów, którzy mogą nie mieć czasu lub chęci na zajmowanie się badaniami teoretycznymi, ale którzy chcieliby mieć pewność, że stosowane przez nich strategie nauczania są najskuteczniejszymi i najnowocześniejszymi dostępnymi metodami. Każda z dwudziestu siedmiu strategii opisanych w tej książce oparta jest na solidnych podstawach badawczych i sprawdzonych teoriach, posiada jasne wskazówki dotyczące implementacji i uzupełniona jest w stosownych przypadkach o ostrzeżenia. Ujęte zostały jedynie te studia, które mają w sobie autentyczny potencjał poprawy strategii stosowanych przez nauczycieli i które faktycznie mogą ułatwić naukę oraz uzyskiwanie dobrych efektów społecznych dla wszystkich uczniów w szkole. Niniejsza publikacja jest podstawową lekturą dla każdego, kto interesuje się – zawodowo lub teoretycznie – udokumentowanymi strategiami nauczania dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi – niezależnie, czy jest to student pedagogiki, czy wykwalifikowany nauczyciel, szkoleniowiec, psycholog edukacyjny, koordynator do spraw edukacji specjalnej, konsultant czy badacz. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka Integracja sensoryczna w autyzmie ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawiera propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii. W aneksach umieszczono spis akcesoriów przydatnych podczas terapii – zabawek, pomocy i przedmiotów codziennego użytku. Czytelnik znajdzie tu także wykaz ogólnie dostępnych kwestionariuszy i skali do wczesnego wykrywania autyzmu.[taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów – badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch – we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku. [www.harmonia.edu.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia najnowsze ustalenia badaczy dotyczące zaburzeń czytania oraz metody, które – w połączeniu z ciężką pracą i odpowiednią pomocą – pozwolą pokonać problemy związane z dysleksją. Rodzice i nauczyciele znajdą tu przydatne informacje o trudnościach w czytaniu zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych: wyjaśnienie, czym jest dysleksja i dlaczego niektóre utalentowane osoby czytają powoli i z trudem; wskazówki, jak rozpoznać dysleksję u przedszkolaków, uczniów, młodych osób dorosłych i dorosłych, a także jak wybrać najlepszą szkołę dla dziecka z dysleksją i efektywnie współpracować z jego nauczycielem; ćwiczenia, które aktywizują obszary mózgu odpowiedzialne za czytanie; domowy 20-minutowy program poprawiający umiejętność czytania; sposoby na wzmocnienie poczucia wartości u dziecka i wykorzystanie jego mocnych stron; sylwetki znanych osób, które pokonały ograniczenia dysleksji. Książka otrzymała nagrody Margot Marek Book Award, przyznaną przez International Dyslexia Association, oraz Ken Book Award, przyznaną przez National Alliance for the Mentally Ill. [www.harmonia.edu.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym. Ukierunkowana organizacja strefy życiowej, krótka aktywacja podczas rutynowych czynności pielęgnacyjnych oraz dodatkowe zajęcia poświęcone wsparciu pozytywnie wpływają na jakość życia pacjentów i odciążają personel pielęgniarski. Przyczyniają się także do optymalnego wykorzystania zasobów i poprawy standardów dotyczących opieki oraz do wprowadzenia najwyższej jakości działań pielęgnacyjnych, w których centrum zawsze znajduje się człowiek. Zasadniczą cześć niniejszej książki stanowi obszerny poradnik praktyczny zawierający wypróbowane scenariusze dotyczące organizacji i realizacji sesji wspierająco-aktywujących. W codzienności zawodowej konspekty te mogą zostać wykorzystane jako instrukcje lub jako inspiracje w czasie przygotowywania własnych, autorskich zajęć grupowych lub indywidualnych. W części zamykającej publikację znajdują się arkusze służące do zbierania informacji oraz wzory kart informacyjnych. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cesarina Xaiz zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983–2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju. [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami [https://platon.com.pl/pl/integracja-sensoryczna-a-zaburzenia-uczenia-sie/produkt-542150923]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.[Harmonia Universalis]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodziców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj! [www.gandalf.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego”. Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację ? a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [Harmonia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematem niniejszej książki jest jąkanie – widziane inaczej, w ujęciu systemowym. Jest to spojrzenie oparte na wynikach badań, w tym własnych, oraz wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii skoncentrowanej na problemie osoby jąkającej się. Skupiono się na przyczynach jąkania oraz ukazano je w kontekście innych zaburzeń. Omówiono wyniki eksperymentów zmierzających do zmiany postaw wobec osób jąkających się i ich terapii. W książce podano różne metody rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży jąkającej się oraz ich otoczenia szkolnego i rodzinnego. Przedstawiono warunki i determinanty prowadzenia efektywnej terapii, opartej na połączeniu treningu płynnego mówienia, psychoterapii i socjoterapii. Wyróżniona w podtytule monografii metoda Tarkowskiego została przedstawiona w sposób wyjątkowy. Ukazano bowiem przebieg i dynamikę procesu terapeutycznego, którego fundamentem jest dialog. Opis zawiera liczne przykłady rozmów z pacjentami. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej