Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(63)
Forma i typ
Książki
(62)
Poradniki i przewodniki
(18)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(38)
dostępne
(28)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(19)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(10)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(34)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(5)
Autor
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(8)
Kaczorowska-Bray Katarzyna (logopeda)
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(6)
Milewski Stanisław (1956- )
(5)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(3)
Delaney Tara
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Jaroszewski Karol (tłumacz)
(3)
Kranowitz Carol Stock (wychowanie przedszkolne)
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(2)
Kuczkowski Jerzy (otolaryngolog)
(2)
Lawendowski Rafał
(2)
Melillo Robert
(2)
Odowska-Szlachcic Bożena
(2)
Pikiel Sylwia (tłumaczka)
(2)
Sher Barbara (1935- )
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Voss Angie
(2)
Andrews June
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baniel Anat
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bochenek Emilia (tłumaczka)
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Castellon Siena
(1)
Cieślik Elżbieta (filolożka)
(1)
Delahooke Mona (psycholożka)
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Francesetti Gianni (psychiatra)
(1)
Franke Ulrike (1946- )
(1)
Gecele Michela (1965- )
(1)
Gibiński Maciej
(1)
Green Shannon
(1)
Griffin Simone
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna (tłumaczka)
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kalita Lech
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kamrowska Joanna Angelika (tłumacz)
(1)
Kazek Beata
(1)
Kipp Katherine
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Knapp Julie
(1)
Kotowska Adrianna (tłumaczka)
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Majcher Karolina (tłumacz)
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Masłowska Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mitchell David R. (1938- )
(1)
Mizerska Renata (1972- )
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porter Joseph (pedagog)
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Roubal Jan (1971- )
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sandler Dianne
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Shaffer David Reed (1946- )
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Speck Otto (1926-2023)
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Sørensen Patricia (tłumacz)
(1)
Teitelbaum Osnat
(1)
Teitelbaum Philip
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Uściłowska Anna
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Welsche Mone (1971- )
(1)
Wilde Kate C
(1)
Wojciechowska Justyna (pedagogika)
(1)
Wojtaś Martyna (tłumaczka)
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Xaiz Cesarina (psycholożka)
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zakrzewska Izabela (tłumaczka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(62)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(60)
nieznany (0 p)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(15)
Nauczyciele
(8)
Logopedzi
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Pedagodzy
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dziewczęta
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Koordynatorzy do spraw edukacji specjalnej
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Przedszkole
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Dziecko autystyczne
(12)
Logopedia
(10)
Autyzm
(9)
Zaburzenia mowy
(7)
Dzieci
(6)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(6)
Terapia zabawą
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Czytanie
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Otępienie
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia
(2)
Uczenie się
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Afazja
(1)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Choroby mózgu
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagniostyka logopedyczna
(1)
Diagnostyka logopedyczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci zaniedbane
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Geragogika
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Indywidualizm (psychologia)
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jąkanie
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Leczenie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczanie
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neuropsychologia
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Niemowlę
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Prawo
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samookaleczenie
(1)
Socjoterapia
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Współczucie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Opracowanie
(8)
Podręcznik
(7)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Gry i zabawy
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Muzyka
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Encyklopedia
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(24)
Edukacja i pedagogika
(20)
Medycyna i zdrowie
(20)
Językoznawstwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami [https://platon.com.pl/pl/integracja-sensoryczna-a-zaburzenia-uczenia-sie/produkt-542150923]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.[Harmonia Universalis]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodziców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj! [www.gandalf.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego”. Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację ? a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [Harmonia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematem niniejszej książki jest jąkanie – widziane inaczej, w ujęciu systemowym. Jest to spojrzenie oparte na wynikach badań, w tym własnych, oraz wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii skoncentrowanej na problemie osoby jąkającej się. Skupiono się na przyczynach jąkania oraz ukazano je w kontekście innych zaburzeń. Omówiono wyniki eksperymentów zmierzających do zmiany postaw wobec osób jąkających się i ich terapii. W książce podano różne metody rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży jąkającej się oraz ich otoczenia szkolnego i rodzinnego. Przedstawiono warunki i determinanty prowadzenia efektywnej terapii, opartej na połączeniu treningu płynnego mówienia, psychoterapii i socjoterapii. Wyróżniona w podtytule monografii metoda Tarkowskiego została przedstawiona w sposób wyjątkowy. Ukazano bowiem przebieg i dynamikę procesu terapeutycznego, którego fundamentem jest dialog. Opis zawiera liczne przykłady rozmów z pacjentami. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej